Op dit adres zit nu: By Onsz

Ter Plaetse in Helmond

Op 5 minuten loopafstand van het NS station Brandevoort.

Bezorgrestaurants in de buurt van Ter Plaetse

4. Betalen pin Visa Master Card American Express

1196799760 74
1203749702 83
1280199058 93
1419197889 80

1. Frederique

Goede sfeer, maar vooral heerlijk gegeten. De doe-het-zelf carpaccio is een echte aanrader!

2. Heerlijk genoten van het 3-gangen verrassingsmenu! Erg leuk gepresenteerd, het smaakte goed en vriendelijk personeel. Een aanrader!

3. Jasper Buit

Ik kom nu al 4 jaar lang en iedere keer weer is het geweldig! Nu ook weer met het dineren in stijl met leuke creatieve gerechten die mij iedere keer weer verbazen hoe lekker ze zijn en hoe goed ze er uit zien.

Het is zeer zeker een aanrader, bij Bistro Ter Plaetse moet je zijn geweest!

4. Heb mijn 50-ste verjaardag gevierd in restaurant "Ter Plaetse" (met een groep van bijna 30 mensen). Dat was een onvergetelijke ervaring. Het restaurant was voor deze gelegenheid prachtig ingericht; de bediening was zeer attent; het eten en drinken waren super. Kortom: aan al onze wensen was ruimschoots voldaan. Zeer aan te raden!!

5. Helaas, wij vonden het eten niet lekker.

6. Jos en Jose

Compliment voor een voortreffelijk restaurant wat ons zeker heeft verrast met voortreffelijk top kwaliteit eten en perfecte bediening.
    Wij zullen dit zeker nog eens overdoen.

7. Gisteren weer heerlijk in Ter Plaetse gegeten. Het was er gezellig en het eten was van hoge kwaliteit. Tot de volgende keer!
    W & M

8. Afgelopen week gegeten met een groep van 8 personen. Er was maar 1 meisje in de bediening, heel lief meisje, maar veel te druk voor haar. Vaak moeten vragen om brood, en andere gerechten, maar steeds vergeten, dus maar weer overnieuwd vragen, dat is niet fijn. Het eten, erg matig, als je vis besteld, ruikt heel het restaurant naar vis. De rechten waren heel simpel, weinig smaak aan. Het enige wat leuk was, waren de verschillende chocolaatjes bij de koffie.

9. Donderdag 5 september hier gaan eten. Lang geleden dat we nog eens zo lekker gegeten hebben.
    Alles was vers bereid en werd mooi gepresenteerd. We hadden het onbeperkt eten menu. Geen meerprijzen maar een vaste prijs. De eigenaar kwam vriendelijk over maar gaf niet echt ruimte om een praatje te maken.

10. Na een half jaar weer eens terug gegaan. Het was helaas een grote teleurstelling. Biefstuk van de haas was taai lamskotelet taai en erg vet. Rijst droog en hamburger maar half doorgebakken. Personeel ingelicht en klachten gemeld word verder niets meegedaan. Erg lang moeten wachten maar 3 keer kunnen bestellen.
    Erg jammer .

11. Maartje

Met een groep daar geweest op zaterdagavond.. eten was heerlijk en mooi gepresenteerd.
    Over de bediening kan ik niet zo naar huis schrijven, de drie meisjes deden wel erg hun best, maar het kwam allemaal nogal amateuristisch over.
    Hoe zal ik het benoemen.. ze waren gemaakt vriendelijk, er werd hier en daar een rondje vergeten, er was ook niet echt begeleiding voor de meisjes naar mijn idee.
    Met andere woorden; ze moesten het zelf maar zo`n beetje regelen.
    Volgens mij is de eigenaar de kok en die had het natuurlijk druk in de keuken, snap ik.. kortom, mijn horeca ervaring zegt dat dit zeker klanten gaat kosten.
    Ik schrijf deze recensie niet om het restaurant zwart te maken, want ik denk, als het niet zo druk is, het heel goed is.
    Veel succes verder!

Ps: Een gezellig muziekje is ook aan te bevelen.. het was ongezellig stil.

12. Afgelopen zondag hebben wij heerlijk gegeten bij restaurant Ter Plaetse. Volop keuze in tapas-gerechten, alles was mooi gepresenteerd en de smaken waren zeer goed.. Absoluut een aanrader! Het was gezellig druk en de gerechten werden in prima tempo geserveerd. Wij zullen hier nog vaak een avondje komen tafelen.

13. Yvonne van den broek

Ondanks dat er een vergissing was met de high tea, was het erg lekker!
    Compliment voor de kok !

14. terplaetse

Beste heer van Berlo,
    Allereerst vervelend om te lezen dat u erg lang heeft moeten wachten.
    Het was deze avond ook ontzettend druk. U kunt idd normaal gesproken tot 21.30 uur gerechten bestellen. Maar bij grote drukte houden wij onze keuken langer open, zodat niemand iets te kort komt. Ook vanavond zijn we tot 22.45 uur doorgaan totdat alle gasten aan gaven voldoende gedineerd te hebben. Maar dit heeft u later op de avond gemerkt dat wij hier netjes mee omgaan maar toen had u deze recensie al geschreven. Wij hopen dat u toch een fijne avond heeft gehad.

15. André van Berlo

Ik zit op dit moment bij Ter Plaetse. We zijn met acht personen en zitten hier al vanaf half 7. We krijgen zo ons 3e gerechtje en dat betekent dat we ongeveer iedere 3 kwartier een gerecht krijgen en zelfs dan klopt het nog niet. Het onbeperkt tapas eten is dus eigenlijk een uitdaging om voordat de keuken sluit genoeg te eten hebben gekregen. Wat een aanfluiting is deze tent zeg... Eens maar nooit meer!

16. Echt heerlijk gegeten, en goedkoop vergeleken met andere restaurants. Natuurlijk ook iets duurdere gerechten zoals de wagyu biefstuk maar dan krijg je ook iets echt speciaals!
    De bediening was ook prima en maakte een praatje.
    De sfeer is echt super, lekker romantisch met een kaarsje aan en de dimlichten laag, en wat ook opviel was de leuke verschillende parfummetjes die op het toilet staan met allemaal gekleurde handdoekjes om je handen te drogen.

Super en we komen vaker terug!

17. Twee weken geleden hebben wij heerlijk gedineerd bij Bistro Ter Plaetse.

We vonden de menukaart zeer gevarieerd. We waren blij verrast dat er ook minder gangbare gerechten op te vinden waren zoals b.v. Wagyu rund. We waren ook erg te spreken over het wijnadvies, dat bij de gerechten gegeven werd.

De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. We hebben zelfs even in de keuken mogen kijken. Fijn om te zien dat het personeel vol enthousiasme de gerechten helemaal vers staat te bereiden. Chapeau!

18. Na enige tijd toch weer eens geprobeerd. Trapas gegeten. Helaas miste het alle raffinement en passie. Alles smaakt vlak en futloos. Jammer van wat een geweldige avond had moeten zijn. Voor ons een teleurstelling en niet voor herhaling vatbaar.

19. We hebben hier 2e kerstdag met 10 pers. gegeten.
    Het was voortreffelijk. Ook werden er kleine hapjes
    aangeboden van het huis. Ook de complimenten aan
    de koks en het personeel dat er voldoende aanwezig was.
    We komen hier graag nog terug. Dus een dikke pluim.

20. Niels Vrijken

Met 11 personen gaan eten. Novembermaand 2 drie-gangen menu's voor de prijs van 1! Heerlijk, smaakvol en verrassend gegeten. Restaurant zat vrijwel vol op een dinsdagavond. Wij komen vaker! Aanrader!!!

21. Ik heb een aantal keren gegeten bij Ter Plaetse. Alle keren bij elkaar was het prima eten voor een redelijke prijs. Prima, omdat verse produkten worden gebruikt en een redelijke prijs omdat je met twee personen onder de € 80,- uitgebreid kunt eten met drinken (wijn). Personeel is onvoldoende op de hoogte van de gerechtensamenstelling, doet daarentegen haar uiterste best het jou naar de zin te maken. Nu ons land nauwelijks professionele obers kent, in tegenstelling tot Frankrijk, is het hier dus net als elders. Restaurant heeft intieme sfeer van huiskamer. Gratis parkeren. Zomers leuk terrasje aan het water. Aanrader dus.

22. Deze maand wezen eten hier. Het viel echt tegen. Prijzen zijn aan de hoge kant en de kwaliteit laat te wensen over.

En als ze dan nog 0,50€ berekenen voor mayo zakt mijn broek helemaal af. Als ze het daarvan moeten hebben.

Nooit meer!

23. Heerlijk genoten bij Ter Plaetse.
    Wij zijn op advies van vrienden hier naar toe gekomen uit Oss.
    Hadden al 2 maanden vooraf gereseveerd, zit vaak vol vandaar. Zegt ook iets over de kwaliteit.
    Erg leuke en afwissende menukaart met. Hebben als voorgerecht Fruits de mer op en carpaccio, Fruits de mer echt super opgedient in een diepe schaal vol ijs met Oesters, langoustine, venusmossel, mosselen, greenscel mossel Top gerechtje en dat voor maar 12 euro. Carpaccio ook erg leuk gedaan garnituren apart geserveerd kun je hem zelf aankleden.
    Hoofdgerecht Wagyu met champignon- loempia Super gerecht. Min tafel genoot had Langzaam gegaarde Tarbot super lekker gerechtje. Dessert de kaaswagen Met port proeverij. Wij hebben genoten.

24. Frank en Ricky

Vd week zijn we weer eens bij Ter Plaetse gaan eten. We waren ook erg benieuwd naar het nieuwe interieur!

We waren zeer verrast door de mooie uitstraling. Het lijkt een totaal nieuwe zaak geworden en is zeker de moeite van het bezoeken waard.

En nu over op het eten....

De kaart is veelzijdig met voor ieder wat wils! Zo staan er mooie luxe uitgebreide gerechten op maar ook een hamburger en sate bereid op eigentijdse wijze!

Wij hebben gebruik gemaakt van een 3-gangen menu voor slechts 18,50. Je ziet en proeft dat er met liefde voor de ingredienten gekookt wordt, we hebben heerlijk genoten!

Je proeft dat de ingredienten vers zijn en de prijs/kwaliteitsverhouding is perfect in orde!

We komen zeker weer eens terug om lekker op het terras een hapje te komen eten!

25. Gisteravond Bistro Ter Plaetse weer eens bezocht nu er een nieuwe eigenaar (sinds bijna een jaar al) de scepter zwaait.

Ondanks dat inrichting erg gezellig en dik in orde is vertelde de nieuwe eigenaar toch dat men de inrichting wat aan gaat passen. Niet echt een noodzaak volgens mij.

Over het eten niets dan lof. Alle gerechten waren dik in orde.

Prijzen liggen niet op een hoger of lager niveau dan ergens anders, dus ook OK. De bediening was ook prima. En of ik de wijn nou van achter me ingeschonken krijg of van de zijkant van de tafel. De smaak van de wijn verandert er niet door. In een Bistro lig ik daar niet wakker van.

Al met al gewoon dik tevreden.

26. We hebben heerlijk gegeten, er waren verrassende gerechten. De bediening was erg vriendelijk. Met de Kennedymars komen we zeker nog een keer terug.

27. Ook op deze bijzondere zondagavond 7 maart was het eten weer fantastisch. Ook de verder goede service van deze avond was weer toppie!

Kei bedankt voor de mooie bloemen die je klaar had gezet en het leuke nagerecht van de baas 4 ever! Kei te gek...nogmaals bedankt. En veel succes in Oirschot, wij komen graag naar jullie toe als het zover is dat we weer kunnen eten bij jullie. Vergeet niet het hert mee te nemen....want dat hoort echt bij jullie! Toch...?

Heel veel groetjes en suc-6 en tot in Oirschot.

Groetjes, Co & Jo.

28. Super lekker eten! Vriendelijke bediening! Het mag wat romantischer met wat meer kaarslicht, dus het licht wat meer gedimt! Verder, hou het zo!

Tot 7 maart!

29. Henk en Périne

Vanavond 29/10 hebben wij hier bijzonder lekker gegeten.

Het is een bistro, maar het eten is van een bijzonder goede kwaliteit. (de uiensoep is zeker een aanrader)
    De sfeer is heel huiselijk en het personeel erg vriendelijk. De prijs/kwaliteit is prima in verhouding.

30. Wat een gezellig tentje. Heerlijk gegeten en niets te duur. Wij komen hier zeker nog eens terug. Een echte aanrader, maar wel even reserveren, kan wel eens vol zijn (hetgeen weer aantoont hoe goed het is).

31. Jacqueline

Heerlijk eten, heel gezellig en erg goed verzorgd.
    Een aanrader

32. heerlijk gegeten top super gezellig restaurantje goede bediening wel optijd reserveren want zit vaak vol maar is niet voor niks in zo'n gezellig zaakje

33. Liesbeth

Leuke plek. Beetje klein, wel aangenaam huiskamergevoel. Vriendelijke bedieding.

34. het eten is erg lekker en het ziet er heel knus uit. je krijgt er helemaal het huiskamergevoel.