De Appel in Hengelo

U kunt aan de Enschedesestraat parkeren, vlak bij De Appel.
    Ook is er een grote parkeerplaats achter de Hema, ingang Drienerstraat (welke uitkomt op De Appel).

Daarnaast is er nog een parkeergarage bij Eden Star Hotel, vanaf deze parkeergarage de stad inlopen, 1e straat rechts wandeld u de Nieuwstraat in, op de hoek aan het eind, De Appel.
    Deze parkeermogelijkheden zijn maximaal 1 minuut lopen vanaf de Appel.

Vanaf het busstation Hengelo Centrum, loopt u de Nieuwstraat in, aan het einde van deze straat op de hoek met de Enschedesestraat zit De Appel.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Appel

1219342163 78
1240200765 85
1281917971 71
1420975322 75

1. Voor het eerst in Hengelo en dit restaurant oogde vriendelijk en vlot. Alle verwachtingen waargemaakt! Van tevoren recensie gelezen via eet.nu, de slechtere recensies doen dit restaurant onrecht! Zeer vriendelijke bediening, keuken top met oog voor detail. Hier komen we zeker nog terug. Bedankt!

2. Super goede ervaring met dit restaurant! We hadden een tijdslimiet en hebben dit van te voren aangegeven, hier is vervolgens super super goed op ingespeeld, nog nooit zo snel het eten gekregen! Kipfilet was zeer mals, ook de zalmfilet is zeker een aanrader voor de visliefhebber! : Zachte, verse vis met een kruiden"dakje". Bediening was proffesioneel, attent, zeer behulpzaam en hadden een algemene vriendelijke uitstraling. Hier komen wij zeker terug!

3. Met een redelijk grote groep wezen eten. Ivm dieetwensen vooraf gemaild met het restaurant. Deze mail werd erg kortaf beantwoord.
    In het restaurant zelf netjes bediend door het personeel. Wat wel opviel was dat de bediening geen idee van mekaar had wie nou bij welke tafel de bestelling voor drankjes had aangenomen, dus we werden soms 3 minuten achter elkaar gevraagd of we wat te drinken wouden, terwijl er al besteld was.
    Het eten smaakte goed, wel jammer dat bij 1 van de gasten de varkenshaas niet gaar was (spies onwijs koud en rauw vanbinnen). Antwoord van de serveerster was: "Oow dat stukje?" Wij hadden op z'n minst een plaatsvervangend excuus verwacht.
    Eten goed, bediening kan nog een hoop verbeteren.

4. Zeer slechte ervaring!
    Zondagavond 9 oktober daar gegeten met een groot gezelschap. Bediend door een jongedame met geïrriteerd gezicht! Vroeg je wat over het menu, vertelt ze zuchtend wat het is, zeer onprofessioneel. Ze kon het duidelijk niet aan, er viel een theelepel op de grond en ze zou een nieuwe theelepel halen en is dat gewoon vergeten. Uiteindelijk maar aan haar collega gevraagd, een vriendelijke jongeman en die had het gelijk geregeld. Het eten gaf ze aan over de ballustrade, zonder te vragen of de tafeldame het goed vindt dat het eten op die wijze wordt aangereikt. Echt waar zo onprofessioneel, dat zo'n dame in de bediening staat!!
    Als ik haar manager was dan had ik een gesprek met haar gevoerd, duidelijk niet geschikt voor de functie.
    Bovendien waren de biefstukreepjes in de salade taai en de zalm was droog, dat was al te zien toen het werd opgediend.
    Pluspunt haar mannelijke collega's waren professioneler en klantvriendelijker.
    Die dame was een complete aanfluiting!

5. mandy

6. Voor de eerste keer hier gegeten. Leuke sfeer, uitstekende maaltijden en erg gastvrij personeel. Het was redelijk druk, maar het personeel bleef attent en vriendelijk. Echt een aanrader.

8. Heerlijk op het terras gegeten. Van te voren gereserveerd op het terras, was nergens in Hengelo mogelijk! Onbegrijpelijk, daarom voor de eerste keer bij De Appel. Top kwaliteit, grote porties en zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Bediening correct en zeer snel!! We gaan nu vaker afspreken bij De Appel.

9. Roy

10. Alex

11. Na het werk met een collega een heerlijke malse saté gegeten bij De Appel. Aanrader! Prima prijs kwaliteit verhouding. Daarnaast viel mij gastgerichte houding van al het personeel op, ik voelde mij meer dan welkom. Ik kom dan ook zeker terug, tot gauw.

12. Hein Letteboer

13. Hein Letteboer

Gezellig restaurantje / café. Bediening was erg goed en kwam zoals het hoort meerdere malen vragen of alles naar wens was.

Het eten was heerlijk! We hadden een mixed grill voor 2 personen en kregen er van alles bij. Meer dan genoeg.. Eten was zeker de prijs waard.

We zullen er zeker opnieuw terug komen!

14. Van de week heerlijk geluncht. Ik heb een Karel Appel uitsmijter gehad en mijn collega een broodje zalm. Het was super lekker en en ook de bediening was top. Het eten werd snel opgeserveerd iets wat handig is als je even pauze hebt van je werk. Komen hier zeker vaker.

15. Hamburger was droog, salades verlept. Klacht wordt niet serieus genomen, arrogante bediening. Mail naar eigenaar. "Bedankt voor uw mail we komen erop terug", tja ik wacht nog steeds... Ons zien ze voor eten niet meer terug.

16. Ik ben hier nooit eerder geweest maar na publicatie in de krant dat De Appel het gast vriendelijkste horeca zaak van Hengelo is toch even proberen. Samen met mijn vrouw heerlijk gegeten voor een betaalbare prijs. De Biefstuk met pepersaus was perfect en mijn vrouw had gebakken kalfslever. Ondanks dat het erg druk was hadden wij top bediening. Zeer gezellige sfeer. Wij komen zeer zeker weer terug.

17. Dramatische prestatie van de keukenbrigade tijdens de Luch. Getracht een uitsmijter te eten, maar na 2 pogingen uiteindelijk de moed maar opgegeven. In de eerste uitsmijter was het eiwit nog transparant. Melding gedaan en retour keuken; binnen 2 minuten retour en door keuken even extra behandeld, maar wederom niet gaar. Toen een nieuwe ontvangen en ook hier vloeibaar eiwit!! Een foutje kan, maar ook een tweede zo afleveren geeft weer dat men schijnbaar niet in staat is een ei te bakken. Bediening stond met schaamrood op de kaken en gaf mijn reeds eerder bestelde kopje koffie kado. Jammer voor een eetcafe dat weer naar het niveau toe wil waar men ooit in Hengelo bekend om is geweest. Reactie van de eigenaar: dank voor uw klacht en we zullen het met de keukenbrigade bespreken. Hierdoor kunnen we de kwaliteit verbeteren... Gemiste kans....

18. Ik kom hier nooit weer!! Meerdere malen onbeschofte bediening, bestellingen worden half doorgegeven, wanneer je netjes iets vraagt kijken ze je schaapachtig aan. Als toppunt was een bezoek met een invalide persoon. Geen hulp van het toekijkende personeel te verwachten. Ze blijven gerust staan kijken wanneer je al struikelend iemand over de torenhoge drempel probeert te helpen. Uiteindelijk wordt er met tegenzin aangeboden om maar een deur open te maken. Deze laten ze ook voor je neus dichtvallen. Op herhaaldelijk vragen of ze zaak rolstoel toegankelijk is en hoe je binnen kunt komen wordt er gezwegen. Later wordt er iets over een plank gezegd (deze wordt niet aangeboden). Ook niet nadat ik erom heb gevraagd, weer zwijgen.

19. Vanavond heerlijk gegeten: superlekkere mosselen en een perfect gebakken tournedos; prima klantvriendelijke bediening en dat alles voor een heel schappelijke prijs. Bedankt!

20. Was ontzettend lekker eten met zeer vriendelijk personeel! Wij komen hier absoluut met regelmaat terug.

21. Heerlijke saté gegeten samen met mijn vrouw. Goede royale portie en lekker mals.
    Zeer snelle en correcte bediening. Met het warme weer hebben we eerst op het terras gezeten. Binnen was het lekker koel (airconditioner). Ik had begrepen dat je nu ook buiten op het terras voor een diner kunt reserveren ! Goede service !

22. Een zeer schone zaak met perfecte bediening. Heerlijk gegeten. Zeer gezellig terras. Een top grand cafe in hartje stad Hengelo.

23. Wat begon met een goede sfeer en ambiamce, eindigde compleet anders. Netjes kwam er een ober naar ons toe die ons de speciaalbiertjes uitlegde. Het was erg koud buiten en vroegen naar een tafel binnen. Deze was er en we zochten er een uit. Tot dit moment was alles prima (begeleiding naar binnen was gewenst, maar dit is hier niet te eisen). Eenmaal binnen waar we onze keuze hadden gemaakt (oosterse gamba's en varkensmedaillions) werden we geteisterd door een vliegenplaag. Overal waren er fruitvliegjes, terwijl er nog niet eens eten voor ons stond. Enorm afgeleid en enigszins balend van de keuze voor de plek, kwam ons hoofdgerecht. Het garnituur leek voor ons het hoofdgerecht. Aardappelgarnituur, frites en salade, waar de varkensmedaillions nog geen 120gram waren. De champignonsaus was waarschijnlijk onder de warmhoudlamp meer een puree geworden waar het vliesje af moest worden gehaald. Na het hoofdgerecht waar we in twijfel waren om ons dessert ergens anders te nuttigen, werd ons überhaupt geen dessert aangeboden. Dit was de druppel. Uiteraard netjes betaald maar duidelijk alles teruggekoppeld, met een reactie: ooh, dat is niet zo fijn, ik zal het doorgeven. Al met al, en mindere avond van de vele!

24. Op een donderdag einde dag met partner en kind de"nieuwe" appel willen uit proberen de keuze lag tussen een ander bekend eet café of deze. We komen hier nooit meer terug. De plus: uiensoep lekker de kip met bacon en hamburger prima mijn saté slecht ! Bij het verwijderen van de metalen stok en het snijden van het vlees bleek het binnen rauw. Het meisje / serveerster is hier getuige van geweest heeft het teruggebracht naar de keuken. Volgens mij was de eigenaar/bedrijfsleider (m) er ook maar die stond erbij en keek er naar. Dit is al helemaal slecht. Ik kreeg mijn zelfde saté terug, daar was de saté saus ervan afgehaald /gespoeld en in de frituur gegooid. Het meisje/serveerster bood namens namens keuken excuus aan. PUNT!

Ondertussen zat ik daar te wachten van de frietjes te eten en mijn partner en kind gelukkig wel te eten. Nadat die twee bijna klaar waren kwam mijn eten eindelijk aan. Wat ik hier heb geconstateerd, de focus lag op het terras (prima !) en de communicatie onderling was niet goed afgestemd. De mis en place mogelijk niet optimaal in de keuken. Jammer, ik ga er niet meer naar toe en helaas zal ik in mijn kring deze ervaring delen.

25. Esther Snuverink

De Appel ziet er zeer fris en gezellig uit. Heerlijk gegeten. Samen met mijn vriend een mixed grill a la de Appel. Knoflooksaus, de beste die ik ooit gehad had. Flesjes frisdrank zoals het hoort. Witte wijn Il Cigno is een aanrader.

26. Heerlijk geluncht op het terras van de Appel. Snelle bediening, zeer uitgebreide lunchkaart. Maaltijdsalade was van top kwaliteit. Mijn man heeft uitsmijter Karel Appel gehad. Zeer aan te bevelen.

27. Frans van Benthum

Sinds november 2013 een nieuwe eigenaar. Daarom kom ik weer proberen. Lunch en diner kaart zeer uitgebreid. Biefstuk was om te zuigen. Zeer gezellig en schone zaak met top bediening. Keuze uit goede betaalbare wijnen.
    Ik kom nu weer terug !

28. Waardeloos restaurant. Slechte bediening. Voorgerecht wordt vergeten, drankje wordt vergeten, matig eten. Dat was eens, maar nooit meer.

29. Een tevreden vaste klant...

IK vind alles in De Appel geweldig. De baas is echt een topper, het eten is heerlijk en betaalbaar, de Appel crew is altijd vrolijk en alert. Geweldige muziek en ik kan zo door gaan.

30. Ik ben er laatst met m'n vriend wezen eten omdat we er al heel lang niet waren geweest. 1 keer eerder met de andere eigenaar.

We hadden als voorgerecht stokbrood met kruidenboter besteld.

Na drie kwartier nog steeds geen stokbrood.

Kwam opeens het eten er al aan. Ik vraag waar is ons stokbrood, "Oh, hebben jullie niks gekregen? Dan haal ik het wel van het bonnetje af". Dan wordt gevraagd of we nog wat drinken willen hebben, mijn vriend bestelt een biertje.

Hij heeft geen bier gekregen.

Terwijl het helemaal niet druk was.

Wij zijn chagi weggegaan, we komen dus niet weer.

31. Met de nieuwe kok kwamen de heerlijke gerechten. Heb heerlijke hazepeper gegeten, volgende keer probeer ik de hertengoulash! Verder vriendelijk personeel, goede lunch, kom zeker vaker.

32. m.k. 345 punten

Er is een nieuwe kok en het eten was super! De daghap of weekmenu's zijn een aanrader. Heerlijk eten voor even tussendoor terwijl het niet veel kost!

33. Gezellige tent en vriendelijk personeel! Het eten echter was onvoldoende. Mijn varkenshaassate was te doorbakken en niet meer mals! Erg jammer. Misschien neem ik de proef nog eens op de som.

34. Leuke tent, erg gezellig qua sfeer, vriendelijke en correcte bediening. Het was zo gezellig deze zaterdag dat we zijn blijven hangen vanaf de lunch tot 's nachts. 'S avonds gingen de kaarten van tafel en werd er gedanst. Goede muziek, fijne mensen en een goede keuken. Zeker een aanrader voor wie in Hengelo komt!

35. Leuke tent, wordt aangename muziek gedraaid.

Kwaliteit/prijsverhouding van eten is onvoldoende.

Uiensoep smaakte naar cup a soup.

Vegasalade bevatte melige tomaten, weinig ongeroosterde pijnboompitten en een mayonaiseachtige dressing. €10,50 is dan een te hoge prijs. Stokbrood was lekker.

36. Hier even een snelle lunch gebruikt. Er was een actie gaande, waarbij je een flyer moest inleveren en dan korting kreeg op een gerecht. Wij hadden die flyer niet, maar de bediening maakte ons erop attent en gaf er 1. Zodoende hadden we een heerlijk broodje voor 1 euro in plaats van de normale 4 euro. Leuke service, ze hadden het ook niet hoeven doen! Bediening was goed, en het eten heerlijk.

37. Jompie 928 punten

Gezellige bistro met een ruim aanbod voor de vegetarische mens.

Leuk zitje in een soort grote erker, snelle bediening en eten goed op smaak.

38. Tevreden Klant

Sfeervol en uitermate gezellig "bruin" eet-café.. Vriendelijk en correct personeel, fris en vers ogende producten die ook lekker zijn en oogstrelend worden opgediend.. Het eten is kwalitatief goed in verhouding met de prijs.. Gezellig terrasje.. In al die vele jaren dat DE APPEL bestaat is het echt een begrip geworden.. Het is goed vertoeven hier, zowel voor jong en oud.. Een "Dikke Pluim"!

39. Voor een eetcafe-maaltijd ben je hier aan het goede adres!
    (voor bevroren appeltaart ook ;) ).

40. Heerlijk, bruin café. goede maaltijden met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Erg leuke bediening.

41. Ivo 194 punten

Meer eet-café dan dit word het niet; Gezellig café met erg nette tafels om een hapje te eten; Het eten is voortreffelijk en de bediening is zeer correct; Jammer dat de keuken niet de gehele dag geopend is.. Ik kom hier regelmatig.

42. Karl Iron

Een heerlijk gezellig oud bruin eet cafe met vriendelijke bediening