Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Peperstraat 1a, 5261 BW, Vught

Op dit adres zit nu: Santos Place

't Lieve Leven in Helvoirt

Parkeren voor de deur op eigen parkeerterrein.

• OV

Bereikbaarheid met openbaar vervoer:
    vanaf NS-station 's-Hertogenbosch of Tilburg bus 140.
    Er is een bushalte op loopafstand van het restaurant.

• Suikervrij

1420496895 89
1482084835 92
1702041764 87

1. Robert Rutjes

Via Social Deal een kerstbrunch besteld met zijn 4en voor tweede Kerstdag. Nu snappen we dat we voor de helft van het geld niet per se op de eerste rij zullen zitten, maar wat was dit slecht.

De soep vooraf was erg lekker.. maar alles wat daarna kwam was gewoonweg triest.

Een salade zonder enige dressing. Een paar halve olijven en verder alleen maar droog blad. Een wrap met kipdij, 1 klein mini stukje kip en verder minimale vulling.

Het toetje was verrassend... verrassend weinig namelijk. Enkel een minimaal laagje op de bodem was gevuld, bij twee van de 4 toetjes konden we de bodem zelfs gewoon zien.

Ontzettend teleurstellend om zo te eten. Nu voor 50 euro nog echt veel te veel betaald, maar ik mag hopen dat als mensen hier normaliter de normale prijs betalen van 100, ze niet hetzelfde voorgeschoteld gaan krijgen als wij gisteren.

2. H v.d. Berg

Lekker gegeten, echter bij het afrekenen een kater opgelopen. Tricky foutjes kwamen aan het licht, en zoals u kan raden in het nadeel van de klant. Bij 3 gangen proefmenu (40, - p.p.) vroegen ze, wilt u een zoet dessert of kaas? Niet vermelden dat er bij kaas 4,50 extra berekent wordt. Het gaat mij echt niet alleen om de prijs/kwaliteit, maar ook om de intentie v.h. restaurant. En ja, naar zulke adressen ga ik NIET meer terug. Dat voelt bij mij aan als een kater en een TE commercieel TRICKY gevoel die de uitbater zo meegeeft. Voor de grotere eters zeer sterk af te raden, sommigen hadden nog honger na het eten.

5,1
  3. A. Rijken

Voortreffelijk gegeten in een prettige omgeving met een gastvrije bediening. Hier wordt het koken tot kunst verheven.

4. Margitte

Prachtig opgemaakte borden, heerlijke gerechten met super vriendelijke bediening!!!

5. Peter Swinkels

Leuke gezellige avond gehad met lekkere gerechten en leuke bediening. Onverwacht goed.

6. Maike

7. Gerrie en Frans van Delft

We hebben van een onvergetelijke avond met culinaire hoogstandjes mogen genieten bij 't Lieve Leven. Wij komen graag nog eens terug!

8. We eten vaak bij restaurants in dit segment, mijn vrouw en ik zijn het helemaal eens met elkaar, het Lieve Leven is absolute top.

Zeer smaakvolle combinaties die er bovendien fantastisch uitzien, dus een lust voor oog en maag. Restaurant is modern, strak ingericht waarbij de gezellige sfeer niet uit het oog verloren is, er wordt door de professionele gastheer gelet op de details. De samenstelling van het menu is zeer aangenaam, gedurft en verrassend, ook de wijnen zijn heerlijk.

Wij voelden ons 2 super verwende gasten. We komen zeker terug om nog een keer van het Lieve Leven te genieten.

9. adriaan 74492 punten

Ze bestaan deze maand al weer drie jaar, dit wordt met de vaste gasten gevierd met een vijf gangen jubileummenu waarin keuze mogelijkheden voor een scherpe prijs.

Het was mooi lente weer maar de temperatuur liet het nog niet toe om op het terras neer te strijken. We kregen ditmaal een tafel aan de andere zijde van het restaurant. De rechthoekige tafels zijn ditmaal weer ingedekt met een loper en dat is toch net even gezelliger. Als aperitief een “lekkere” witte en dit werd een Rueda 2013 van Carrasvinas, die goed beviel. Ernaast een schaaltje met de inmiddels bekende krokantjes en een dip van kerrie mayonaise, lekker.

De eerste amuse ziet er verzorgd uit, structuren van komkommer en bleekselderij met cressjes, blokje fetakaas en toefjes mayonaise. Lichte smaakjes met goede structuren en een subtiele zoetzuur toets, echt een lente gerechtje.

De tweede amuse kwam op een zwart bord. Een quenelle piccalillyijs op gepofte quinoa met erop chips van bataat afgewerkt met “sneeuw” van ganzenlever. Een goede smaken combinatie.

De eerste begeleider is een Spaanse, gemaakt van Macabeo en Chardonnay van het huis Ramon Roqueta, een elegante wijn met mooie zuren. Uit de keuken een goede presentatie van dik gesneden rauwe coquille op een mousseline van pastinaak met structuren van Nashipeer, stukjes cashewnoot, cressjes assortiment en een schuim van beurre blanc met pastinaak. De sappige peer combineerde super met de delicate coquille en de pastinaak vulde dit keurig aan. De wijn was met zijn zuren een goede ondersteuner van het gerecht.

We schakelden over naar Italiaans wit met de Soave classico 2013 van Clivus, een delicate wijn met ingetogen aroma. Ernaast rolletjes van licht gepekelde zalm met Hollandse garnalen, toefjes wortel crème, zeekraal en kleine blaadjes lamsoor met ernaast een sappige schuim van bisque. De zalm was zeer zacht en delicaat van smaak, de ziltige toetsen combineerde hier prima bij. Zo ook de hartige bisque, heerlijk. De wijn was net iets te licht om een goede begeleider te zijn, jammer.

We kunnen stellen dat de chardonnay 2013 van Montus een echte favoriet is van de sommelier, het is ook een echte allemansvriend. Op het bord een mooi stuk keurig gegaarde schelvis met structuren van bloemkool, kappertjes, gepofte wilde rijst en afgewerkt met een saus van geklaarde boter. Een hele mooie smakencombinatie waarbij de botersaus voor een optimale aansluiting met de wijn zorgde.

We schakelde over op rood met een Italiaanse Rollhut Pinot Noir 2013 van Peter Zemmer, gemaakt in een elegante stijl. Op het bord een viertal keurig gegaarde lamsrug medaillons met ernaast gegrilde mini courgette, stukjes asperge, artisjok, bladgroen en een hele lichte jus. Mooie, pure smaken, maar ik miste een beetje smaakbeleving. De wijn was keurig in balans.

De dessertwijn was van Tschida uit Oostenrijk, een Spätlese Seewinkel 2013, laag in alcohol maar mooi in zijn zuren. Op het bord een mooie compositie opgebouwd met een quenelle sorbet ijs van basilicum, kogel stevige mousse van yoghurt met citroen, blokjes gemarineerde ananas, fijn gemalen witte chocolade en afgewerkt met schotsen van tonic. Een hele mooie balans tussen zoet, zuur en kruidigheid. Het basilicum ijs gaf het gerecht een speciale toets. De wijn was in balans maar ietsje op de achtergrond.

Als afsluiter nog een stevige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd, Lars van de Hout presenteerde de wijnen op een keurige redelijk uitgebreide wijze. Er werd afgewisseld met een charmante en bescheiden jonge dame, die we nog herkende en die inmiddels duidelijk gegroeid is in haar rol, met de presentatie van de gerechten.

Prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend! Jubileum menu 23,50, begeleidende wijnen 5,50 en koffiearrangement 2,70.
    De keuken is in de drie jaar doorgegroeid naar top niveau, complimenten. Het hoofdgerecht blijft weliswaar een punt van aandacht. Zelf denk ik dat er met de wijnkeuzes ook nog wat gewonnen kan worden.

We hebben weer een fijne culinaire middag beleefd en leuk om te zien dat er nu ook meerdere gasten komen lunchen. De favorieten rol is weer helemaal waargemaakt, aanrader!

10. Het was geweldig! Heerlijk gegeten; verrassende combinaties! Mooi opgemaakte borden met heel veel verse smaakvolle producten! De bediening was super.

11. Marjolein

Heerlijk gegeten met een grote groep. Het was een ontzettend hete dag; en vrees dat de gastvrouw ook wat oververhit was. Wij vonden dat ze op t gebied van klantvriendelijkheid veel punten liet liggen. Geen ruimte voor een geintje tussendoor (werd erg stug op gereageerd) en nogal pinnig kwam ze vertellen dat we aan tafel konden, etc. Geen oprechte gastvrije houding.. Heel jammer.. Werk zelf ook in de horeca, en haar houding doet veel af aan onze eerste indruk van het restaurant deze avond. Het zorgt ervoor dat ik het restaurant niet ga aanraden bij familie of vrienden. Ik begrijp dat t heet was; en we met veel mensen waren.. Maar kom op... Service met een smile is toch niet teveel gevraagd? Dan moet je niet in de horeca gaan werken.

Verder vond ik 2 dessertschaaltjes met friet uitserveren aan een tafel met 9(!) hoofdgerechten echt schandalig weinig. Wij werden er een beetje lacherig van. Die paar aardappels kosten toch ook niets? 1 schaaltje per 2 hoofdgerechten lijkt mij een fatsoenlijke portie.

Natuurlijk waren er ook positieve punten.. Mooi terras, frisse kleuren, mooie wijdse uitkijk over weilandjes. Leuke jonge mannen in de keuken/bediening, stijlvolle inrichting, en fantastisch lekker eten wat super mooi is opgemaakt, ware kunstwerkjes!

Laten we het erop houden dat t te warm was voor de gastvrouw en de aardappels bijna op waren.. Dan was t verder een top avond!

12. Wat een klein feestje is elk gerecht weer dat op je bord komt. Zelden zoveel heerlijke smaaksensaties in 1 hap in mijn mond gehad. Ook de opmaak zijn ware kunstwerkjes. Heerlijk gegeten voor prima prijs, voor ons een echte aanrader, we komen zeker terug.

13. Frans Kuijpers

Heel lekker gegeten, mooie, smaakvolle gerechten. Top.

14. Genoten van een avondje uit. Mooie gerechten. Leuke wijnen. Zeker voor herhaling vatbaar.

15. Vandaag weer een keer wezen eten bij het lieve leven, met goede vrienden die van lekker en gezellig eten houden. Wat mooi dat je steeds weer wordt verrast. We werden verwend met amuses; wat een lekkere smaken. En dat ging daarna door tot en met het nagerecht. Als iets goed is kom je er vaker terug. Dat doen wij zeker. Voor een hele goede prijs-kwaliteit verhouding loont het om een paar kilometer uit de stad te rijden, je gaat er geen spijt van krijgen.

16. Lia 236 punten

Mooie ambiance, verrassingsmenu 5 gangen. Geen ruime porties, friet moest je er extra bij bestellen, klein schaaltje voor 5 personen. Apart is dat het personeel dan niet komt vragen of dit voldoende is, we moesten 2x bijvragen. Zonder friet was het een karige bedoening, de smaak en kwaliteit van de producten is goed en er werd perfect rekening gehouden met dieet wensen. Conclusie; niet voor herhaling vatbaar, jammer!

17. Nu weet ik het zeker, deze " tent " is voor mij top, never change a winning team, wouw de broer van Lars, is mijn held qua kok, wat kan die gast koken. Vanavond zo geweldig gegeten. Alles wat ik voor geschoteld kreeg was af! Ik kan nog geen 10 10 10 10 geven , omdat dat denk ik niet bestaat! Heren van t lieve leven, hou deze kwaliteit vast a.u.b. Tot zeer snel.
    Gr. Een dikke fan.

18. Samen met 5 vriendinnen daar gegeten. Op 2okt 2013. We hebben heerlijk genoten van prachtige gerechten. Vriendelijke bediening. Een aanrader!!!!

19. Zondagavond 1 september 2013 hier gegeten. Menu via Restaurantweek. Na uitleg gekozen voor extra tussengang, zeker geen spijt van. Elk gerecht was een feestje. Fantastisch gegeten, hier komen we zeker terug. De bediening was erg goed, zeer duidelijke omschrijving en uitleg bij elk gerecht. Eindelijk weer eens een restaurant waar ze niets rekenen voor een karafje water op tafel.
    Mijn vrouw is volledig rolstoel gebonden. Dit vooraf gemeld. We kregen een zeer ruime tafel die verhoogd was zodat mijn vrouw goed kon zitten en geen 50 cm van de tafel af. TOP! Hou dit vol.

20. Edwin Schoenmaker

Afgelopen zondag top gegeten, erg vriendelijke bediening (beetje in opleiding, de jongste bediende maar erg vriendelijk). Uitstekende gegaarde eend, mooi afsluitend dessert met abrikozen, uitstekende wijnen. Een aanrader .....

21. Erg lekker gegeten! De borden waren mooi opgemaakt, het eten smaakte erg lekker en de bediening was netjes. Voor herhaling vatbaar!

22. Matige ervaring hier. Restaurant ziet er leuk uit, bediening doet hun best en scoorde redelijk maar het eten was ver beneden verwachting. Goedkope ingrediënten zoals een stukje tong (centimeter werk) met 2 bosuitjes, kaasplankje met alleen geitenkaas (1 soort) en een stukje brioche. Geen verrassing dit verrassingsmenu, voor ons voorlopig geen tweede keer.

23. Wij hadden al van diverse mensen gehoord dat je heel lekker kan eten bij het lieve leven en gingen dus
    met hoge verwachting aan tafel.
    Wij hebben fantastisch gegeten, erg smaakvolle en mooie gerechten.
    Het vegetarische verrassingsmenu was ook in een woord geweldig.
    Als je het in een cijfer moet aangeven: een dikke 10!
    Hele aardige bediening, gezellige sfeer, heerlijke wijnen echt een aanrader.
    Wij komen zeker nog eens terug.

24. Meegesleurd door een relatie met hoge verwachtingen binnengekomen. De opbouw en kwaliteit van ons steeds verassende 6 gangen menu was uitstekend, het tempo was goed. De combinatie van kwaliteit en service is een aanrader, zal mijn relaties op mijn beurt ook meeslepen!

25. Heerlijk gegeten, mooie gerechten. 4 gangen verrassingsmenu gekozen en we waren alle 4 enthousiast.
    Bediening prima, stoelen geweldig!!
    Qua aankleding van het restaurant kan er nog wat verbeterd worden, mn de wanddecoratie valt een beetje uit de toon in verhouding tot de rest van de inrichting.
    Uitgezonderd het koeienschilderij , dat was top
    Al met al een toprestaurant voor een heerlijke avond uit
    Aanrader!!

26. Met Sweetdealcoupons heerlijk gegeten.
    Uitstekende keuken, goede prijs/kwaliteitverhouding en ontspannen sfeer.
    Zeker een aanrader.

27. Aten het sweetdeal 4-gangen verrassingsmenu. Er wordt heerlijk gekookt en de bediening is attent, vriendelijk en professioneel. Minpunt is dat de open wijnen aan de prijs zijn (3,90 euro per glas). Zeker een aanrader.

28. Alain DELECOLE

Fantastische restaurant - gezellige sfeer met uitstekende keuken. Een onvergetelijke ervaring !
    Proficiaat Hylke & Lars

29. Deze twee broers zetten een prachtig concept neer. Puur eten voor een prima prijs. Wij hebben een 6 gangen verrassingsdiner op en onze smaakpupillen zijn zeer verrast! Een aanrader voor iedereen die goed eten waardeert! Top!!

30. p notten

lekker eten, prima verzorgd

31. Evelien 194 punten

We kennen dit koppel al langer, erg lieve en attente mensen.

We zijn dan ook al 2 keer met veel plezier komen eten, en een derde keer met vrienden. Ook zij waren erg te spreken over wat ze voorgeschoteld kregen.

We komen dan ook gauw nog eens terug!!

32. Ben 7466 punten

We hebben hier gisteravond gebruik gemaakt van het menu van de restaurantweek en ons achteraf afgevraagd waarom we hier niet eerder zijn gaan eten. Voor ons 15 minuten fietsen en een uitstekend restaurant.
    De locatie ligt kort aan de N65 en heeft voldoende parkeergelegenheid. Van buiten zie je al het mooie terras wat aan de zijkant zit, waar we nu overigens niet voor kozen aangezien het snel afkoelde deze avond.
    We werden hartelijk ontvangen door een van de personeelsleden die ons begeleidde naar een tafel midden in het restaurant bij een gezellige namaak open haard.
    Het restaurant is modern en smaakvol, schilderijen met felle kleuren en strakke lijnen, tafels mooi en strak, fijne stoelen waar je een hele avond (3,5u) prima in kunt zitten. De gehele avond onopvallende rustgevende muziek wat de sfeer alleen maar verbeterde.

We kozen voor het 4-gangen menu met 'n wijnarrangement.
    Daarbij werden ook nog 2 amuses aangeboden.
    De eerst amuse waren 2 sushi's, een met komkommer en de andere met een garnaal met sojasaus en daarbij chinese stokjes maar gelukkig ook een vork. Lekker smakelijk om mee te beginnen.
    Daarnaast leuke broodvormen met boter, tapas en olie.
    Als voorgerecht koos mijn vrouw een bonbon van gerookte zalm, smakelijk maar vooral het binnenste welke gevuld was met garnalen en vooral heerlijke paling in een dressing van dille. De wijn was hierbij een pinot gris uit de Alsace, Riefle: een frisse wijn met een prima aroma.
    Ikzelf ging voor de tartaar. Lekker vast en stevig vlees van het M.R.IJ. rund, met lekkere huisgemaakte piccalilly en een heeeerlijke truffel tapenade. De piccalilly was onder andere gemengd met bloemkoolroosjes en stukjes paprika, lekker fris en zurig. Ik had een syrah wijn uit de Rhone, Crozes Hermitage van het huis Maxime Chomel. Een hele droge mooie rode wijn met een best lange afdronk. Mooie houttonen zorgden voor een fijne geur.

Als 2e amuse kregen we een spinaziesoepje met gerookte paling in een klein kommetje, daarbij een soepstengel met maanzaadjes, kei lekker, ik had hier best wel meer van gewild.

Mijn vrouw koos als volgende gerecht 3 verschillende huisgemaakte kroketjes van kreeft, paling en garnalen en als advies van de eigenaresse om de paling als laatst te nemen. Ze vond ze heel lekker.
    Ik ging voor de huisgemaakte vissoep. Hij was goed heet en smakelijk gevuld met garnalen, witvis en mosselen.
    Als wijn voor ons beiden onze favoriet: een chardonnay uit Chili. (Cefiro), heerlijke smaken in de mond van rijp fruit, onder andere abrikoos en meloen, een mooie gele kleur en deze wijn smaakte naar verschillende soorten tropisch fruit met een prima zuurgraad. De afdronk was lekker lang.

We kozen hierna voor een tournedos van bizon met rode wijnsaus. Een biefstuk met een stevige vast smaak, goed medium gebakken. Daarbij een apart schaaltje met rabarber, heel lekker met kaneel smaken. Als bijgerechten boontjes, lekkere aardappel en groente (broccoli) gratin en de gekarameliseerde witlof en zuurkool met katenspek waren heerlijk. Het totaal paste uitstekend bij elkaar, smaken waren prima gecombineerd.
    Hierbij een cabernet sauvignon (cefiro) uit Chili. Een mooie robijn rode kleur, een rijpe krachtige wijn, met geuren van zwarte bessen, cassis en de houttonen gaven deze wijn een dikke plus. Een prima lange afdronk en na een paar slokken werden deze steeds kruidiger.
    Als nagerecht nam mijn vrouw een parfait van nougatine en karamelsaus, heel lekker en de Tokaj Late Harvest smaakte goed maar ze had een amaretto lekkerder gevonden.
    Ikzelf ging voor 3 kaasjes. Op een leisteen kreeg ik een tomatenkaas met pesto, apart en lekker stevig, daarnaast een smakelijke camembert en een harde geitenkaas met blauwschimmel. De blauwschimmel was heftig en het geheel heel lekker. Daarbij 2 stukjes noten vijgenbrood, niet te overdadig.
    Hierbij een Pink port, een rose port. Ik vond hem wat te jong.
    Voor € 110,00 een avondvullend programma waarbij geen van de bij (gerechten) uit de toon viel en wij kok en personeel bedanken voor de fijne avond. Een goede fooi was op zijn plaats.

33. 2/1/2011 gegeten bij Het Lieve Leven. Eigenlijk per toeval bij dit restaurant uitgekomen omdat veel restaurants in de omgeving vakantiesluiting hadden.

Mooie strakke inrichting met prima zitgelegenheid en stijlvolle entree met bar. Bediening vriendelijk en correct.

Na een prettige kennismaking met de eigenaresse voor een voor- en hoofdgerecht van de kaart gekozen, doordat we geen erge trek hadden. Alhoewel het 3- of 4 gangenmenu qua prijs ook erg aantrekkelijk was.

De voorgerechten:

-Krab op een salade van Rosevalaardappel met licht gerookte Empereur zalm en een ravigôtesaus.

-Carpaccio van M.R. IJ rund van Piet van de Berg met uitgebakken spekjes, pijnboompitjes en Tête de Moinekaas met een dressing van Provençaalse kruiden.

Heerlijk, goede porties en afgemaakt met een bijbehorende wijn.

De hoofdgerechten:

-Hertenfilet, getrancheerd en begeleid door een sausje van bospaddestoelen.

-Lamgzaam gegaarde sucade en rosé gebakken sucadebiefstuk van MRIJ-rund, van Piet van den Berg, met een rode wijnsaus en merg.

Ook hier uitstekende kwaliteit, ruim voldoende en goed uitgekozen garnituur. De apart bijgeserveerde aardappelpartjes waren ons inziens dan ook niet nodig geweest, maar voor de echt grote eters een welkome aanvulling denk ik.

Heerlijke gerechten, goede bediening, mooie locatie, echt een aanrader voor de eter met verfijnde smaak.

34. Zeer prettig avond gehad bij Het Lieve Leven. Mooie gerechten op de kaart, met bijpassende wijnen per glas. Ambiance is strak, fris maar toch sfeervol door de schilderijen. De correcte bediening maakte het af.