wo vanaf 12:00

1497190411 62
1519655194 76
1520903238 76

1. Nick van der heijden

Het eten was echt lekker maar de bediening van joyce was super! Lang gelden dat we zon goede gastvrouw hebben getroffen, echt een aanwinst voor het bedrijf, we hebben een super leuke middag gehad met zn tweeen als vader en zoon, ook de chef was heel erg spontaan.
    Een hele fijne middag gehad echt genoten!

2. Sarah Dirks

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waar de minder goede beoordelingen vandaan komen!
    Ik ben hier vandaag voor t eerst gaan lunchen met een vriendinnetje, Wij vonden t allebei fantastisch!
    We werden door Jermain zelf ontvangen, erg leuk! We gingen voor een 2 gangen lunch, €20 pp incl amuses. Alles was heerlijk, en behoorlijke porties, zeker voor de lunch!
    Klein minpuntje vond ik dat er niet gevraagd werd of er nog wijn bijgeschonken kon worden, bijvoorbeeld een rode wijn bij de eend, maar we hadden er ook geen wijnarrangement bij besteld, dus dat kon ook de reden zijn.
    Wij gaan zeker vaker terug hier!!!

3. Ria Hoozemans

Mooi ingrediënten, ambitieuze gerechten, fijne smaakcombinaties, heerlijke textuur, zorgvuldige bereiding, mooi opgemaakt. Wij zijn heel tevreden!

4. We waren ook wel weer nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van team Rozario die inmiddels al weer anderhalf jaar geopend zijn. Ditmaal in een uitverkocht huis op de zondagmiddag. We kregen de ronde tafel op het platvorm, hieraan comfortabele lederen draaistoelen. Klein minpuntje was dat er minder licht was.

Als aperitief een goede Sauvignon blanc die in het glas zonder verdere uitleg aan tafel werd uitgeserveerd. Als amuse een “Indische rijsttafel” in drie delen. Op een stoommandje een bundeltje “atjar” gemaakt van zoet zure knolselderij gevuld met piccalilly, afgewerkt met een klein toefje emulsie van gebrande peper, lekker fris en subtiel gekruid.
    In het kommetje gado gado (die ons aan onze reis op Java deed denken), knapperige groentjes met een kruidige pindasaus, erg smaakvol.
    In een bekertje nasi goreng moderne stijl. Als basis een foam van pandan op basis van kokosmelk met serreh, afgewerkt met wat groene kruiden en gepofte wilde rijst, erg lekker.

De eerste begeleider werd keurig door de (voor ons) nieuwe sommelier gepresenteerd. Een Spaanse droge Botani Moscatel van het huis Ordoñez, uitbundig aroma met subtiele kruidigheid en de typische Muscat toets. Chef Jermain presenteerde uitgebreid het eerste gerecht waarin de “nieuwe” meer volwassen stijl van de keuken werd gedemonstreerd. Als basis in roomboter gebakken scholfilet met ernaast een crème van peterseliewortel die op de “big green egg” is gegrild waardoor deze een barbecue toets heeft gekregen, erop stukjes blad van witlof, kaantjes van aardpeer en gebakken Zweedse cantharel. Het geheel was afgewerkt met een saus van noten boter waarop een schuim van mierikswortel en wat geschaafde zwarte truffel. Duidelijk wat vollere smaken in een meer klassieke stijl waarin de barbecue toets goed te proeven was. De contrasterende wijn combineerde verrassend goed, hij vulde het gerecht aan met zijn aroma en zuren. (9,4)

Uit Californië een rijke chardonnay 2016 van Panamera, lekker romig met zelfs een toets van banaan. Souschef Matthew Bijster presenteerde het tweede gerecht, deze was geïnspireerd op zijn stage bij Meliefste. Als basis een stuk dikke palingfilet gelakt in een vinaigrette van steranijs met kruidnagel, ernaast gewelde quinoa afgedekt met een lobbig schuim van aardappel met mais waartussen geroosterde cashewnoten. Het geheel was afgewerkt met pompoenpitten, toefjes gel van limoen en gefrituurde quinoa. Wow, complex met mooie smaakbalans en veel mondbeleving. De frisse toets van de limoen was goed gedoceerd, in de mond een hoofdrol voor de heerlijke paling. De complexe wijn had het er wat moeilijk mee maar met wat grotere slokjes kwam het goed. (9,7)

Matthew kwam met enige trots de barbarie eend laten zien alvorens deze werd bereid, leuk!

Over naar rood met een terug gekoelde Schioppettino van Dario Coos, elegant met tonen van donker fruit en subtiele kruidigheid, heerlijk. Jermain presenteerde een nieuw gerecht. Als basis Japanse rijst met erop stukken makreel pepesan, stukjes verse bloedsinaasappel, gepofte wilde rijst, crumble van wasabi en sesam en dotjes schuim van kokos met serreh. Complexe smaak met veel mondbeleving. In de mond kwam de toets van rijst bij iedere hap terug waardoor het in mijn beleving een lekker eet gerecht was. De wijn werd door de specerijen een stuk lekkerder, erg goed gekozen. (9)

De wijn werd doorgezet voor bij het signature gerecht van de chef. In een bronskleurige schaaltje, de rendang van sukade in een jus van kokos met serreh, erop taugé, krokante zaden en een quenelle ijs van mango. Wow een smaak bommetje, de rendang was redelijk pikant afgekruid, heerlijk. De smaak van wijn kwam er even niet aan de pas maar hij was als “blusmateriaal” een prima aanvulling. (9,7)

Uit Italië een Toscana Rosso 2015 van Pelofino. Diepe robijn rode kleur, vol met zwart fruit, tonen van rijpe braam en subtiele kruidigheid. De op het karkas gebraden eend werd nog even aan geshowd waarna hij weer de keuken in ging voor de laatste bewerking. Het garnituur kwam eerst op tafel. Apart uitgeserveerd rolletjes van tempura gevuld met gekonfijte eendenbout. Op het bord een blokje polenta met toefjes crème van bataat, rolletje rettich met hierin enoki, gebakken cantharel en een crumble van pinda. De chef vulde dit aan met de keurig getrancheerde eendenborst en de eigen saus die met sinaasappel en vadouvan op smaak was gebracht. De cuisson van de eend was top en hij was mooi op smaak. In de saus een prima sinaasappel toets die naadloos aansloot. Met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld. De rolletjes van de bout waren erg lekker, zeker wanneer je ze in de saus depte. De wijn was keurig in balans, genieten. (9,6)

Als afsluiter nog een lekkere geconcentreerde espresso van Bean Brothers met ernaast drie lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, chef Jermain presenteerde samen met sous Matthew Bijster de gerechten met veel achtergrond informatie de gerechten, de wijnen werden keurig door Peter toegelicht. We voelde ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding blijft uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat we weer genoten hebben van de mooie gerechten met veel smaakbeleving en goede texturen met ernaast goed geselecteerde wijnen. Een klein minpuntje blijft de akoestiek, daar stond dan weer de gezellige service tegenover. Een aanrader voor de avontuurlijke proevers en levensgenieters.

5. Super goed gegeten, mooi opgemaakte gerechten en er hangt een goede sfeer in het restaurant.
    Ze kwamen op de juiste momenten vragen of alles naar wens was en of we nog wat te drinken luste.

Tip: reserveer voor chefs table.

6. Vorige week gegeten bij de Rozario. Hele kleine tafeltjes, waar eten net op kan. Amuses prima, men had nog een klein stukje brood voor ons over (geef dan niets) 1 zielig broodje Portionering niet in verhouding tot de prijzen. Ik zit niet in een sterrenzaak!! Porties erg klein voor erg veel geld. De smaak was wel goed, maar ook geen explosies of zo.
    Prijzig wijnarrangement.
    Misschien dat men hier komt om een van tv-bekende kok te zien, maar al met al is het niet veel meer dan een gemiddeld restaurant om de hoek.
    Zal heel wat moeten gebeuren willen we nog eens gaan.

7. Hier voor de tweede keer gegeten sinds de zaak open is, het was beter en minder lawaai. Het advies van de serveerster om een tafeltje beneden te nemen. was juist.

Wij namen het 5-gangenmenu met bijpassende wijnen en dat was een juiste keuze met als nagerecht kaas (zonder meerprijs), mooi.

De amuse was een rijst tafeltje met mooi op gemaakte gerechtjes.
    Het eerste gerecht was drie verschillende manieren van Zalm, lekker en mooi gerecht.
    Het tweede gerecht Gamba's met een mooie schuim, heerlijk.
    Het derde gerecht, kalfswang met diverse manier van tomaat. Super lekker met vooral de geur van de kalfswang
    Het hoofdgerecht in twee borden met in de hoofdzaak lam.
    Het nagerecht, 5 mooie kazen met een glaasje Madeira HEERLIJK. Als afsluiting een koffie met bonbons.

Bij de gerechten mooie wijnen met een goede uitleg net als bij de gerechten zelf, een piepklein minpuntje, men heeft maar eenmaal brood gebracht zodat men niet even kon neutraliseren.

Hier komen wij graag nog eens terug, tot een volgende keer.

8. Han Hofman

We hebben niet kunnen eten. De reservering was onbekend en er werd ons verteld dat ze geen zaken met u deden. Heel vervelend voor ons onze gasten. Ik weet niet wat ik er van moet denken. We zijn zwaar teleurgesteld

9. Loes en Theo van Dulmen

Bijzondere gastronomie door:
    . Juiste afstemming zoet, zuur, bitter, zout en umami
    . Timing van de bediening
    . Complementaire wijn arrangement
    . Ergonomisch meubilair, ontspannen gericht op service.
    . Juiste prijs voor topkwaliteit

Gelukkig een restaurant dat zich niet richt op veel voor weinig, maar zich richt op goed en gezond.

10. Vandaag gegeten bij Rozario. De tafels zijn erg klein, als je een bord voor je krijgt heb je geen plaats meer over.
    Amuses waren lekker. 1 zielig broodje was alles wat je aan brood kreeg. Porties erg klein voor erg veel geld. Als je de prijzen wilt voeren van een sterren zaak zal je je porties toch echt aan moeten passen. Als we al onze gerechtjes bij elkaar zouden voegen zou je nog geen hand vol eten hebben. Erg jammer. De smaak was wel goed hoor!
    Wijn arrangement erg duur voor weinig erg weinig wijn. 4 glaasjes wijn gehad voor jawel €26.
    Maar helaas geen 2e keer meer voor ons.

11. Vooraf gereserveerd voor een 3 gangen menu. Het eten was heerlijk maar de porties zijn erg klein.
    Je moet geen grote eter zijn want dan ga je met honger van tafel. Jammer dat je steeds zelf moet vragen om nog iets te drinken te bestelen. Wanneer het hoofdgerecht geserveerd wordt en er staan lege glazen wordt er niet gevraagd of je nog iets wil drinken. Jammer! Ook jammer dat er problemen met de verlichting waren.
    Wij vonden de prijs erg hoog voor datgene wat geboden werd. Nog veel potentie tot verbetering.

12. Heel weinig gekregen voor veel geld, nee wij komen er niet meer , eigenaar heeft niets aan ons gevraagd wel aan de buren alle tijd... onderscheid, dit moet niet.

13. Eten verbluffend en verrassend. Lekkere smaaksensaties.

Vriendelijke bediening maar weinig aandacht in de interactie. De stroom viel nl. steeds uit en het was er koud. We hadden liever gezien dat dit (neem ik aan incident) aan ons werd gecommuniceerd.

Na afloop een espresso en een thee bestelt om op te warmen. De thee werd leuk gepresenteerd maar had er ook graag iets lekkers bij gewild en een schoteltje voor het gebruikte zakje.

Het driegangen lunchmenu werd te snel geserveerd, drie kwartier in totaal. Door de thee na afloop nog wel wat kunnen rekken. Anders hadden we na een uur buiten gestaan.

14. Rini Coolen

Te veel licht in restaurant. Niet sfeervol. Te kleine porties. In de diepe borden, niet gemakkelijk te eten.

15. Super lekker gegeten met heerlijke smaakbeleving en passende wijnen! Was top, we komen zeker terug! 👍

16. Verschrikkelijke bediening. En na het eten kun je meteen door naar de frietzaak :(

17. Onze ervaringen zijn niet goed.
    A la Carré eten was niet mogelijk op zaterdagavond. Dat bleek pas toen we er al waren. Dat had men vooraf moeten vertellen bij de reservering.
    Verschil in bediening tussen vaste klanten en eerste bezoekers. Geen gewoon kraan water, maar een dure fles bronwater. Minder aandacht.
    Kleine tafels, zodat amuses niet goed op de tafel paste.
    Op zich lekker gegeten maar veel brood er bij. En de verhouding prijs - kwaliteit -bediening is niet goed. Wij gaan er in ieder geval niet meer eten

18. Op uitnodiging van vrienden een fantastische avond gehad.
    Een 5-gangenmenu met verrassende en zeer mooie wijnen gecombineerd.
    Bediening was goed en zeker de passie en liefde voor de wijn werd door de gastvrouw perfect verwoord.
    Ga hier zeker terug, aanwinst voor de regio ✅

19. Zijn daar wezen eten 's middags voor de lunch. Koste €25,- en wat we kregen was echt schandalig weinig. De bediening was ook niks, totaal geen horecaervaring. Toen we klaar waren kwam ze met de broodjes aan. Ongelooflijk wij waren er en nog een ander stel. Verder niemand.

Wij kwamen er voorheen regelmatig. Maar nu met de nieuwe eigenaar komen we niet meer terug. Zeker als je net begint is het belangrijk dat de prijs kwaliteit en de hoeveelheid met elkaar overeenkomen.

20. Mark van Deurzen

Wij hadden ons erg verheugd op ons diner bij De Rozario's, en waren benieuwd of alle media aandacht zich in de praktijk aan de wensen voldoet.
    Het bleek achteraf een teleurstelling te zijn geweest.
    Prijs/ kwaliteit verhouding vond ik naar mijn mening niet in verhouding. De gerechten werden zeer creatief, en kleurrijk, gepresenteerd. Zeker Instagram waardig! Helaas was het qua smaak niet zoals het werd gepresenteerd, weinig prikkelende smaakcombinaties was onze mening.
    De bediening was niet goed op elkaar ingespeeld, en hadden naar mijn mening weinig kennis van wat ze serveerden. Het klonk erg ingestudeerd. Jammer dat de gastvrouw een verveelde houding had, we voelden ons niet erg welkom geheten. Van een klein afstandje konden we de chef zien, en horen, hij had energie voor 10 waardoor dit ergens wel weer werd gecompenseerd in de sfeerbeleving. Jammer dat hij niet bij ons even langs de tafel was gekomen om even een praatje te maken zoals hij dat in de media had aangegeven.

21. marina rhoe

Het was erg gezellig en lekker ook het wijnarrengement was ook kloppend. Vriendelijk personeel we komen zeker na de verbouwing terug

22. Ook wij waren benieuwd naar De Rozario. Veel in de media, dus we waren erg nieuwsgierig! Toevallig liepen we er op een gezellige warme weekendavond langs, binnen was het nog goed druk dus besloten we op het terras een drankje te nuttigen.

Ze hebben tig soorten Gins en tonics, de bartender had er echt iets lekkers van gemaakt. En de meiden en heren in de bediening waren ook erg aardig en spontaan. We hadden eigenlijk nog wel zin in een kleine (vervroegde) late night snack, dus wilden we de kaart nog wel zien. Ons werd wel verteld dat het dan wel even kon duren, omdat de meeste mensen binnen menu hebben en we als laatste binnen waren gekomen "achteraan" moesten sluiten. Snap het eigenlijk ook wel, maar wel jammer! Ik had graag al wat lekkers (van het eten) geproefd. Maar omdat de oppas thuis zat te wachten was dit niet haalbaar voor ons.

Nog wel superleuk gepraat met de hoofd-bediening! Ze heeft ons nog de tekeningen van de plannen voor de verbouwing laten zien en verteld wat ze gingen doen, onder andere de akoestiek (gelukkig! Want het interieur past totaal niet bij het team en het was inderdaad lawaaiig binnen). Heeft ze ons tonkabonen laten zien, ruiken en zelfs een beetje ijs laten proeven met de bijhorende wodka die ze zelf maken.

Toen ik onderweg naar het toilet even vluchtig de keuken in liep (had het netjes gevraagd hoor), schrok ik wel van de omvang van de keuken. Erg klein en warm! Knap van die mannen in de keuken dat ze ondanks de hitte en krapheid toch iedereen een ware smaaksensatie willen en kunnen geven.

Kortom, ik hoop hier snel een lekker menu te kunnen eten! Ik verheug me er erg op. Ik kreeg wel een tip mee om te reserveren via de telefoon of de Rozario site met Resengo (?!?).

23. peter rissenbeek

Op woensdag met een groep van 11 naar De Rozario is niet aan te bevelen. De keuken heeft niet de capaciteit voor een volle zaak (terwijl de meeste mensen zullen reserveren veronderstel ik). Voor een 3 gangen menu zit je van 19.00 tot 23.00 uur.

De bediening doet zijn best, maar is duidelijk niet op het niveau wat je mag verwachten. De doorloop van de gerechten is echt te laag. Als je het menu neemt van 32,50 kun je daarna nog even om de hoek nog een hapje gaan eten.

De gerechten zijn smakelijk en zien er top uit. Maar als geheel voldoet het zeker niet aan de verwachting

24. Heerlijk gegeten! We hadden het verrassingsmenu met bijpassend wijnarragement, echt een aanrader! We komen zeker terug 👍🏽

25. De kwaliteit van het eten was fantastisch. Jammer dat we zo lang op iedere gang moesten wachten, bijna een uur. En brood werd pas bij voorgerecht neergezet. Amuse werd vergeten. Bediening was niet alert, niet tijdig het juiste bestek. Veel te lang wachten na het eten met tafel leeg ruimen, dat dan ook maar weer half doen. Het wijnarrangement kwam niet tegelijk met de gangen, rekening niet goed opgesteld (arrangement teveel). Dat was allemaal wel een domper op de avond. Zou daarom niet snel terug gaan. Er was genoeg personeel daar lag het niet aan. Het ontbrak jammer genoeg aan efficiëntie en alertheid.