De Heeren van Ambacht in Hendrik-Ido-Ambacht

ma 11:00 - 22:00
di 11:00 - 22:00

ma 11:00 - 22:00
di 11:00 - 22:00

Het eindcijfer is 5. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1301978488 82
1534205518 51
1562072762 60
1692119899 61

1. Marlies Butselaar

Onlangs gegeten bij de Heeren van Ambacht. Memorial Dinner, ter herinnering aan mijn overleden vader. Dit etentje geeft mijn moeder ieder jaar. Memorabel was het ontegenzeggelijk. Het aperitief werd geserveerd, de ober echter hield het dienblad scheef en de Baileys en Jenever belandden in mijn moeders schoot. Ook mijn broer werd rijkelijk getroffen, zijn broek zag eruit alsof hij zich totaal ondergezeken had. Welkom bij de Heeren. Dit was echter het ergste niet. Het voorgerecht, zalm was totaal smakeloos. Het hoofdgerecht, biefstuk was enorm taai met veel flinke stukken zeen, geen doorkomen aan en absoluut niet mals. Groenten ontbraken op het bord, slechts een steeltje bimi. Ikzelf koos de vegetarische curry. Veel rijst, veel te veel naanbrood, zure curry en wat rauwe Iglo groenten. Werkelijk zeer onsmakelijk. Een dag later had ik nog last van zure oprispingen. De eigenaar van de Heeren moet zich diep en diep schamen. Abominabel slechte kwaliteit voor een veel te hoge prijs. Ik adviseer de eigenaar alle gerechten van de menukaart eerst zelf te proeven alvorens ze zijn gasten voor te schotelen, hij zal schrikken.
    Wat een totale blamage. Zo slecht heb ik in mijn leven niet buiten te deur gegeten!

1,9
  2. Voorgerechten prima. Hoofdgerechten ver onder de maat, zalm niet gaar, rauw van binnen. Burger was rauw en koud in het midden. En nagerecht ijs damblance. Teveel alcohol aangestoken de chocolade was verbrand. Met 8 personen en 2 kinderen gegeten.

3. Heerlijke chateaubriand, boterzacht.
    Vriendelijk personeel, vooral degenen die er al wat langer werken weten precies de juiste snaar te raken.

Vorig jaar high wine gedaan met vriendinnen. Inderdaad prettig dat je kunt kiezen of je bv liever rood of wit hebt. Ik mis alleen de info op de site of de high wine er nog is.

Hartstikke gezellig en sfeervol.

4. Meerdere keren wezen lunchen, telkens teleurgesteld. Dit restaurant is te duur voor wat je krijgt. Men weet sowieso niet wat een uitsmijter is. De ham - kaas - spek moet apart betaald worden, anders krijg je alleen brood met ei. Heel bijzonder.
    Groenten / rauwkost kennen ze er ook niet.
    Kortom; mooi terras maar wat eten betreft zeer karig en daardoor veel te duur.

5. Eindelijk weer op het terras, leuk voor bezoekers maar ook top voor het restaurant denk je. Eigenlijk weer klanten en omzet kunnen maken. Maar daar zijn ze volgens mij niet op ingesteld. Duurde eerst al bijna 25 minuten voor er gevraagd werd of we überhaupt wat wilde drinken, we moesten zelf om te kaart vragen. Gelukkig niet na heel lang wachten het eten gehad. Prima, maar niet heel bijzonder. Na het eten duurde het weer een half uur voor er weer iemand van de bediening langs kwam.
    Al met al. Eten en drinken prima. Maar zonde dat de bediening niet echt oplet en traag is.

5,9
  6. Zeer slechte bediening. Na ruim 35 min vragen en een paar keer geprobeerd iemand van de bediening aan te spreken ‘mochten’ we wat te drinken bestellen wat vervolgens pas na 20 minuten werd bezorgd. Broodje carpaccio met truffel mayonaise was eerder een broodje truffel mayonaise met carpaccio (ondanks de hoeveelheid mayonaise wel redelijk te eten). Geen aanrader om nog eens terug te komen!

7. Heerlijk gegeten. Een super gezellig restaurant. Nieuw adresje.

8. Mitchel Wagner

9. Corine Postema 1976@gmail. Com

Het eten was best ok… Parelcoucous was erg flauw, wijnen kwamen niet op tijd bij de gerechten, heilbotfilet met spinazie? Waar was de spinazie? Koffie met cointreau besteld, krijg je likeur 43… geeft niks lust ik ook. Live muziek kwam ook best laat 8 uur… Al met al met het gezin een gezellige avond gehad lekker en gezellig gekletst eerste kerstdag.
    Maar nooit meer bij de heeren van ambacht.

10. K.L.Compier

In het begin was de bediening zeer matig. De kaart werd na een minuut of 20 aangereikt. Op een gegeven moment bestelde ik nog een consumptie, waar ik na zo'n 15 minuten nog maar eens om ben gaan vragen. Vanaf dan werden we bediend door een jonge dame. Die deed het gewoon zoals het hoort, dus prima.

11. Commissaris

Ook wij een slechte ervaring op 1ste Kerstdag!
    Ik sluit mij graag aan bij de ervaringen zoals de voorgaande heer heeft beschreven.

Al weken van te voren gereserveerd voor 3 personen op 1ste kerstdag en veel mail contact gehad vanwege een voedselallergie. Bevestiging gehad. Groot was dan ook de verbazing dat we op 1ste kerstdag in eerste instantie de deur werden gewezen omdat we niet op hun lijst stonden. Maar ik kon de bevestiging aan hen tonen dus werd er toch nog ergens een tafel in gereedheid gebracht tussen de grote groepen.
    Van daaruit ging het niet beter. De persoon met allergieën kreeg gangen geserveerd die regelmatig weer terug moesten omdat er etenswaar op lag die ze niet mocht. Het alternatief wat dan gebracht werd was onder de maat behalve het toetje dat was wel oke, maar dat is dus maar 1 van de 5 gangen.
    We kregen steevast als allerlaatste ons eten of drinken en kregen daardoor het gevoel dat we er maar een beetje bij hingen, de wijnen van het wijnarrangement kwamen steeds te laat zodat ze niet met het gerecht genuttigd konden worden. Duurde ook erg lang voordat het eten kwam. Eigenlijk liep de bediening constant achter de feiten aan.
    En ondanks dat we meerdere malen onze grieven aangaven werd er niets mee gedaan en konden we aan het einde van de avond ook gewoon het volle bedrag afrekenen. En terwijl we ook daarvoor in de rij stonden, konden we ook de klachten horen van alle andere tafels om ons heen. Er was geen 1 van de grote groepen die wel tevreden was.
    Het ergste vind ik nog dat ik de volgende dag gelijk ook een email naar de bedrijfleidster Hedy heb gestuurd om haar onze ervaringen te vertellen en dat daar nu bijna een week later nog steeds geen reactie op is gegeven. Service staat echt niet hoog in het vaandel bij dit bedrijf!
    En dat is zonde want de bedienende staf is van goede wil en loopt de benen uit het lijf, maar als de aansturing niet capabel is dan zal het altijd een zooitje blijven.

12. WAARSCHUWING! Kerstdiner? Niet hier
    Hoe de Heeren van Ambacht een ramp maken van een kerstdiner.
    En er 85 euro per persoon voor durven vragen.

Zelden vertoont: aan het eind van de avond de aardige serveerster in tranen door de fouten van haar bazen.

Maar laten we beginnen met wat er goed ging.
    leuke aankleding en ruime opstelling
    aardig en vriendelijk bedienend personeel
    goede kwaliteit ingrediënten
    redelijke tot goede bereiding, de smaak wat vlak maar zeker niet slecht
    redelijke tot goede wijnen
    een vrolijk aperitief

Maar verder helaas een logistieke horeca-ramp
    Het begon al met de binnenkomst. Niemand om de jassen aan te nemen. Daarna bleek bij binnenkomst dat onze tafel elders was opgesteld. In plaats van binnendoor door de koude naar een onbemande deur gestuurd. Ook daar niemand om de jassen aan te nemen. Zoek je eigen weg maar naar boven.
    De ruim een week tevoren bestelde tafel voor 7 personen en 2 kinderen bleek gereserveerd voor 8 totaal. De vooraf gevraagde en verstrekte voorkeuze was niet bekend en werd tot tweemaal toe opnieuw gevraagd. De opgegeven allergie voor schelpdieren was dus vermoedelijk ook onbekend. Gelukkig is niemand ziek geworden.
    Terwijl het diner om 19.00 zou beginnen duurde het eerst een kwartier voor er iemand kwam vragen of we iets wilden drinken, waarna het weer tien minuten duurde voor er iets op tafel stond. En dat gold voor alle tafels zodat er al snel een geïrriteerde sfeer ontstond.
    Na drie kwartier het eerste eten op tafel in de vorm van een plank met een brood en een mes en wat boter. Geen bordjes, niets. Onder het motto zoek het maar uit waarschijnlijk. Hoe moeilijk is het om een bordje met een botermesje op tafel te zetten? Niet aan gedacht vermoedelijk.
    Weer een kwartier later een amuse, helaas niet warm maar lauw. Vermoedelijk te lang bij de uitlevering gelegen. En opnieuw zonder enig gerei op een bord. Dat hebben we maar rond laten gaan. Voor de botjes was geen servies om het weg te leggen. Dit kan echt niet bij een serieus diner.
    Na de amuse en na het voorgerecht (dat was lekker en goed op temperatuur) de wijn van het wijnarrangement geschonken. Bij een wijnarrangement verwacht ik wijnen die passen bij de gerechten. Maar helaas, dat was te veel gevraagd. Je verwacht ook dat de wijn bij het gerecht wordt geserveerd in plaats van na het gerecht. Helaas ook dat was te veel gevraagd.
    Vooraf gevraagd of het geschikt was voor kinderen. Ja., dat was geen probleem….. Mar hoe verzin je het dan om kinderen ruim twee uur op hun patatjes en kip te laten wachten? Die bovendien pas kwamen na aansporing door mijn dochter, anders hadden ze nog langer moeten wachten.
    Geen wonder dat sommige wat oudere kinderen balorig werden…. Maar de sfeer komt dat niet ten goede.
    Nog een puntje: ik snap dat je graag wilt bijverkopen. Maar waarom wacht je drie kwartier tussen elk gerecht. En waarom vraag je meerdere malen of mensen die een arrangement hebben gekozen toch nog iets anders willen drinken? Dan begrijp je echt heel weinig van gastvrijheid.

Ik had gelukkig prettig gezelschap dus we hebben ons vermaakt ondanks het diner. Maar dat de Heeren iets hadden voorbereid gaat er bij mij niet in. Het was chaotisch, slecht voorbereid en vermoedelijk met te weinig personeel. Gevalletje te veel willen verdienen. Dit restaurant verdient het om gemeden te worden.

Aan het eind van de avond heb ik me aangesloten in de rij. Drie tafels met ernstige klachten voor me. Ik heb geprobeerd de vriendelijke dame van de bediening nog een beetje op te beuren. Het huilen stond haar nader dan het lachen. Maar dit was toch echt te wijten aan haar bazen.

Zelfs de rekening klopte niet. En het zal weinig verbazing wekken: er was te veel in rekening gebracht. Het is gecorrigeerd nadat ik daar om vroeg.
    Wat mij betreft een schandalige vertoning. Wij komen nooit meer naar de Heeren van Ambacht. Niet voor een kerstdiner en niet voor welke andere gelegenheid dan ook.
    Schandalig ook dat je voor deze vertoning nog geld durft te vragen. Maar dan heb je een review zoals dit ook dik verdiend!

3,6
  13. G Schermers

Zaterdagavond hier voor de 2e keer gegeten, dit keer ter viering van 33 jaar getrouwd. Schitterend pand op een leuke locatie. Ontvangst was prima. Omdat wij vorige keer de (tasting)menu een beetje aan de kleine kant vonden hebben we nu direct van de kaart besteld. Voor voorgerecht namen we allebei buikspek met coquilles, de coquilles waren voor de helft te gaar en de buikspek flauw van smaak. Als hoofdgerecht heb ik eendenborst besteld en mijn vrouw garnalen (met risotto). De eendenborst was te gaar (en daardoor begon het qua textuur en smaak op lever te lijken) en voor mij geen aanrader. De garnalen waren redelijk goed voorbereid maar de risotto (???) viel erg tegen. Deze was flauw van smaak met een aparte textuur, een soort papje met wat harde stukjes er doorheen waardoor het leek op een niet gare en klonterige aardappelpuree. Wat er precies in zat wist de bediening (2 verschillende mensen!!) ook niet maar de combinatie met de risottorijst (vraag is of het wel arborio, Vialone Nano of iets dergelijks was) gaf in ieder geval geen fijn mondgevoel.
    Voor de prijs vonden wij allebei de porties voor- en hoofdgerecht vrij klein en kennelijk het bedrijf ook. Dat je automatisch een bak met friet bij het hoofdgerecht krijgt terwijl beide hoofdgerechten worden geserveerd met koolhydraten (gepureerde aardappel en een polenta cakeje bij de eend en "risotto" bij de garnalen) suggereert dat het bedrijf bewust is dat porties mogelijk te klein zijn en dus maar een bak friet als voorzorg neerzet. Overigens vinden wij friet niet passend bij de gerechten die wij hebben genuttigd, dit is meer iets voor een snackbar/laagdrempelig bistrootje.
    Wij hebben onze bezwaren kenbaar gemaakt en werden een korting aangeboden. Echter heb ik dit van de hand gewezen en heb de volle rekening betaald. Het is eenmaal menselijk om af en toe een foutje te maken en hopelijk ziet de keuken dit als constructief kritiek.

Wij komen in ieder geval niet op korte termijn terug bij de Heeren van Ambacht, een nieuwe kaart brengt daar misschien verandering in.

14. nel van den herik

Het was een grote teleurstelling, vrienden uitnodigd, gehoopt op een leuke, lekkere avond maar wat was dat een grote tegenvaller... Nooit meer!!

1,1
  15. Het eten was goed. De bediening was charmant en gezellig. Erg goede sfeer.

16. Chantal Tuur

Met 3 volwassenen en 1 kind heerlijk gegeten ter gelegenheid van een verjaardag. Het diner feestelijk begonnen met een glas prosecco. Met 2 personen een 'Proeverij' besteld. Lekkere gerechten en leuk om niet te hoeven kiezen en van alle gerechten wat te kunnen proeven! De andere persoon was zeer tevreden over de dungesneden carpaccio en malse biefstuk. Ook aan de kinderen wordt gedacht. hij heeft lekker gegeten! Leuke ambiance, gezellig en sfeervol restaurant met vriendelijk en gastvrij personeel. Al met al waren wij erg tevreden en is dit restaurant zeker een aanrader!

17. Met 4 personen "proeverij" besteld, matige voorgerechten, goed hoofdgerecht, goede nagerechten.

Bediening matig, rommelig, komen laat afruimen. Wijn verkeerd opgenomen, er wat van gezegd, maar "het is druk" was het antwoord. 4 personeelsleden op 12 tafels, meer dan genoeg, toch? Niemand meer aanwezig van het personeel in het restaurant bij afscheid. We gingen weg met een onprettig gevoel.

Jammer, het personeel maakt of breekt een bedrijf.

18. Kieneker

We hebben goed gegeten. Ze hebben geen grote kaart maar wel goed. De bediening is ook goed.

19. Marco & Dieuwke

Wij hebben gekozen voor de "proeverij". Hier kan men 3 voorgerechten, 1 hoofdgerecht, 3 nagerechten kiezen. Gezien de prijs (€ 29,50) verwachtten we dat we erna nog naar de Mac zouden moeten. Dit was niet het geval. Ruim voldoende van alles. Verder geen op- en/of aanmerkingen, gewoon een gezellig en sfeervol restaurant met een lekkere kaart.

20. Het voorgerecht Carpaccio was lekker, alleen de dressing had iets meer gekund. Hoofdgerecht was slecht, biefstuk te ver doorbakken, aardappelpuree smakeloos en kan je beter gebruiken om je behang mee vast te plakken. Verder werd er een jus van sjalotjes bij geserveerd, maar kon deze niet ontdekken, dus helaas niet kunnen proeven. Het dessert was redelijk, hoewel aan de panna cotta weinig smaak zat. Wel was de sfeer gezellig en is het leuk ingericht. Ook het personeel was vriendelijk en gastvrij.

3,4
  21. Met gezelschap van 7 personen gegeten bij de Heeren van Ambacht. Het was beslist niet druk voor een vrijdagavond en dat gaf te denken.
    Bij een verrasingsmenu met vis was wel erg verrassend toen vlees als hoofdgerecht werg geserveerd. Werd hersteld met als gevolg dat iedereen klaar was toen de vis uiteindelijk werd geserveerd.
    De bestelde kipsate was verre van gaar en binnenin nog rauw, in ieder geval niet doorbakken, hier twee keer wat van gezegd maar dit scheen zo te horen, kipsate is dus onverrichter zake terug gegaan naar de keuken.
    Het vegetarische verrassingsmenu had een weinig verrassend hoofdgerecht, twee lauwwarme plakken geitenkaas gegarneerd met een paar slablaadjes, hier was niet echt veel aandacht aan geschonken.
    Na afloop nog gereclameerd, maar naar klanten luisteren is niet het sterkste punt van dit restaurant.
    Kortom we hebben het overleefd deze avond, een succes is het helaas niet geworden maar het zal niemand verbazen dat we hier voorlopig niet meer terugkomen. Geen aanrader dus, er zijn meerdere goede restaurants in de omgeving die kwalitatief veel beter scoren en ook nog voor een redelijke prijs.

2,4
  22. wim 117 punten

Afgelopen zaterdag gegeten bij "de Heeren". Heerlijk gegeten, attente bediening, servicegericht. Goede kwaliteit. Kaasplankje een aanrader. Lekkere wijnen overigens...

23. Verrassingsmenu besteld. Voorkeur? Geen rood vlees. Wat kreeg ik? Rood vlees. Gemeld. Bord weggehaald en vlees werd doorgebakken. Niet dus. Geen sorry, niks. Als je dan voorkeur opgeeft, pas dan je gerecht aan. Service trouwens slecht. Drinken bestellen alleen als je het zelf aangaf. Niet uit initiatief bediening. Gerecht overigens van de rekening gehaald, dat wel, maar ook bij vertrek geen sorry. Ook niemand gezien om uitgeleide te doen. GEEN AANRADER!

1,6
  24. Verrassingmenu was heerlijk, we konden uit vis en vlees kiezen, maar er werd gewoon vlees geserveerd zonder te vragen waar onze voorkeur naar uitging. Wijnarrangement viel tegen, de wijn bij het hoofdgerecht was te zwaar en de wijn bij het nagerecht kon niet geschonken worden omdat deze niet meer voorradig was, als alternatief konden we iets bij de koffie gebruiken. Bij de koffie werd ook niets geserveerd, zelfs geen suiker en melk.

25. Astrid

26. Erg lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening.

27. michel van der vaart

Het eten is er niet vies maar erg duur! Ik ging samen met mijn vrouw en ik was 70 euro kwijt terwijl we niet zoveel hadden. Het restaurant was bijna verder leeg en de sfeer zat er niet goed in. Niet echt mijn ding deze tent!

28. Al enkele malen eerder gegeten, maar nu met een wat groter gezelschap. Sfeer is verbeterd; een vorige keer stond de muziek duidelijk te hard. De zalm, het vlees en de wijn: prima. De bediening is goed maar wel erg beroepsmatig. 2 mensen voor de bediening lijkt wat aan de krappe kant. Al met al een prima gelegenheid met ruime parkeermogelijkheid.

29. Gregory van 't Hooft

4 gangen verrassingsmenu gegeten. Alles was uitstekend bereid en gegaard. Er werd echter wel erg op safe gespeeld wat de samenstelling van het menu betreft. We werden niet verrast, er werd vooral voor het hoofdgerecht en het nagerecht gekozen voor bekende smaakcombinaties. Jammer, want ik zie een menu van de chef als iets waarbij de chef zijn best kan doen om indruk te maken en zijn gasten omver te blazen.

Ook gekozen voor een bob-arrangement (wijn arrangement voor de bewust onbeschonken bestuurder) en gehoopt op non alcoholische versnaperingen die het betreffende gerecht zouden complimenteren. Niks bleek minder waar, we ontvingen halve (lees: bijna volle) glazen van dezelfde wijnen als voor het wijn arrangement. Met vier gangen en een beginnende bestuurder is dit niet bob-waardig. Misschien handig om dit op de kaart te vermelden.

6,7
  30. Zijn net voor de kerst daar geweest voor het afdelingsetentje.
    Wij hadden een zaal boven, die voor 45 personen zeer geschikt was, de voorgerechten werden rondgebracht, het tussengerecht werd geserveerd en het hoofd en nagerecht was een lopend buffet, maar dit was uitstekend geregeld en van hoge kwaliteit.
    Alle gerechten waren van uitstekende kwaliteit en service was uitstekend.

31. Het eten hier is voortreffelijk. Heb er al meerdere keren gegeten en elke keer weer erg lekker en goed. Sfeer is heel goed, evenals de bediening.