Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Helvoirt verdeeld zijn.

Lekker en smakelijk gegeten en meer dan genoeg. Het was druk maar evengoed alle aandacht. Tot de volgende keer

Jeroen van Gelswijk

Zondag weer heerlijk gegeten. Kindjes mee op het terras, kinderstoel erbij en extra aandacht van het personeel, super! Goede maaltijden, zeker niet te weinig en een heerlijk dessert.

Personeel is altijd vriendelijk, en ook de eigenaar komt een praatje maken of de bestelling opnemen. Fijne dorpse sfeer dus.

Over de prijs valt ook niet te klagen, wij komen graag weer terug!

Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gegeten met mijn familie. Het was super gezellig en een huiselijk sfeertje. We zaten aan een ronde tafel.

De jonge mevrouw was erg spontaan en maakte af en toe een leuk grapje. Ze adviseerde ons erg goed!

Service was uitstekend ondanks de drukte. Het eten was ook perfect! Wij komen binnenkort nog eens terug!

Jan Binsbergen

Gezellig en lekker gegeten. Straalt nog echt de dorpse sfeer uit.

Gerda van der Meij

Hoewel het eten erg goed was hadden wij de pech veel te lang te moeten wachten. Jammer en zo onnodig want het was niet zo druk. Het personeel deed wel hun uiterste best om onze irritatie te verzachten, maar helaas een gratis drankje is dan niet genoeg

Marijke Jacobs

Het was heerlijk! We hadden beef teryaki en sliptong en allebei uitstekend! Heerlijke salade, goed aangemaakt en met croutons. Een aanrader! Wij komen zeker terug, er staat nog veel meer lekkers op de kaart!

Super lekker gegeten bij bistro de Bolle Keizer. Het is een hele gezellige ambiance met een mooi groot terras. Het eten was goed warm, sla bij gerechten lekker vers. Super vriendelijk, gezellig, professioneel personeel/bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader en wij komen zeker terug.

Anja van Doorn

Heerlijk gegeten een echte aanrader.

Kom er zeker terug!

H.korthout

Gisteren aangekomen op de camping, vanuit de camping toegewezen naar Brasserie de Bolle Keizer. Het zat binnen en buiten helemaal vol maar daar was niks van te merken! Het was erg gezellig en lekker. Veel fietsers van de leyetocht.
    Maand menu was erg lekker!
    Bediening erg professioneel, ook nog even mee gekletst wat er in de omgeving te doen is.
    Wij komen deze vakantie nog een keertje terug!

Zeer slechte ervaring.Met 9 personen ca 1:30u op de lunch gewacht die we overigens niet ontvangen hebben. Een zeer onbekwame serveerster, onvriendelijk die geen enkel excuus of uitleg wilde geven waarom de bestelde lunch niet geserveerd werd.
    Heb ook al een klacht ingediend op de website van De Bolle Keizer maar geen enkele reactie terug ontvangen?
    Klant is koning? /

Na ruim 80 minuten te hebben gewacht op de bestelde lunch (die dus niet kwam!) het halfvolle terras verlaten.
    Na herhaaldelijk gevraagd te hebben hoe lang we nog moesten wachten vertrok de serveerster, naar de keuken maar kwam niet met een antwoord terug. Een dame die absoluut niet voor de horeca geschikt is!
    Het bezoek aan De Bolle Keizer was meer dan beledigend.
    Helaas waren wij niet de enigen die er zo over dachten: nog 3 andere tafeltjes stapten na het vergeefs wachten op hun lunch ook op!

Zeer, zeer slecht!

Dick schouten

(16-8-17) gisteren een gezellige avond op het terras gehad. Zeer vriendelijk personeel, nog lang gekletst met degene die buiten alles op orde hielt. Erg spontaan en gezellig was ze!
    Het eten was erg lekker en het verrasing dessert was ook zeker een goede aanrader. Wij zullen binnenkort nog eens terugkomen!

Max Albertus

Slechte bediening. Ruim 1 uur en 15 min op de bestelde lunch gewacht! Geen of oneerlijke terugkoppeling van personeel. Ontdaan het terras verlaten! Zeer slecht!

Per toeval ontdekt en echt aangenaam verrast. Zeer goede bediening, fantastisch gegeten voor een lage prijs.

Super goede service, heel vriendelijke bediening.

Gezellige avond gehad op het terras met ons gezin. Lekker gegeten en gedronken. Voor de meiden nog een leuke verrassing. Het voorgerecht om te delen vonden we super!

17. Nederlands Helvoirt

Vorige week bij Duinoord geweest. En het mag gezegt worden: wat een top park! Onbeperkt eten en drinken en spelen voor 1 vaste prijs. Alleen alcohol moet je bij betalen maar ook dat kost maar 1.50 voor een munt. Vriendelijk personeel en iedereen heeft zich ruim vermaakt! Ook geen lange wachttijden gehad! Zeker een aanrader voor iedereen en alle leeftijden!

18. Nederlands Helvoirt

Als je op zoek bent naar iets te doen voor je kinderen.
    Is dit wat mij betreft idiaal.
    Ze kunnen de hele dag zich in behoorlijk wat verschillende atracties vermaken.
    Die van ons waren niet weg te krijgen bij de quads.
    Ook de trampoline was zeker geen straf voor ze.
    Maar het lezer schieten en het klimbos maak te het voor hen echt tegek.
    Buiten het fijt dat ze nu konden blijven lopen naar de slush machine.
    En ze heel verbaasd vroegen van he moeten we niet af rekenen.
    Waar op ons antwoord was nee alles is gratis, heel verbaast kwam er uit echt.
    Ja echt. Waar op de kinderen zich aan werkelijk alles te goed hebben gedaan wat ze mochten.
    Zelf voor onze kinds die een gluten allergie hebben was gedacht.
    Een zakje snoep lag voor ze klaar.
    Dat noem ik nog een service.
    Duinoord gewoon weg toppie.

A. Rijken

Voortreffelijk gegeten in een prettige omgeving met een gastvrije bediening. Hier wordt het koken tot kunst verheven.

20. Pannenkoekenhuis Helvoirt

Wat een slecht restaurant. We hebben serieus op saté, biefstuk en een pannenkoek 75 minuten moeten wachten. Het duurde al een half uur voordat ze überhaupt de bestelling kwamen afnemen. En de drukte viel reuze mee. Toch jammer dat ze ons zo lang lieten wachten met een 3 jarige en een baby van 10 maanden bij ons. Helaas was de friet en de pannenkoek taai. Nee, geen aanrader dit.

21. Pannenkoekenhuis Helvoirt

Lekkere biefstuk gegeten met een mooie bokaal bier. Gezellig terras in het bos

Peter Vanhijfte

Al diverse avonden gedineerd. Was iedere keer top met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

G. Oerlemans

Heel gewoontjes, niets apart, lag misschien aan de drukte met het aantal klanten. De tijd van bediening was vrij lang, voorgerecht was er zo maar het hoofd gerecht duurde zeker 3 kwartier na het voorgerecht. Eten was beneden verwachting. Asperges waren slecht geschild en niet warm. Bediening een 7. en menu een magere 7, prijs redelijk. Was er nogal rumoerig rond half 8

Als ik de recensies lees moet het bijzonder goed zijn, heb dit zelf niet ervaren. Misschien lag het aan de drukte in verband met moederdag.

24. Pannenkoekenhuis Helvoirt

Lekker eten voor niet veel geld
    En ook andere dingen dan alleen pannenkoeken, leuke speeltuin erbij op een mooie locatie.

25. Pannenkoekenhuis Helvoirt

Asperge menu erg lekker en speeltuin bij, kortom voor de prijs erg lekker

26. Frans Helvoirt

Het bezoek aan LEF is er inmiddels een om naar uit te kijken. Intussen is er wel een serieuze verandering doorgevoerd. Daar zo’n 90% van de gasten kiezen voor het verrassingsmenu koos is er gekozen voor een nieuwe menukaart genaamd WTF (Where’s The Food en niet …). Hierin een vast menu van 3 t/m 7 gangen dat met 2 klassiekers uit te breiden is. Dit heeft tot gevolg dat ze de Bib Gourmand van Michelin, die ze al weer 5 jaar in bezit hebben aan het eind van het jaar moeten inleveren. Gelukkig hebben ze in die 7,5 jaar al een grote schare fans opgebouwd waardoor dat geen probleem zal opleveren. Binnen zijn er enkele kleine wijzigingen. De tafels zijn ingedekt met hand beschilderde borden en er is een groot schilderij aan het plafond gemonteerd waardoor tevens de akoestiek wat verbeterd is.

Als aperitief de eerste begeleider. Een strak droge Riesling uit de Pfalz van het huis Vollmer die erg goed beviel. Ernaast de amuse die overigens meer had van een gerecht.
    Een diepzeegarnaal, langzaam gegaarde in knoflookolie, op een bedje van verse basilicum pesto met ernaast ansjovis, flinke vlokken van Parmezaanse kaas, zoetzure tomaatjes en toefjes avocadocrème, aan tafel afgewerkt met een koude tomaten bouillon. Een mooie smakencombinatie. Vooral de pesto was heerlijk en de wijn paste er prima bij.

Het eerste gerecht bestond uit kort gemarineerde makreel overgoten met een basilicum olie op een crème van geroosterde aubergine die op smaak was gebracht met dashi. Erop partjes van rode grapefruit, spaghetti van gemarineerde komkommer, dun geschaafde radijs, stukken oesterblad en krokantjes van zeewier tempura. Een complexe smakencombinatie met prima texturen en veel smaak beleving. De sappige grapefruit en ziltige krokantjes van zeewier waren twee verrassende smaakmakers. De Riesling sloot naadloos aan. (9.6)

Uit de Loire een droge, hout gelagerde Chenin blanc van het huis D’Avrillé, Mooi aroma met een toets van peer in de mond aangenaam fris en complex met een subtiele oxidatieve toets. Ernaast een bord vullend gerecht. Als basis een streep van doperwten crème erop een quinoa salade met dubbel gedopte doperwtjes, eromheen gerookte paling gelakt met appelcider waarin steranijs en kaneel, langzaam gegaarde plakken buikspek van het Livar varken met barbecuekruiden afgewerkt, erop nog zoetzure rode uienringen en doperwten cresse. Het geheel was afgewerkt met een dressing van crème fraîse en munt en blaadjes van de goudsbloem. Dit gerecht zat tussen lekker eten en fine dining in. Een betere omschrijving, een lekker vegetarisch gerecht dat opgewaardeerd was met de heerlijke paling en buikspek. Veel smaakbeleving waarin de heerlijke paling er duidelijk bovenuit sprong. Met minder garnituur zou de heerlijke paling beter tot zijn recht komen. (9,3)

Voor bij het klapstuk van de middag was een Muscat 2013 uit de Alsace geselecteerd van het huis Alfred Meyer, voor de Alsace verassend stak droog met het typische Muscat aroma, in de mond verfijnd met mooie zuren en subtiel mineralig. Een vierluik werd uitgeserveerd door de chef en zijn sous, leuk. Het grootste gerecht had als basis een salade van roseval aardappelen met dragon, deze was afgedekt met plakken coquille, hierop een dikke langoustinestaart die langzaam was gegaard en afgeschroeid. Eromheen een schuimige jus op basis van langoustine met blaadjes zilverzuring uit eigen tuin. Op het kleine schaaltje een delicate tartaar van langoustine met appel en wakame. In het midden een schaal met een frisse aardappelsalade van operdoezer met een zilveruitje en bieslook, ernaast een gepocheerd kwarteleitje, aan tafel afgewerkt met een flinke portie heerlijke Anna Gold kaviaar (decadent!). In het kopje een hele pure en geconcentreerde langoustine bouillon waarin flinke stukken langoustine. Dit was orgastisch genot. Top! (9.95)

Voor bij het tweede hoofdgerecht een rode Grand Cuvée Réservée 2013 uit de Malepère van het huis Lassalle gemaakt in Bordeaux blend, wel net net ietsje rijker (ronder). Uit de keuken een tweetraps gerecht. Op een bedje van Cromvoirtse asperges plakjes lamszadel (langzaam gegaard) verder stukken van groene asperges, beukenzwammen, toefjes crème van knoflook, krokantjes van zoete ui en schuim van asperges, aan tafel afgewerkt met een mooie lamsjus. Op het tweede bordje een langzaam gegaarde stuk van de nek gelakt met karamel, waarover seroendeng met ernaast nog crème van bataat. Na zo’n hemels gerecht was het even schakelen. De cuisson van het zadel was top, de smaak zeer delicaat waardoor deze goed met de asperges combineerde. De krokantjes waren behoorlijk zoet. De wijn vulde het gerecht keurig aan. De nek was duidelijk hoger op smaak de seroendeng gaf een leuke oosterse toets. De portie was royaal waardoor ik het niet helemaal op kon. (9.3)

De dessertwijn was een gedeclasseerde Italiaanse wijn die zelfs niet eens meer als wijn verkocht mag worden. Dit komt vanwege de blend met kersen. De L’Amico Ciliegia van het huis Guerrieri, diepe robijnrode kleur, geconcentreerd met tonen van braam en kers en aangename zuren, heerlijk. Hoewel de wijn oorspronkelijk voor het dessert was, was ik geswitcht naar het kaas gerecht. Een béchamel van de Stompetoren grand cru kaas (ruim 2 jaar gerijpt) op een bedje van compote van gedroogde abrikoos aangemaakt met crème fraîse, erop geraspte romanesco, tuinkers en krokantjes van cheddar. Aan tafel afgewerkt met versgemalen nootmuskaat. Verrassend milde smaken in een zachte smeuïge textuur, een heerlijk lepel gerecht. Ondanks de royale portie te lekker om te laten staan, o,o. De wijn sloot hierbij verrassend goed aan en hij vulde met zijn zuren het gerecht aan. (9.6)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een keuze van de keurig ingerichte friandise trolley met een heel uitgebreid assortiment.

Bediening was zoals altijd uitstekend verzorgd met Maikel Kappen in de hoofdrol ondersteund door een jonge dame, dit alles op enthousiaste wijze met veel passie, kennis van zaken en gezelligheid.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, zeker met zo’n hemels langoustine gerecht. De lunch is overigens wel aantrekkelijker geprijsd dan het diner.

Dat was weer een middag bourgondisch genieten, met gevulde maagjes verlieten we het restaurant voor de fietstocht naar huis. Gelukkig hadden we de wind mee. Aanrader voor de bourgondiër. Bedankt!

De plotseling krappe bezetting werd uitstekend opgevangen door de aanwezige personeelsleden. Gastvrije en zeer kindvriendelijke bediening en lekker eten. Aanrader!!

28. Pannenkoekenhuis Helvoirt

Margitte

Prachtig opgemaakte borden, heerlijke gerechten met super vriendelijke bediening!!!

30. Frans Helvoirt

Tuur en Pauline

Vanwege korte afwezigheid van een van ons werd een bord onder een warmhoudlamp in de keuken gezet. Kok kwam na terugkomst zelf bord weer brengen. Bij verzoek om wat meer licht werd er een lampje op tafel gezet. Lekker brood en boter met zoute korrels, heerlijke sauzen. Goed wijn arrangement. Zoetigheid bij de koffie minder van kwaliteit. Goede kennis van drank.