Paviljoen de Warande in Helmond

Volop gratis eigen parkeer gelegenheid.
    Een extra zij ingang met daarbij een aparte park ingang.

• High tea: € 21,75

1282074157 67
1416921967 79
1424019220 77
1502089005 72

1. Heerlijk en gezellig geluncht! Vanuit de serre een prachtig uitzicht op de warande.
    Aanrader!

2. Erg lekker gegeten bij Paviljoen de Warande. Vanaf het begin tot einde was de avond perfect. We werden netjes ontvangen en naar onze gereserveerde tafel gebracht, onmiddelijk werd er brood en boter op tafel gezet en naar een drankje gevraagd. De gerechten zagen er goed uit en je kreeg ook precies wat je vroeg, zonder onnodige poes pas erbij. Mijn moeder was jarig dus hadden ze vuurwerk geregeld, waarbij spontaan het hele restaurant mee begon te zingen! Leuke avond gehad en zeker voor herhaling vatbaar!

3. Vrijdag 4 Augustus wezen dineren met 7 personen, Het was geweldig. We hebben wederom volop genoten van het Warandelingetjes menu, heerlijke gerechten, goed op smaak, mooie gerechten en lekker vlotjes geserveerd helemaal Top. Een vlotte vrolijke bediening onder leiding van Jens, gemoedelijk en aandacht voor de gast. Er waren 3 gerechtjes die er voor ons helemaal uitsprongen, de Koteletjes van gerookte zalm met een cheese cake van mierikswortel, de geroosterde coquilles met een zalf van bloemkool en chips van lotuswortel en het nagerecht de mousse van pure chocolade met gemarineerde licht zoete venkel en een confit van bramen. Mmmmm heerlijk we hebben echt genoten en komen zeker weer terug

4. Emma van Berne

Heerlijk gegeten, fijne sfeer en aardige bediening. Genoten van een hele leuke avond!

5. Ook wij hebben er gisteren voor het laatst gegeten, de gerechtjes van het warandelingetjes menu zijn uitgekleed, bijna geen garnituur of saus, er wordt steeds minder wijn geschonken in het glas, voor een behoorlijk hoge prijs.
    De prijs kwaliteit verhouding is zoek, steeds duurder voor minder volume.
    Was een beste bestemming om lekker uit eten te gaan, maar zo gaan wij er niet meer naar toe.
    Ten tijde van die vrouwelijke chef kok was dat wel anders.
    Hoop dat ze er iets mee doen was een leuk adres.

6. Dit weekend voor de laatste keer gegeten bij De Warande. We hebben met 4 personen het Wandelingetjes menu gegeten.
    Tussen de gerechten door moet je veel te lang wachten, voor dat ze de volgende bestelling komen opnemen. Ook als je twee biertjes (flesjes) bestelt, kan het zo maar ruim een kwartier duren voor dat deze komen.
    Dan het ergste: We hadden alle vier de Carpaccio besteld. Tijdens het uitserveren zien we dat de onderkant van de borden niet schoon is. Als we dit beter bekijken, zien we dat er echt de aangekoekte smurrie van vorige gerechten aan zit. Lekker smakelijk bij het rauwe vlees van de carpaccio. Als we hier melding van maken, worden de borden weggehaald met de opmerking "ik zal het melden in de keuken".
    Een van de dames heeft het gerecht Scampies Kiri Piri gegeten en vond dit erg lekker. De andere dame bestelt even later dit gerecht ook. Als het gerecht komt, is het helemaal zwart aangebrand. Dit geven we dus meteen mee terug. Als na 20 minuten het nieuwe gerecht komt, zit er nog maar 1 scampi in, de groentes (lente-ui etc.) zijn helemaal verdwenen. Ook de zo lekkere saus, is blijkbaar onderweg grotendeels verdampt.
    Ook over sommige gerechten, waren wij niet tevreden: De soepen waren veel te zout en de Picanha niet te snijden.

Jammer voor zo´n mooi restaurant op een prachtige locatie.

7. henk janssen

eten is super lekker!
    de sfeer is redelijk goed.
    de service is goed!
    maar de prijs is echt te duur!

8. judith van geffen

Heerlijk eten! Super bediening! Wij komen hier zeker vaker.

9. van lieshouthout

Bij het eerste drankje ging het al mis en dat na een halfuur wachten. Een heel glas bier over me heen gekregen dus kletsnat. Jammer dat er nog geen drankje van af kon, het stond wel op de rekening. Dus Warande dit is een slechte service.

10. Reijnders

Slechte organisatie. Iedereen loopt voorbij zonder lege glazen op halen. Niet vragen voor te drinken. Ontzettend lang wachten tussen de rondes. Het eten was wel goed maar er zijn meer lekkere restaurants waar je beter bediend word ook al is het druk

Jammer moeten nog veel leren

11. r Janssen

Al een aantal keer bij de Warande geweest. Altijd goed bevallen tot nu toe. Onbeperkt gerechtjes bestellen valt vies tegen. Na 2 gerechten gaat de rem erop en mag je blij zijn als je er 4 haalt. Het eten is lauw en het personeel onvriendelijk. Nee dit was voor ons de laatste keer.

12. Vriendelijke binnenkomst en daarna netjes naar ons tafeltje begeleid. Vooraf een mandje met brood en boter. Ik frisse salade met in de knoflook gebakken scampi's begeleid door een zachte knoflook creme en uitgebakken spekjes. Mijn vrouw dun gesneden gerookte eendenborst gecombineerd met een wildzwijn bitterbal en een compote van appel en peer. Beide een combinatie van gebakken roodbaarsfilet, mulfilet en scholfilet geserveerd met een truffelmousseline begeleid door een schaaldierensaus. Beide internationaal kaasbordje met notenbrood en vijgencompote. Hierbij gedronken een Cuvéé Helmond Culinair, Sauvignon Blanc 2013 (huiswijn). Afsluiter een gewoon bakje koffie. Wij vinden het hier goed. De prijs/kwaliteit is goed en komen zeker terug.

13. Gisteren avond voor het eerst hier geweest en het warandelingetjes menu genomen. We waren er 10 voor half 8 en om 10 voor 9 kregen we ons eerste gerechtje. De keuken was tot 22.15 uur open. Het duurde allemaal zo lang voordat we iets kregen waardoor we maar 4 gerechten konden eten en een toetje, dus echt waardeloos!!! Geen waarde voor je geld, we hadden nog honger!! Ook kregen we een prosecco geschonken waar de kracht totaal van af was. Dus nee voor ons nooit meer naar de Warande!! En zo aan het gezelschap te zien waren er nog veel meer die enorm lang moesten wachten op hun kleine gerechtje.

14. Wij hebben vanmiddag even op het terras gezeten. We begonnen met warme chocolademelk met slagroom. De chocolademelk was lauw en het leek wel of hij verdunt was met water. Toen de erwtensoep, van erwtensoep mag je verwachten dat hij lekker dik en gevuld is... niet dus. Toen de huis gemaakte kroketten. Dat was een brug te ver. Dit is de eerste keer dat ik eten heb laten staan, ze waren ronduit vies. En de bediening had volgens mij ook geen idee hoe ze het allemaal aan elkaar moesten breien.

Erg jammer allemaal.

15. Wij hebben heerlijk genoten van de lekkere hapjes en heerlijke thee soorten.

16. Fijne avond gehad, rustig gezeten in afgescheiden ruimte. Erg prettig voor mensen die niet te veel prikkels kunnen verwerken! Bijzonder was de toegevoegde menu kaart op naam en het versierde bord voor de jarige (met vuurwerk natuurlijk). 😀😀
    Bediening rustig en correct! Eten was goed geproportioneerd en smaakvol. Volgend jaar zeker weer, als moeder 88 wordt!

17. Gisteren, zondag, met 3 personen gegeten. Voorgerecht kalfslende met tonijnmayo, een gemakkelijk te maken product, alleen de tonijnsmaak heb ik niet in de mayo geproefd. Verder flauw, niet op smaak. Een ossenhaas als hoofdgerecht met matige groentjes, worteltje, snijboontje, stukje bloemkool en broccoli. Ossehaas was droog en steakmes ontbrak, het normale mes was te bot, de champignons waren te lang doorgebakken. Frietjes voorgebakken uit de diepvries en mayo uit een pot maakt ook niet blij. Het dessert was een kaasplankje, veel roggebrood en weinig kaas voor 10 euro. Hierbij een dessertwijn besteld die meer op prosecco leek en zolang wegbleef dat de paar kaasblokjes al op waren toen die kwam. Bij de koffie een paar supermarkt bonbonnetjes die apart op de rekening staan. De bediening onhandig, onkundig, nerveus en niet echt aardig. Wij kwamen er vaker maar na gisteren nooit meer, dat kun je begrijpen.

18. The restaurant was busy and the atmosphere was pleasant. Service also pleasant and reasonably efficient. We chose the Warandelingetjes menu of small portions a la tapas style. Of the eight dishes we chose, only one was a disappointment. Soups and desserts were delicious, meat courses acceptable. As so often in restaurants, not enough vegetables or salads.

19. Hennie de Gooijer

Heel lekker en goed.

20. Wij gaan hier graag eten. Met onze bruiloft genoten van een goed verzorgde high-tea. Goede service en lekker eten. Warandelingetjes een aanrader!

21. Manders

Heel gezellig, lekkere hapjes, precies onze formule!

22. Wij bestellen altijd het Warandelingetjesmenu, en zijn nog nooit teleurgesteld. Goede service en ook super aandacht voor mensen die een allergie hebben. Hier kun je met een gerust hart gaan eten.

24. Warandelingetjesmenu genomen en de gerechtjes waren heerlijk en zagen er zeer verzorgd uit. Attente bediening. Door de drukte waarschijnlijk was niet elk gerechtje lekker gloeiend heet maar al wat afgekoeld door het even staan, denk ik. Dat was het enige minpuntje.

25. 13 augustus met 6 personen hier gegeten. Ronde tafel; gezellig. Verwacht geen culinaire hoogstandjes; daar is de prijs ook niet naar. De bediening draait, met doorlopend bij iedereen dezelfde gerechtjes serveren, op de automatische piloot. Het Warandelingetjes-menu geeft echter een zeer gevarieerde keuze in kleine happen, aardig gepresenteerd. Wij konden het zeer waarderen dat er naast vis en vlees, ook een fris " tussendoortje" (grapefruit, bruine suiker, port ?) bij de gerechten stond.
    Gewoon gezellig samen tafelen. Dit concept ook uitgeprobeerd bij de Steenfabriek en de Schevelingse-inloop:
    Warande eindigt op plaats 1 !!!

26. Antoinette Bolwerk

Zondagavond na het prachtige optreden in het Caratpaviljoen hebben we heel gezellig gezeten en erg lekker gegeten in de Opkamer met 4 personen. We hadden een leuke tafel aan het raam en de opkamer is heel gezellig. Qua geluid ook rustiger dan elders in het restaurant. De bediening was zonder uitzondering heel vriendelijk en attent en hield goed rekening met onze wensen. Kortom een aanrader!!

27. Gisteren avond met een groep lekker gegeten, het eten was heerlijk en snel. ''Onze gastvrouw'' was alleen een beetje onprofessioneel en had zelfs een kauwgum in en moest soms 3 keer naar je drankje vragen. Jammer!! De rest van de bediening was zeer vriendelijk en netjes.

28. Zondag hier voor de 2e keer fantastisch gegeten. Het warandelingetjes menu is heerlijk en uitgebreid. Bediening is vlot en netjes. Er wordt goed gekeken wanneer het drinken aagevuld moet worden. Echt een aanrader!

29. Leuke, vrolijke, gastvrije ontvangst. Jammer dat niet meer restaurants beseffen hoe belangrijk dit is! Er wordt echt rekening gehouden met wensen van de gast. Eten is heerlijk en porties zijn groot genoeg. Prijs/kwaliteit verhouding is prima. Gezellig ingericht. Een echte aanrader!

30. Laatst een avond hier geweest en erg goed bevallen. Lekker gegeten en erg leuke bediening. Gezellige ontspannen sfeer, samengevat een hele leuke avond

31. a vd Heijden

Zeer mooie locatie. Chagrijn van een ober rondlopen. Zelfs de tweede keer bij gebruik van het terras.

32. Toch maar voor de tweede keer gegaan.'t Was ff geleden en dachten dat een tweede kans wel zo eerlijk was. Maar nee....geen uitzonderlijk aparte gerechten of bijzonder lekker klaargemaakt. Nog steeds ongezellig binnen en voor dat bedrag eet je ergens anders lekkerder.Was de laatste keer voor mij.

33. T.van Steenis

De gerechten waren voortreffelijk, maar daar hadden we stilletjes wel rekening mee gehouden. Werkelijk 24 enthousiaste reacties van onze gasten uit de Randstad en van dichtbij. Ook over de locatie en inrichting.
    Wat ons het meest getroffen heeft is de persoonlijke, individuele aandacht voor elk van ons (een vaas met water als een gast met bloemen binnenkomt bijvoorbeeld, maar ook specifieke aandacht voor een allergie-aanwezige).
    U heeft mede ons feest tot een feest gemaakt. Het heeft onze verwachtingen verre overtroffen. Na ontvangst van de rekening kan ik de vierde vraag beantwoorden.

34. Leon Witte

35. Gegeten met een groepje. Gekozen voor de Warandelingtjes, beter niet kunnen doen want de keuken kan bij drukte de warme kant van deze menukaart echt niet aan. 45 min wachten tussen de warme gerechten was echt geen uitzondering, De koude gerechten gingen soepel. Dus als je wat later aan tafel gaat dan begin maar direkt aan de warme gerechten anders ga je het echt niet redden en heb je dus nog steeds trek als je van tafel komt. De drank gaat wel meer dan soepel, om de haverklap staan ze aan je tafel om drank op te nemen.
    Helaas voor mij komt er zeker geen tweede bezoek aan dit Paviljoen.

36. Miranda 469 punten

Heerlijke gegeten van de "gewone" menukaart. Mooi opgemaakte borden maar voor ons iets aan de kleine kant.
    Ook de prijs is niet in verhouding (zeker van de voorgerechtjes) t.o.v. de warandelingetjes. Wel een top locatie aan het park met zeer vriendelijke bediening.
    Volgende x maar eens gaan borrelen onder het genot van de warandelingetjes en dan lekker buiten.

37. We hebben heerlijk gegeten, het aanbod van kleine gerechtjes was erg leuk, je bent de hele avond lekker aan het eten, de keuze was erg groot en het zag er allemaal leuk en verzorgd uit. De bediening was erg vriendelijk en gedienstig. We hebben een hele leuke avond gehad, we komen zeker nog eens terug.

38. Een restaurant met een prachtige ligging, erg vriendelijke en enthousiaste bedienning en een leuk en jong team. Het eten was ook super, leuk al die kleine gerechtjes (warandelingetjes) en bijzonder hoe elk gerecht zijn eigen smaak heeft. Kortom een geslaagde avond en een aanrader.

39. Paul van Rixtel

40. Het eten was lekker (normaal), echter had je het idee dat je in een kantine aan het eten was, wat voor een ongezellige en zeer gehorige sfeer zorgt.

41. De sfeer lijkt mij in de zomer op het terras wel gezellig.Maar binnen....Kijk maar naar de foto's op de site.Ongezellig,weinig aankleding,kaal en over de tegelvloer zullen we het ook maar niet hebben.
    Entrecote te klein en te dik.Verder wel ok, maar niet echt om er nog eens naar toe gaan.En je zit er wel rustig en niet dicht op elkaar, ruimte genoeg.

42. Corstiaans

De ligging is prima en buiten op het terras eten is natuurlijk heerlijk. Het geserveerde voedsel en de drankjes waren prima. Prijs/kwaliteitsverhouding waren goed.
    De bediening was over het algemeen vriendelijk en correct, echter enkele minpuntjes: een van de dames had behoorlijke rouwranden onder de nagels. Dat kan niet in een restaurant. Verder liep de afvalbak in de toiletruimte over en lagen er overal papieren handdoekjes op de grond. Als er dan een personeelslid van de toiletruimte komt, mag je toch aannemen dat dit gesignaleerd wordt.
    verder niets dan lof.

43. Wij waren hier zondagmiddag voor een High-Tea met vakantievrienden uit België. Heerlijk genoten van super verzorgde high-tea met alleen maar heerlijke en luxe hapjes. Zeker voor herhaling vatbaar en ik zal het ieder aanraden.

44. Wij waren op een dinsdag met groep van 6 personen.
    Allen gekozen voor het weekmenu, voor 21,50 een 3 gangen menu. Dat menu is echt een aanrader, het eten smaakte echt heerlijk en de prijs/kwaliteit overtrof ruim onze verwachtingen.

De glazen wijn werden ruim gevuld, prima wijnen ook.
    In de serre zit je leuk, met uitzicht op stadspark Warande.
    Kortom, een leuke avond gehad, kom zeker nog keertje terug voor het menu en misschien a la carte, hoewel die kaart aan de prijzige kant is.

Het personeel is aardig maar is niet altijd even scherp qua aandacht geven, regelmatig moeten vragen om glazen te vullen. Maar ach, dat was dan ook het enige minpuntje van de avond.

45. Roselle

Afgelopen weekend met 5 personen gegeten. Wat me opviel was dat er enorm veel personeel stond, naar onze mening te veel! Kwaliteit van het eten was erg slecht. Het vlees had een zeer slechte cuison, niet gare krieltjes en een jus die geschift was! Erg laag niveau van de keuken.

Personeel, een meisje in de bediening was wel erg vriendelijk en servicegericht. Een andere mevrouw straalde niets uit, en zag er onverzorgd uit. Niet echt iets wat we verwachten in de horeca!!!

Al met al is dit geen aanrader!

46. vbussel

Ik ben hier een paar weken geleden wezen eten met vrienden.
    De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam met adviezen en uitleg qua het menu.
    Het eten zelf was uitmuntend ! vooral de scampi's en de trio van garnalen zijn echte aanraders !
    Drankjes werden goed bijgehouden. De jonge man met de stropdas en krulletjes was er iedere x snel bij !
    Ga hier zeker vaker uit eten, het was gewoon top !

47. Ik ben vorige week met mijn ouders gaan eten bij Paviljoen de Warande, het was erg goed!
    De bediening was prima, het eten heel lekker en je kijkt mooi uit op het park in Helmond!

Super!

48. Heerlijk op zaterdagavond hier gegeten. Prima sfeer en uitstekende kwaliteit van het eten. Leuke serre met uitzicht op het park. Top!

49. Croontjes

We hebben hier op 2-10-11 een familie-reunie middag gehad
    wij zijn ontvangen op het terras, [was gereserveerd] met 'n heerlijk kopje koffie/thee en lekker gebak, ook aan de kleintjes was gedacht [volop kleine soesjes]
    Een goed lekker glaasje drinken en overheerlijke hapjes.
    Bediening was perfect, en de prijs was zodanig, dat als we weer iets te vieren hebben dit onze eerste keuze zal zijn, GEWOON TOP!
    Heb je iets te vieren, ga daar gewoon eens even een praatje maken, een echte aanrader!!
    Paviljoen De Warande, bedankt.
    K

50. Ik ben zaterdag bij Paviljoen de Warande wezen eten met 2 personen.

We werden netjes ontvangen en aan tafel gezet, er werd meteen een drankje opgenomen en het stond ook zo op tafel. De sfeer was super, een goede bediening erg net en behulpzaam. Het eten was ook zeer lekker, mooi opgemaakte borden.

Al bij al het was een leuk avondje uit, en de Warande is zeker een aanrader voor iedereen.

51. Vandaag met de dochter een appel-pannekoek wezen eten bij de Warande.
    De pannekoek, na 20 minuten wachttijd, leek zo uit de magnetron te zijn gekomen, zo slap was hij. Ook proefde hij niet, alsof hij gebakken was. (droog en zacht)
    Volgens de serveerster kwam de pannekoek van de bakplaat en niet uit een magnetron. Toch smaakt een gebakken pannekoek (uit de pan) toch heel anders ... jammer!!
    Overigens wel lekker van smaak en bediening was vriendelijk en goed.
    Voor de kleine hap(lunch) vond ik de prijzen vrij hoog.
    Verder is de locatie wel erg mooi!
    Al met al een bezoek met "gemengde gevoelens".

52. marij

53. Subliem eten! Heerlijk op het terras, zonnetje erbij, keurig personeel, netjes verzorgd, toppie dames en heren. Zeker voor herhaling vatbaar!

54. Super. Gezellig, goed, mooie ambiance, heerlijk eten, vlotte bediening en eindelijk een adres waar je een goede kwaliteit met ambachtelijke gerechten voor je geld krijgt. Komen in het voorjaar zeker terug. Groet Robin en angelique.

55. We zijn hier vanavond wezen eten met 4 man en ik moet zeggen dat het een geweldige ervaring was!

Een drie gangen keuzen menu met goede keuzes, vooral de zalm tartaar met scampies is een echte aanrader!

Als dessert had ik een Carpaccio Van Ananas. Het klinkt misschien vreemd maar het smaakt zeer goed. De ananas was heerlijk zoet. En het bolletje vanille ijs maakt het gerecht helemaal af.

De service was uitstekend, we hebben per gerecht niet langer dan 10 minuten hoeven wachten en we hoefden niet eens te vragen of de drankjes bijgevuld konden worden. De gastheer met de stropdas was er elke keer vlug bij.

Zeker een aanrader voor iedereen die gezellig uit eten wil!

56. Afgelopen zaterdag zijn we met de familie in Paviljoen De Warande geweest. We hebben er heerlijk gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding en een geweldige bediening. Het was er lekker druk, maar toch kun je gezellig zitten. Het uitzicht is waanzinnig. Zeker een aanrader en we komen zeker terug!

57. Het is een heel leuk sfeervol restaurant. Ik heb heerlijk gegeten. Het was goed eten voor een redelijke prijs.

Ook de bediening was goed, hele vriendelijke mensen.

En de locatie is ook heel mooi, heerlijk om een stukje te gaan wandelen en dan daarna daar te gaan eten.

58. Wij kwamen vroeger hier wel af en toe eten, maar dan voor hele bijzondere gelegenheden omdat het gewoonweg veel en veel te duur was.

Integendeel tot nu, de vernieuwing heeft het restaurant goed gedaan, het oogt weer lekker fris! Voor niet al teveel geld hebben we hier geweldig kunnen eten. De bediening is attent en vriendelijk. We doen het snel weer over.

59. Ik was erg te spreken over de maaltijden die ons werden geserveerd, snelle service. Het restaurant ziet er ook goed en gezellig uit. Ik kreeg alleen niet de indruk dat er goed met het personeel werd omgegaan binnen het restaurant, ongezellige sfeer op de achtergrond. Verder viel het bezoek niet tegen.

60. Zondag 10-10-10 gedineerd met 6 personen, geweldig. Een 3-gangen keuze menu a 27,50 en dat op zo'n lokatie. Ruime keuzes in gerechten en voor ieder wat wils. Leuke bediening, super lokatie, en zeer smaakvolle gerechten.

Goede zet geweest deze formule. Ik kwam al jaren met de fiets langs dit restaurant maar had nog nooit zoveel gasten gezien.

Ook de parkingang geweldig.

61. Locatie is prima, verder veel te duur, redelijk eten.

62. Eten (zeker hoofdgerecht) is zeer matig. Drankjes zijn gewoonweg duur. Locatie is mooi.

63. Ben hier in december 2007 geweest voor een personeelsuitje. Toch jammer dat het restaurant is gesloten, want het was werkelijk prachtig. De bediening was erg formeel, maar toch ook vriendelijk.

De sfeer was geweldig, het was gewoon heel mooi. We zaten in een aparte ruimte.

De gerechten waren voor ons al uitgekozen, heel veel at ik niet (ganzenlever pate, hert), maar wat ik wel heb gegeten was werkelijk heerlijk.

Jammer dat het restaurant is gesloten, al vond ik het wel heel duur.

64. n. van balkum

het eten is soms goed, soms getuigt eea van een vergaande fantasie. In een restaurant met sterpretenties (volg. eigenaar) behoren goede wijn/spijs-combis en perfecte smaakbalans te preveleren.

65. Liesbeth

Heerlijk eten; prachtige serre. Attente bediening. Bij mooi weer lekker buiten zitten. Unieke plek!

66. R van der Veen-de la Croix

Eindelijk weer een een restaurant waarvan de bediening uitmuntend is. Al kom je maanden later ze herinneren nog je naam en zelfs welke wijn je prefereerde, ongekend!
    Ook voor mijn dochter van 12 een uitstekende bediening (dat wil bij vele restaurants nog weleens te wensen over laten.
    Super lekker eten en wijnen!!!!
    Dit is ons favoriete restaurant.
    Ook onze kennissen delen nu onze mening.
    Een klein minpuntje: Als het er druk is kun je elkaar slecht verstaan.