Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hendrik-Ido-Ambacht verdeeld zijn.

Hans Neijman

Jonge en enthousiaste medewerkers en eigenaar. Ze proberen er een aantrekkelijk restaurant van te maken en dat lukt prima. Chapeau!

W.A.J. Prins

Petit Paris is een aanwinst voor Hendrik Ido Ambacht. Zeer intieme setting, uitstekende service door jeugdig personeel en een voortreffelijke maaltijd. Kortom: zeker voor herhaling vatbaar. Bereikbaarheid aan de achterkant van het restaurant is prima.

Van een zaak dat gerund wordt door een groep minderjarigen mag je misschien niet teveel verwachten.
    Maar het is hier echt een absoluut dieptepunt voor la Place. Zonder enige interesse, onvriendelijk, ongeïnteresseerd personeel. En lang wachten op je eten! Vette groet met kleffe hamburger. En het rekenwonder bij de kassa maakte het plaatje compleet. Volgende keer maar de naast liggende Mac! Slechtste la Place ooit!

Anita de Groot

Oesters waren lekker en de mosselen waren oke alleen ontbraken hier de groente?
    Ik zelf had een franse burger genomen deze was verre van lekker erg VET.
    Bord was niet of nauwelijks opgemaakt zeer zeker niet voor herhaling.

In verhouding prijs/kwaliteit ver van elkaar beetje jammer.

Onbeperkt mosselen, erg lekker. Heerlijke biologische wijn erbij en klaar. Comfort is aanwezig, inrichting nog niet helemaal.

Al jaren komen en halen wij met enige regelmaat eten bij Selekt. Ook krijg ik al jaren, een klein beetje sla bij mijn Shoarma of Döner, gewoon als service of door klantvriendelijkheid. Gisteren waren wij weer bij Selekt om lekker iets te eten en ik vroeg zoals gewoonlijk om een beetje sla. Zo gezegd, zo gedaan en hebben weer lekker gegeten. Thuis bekeek ik mijn bon eens en zag dat er €1.75 berekend was voor een handjevol sla. Misschien heb ik dat sinds de nieuwe eigenaar iedere keer wel betaald. Schandalige en absurde actie/prijs!

Anoniem

Wij waren niet zo tevreden.
    Aardappels waren bijna zwart en groente was rauw. Kregen wel nieuwe maar groente was nog rauw en aardappels niet lekker.
    Bediening was ook niet optimaal.
    In eerste instantie kregen we een tafeltje helemaal in een hoek gedrukt met veel vliegen. Toen om een tafel gevraagd in het restaurant zelf. Er was maar 1 bestelkaart. Later uiteindelijk nog eentje.
    Uiteindelijk kregen we als vergoeding extra glas wijn en bier die we eigenlijk niet meer wilden. Hadden liever een kop koffie gehad.
    Jammer!!

De bedrijfsleider is een nare dame, rest van personeel ook onvriendelijk. Wel veel eten voor zeer weinig geld, maar happy is niet een goede naam voor deze vreetschuur.

Tanja

Beenhammetjes lagen al veel te lang te wachten, hard, niet warm en weinig smaak.

Wat een bagger eettent. Ik wil in mijn eentje even een hapje eten, doen ze echt heel moeilijk. Je moet met je groep hier komen, man man man....
    Bij een restaurant ben je gast, bij dit ding ben je gewoon maar een klant!!

Heerlijk eten. Prima locatie. Heel vriendelijk personeel. Goede bediening.
    Met mijn verjaardag hier gegeten.
    Was echt een feestje.

Beste snackbar in heel zuid holland. Aardige mensen en de meeste en lekkerste patat. Als je in de buurt ben zou ik hier langsgaan as ik jou was.

Net weer gegeten bij Bella Milano. De Alla Scolio Misto (blijft mijn favoriet) en de Filetto d'Agnello (al Barolo) (lamsvlees) waren, net zoals de voorgerechten, voortreffelijk.
    Net zoals elke keer weer een erg warme, hartelijke sfeer en ondanks dat het zo druk was, altijd even vrolijk.
    Complimenten voor Parma de chef, Sunita en Chaan en het zusje Winsey dat geen zusje blijkt te zijn 😂.

16. Chinees-Indisch Hendrik-Ido-Ambacht

Vaker besteld, altijd zeer tevreden

Ron van Berkum

Zeer vriendelijk personeel niks is teveel.
    Keurig schone zaak 👍

DHM Sholten

Ik vind de prijs van het drinken niet normaal: € 2,40 voor een kwart liter halfvolle melk. Schandelijk. Tien euro dus voor een liter melk. Ik weet: ze eten je arm, maar ze drinken je rijk. Maar dit is buiten proportioneel,

Bij de entree wordt reclame gemaakt voor de zgn. Veggieburger. Deze hebben mijn metgezel en ik besteld. Logischer wijs duurde dat even en haalde mijn metgezel een apfelstrudel met vanillesaus. Deze saus was dermate geklonterd dat ik naar de dame achter het buffet ben gegaan en mijn beklag deed. 'Ze zou er later even naar kijken'. Desondanks werd deze troebele smurrie berekend.
    De Veggieburgers werden koud en slap geserveerd. Het broodje was niet afgebakken en taai. Hierop de betreffende dame aangesproken en werden de veggies omgeruild voor een vleeshamburger. Het vlees smaakte niet onaardig maar de wijze van opmaak, een burger niet in verhouding tot het minibroodje, leek nergens op.
    Voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar.
    Overigens dienen wij eerlijkheidshalve te vermelden dat het personeel uit vriendelijke dames bestond.

Commissaris

Ook wij een slechte ervaring op 1ste Kerstdag!
    Ik sluit mij graag aan bij de ervaringen zoals de voorgaande heer heeft beschreven.

Al weken van te voren gereserveerd voor 3 personen op 1ste kerstdag en veel mail contact gehad vanwege een voedselallergie. Bevestiging gehad. Groot was dan ook de verbazing dat we op 1ste kerstdag in eerste instantie de deur werden gewezen omdat we niet op hun lijst stonden. Maar ik kon de bevestiging aan hen tonen dus werd er toch nog ergens een tafel in gereedheid gebracht tussen de grote groepen.
    Van daaruit ging het niet beter. De persoon met allergieën kreeg gangen geserveerd die regelmatig weer terug moesten omdat er etenswaar op lag die ze niet mocht. Het alternatief wat dan gebracht werd was onder de maat behalve het toetje dat was wel oke, maar dat is dus maar 1 van de 5 gangen.
    We kregen steevast als allerlaatste ons eten of drinken en kregen daardoor het gevoel dat we er maar een beetje bij hingen, de wijnen van het wijnarrangement kwamen steeds te laat zodat ze niet met het gerecht genuttigd konden worden. Duurde ook erg lang voordat het eten kwam. Eigenlijk liep de bediening constant achter de feiten aan.
    En ondanks dat we meerdere malen onze grieven aangaven werd er niets mee gedaan en konden we aan het einde van de avond ook gewoon het volle bedrag afrekenen. En terwijl we ook daarvoor in de rij stonden, konden we ook de klachten horen van alle andere tafels om ons heen. Er was geen 1 van de grote groepen die wel tevreden was.
    Het ergste vind ik nog dat ik de volgende dag gelijk ook een email naar de bedrijfleidster Hedy heb gestuurd om haar onze ervaringen te vertellen en dat daar nu bijna een week later nog steeds geen reactie op is gegeven. Service staat echt niet hoog in het vaandel bij dit bedrijf!
    En dat is zonde want de bedienende staf is van goede wil en loopt de benen uit het lijf, maar als de aansturing niet capabel is dan zal het altijd een zooitje blijven.

Sylvana (Sneeuw Witje)

Ik en mijn ouders komen hier al jaren, ik ben inmiddels een kind aan huis. Het eten is super lekker voor een schappelijke prijs. Ik kom hier super graag, een aanrader.

WAARSCHUWING! Kerstdiner? Niet hier
    Hoe de Heeren van Ambacht een ramp maken van een kerstdiner.
    En er 85 euro per persoon voor durven vragen.

Zelden vertoont: aan het eind van de avond de aardige serveerster in tranen door de fouten van haar bazen.

Maar laten we beginnen met wat er goed ging.
    leuke aankleding en ruime opstelling
    aardig en vriendelijk bedienend personeel
    goede kwaliteit ingrediënten
    redelijke tot goede bereiding, de smaak wat vlak maar zeker niet slecht
    redelijke tot goede wijnen
    een vrolijk aperitief

Maar verder helaas een logistieke horeca-ramp
    Het begon al met de binnenkomst. Niemand om de jassen aan te nemen. Daarna bleek bij binnenkomst dat onze tafel elders was opgesteld. In plaats van binnendoor door de koude naar een onbemande deur gestuurd. Ook daar niemand om de jassen aan te nemen. Zoek je eigen weg maar naar boven.
    De ruim een week tevoren bestelde tafel voor 7 personen en 2 kinderen bleek gereserveerd voor 8 totaal. De vooraf gevraagde en verstrekte voorkeuze was niet bekend en werd tot tweemaal toe opnieuw gevraagd. De opgegeven allergie voor schelpdieren was dus vermoedelijk ook onbekend. Gelukkig is niemand ziek geworden.
    Terwijl het diner om 19.00 zou beginnen duurde het eerst een kwartier voor er iemand kwam vragen of we iets wilden drinken, waarna het weer tien minuten duurde voor er iets op tafel stond. En dat gold voor alle tafels zodat er al snel een geïrriteerde sfeer ontstond.
    Na drie kwartier het eerste eten op tafel in de vorm van een plank met een brood en een mes en wat boter. Geen bordjes, niets. Onder het motto zoek het maar uit waarschijnlijk. Hoe moeilijk is het om een bordje met een botermesje op tafel te zetten? Niet aan gedacht vermoedelijk.
    Weer een kwartier later een amuse, helaas niet warm maar lauw. Vermoedelijk te lang bij de uitlevering gelegen. En opnieuw zonder enig gerei op een bord. Dat hebben we maar rond laten gaan. Voor de botjes was geen servies om het weg te leggen. Dit kan echt niet bij een serieus diner.
    Na de amuse en na het voorgerecht (dat was lekker en goed op temperatuur) de wijn van het wijnarrangement geschonken. Bij een wijnarrangement verwacht ik wijnen die passen bij de gerechten. Maar helaas, dat was te veel gevraagd. Je verwacht ook dat de wijn bij het gerecht wordt geserveerd in plaats van na het gerecht. Helaas ook dat was te veel gevraagd.
    Vooraf gevraagd of het geschikt was voor kinderen. Ja., dat was geen probleem….. Mar hoe verzin je het dan om kinderen ruim twee uur op hun patatjes en kip te laten wachten? Die bovendien pas kwamen na aansporing door mijn dochter, anders hadden ze nog langer moeten wachten.
    Geen wonder dat sommige wat oudere kinderen balorig werden…. Maar de sfeer komt dat niet ten goede.
    Nog een puntje: ik snap dat je graag wilt bijverkopen. Maar waarom wacht je drie kwartier tussen elk gerecht. En waarom vraag je meerdere malen of mensen die een arrangement hebben gekozen toch nog iets anders willen drinken? Dan begrijp je echt heel weinig van gastvrijheid.

Ik had gelukkig prettig gezelschap dus we hebben ons vermaakt ondanks het diner. Maar dat de Heeren iets hadden voorbereid gaat er bij mij niet in. Het was chaotisch, slecht voorbereid en vermoedelijk met te weinig personeel. Gevalletje te veel willen verdienen. Dit restaurant verdient het om gemeden te worden.

Aan het eind van de avond heb ik me aangesloten in de rij. Drie tafels met ernstige klachten voor me. Ik heb geprobeerd de vriendelijke dame van de bediening nog een beetje op te beuren. Het huilen stond haar nader dan het lachen. Maar dit was toch echt te wijten aan haar bazen.

Zelfs de rekening klopte niet. En het zal weinig verbazing wekken: er was te veel in rekening gebracht. Het is gecorrigeerd nadat ik daar om vroeg.
    Wat mij betreft een schandalige vertoning. Wij komen nooit meer naar de Heeren van Ambacht. Niet voor een kerstdiner en niet voor welke andere gelegenheid dan ook.
    Schandalig ook dat je voor deze vertoning nog geld durft te vragen. Maar dan heb je een review zoals dit ook dik verdiend!

1E bezoek even na 18u. zaak oogt ruim en fris. Grote vitrines en een kasje met o.a. kruiden om de versheid te benadrukken.
    Ik ben een kleine eter en heb er daarnaast rekening mee te houden hoeveel kh. Ik gebruik.
    Verbeterpunten: bij de hamburger is standaard een broodje, maar ik wilde liever patat en heb het broodje afbesteld. Dit werd toch geserveerd, maar in 2e instantie ging het bord terug en werd het van het bord gehaald.
    Ik vond de smaak van de (salade) gerechten nogal vlak.
    Het hangop-toetje was voorzien van 1 1/2 aardbei en een muntblaadje wat compleet verkreukeld en droog was. (Vers uit de kas?). Jammer. Het sausje vond ik kunstmatig smaken. Geen match met de hangop.
    Medewerkers vriendelijk, moeten door het gekozen bezorgsysteem wel door de hele zaak lopen om de bestelling bij de juiste tafel te bezorgen.
    Degene die de vleesbestelling noteerde kan wel een echt notitieblokje gebruiken i.p.v. een kreukelig blaadje.
    Hoewel er niet heel veel klanten waren konden we na het eten ons blad niet op de band kwijt omdat de band al een tijdje stil stond en de bladen niet waren afgevoerd, vooraan was de band leeg zagen we toen we ri. Afwaskeuken keken. Het was overigens wel net door een medewerker opgemerkt toen we wegliepen.
    Ik houd niet van MacDonalds en dacht met La Place beter af te zijn. Dit vond ik echter toch tegenvallen.

Wat een mooi bedrijf met veel potentie, eten is erg lekker en een uitstekende service. Alleen de meneer moet iets minder zijn personeel afzeiken, kan niet tegen stress.

gerard kuipers

Met vier personen naar happy italy gegaan 3 pizza besteld en 1 pasta met zalm.
    Mij pizza was onder de bodem helemaal verbrand de pizza weg gehaald ik wachten op de andere pizza onder tussen waren andere 3 personen aan het eten pizza NR 2 kreeg ik deze was ook aan de onder boden verbrand deze werd ook weg gehaald deze ging ook naar beneden van de ene kant en naar de andere kant weer naar boven ik kreeg de zelfde pizza terug pizza 3 was goed maar ja hun waren klaar en ik moest nog beginnen de gezellig aan tafel eten met ze vieren was naar de kloten toen bestelde ik de nutella pizza en ja hoor ook deze was verbrand weer de bediening er bij gehaald deze pizza werd weg gehaald naar beneden en kwam aan de andere kant weer naar boven en ik kreeg de zelfde pizza weer terug.
    Ik heb nog nooit zo iets mee gemaakt.

Frans Balk

Heel mooi alles. Nog even wachten tot de klantenkaart ook gescand kan worden bij de kassa.
    Jammer genoeg nog geen wifi.

F.P. van Vegchelen

Hendrik-Ido-Ambacht, 24 september 2017.

Geachte directie,
    Wat een tegenvaller op een prachtige zondagmiddag. Wil ik met mijn vrouw bij Happy Italy in Hendrik-Ido-Ambacht een glas wijn gaan drinken wordt mij de toegang geweigerd. Tijdstip zondagmiddag 14.30 uur, terras nog lang niet vol, banken zijn nog leeg, staan eerst nog met ongeveer 15 mensen te wachten, krijg je te horen: alleen plaats als u ook wil eten. Daar sta je dan met je goede gedrag van 77 jaar oud. Dan maar naar de concurrent in Ridderkerk. Ik vind dit zeer onbehoorlijk. Mij ziet u niet meer. Natuurlijk ligt u daar niet wakker van u heeft toch klanten genoeg.
    F.P. van Vegchelen

Kees van Rosmelen

we hebben een leuke avond gehad waarbij we lekker hebben gegeten en de bediening uitstekend was.
    een top restaurant

De nieuwe serveerster ontving ons vriendelijk en gezellig. Het was wel vreemd dat de reservering die op 28 aug. gemaakt was niet genoteerd stond. Het eten was goed, alleen de Tournedos Gentlemen van 300 gram was echt minder aan gewicht/grote. De serveerster gaf aan dat zij de bestelling via de keuken bij ons moest brengen. Bij het afrekenen nogmaals dit medegedeeld, maar daar werd totaal niet op in gegaan. De Pan Mosselen en de Varkenshaas was voldoende en lekker. Het was wel erg rumoerig, want de mensen aan de bar maakten veel lawaai terwijl ze naar de wedstrijd van Feijenoord keken. Al met al hebben wij een gezellige avond gehad, maar het is niet voor herhaling vatbaar. Fam. Wiersma, Nieuwegein.

Ricardo van der Rassel

Wou voor mijn verjaardag op een doordeweekse dag reserveren voor 18 personen.
    Ondanks dat er op de website staat dat men tot 6 uur eten, een tafel kan reserveren bij groepen groter dan 10 personen is dit hier niet het geval. Toen ik hier naar de website verwees kreeg ik te horen dat zij het recht hadden hiervan af te wijken en dat ik de disclamer maar eens goed moest gaan lezen. Oh ja, vanaf 19:30 was ik wel welkom met de kinderen van 4 jaar.
    Ik heb hier hartelijk voor bedankt en de arrogantie en toon waarop er gesproken werd.
    Vervolgens contact opgenomen met Happy Italy Rotterdam (Cor Kienboomplein), hier ben je wel van harte welkom en loopt gezellig en hardwerkend personeel die er toch nog een gezellige avond van hebben gemaakt.