25 eigen parkeerplekken direct aan het restaurant. Vrij parkeren.

Voor gezelschappen is het mogelijk om op maandag en dinsdag te lunchen en dineren, dit enkel op verzoek.

4. Betalen Visa Master Card pin

1265201146 73
1291910673 82
1318620200 85
1372039255 80
1420116403 82
1468193552 86
1484219268 85

1. Het bezoek aan LEF is er inmiddels een om naar uit te kijken. Intussen is er wel een serieuze verandering doorgevoerd. Daar zo’n 90% van de gasten kiezen voor het verrassingsmenu koos is er gekozen voor een nieuwe menukaart genaamd WTF (Where’s The Food en niet …). Hierin een vast menu van 3 t/m 7 gangen dat met 2 klassiekers uit te breiden is. Dit heeft tot gevolg dat ze de Bib Gourmand van Michelin, die ze al weer 5 jaar in bezit hebben aan het eind van het jaar moeten inleveren. Gelukkig hebben ze in die 7,5 jaar al een grote schare fans opgebouwd waardoor dat geen probleem zal opleveren. Binnen zijn er enkele kleine wijzigingen. De tafels zijn ingedekt met hand beschilderde borden en er is een groot schilderij aan het plafond gemonteerd waardoor tevens de akoestiek wat verbeterd is.

Als aperitief de eerste begeleider. Een strak droge Riesling uit de Pfalz van het huis Vollmer die erg goed beviel. Ernaast de amuse die overigens meer had van een gerecht.
    Een diepzeegarnaal, langzaam gegaarde in knoflookolie, op een bedje van verse basilicum pesto met ernaast ansjovis, flinke vlokken van Parmezaanse kaas, zoetzure tomaatjes en toefjes avocadocrème, aan tafel afgewerkt met een koude tomaten bouillon. Een mooie smakencombinatie. Vooral de pesto was heerlijk en de wijn paste er prima bij.

Het eerste gerecht bestond uit kort gemarineerde makreel overgoten met een basilicum olie op een crème van geroosterde aubergine die op smaak was gebracht met dashi. Erop partjes van rode grapefruit, spaghetti van gemarineerde komkommer, dun geschaafde radijs, stukken oesterblad en krokantjes van zeewier tempura. Een complexe smakencombinatie met prima texturen en veel smaak beleving. De sappige grapefruit en ziltige krokantjes van zeewier waren twee verrassende smaakmakers. De Riesling sloot naadloos aan. (9.6)

Uit de Loire een droge, hout gelagerde Chenin blanc van het huis D’Avrillé, Mooi aroma met een toets van peer in de mond aangenaam fris en complex met een subtiele oxidatieve toets. Ernaast een bord vullend gerecht. Als basis een streep van doperwten crème erop een quinoa salade met dubbel gedopte doperwtjes, eromheen gerookte paling gelakt met appelcider waarin steranijs en kaneel, langzaam gegaarde plakken buikspek van het Livar varken met barbecuekruiden afgewerkt, erop nog zoetzure rode uienringen en doperwten cresse. Het geheel was afgewerkt met een dressing van crème fraîse en munt en blaadjes van de goudsbloem. Dit gerecht zat tussen lekker eten en fine dining in. Een betere omschrijving, een lekker vegetarisch gerecht dat opgewaardeerd was met de heerlijke paling en buikspek. Veel smaakbeleving waarin de heerlijke paling er duidelijk bovenuit sprong. Met minder garnituur zou de heerlijke paling beter tot zijn recht komen. (9,3)

Voor bij het klapstuk van de middag was een Muscat 2013 uit de Alsace geselecteerd van het huis Alfred Meyer, voor de Alsace verassend stak droog met het typische Muscat aroma, in de mond verfijnd met mooie zuren en subtiel mineralig. Een vierluik werd uitgeserveerd door de chef en zijn sous, leuk. Het grootste gerecht had als basis een salade van roseval aardappelen met dragon, deze was afgedekt met plakken coquille, hierop een dikke langoustinestaart die langzaam was gegaard en afgeschroeid. Eromheen een schuimige jus op basis van langoustine met blaadjes zilverzuring uit eigen tuin. Op het kleine schaaltje een delicate tartaar van langoustine met appel en wakame. In het midden een schaal met een frisse aardappelsalade van operdoezer met een zilveruitje en bieslook, ernaast een gepocheerd kwarteleitje, aan tafel afgewerkt met een flinke portie heerlijke Anna Gold kaviaar (decadent!). In het kopje een hele pure en geconcentreerde langoustine bouillon waarin flinke stukken langoustine. Dit was orgastisch genot. Top! (9.95)

Voor bij het tweede hoofdgerecht een rode Grand Cuvée Réservée 2013 uit de Malepère van het huis Lassalle gemaakt in Bordeaux blend, wel net net ietsje rijker (ronder). Uit de keuken een tweetraps gerecht. Op een bedje van Cromvoirtse asperges plakjes lamszadel (langzaam gegaard) verder stukken van groene asperges, beukenzwammen, toefjes crème van knoflook, krokantjes van zoete ui en schuim van asperges, aan tafel afgewerkt met een mooie lamsjus. Op het tweede bordje een langzaam gegaarde stuk van de nek gelakt met karamel, waarover seroendeng met ernaast nog crème van bataat. Na zo’n hemels gerecht was het even schakelen. De cuisson van het zadel was top, de smaak zeer delicaat waardoor deze goed met de asperges combineerde. De krokantjes waren behoorlijk zoet. De wijn vulde het gerecht keurig aan. De nek was duidelijk hoger op smaak de seroendeng gaf een leuke oosterse toets. De portie was royaal waardoor ik het niet helemaal op kon. (9.3)

De dessertwijn was een gedeclasseerde Italiaanse wijn die zelfs niet eens meer als wijn verkocht mag worden. Dit komt vanwege de blend met kersen. De L’Amico Ciliegia van het huis Guerrieri, diepe robijnrode kleur, geconcentreerd met tonen van braam en kers en aangename zuren, heerlijk. Hoewel de wijn oorspronkelijk voor het dessert was, was ik geswitcht naar het kaas gerecht. Een béchamel van de Stompetoren grand cru kaas (ruim 2 jaar gerijpt) op een bedje van compote van gedroogde abrikoos aangemaakt met crème fraîse, erop geraspte romanesco, tuinkers en krokantjes van cheddar. Aan tafel afgewerkt met versgemalen nootmuskaat. Verrassend milde smaken in een zachte smeuïge textuur, een heerlijk lepel gerecht. Ondanks de royale portie te lekker om te laten staan, o,o. De wijn sloot hierbij verrassend goed aan en hij vulde met zijn zuren het gerecht aan. (9.6)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een keuze van de keurig ingerichte friandise trolley met een heel uitgebreid assortiment.

Bediening was zoals altijd uitstekend verzorgd met Maikel Kappen in de hoofdrol ondersteund door een jonge dame, dit alles op enthousiaste wijze met veel passie, kennis van zaken en gezelligheid.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, zeker met zo’n hemels langoustine gerecht. De lunch is overigens wel aantrekkelijker geprijsd dan het diner.

Dat was weer een middag bourgondisch genieten, met gevulde maagjes verlieten we het restaurant voor de fietstocht naar huis. Gelukkig hadden we de wind mee. Aanrader voor de bourgondiër. Bedankt!

2. Tuur en Pauline

Vanwege korte afwezigheid van een van ons werd een bord onder een warmhoudlamp in de keuken gezet. Kok kwam na terugkomst zelf bord weer brengen. Bij verzoek om wat meer licht werd er een lampje op tafel gezet. Lekker brood en boter met zoute korrels, heerlijke sauzen. Goed wijn arrangement. Zoetigheid bij de koffie minder van kwaliteit. Goede kennis van drank.

3. Wilma Gevers

Na een vriendelijke ontvangst kregen we een tafeltje voor twee. We voelden ons meteen op ons gemak, geen poespas, gewoon en een ongedwongen sfeer. We kozen voor het kerstmenu met 5 gangen. Al gauw na binnenkomst kregen we onze eerste amuse. Dat bleek een goed begin en ook hetgeen daarna volgde was heerlijk. De crepe suzette werden rijkelijk overgoten met grand marnier. Voor mij was dat een beetje veel. We sloten af met heerlijke friandises en een kop koffie en thee.
    Kortom een heerlijke kennismaking met een voor ons nieuw restaurant. We komen zeker nog eens terug.

4. Erg lekker, fijne sfeer, lieve vriendelijke en vakkundige bediening. We hebben met 4 personen geluncht, dit naar zeer tevredenheid. 4 gangen, en een heerlijke amuse, zeer de moeite waard, komen zeker zeer spoedig terug. 😀👍

5. Gisteren weer eens naar restaurant Lef geweest in Helvoirt. Echt een aanrader! Super prijs kwaliteit verhouding met passie voor het horeca vak. Alerte en oprecht vriendelijke bediening onder leiding van Maikel Kappen. Mooie wijn spijs combinaties voor mijn vriend in een bob variant! Omdat ik geen alcohol dronk wegens zwangerschap werd ik blij verrast met een heerlijke non alcoholische cocktail! En oh, wat was het stoofvlees van hert heerlijk! Wanneer je nog nagenieten wilt van koffie of thee, kun je heerlijk genieten van het lekkers wat de prachtige friandises kar te bieden heeft. Team Lef: heel erg bedankt weer en tot snel!

6. Ria Broers

Ik had 2 dames uitgenodigd om bij jullie te eten. Zij waren 81 en 88 jaar oud. Voor mij spannend of het aan zou slaan. De dames waren heel enthousiast. Goede bediening, goede sfeer en het eten was voortreffelijk en mooi opgediend.
    Chapeau

7. Het welkomstdrankje vind ik een instinker, 2 glaasjes champagne aanbieden en dan 19,50 € berekenen zonder info vooraf, is wat minder. Verder wordt wel alles goed uitgelegd over de gerechten.

8. Maikel Maes

Gisteren voor de tweede keer bij Lef gegeten. Dit is zo'n bijzonder restaurant dat je er zelfs na jaren nog terug naar toe wil, als je weer eens in de buurt bent.

We waren vroeg en niet veel tijd, maar Maikel en Sietse trokken alle registers open om een viergangen diner te serveren met twee amuses vooraf. Maikel combineerde de voortreffelijke gerechten met halve glaasjes wijn, met geweldige beschrijvingen. De wijn en de gerechten wedijveren om het "wow" karakter, zie foto's. Vergeten om de witlofcremesoep en nagerecht te knippen- we waren afgeleid door het lekker eten.

Maikel is niet flexibel als je een andere combinatie qua menu (prijs) wil maken, geeft aan dat je dan veel duurder à la carte uitkomt. Zo neem je alsnog dat dessert mee. Ik begrijp de insteek maar kan me voorstellen dat niet iedereen gecharmeerd is van de boodschap.

Bediening was erg attent en was ons steeds voor om het water bij te schenken of een sneetje brood bij te leggen.

Ondanks de door ons opgelegde tijdsdruk genoten we enorm.

De langoustine met kaviaar, saffraanmousse, raviolie en spinazie: "had ik niet willen missen."

De heel bijzondere wijnen of Maikel's beschrijvingen ook niet.

We komen zeker weer eens terug.

9. Prima restaurant, Top!!
    Geweldige amuses die de smaakpapillen verrassen, drie gangen menu. Dit menu werd als kunststukken opgediend. Een feest om naar te kijken maar zeker om van te genieten. Uitgelezen combinaties. De sfeer was prima alleen het geroezemoes van de andere tafels maakte het watmoeilijker om met zessen aan een ronde tafel te converseren.
    Een geweldige beleving en wij komen zeker terug!

10. Steven V.

11. Vandaag na een uitstapje via een beetje google'n en eet.nu hier verzeild geraakt. Wat een fantastische ervaring! Alles van Amuse(s) tot en met de koffie tot in de puntjes verzorgd!

Gerechten worden heel netjes gepresenteerd en de smaken zijn fantastisch. De bediening heeft een schat aan kennis over de ingrediënten en de dranken die geserveerd worden.

Gezien het mooie weer lekker buiten kunnen dineren, maar het viel ons op dat het restaurant er binnen helemaal super uit ziet!

Wat ons betreft voor herhaling vatbaar, jammer dat het een beetje uit onze buurt ligt...

12. Rob Thieme

1 punt
  13. Erg lekker gegeten en borden zijn mooi opgemaakt. Vooraf kregen we twee geweldige amuses en daarna hadden wij een heerlijk 3-gangen diner. Bediening was heel goed en niets op aan te merken.
    Alles is super vers en lekker zelfgebakken brood.
    Absoluut een aanraden voor een uitgebreide avond eten.

14. Ole was heel vroeg opgestaan om de trein naar Maastricht te halen, hij wilde daar een open dag van de universiteit bezoeken. Wij zouden hem aan het eind van de middag oppikken, ons opfrissen en van een mooie maaltijd gaan genieten in Maasbracht. De dag ervoor had ik bedacht dat een lunch onderweg eigenlijk voor ons drietjes wel erg leuk zou zijn en het grote zoeken leverde uiteindelijk restaurant LEF in Helvoirt op, in Nederland wordt er niet blijkbaar niet geluncht op zaterdagmiddag.
    De reis erheen verliep voorspoedig, parkeren kan op eigen terrein en nadat we het terras gekruist hadden, waar een uitnodigende tafel vol met groenten staat, zwaaide de deur voor ons open. Een hartelijke ontvangst in het verder geheel lege restaurant. Rechts van ons de bar, links van ons de open keuken en we kregen, zoals gevraagd, een ronde tafel achterin het mooi strak ingerichte restaurant. Geen linnen op tafel, wel stoffen servetten, mooie glazen en leuk servies.
    Als aperitief werd ons een Prosecco of een glas champagne aangeboden en toen ik informeerde naar een Cava, want ik ben niet heel kapot van een prosecco kwam er een leuk alternatief, een glas Blanc de Blanc Chardonnay, een fijne bubbel, die ik erg prettig vond.
    De menukaart werd ons overhandigd, voor een indruk verwijs ik naar de website. Tot onze verrassing was het ook mogelijk, omdat men drie jaar bestaat, een 6 gangenlunch voor 30.00 te nemen, het zgn. Jubileummenu en zo’n buitenkansje konden we natuurlijk niet laten lopen. Dat we iets te laat waren om Ole op te halen namen we voor lief....
    In eerste instantie waren we wel in voor 2x het wijnarrangement (prijzen 5.50 - 7.50 per glas), maar nadat we de uiterst vriendelijke en zeer aantrekkelijke wijnkaart hadden bekeken besloten we tot wat flessen. Het leuke van de wijnkaart is dat er eerst een opsomming van de witte en rode (en rose) wijnen is, waarna op de volgende pagina’s de wijnen uitgebreid worden toegelicht en besproken.
    Ik ontdekte mijn geliefde Condrieu, maar de zeer competente en vriendelijke bediening bood ons een alternatief aan, waarvan hij dacht dat we die zeker op prijs zouden stellen. Een wijn die ik nog niet kende, een Clos de Saint Yves, Baumard, Savennières, Loire, 100% Chenin Blanc. Inderdaad een wijn die wij zeer op prijs stellen. Vol en complex, heerlijk.
    Geen amuse hier vandaag, wel de heerlijk warm brood, water (Bru), boter, peper en zout en twee soorten olijfolie. Een ‘gewone’ en een eigen olie met saffraan en sinaasappel.
    Voordat we de Savennières kregen ingeschonken, kwam er eerst een glas JG11, Riesling, Pfalz op tafel. Ter begeleiding van het eerste gerecht. Tonijn met eendenlever, krokante kikkerbil, gemarineerde rettich, haringkaviaar en olie met Lef (sinaasappelsaffraan). Een mooi opgemaakt bord kregen we met precies de genoemde ingrediënten en voor de kleur nog een plakje merengue met een diepe bietensmaak. Erg lekker vonden we het alledrie en heerlijk licht.
    De Savennières werd ingeschonken en daar waren we dus erg weg van. Hij deed me denken aan een Condrieu, maar ook aan de door mij zo geliefde Saint Romain. Het tweede gerechtje kwam in een schattig porseleinen cloche-schaaltje, waarbij het dekseltje er natuurlijk keurig werd afgehaald aan tafel. Het ging om snoekbaarsfilet op de huid gebakken, truffelrisotto, bereidingen van pompoen en aan tafel vers geschaafde zwarte truffel. Een heerlijk gerecht vonden we het. De snoekbaars was perfect gebakken en keurig nagezouten, de truffelrisotto was mooi beetgaar en toch romig en de pompoenbereidingen - crème en blokjes - waren ook erg lekker. De truffel maakte het geheel af.
    Voor het derde gerecht werd eerst een ronde kurk voor ons alledrie neergelegd. Na enige tijd kwam er een ouderwets sigarenkistje, wat na opening rook verspreidde. Het gerecht heette ‘zwezerik uit eigen doos’. In sigaar gerookte kalfszwezerik, gemarineerde vijg, appelperenstroop en zalf van basmati. Dit alles lag op een glazen plaatje met eronder wat sigarenbladeren en kruiden. De zwezerik had een perfect lichte rooksmaak, de vijg en de stroop waren erg lekker en zeker niet te zoet en de streep waarin de zalf van de basmatirijst verwerkt was vond ik ook al erg lekker. Een geestig en heerlijk gerecht dit.
    We waren toe aan de rode wijn. Een Wirra Wirra Scrubby Rise Red, McLaren Vale, Australië. Tot nu toe kende ik alleen de witte varianten van Wirra Wirra, dus ik was bijzonder benieuwd. Het betreft een blend van Syrah, Cabernet Sauvignon en Petit Verdot en dat levert een volle, kruidige wijn op die ons uitstekend beviel.
    Hij paste ook prima bij het vierde gerecht. Op het karkas gegaarde Brabantse kooieend, spitskool en een jus van gevogelte. Een perfect smeltend stukje kooieend kregen we, op een bedje van mooi gegaarde spitskool met een heerlijke gevogeltejus. Erbij nog een plakje buikspek, gegaard met 5-spices maakte het smaakpalet compleet. Alweer een prima gerecht.
    We waren toe aan het hoofdgerecht. Dat bestond deze middag uit Hongaars edelhert, rode kool, spruiten, crème van pastinaak en jus van Bossche koek. Een mooi opgemaakt bord kregen we met flink wat vlees, waar de mannen goed raad mee wisten. Mooi mals hert, perfect van cuisson, heerlijke rode kool - naar het recept van de moeder van de kok, leuk! - lekkere spruitjes, mooie pastinaakpuree en heerlijke jus. Wederom zeer naar tevredenheid.
    Bij het dessert schonk de kundige sommelier een glas Tawny Port en die paste perfect bij de cake en gelei van pure chocolade, krokante spongecake van pistache en roomijs van crème fraîche. Mooie stukjes spongecake gaven kleur aan het gerecht, de chocolade was heerlijk en niet te zoet en het ijs prettig fris. Een fijn dessert met ook nog lekkere sesamkoekjes.
    Bij de espresso tenslotte kwam nog een kistje waarin diverse lekkernijen zaten en zeer voldaan verlieten we dit enorm gastvrije restaurant. Alle genoten gerechten en wijnen waren voor me uitgetypt, ook zo ideaal. Hier wordt heerlijk gekookt, de bediening is kundig, vriendelijk en attent en we keren hier zeker terug.

15. Totaal onverwacht vielen we binnen bij Lef. Na een dagje Spa en met natte haartjes hadden we erge dorst en nodigde de buitenkant van Lef ons al uit voor een bezoek. Op de parkeerplaats werden we al vriendelijk welkom geheten door de eigenaar. Vanaf binnenkomst was het een warm bad met elke keer weer een aangename verrassing in de vorm van een amuse en nog een amuse en nog iets lekkers. Daarna een werkelijk fantastisch diner en enthousiaste uitleg bij elk gerecht en wijn. Op een door de weekse dag ook nog een redelijke bezetting wat de sfeer zeker ten goede kwam. Voor ons was zelfs de rekening nog een verrassing. Zoveel klasse voor een aangename prijs. Wij wonen in Hoorn maar als het dichterbij was zouden we een regelmatige gast zijn.
    Ans en Marja

16. Hannie & Peter Westhoven

Wij wilden met zes personen afgelopen zondag bij restaurant "eten met Lef" dineren. De tafel was keurig gedekt.Een drankje werd snel geserveerd en ook een glaasje water. Toen bleek dat het niet mogelijk was om voor vier personen een menu te serveren en voor de twee overigen een voorgerecht en een hoofdgerecht. De ober heeft 3x overleg gehad met de keuken (waar overigens 3 koks stonden), gaf de ober ons te verstaan hier niet vanaf te wijken en zijn we na het afrekenen van het drankje en het water vertrokken.
    Wij zijn van mening dat dit toch zeer kortzichtig is en raden anderen af hier te gaan dineren als je niet allemaal hetzelfde menu wilt nuttigen.

17. Met 6 personen heerlijke avond gehad, eten en bediening waren zeer goed.!!
    Komen zeker terug.
    Enig minpuntje geen alcoholvrij bier of wijn.

18. Na goede geluiden te hebben gehoord, mijn vriendin voor haar verjaardag meegenomen naar LEF. Als je in Helvoirt aan komt rijden word je van verre al verwelkomt door een groot fel groen reclame bord van een bekend biermerk uit de achterhoek. Niet echt de uitstraling die ik verwachtte.. Gelukkig zag de terraszijde er een heel stuk aantrekkelijker uit met lekkere terrasbanken en zelfs dekens voor de rokers onder ons.

Eenmaal (te?) enthousiast ontvangen aan de prominent aanwezige bar een aperitief gedronken. Vervolgens aan een fijne grote tafel plaatsgenomen in afwachting van de 5 gangen met bijpassende wijnen. De gastheer die bij binnenkomst nogal aanwezig was blijft dit. Maar ik moet hierbij opmerken dat dit overduidelijk vanuit pure passie voor zijn vak en wijnen komt, en dat dit stiekem aanstekelijk werkt..

Ik zal niet in detail ingaan op de gerechten die we hebben mogen eten, dat kan het verpesten voor andere gasten. Highlights: Amuses, Coquilles, zeeduivel, kreeft, zwezerik, sucade, ardenner rund, mouilleux van chocolade... Je snapt: leuke combinaties die daarbij (niet onbelangrijk) geweldig smaakten. Ook over de wijnen valt weinig aan te merken. Maar ook hier af en toe een tikkie lef: franse wijn gemaakt op de werkwijze uit de 'nieuwe wereld'.. Leuk, weer een keer iets anders!

Na de koffie, whiskey en friandises, de rekening maar laten komen (al had ik graag nog 3 uur blijven zitten). Voor een gemiddelde portemonnee (de mijne) is het geen goedkope avond en blijven zulke avonden voor speciale gelegenheden. Maar als je dan een prijs/kwaliteit vergelijking maakt dan heb ik totaal geen moeite om met plezier de rekening te betalen, en er nog fooi bij te leggen ook.

LEF, bedankt! Tot de volgende verjaardag...

19. Eerste kerstdag lunch genoten met speciale wijnen ivm actie.

Goede verzorging en persoonlijke aandacht genoten.

Prijs/kwaliteit was in overeenstemming.

Al met al een dikke voldoende. Tot snel, Nelleke en Steven.

20. Kwaliteit eten, wijnen, bediening van zeer hoog niveau. Iedere keer een verrassing van smaken en combinaties. Zullen regelmatig terug komen.

21. Nu 3 x geweest.

De gerechten zijn soms goed en soms flut. Evenals de aandacht van de mijnheer in de bediening. Zeeeeer selectief! Leer s.v.p. de bediening een fles wijn open te maken. Achter de bar op de grond een kurk eruit proberen te trekken kan echt niet. Een fles huiswijn wordt op tafel gezet en je moet het zelf maar inschenken. De gerechten zijn zeer divers van kwaliteit, de tonijn als voorgerecht was veel te gaar, het dessert was een opgerold stukje kapsel zonder smaak. De vorige keer was het hoofdgerecht veel pasta en een stuk vis erbovenop.

Kortom, wij hebben het even gehad.

22. We hebben hier al vele malen gegeten. De kinderen gaan regelmatig mee. We wonen vlakbij dus voor ons is het ook praktisch. Maar we gaan vooral voor de prettige sfeer, het uitstekende eten en de interessante, verrassende wijnkaart. Zowel de kok (Sytze) als de gastheer (Michael) hebben het vak ondermeer geleerd bij de Heer Kocken in Vught. En dat hebben ze daar meer dan uitstekend gedaan. Het eten is eigenlijk altijd van hoge kwaliteit en met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dat geldt overigens zeker ook voor de wijnkaart. De kaart is net gewisseld maar het voorgerecht met ossenhaas en ganzenlever zou wat mij betreft een blijvertje mogen zijn. Een blijvertje!

23. Op zaterdagavond met z'n vieren hier gegeten. Met reserveren werd meegedacht over het aankomst tijdstip om optimale service te kunnen bieden. Dat is zeker geslaagd! Zeer vriendelijke bediening, uitgebreide uitleg bij wijn en gerechten door de eigenaar. Eten en wijn net extra, en daarmee zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Wij voelden ons erg verwend deze avond! Een aanrader dus.

24. elvira van roosmalen

Heb er nu 5 keer gegeten en iedere keer super! Hartstikke aardig personeel, verassend lekkere gerechten, echt een toppertje! En dat bij mij om de hoek! Ga vanavond weer!

25. Gisteren voor de 2de keer gegeten bij Lef.

Net als de vorige keer:

- ontvangst: super.

- bediening: super.

- ruimte: super.

En dan het eten:

We hebben ons weer laten verrassen met een 5 gangen verrassingsmenu en daarvan kunnen we zeggen: een aanrader.

Alles is zeer origineel, smaakt uit de kunst en ziet er prachtig uit.

Hier gaan we heel zeker vaker eten.

26. Bij Lef met een groep van 10 man gegeten. De (kleine) keukenbrigade kan voor een dergelijke groep niet a la carte koken. De Maitre D'/Sommelier stelde het 5 gangen surprise menu voor, waarbij ook nog wat flexibiliteit mogelijk was. Ondanks dat het gezelschap over het algemeen verwend en dus kritisch is, was iedereen prettig verrast over de hoge kwaliteit. Daarnaast was diegene die de rekening betaalde zeer prettig verrast door de prijs kwaliteit verhouding.

27. Mogelijk is het de eigenaars niet bekend dat dit etablissement nabij punt 38 van de LAW 7-1 gelegen is (op ca. 200 mtr kruist deze Pelgrimsroute de weg richting Het Hoendernest).

Het toeval wil dat wij, daags na de opening (op dinsdag 6 oktober), onze wandeletappe hier startten. Helaas echter (al) op dinsdag gesloten, dus géén koffie, al was men binnen druk met van alles en nog wat bezig en dronk men volop koffie aan de bar. We kregen wel een kaartje met het verzoek nog eens terug te komen.
    Op vrijdag 23 oktober startten we wederom een etappedeel hier in de buurt. Van verre (!) arriveren we rond half twaalf (formele openingstijd!), maar helaas weer geen koffie te krijgen. Dit keer moest eerst nog de vloer gedweild.
    Als ervaren restaurantgangers hebben we beslist betere gastvrijheid genoten....

28. Benieuwd was ik : een jonge kok en een jonge gastheer/sommelier. Ik kende ze van De Heer Kocken waar ze dus hun vak uitstekend geleerd hebben en hier met lef neerzetten.

Erg vriendelijk en gastvrij, verstand van zaken, een ambitieus wijnadvies en heel lekker ge-eten, creatief en verzorgd complimenten aan de topkok.

Niet te vergeten, de vriendelijke serveerster.

Het motto van hun eten zoals het hoort : is wat ons betreft op zijn plaats.

Ik kom zeker terug groeten. Steven.

29. Lekker gegeten, gezellige ambiance, vriendelijk personeel.

Verrassende kaart, gekozen voor 3 - gangen verrassingsmenu en dat was een zeer goede keuze!