Restaurant verhuisd

2. Rene Theeuwen

3. Nemesis

4. De Opschepper

5. Pat Yannis

Sommige gerechtjes waren zeer smakelijk, andere wat fantasieloos. De porties zijn te klein, ook voor niet grote eters.
    Het meest tegengevallen is de sfeer en de ruimte. Het personeel werd aan het einde van de avond zeer luidruchtig en de behandeling van gasten is veel te amicaal en populair.
    Niet mijn idee van een sterrenrestaurant en de verhouding prijs-kwaliteit is beneden peil! Er zijn veel betere restaurants zónder ster dan De Rozario.
    Kortom: eens maar nooit meer hier eten!

3,4
  6. Jack Custers

7. Wat hebben wij hier GENOTEN (met zeven hoofdletters inderdaad) gisteravond! Voor mij de eerste eetervaring in een sterrenrestaurant in mijn vierendertigjarige leven, maar voorwaar eentje die me nog héél lang bij zal blijven.

Van de vriendelijke ontvangst van de gastheer die ons de hand drukte en zich voorstelde tot aan het uitgeleide doen (bijna 5 uur later) een top avond beleefd. Heerlijke kleinere gerechtjes (we kozen voor 5 gangen inclusief wijnarrangement) mogen proeven, waarbij vooral het amuse (een mini versie van een rijsttafel op een moderne manier) en het piéce van tamme eend met jus van kafir limoen, structuren van pompoen en zoete aardappel, blini's en een krokantje van quinoa voor mij de absolute toppers waren.

Maar ook de rest van de gerechten mochten er zonder meer zijn, allemaal super qua opmaak, smaakbeleving, structuur / textuur en samenhang tussen smaak en de aanbevolen wijn.

Bediening uiteraard daarbij aansluitend op hetzelfde hoge niveau, zo drapeert men onder andere netjes je servet over de rugleuning van je stoel als je even van tafel gaat om van het (overigens ook tot in de puntjes verzorgde, er is namelijk naast de gebruikelijke handzeepdispenser ook in eau de toilette, deodorant en zelfs een pompje met handcréme voorzien) toilet gebruik te maken. ÉéN keer werd de deur zelfs zeer gedienstig voor me opengehouden door de gastheer. Qua verdere beleefdheid en etiquette ontbreekt het ook aan niets, en men blijft ondanks de volle bezetting steeds zeer vriendelijk, snel en adequaat.

Aandacht tot in de puntjes en met oog voor de allerkleinste details, zo was bijvoorbeeld de melk bij de koffie achteraf voorverwarmd en werden de gangen en bijpassende wijnen uitgebreid toegelicht, indien nodig met bijpassende "gebruiksaanwijzing".

Sfeer ook prima, op een behoorlijk luidruchtig aanwezige persoon na, maar daar kan het restaurant verder erg weinig aan doen.

Kortom, een ontzettend positieve eerste ervaring mijnerzijds met een restaurant van dit niveau. Het zal nog even sparen worden, maar dan kunnen de chef en zijn team me snel weer terug verwachten!

8. Martin

9. Pim Naafs

10. Paul van Dorst

Lekker eten, niets bijzonders.
    We vonden het apart dat de kok in zijn Ajax shirt stond te koken, dat andere gasten niet echt konden waarderen.
    Slechte sommelier, weinig verstand van zaken en ook de gekozen fles hield geen stand bij de gerechten.
    Al met al een dure avond, geen sterwaardig helaas.

2,9
  11. De Vries

Wij hebben onlangs heerlijk gegeten bij de Rozario, waar we hartelijk werden ontvangen en bediend. Ik wil echter toch nog enkele kanttekeningen maken, omdat het hier gaat om een door Michelin bekroond restaurant.
    In het begin van de avond, wij waren er als eersten, constateerde ik dat er nog maar weinig toiletpapier op de wc aanwezig was en er nergens extra rollen te bespeuren waren. Ik maakte hierover een opmerking tegen een van de serveersters die dat kennelijk op prijs stelde. Toen ik veel en veel later nogmaals het toilet bezocht, was het toiletpapier nog steeds niet aangevuld. Dit zou tot genante situaties hebben kunnen leiden met name voor een klant, maar kennelijk werd dit toch niet zo belangrijk gevonden.
    Verder viel het ons op, nadat het ook bij ons aan tafel gebeurde onder de mededeling: "We houden het wel graag netjes", dat de serveersters, zodra een klant zich van tafel begaf, het stoffen servet dat wat slordig was weggelegd, op kwamen vouwen en over de lege stoel drapeerden. In onze ogen een wat overbodige en waarschijnlijk onbedoeld, denigrerende handeling die de klanten erop attent maakte dat ze zich kennelijk niet netjes genoeg gedroegen.
    Tot slot viel het ons aan het einde van de avond op dat chef Rozario zich door een volle zaal naar één tafel begaf waar hij de volwassen gasten een hand gaf en een praatje met hen maakte. Op zich een leuk gebaar, maar het is toch wat vreemd dat hij daarbij alle andere tafels negeerde. Mogelijkerwijs waren het vaste klanten, maar voor klanten die hier voor het eerst en misschien zelfs ook voor het laatst komen, omdat het voor hen te duur is, maakt dat toch een vreemde indruk. Het is alsof zij minder de moeite waard zijn om even te begroeten. In een gewoon restaurant zal het velen een zorg zijn, maar als je pretendeert een topchef te zijn, moet je dat ook zijn voor al je klanten. Maak dus een praatje aan elke tafel of blijf in de keuken. Al met al was de I (ie) er, want het eten was voortreffelijk, maar de puntjes erop verdienen nog wat aandacht.

12. adriaan 74492 punten

Weer naar Helmond voor ons jaarlijkse bezoek aan Jermain de Rozario die afgelopen jaar is bekroond met een Michelinster. We waren wat te vroeg daar mijn horloge behoorlijk voor stond, dat was gelukkig geen probleem. We kozen weer voor ons favoriete plekje aan het raam. Jermain kwam onze wensen opnemen.

Als aperitief een Sauvignon van Clement die goed beviel. Ernaast de inmiddels geperfectioneerde Indische rijsttafel op culinaire wijze. De tafel werd aardig gevuld met kleine bereidingen. Om te starten rendang met jonge scheuten in een jus van kokos en sereh, aan tafel afgewerkt met zeste van kaffir, sappige textuur en prima kruiden balans, heerlijk! Om af te wisselen cassave kroepoekjes met een dip van misomayonaise.
    “Nasi goreng” met als basis een schuim van pandan op basis van kokosmelk, afgewerkt met gepofte wilde rijst en furikake, lekker luchtig en een beetje pikant.
    Makreel pepesan, gerookte makreel waarop plakje gebrande tomaat in een olie van tomaat afgewerkt met koriander cresse, mooi hoog op smaak, wow.
    En Gado gado, op paksoi stengel wat satésaus, pinda en plakje mini komkommer, erg lekker.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de sommelière in opleiding, een Vinho Verde gemaakt van de inheemse Loureiro van Maria Bonita, sappig en fris met een toets van rijpe appel. Uit de keuken een complex gerechtje. Sashimi van geelvinmakreel gelakt met ponzu, soja en sesamolie, erop een complex garnituur met o.a. ui, koolrabi, komkommer, dotjes misomayonaise en crunch van quinoa, afgewerkt met een vinaigrette waarin een vleugje daslook en een schuimige beurre blanc. Verfijnde smaakjes met aangename texturen waarnaast de sappige wijn keurig aansloot. (8,5)

Uit Italië een Zibibbo van Kore, mooie zuren met tonen van tropisch fruit. Ernaast een tweetraps kreeft gerecht. Om te starten een gebakken halve kreeft (in de schaal) afgeblust met gembersiroop en olie van gebrande pepertjes waarbij nog kleine dotjes crème van zoete aardappel. Om af te sluiten een luxe kreeft salade. Stukken van de kreeftenschaar met tomaat structuren, blokjes meloen, crunch van quinoa en een saus van (milde) Padrón peper. Het was even werken om het heerlijke kreeften vlees uit de schalen te krijgen maar absoluut een beleving. De saus combineerde uitstekend en de wijn maakte het feestje compleet. (9,25)

Over naar rood met de Tentation de la Marquise 2016 van Domaine de Grangeneuve, behoorlijk krachtig met een iets branderige afdronk. In een speciaal schaaltje twee bereidingen van lam. Twee plakken van het lamszadel in de eigen saus. Ernaast een stuk stoof op Egyptische wijze. Met aubergine, granaatappelpitten, dotjes yoghurt en gepofte paprika, aan tafel afgewerkt met schaafsel van de belper knolle (kaas). Het zadel was mooi hoog op smaak, het stoof was zeer zacht in een voortreffelijke smakencombinatie. De wijn vond ik hiernaast iets te krachtig, deze was beter ietsje koeler geschonken. (8,25)

Voor bij het pièce terug naar een fris droge Riesling Bopparder Hamm Mandelstein 2016 van Matthias Müller. Uit de keuken een scholfilet, bruin gebakken op zuurdesem, eromheen stukjes van witte en groen asperge, viskoekje, stukje gerookte paling en dotjes crème van paling, afgewerkt met een schuimige beurre blanc. De vis was lekker sappig maar was na het lam wel erg licht, evenals de wijn. Gelukkig nog twee echte smaakmakers op het bord, het viskoekje en de paling, die waren beide van top kwaliteit. (8)

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd. Een hoofdrol voor Jermain die halverwege naar Amsterdam moest, ondersteund door drie jonge dames, op informele wijze.

Samengevat was het een geslaagde beleving met enkele schoonheidsfoutjes die eenvoudig op te lossen zijn. We zien al weer uit naar de volgende keer, bedankt.

13. Wij waren met 6, waarvan 2 personen geen vlees hadden besteld (doorgegeven) ze maakte hierin een aantal fouten, ook kwamen ze met bordjes waarvan 1 zonder paddestoelen, maar niemand had dat doorgegeven. Ze serveerde het gewoon en gingen toen navragen in de keuken of de tafel wel goed was! De topper was toch dat er 1 pers geen alcohol dronk, na 3 rondes wijn bijschenken had diegene nog steeds geen ander drankje aangeboden gekregen, tja water... ze moest zelf aan de bar doorgeven dat ze iets anders wilde drinken... rivella, nee dat hebben we neit, ze maakte achter de bar een koelkastje open en daar kon ze uit kiezen?! Pffff niet eens een colaatje echt waardeloos! Dus zeer slechte bediening, het is het geld zeker NIET waard! Ik had honger toen ik thuis kwam! Geen ster waardig restaurant!

4,3
  14. Niet te eten daar, en de chef was ook echt super arrogant, en super bazig richting zijn vrouw en afwassers NOOIT naar toe gaan als ik jullie was.

15. Top restaurant, eigenaar en team zijn jong, verfrissend. Gerechten hebben een Indische twist subtiel doch verrassend. Bediening ook erg professioneel, aandacht voor de gast. De eigenaar zelf heeft ook aandacht voor zijn gasten, die hele sfeer hangt in het restaurant. Sfeer heerlijk ongedwongen en relaxed zoals het ook moet zijn. Prijs kwaliteit helemaal dik in orde. Wij komen zeker terug.

16. Eten was erg lekker maar service was een stuk minder. We hadden 5- gangen incl. Wijnarrangement. De gangen kwamen veel te snel op elkaar. Amuse was heerlijk en en werd toegelicht door kok persoonlijk, dat maakte dat de verwachtingen hoog waren die avond echter De vervolg service was een staandaard riedeltje, geen persoonlijke aandacht vd service en in de loop vd avond werd service ook minder.
    Ondanks het lekkere eten verwacht je ook een goede totaal beleving in dit restaurant. Die was matig.

17. Lekker gegeten. Wel veel gebruik gemaakt van kokos. Dit vond ik wel erg jammer.

18. Nick van der heijden

Het eten was echt lekker maar de bediening van joyce was super! Lang gelden dat we zon goede gastvrouw hebben getroffen, echt een aanwinst voor het bedrijf, we hebben een super leuke middag gehad met zn tweeen als vader en zoon, ook de chef was heel erg spontaan.
    Een hele fijne middag gehad echt genoten!

19. Sarah Dirks

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waar de minder goede beoordelingen vandaan komen!
    Ik ben hier vandaag voor t eerst gaan lunchen met een vriendinnetje, Wij vonden t allebei fantastisch!
    We werden door Jermain zelf ontvangen, erg leuk! We gingen voor een 2 gangen lunch, €20 pp incl amuses. Alles was heerlijk, en behoorlijke porties, zeker voor de lunch!
    Klein minpuntje vond ik dat er niet gevraagd werd of er nog wijn bijgeschonken kon worden, bijvoorbeeld een rode wijn bij de eend, maar we hadden er ook geen wijnarrangement bij besteld, dus dat kon ook de reden zijn.
    Wij gaan zeker vaker terug hier!!!

20. Ria Hoozemans

Mooi ingrediënten, ambitieuze gerechten, fijne smaakcombinaties, heerlijke textuur, zorgvuldige bereiding, mooi opgemaakt. Wij zijn heel tevreden!

21. Super goed gegeten, mooi opgemaakte gerechten en er hangt een goede sfeer in het restaurant.
    Ze kwamen op de juiste momenten vragen of alles naar wens was en of we nog wat te drinken luste.

Tip: reserveer voor chefs table.

22. Vorige week gegeten bij de Rozario. Hele kleine tafeltjes, waar eten net op kan. Amuses prima, men had nog een klein stukje brood voor ons over (geef dan niets) 1 zielig broodje Portionering niet in verhouding tot de prijzen. Ik zit niet in een sterrenzaak!! Porties erg klein voor erg veel geld. De smaak was wel goed, maar ook geen explosies of zo.
    Prijzig wijnarrangement.
    Misschien dat men hier komt om een van tv-bekende kok te zien, maar al met al is het niet veel meer dan een gemiddeld restaurant om de hoek.
    Zal heel wat moeten gebeuren willen we nog eens gaan.

23. Hier voor de tweede keer gegeten sinds de zaak open is, het was beter en minder lawaai. Het advies van de serveerster om een tafeltje beneden te nemen. was juist.

Wij namen het 5-gangenmenu met bijpassende wijnen en dat was een juiste keuze met als nagerecht kaas (zonder meerprijs), mooi.

De amuse was een rijst tafeltje met mooi op gemaakte gerechtjes.
    Het eerste gerecht was drie verschillende manieren van Zalm, lekker en mooi gerecht.
    Het tweede gerecht Gamba's met een mooie schuim, heerlijk.
    Het derde gerecht, kalfswang met diverse manier van tomaat. Super lekker met vooral de geur van de kalfswang
    Het hoofdgerecht in twee borden met in de hoofdzaak lam.
    Het nagerecht, 5 mooie kazen met een glaasje Madeira HEERLIJK. Als afsluiting een koffie met bonbons.

Bij de gerechten mooie wijnen met een goede uitleg net als bij de gerechten zelf, een piepklein minpuntje, men heeft maar eenmaal brood gebracht zodat men niet even kon neutraliseren.

Hier komen wij graag nog eens terug, tot een volgende keer.

24. Han Hofman

We hebben niet kunnen eten. De reservering was onbekend en er werd ons verteld dat ze geen zaken met u deden. Heel vervelend voor ons onze gasten. Ik weet niet wat ik er van moet denken. We zijn zwaar teleurgesteld

25. Loes en Theo van Dulmen

Bijzondere gastronomie door:
    . Juiste afstemming zoet, zuur, bitter, zout en umami
    . Timing van de bediening
    . Complementaire wijn arrangement
    . Ergonomisch meubilair, ontspannen gericht op service.
    . Juiste prijs voor topkwaliteit

Gelukkig een restaurant dat zich niet richt op veel voor weinig, maar zich richt op goed en gezond.

26. Vandaag gegeten bij Rozario. De tafels zijn erg klein, als je een bord voor je krijgt heb je geen plaats meer over.
    Amuses waren lekker. 1 zielig broodje was alles wat je aan brood kreeg. Porties erg klein voor erg veel geld. Als je de prijzen wilt voeren van een sterren zaak zal je je porties toch echt aan moeten passen. Als we al onze gerechtjes bij elkaar zouden voegen zou je nog geen hand vol eten hebben. Erg jammer. De smaak was wel goed hoor!
    Wijn arrangement erg duur voor weinig erg weinig wijn. 4 glaasjes wijn gehad voor jawel €26.
    Maar helaas geen 2e keer meer voor ons.

27. Vooraf gereserveerd voor een 3 gangen menu. Het eten was heerlijk maar de porties zijn erg klein.
    Je moet geen grote eter zijn want dan ga je met honger van tafel. Jammer dat je steeds zelf moet vragen om nog iets te drinken te bestelen. Wanneer het hoofdgerecht geserveerd wordt en er staan lege glazen wordt er niet gevraagd of je nog iets wil drinken. Jammer! Ook jammer dat er problemen met de verlichting waren.
    Wij vonden de prijs erg hoog voor datgene wat geboden werd. Nog veel potentie tot verbetering.

5,9
  28. Heel weinig gekregen voor veel geld, nee wij komen er niet meer , eigenaar heeft niets aan ons gevraagd wel aan de buren alle tijd... onderscheid, dit moet niet.

3,3
  29. Eten verbluffend en verrassend. Lekkere smaaksensaties.

Vriendelijke bediening maar weinig aandacht in de interactie. De stroom viel nl. steeds uit en het was er koud. We hadden liever gezien dat dit (neem ik aan incident) aan ons werd gecommuniceerd.

Na afloop een espresso en een thee bestelt om op te warmen. De thee werd leuk gepresenteerd maar had er ook graag iets lekkers bij gewild en een schoteltje voor het gebruikte zakje.

Het driegangen lunchmenu werd te snel geserveerd, drie kwartier in totaal. Door de thee na afloop nog wel wat kunnen rekken. Anders hadden we na een uur buiten gestaan.

30. Rini Coolen

Te veel licht in restaurant. Niet sfeervol. Te kleine porties. In de diepe borden, niet gemakkelijk te eten.

31. Super lekker gegeten met heerlijke smaakbeleving en passende wijnen! Was top, we komen zeker terug! 👍

32. Verschrikkelijke bediening. En na het eten kun je meteen door naar de frietzaak :(

1,5
  33. Onze ervaringen zijn niet goed.
    A la Carré eten was niet mogelijk op zaterdagavond. Dat bleek pas toen we er al waren. Dat had men vooraf moeten vertellen bij de reservering.
    Verschil in bediening tussen vaste klanten en eerste bezoekers. Geen gewoon kraan water, maar een dure fles bronwater. Minder aandacht.
    Kleine tafels, zodat amuses niet goed op de tafel paste.
    Op zich lekker gegeten maar veel brood er bij. En de verhouding prijs - kwaliteit -bediening is niet goed. Wij gaan er in ieder geval niet meer eten

4,3
  34. Op uitnodiging van vrienden een fantastische avond gehad.
    Een 5-gangenmenu met verrassende en zeer mooie wijnen gecombineerd.
    Bediening was goed en zeker de passie en liefde voor de wijn werd door de gastvrouw perfect verwoord.
    Ga hier zeker terug, aanwinst voor de regio ✅

35. Zijn daar wezen eten 's middags voor de lunch. Koste €25,- en wat we kregen was echt schandalig weinig. De bediening was ook niks, totaal geen horecaervaring. Toen we klaar waren kwam ze met de broodjes aan. Ongelooflijk wij waren er en nog een ander stel. Verder niemand.

Wij kwamen er voorheen regelmatig. Maar nu met de nieuwe eigenaar komen we niet meer terug. Zeker als je net begint is het belangrijk dat de prijs kwaliteit en de hoeveelheid met elkaar overeenkomen.

3,2
  36. Mark van Deurzen

Wij hadden ons erg verheugd op ons diner bij De Rozario's, en waren benieuwd of alle media aandacht zich in de praktijk aan de wensen voldoet.
    Het bleek achteraf een teleurstelling te zijn geweest.
    Prijs/ kwaliteit verhouding vond ik naar mijn mening niet in verhouding. De gerechten werden zeer creatief, en kleurrijk, gepresenteerd. Zeker Instagram waardig! Helaas was het qua smaak niet zoals het werd gepresenteerd, weinig prikkelende smaakcombinaties was onze mening.
    De bediening was niet goed op elkaar ingespeeld, en hadden naar mijn mening weinig kennis van wat ze serveerden. Het klonk erg ingestudeerd. Jammer dat de gastvrouw een verveelde houding had, we voelden ons niet erg welkom geheten. Van een klein afstandje konden we de chef zien, en horen, hij had energie voor 10 waardoor dit ergens wel weer werd gecompenseerd in de sfeerbeleving. Jammer dat hij niet bij ons even langs de tafel was gekomen om even een praatje te maken zoals hij dat in de media had aangegeven.

37. marina rhoe

Het was erg gezellig en lekker ook het wijnarrengement was ook kloppend. Vriendelijk personeel we komen zeker na de verbouwing terug

38. Ook wij waren benieuwd naar De Rozario. Veel in de media, dus we waren erg nieuwsgierig! Toevallig liepen we er op een gezellige warme weekendavond langs, binnen was het nog goed druk dus besloten we op het terras een drankje te nuttigen.

Ze hebben tig soorten Gins en tonics, de bartender had er echt iets lekkers van gemaakt. En de meiden en heren in de bediening waren ook erg aardig en spontaan. We hadden eigenlijk nog wel zin in een kleine (vervroegde) late night snack, dus wilden we de kaart nog wel zien. Ons werd wel verteld dat het dan wel even kon duren, omdat de meeste mensen binnen menu hebben en we als laatste binnen waren gekomen "achteraan" moesten sluiten. Snap het eigenlijk ook wel, maar wel jammer! Ik had graag al wat lekkers (van het eten) geproefd. Maar omdat de oppas thuis zat te wachten was dit niet haalbaar voor ons.

Nog wel superleuk gepraat met de hoofd-bediening! Ze heeft ons nog de tekeningen van de plannen voor de verbouwing laten zien en verteld wat ze gingen doen, onder andere de akoestiek (gelukkig! Want het interieur past totaal niet bij het team en het was inderdaad lawaaiig binnen). Heeft ze ons tonkabonen laten zien, ruiken en zelfs een beetje ijs laten proeven met de bijhorende wodka die ze zelf maken.

Toen ik onderweg naar het toilet even vluchtig de keuken in liep (had het netjes gevraagd hoor), schrok ik wel van de omvang van de keuken. Erg klein en warm! Knap van die mannen in de keuken dat ze ondanks de hitte en krapheid toch iedereen een ware smaaksensatie willen en kunnen geven.

Kortom, ik hoop hier snel een lekker menu te kunnen eten! Ik verheug me er erg op. Ik kreeg wel een tip mee om te reserveren via de telefoon of de Rozario site met Resengo (?!?).

39. peter rissenbeek

Op woensdag met een groep van 11 naar De Rozario is niet aan te bevelen. De keuken heeft niet de capaciteit voor een volle zaak (terwijl de meeste mensen zullen reserveren veronderstel ik). Voor een 3 gangen menu zit je van 19.00 tot 23.00 uur.

De bediening doet zijn best, maar is duidelijk niet op het niveau wat je mag verwachten. De doorloop van de gerechten is echt te laag. Als je het menu neemt van 32,50 kun je daarna nog even om de hoek nog een hapje gaan eten.

De gerechten zijn smakelijk en zien er top uit. Maar als geheel voldoet het zeker niet aan de verwachting

5,5
  40. Heerlijk gegeten! We hadden het verrassingsmenu met bijpassend wijnarragement, echt een aanrader! We komen zeker terug 👍🏽

41. De kwaliteit van het eten was fantastisch. Jammer dat we zo lang op iedere gang moesten wachten, bijna een uur. En brood werd pas bij voorgerecht neergezet. Amuse werd vergeten. Bediening was niet alert, niet tijdig het juiste bestek. Veel te lang wachten na het eten met tafel leeg ruimen, dat dan ook maar weer half doen. Het wijnarrangement kwam niet tegelijk met de gangen, rekening niet goed opgesteld (arrangement teveel). Dat was allemaal wel een domper op de avond. Zou daarom niet snel terug gaan. Er was genoeg personeel daar lag het niet aan. Het ontbrak jammer genoeg aan efficiëntie en alertheid.