Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Helmond verdeeld zijn.

Heel erg lekkere eten! Heb altijd begrip voor als het wat langer duurt met bezorgen. Als er soms iets fout gaat is normaal! Mensen zeiken te veel en hebben echt geen respect!

Fam: van Mierlo

Heel goed restaurant, het eten was heerlijk en goed.
    Een gezellige sfeer en de bediening was vriendelijk & behulpzaam. Wij komen hier zeker nog terug.

Inrichting was gezellig en knus. Werden goed ontvangen. Het was alleen jammer dat we heel lang moesten wachten op bediening om de bestelling te doen en ook tussen voorgerecht en hoofdgerecht . Het was op dat moment helemaal niet druk er was maar 1 tafel bezet toen wij binnenkwamen. Bij een hoofdgerecht werden ook de frietjes pas geserveerd toen men al bijna het gerecht op had. Hoop voor U dat dit alles een punt is om erover na te denken.
    Verder hebben we heerlijk gegeten.
    Alle begin is moeilijk.

4. Nederlands Helmond

Hier gegeten op een donderdag avond gewoon tussendoor omdat wij hier gewoon goed hebben gegeten in het verleden no nonsens.

Eerst een witte huiswijn en ik een Omer bier, gewoon goede wijn en ik alternatief bier, in plaats van een la Trappe Quadrupel omdat deze te koud stond.

Daarna kwam een broodplankje met een zoute boter en een tapenade.

Het eerste gerecht was voor mijn vrouw een taartje van vis(koud) met onder andere Rijpelaal, zalm, garnaaltjes en salade.
    Ik had een heerlijke wildboullion van gevogelte jonge prei en heerlijke paddenstoeltjes (diverse)gewoon ben ik geen liefhebber van gevogelte maar dit was gewoon lekker.

Mijn vrouw dronk hierbij een witte huiswijn en ik een bier Omer.

Het hoofdgerecht was voor mijn vrouw een moot Zalm(gebakken) met boontjes en uitjes door elkaar met gebakken aardappeltjes, lekkere zalm en een mooi gerecht.
    Ik had de Hazenpeper met een puree met katenspek, spruitjes, en rodekool dit is een gerecht dat men tijdens het jachtseizoen elke dag/nacht mij waker mag maken ik vind dit wel zo lekker, hier dronk ik een lekkere volgens mij een Malbeq.
    Het nagerecht was een Armagnac met koffie, meer ging er niet meer in omdat wij gewoon goed en lekker hadden gegeten.

Tot de volgende keer.

5. Chinees-Indisch Helmond

Wat een drama, afhalen zou een kwartier duren... na 40 minuten nog niet klaar....

Ik was vandaag om 16.30 Uur in het restaurant. Ik kwam toevallig voorbij gelopen. Aan de buitenkant hing de menukaart. Ben naar binnen gegaan om te eten. De gastvrouw verwelkomde mij. Heb míjn eten besteld maar ik ben geen fan van salades. Geen probleem zei de gastvrouw Wilt u misschien éxtra aardappelen en groenten! Gewoon lekker. Goede prijs en nog een betere kwaliteit. Werd nog gewaarschuwd dat alles erg warm was. Gastvrouw kwam nog vragen of alles naar wens was.

7. Internationaal Helmond

De bediening erg vriendelijk en de sfeer was heel gemoedelijk. Het restaurant ziet er erg gezellig uit. Ruim opgezet met mooie inrichting. De keuken is ruim en open, het eten is erg lekker, een goede kaart waarbij je keuze genoeg hebt. "Good food 33" is een goede aanwinst voor Helmond!

Prima gegeten, drie gangen keuzemenu, voor mij prettig dat je ook kon kiezen voor een seniorenmenu, ongeveer € 10 goedkoper maar ruim voldoende.
    Inrichting gezellig en bediening goed.

Leuk ongedwongen nieuw Italiaans restaurant. Aangename verrassing. Mooie aanwinst voor Stiphout.

10. Nederlands Helmond

Erg slecht! Waardeloze bediening, gerechten niet conform kaart, kleine porties en als je aangeeft minder tevreden te zijn… loopt t bedienend grietje weg zonder wat te zeggen…

Nooit meer!

Heerlijk gegeten, sushi en sashimi zijn zeker aan te raden. We hebben met zijn tweeën aan de sushibar gezeten en zowel sushi als warme gerechten besteld. Allebei top! Vlotte bediening en gerechten kwamen vlot door. Je kon dus lekker rustig eten zonder gehaast te voelen, maar het duurde ook weer niet heel lang.
    Zeker aan te raden!

12. Sushi Helmond

Marion van Moorsel

Lekker gegeten en snelle bediening. Wel vinden wij het niet prettig dat je erg dicht op je buren zit. Erg krap en veel herrie.

13. Internationaal Helmond

Ria Hoozemans

Mooi ingrediënten, ambitieuze gerechten, fijne smaakcombinaties, heerlijke textuur, zorgvuldige bereiding, mooi opgemaakt. Wij zijn heel tevreden!

14. Internationaal Helmond

M. Renders

Op een vrijdag hier spontaan wezen eten. Het verbaasde ons al dat het zo leeg was voor een vrijdagavond. We waren iets later namelijk om 19.30 Uur. We werden heel onvriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Het eten was ook niet best, maar voor de prijs is het oke. We ergerden ons enorm aan de kille houding van de gastvrouw. We hadden niet het gevoel daar welkom te zijn. We hebben heel snel gegeten en zijn daar snel weggegaan om nooit meer terug te komen.

15. Sushi Helmond

Goed eten is het wat ze hebben. Opmerking is dat het glaswerk slecht van tafel gehaald word. Het meest stoor ik mij aan de abnormale herrie die er is. Jammer dat door die reden ik er niet meer naar toe ga.

16. Internationaal Helmond

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik wil toch graag even mijn ervaring hier opschrijven. Ik ben hier komen eten met een grote groep waarbij een gehandicapte, dus we zaten beneden want ze hebben geen lift (waar je normaal zou eten). De sfeer was hierdoor toch wel bepalend, naar beneden.
    Hun toilet (hoewel maar 1) was schoon en wel gehandicapte vriendelijk. De mensen waren heel vriendelijk en hielpen heel goed.
    Omdat we met een grote groep waren (14) moesten we van te voren opgeven wat we wilden eten, dus werden namen omgeroepen om de juiste mensen hun eten te geven. Het eten was niet zo fantastisch. Als voorgerecht had ik tomatensoep, die was heel goed maar veel te veel. Ik denk dat het echt beter zou zijn als dat veel minder zou zijn. Als hoofdgerecht had ik de cheesy burger. Hier zaten zoveel uien op dat het de smaak echt bepaalde. Ook was het bord donker, en de ingrediënten ook, dus je zag niet wat je at. Ook zat je na 3 happen vol, maar ook hier was de burger veel te groot, waardoor die ook niet opgegeten terug ging. Dit is heel jammer, want het waren gewoon goede ingrediënten die nu de kliko in gingen. Het viel me heel erg op dat de enige groente bij mij de ui was, die onder de saus zat. Dit was voor de mensen met een biefstuk of de vis echt een gemis, sinds die enkel een kleine maiskorfje kregen en nog wat andere dingetjes die er meer voor versiering lagen. Het toetje waren 3 soorten ijs, die allemaal ook bij de andere keuzes voorkwam. Dit vond ik jammer want ik had het gekozen om geen munt ijs te krijgen, maar dat had ik er zelf bij moeten zeggen/vragen.
    Ook vond ik het jammer dat hier geen kraanwater werd geschonken, terwijl er genoeg gedronken werd door allen, alleen dure flessen. Maar hier hebben wij toen voor gekozen om toch te laten schenken.
    Over het algemeen vond ik het niet zo lekker en het meeste echt zonde van het geld. Persoonlijk (hoewel ik niet heb betaald dus de eindstreep niet heb gezien) vond ik het te veel geld voor subpar eten.
    Wel fijn dat we onze bloemen in water konden zetten tot we naar huis gingen.
    Ik ben hier eerder wezen eten voor de lunch, en toen was het veel beter (toen had ik de caesar salade). Voor de lunch was het een goede hoeveelheid, maar ik zag dat dezelfde hoeveelheid 's avonds werd geserveerd als voorgerecht, en dat is echt veel te veel en heel jammer van de dressing, warme kip en sla mix met gedroogde tomaat.

17. Internationaal Helmond

Monique Czarnecki

Heerlijk gegeten in dit nieuwe restaurant. Authentiek eten van goede kwaliteit (heerlijke vleesgerechten). Vriendelijke en attente bediening. Een aanrader en een aanwinst voor Helmond!

Lopen erg sloom zit soms 50 minuten tussen.
    Op het eind ging t wat sneller.
    Tappas zijn prima

Eten koud, gerecht niet vonform kaart: Nooit meer!

2,1
  20. Internationaal Helmond

Gezellige avond gehad hier. Duurde wel vrij lang voor ze kwamen opnemen.
    Heerlijk gegeten! Kwamen regelmatig vragen voor drinken tot het vol zat.
    Zeker een aanrader en kom hier graag terug.

21. Internationaal Helmond

Jeany Coolen-Drouen

Het was weer als vanouds, kei gezellig en de menu kaart prima!
    We hebben genoten van de ambiance en het leuke gevarieerde gezelschap. TOP!

22. Sushi Helmond

Heerlijk eten, snelle bediening en met de tablet bestellen werkt prima. We hebben het erg naar onze zin gehad en veel gelachen! Het enige wat ik minder vond was dat de tafeltjes erg dicht bij elkaar stonden, ik hoef het gesprek van mijn buren niet te horen, dus als men de tafels wat meer van elkaar af zet dan heb je meer privacy wat wel prettig is:)

23. Italiaans Helmond

Alwin Klomberg

Willy Gruijters

Heerlijk gegeten in de backyard
    Hebben een 5 gangen menu genomen
    De huiswijn was heerlijk en alle gerechten zeer smaakvol en uniek

25. Shoarma Helmond

Kevin sterken

Slecht bedrijf, zeggen 45 min en duurt ander half uur heb ze weg gestuurd, nooit meer.

We komen hier regelmatig. Vriendelijke bediening. Netjes en schoon. Even een boekje lezen als je moet wachten.
    Lekkere frietjes, met tegenwoordig de keuze uit dikke of dunne friet.
    Normale prijzen. Kortom prima!

27. Italiaans Helmond

Ik kom hier regelmatig eten. En we hebben hier vaak een pizza afgehaald.
    Altijd, fijne bediening. Goede producten en lekkere pizza's.
    Leuke fijne communicatie.

Alleen het bestek, daar ben ik te sterk voor...
    Sfeer was redelijk en ik ben nog niet wezen kijken na de verbouwing, maar dan verwacht ik dat ik er nog langer kan blijven zitten.

28. Sushi Helmond

Vandaag voor het eerst tijdens de lunch daar geweest, al veel vaker in de avond. We waren uiteindelijk 40,00 duurder uit dan gepland.

De lunch is minder duur dan in de avond, staat op de website. We kwamen er voor het eerst met onze kinderen. Spannend of ze het lekker zouden vinden. De kinderen wilden o.a. ijs en wij ook, maar dat kon niet. We konden geen ijs en fruit en de andere gerechten van de achterkant van de kaart bestellen. Dit waren ze vergeten te zeggen bij binnenkomst. Erg vreemd, de lunch is een goed moment om met jongere kinderen te komen en die houden van ijs en meestal ook van fruit. Op de website staat ook niets over minder keuze tijdens de lunch. Dit aangegeven, antwoord sorry sorry en knikjes met met het hoofd. Als we dan toch van de avondkaart wilden bestellen, dan gingen ze dat op de tablet open zetten. Niet erbij zeggende dat we dus ook de zondagavond prijs gingen betalen. Uiteindelijk hebben we in totaal met 4 volwassenen en 2 betalen kinderen 40,00 meer betaald dan de planning was, het drinken buiten beschouwing gelaten. Dure ijsjes en fruit. Daarbij ook nog dat de tafel tussendoor nauwelijks werd opgeruimd, we moeten een paar keer vragen. Verder lekker gegeten, dat is nooit een probleem. Maar erg slechte service vandaag. Ik heb een volle buik van het eten en mijn buik vol van Mojo Helmond.

Hier op zaterdagavond met de kinderen gegeten, vriendelijk ontvangst en werden netjes naar onze tafel begeleid.

Het is een mooi restaurant geworden wij waren er jaren geleden ooit eens geweest nu een mooie lichte eetgelegenheid jammer van de akoestiek deze was later op de avond toen het behoorlijk vol zat niet zo fijn(lawaaierig) daarom bij sfeer slechts een 7.

Bij ons aperitief vier mooie amuses, wij gingen voor de zes gangen, wat achteraf niet zo slim was, met bijpassende wijnen was wel een goede keuze.

Eerste gerechtje was makreel met divers wijze Radijsjes mooi opgemaakt gerechtje.

Het tweede gerechtje was Schol met Rijpelaal gelakt, dit was een zeer lekker gerecht.

Derde was Coquille met? Jammer dat het slechts een Coquille was, heerlijk.
    Vierde was de varkensprocureur met gele curry heerlijk maar in de portie’s zat veel verschil mijn zoon had zo weinig dat hij nog wat van zijn zus kreeg, jammer.

Het vijfde was dry Aged Lende was goed met een zeer mooie jus.

Als laatste was twee maal kaas en tweemaal dessert, beide waren mooie en lekkere gerechten.

Als afsluiter een koffie en een Cognac.

De eigenaar kwam ook nog even aan tafel, de gastvrouw hebben wij niet meer gezien, de bediening is jong maar dit is geen probleem ze kennen hun taak zeker de sommelier, ze kunnen zich makkelijk meten met de restaurant Seven en De Rossario.

Wij kommen nog graag eens terug, maar nemen dan geen zes gangen meer, reden de tijd wij waren voor zeven uur in het restaurant en na twaalf uur pas weg en dat lag aan de vrij lange tijd tussen de gangen door, er was zelf een stel dat tussen elke gang ging roken.

Tot de volgende keer.

30. Internationaal Helmond

We waren ook wel weer nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van team Rozario die inmiddels al weer anderhalf jaar geopend zijn. Ditmaal in een uitverkocht huis op de zondagmiddag. We kregen de ronde tafel op het platvorm, hieraan comfortabele lederen draaistoelen. Klein minpuntje was dat er minder licht was.

Als aperitief een goede Sauvignon blanc die in het glas zonder verdere uitleg aan tafel werd uitgeserveerd. Als amuse een “Indische rijsttafel” in drie delen. Op een stoommandje een bundeltje “atjar” gemaakt van zoet zure knolselderij gevuld met piccalilly, afgewerkt met een klein toefje emulsie van gebrande peper, lekker fris en subtiel gekruid.
    In het kommetje gado gado (die ons aan onze reis op Java deed denken), knapperige groentjes met een kruidige pindasaus, erg smaakvol.
    In een bekertje nasi goreng moderne stijl. Als basis een foam van pandan op basis van kokosmelk met serreh, afgewerkt met wat groene kruiden en gepofte wilde rijst, erg lekker.

De eerste begeleider werd keurig door de (voor ons) nieuwe sommelier gepresenteerd. Een Spaanse droge Botani Moscatel van het huis Ordoñez, uitbundig aroma met subtiele kruidigheid en de typische Muscat toets. Chef Jermain presenteerde uitgebreid het eerste gerecht waarin de “nieuwe” meer volwassen stijl van de keuken werd gedemonstreerd. Als basis in roomboter gebakken scholfilet met ernaast een crème van peterseliewortel die op de “big green egg” is gegrild waardoor deze een barbecue toets heeft gekregen, erop stukjes blad van witlof, kaantjes van aardpeer en gebakken Zweedse cantharel. Het geheel was afgewerkt met een saus van noten boter waarop een schuim van mierikswortel en wat geschaafde zwarte truffel. Duidelijk wat vollere smaken in een meer klassieke stijl waarin de barbecue toets goed te proeven was. De contrasterende wijn combineerde verrassend goed, hij vulde het gerecht aan met zijn aroma en zuren. (9,4)

Uit Californië een rijke chardonnay 2016 van Panamera, lekker romig met zelfs een toets van banaan. Souschef Matthew Bijster presenteerde het tweede gerecht, deze was geïnspireerd op zijn stage bij Meliefste. Als basis een stuk dikke palingfilet gelakt in een vinaigrette van steranijs met kruidnagel, ernaast gewelde quinoa afgedekt met een lobbig schuim van aardappel met mais waartussen geroosterde cashewnoten. Het geheel was afgewerkt met pompoenpitten, toefjes gel van limoen en gefrituurde quinoa. Wow, complex met mooie smaakbalans en veel mondbeleving. De frisse toets van de limoen was goed gedoceerd, in de mond een hoofdrol voor de heerlijke paling. De complexe wijn had het er wat moeilijk mee maar met wat grotere slokjes kwam het goed. (9,7)

Matthew kwam met enige trots de barbarie eend laten zien alvorens deze werd bereid, leuk!

Over naar rood met een terug gekoelde Schioppettino van Dario Coos, elegant met tonen van donker fruit en subtiele kruidigheid, heerlijk. Jermain presenteerde een nieuw gerecht. Als basis Japanse rijst met erop stukken makreel pepesan, stukjes verse bloedsinaasappel, gepofte wilde rijst, crumble van wasabi en sesam en dotjes schuim van kokos met serreh. Complexe smaak met veel mondbeleving. In de mond kwam de toets van rijst bij iedere hap terug waardoor het in mijn beleving een lekker eet gerecht was. De wijn werd door de specerijen een stuk lekkerder, erg goed gekozen. (9)

De wijn werd doorgezet voor bij het signature gerecht van de chef. In een bronskleurige schaaltje, de rendang van sukade in een jus van kokos met serreh, erop taugé, krokante zaden en een quenelle ijs van mango. Wow een smaak bommetje, de rendang was redelijk pikant afgekruid, heerlijk. De smaak van wijn kwam er even niet aan de pas maar hij was als “blusmateriaal” een prima aanvulling. (9,7)

Uit Italië een Toscana Rosso 2015 van Pelofino. Diepe robijn rode kleur, vol met zwart fruit, tonen van rijpe braam en subtiele kruidigheid. De op het karkas gebraden eend werd nog even aan geshowd waarna hij weer de keuken in ging voor de laatste bewerking. Het garnituur kwam eerst op tafel. Apart uitgeserveerd rolletjes van tempura gevuld met gekonfijte eendenbout. Op het bord een blokje polenta met toefjes crème van bataat, rolletje rettich met hierin enoki, gebakken cantharel en een crumble van pinda. De chef vulde dit aan met de keurig getrancheerde eendenborst en de eigen saus die met sinaasappel en vadouvan op smaak was gebracht. De cuisson van de eend was top en hij was mooi op smaak. In de saus een prima sinaasappel toets die naadloos aansloot. Met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld. De rolletjes van de bout waren erg lekker, zeker wanneer je ze in de saus depte. De wijn was keurig in balans, genieten. (9,6)

Als afsluiter nog een lekkere geconcentreerde espresso van Bean Brothers met ernaast drie lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, chef Jermain presenteerde samen met sous Matthew Bijster de gerechten met veel achtergrond informatie de gerechten, de wijnen werden keurig door Peter toegelicht. We voelde ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding blijft uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat we weer genoten hebben van de mooie gerechten met veel smaakbeleving en goede texturen met ernaast goed geselecteerde wijnen. Een klein minpuntje blijft de akoestiek, daar stond dan weer de gezellige service tegenover. Een aanrader voor de avontuurlijke proevers en levensgenieters.