Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Helmond verdeeld zijn.

1. Sushi Helmond

Gerard peeters

Wij hebben maandag met onze kleinkinderen weer heerlijk gegeten. Het was niet de eerste keer en vinden dit zeker voor herhaling vatbaar.

Heerlijke pizza en lekker toetje gegeten op het terras. Bediening is vriendelijk, je hoeft niet lang te wachten. We waren erg tevreden over ons bezoek aan la Perla.

John Hendriks

Wij waren zaterdag 14 juli te gast op de fanavond van Patrick Valentijn. De bedienining was perfect, enzeker de service en de ambiance. Dit is voor herhaling vatbaar. Dit is een prachtige gelegenheid voor bruiloften en partijen.

4. Sushi Helmond

Marielle

Nergens in Helmond zulke lekkere sushi gegeten als hier. Wordt altijd vers voor je bereid. Zeer smaakvol volgens lekkere originele recepten. Hier vind je geen standaard droge hap/ smaakloze sushi. Maar de echte! Een hele lieve warme familie die dit restaurant, genoemd naar hun jongste dochter Lili, runt. Ik kom hier zeker terug!

Lian van berlo

Heerlijk gegeten, goede bediening en mooie ambiance.
    We gaan zeker terug!

7. Nederlands Helmond

Conny

8. Lunchroom Helmond

Veel te duur voor wat je krijgt. Sjaggie personeel en nog steeds honger na een broodje filet american van 8,25€
    Een broodje kroket is een droog broodje met niks, extra mayo wordt in rekening gebracht.
    We gaan hier niet meer naartoe.

9. Chinees-Indisch Helmond

AaronDcrew

Een hele vooruitgang in verhouding met hoe het vroeger was. Nieuwe eigenaren vermoedelijk. Zeer keurig en correct. Eigenaresse zeer vriendelijk. Eten smaakt prima en niet te duur. Vooral de pekingsoep en de tomatensoep zijn echte aanraders voor de soepliefhebbers. Top!

10. Chinees-Indisch Helmond

AaronDcrew

Al jaren een van onze favo afhaal-Chinezen in Helmond. Geweldig! Altijd vriendelijke en lieve gastvrouw en gastheer. Zij doen zo hun best om alles zo prettig en gastgericht mogelijk te kunnen doen. Ook als het spitsuur (en dus mega druk) is. Verdient een pluim. Het eten is altijd lekker van smaak, goed warm en vooral lekker veel (in verhouding tot andere Chinese afhaalservices). De tomatensoep en de Soon Lee soep (specialiteit) zijn aanraders voor de soepliefhebbers. Top!

11. Sushi Helmond

Pierre Koolen

Fijne avond met mijn zoon gehad. Lekker gegeten en op een handzame, digitale manier onze bestelling kunnen doorgeven. Bij deze manier van eten is dit een goede oplossing om je bestelling door te geven.

Anja

28 Juli met vriendinnen gegeten.
    Over het buiten zitten werd al moeilijk gedaan (25 gr), het duurde een hele poos voordat de bediening kwam met de kaart, daarna was het wachten rot de bestelling was opgenomen.
    3 wijn en een fles water en 3 verschillende pasta’s.
    Het drinken werd bezorgd met vieze glazen die terug konden, maar dat was de aanslag van t vocht! Tafel werd gedekt en ik kreeg een gebruikt placemat (was t vocht werd gezegd! 3 Verschillende pasta’s met exact te zelfde saus? Ja dan Kun je een pasta avond doen, een pan saus en klaar!
    Mijn vriendin kon haar eten niet op en daar werd commentaar op gemaakt ik die Mn bord wel leeg had had als een hond gegeten werd gezegd, want die eten ook altijd alles op! Wat een slecht opgevoed stelletje personeel incl de eigenaar snauwde tegen iedereen en gaf mensen (met luide stem) op hun donder als ze het parasolletje een beetje draaide ivm de zon.
    Kortom een verschrikkelijke tent met verschrikelijk personeel!
    NOOIT WEER!

Anja

14. Internationaal Helmond

Niet te eten daar, en de chef was ook echt super arrogant, en super bazig richting zijn vrouw en afwassers NOOIT naar toe gaan als ik jullie was.

meulendijks

Heel lekker gegeten jammer dat het dicht gaat.

20 Minuten wachten op een cappuccino terwijl gasten die na mij kwamen eerder werden geholpen.
    Toen ik vroeg of ze me vergeten waren omdat ik maar alleen was voor 1 cappuccino was antwoord nee dat niet maar de thee was eerder gedaan.
    Echt slecht mensen die later komen eerder drinken geven.
    Slechte bediening.

Nieuwe eigenaresse, nieuw concept.
    Helaas lag de website er al een paar dagen uit, dus dit was voor ons een verrassing.

Het eten was erg lekker. Helaas moesten we erg lang wachten tussen elke gang. Dit zal wel sjiek zijn, maar wij vonden het onnodig.

Verder zag je heel goed dat iedereen zijn best deed om een sjieke sfeer te creëren. Ook de prijzen deden hier aan mee. Helaas deed iedereen te veel z'n best, zodat deze sfeer er niet uit kwam. Het ziet er allemaal wel heel erg mooi uit.

Ik vind het eten eigenlijk ook gewoon te duur.

18. Sushi Helmond

Jacky V

Eten goed.
    De service en sfeer slecht.
    Personeel ongeintreseerd en ondeskundig.
    Halen half glas wijn weg krijgen ongeloofelijke discusie met de bedrijfsleidster aan de tafel dat het glas wel leeg was.
    Ging ons niet om dat beetje wijn maar de reactie van Mojo over dat gebeuren.
    Nooit meer daar naar toe vaderdag diner zwaar verpest.
    Onze kleinkinderen werden bang van haar geschreew 😞😖

19. Internationaal Helmond

M.meijer-keizer

Heerlijk gegeten, leuke en vlotte bediening, een aanrader.

20. Chinees-Indisch Helmond

Op zat 16 juni 2018 met mijn dochter en schoonzoon geweest om t vieren dat ze zwanger is. Was al een groot gezelschap aanwezig. Waardoor de overigens paar bakken met eten op waren. Enn wij roen we voor t eerst konden opscheppen geen keuze hadden in het eten wat we wilden. Maar ok we zeuren er niet over. Alleen mijn zwangere dochter moest daardoor iets anders nemen omdat we na de 2e ronde weer misgrepen. Maar het vlees viel niet goed. De chineze mevrouw met lange vlecht viel enorm uit en tikte heel hard op de tafel en zei, je eet je bord leeg en zo werkt dat hier niet etc met harde stem en respectloos als gast. We konden alleen maar proberen uit t leggen dat ze t niet durfde t eten. Maar de mevrouw bleef maar onbeschoft en harde stem naar haar gillen. We waren echt helemaal verbijsterd dat je zo naar je gasten praat. Kan zeker ook op een andere manier.

21. Chinees-Indisch Helmond

Claudia Flick

MvB

23. Chinees-Indisch Helmond

v Gerwen

Kota radja in Helmond.
    Top Chinees restaurant.
    Bediening top en zeer beleefd.
    Lekker en goed gegeten.
    Ga zeker terug.

Monique

Geweldige avond gehad. Goede sfeer en heerlijk gegeten. Top!

Henk en hannie van den hurk

Wij komen er als we gaan fietsen. Stoppen voor koffie met gebak of een pilsje. Gaan er regelmatig eten. 3 Weken geleden nog geweest nemen dan altijd het verassingsmenu. Dat is altijd heerlijk. De bediening is altijd goed en vriendelijk. Wij wonen in Nuenen. Daar zijn veel eetgelegenheden maar onze voorkeur gaat uit naar De Barrier. Voor de sfeer en het lekkere eten.

Manon Sprengers

Weer heerlijk gegeten vanavond en altijd vriendelijk personeel en goede service! Wij hebben genoten.
    Daar bovenop waren we vandaag ook nog eens de lucky winnaar van, niet 1 maar, maar liefst 2 wijnpakketten! Geweldige avond gehad en naar huis gegaan met een prachtig pakket.

Top!

Vandaag nog een keer naar Epsilon geweest. De vorige keer had ik een aantal verbeterpunten in de review gezet en tot mijn vreugde zag ik dat hier echt wat mee gedaan was. De saladebar was veel beter dan de vorige keer en ook het vlees was veel beter gekruid. Ook de bediening was erg goed. Ook een maat van mij die mee was, was erg onder de indruk van het eten. Goed bezig Epsilon! Ga zeker zo door!

28. Internationaal Helmond

Ik ging voor de heerlijke uitsmijter, helaas stond deze niet meer op de menukaart en nog erger, ze waren niet bereid er een voor mij te maken. Enorme tegenvaller.

29. Internationaal Helmond

Erg leuk en gezellig restaurant genoeg gerechten om een keus uit te maken. Onbeperkt salade en friet erbij, bediening erg vriendelijk en goede uitleg hoe de menukaart werkt. Wij hebben er een topavond gehad en alle gerechten goed bereid. Komen er zeker nog een keer terug.

Alweer ons tweede bezoek en ze zijn inmiddels bijna een jaar geopend en onlangs versterkt met keukenchef Ryan Bahadoer. Het weer was veranderlijk dus kozen we ervoor om binnen te gaan zitten waar de open haard voor gezelligheid zorgde. Als aperitief een een Portugese witte gemaakt van Alvarinho en Trajadura 2017 van Menancos die erg goed beviel. Chef Lany presenteerde zelf het amuse duo. Een krokantje met een licht pikante gado gado dip met serreh toets die tot op de bodem werd leeg gelepeld, dit blijft een hit.
    Gepresenteerd met wat rook aan tafel, een flan van asperge met crème van eigeel en bieslook, afgewerkt met een schuim van asperge, mooi hoog op smaak.

De rendang volgens oma’s recept mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Ditmaal in een glaasje uitgeserveerd. Onderin noedels met erop de runder rendang en ijspastille van zoetzure komkommer, afgewerkt met een schuim van kokos en sereh waarover gedroogde sambal, heerlijk.

De eerste begeleider werd behoorlijk uitgebreid door Martijn Bouwmans de nieuwe sommelier gepresenteerd. Een originele en enigszins gedurfde keuze. Een droge Tokaji van Fülöp die in het aroma wat aan een fino sherry deed denken maar in de mond een stuk verfijnder was dan de sherry. Uit de keuken de topper van de middag. Bereidingen van hamachi. Een rolletje delicate tartaar en plakken sashimi in oosterse marinade. Op de tartaar een streepje avocado met licht pikant kletskopje voor de bite. Verder plakje groene aardbei, toefjes heerlijke gel van ponzu en soja en een parel van witte chocolade gevuld met crème van groene curry. Aan tafel afgewerkt met een groene kruidensaus met kokos. Een mooie smaakopbouw met als climax de parel met groene curry waarnaast de wijn helemaal tot zijn recht kwam, top! (9,85)

Uit Uruguay de Garzon Albariño 2016, complex aroma, redelijk stevige body met lange afdronk. Uit de keuken een mooie presentatie. Zeeduivelfilet gegaard op het kraakbeen met erop een gelei van algen, crème van passiefruit en kroepoekje van tapioca aan tafel aangevuld met een schuimige strandkrabbensaus. Ernaast een ring van aardappel en zeegroenten, dotje crème van spinazie, crème van passiefruit en stukje prei met haringkuit en crème fraise. De vis was net ietsje te ver. De smakencombinatie was complex met veel beleving. De wijn was keurig in balans. (9,5)

Verder met de rode mul op een bedje van risotto afgewerkt met een crunch van aardappel en wortel. Ernaast carpaccio van octopus, partjes van tomaat, emulsie van koriander en een flinke dot licht pikante Hollandaise van gerookte paprika, aan tafel afgewerkt met een gekruide tomatenbouillon. Een mooie smakencombinatie met mediterraanse tonen. De Italiaanse Apollonio Diciotto Fanali rosé, eigenlijk meer een lichte rode, vulde het gerecht aan met zijn mooie aroma. (9,5)

Het pièce was voor mij een tongfilet afgewerkt met zacht gegaarde mosselen, stukken scheermessen met verse kruiden en bloemen, ernaast parelcouscous, schuimige saus van gele curry en compote van dragon met mosterdzaad. Aan de andere zijde een fris sausje van bosui en kaffir. Veel smaakbeleving weer met exotische toetsen waarnaast de zwoele Italiaanse Gewurztraminer van Albino Armani naadloos aansloot, genieten! (9,75)

Ook het dessert zag er zeer verzorgd uit. Een ring van lychee kokos en rosse peper met eromheen een quenelle sorbetijs van lychee ganache van witte chocolade met Thaise basilicum, partjes van aardbei en lychee en meringues van basilicum, in de ring het sap van lychee met sake en een druppel olie van Thaise basilicum. Aan tafel afgewerkt met zeste van limoen. Een hele mooie smakencombinatie, lekker licht en sappig. De ronde Jurançon 2016 van Lapeyre kreeg hiernaast zelfs een droog karakter, prima. (9,7)

Als afsluiter namen we buiten nog een heerlijke espresso van Giraffe met een viertal lekkere friandises. De boterkoek met kardemom was verrassend.

Bediening was uitstekend verzorgd, keurige uitleg van de gerechten door de chef en goede presentaties van een originele wijnselectie door de jonge sommelier Martijn Bouwmans. We voelde ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom weer een geslaagde lunch, mooie composities van gerechten met veel smaakbeleving en exotische smaken waarnaast originele begeleiders zijn geselecteerd. Helemaal onze smaak, bedankt!