China Tuin in Hengelo

Zo haalt u het beste van China in bij u in huis!

China Tuin laten bezorgen?

China Tuin is door de jaren heen tot een begrip in Hengelo en omstreken uitgegroeid. Na onze verbouwingen in 2007 besloten we om het over een totaal andere boeg te gooien en van het voormalige à la carte-restaurant een waanzinnig wokrestaurant te maken.

Met succes zo is gebleken! Al die jaren later is dit een bruisende plek waar jong en oud hun buikjes vol eten en heel wat klanten veelvuldig terugkeren.

Kiezen voor China Tuin, is kiezen voor een trendy restaurant met een uiterst ruim assortiment aan dagverse gerechten bereid uit een exotische mix van lokale en Chinese ingrediënten.
Een open keuken van maar liefst 12 meter lang schotelt u de lekkerste gerechten voor die live en naar persoonlijke voorkeur en keuze bereid worden. Flamberen, grillen, teppanyaki of wokken…u noemt het en onze koks serveren het in een mum van tijd. Alsof dat nog niet voldoende zou zijn, bieden we onze gasten ook een warm buffet, een sensationeel sushibuffet, een zomers saladebuffet en als perfecte afsluiter een dessertenbuffet aan.

Of u nu vegetariër, carnivoor of zoetebek bent, er is altijd wel iets naar wens.

Jong en oud…we gaven het eerder al aan. Iedereen is bij ons welkom. Speciaal voor onze jongste gasten is er een kinderspeelhoek met het nodige speelgoed aanwezig. Daarnaast kondigen we ook met enige trots onze samenwerking met Lonnie Ballonnie aan. Een samenwerking waardoor uw kind in het middelpunt van te gekke clownacts, briljante ballonnenkunstjes en professionele schminkers komt te staan.

Voor de allerkleinsten onder ons, vinden moeders bovendien een babyverschoonhoek in het damestoilet, terwijl er voor invalide mensen een rolstoelingang en een invalidetoilet werden voorzien.

Wie toch liever thuis van onze kookkunsten geniet, kan nog steeds bij onze afhaalbalie terecht. Alle gerechten die in het restaurant worden geserveerd alsook klassieke rijsttafels, kunnen ook telefonisch aan aantrekkelijke prijzen worden besteld. Zo haalt u het beste van China in bij u in huis!

Smakelijk!

1497620136 69
1504419678 66
1511219219 67

1. Annelies Withag

Waar je bij een wok 'gewend' bent aan doorgebakken vlees waar de kok met z'n spatel op staat te drukken, is het hier wel even anders! De eigenaars zetten hun geweldige service in de lodge waar wij verbleven, door in het restaurant.
    In dit weekend in het hoogseizoen was het alleen nog mogelijk op zondag te komen eten, maar alles klopte. Uitermate vriendelijke en gastvrije kok, aardig personeel en wij lieten ons onder andere het rund van de nabijgelegen boerderij en de heerlijke mozzarella goed smaken! Bedankt Fox!

2. Geen aanrader, het is allemaal goedkoop eten en het is voornamelijk droog... Bah zit geen smaak aan.

3. Vorige week wezen eten en genoten. Geen frituur-vlees maar ambachtelijk van Green egg gebakken heerlijk vlees. Wijn goed en kids blij met de speeltuin. Wat wil je nog meer?

4. Amuses/voorgerechten en salades erg goed. Hoofdgerechten erg karig, zeer weinig keuze. Snitsel was bv. niet eens te bestellen. Verder weinig keuze in vleesgerechten. Tevens kok achter vlees zeer onverzorgd. Tevens in groenten zeer weinig keuze, zelfs geen boontjes, peultjes of iets dergelijks.

Nagerecht ook zeer beperkt. Zeer weinig vers fruit. Zelfs geen heerlijke verse aardbeien in hoofdseizoen, alleen paar als garnering. Bij elk wokrestaurant zelfs aanwezig, hier niet!! Over ijs maar niet te spreken! Smaakt werkelijk nergens naar!

Al met al geen succes. Prijs kwaliteit staat niet in verhouding! Prijs is veel te in verhouding wat je er voor krijgt!

5. Het Dinerbuffet was super. Een ruim aanbod voor een hele nette prijs. Vlotte bediening en een nette leuke zaak. Een prachtige dag voor onze gehele familie.

6. Zeer goede ervaring en zeker aan te raden aan groepen en families met kinderen. Lekker eten, ongedwongen sfeer en op een fraaie locatie aan het water.
    Wij vonden de keus van het buffet uitstekend, met name de amuses en de hoofdgerechten. De nagerechten en bijgerechten doen door hun presentatie wat IKEA-achtig aan, maar dat stoort niet voldoende.
    Service naar wat je kan verwachten van deze dineervorm. Gewoon voldoende.

7. Rutger Emmens

Hier gisteren heerlijk genoten van het tapas menu. Zeer gevarieerd en uitgebreid, smaak uitstekend! Erg uniek door het gebruik van alleen streekproducten. Personeel erg gastvrij en servicegericht, bij ieder tapasgerecht uitleg en herkomst van streekproducten. Smaak en sfeer helemaal top! Hier komen we zeker weer!

8. Corine

9. Anneke Wolbers

Afternoon tea gehad. Deze was super lekker. Zeer uitgebreid. Echt genieten.
    We gaan zeker vaker komen.

10. We zijn er geweest met een grote club. Vriendelijke bediening.

Eten complete aanfluiting....Heel erg jammer, ziet er lekker uit, maar smaakt nergens naar! Vlees is wel goed gebakken, maar da's het enige... Asperge, was keihard en rauw. Voorgerechten niet lekker, garnalen waren niet meer goed.

Dessert, fruit uit blik. Verder niet bijzonder.

Helaas gaan we hier nooit meer naar toe... We hadden er veel meer van verwacht gezien de website.

11. Zondag 19 september zijn we via de reclamespot op TV Oost bij Restaurant Fox in Denekamp geweest. Gewelige ervaring daar, onze kleinkinderen hebben heerlijk gespeeld in de binnenspeeltuin, terwijl wij genoten van het buffet. Je ziet dat alles vers is, en veel wordt a-la-minute bereid. Ze hadden zelfs haaifilet die vers voor ons werd gebakken. De kok had een vriendelijkheid die je in de Nederlandse horeca nog maar zelden tegenkomt! Enig minpuntje, de parkeerplaats oogt erg onverzorgd. We komen zeker terug.

12. Vorige week hebben we met ons gezin bij Fox gegeten. Het is een kindvriendelijk restaurant en door de recente verbouwing ook nog eens erg sfeervol.

Door het a la minuut bereiden van vlees en vis is de kwaliteit bijzonder goed. Ook de amuses en de eigengemaakte soepen zijn zeker een aanrader alsmede de uitgebreide saladebar. Ondanks dat we de laatste gasten waren was er nog voldoende keuze.

Kortom lekker en gezellig eten voor een goede prijs- kwaliteitsverhouding.

13. Een beetje de ambiance van een kantine maar het eten is goed en de bediening attent. Lekkere vis a la minute klaargemaakt en lekkeres amuses. Kerstbuffet was klasse. Mooi uitzicht over een vijver.

14. Zaterdagavond met mijn vrouw en 2 kinderen naar het buffetrestaurant Fox geweest.

Normaal verwacht je bij een buffetrestaurant geen geweldige kwaliteit, maar het is dan wel gezellig met de kinderen en omdat mensen toch al rondlopen storen onze kinderen ook geen andere mensen :-)

Dit was dus ons verwachtingspatroon.

Wat blijkt nu..

Het restaurant is onlangs geheel vernieuwd en ziet er super mooi en modern uit. Dit heb ik bij buffetrestaurants nog niet eerder gezien.

De amuses, het buffet, showcooking, en het dessert is super en er is rekening gehouden met de kleinste details.

Ondanks deze mooie uitstraling voel je je toch niet opgelaten met kinderen want er is ook een riante ballenbak aanwezig en het is er zo ingericht dat kleine kinderen geen overlast veroorzaken.

Kortom een echte aanrader om hier een keer naar toe te gaan. Wij komen hier zeker terug want zij hebben laten zien dat een buffetrestaurant niet gemiddeld hoeft te zijn maar ook echt top kan zijn.

15. Prima locatie, liggend aan het water. Jammer dat er bij 'n buffet, met patat frites, maar 'n klein schaaltje mayonaise was. Na 'n paar keer vragen kwam er nogmaals 'n klein schaaltje, wat zo goed als meteen weer leeg was.

En de loslopende herdershond op het terras, daar is niet iedereen van gediend. Vooral niet met kleine kinderen, want je kunt zo'n hond nooit vertrouwen. Dit is voor mij echt 'n minpunt!

16. Complimenten voor de lokatie, terras aan het water, vriendelijke bediening en goede verzorging van onze high tea.
    Het zag er leuk uit en alles was met zorg bereid.
    Het was zelfs mogelijk om extra scones te bestellen bij de reservering, tegen een kleine meerprijs. Geen probleem. Minpuntje was dat we theepotten met water kregen en geen theepotten met thee. En dat er geen warmhoudplaatjes waren en we allerlei smaakjes thee kregen voor een kopje.
    Beter was geweest de gasten te vragen naar voorkeur voor thee (echte Engelse zoals Darjeeling of Earl Grey. Geen smaakjes zoals bosvruchten.)
    De gewone melk die toch echt bij een high tea hoort werd apart berekend als glazen melk. Vreemd.
    High Tea is Engels en daar hoort melk bij evenals een stukje citroen.

Advies: Verdiep u beter in het op een juiste manier serveren van een High Tea.

17. Wij 25 punten

Wij zijn hier vanmiddag uit eten geweest ( 16.30 - 18:30 )

Over het voorgerecht waren we echt te spreken! Dat was zeker goed te eten, allemaal kleine gerechtjes ( tapas sfeer ) en écht lekker!

We hadden al door dat de koks vóór half 5 al biefstuk gingen bakken, en het in de bakken gooiden.

Laten we maar proeven toch? Totaal doorbakken, schoenzool was beter geweest. Hetzelfde verhaal met het varkensvlees. Door gegeven en excuses gekregen, opnieuw geprobeerd, same story.

Toen het nagerecht. Wij vonden het een grote bende, slagroom door elkaar, en het enigste wat je had was wat vruchtjes, bavaroise & een ijsbar, niet verkeerd maar hadden meer verwacht, was een grote bende door de ijslepels.

Nogmaals herhaald bij de kassa dat we het niet super vonden, kregen we als antwoord: Maar u had wel een 5-gangen diner hoor! Ja, dus? Dan moet het wel fatsoenlijk te eten zijn!

Hadden veel meer verwacht, misschien hebben wij pech gehad, maar konden beter geld toe krijgen.

Bediening was wel vriendelijk, maar ook niet echt snel.

Enigste pluspuntje was de omgeving!

Vroeger was het niet veel, nu niet en het zal ook nooit veel worden.