Proeverij de Bank in Helmond

do lunch 10:30 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
vr lunch 10:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
za lunch 10:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
zo lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1301986028 73
1320543134 78

1. Alexander Maatje

Mooie sfeer, vriendelijk personeel en lekker eten

2. Koopman

Bediening OK. Echter bij de start ging het fout. Het zakje thee zorgde niet voor de gewenste thee kleur. Nog even het gehengeld met het zakje, helaas. Wat bleek: er zat koud water in. Excuses gekregen en snel een hete thee. Uitsmijters waren wel goed, echter aan de forse prijzen kan ik niet wennen.

3. Richard Van Os

Alles een 1 gegeven. Kwamen om 20.15. Bestelde een flesje wijn. Toen wilden we eten bestellen alleen zei de serveerster dat dat niet kon omdat ze zo zouden sluiten omdat er weinig mensen waren. Met ons erbij waren er 7 tafels bezet. 😣😞Vreemde gang van zaken. Alleen borrelhapjes was optie. Al vaker meegemaakt. Zijn maar gegaan en ergens anders gaan eten.
    Of geen personeel om te koken of geen zin om langer open te blijven.
    Nogmaals vreemde gang van zaken als je website vermeld dat je tot 23.00 Open bent.

4. De Greef

5. Teleurstellend eten, slechte kwaliteit. Friet half gebakken en salade niet lekker.

Ook geen excuses maar alleen opmerking dat anderen het wel lekker vinden. Terwijl tafel voor en achter ons ook aan het klagen waren.

6. Recent met echtgenote hier gegeten. Koud en winderig binnen, aardige bediening!
    Voorgerecht was prima. Beide hoofdgerechten waren niet goed.
    Vlaams stoofpotje was veel te scherp waardoor de smaak verdween.
    Steak van de grill was taai en niet goed gebakken.
    De kaart suggereert meer dan de praktijk laat zien. De prijs-kwaliteit verhouding lag absoluut scheef in dit geval. Meer dan €90 voor een teleurstelling is veel leergeld. Vroeger was dit een goed restaurant, dat lijkt echt verre geschiedenis te zijn.

2,6
  7. Conny 391 punten

Buiten gezeten, het was mooi weer. Qua terras zit je daar super. Qua drinken! Spuitcola, proef ik meteen. Je krijgt het ook in een raar schenkflesje van hun. Buiten McDonalds kan je, vind ik, echt geen spuitcola meer serveren. Gewoon een merkcola in het originele flesje veel beter. Ben benieuwd wat voor water ze er dan serveren!

2,3
  8. Goede service en hele aardige werknemers die goed hun werk doen.

9. Wij hebben hier heel gezellig geborreld, daarna een super dineetje. Fijne bediening. Kortom helemaal Top.

10. Ik heb er 2 weken geleden met mijn dochter gezeten. Heb 2 uitsmijters besteld met ham en kaas. Als je het krijgt denk je zo wat een bord het is echt veel maar de kwaliteit is zo super slecht!! Brood was net hele droge cake dikke droge korsten en er lag geen verse sla op. Er zat een smaakje aan de sla en deze was ook bruin. Zo vies. Ik heb alle korsten eraf gesneden en de sla er tussen uit gepeuterd maar dat is al niet fijn eten zo. Mijn dochter heeft de gehele uitsmijter zowat laten staan die luste het niet! Ik heb bij het afrekenen gezegd dat ik het totaal niet lekker vond. Ze bood excuses aan en zou dit doorgeven. Daarbij heeft ze 1 uitsmijter van de rekening afgetrokken. Het is beter dan niks doen maar ik zal hier uiteraard geen 2e keer meer gaan lunchen. Drinken was prima verder. Als je al geen uitsmijter fatsoenlijk kan maken is het toch wel zeer triest vind ik. Je mag toch wel verwachten als je bijna 8 euro betaald voor dit dat je vers brood en sla mag verwachten!

11. Zaterdag, plankje besteld was zeer slecht voor het geld ook hoe je het kreeg opgediend.

12. Dhr en Mevr Egelmeers

Heerlijk gegeten en hele fijne bediening

13. Gezellige sfeer. Vreselijk vriendelijk personeel, van te voren belde ze op om reservering door te nemen…
    Heerlijk gegeten!

14. Laurie Wildenberg

Normaal eten we altijd heel goed bij De Bank. Afgelopen zaterdag was het door de drukte niet echt goed. Er werd gevraagd naar een warm broodje brie, een kwartier later kwam er zonder overleg een koud broodje brie op tafel. Deze kon niet warm gemaakt worden door de drukte. Gebakken kip ipv gerookte kip kon ook niet (ivm zwangerschap) en een doorgebakken uitsmijter ging nog net (leken ze ook niet blij mee). Ook zat nog wat rauw eiwit op het ei...
    Normaal dus heel tevreden, deze keer niet.

5,7
  15. Sanne Daans

Wij hebben maandag bij proeverij de bank een lunch gehad op onze trouwdag. Het was goed geregeld, de broodjes en soep waren heerlijk en de bediening heeft gezorgd dat wij niets te kort kwamen. Echt een aanrader als je met een groep wil lunchen.

16. I. Donders

17. Jose Meijer

We hebben zondag 15 april heerlijk gegeten bij Proeverij De Bank. Het personeel was vriendelijk en accuraat. De keuze van het menu was aan de weinige kant, maar het eten was prima!

18. Ons voorgerecht was op en er word gevraagd of het hoofdgerecht al mocht komen. Nog geen minuut later staan ze op tafel. Oftewel, gerechten al gemaakt terwijl wij bezig waren aan het voorgerecht. Half rauwe hamburger. Was zelfs zo rood dat het leek alsof het recht uit het pakje kwam. Was lauwwarm en klef. Bijna driekwart teruggestuurd.
    Aangegeven bij de bediening dat het vlees rood is (en ook laten zien). Iemand van het personeel (volgens mij zelfs de eigenaresse) beloofde het goed te maken maar heeft dit niet gedaan. Daarna opnieuw aangegeven bij afrekenen dat de burger niet goed was. Kreeg niet eens een sorry of vervelend. Geld betaald voor helemaal niks. Niet eten hier. Niet vriendelijk personeel, slaan je over en vinden alles maar gezeur.

2,3
  19. Lekkerbekje

Veel te duur, voor wat je krijgt! Kopje soep, 5.50, Zonder stokbrood was zelfs, lauw. Een veel te dure niet uitziende hamburg, slechte combi, italiaanse bol, met van alles erop gegooid. Salade bij het hoofdgerecht was niet te eten. Heel zuur.

20. Stijn van Bree

Lange wachttijden en je wordt genegeerd door het personeel zelfs nadat je in hun richting kijkt en een seintje geeft. Erg jammer, omdat het een leuke tent is met competentie.

3,3
  21. Gisteravond met twee vriendinnen heerlijk gegeten bij de proeverij in Helmond. Ondanks vooraf minder goede reviews gelezen te hebben. Het was ook niet de eerste keer dat ik er gegeten heb en ook zeker niet de laatste. De mosterd soep vooraf was heerlijk en goed heet. Het hoofdgerecht een varkenshaasje dat een heel klein beetje doorbakken was maar wel erg smakelijk. Ook van een vriendin een spatiëringen geproefd die erg lekker gemarineerd was in teryaki en mals. Nagerecht de zoete proeverij gehad. Was heerlijk en echt niet te weinig. Bij aanvang t/m het toetje hele goede uitleg gehad over de gerechten. Kortom vriendelijke bediening waar je ondanks de volle bak niet lang op hoefde te wachten in een gezellige sfeer. Ga zo vooral door!

22. Vanavond bij Proeverij De Bank gegeten en ik vomd het ronduit teleurstellend! Soep werd lauw geserveerd, frietjes droog en vaker opgewarmd, atjar uit een potje i.p.v. vers en personeel dat vlak en niet echt professioneel overkomt.

1,5
  23. Frank 657 punten

Het mag zo zijn dat men op een z.g. A-locatie zit, maar hetgeen wat voorgeschoteld wordt staat in geen enkele verhouding met de prijzen die men durft te vragen. Deze verhouding is totaal zoek. Ik verwacht kwaliteit als ik zie wat men durft te vragen, maar dit is verre van het geval.

De koffie is wederom verhoogd in prijs. Waar ik nagenoeg overal tussen de 1,90 en 2,20 betaal rekent men hier nu vrolijk 2,40 voor een koffie en 20 cent meer voor een caffeïnevrije koffie. De verwachting is dat als men zo'n prijs durft te vragen de koffie van excellente kwaliteit moet zijn. Jammer maar helaas. Positief is dat ze goed warm is en daarmee is het gezegd. Smaakt nergens naar. Het is toch niet zo moeilijk om de klant een goede koffie voor te toveren. Doet men dit komt de klant terug. Een glaasje rosé ruim 4 euro, en is die dan zo geweldig. Helaas.

Her personeel, zoals wij die ervaren is altijd vriendelijk, maar schoonmaken kunnen ze niet of het is ook niet geïnstrueerd. Tafeltjes die plakken en waaraan soms rommel zit en stoelen waar je veelal kruimels en andere restanten van de vorige bezoeker moet weghalen.

Raad de eigenaar sterk aan om eens goed naar de kwaliteit van het gebodene te kijken en de daaraan gekoppelde prijs. Dit geldt niet alleen voor deze twee voorbeeldjes maar over de gehele linie

3,4
  24. G 22 punten

Prijs-kwaliteitsverhouding te duur. Kroepoek erg taai! En bakje met wat sla zonder dressing. Jammer, ga er geen 2e keer meer eten, helaas.

3,7
  25. Vond ons bezoek aan De Bank dit keer zeer onder de maat! Er waren al problemen met onze reservering. Waardoor ik de indruk kreeg dat we maar snel ergens werden "ingepropt" waarbij ook het eten onder de maat was, opgewarmd en taai! Zeker niet zoals ik van De Bank gewend ben!!

5,9
  26. Tom en Anja

Meerdere keren geweest, prima gegeten, fijne sfeer, goed geholpen door het personeel. Ook borrelen na een film is een aanrader! Of een film arrangement!

27. Het begin bij Proeverij de Bank was goed! Een vegetarische proeverij besteld voor 2 personen. Het meisje wist ons alleen niks te vertellen over wat voor bier er was en moest dit even checken in de kassa. Toen de proeverij geserveerd werd, toen werd er verteld door de jongen dat hij eigelijk geen idee had wat erop lag maar dat het vast wel zou smaken... dit kun je natuurlijk beter eerst even informeren. Vervolgens gaven wij aan dat wij even op het hoofdgerecht wilden wachten omdat wij vol zaten. Vervolgens zagen wij dat de bediening bij de bar met elkaar stond te kletsen en dat er een bord eten op de bar stond waar de jongen vervolgens gewoon zijn vinger in stopt en het van zijn vinger likt. Belachelijk!! Wij dachten eigenlijk al op te stappen maar wij hadden honger en het was de verjaardag van mijn vriendin. Vervolgens werd er gevraagd of het hoofdgerecht mee kon. Dat vonden wij goed. Toen het hoofdgerecht kwam bleek dat de ravioli niet gaar was, koud en er zat ook geen saus bij. Na lang wachten op de vraag of het naar wens was gaven wij aan dat het eten niet goed bereid was. De jongen ging even saus halen (salieboter). Dit zou er al overheen moeten zitten zei hij maar waarschijnlijk zat er wat te weinig overheen... Hij heeft het bord (waar 3 happen van genomen was) meegenomen. Ik had zelf parelhoen met truffeljus dat wel redelijk was, alleen zat er truffelroomsaus bij i.p.v jus.

Al met al hadden wij er geen zin meer in en wilden afrekenen. Wij zijn naar de bar gelopen en tot onze verbazing zagen we dat de ravioli gewoon op de rekening stond. Mijn vriendin wilde hier niet voor betalen aangezien ze er amper van had gegeten en het totaal niet lekker was. Er werd gezegd dat het persoonlijke smaak was. Vervolgens vroegen wij naar de manager maar dat bleek de jongen te zijn die met ze vingers in het bord zat. Mijn vriendin heeft dit tegen hem gezegd maar hij ontkende dit!! Terwijl zijn collega hem er zelfs op aansprak (die er ook om lachte). De jongen wist ons over geen enkel product wat te vertellen en zei bij elke vraag die wij hadden: ik heb eigenlijk geen idee. Kortom zeer slecht personeel omdat er ook niet met een oplossing word gekomen. Wij komen hier echt nooit meer!!

2,4
  28. Heb heerlijk gegeten bij proeverij de bank, echt een aanrader. En het personeel was heel vriendelijk. Ik ga zeker nog een keer terug.

29. Heb heerlijk gegeten in het gezellige restaurant Proeverij De Bank. De bediening was top en een fijne sfeer, kom zeker nog eens terug.

30. Waren beetje bang na de recensies op deze site, maar het is ons 100% meegevallen. Ze hadden net een nieuwe kaart, personeel wist nog niet altijd wat er precies op zat, maar dan vroegen ze dit netjes aan de keuken.

Voor herhaling vatbaar!

31. Mr.Bungle

Na de film en wat Grolsch Beugeltjes hadden we flinke trek, we zijn op goed gevoel hier binnengestapt. Het was erg rustig toch moesten we ruim 10 minuten wachten voordat er iemand kwam. Het personeel stond in een groepje te kletsen over onbelangrijke zaken.

We hebben met 2 personen een Desperados biertje besteld maar kregen uiteraard allebei een Corona.
    Niet erg uiteraard ware het niet dat dit nog een 2x gebeurde, we werden ook elke keer bediend door iemand anders, vandaar maar wel vreemd. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn.

Na de menukaart te hebben bekeken waar vrij hoge prijzen opstaan naar mijn mening (zodoende ervan uitgaand dat het eten dan goed zou zijn), hebben we besteld. Ik bestelde de Fish and Chips, de vis was simpele droge kabeljauw filet die je ook in de supermarkt kunt kopen (en die ik zelf ook nog beter kan bakken). De term "Chips" word door de kok daar denk ik niet begrepen want er zat gewone chips bij de vis. De friet die naar mijn mening erbij moet zitten was apart en ongelooflijk melig en dik. De salade / garnering was grof en niets toevoegend.

Mijn broer had een vegetarisch recept, in dit geval Gevulde Paprika. Het gerecht was erg lelijk geserveerd en de vulling leek op kots, donkergeel met brokken. De kerrie was echt veel te veel gebruikt. Uiteindelijk had hij een halfgare parika met een vulling van erg simpele groeten in een gore kerriesaus. Mijn moeder is het slimste geweest, zij had geen trek dus zij hield het bij een wijntje. Ook zij vond de frietjes niet lekker.

De koffie naderhand was wel erg lekker, maar goed, je gaat niet naar een restaurant voor de koffie. Tussendoor stond het personeel hardop zaken met elkaar te bespreken, de "shits" en "kut" waren niet op één hand te tellen, ronduit belachelijk. Wat een aanfluiting. Hier alleen naartoe om lekker buiten even iets te drinken, daar eten? No way.

3,1
  32. Met 4-en geluncht op een zondagmiddag. De zaak (incl. terras) was halfvol maar het personeel maakte al een indruk alsof ze het te druk hadden. Op vragen van ons en andere mensen werd kortaf en snibbig gereageerd. Mijn vrouw en ik hadden een lekkere tosti Italiana, voor de kinderen hadden ze een snee casino wit en kaas. Verder geen keuze qua zacht brood / zachte broodjes. Voor de droge plakken casino wit en plakken kaas werd gewoon de prijs van een volwaardige tosti gerekend. Bij uitleg over deze te hoge prijs gaf het antwoord: "dat doen we altijd zo..." Het personeel liep hoorbaar zuchtend door het restaurant en begon zelfs een ruzie over het houden van pauzes... Navraag leerde ons dat dit algemeen bekend blijkt te zijn over De Bank. Totaal niet klantvriendelijk! Wij hebben er in ieder geval voor het laatst gezeten!

33. Wij zouden hier afgelopen zondag 31 augustus eten, helaas werden wij als melaatsen behandeld en zijn wij na een kwartier weer vertrokken.

Bij het geven van de menukaart wordt er normaal gevraagd of je iets wilt drinken. Bij De Bank niet ze laten je gewoon zitten en staan op nog geen meter van ons tafeltje privézaken te bespreken. Na een kwartier en diverse personeelsleden die niet op ons reageerde zijn wij weer vertrokken.

Vandaag 2 september kreeg ik een boze reactie van de eigenaar van De Bank dat hij het niet netjes vond dat wij onze mening op diverse websites hadden gezet. Voor ons nooit weer Proeverij De Bank. Ze doen aan de actie van AH mee, maar rekenen daar wel hogere prijzen voor dan normaal.

34. Ralf A.

Gisteravond een UNIEKE ervaring gehad bij Proeverij De Bank!

Met z’n 4tjes een gezellig avondje uit, kindjes netjes bij de oppas en genieten maar.
    We werden direct geholpen en we kregen een uitgebreide uitleg over de menukeuzes, met daarbij een aanrader: het amuse menu en zoals u kunt lezen op de kaart zouden we verrast worden met "culinaire hoogstandjes"!

Volgens de kaart:
    Het amuse menu is een uniek en avond vullend diner!
    Wilt u de hele avond genieten van de warme sfeer binnen onder het genot
    van onze verrassende culinaire hoogstandjes?
    Dan kunnen wij onze naam als proeverij helemaal waar maken met een amuse menu gebaseerd op
    onze menukaart. Er worden diverse leuke en afwisselende gerechtjes geserveerd.
    5 gangen € 28,50, 6 gangen € 33,50, 7 gangen € 37,50

Wij gingen voor het 7 gangen menu en een heerlijke fles wijn besteld.
    Het 1ste gerechtje: rauwe ham en een paar blaadjes sla (niks bijzonders), dat ging nog wel maar de rest…
    Ik zal een korte samenvatting geven:
    2de gerecht was een krabsalade (surimi): dit gerecht was niet lekker en helemaal uitgedroogd, 1 hap gegeten en de rest retour gegeven (en nou zou je denken, ze maken wel een nieuwe of zo maar nee het enige wat er af kon: “ik zal het doorgeven aan de keuken”).
    3de gerecht een truffelsoep: De soep was niet warm en er lag een dik vel op (zo smerig), een paar happen gegeten en de rest retour gegeven (en jawel we gaan het weer doorgeven aan de keuken).
    4de gerecht ossenhaas met tagliatelle: De tagliatelle was droog en het vlees veel te ver door gebakken. Niet lekker dus en na 2 happen de rest retour gegeven (en we gaan het weer doorgeven).
    Op dit moment zijn we aan het twijfelen: weggaan of blijven zitten.. maar ja waar moet je heen zo laat op de avond, dus we zijn gebleven.
    5de gerecht (opnieuw) ossenhaas met groente en rode portsaus: de groenten die gingen nog wel maar het vlees was droog, taai en veel te ver doorgebakken. Nu zou je zeggen dat als je er een keer over geklaagd hebt dat ze het geen twee keer fout doen, maar jawel! 2 happen van gegeten en de rest terug gegeven met de mededeling dat het niet goed was en weer is de reactie we gaan het doorgeven aan de keuken. En als iemand nou denkt je krijg toch wel een nieuw bordje met eten dan zit je er langs.
    6de gerecht een kaasplankje: Dat was best lekker maar wie serveert er nou een kaasplankje om vervolgens bij gerecht 7 ijs te serveren (nog nooit meegemaakt). Of het kan ook nog zijn dat ze gedacht hebben we serveren gewoon een kaasplankje, want daar kunnen we niks aan verprutsen???
    7de gerecht jawel ijs: Wij hebben zo gelachen de serveerster kon het ook niet zonder lachen uitleggen. Hier heeft u gewoon (ja, dat zei ze echt) 2 bolletjes vanille-ijs. En dat was het ook, met een klein toefje slagroom en drie strepen chocola over het bord.
    Na al deze culinaire hoogstandjes (?!) hadden we nog steeds trek, maar ik was er wel klaar mee. We hebben nog koffie besteld en die kregen we zowaar van het huis. Daarna de rekening gevraagd en afgerekend. Nu kon ik het toch niet nalaten om eens goed navraag te doen hoe het hier nou werkt en of ze dit nu normaal vinden. Het antwoord luidt: “Het spijt ons echt maar u bent niet de enige die hier over klaagt en de directie wil er niks aan doen want wij zitten op een A-locatie en het draait toch wel door…..”. Ik heb veel meegemaakt maar dit slaat alles.
    Conclusie: 230,- Euro voor 4 personen armer en niet de avond waar wij op hadden gehoopt, jullie moeten je schamen.
    Ps: het broodje shoarma een stukje verderop was top.

1,6
  35. Raymakers Textiles

Afgelopen vrijdag heeft de eigenaar van De Bank, onze hapjes verzorgd tijdens de borrel van Burgemeester en Wethouders bij TheVelvetlab. Een waar culinair hoogstandje! Bjorn heeft de vrije hand gekregen en presenteerde ons zoals gewoonlijk de ene tongstrelende verrassing na de andere. Je overtreft jezelf elke keer weer en wat leuk dat je zelf de hapjes presenteerde!
    Bjorn Bedankt!
    Anita Vincent, TheVelvetlab.

36. Eten is op zich goed, maar het personeel is slecht. Twintig minuten voordat er iemand langs kwam om de bestelling op te nemen, toen duurde het 15 minuten voordat we het drinken kregen en nog eens 45 minuten voordat we het eten kregen, wat koud was geworden. Ik ben er al eens eerder geweest en het is altijd traag, traag, traag. Als het nou druk was, zou ik het begrijpen, maar zelfs als er maar een paar mensen zijn, duurt het eindeloos lang. Nooit meer.

37. De kok van dit zogenaamde restaurant zouden ze meteen moeten ontslaan.
    Wat een waardeloos figuur is dat.

Stuur je een biefstuk terug, omdat deze rauw is. Krijg je deze doodleuk terug, maar deze keer doorbakken met aangebakken saus.
    Een nieuwe biefstuk nemen en deze zoals besteld medium doorbakken was blijkbaar teveel gevraagd!

De bediening op het terras heeft een vreemde manier van werken.

Persoon A neemt de bestelling aan, en persoon B brengt deze.
    Natuurlijk weet deze persoon niet aan welke tafel de bestelling is aangenomen!
    Koude koffie dus.

De ligging van de zaak is ideaal, maar het personeel is waardeloos.

3,2
  38. Wij waren op vakantie bij het Meerdal en besloten om 's middags uit te eten.
    Ontzettend goed gegeten, mijn man had biefstuk, ik zelf en mijn ouders schnitzel. Heerlijk vlees, goed gebakken.
    Heerlijke friet, zelf gesneden en gebakken.
    Perfecte bediening, kortom een echte aanrader.
    Dit lekkere eten voor een perfecte prijs.
    Aardige bediening!

39. Heerlijk die maaltijdsalade die je zelf samen kunt stellen!
    Prima sfeer, een beetje krap binnen. Maar dat was niet vervelend verder.

40. Yvonne 698 punten

Leuke locatie, in het centrum aan het water. Het eten is lekker, maar niet bijzonder. Ik vond het leuk dat je zelf je salade kon samenstellen, maar de kwaliteit hiervan viel dan weer tegen. De service was oke, maar is voor verbetering vatbaar. Serveersters die te lang bij één tafel blijven hangen, terwijl heel het terras vol zit of die je meerdere malen voorbij lopen.. dat zie ik vaak anders.

De volgende keer proberen wij toch een ander restaurant.

41. Wil en Ivonne

Wij hebben hier heerlijk gegeten!!!!
    Alle gerechten waren lekker.
    De uitleg van Ellen vonden we zeer leuk!
    Het personeel is erg vriendelijk en zien alles. Wij waren een weekend in Helmond maar gaan zeker nog eens terug!!!

42. Afgelopen vrijdag een goede zakenlunch genuttigd. Bediening vriendelijk. Goede prijs / kwaliteit verhouding.

43. Heerlijk geluncht! Lekker in het zonnetje met helaas veel wind!

Ondanks de wind werd er veel aandacht aan het terras besteed!

Mijn complimenten hiervoor!

Broodje was heerlijk! Vriendelijke bediening!

44. Myrthe van Buuren

Vorig weekend een uitmuntend 7 gangenmenu gehad. Heerlijk! Personeel legde de gerechten uitstekend uit en hadden bij ieder gerecht een heerlijke wijn. Het dessert was GODDELIJK! Ze hebben een uitstekende locatie en een super service. Hier kom ik graag terug. Tip: neem een amuse menu. Niet alle gerechten staan op de kaart, en ze houden rekening met allergie enzovoort.

45. Vorige week een heerlijke avond bij proeverij de Bank gehad.

Heerlijk op het terras gezeten.

Lekker een amuse menu gehad.

Leuke gerechten die je ziet verschijnen die op de kaart staan.

Goede bediening, goede uitleg.

Ook voor wijn liefhebbers hebben ze hele leuke wijnen.

Het was een geslaagde avond en wij gaan zeker nog eens terug!

46. Jos & Ingrid

47. Rene 15 punten

Op 03-05-2011 met 8 personen gedineerd. Op dat moment bijna geen gasten dus alle tijd en aandacht kon naar ons uitgaan. Nadat 6 van de 8 hoofdgerechten koud voorgeschoteld waren gaf de eigenaar aan dat de hele tafel opnieuw bediend moest worden. Een extra mandje brood werd nog als excuus geserveerd. Keurige beslissing waar we allen tevreden mee waren. Helaas was men in de herkansing niet in staat om ons allemaal een goede medium biefstuk te serveren. 2 waren volledig doorbakken waardoor de "lekkere biefstuk`een schoenzool werd. Wegens tijdgebrek toch maar opgegeten. Naderhand nog aangegeven en men zou het bespreken. Verder geen reactie. Jammer... leuke zaak maar geen aanrader voor een diner!

4,3
  48. maartje

Nou nou, de Bank is ook niet meer wat het is geweest hoor.

Enkele maanden geleden met 4 pers. amuse avondvullend menu gehad!

Toen het laatste gerecht was geweest hadden we net geen honger meer, maar nog overal zin in.

Gezegd tegen de serveerster en toen kregen we nog `n grote schaal friet, waar we ons aan vol konden eten. Niet goed, en we waren geen van vieren tevreden.

Vorige week nog eens geweest.

Smakeloze gerechten. Nee, ik vind het niets meer en zal voortaan ook niet meer proberen om nog te dineren bij de Bank.

Jammer, want ze zitten daar prachtig op die hoek.

49. Ik kom regelmatig bij Proeverij De Bank om te lunchen, ze hebben lekkere broodjes, soep en koffie. 't Is er gezellig zitten, het huiskamergevoel. Ook een aanrader om te dineren!

50. Daarnet geluncht, maar bijna voortijdig weggelopen. Er was geen kip in de zaak (verwarming stond ook al niet aan, brr) maar het duurde al een kwartier toen de serveerster erachter kwam dat de bestelling niet in de keuken was aangekomen vanwege een niet werkende printer. Ze vergat nog de excuus-koffie aan te bieden maar gelukkig konden we haar nog tijdig naroepen.

Uiteindelijk wat inspiratieloos opgemaakte borden gekregen met te dure broodjes. Clubsandwich van smakeloos witbrood met hier en daar een flinterdun reepje kip en bacon. Dit kan stukken beter. Sfeer maak je zelf, dus daarvoor een dikke tien!

5,5
  51. 5 gangen amuse menu gehad, héérlijk.

Mooie porties, goede uitleg, mooi opgediend.

Bediening was heel vriendelijk.

Kok kwam vragen of alles naar wens was.

Gemiddelde prijs.

Ps theeliefhebbers, ze hebben wel 100 soorten thee.

52. Ik ga hier heel graag lunchen, echt super lekker!|

Alleen voor een diner ben je hier minder aan het goede adres.

53. We hadden mixed grill besteld en dat kon in m'n holle kies!

Is ooit veel beter geweest.

4,1
  54. Gisteren heerlijk gegeten bij de Bank in Helmond. Een gezellig restaurant en zeer vriendelijke bediening. Extra leuk dat je zelf een salade samen kan stellen! Sommige gerechten konden wat extra zout gebruiken, maar ze waren zeker lekker!