Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Helvoirt verdeeld zijn.

1. Pizzeria Helvoirt

Iedere keer wanneer ik ergens pizza eet vergelijk ik deze met San Marco. Tot op heden kan er geen pizza tippen aan die van Marco's. Een aanrader!

Mandy van den Dries

Al diverse malen lekker geluncht en ook een keer ‘s avonds gegeten. Prima locatie! Goede prijs-kwaliteitverhouding. Wordt allemaal leuk opgediend. Aardige serveerster. Niets op aan te merken.

Vanmiddag geluncht, 2× visplankje besteld omdat dit zomer 2017 zo lekker was. Bij het afrekenen heb ik de eigenaar geadviseerd om de naam te veranderen in slaplankje of broodjes gezond. Had zeer weinig met vis te maken.

H v.d. Berg

Lekker gegeten, echter bij het afrekenen een kater opgelopen. Tricky foutjes kwamen aan het licht, en zoals u kan raden in het nadeel van de klant. Bij 3 gangen proefmenu (40, - p.p.) vroegen ze, wilt u een zoet dessert of kaas? Niet vermelden dat er bij kaas 4,50 extra berekent wordt. Het gaat mij echt niet alleen om de prijs/kwaliteit, maar ook om de intentie v.h. restaurant. En ja, naar zulke adressen ga ik NIET meer terug. Dat voelt bij mij aan als een kater en een TE commercieel TRICKY gevoel die de uitbater zo meegeeft. Voor de grotere eters zeer sterk af te raden, sommigen hadden nog honger na het eten.

5. Pannenkoekenhuis Helvoirt

fam. Backer

In deze zinderende hitte (32 graden) nog een pannenkoek eten? Nou, wij wel. Een appel met kaneelsuiker pannenkoek, een Helvoirtse Heide pannenkoek en een spek pannenkoek (zie foto's) lieten zich zeer goed smaken. Ze stonden in no-time op tafel. Er staan nog genoeg andere lekkernijen op de menukaart om nog een keer terug te komen. Hopelijk iets minder warm, dan verdampt de lekkere Grimbergen niet voordat het de mond heeft bereikt...

Andre en Anouska

Samen met mijn vrouw en 2 kinderen hebben we genoten van wat Helvoirt " De Bolle Keizer" te bieden heeft. 3 gangen suprise menu hebben wij gekozen. De koks hebben ons zeker verast met de lokale producten en dit weten om te zetten naar een echte haute cuisine. Aanrader!!

Gisteravond wezen eten met zn 4tjes. Zeeduivel met seranoham met als toetje dessert plateau de bolle. Was een flinke hap maar zeker een aanrader. Lekker gegeten, goede bediening en een uitgebreide kaart. Aanrader.

Marjolijn

Een weekendje weg met z'n tweetjes en daar hoort een etentje bij.
    We zijn hier per ongeluk terecht gekomen maar het was het waard.

Heel erg vriendelijk personeel, een beetje informeel maar daar houden we van. Een uitgebreide kaart, wel jammer dat de site niet aangaf dat er meer vegetarische varianten waren. Wat wel heel fijn was, was dat alle kipgerechten vegetarisch gemaakt konden worden.

Heerlijk relaxt gegeten, leuke uitstraling. En het toetje! Het heette 'Chocodroom' maar het was echt een droom voor chocoladeliefhebbers. De chocolade mousse met donkere en witte chocola was echt hemels.

Misschien overdreven maar hoe de rekening werd gebracht paste goed bij de sfeer. Een houten kistje in de vorm van een boek, grappig, origineel: ik hou daar van!

We komen hier zeker nog een keertje terug.

9. LEF 9
    Frans Helvoirt

Ons jaarlijkse bezoek, ditmaal een afscheidslunch van chef eigenaar Sietse Blummel die in de loop van dit jaar gaat vertrekken. Ik ben erg benieuwd waar hij naar toe gaat, hierover is verder nog niks definitiefs te melden.

Het was mooi en warm weer dus streken we neer op het terras waar een bescheiden briesje voor enige verkoeling zorgde. Als aperitief de eerste begeleider. Een speciale wijn met originele naam. “Herr Müller geht fremd” van wijnmaker Gehring gemaakt van Müller-Thurgau en wat Gelber Muskateller, mooi aroma, in de mond fris en sappig. De amuse was een speciaal soepje. Witlof bouillon subtiel gekruid met garam marsala afgewerkt met een schuim van augurk, erg lekker.

Chef Sietse presenteerde zelf het topgerecht van de middag. De langoustine bereidingen, ditmaal op één bord. Twee keurig bruingebakken staartjes waarbij een delicate saus van kropsla met limoen en twee cannelonie's van dunne plakken licht gepocheerde Granny Smith gevuld met een langoustine tartaar aangemaakt met kaffir en gember. De cuisson van de staartjes was top en ze waren mooi hoog op smaak. De tartaar was delicaat en een originele smakencombinatie, puur genot! De wijn was keurig in balans. (9,9)

Uit de Entre Deux Mers een cuvée Laurence 2016, verrassend vol met heerlijk aroma. Op het bord een bruingebakken, handgedoken coquille met ernaast een crème van bloemkool, afgedekt met een mix van fijn gesneden bloemkool, bieslook en aardappelkaantjes, afgewerkt met een vinaigrette op basis van passievrucht. Prima cuisson en mooie smaakbalans waarnaast de wijn een schot in de roos was. (9,75)

Over naar licht Spaans rood met een Sinfo rosado, mooie transparant rode kleur en tonen van rood fruit en vanille. Op het bord een keurig bruingebakken zeetongfilet op een mousseline van aardpeer, ernaast een Gillardeau oester, afgewerkt met oesterblaadjes en een romige saus van tuinbonen waarin dubbelgedopte tuinbonen. De cuisson was prima (ondanks de donkere kleur) de ziltige tonen zorgde voor een verrassend mooie aansluiting met de wijn, genieten weer. (9,7)

Voor bij het pièce een klassieker die we niet zo vaak tegen komen, een favoriet van Maikel, een Bordeaux uit topjaar 2010 van Terrefort-Quancard, mooi op dronk. Op het bord een gelaagde opbouw. Onderop een mousseline van aardappel met knoflook en komijn, erop Cromvoirtse asperges, stuk varkensnek van het Livar varken 9 uur gegaard op 80 graden en gelakt met de eigen jus gekruid met Peruviaanse specerijen, dan de koppen van de asperges en krokantjes van pastinaak. Een verrassende smakencombinatie, behoorlijk complex met mooie kruidentoetsen, aangenaam zachte textuur van de nek en sappige asperges. De wijn was keurig in balans. (9,6)

Uit de Rheinhessen een heerlijke dessertwijn, Beerenauslese gemaakt van Huxelrebe en Bacchus. Luc van Eijck presenteerde het dessert met een uitdaging. In een jus van tonkaboon een taart van framboos gemaakt van gebruinde boter met marsepein en gepureerde amandelen, afgewerkt met geschaafde amandelen en een kogel sorbet van framboos met roze peper en roos. Mooie smaken, vooral het ijs was favoriet. De uitdaging zat hem in het opeten, dat lukte ons beide niet helemaal. De wijn bleef overeind naast de rijke taart, keurig. (9,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal friandises waar niet echt plaats meer voor was.

Bediening was uitstekend verzorgd met de enthousiaste Maikel Kappen in de hoofdrol ondersteund door de mannen uit de keuken. Complimenten voor de wijnselectie.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend.

Kortom een waardige afscheidslunch, eerlijk gezegd onze beste ervaring tot nu toe bij Lef. We wensen Sietse heel veel succes met het vaderschap en met het vinden van de nieuwe uitdaging.

10. Pannenkoekenhuis Helvoirt

cblaauw

Zeer slecht gegeten. Zij kunnen asperges vermoorden. Een bord met snot. Zo doorkookt waren ze. En dan nog gebakken aarappelen erbij. De kok moet eens een kookcursus volgen.

1,1
  11. LEF 9
    Frans Helvoirt

Schumacher

Top restaurant! Perfect eten met gastvrije bediening!

Estelle

Website gecontroleerd, zou op zondagavond 25 maart op zijn tot 1.00u (26 maart) sta ik om 23.15u, na mijn werk, aan de deur....gesloten! Misschien de website aanpassen ofzo? 🤔

Marja van den Bogaard

Jammer van de verlichting, zou iets sfeervoller mogen zijn, maar dat is mijn ervaring, verder top!

H.van der lee

Vorige week donderdag een heerlijk hapje weze eten bij de bolle keizer,
    een leuke ervaring gehad waarbij de chef-kok zelf aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was, en ons nog wat uitleg te geven over ons gerecht.

Chapeau voor deze jonge man, die niet alleen lekker had gekookt maar ook wist waar hij over praat.

Wij komen zeker terug, u mag trots zijn op z’n goed personeel!!

Lekker en smakelijk gegeten en meer dan genoeg. Het was druk maar evengoed alle aandacht. Tot de volgende keer

Jeroen van Gelswijk

Zondag weer heerlijk gegeten. Kindjes mee op het terras, kinderstoel erbij en extra aandacht van het personeel, super! Goede maaltijden, zeker niet te weinig en een heerlijk dessert.

Personeel is altijd vriendelijk, en ook de eigenaar komt een praatje maken of de bestelling opnemen. Fijne dorpse sfeer dus.

Over de prijs valt ook niet te klagen, wij komen graag weer terug!

Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gegeten met mijn familie. Het was super gezellig en een huiselijk sfeertje. We zaten aan een ronde tafel.

De jonge mevrouw was erg spontaan en maakte af en toe een leuk grapje. Ze adviseerde ons erg goed!

Service was uitstekend ondanks de drukte. Het eten was ook perfect! Wij komen binnenkort nog eens terug!

Jan Binsbergen

Gezellig en lekker gegeten. Straalt nog echt de dorpse sfeer uit.

Gerda van der Meij

Hoewel het eten erg goed was hadden wij de pech veel te lang te moeten wachten. Jammer en zo onnodig want het was niet zo druk. Het personeel deed wel hun uiterste best om onze irritatie te verzachten, maar helaas een gratis drankje is dan niet genoeg

Marijke Jacobs

Het was heerlijk! We hadden beef teryaki en sliptong en allebei uitstekend! Heerlijke salade, goed aangemaakt en met croutons. Een aanrader! Wij komen zeker terug, er staat nog veel meer lekkers op de kaart!

Super lekker gegeten bij bistro de Bolle Keizer. Het is een hele gezellige ambiance met een mooi groot terras. Het eten was goed warm, sla bij gerechten lekker vers. Super vriendelijk, gezellig, professioneel personeel/bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader en wij komen zeker terug.

Anja van Doorn

Heerlijk gegeten een echte aanrader.

Kom er zeker terug!

H.korthout

Gisteren aangekomen op de camping, vanuit de camping toegewezen naar Brasserie de Bolle Keizer. Het zat binnen en buiten helemaal vol maar daar was niks van te merken! Het was erg gezellig en lekker. Veel fietsers van de leyetocht.
    Maand menu was erg lekker!
    Bediening erg professioneel, ook nog even mee gekletst wat er in de omgeving te doen is.
    Wij komen deze vakantie nog een keertje terug!

Zeer slechte ervaring.Met 9 personen ca 1:30u op de lunch gewacht die we overigens niet ontvangen hebben. Een zeer onbekwame serveerster, onvriendelijk die geen enkel excuus of uitleg wilde geven waarom de bestelde lunch niet geserveerd werd.
    Heb ook al een klacht ingediend op de website van De Bolle Keizer maar geen enkele reactie terug ontvangen?
    Klant is koning? /

Na ruim 80 minuten te hebben gewacht op de bestelde lunch (die dus niet kwam!) het halfvolle terras verlaten.
    Na herhaaldelijk gevraagd te hebben hoe lang we nog moesten wachten vertrok de serveerster, naar de keuken maar kwam niet met een antwoord terug. Een dame die absoluut niet voor de horeca geschikt is!
    Het bezoek aan De Bolle Keizer was meer dan beledigend.
    Helaas waren wij niet de enigen die er zo over dachten: nog 3 andere tafeltjes stapten na het vergeefs wachten op hun lunch ook op!

Zeer, zeer slecht!

Dick schouten

(16-8-17) gisteren een gezellige avond op het terras gehad. Zeer vriendelijk personeel, nog lang gekletst met degene die buiten alles op orde hielt. Erg spontaan en gezellig was ze!
    Het eten was erg lekker en het verrasing dessert was ook zeker een goede aanrader. Wij zullen binnenkort nog eens terugkomen!

Max Albertus

Slechte bediening. Ruim 1 uur en 15 min op de bestelde lunch gewacht! Geen of oneerlijke terugkoppeling van personeel. Ontdaan het terras verlaten! Zeer slecht!

Per toeval ontdekt en echt aangenaam verrast. Zeer goede bediening, fantastisch gegeten voor een lage prijs.

Super goede service, heel vriendelijke bediening.