Trinacria in Helmond

1519366686 83
1583190091 80

1. Fam. Bombeeck

Siciliaanse culinaire avond 14-Juli-2017
    Wat hebben we weer een gezellige avond gehad, lekker en veel nieuwe gerechten van de chef. We zouden het liefst elke avond op deze manier willen genieten. Ook heel fijne en gezellige gasten die ook op deze avond zijn geweest. Het volgende stond er onder andere op het menu: heerlijk belegde broodjes, Carpaccio di ricciola (carpaccio van rauwe geelstaartvis), Girello di rucola con vitello tonnato (kalfsmuis gerold in deeg van rucola), Triangoli di pesce spade (deegkussentjes gevuld met zwaardvis met tomatencrèmesaus), Girasole al radicchio e scamorza (deegkussentjes gevuld met radiccio en scamorzakaas met een sausje van walnoten en Siciliaanse vijgen) gamberoni in salsa di pesto di zucchini (gamba’s in een sausje van courgettes, basilicum en tomaat (licht pikant)), Spoom, Braciolette alla Messinese (gevulde runderrolletjes), Piccola pasticceria Siciliana (kleine Siciliaanse gebakjes). Er werden ook super mooie Siciliaanse wijnen tussen de gerechten door geserveerd. De sfeer was enorm goed, vooral warm (huiselijk). Kortom team Trinacria: wat hebben jullie ons weer geamuseerd.
    Fam. Bombeeck.

2. Cornelissen

Wij komen hier graag, het eten is er heerlijk.

3. Kerstavond van een wildmenu genoten.
    Het was heerlijk, in een gezellige huislijke sfeer.
    Voor herhaling vatbaar.

4. Wij komen hier graag, het eten is altijd heerlijk!!!

6. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, vriendelijke bediening. Wij gaan hier zeker nog eens terug want er is keuze genoeg. Complimenten aan de kok.

7. We keken erg uit naar dit etentje. Veel goede dingen gehoord maar voor mij nooit meer. Prijs kwaliteit ver onder de maat. Een voorgerecht is bijna zo duur als een hoofdgerecht. Mosselen kreeg je op een bord met gesneden ijsbergsla, verder niks. Hoofdgerechten ook met weinig garnering. Glas wijn 4,50. Geen wijnkaart laten zien. De gerechten waren ok, maar zeker geen wow en het was ons geld niet waard. Jammer. Sfeer was prima, bediening goed. Maar nee, zeker niet voor herhaling vatbaar. Veel te dure tent voor matig eten.

8. van Kemenade

Alleen van de sfeer in het restaurant hebben we genoten. Warm en gezellig. Op het eten hebben we veel aanmerkingen: we hebben krap 1 uur moeten wachten op een bordje sla en wat gebakken champignons. De prijs van de champignons is 8,50, veel te duur. Daarna moesten we weer 1 uur wachten en was het eten nog niet echt warm. Hoe het eten gerangschikt was op het bord laat ook te wensen over voor een specialiteiten restaurant. Nergens staat vermeld hoeveel een glas wijn kost; geen wijnkaart gezien. Al met al jammer. We hadden ons er zo op verheugd.

9. Deby Bloem

10. "oud" Helmond West

Met onze groep voor de eerste maal gegeten bij restaurant Trinacria in Stiphout. We hebben al heel wat locaties bezocht in de laatste jaren, maar Trinacria overtrof onze stoutste verwachtingen.
    We lieten ons verrassen met gerechten uit de uitgebreide kaart. Ook werd nog de mogelijkheid gegeven om gerechten te bestellen met de nieuwe asperges.
    Alles bij elkaar kunnen we zeggen dat het een prima culinaire avond is geworden. Bedankt voor het lekkere eten en de goede bediening.
    Het is zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader voor anderen.

11. Heel sfeervol restaurant, goede bediening. Heerlijk gegeten, vers bereid. Wij vonden de keuze aan voorgerechten wat standaard, geen unieke gerechten. Maar een pasta met truffel als hoofdgerecht, zie je niet zo vaak! De wijnkaart is wat prijzig. Aanrader!

12. Ester Rosmuller

Heerlijk gegeten in gezellige sfeer. Het restaurant is zeer sfeervol ingericht . Voor herhaling vatbaar!

13. Een zeer gezellige sfeer en fantastische keuken In Stiphout! Salvatore is een geweldige kok! De beste Italiaan in de regio !

14. Nicole de Groot

Het was een erg gezellig tentje, het was alleen jammer dat het er heel erg rustig was en soms wat langer duurde voor dat er iemand aan ons tafeltje kwam.

15. Heerlijk gegeten. De gastvrouw gaf aan dat er uit Sicilië een zwaardvis van bijna 2 meter lang 'overgekomen' is, welke bijna op was. Hier hebben wij een heerlijke steak van gehad. In 1 woord geweldig! Bediening is gewoon goed. Wij gaan zeker terug!

16. Alles was super. Gezellig. Lekker eten. Zelfs voor mijn dochter van 3 jaar. Zij heeft ook lekker gegeten. Voor iemand die lekker wil eten is dit zeker waard om te proberen. Want wij hebben echt lekker gegeten.

17. Henriette

Ons jaarlijks etentje met vriendinnen gehouden bij Trinacria in Stiphout. Wat kan je daar lekker eten zeg! Om je vingers erbij af te likken! Zowel voor- als hoofdgerecht, mmmm......heb gekozen voor vis. St.Jacobschelpen en zeebaars. De vis wordt voor jou gefileerd, nou geweldig. Heerlijke wijn, leuke sfeer, goede bediening! Wat wil je nog meer. We hebben besloten om snel nog eens terug te gaan. Dankje wel voor de fijne avond en gauw tot ziens

18. anke letschert

Wij hebben genoten van het heerlijke eten en fijne bediening, onze gasten uit Monnickendam waren verrast van de gemoedelijke sfeer hier. Komen zeker terug hier, bedankt.

19. Heerlijk Italiaans eten, goede en vriendelijke bediening, wel even moeten wachten tot de bediening onze bestelling kwam opnemen. Gezellige sfeer. Kortom, voor herhaling vatbaar.

20. Het eten en de bediening waren super! Voor herhaling vatbaar.

21. Leuk restaurant, gezellige sfeer, mooie aankleding, vriendelijke bediening, mooie wijnkaart, maar vooral heerlijk eten. Weinig van die standaard Italiaanse gerechten, maar vooral veel aparte Siciliaanse specialiteiten. Als voorgerecht had ik de Rotolo di Carpaccio (tonijncarpaccio met parmaham, St. Jakobsschelpen en buffelmozzarella) en mijn vrouw had de inktvis carpaccio met wat bleekselderij en een lekkere olijfolie/citroendressing eroverheen. Deze gerechten waren echt voortreffelijk. Als hoofdgerecht hadden we 1 maal de zeebaars gegaard in zout en eenmaal de zeeduivel in pittige tomansaus.Wat een prachtig mooie en heerlijke gerechten. De kinderen hadden wel wat simpels gekozen: een garnalencocktail en een bonensoepje en als hoofdgerecht hadden ze een lasagna ben een spaghetti. Ook zij hadden hun bordjes helemaal leeg en vonden het heerlijk.
    Toen ook nog een schaal met overlijke verschillende siciliaans desserts gehad.
    En voor dat we naar huis gingen nam de kok ook nog even de tijd om vol passie met ons te praten over zijn geboorteplaats in Sicilië en alle mooie gerechten en produkten van daar.
    Bedankt voor de heerlijke avond, en tot snel.

22. Wij zijn met zn 2en gaan eten in dit restaurant. Het heeft een heel huiselijke en warme inrichting en de sfeer was zeer gezellig. Heerlijk genoten van de funghi trifolati als voorgerecht en de zeebaars!! Lekker lang nagetafeld, dit was overigens geen probleem, met goede wijn (bedankt voor de hulp en het goede wijnadvies!) en op het einde van de avond kwam de chef nog even een praatje maken en kregen we een borrel na! Dit hebben we zeer gewaardeerd!

(vorige keer vergeten te waarderen!)

23. Twee maanden geleden toevallig hier gaan eten, was erg goed en daarom teruggekeerd. Gisteren weer geweest. Zeebaars besteld (Branzino geheel in zeezoutbedekt), en heerlijk van genoten. Erg lekker klaargemaakt, mooi gaar en dus boter zacht . Tevens voorzien van goed wijn advies.

Zeer bezielende chefkok (Salvatore) die veel werk maakt van zijn gerechten. Je proeft de passie! Prima en vriendelijke bediening.

We komen snel weer terug want er staan nog zo veel mooie gerechten op het menu!

24. Voor ons niet meer. Het duurde erg lang voor we wat kregen, na 45 minuten pas een drankje, 1,5 uur voor het voorgerecht.
    De kwaliteit was wisselend, carpaccia erg magertjes.
    Wat we moesten afrekenen stond voor ons niet in verhouding tot de kwaliteit van het gebodene. Jammer!

25. Geweldige avond gehad in het knusse, vriendelijke Italiaanse restaurant. Zowel de sfeer als de bediening was buitengewoon en ondanks het feit dat wij als enigen binnen zaten, de andere gasten hadden buiten plaatsgenomen, deed dat geen enkele afbreuk aan sfeer, bediening en kwaliteit. Het geserveerde menu was uitstekend en de wijn meer dan uitstekend. Nog onze dank voor het advies. Wij hebben een prachtige avond gehad en weten zeker dat we terugkomen.
    Harry en Suze

26. Fam Kantelberg

We zij met kerst gaan dineren bij Trinacria ;het zeven gangen menu was perfect, mijn gasten zeiden na afloop dat het jaren geleden was dat zo zo gezellig en lekker gegeten hadden.
    De service was goed en zeker niet gehaast .
    Voor mij een dikke 10
    Bedankt nog voor de gezellige goed verzorgde avond.
    Dhr Kantelberg

27. Klein restaurant. Toilet in het restaurant. Voor- en hoofdgerecht komen erg snel achter elkaar.
    Kwaliteit van het eten was goed voor de prijs.

28. Heerlijk gegeten, fijne bediening, ook kwam de chef even naar voren die vertelde over zijn Siciliaanse afkomst en ervaringen in het vak,...

Zo vertelde hij over de specialiteiten en ingredienten welke zelf bereid worden, zoals de zelfgemaakte ricotta uit de oven, welke voortreffelijk was in mijn spaghetti. Ook mijn vrouw en kinderen hebben genoten hier. Een voortreffelijke sfeer en persoonlijke band met de gasten. Het leuke ook was dat vele gasten elkaar leken te kennen en de tafels onder elkaar ook plezier hadden.

Mooi ingericht en sfeervolle lokatie, voor ons zeker voor herhaling vatbaar

29. Ongeïnteresseerde ober, serveerster die met haar hakken erg rumoerig door het restaurant liep. Toilet erg in het zicht en rechtstreeks verbonden aan restaurant (eet) gedeelte. Drie man bediening voor 36 couverts. Eten niet bijzonder maar daar wordt dan ook niet te veel geld voor gevraagd. Voor ons, voorlopig even niet.