Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hendrik-Ido-Ambacht verdeeld zijn.

DHM Sholten

Ik vind de prijs van het drinken niet normaal: € 2,40 voor een kwart liter halfvolle melk. Schandelijk. Tien euro dus voor een liter melk. Ik weet: ze eten je arm, maar ze drinken je rijk. Maar dit is buiten proportioneel,

Bij de entree wordt reclame gemaakt voor de zgn. Veggieburger. Deze hebben mijn metgezel en ik besteld. Logischer wijs duurde dat even en haalde mijn metgezel een apfelstrudel met vanillesaus. Deze saus was dermate geklonterd dat ik naar de dame achter het buffet ben gegaan en mijn beklag deed. 'Ze zou er later even naar kijken'. Desondanks werd deze troebele smurrie berekend.
    De Veggieburgers werden koud en slap geserveerd. Het broodje was niet afgebakken en taai. Hierop de betreffende dame aangesproken en werden de veggies omgeruild voor een vleeshamburger. Het vlees smaakte niet onaardig maar de wijze van opmaak, een burger niet in verhouding tot het minibroodje, leek nergens op.
    Voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar.
    Overigens dienen wij eerlijkheidshalve te vermelden dat het personeel uit vriendelijke dames bestond.

Commissaris

Ook wij een slechte ervaring op 1ste Kerstdag!
    Ik sluit mij graag aan bij de ervaringen zoals de voorgaande heer heeft beschreven.

Al weken van te voren gereserveerd voor 3 personen op 1ste kerstdag en veel mail contact gehad vanwege een voedselallergie. Bevestiging gehad. Groot was dan ook de verbazing dat we op 1ste kerstdag in eerste instantie de deur werden gewezen omdat we niet op hun lijst stonden. Maar ik kon de bevestiging aan hen tonen dus werd er toch nog ergens een tafel in gereedheid gebracht tussen de grote groepen.
    Van daaruit ging het niet beter. De persoon met allergieën kreeg gangen geserveerd die regelmatig weer terug moesten omdat er etenswaar op lag die ze niet mocht. Het alternatief wat dan gebracht werd was onder de maat behalve het toetje dat was wel oke, maar dat is dus maar 1 van de 5 gangen.
    We kregen steevast als allerlaatste ons eten of drinken en kregen daardoor het gevoel dat we er maar een beetje bij hingen, de wijnen van het wijnarrangement kwamen steeds te laat zodat ze niet met het gerecht genuttigd konden worden. Duurde ook erg lang voordat het eten kwam. Eigenlijk liep de bediening constant achter de feiten aan.
    En ondanks dat we meerdere malen onze grieven aangaven werd er niets mee gedaan en konden we aan het einde van de avond ook gewoon het volle bedrag afrekenen. En terwijl we ook daarvoor in de rij stonden, konden we ook de klachten horen van alle andere tafels om ons heen. Er was geen 1 van de grote groepen die wel tevreden was.
    Het ergste vind ik nog dat ik de volgende dag gelijk ook een email naar de bedrijfleidster Hedy heb gestuurd om haar onze ervaringen te vertellen en dat daar nu bijna een week later nog steeds geen reactie op is gegeven. Service staat echt niet hoog in het vaandel bij dit bedrijf!
    En dat is zonde want de bedienende staf is van goede wil en loopt de benen uit het lijf, maar als de aansturing niet capabel is dan zal het altijd een zooitje blijven.

Sylvana (Sneeuw Witje)

Ik en mijn ouders komen hier al jaren, ik ben inmiddels een kind aan huis. Het eten is super lekker voor een schappelijke prijs. Ik kom hier super graag, een aanrader.

WAARSCHUWING! Kerstdiner? Niet hier
    Hoe de Heeren van Ambacht een ramp maken van een kerstdiner.
    En er 85 euro per persoon voor durven vragen.

Zelden vertoont: aan het eind van de avond de aardige serveerster in tranen door de fouten van haar bazen.

Maar laten we beginnen met wat er goed ging.
    leuke aankleding en ruime opstelling
    aardig en vriendelijk bedienend personeel
    goede kwaliteit ingrediënten
    redelijke tot goede bereiding, de smaak wat vlak maar zeker niet slecht
    redelijke tot goede wijnen
    een vrolijk aperitief

Maar verder helaas een logistieke horeca-ramp
    Het begon al met de binnenkomst. Niemand om de jassen aan te nemen. Daarna bleek bij binnenkomst dat onze tafel elders was opgesteld. In plaats van binnendoor door de koude naar een onbemande deur gestuurd. Ook daar niemand om de jassen aan te nemen. Zoek je eigen weg maar naar boven.
    De ruim een week tevoren bestelde tafel voor 7 personen en 2 kinderen bleek gereserveerd voor 8 totaal. De vooraf gevraagde en verstrekte voorkeuze was niet bekend en werd tot tweemaal toe opnieuw gevraagd. De opgegeven allergie voor schelpdieren was dus vermoedelijk ook onbekend. Gelukkig is niemand ziek geworden.
    Terwijl het diner om 19.00 zou beginnen duurde het eerst een kwartier voor er iemand kwam vragen of we iets wilden drinken, waarna het weer tien minuten duurde voor er iets op tafel stond. En dat gold voor alle tafels zodat er al snel een geïrriteerde sfeer ontstond.
    Na drie kwartier het eerste eten op tafel in de vorm van een plank met een brood en een mes en wat boter. Geen bordjes, niets. Onder het motto zoek het maar uit waarschijnlijk. Hoe moeilijk is het om een bordje met een botermesje op tafel te zetten? Niet aan gedacht vermoedelijk.
    Weer een kwartier later een amuse, helaas niet warm maar lauw. Vermoedelijk te lang bij de uitlevering gelegen. En opnieuw zonder enig gerei op een bord. Dat hebben we maar rond laten gaan. Voor de botjes was geen servies om het weg te leggen. Dit kan echt niet bij een serieus diner.
    Na de amuse en na het voorgerecht (dat was lekker en goed op temperatuur) de wijn van het wijnarrangement geschonken. Bij een wijnarrangement verwacht ik wijnen die passen bij de gerechten. Maar helaas, dat was te veel gevraagd. Je verwacht ook dat de wijn bij het gerecht wordt geserveerd in plaats van na het gerecht. Helaas ook dat was te veel gevraagd.
    Vooraf gevraagd of het geschikt was voor kinderen. Ja., dat was geen probleem….. Mar hoe verzin je het dan om kinderen ruim twee uur op hun patatjes en kip te laten wachten? Die bovendien pas kwamen na aansporing door mijn dochter, anders hadden ze nog langer moeten wachten.
    Geen wonder dat sommige wat oudere kinderen balorig werden…. Maar de sfeer komt dat niet ten goede.
    Nog een puntje: ik snap dat je graag wilt bijverkopen. Maar waarom wacht je drie kwartier tussen elk gerecht. En waarom vraag je meerdere malen of mensen die een arrangement hebben gekozen toch nog iets anders willen drinken? Dan begrijp je echt heel weinig van gastvrijheid.

Ik had gelukkig prettig gezelschap dus we hebben ons vermaakt ondanks het diner. Maar dat de Heeren iets hadden voorbereid gaat er bij mij niet in. Het was chaotisch, slecht voorbereid en vermoedelijk met te weinig personeel. Gevalletje te veel willen verdienen. Dit restaurant verdient het om gemeden te worden.

Aan het eind van de avond heb ik me aangesloten in de rij. Drie tafels met ernstige klachten voor me. Ik heb geprobeerd de vriendelijke dame van de bediening nog een beetje op te beuren. Het huilen stond haar nader dan het lachen. Maar dit was toch echt te wijten aan haar bazen.

Zelfs de rekening klopte niet. En het zal weinig verbazing wekken: er was te veel in rekening gebracht. Het is gecorrigeerd nadat ik daar om vroeg.
    Wat mij betreft een schandalige vertoning. Wij komen nooit meer naar de Heeren van Ambacht. Niet voor een kerstdiner en niet voor welke andere gelegenheid dan ook.
    Schandalig ook dat je voor deze vertoning nog geld durft te vragen. Maar dan heb je een review zoals dit ook dik verdiend!

1E bezoek even na 18u. zaak oogt ruim en fris. Grote vitrines en een kasje met o.a. kruiden om de versheid te benadrukken.
    Ik ben een kleine eter en heb er daarnaast rekening mee te houden hoeveel kh. Ik gebruik.
    Verbeterpunten: bij de hamburger is standaard een broodje, maar ik wilde liever patat en heb het broodje afbesteld. Dit werd toch geserveerd, maar in 2e instantie ging het bord terug en werd het van het bord gehaald.
    Ik vond de smaak van de (salade) gerechten nogal vlak.
    Het hangop-toetje was voorzien van 1 1/2 aardbei en een muntblaadje wat compleet verkreukeld en droog was. (Vers uit de kas?). Jammer. Het sausje vond ik kunstmatig smaken. Geen match met de hangop.
    Medewerkers vriendelijk, moeten door het gekozen bezorgsysteem wel door de hele zaak lopen om de bestelling bij de juiste tafel te bezorgen.
    Degene die de vleesbestelling noteerde kan wel een echt notitieblokje gebruiken i.p.v. een kreukelig blaadje.
    Hoewel er niet heel veel klanten waren konden we na het eten ons blad niet op de band kwijt omdat de band al een tijdje stil stond en de bladen niet waren afgevoerd, vooraan was de band leeg zagen we toen we ri. Afwaskeuken keken. Het was overigens wel net door een medewerker opgemerkt toen we wegliepen.
    Ik houd niet van MacDonalds en dacht met La Place beter af te zijn. Dit vond ik echter toch tegenvallen.

Wat een mooi bedrijf met veel potentie, eten is erg lekker en een uitstekende service. Alleen de meneer moet iets minder zijn personeel afzeiken, kan niet tegen stress.

gerard kuipers

Met vier personen naar happy italy gegaan 3 pizza besteld en 1 pasta met zalm.
    Mij pizza was onder de bodem helemaal verbrand de pizza weg gehaald ik wachten op de andere pizza onder tussen waren andere 3 personen aan het eten pizza NR 2 kreeg ik deze was ook aan de onder boden verbrand deze werd ook weg gehaald deze ging ook naar beneden van de ene kant en naar de andere kant weer naar boven ik kreeg de zelfde pizza terug pizza 3 was goed maar ja hun waren klaar en ik moest nog beginnen de gezellig aan tafel eten met ze vieren was naar de kloten toen bestelde ik de nutella pizza en ja hoor ook deze was verbrand weer de bediening er bij gehaald deze pizza werd weg gehaald naar beneden en kwam aan de andere kant weer naar boven en ik kreeg de zelfde pizza weer terug.
    Ik heb nog nooit zo iets mee gemaakt.

Frans Balk

Heel mooi alles. Nog even wachten tot de klantenkaart ook gescand kan worden bij de kassa.
    Jammer genoeg nog geen wifi.

F.P. van Vegchelen

Hendrik-Ido-Ambacht, 24 september 2017.

Geachte directie,
    Wat een tegenvaller op een prachtige zondagmiddag. Wil ik met mijn vrouw bij Happy Italy in Hendrik-Ido-Ambacht een glas wijn gaan drinken wordt mij de toegang geweigerd. Tijdstip zondagmiddag 14.30 uur, terras nog lang niet vol, banken zijn nog leeg, staan eerst nog met ongeveer 15 mensen te wachten, krijg je te horen: alleen plaats als u ook wil eten. Daar sta je dan met je goede gedrag van 77 jaar oud. Dan maar naar de concurrent in Ridderkerk. Ik vind dit zeer onbehoorlijk. Mij ziet u niet meer. Natuurlijk ligt u daar niet wakker van u heeft toch klanten genoeg.
    F.P. van Vegchelen

Kees van Rosmelen

we hebben een leuke avond gehad waarbij we lekker hebben gegeten en de bediening uitstekend was.
    een top restaurant

De nieuwe serveerster ontving ons vriendelijk en gezellig. Het was wel vreemd dat de reservering die op 28 aug. gemaakt was niet genoteerd stond. Het eten was goed, alleen de Tournedos Gentlemen van 300 gram was echt minder aan gewicht/grote. De serveerster gaf aan dat zij de bestelling via de keuken bij ons moest brengen. Bij het afrekenen nogmaals dit medegedeeld, maar daar werd totaal niet op in gegaan. De Pan Mosselen en de Varkenshaas was voldoende en lekker. Het was wel erg rumoerig, want de mensen aan de bar maakten veel lawaai terwijl ze naar de wedstrijd van Feijenoord keken. Al met al hebben wij een gezellige avond gehad, maar het is niet voor herhaling vatbaar. Fam. Wiersma, Nieuwegein.

Ricardo van der Rassel

Wou voor mijn verjaardag op een doordeweekse dag reserveren voor 18 personen.
    Ondanks dat er op de website staat dat men tot 6 uur eten, een tafel kan reserveren bij groepen groter dan 10 personen is dit hier niet het geval. Toen ik hier naar de website verwees kreeg ik te horen dat zij het recht hadden hiervan af te wijken en dat ik de disclamer maar eens goed moest gaan lezen. Oh ja, vanaf 19:30 was ik wel welkom met de kinderen van 4 jaar.
    Ik heb hier hartelijk voor bedankt en de arrogantie en toon waarop er gesproken werd.
    Vervolgens contact opgenomen met Happy Italy Rotterdam (Cor Kienboomplein), hier ben je wel van harte welkom en loopt gezellig en hardwerkend personeel die er toch nog een gezellige avond van hebben gemaakt.

Eten was hier bijzonder slecht. Er zat geen groente bij het menu. De patat was van voor de oorlog en de saté was al helemaal niet te eten. Verder was de voorraad frisdrank bijna op. De keuze was zeer beperkt. 80 Procent van het eten heb ik laten staan. Slechtste restaurant waar ik ooit gegeten heb.

Hebben een buffet thuis gehad van Peking Express. Meedenkende, aardige mensen. Fantastisch buffet. Meer dan genoeg en veel verschillende keuzes. Echt een aanrader en een 10 voor de kok.

Komen hier al jaren naar volle tevredenheid, erg lekker eten en naar mijn mening de meest smaakvolle Chinees van Hendrik Ido Ambacht.

17. Mediterraans Hendrik-Ido-Ambacht

4 jaar geleden een lekkere top tent, nu helaas niets meer van dat. Eten is gewoon niet lekker, vette patat en vlees niet mals. Hele Griekse schotel is zo in de vuilnisbak gegooid!
    De eerste keer dacht ik nog, foutje bedankt...maar nu na de derde keer slecht eten moet ik concluderen dat het niet verbeterd maar juiste verslechterd. Helaas, we gaan niet meer naar Troje om eten te halen!

Het eten smerig onvriendelijk personeel en als je daar wat gebruikt heb en je moet naar het toilet moet je daar ook nog voor betalen schandalig als je dan ook ziet wat voor 11,95 heb dan kan je beter naar mac donalds gaan veel beter en lekkerder we vonden het achteraf ook wel gek dat wij de enige waren nou uit eindelijk was dat niet gek te vinden ik zou deze zaak sluiten

1,1

Teleurstellend!
    Buiten een bord op de stoep neer zetten dat ze een heerlijke mosselpan hebben. Je rijd voorbij en maakt hierop je keus om daar te gaan eten. Je besteld het en ze hebben het niet op voorraad. Hiervoor stopte ik, erg jammer!
    Vervolgens een varkenshaas en spareribs besteld. De varkenshaas was te droog en niet sappig, erg jammer. Ondanks de combinatie met een blauwe kaas top was! De spareribs waren ook veel te droog en ook deze was niet sappig. Het voorafje á € 4,50 (brood) waren 4 kleine stukjes, mag wel ietsjes meer zijn. We kregen zowel patat als aardappel in schil erbij. De patat smaakte naar "oud" vet en de nasmaak hiervan was minder plezant. De aardappel in schil was verrukkelijk!

Het interieur mag wel een likje verf gebruiken, vooral aan de bar. De bierkaart mag in mijn optiek uitgebreider. En de lelijke kunststof setjes welke buiten op het terras aan het water staan doen ernstige afbreuk aan het leuke totaal concept! Eeuwig zonde!!!

Vervolgens kaart je de dingen aan van het vlees en het bord op de stoep. Dit werd niet erg fijn ontvangen, jammer. Want doe er je voordeel mee en wees blij dat iemand iets aangeeft. Zo kun je jezelf verbeteren en zorgen dat ik een volgende keer nog een keer stop en het een kans geef. Met daarbij wel een goede recensie!

Als laatste liep ik na het eten even verder naar buiten. Daar gingen we bij bekende zitten. Daar zat een meneer met een gebroken voet. Iemand anders vroeg, was het lekker. Waarop ik mijn mening uitsprak. Dit werd verre van gewaardeerd en ik moest maar op pleuren en elders wat gaan eten als het me niet smaakte. Ik kreeg een grote mond en werd voor van alles uitgescholden en was een grote zeikerd! Fijn zulke klanten welke je de les lezen... Er zaten ook twee medewerksters bij, welke toen vrij waren. De twee medewerkers spraken deze meneer nergens op aan. HEEL BIJZONDER!!

Al met al, had ik mijn geld liever elders uitgegeven! En ik ga hier nooit meer heen!! Wat een zaak zeg...

Monique de Bree

Op basis van alle goede referenties gekozen voor Bella Milano.
    Dit restaurant heeft echter niet voldaan aan onze verwachtingen.
    Het restaurant zat op een zondagavond voor de helft vol en toch moesten we lang wachten tussen de gangen door (2,5 uur in totaal). Kwaliteit van het eten vond ik niet in verhouding staan tot de prijs. Gerechten waren vlak van smaak en ingrediënten die op de kaart stonden, waren niet verwerkt. Moesten bediening er op attenderen dat de pijnboompitten ontbraken op de carpacio en mosselen ontbraken in het visgerecht.
    Gelet op de prijs (175 euro voor 4 personen) mag je iets meer kwaliteit verwachten. Brood dat direct bij binnenkomst op tafel werd gezet, stond apart op de rekening?
    Bediening was vriendelijk maar te makkelijk.
    Ben niet gauw ontevreden over een restaurant, maar hier kom ik niet meer terug.

Ans Schouten

Lekker weer en willen met kleinzoon wat gaan eten. We zeggen een serveerster gedag en gaan aan een tafeltje zitten.
    Na vijf minuten geen bediening geweest, wel is ze druk met tafeltjes dekken.
    We zijn weggegaan en hebben niet de behoefte hier ooit nog eens terug te komen.

Brandweervereniging BVSP

op 19-05-2017 hebben wij met 65 personen mogen genieten van jullie fantastische service.

Het eten.... het drinken.... en de gezelligheid op deze avond was echt overweldigend.
    Wij kijken terug op een zeer geslaagde avond.

Dank lieve mensen voor jullie tijd energie en aandacht

BVSP

Raymond

Redelijk eten voor een prima prijs. Jammer alleen van de bijzondere service... of eigenlijk het gebrek eraan ...

john en ellen

het eten is geweldig bediening goed .wij komen iedere week zijn heel aardige mensen. gewoon top!

Uitstekend Italiaans restaurant, fijne sfeer, vriendelijke bediening. Wij komen er al jaren. Onlangs hebben we er onze 25- jarige bruiloft gevierd. In de aanloop daar naartoe werden leuke menu-suggesties gedaan, alles werd van te voren besproken. Het feest zelf was geweldig, onze gasten hebben genoten en wij ook. Aanrader dus.

Wij hebben met z’n drieën een geweldige ervaring gehad en heerlijk kunnen eten in restaurant Bella Milano. Mijn man vond het zo heerlijk dat hij de eigenaar vroeg om de chef te ontmoeten (wat de eigenaar met plezier deed). Dit wordt mijn eerste recensie op eet.nu en dat mag gelijk een topper worden. Bella Milano, jullie verdienen de hoge cijfers wat vele geven. Een restaurant waar je met warmte wordt ontvangen door gastvriendelijke personeel, een echte aanrader!

P.S. probeer de Getrancheerde diamanthaas bereidt met rode peperkorrels
    in Barolo wijn en demi-glacé saus (Filetto Diamante al Barolo). Echt Super!

28. Mediterraans Hendrik-Ido-Ambacht

Versluijs

Net eten gekregen, wat jammer. Spaghetti was flauw en met harde stukken erin. Patat was niet gaar. Jullie belden of het iets eerder mocht komen vanwegen drukte. Maar weet niet wat ik heb gekregen. Jammer. Ben anders gewend.

Vandaag hier friet gehaald met een berenklauw en frikandel. Nog nooit zo'n slechte taaie friet op. En dan zullen we het nog maar niet hebben over de berenklauw, dat mag niet eens een bereklauw genoemd worden. Voor mij nooit meer!

Het eten was ruim voldoende en zeer goed. Prijs goed. Bediening kan beter, er stond nog brood op tafel, dat werd zonder te vragen weggehaald er werden zonder wat te zeggen stoelen weggetrokken zonder te kijken of het goed ging. Rakelings langs mijn knie, daar mijn knie al kapot is ben ik daar wel van geschrokken. Raak en dan kon er een ambu voor mij komen dus daar mag nog wel aan gewerkt worden.

Cobie