Op dit adres zit nu: LOTS

Restaurant De Zwarte Leeuw in Helvoirt

1. Wij zijn vaste gast bij Sjef en Liesbeth. Voor ons is het iedere keer een korte reis door de klassieke keuken en restaurant van weleer, die hier nog behouden zijn. Heerlijk genieten van een traditioneel bereide tong, van bisque d'hommard, en eigengemaakt yoghurtijs. Een knipoog naar onze Belgische zuiderburen met kervelsoep, heerlijke garnalenkroketjes en Franstalige chansons op de achtergrond. Er wordt eerlijk gekookt, dus geen moderne communicatie en marketing als "toegevoegde" waarde, en geen overvloedige lappendekens van smaken en ingrediënten. Wat je er des te sterker aantreft is de kwaliteit, versheid en echtheid. Heerlijk genieten iedere keer weer.

2. Een klassiek restaurant met een traditionele Frans getinte kaart. Je eet hier de beste kreeftensoep, heerlijk krokant gebakken kalfszwezerik, een zeetong zoals een zeetong behoort te zijn, kortom perfect qua kookstijl, continuiteit in kwaliteit en service. Een aanrader waar niet iedereen direct aan denkt. Groot eigen parkeerterrein, dus geen gezeur over waar de auto te laten. Advies? Gewoon doen, lekker eten tegen zeer betaalbare prijzen.