Markanti in Hengelo

ma 16:30 - 22:00
di 16:30 - 22:00

Omschrijving

Wat opvalt aan het vernieuwde Markanti in Hengelo is allereerst het interieur: warm, hip, gezellig en bijzonder uitnodigend. Ook de kaart is vernieuwd en focust nu echt op traditionele Italiaanse keuken, met veel pizza's met een lekker krokante bodem en goed bereide pasta's. Conclusie: heel Hengelo mag blij zijn dat Markanti zijn deuren weer geopend heeft.

1. Personeel

1202779835 74
1512019949 77
1556197108 80

1. Rian en Fred

Zoals gebruikelijk weer heerlijk gegeten! Heerlijke gerechten en een echt gevuld glas bier! Gezellig druk, kortom prima.

2. Chris

3. h van ommen

Prima gegeten en vooral vriendelijk personeel.
    Eindelijk…. ze bestaan nog

4. Het was heerlijk, zeker voor herhaling vatbaar. Bediening was zeer goed en we hebben echt genoten

5. Gewoon top! Heerlijk gegeten! En een gezellige sfeer.

6. Vanavond heerlijk gegeten bij markanti, sfeer is goed en was gezellig druk, vriendelijke gastheer en vriendelijke bediening, het eten was er snel, en lekker. We komen gauw weer!

7. Wieteke van Baal

De kwaliteit van het eten was goed. De service was alleen wat ondermaats. Er was een hoofdgerecht vergeten uit te serveren. Toen we dit aangaven werd er wat gematigd gereageerd en gezegd dat het nog 5 minuten zou duren voor het gerecht er zou zijn. Dit duurde echter minstens 10 minuten. De rest van de tafel had het eten al op toen.
    Er werd geen excuus aangeboden. Dit was wel gepast geweest.

8. Alyssia

Het eten was zeer slecht. De pizza’s smaakten helemaal nergens naar. Dus als je een pizza wil eten, kan je beter ergens anders naartoe gaan!

2,8
  9. Het eten smaakt goed… maar de muziek staat veel te hard in het restaurant.
    Dit is meermaals aangegeven, en maakt de stemming kapot.

10. Het was heerlijk en leuke bediening, maaltijdsalades zijn echt een aanrader

11. Kirsten

Zoals altijd weer gezellig lekker gegeten bij Markanti.

12. Herman Kroeze

Lekker… gezellig. En goede service.

13. Marieke

Chagrijnig personeel (niet iedereen), rolstoelonvriendelijk (toiletten op verdieping zonder lift) en pizzabodem was erg dun en hard.

14. Hele slechte ervaring. Niet hartelijk ontvangen door het personeel. Na een uur op ons eten te hebben gewacht kregen we de mededeling dat het pizzadeeg op was. Toen zijn we weg vertrokken. De drankjes moesten we betalen en we kregen geen fatsoenlijk excuses te horen.

15. Het pizzadeeg was op…
    Om 18u aan tafel, om 20u bericht krijgen dat het pizzadeeg op is. Of we wat anders willen… Hoezo is het pizzadeeg op in een pizzeria? Ondertussen verhuisd van boven naar beneden omdat de hitte bijna ondraaglijk was. Ook zien we dat gasten die na ons kwamen wel nog een pizza krijgen. Totale chaos. Vervolgens nog 2 keer moeten vragen wanneer we nu ons eten zouden krijgen. Andere gasten klagen ook en enkele gasten vertrekken zelfs. Een serveerster deelt ons mee dat de baas vertrokken is en dat ze ons een drankje moet aanbieden. Moet aanbieden? Wat een slecht verhaal… Waarom komt de baas niet even excuses maken? Uiteindelijk krijgen we de pizza om 20.30u. We hebben nog korting gekregen, maar dat maakt een verpest avondje uit eten niet goed. Voor mij is dit de laatste keer dat ik hier ben geweest.

3,6
  16. W. Bankras-Jager

Het eten was uitstekend. Zeer vriendelijke bediening. Een aanrader.

17. Kwaliteit van het eten was matig.
    Bediening was prima.
    Volgende keer weer ergens anders.

18. Jan Karel

We zaten vlakbij de open keuken waar hard werd gewerkt om alle bezoekers op tijd van een maaltijd te voorzien.
    Ik heb hier een lekkere pizza gegeten en ook mijn tafelgenoten waren zeer tevreden met Markanti in Hengelo. Prima restaurant.

19. Wij hadden om 17:30 gereserveerd, 4 personen. Was absoluut nog niet druk maar moesten zelf de dame roepen om te bestellen want die kwam gewoon niet. Om 18:30 (!) gevraagd waar het bleef… als het nou stervensdruk is in je zaak begrijp ik dat lang wachten er bij hoort. Maar er was echt genoeg bediening en het was niet druk. Erg jammer aangezien we om 1930 een afspraak hadden elders. Dus geen dessert kunnen nemen en van ellende maar gevraagd of hoofd tegelijk bij voor kon komen. Eten was overigens heerlijk. Maar service helaaa veel minder.

20. Gezellig en lekker. Pizza was precies goed..! Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Wij Komen zeker nog een keertje terug

21. Eten was lekker, helaas was er 1 voorgerecht vergeten en bij het hoofdgerecht mistte er weer 1 gerecht.

22. Eten is eigenlijk altijd lekker en goed.
    Ik vind het nog wel steeds rumoerig/lawaaiig binnen. Schuiven met stoelen bijvoorbeeld is storend. Ook kan de eigenaar er wel wat vriendelijker/vrolijker bij gaan lopen.

23. Goed en lekker eten, gezellige sfeer.

24. De beste pasta die wij ooit hebben gegeten, heerlijk!

25. De voorgevel doet niet vermoeden wat voor een geweldig gezellige zaak erachter zit, waar je ook nog eens een fijne bediening hebt en supergoed eten. Mooi dat je inkijk hebt in de keuken waar ze goed op elkaar zijn ingespeeld en een heerlijk product maken. Chapeau!

26. Lage tafel gereserveerd: zoek maar een plekje, werd aangegeven door het mannelijke personeelslid, van wie ook niet echt een heel vriendelijk welkom uitging. Het was niet druk voor een donderdag, maar evengoed was de tafel dus niet gereserveerd. Eten smaakt op zich wel redelijk, maar niet echt Italiaans, veel room en geen verse carbonara. Dan zijn er in de regio gelukkig ook echte Italiaanse restaurants. De pizza was wel goed, maar dat is nou niet direct het meest hoogstaande Italiaanse eten, daar kun je overal voor terecht. Mannelijk personeelslid, zou ook de eigenaar kunnen zijn, is erg onvriendelijk/bokkig. Bij een tweede drankje werd gecommandeerd dat het andere glas moest worden weggehaald, anders kon hij het nieuwe niet plaatsen…. Meisje in de bediening was super vriendelijk, daarom toch fooi gegeven. Het is niet heel duur, maar zeker geen aanrader als je een avond lekker Italiaans uit eten wilt.

27. marijke

Waren een nachtje over in van der Valk Hengelo.
    Via internet deze Italiaan gevonden. Schot in de roos.
    Heerlijk gegeten en mooie zaak

28. Markanti is een gezellige plek. Met onze kinderen (13 en 10) hebben we hier heerlijk gegeten.
    Het duurde wel een beetje lang voordat we ons hoofgerecht hadden.
    Maar het was het wachten waard. (er was gelukkig Wifi!;))

Service prima. Tussendoor werd er even gevraagd of alles naar wens was... en dat was het!
    Tot een volgende keer!

29. Janice Wolf

Eten was goed. De bediening was traag, en niet zichtbaar genoeg

30. Marijke Sjardijn

Super gegeten!!! Leuke bediening!!

31. Was helemaal vol op zaterdagavond. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.

32. Gerda Keur

Wij waren met onze kinderen en kleinkinderen.
    Heerlijk piza gegeten. Bediening vriendelijk en snel.
    Volgende keer bij reservering zal ik aangeven dat we liever beneden eten aan de hoge tafels in de buurt van de koks. Is vooral voor de kinderen wat levendiger. Verder alles prima!

33. Heerlijk gegeten, vlotte bediening en goede sfeer. Hier hebben ze de beste lasagne in Twente!

34. Eten was heerlijk, bediening vriendelijk. Leuke gezellige sfeer.

35. Vlotte bediening.
    Eten prijs kwaliteit is prima.

36. Gezellig & relaxte sfeer! Goed eten. Uitgebreide kaart. Vriendelijk personeel. Aanrader!

37. Het is een gezellig restaurant alleen is het eten (vooral pasta’s) erg matig en erg veel room. Altijd jammer want Italiaans eten Is altijd erg simpel en verfijnd, dit lijkt daar niet echt op. Laatst ook een pizza gegeten (carpaccio) en ook deze was zo matig.

6,5
  38. Het was prima voor elkaar. Goede service en prijs kwaliteitsverhouding.

39. Vriendelijke bediening, gezellige sfeer, prima prijs/kwaliteit.
    Zeer goede zet om te verhuizen naar dit pand, is al weer een aantal jaar geleden maar toch!!

40. Het is niet de eerste keer dat ik(wij) hier komen. Dat is natuurlijk niet voor niets.
    Het is gewoon een heerlijk restaurant waar je je direct thuis voelt qua sfeer en aankleding.
    Daarnaast serveren ze een heerlijke pizza of wat dan ook van de menu kaart.
    Goede prijs kwaliteit verhouding.
    Doorgaan zo.
    Aanbevolen: de PIZZA VAN DE CHEF.

41. Bijay Behari

1. Top lokatie
    2. Lekker eten
    3. Topbediening
    4. Geweldige sfeer.

Zeker een aanrader.

42. Wel gereserveerd, maar toch een plaats ergens achteraf gekregen. Daarna werden we ook niet gezien door het personeel en moesten we aandacht vragen om te kunnen bestellen. Eten redelijk, niets bijzonder. Maar Caffè Compleet was de domper van de avond. Een chaotisch bord met 2 harde brownie stukken en een stukje fabrieksappeltaart die net bij de AH gehaald leek te zijn. Alleen de cheesecake kon ermee door. En hoe Appeltaart? In een Italiaans restaurant verwacht je toch minimaal een flink stuk zelfgemaakte tarimisu bij een degelijke prijzig dessert. Niet bestellen dus. Het meisje bij de kassa wist vervolgens hier niet mee om te gaan toen ze vroeg of alles naar wens was geweest.

6,1
  43. Gereserveerd via hun website. Aangekomen en in een hoekje gestopt. De zaak was verder gezellig. Als je zelf het personeel niet riep, werd je niet geholpen. Deel van een pasta van 3 soorten was niet lekker en geitenkaas op een pizza met verschillende kazen begon prima, maar werd na een tijdje niet lekker meer.
    Voor het dessert de proeverij gekozen. Brownie was hard. Cheescake wel lekker. Ijs met slagroom was top. Het toetje met gebrande suiker ook. Maar de appeltaart begrepen we niet en was sompig. Niet vers gebakken. De tiramisu die ze zo aanprijzen kregen we niet. Dit bij de kassa gemeld. Maar hoe mee om te gaan was niet haar ding.

3,9
  44. Het eten en drinken was best wel goed. Maar ze hebben ons en de tafel naast ons bijna 2 uur laten zitten (ze waren ons vergeten) voordat we ons hoofdgerecht ontvingen. Ik heb tussendoor 2 x gevraagd of het wel goed zou gaan maar heb een ontwijkend antwoord gekregen en de serveerster en serveerder kwamen iets later terug met de melding dat het nog 10 minuten zou duren. Pas na 20 minuten hierna kwam ons hoofdgerecht. Onze buren kregen te horen dat er in de keuken was was fout gegaan en zijn toen opgestaan en vertrokken. Ik heb om de bedrijfsleider gevraagd en deze heeft de verontschuldigingen aangeboden (met de melding dat hij van niets wist, logisch daarom kom ik naar hem toe) en ons de drankjes gratis aangeboden. Het ergste vond ik dat ik 2 keer gevraagd had of het wel goed ging met onze bestelling maar beide keren een ontwijkend antwoord kreeg.

45. Meijvogel

Het eten was heerlijk. Echter er was zo veel lawaai dat dit de sfeer niet ten goede kwam. We konden elkaar aan dezelfde tafel nauwelijks verstaan. Volgens de bediening werd deze herrie veroorzaakt doordat het herentoilet ontstopt moest worden...nodig natuurlijk maar een uitleg of excuses waren wel op z'n plek geweest. Het was hierdoor geen ontspannen uitje.

46. Wij hebben bij Markanti lekker gegeten voordat wij naar de voorstelling van Henk Poort gingen in theater. Het was een zeer geslaagde avond.

47. Maud Bouwmeester

De bediening was niet heel goed, wanneer wij onze drankjes op hadden kwamen ze niet naar onze tafel en als de broodplank die wij op hadden niet opruimen, tot wij het zelf vroegen

5,1
  48. Heerlijk het weekend ingeluid met lekker eten en een hele gezellige ambiance. Tot snel.

49. Salade was lekker en rijk gevuld.

50. Het was erg gemoedelijk en er hing een ontspannen sfeer. Geen haast en niet t gevoel krijgen dat je er maar even mag zitten 👍👍👍

51. Service was prima, hoofdgerecht viel erg tegen en van 'verse' zeevruchten was geen geen sprake, was gewoon diepvries.

52. Markanti is een restaurant waar wij graag eens een hapje komen eten. De porties zijn groot en goed van smaak. Echter is er aan de sfeer en service wel wat veranderd. Er hangt een gehaaste sfeer, je zit nog niet aan tafel of moet je drinken al bestellen en wanneer de glazen nog halfvol zijn komt er al iemand bij je tafel of ze je nog wat te drinken wilt. Wat een ontspannen avond had moeten worden, werd een gehaaste avond.

6,7
  53. Heerlijk gegeten! Prijs / kwaliteit is top! Kom snel weer terug!

54. Het eten was zoals gewoonlijk goed en lekker. Helaas was de bediening deze keer minder, men kwam weinig langs en het duurde lang voordat onze bestelling werd opgenomen. Daarna duurde het erg lang voor het eten werd gebracht.

55. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Modern interieur.

56. Eten was heerlijk, sfeer was prima maar bediening traag.....

57. Lani en Thymen Bos

Heerlijke sfeer, vriendelijk personeel en onwijs lekker eten! Met onze trouwdag komen wij hier al te graag om het te vieren.

58. Had om 17:00 besteld en om 17:50 kwam ons eten eindelijk. Pollo besteld met penne we kregen met spagetti. Eten was normaal niks speciaals ofzo.

Ik ga er niet meer heen, afhaal is belangrijker dan gasten binnen. Totaal een dikke 4!

3,9
  59. Kevin schreuder

Geweldige service en heerlijk eten!

60. Anoniem

Prima. Aardige bediening.
    Tip: senior porties voor 75+ers van zowel maaltijden als pizza's.

61. Heerlijk gegeten en iedereen is super vriendelijk! Echte aanrader.

62. Slechte bediening… jong en onervaren.
    3 Gangen besteld… de eerst ging goed de tweede niet en de derde was voor 1 persoon. Ook het vlees verwisseld… teveel op de rekening.
    Het leek niet eens op Italiaans eten. Voor ons niet weer.

1,9
  63. Eten zeer matig. Bediening daarentegen prima, niet bijzonder.

6,1
  64. Monique

Heerlijke pizza salami gegeten, schone nette zaak, sfeervol, aardig personeel.

65. Morsman

Helaas lang moeten wachten op ons eten. Mijn zoontje had vis pizza maar er zaten allemaal graten in.

66. Heerlijk Italiaans restaurant ik heb had lekkere lasangne gehad. Een vriendin van mij spaghetti bollonege 🥰die was ook super lekker. Alleen toen we drinken hadden besteld hadden ze er niet meer aan gedacht maja iedereen moet weer wennen dat het volledig los is en druk is.

67. Heerlijk gegeten en gedronken, open keuken, knus en modern restaurant. Vriendelijke bediening.

68. Het eten en drinken was heerlijk, maar we kregen het eten pas na 1,5 uur na bestellen.. Het was toen ook al redelijk afgekoeld. Prima eten, maar duurde erg lang.

69. Alles was goed niet duur. Alleen de bodem mag wel wat steviger van de pizza

70. Bediening was super vriendelijk.
    Maar ik heb echt nog nooit zo slecht gegeten.
    Pizza bodem niet gaar, de zogenaamde salami was boerenmetworst van de Lidl. Mega zout.
    Ben er echt beroerd van geweest. Hele avond verpest.

71. Heerlijk eten voor n leuke prijs.

Bij het betalen misschien n idee om even te herhalen wat er is genuttigd ipv alleen een bedrag te noemen. Wij bleken 2 bacardi cola vd tafel naast ons te hebben betaald bij navraag, omdat we de rekening toch wel hoog vonden.
    Vervolgens 7 euro vd bacardi cash terug gekregen maar onderweg naar huis kwamen we tot de conclusie de 2 bijbehorende colas niet verrekend te hebben. Beetje jammer!

Maar verder altijd leuk voor n snelle lekkere hap!

72. Wij hadden een dinerbon; van te voren nog aangegeven. Bij het afrekenen werd er ineens gezegd dat we die daar niet konden inleveren. En dat terwijl ze de pizza van onze dochter ook nog vergeten waren, tegen de tijd dat die kwam waren wij zelf al uitgegeten! Ondanks dat het eten heerlijk is, vonden wij de service niet goed.

73. Sandra Vloedgraven

Superlekker eten! Grote porties.
    Superklantvriendelijke bediening!

74. 4 vriendinnen

We hebben heerlijk gegeten: 3 van ons hadden de '3 soorten pasta' (lasagne/cannelloni/tortellini in 1 ovenschaal). Tiramisu als dessert is ook een aanrader, deze smaakte zeer goed! Daarnaast een compliment voor de vriendelijke bediening.

75. Lekker eten en drinken voor een leuke prijs. Bediening is niet altijd even snel, maar dit vonden wij niet zo erg.

76. Lekker eten. Grote porties voor een mooie prijs!

77. Mooie moderne inrichting, goede sfeer, bediening en lekker eten!

78. Eten was erg lekker, voor een prima prijs. Bediening was wat minder, ook hadden we gereserveerd maar was er geen plek binnen.

79. Petr en petra

Pasta en pizza’s heerlijk.
    Mooie gezellige ambiance en fijne bediening.

80. Annemieke Wilmink

Lekker gegeten in een markant pand in het centrum van Hengelo. Mooi opgemaakte borden, smakelijk eten en een vlotte, zeer vriendelijke bediening. Als ik nog een keer in Hengelo kom, wil ik hier beslist opnieuw eten.

81. Lekker gegeten, prima bediening. Eigenlijk altijd goede prijs/kwaliteit verhouding, het valt nooit tegen. Aanrader, wij blijven komen!

82. 'Gewoon' een gezellig sfeervol restaurant waar wij vaker komen en altijd heerlijk eten met een goede service en bediening.

83. Mooi restaurant en het eten was goed en lekker.
    Maar de bediening zou wel iets vaker mogen vragen naar drankjes/of alles nog naar wens is en het benoemen van het bedrag bij het brengen van de rekening is ook niet heel erg chic.
    Desondanks hebben we wel een geslaagde avond gehad.

84. S. Havinga

Alles top! Het terras zou alleen wel iets sfeervoller kunnen.

85. Zeer slecht en onvriendelijk personeel. Gereserveerd en binnen gemeld. Plaats genomen op het terras. Vervolgens weggestuurd door ander personeel. Geen communicatie. Zeer onvriendelijk

86. Henry Bakker

Perfect uit eten geweest. Goed eten en vriendelijk en behulpzaam personeel!

87. Willem Sira

Lekker gegeten, leuke tent!

88. Niets gedaan aan anti coronamaatregelen. Geen afstand tussen tafeltjes. Iedereen zat op elkaar gepropt. Wij voelden ons zeker niet veilig. Allemaal nieuw en erg onervaren personeel. Eigenaar zeer nors en onvriendelijk. Omzet is hier blijkbaar belangrijker dan veiligheid en welzijn van de gasten. Voor ons nooit meer Markanti. Een buitengewoon onplezierige ervaring.

3,4
  89. Goed eten, snelle bediening en betaalbaar. Gewoon een top restaurant

90. Debby van den Berg

Alweer heerlijk gegeten! De salade is een echte aanrader, smaakte echt super.

91. Tibwoman

Pizza's en pasta erg lekker! Prijzen ook niet verkeerd… bediening zou van mij iets spontaner/informeler mogen.

92. Een overlijden en een verjaardag vielen samen. Een heel raar en dubbel gevoel. De fijne sfeer bij Markanti, de goede bediening en het heerlijke eten droeg bij aan een fijn samenzijn met mijn gezin. Dat hadden we nét even nodig. Bedankt.

93. Heerlijk eten en super service! Echt een aanrader.

94. Onze binnenkomst was zeer chaotisch, desondanks onze reservering was er geen tafel voor ons vrij. Hierdoor kwamen wij op een terras te zitten, wat daadwerkelijk geen enkele sfeer heeft. En beetje kleurige stoelen zijn geen overbodige luxe…

We werden door 4 verschillende mensen uit de bediening geholpen. Deze jongens en meisje deden erg hun best met een glimlach op hun gezicht. En vol met potentie. Daarom vraag ik mij ook af waarom geen van deze jongens of meisje normaal kan blad lopen. Ook miste wij de totale tafel etiquette, hoe serveer ik uit, hoe pak ik een glas wijn vast etc. Erg jammer dat deze ondernemer zijn personeel niet goed opleidt. Want jeeetje wat een potentie.

De ravioli was daadwerkelijk gedrenkt in roomsaus. En helaas zaten bij de ravioli niet de beloofde aspergers en rucola. De echte smaakt miste volledig, een beetje peper en zout waren geen overbodige luxe geweest (dit stond ook niet op tafel).

Al ment al is het een bedrijf met extreem veel potentie die helaas niet benut wordt.

3,3
  95. Hans Menzing

Een mooie antipasto als vooraf, de pizza’s waren ook prima. De witte en rode huiswijn smaken heerlijk bij het eten.

96. DennisV

Online reserveren ging eenvoudig. Vriendelijke service. Lekkere pizza. Duurde wat langer voor desert, maar ook dit was prima.

97. Simone van Dijk

Heerlijk gegeten samen met dochter, bediening was erg vriendelijk en het is een mooie zaak om lekker te zitten

98. Lekker gegeten, lang gewacht om drinken en eten te bestellen.

99. Harry Jansen

Lekker eten, vriendelijke vlotte bediening en een gezellig terras.

100. Tom 14 punten

Beste,

Wij hebben een uur geleden bij jullie gegeten maar heb persoonlijk nog nooit zulke slechte pizza’s gehad..! Nadat ik heb aangeven dat de groente nog rouw waren was niks aangeboden/opgelost! Belachelijk! De pizza peperoni die mijn vriendin had was een pizza cervelaat met 0,0 pepers die “erop moest zitten”!

Hopelijk kunnen jullie de kwaliteit nog verbeteren maar ik kom nooit meer terug....

Volgende pagina