De Pastoor in Helmond

voldoende parkeer mogelijkheden voor de deur

ma lunch vanaf 11:30 diner tot 21:30

1344201584 62
1419998678 83
1454451903 85
1482014483 82

1. Hier gegeten op zaterdagavond, het was druk maar niet storend, mooi is hier ook dat veel van de Katholieke kerk terug komt zoals een mooi pastoorskleed met hoed.
    Wij zaten in de opkamer, hier stonden drie tafels waar uit een keuze gemaakt kon worden.

Wij gingen voor een voor, hoofd en nagerecht.

Het voorgerecht was voor mijn vrouw een goed gevulde vissoep met de mooie toepasselijke naam De gouden kelk.

Ik had de scampi’s in ketjap lekker gerecht mooi aantal wel jammer dat het in een gewone kom zat.

Hoofd gerecht was voor mijn vrouw de steak van Tonijn met een mooie salade, en de naam van dit gerecht was ’t Heilig viske.

Ik had de Slibtongetjes gebakken in boter heerlijk, het waren mooie tongetjes dezelfde maat heb ik vorig jaar in België als Noordzee tong gehad.

Bij het hoofdgerecht lekkere frietjes, maar jammer van de 50 cent voor de mayonaise dit vind ik wel zo storend bij het afrekenen als men dit op de bon zet doe dan het gerecht iets duurder inclusief de mayo.

Omdat wij behoorlijk vol zaten werd het nagerecht een gewone koffie met een whisky.

Lekker gegeten een tot een volgende keer.

2. Van Mierlo-Hout

De kok moet zich schamen dat hij/zij een gecremeerde portie spareribs en een uitgedroogde naar karton smakende schnitzel de keuken laat verlaten. Dit doen ze bij de gemiddelde plattelands snackbar beter! De bediening is correct maar aan de arrogante kant. Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar.

1,3
  3. Omdat we een weekendje Helmond geboekt hadden waren we op zoek naar een goed restaurant om s'avonds te gaan eten.
    Afgaand op reacties op deze site besloten we hier te gaan eten en inderdaad... heel goed!
    We zijn er zelfs de dag nadien opnieuw geweest en was opnieuw een voltreffer! Als we nog eens in de buurt zijn gaan we er zeker opnieuw langs.

4. Ongelofelijk dat hier nog mensen naar toe gaan. De kinderen van Maarten Mertens, de eerste eigenaar, begrijpen er niets van. De zoon, huidige eigenaar, is de zwakste schakel in zijn eigen bedrijf. Hij heeft dollar tekens in zijn ogen. Absoluut geen service, geen kwaliteit en alleen maar alle fouten weglachen.

5. Charlotte

Heerlijk lunch voor een prima prijs. Leuke en vriendelijke bediening. Zeker de moeite waard.

6. Spontane bediening, erg gelachen en ook nog lekker gegeten! Zeker voor herhaling vatbaar.

7. Top restaurant! Gezellig eten met zijn tweeën of met het hele gezin. Tegen een redelijke prijs. Vooral de dag acties maken het leuk om een keer te gaan uit eten. Volgende keer weer!

8. Lekker gegeten! Gezellige tent en de service was vriendelijk en snel. Zeker voor herhaling vatbaar.

9. Ontzettend heerlijk gegeten met z'n tweetjes gisteren avond! Erg leuk, we kregen een lekkere amuse vooraf omdat er een nieuwe eigenaar was. En omdat mijn vriendin jarig was werd er een mooi dessert gemaakt met een prachtig versierd bord. Echt een super service! Tot snel weer!

10. Familie Wesp

Wij hebben heerlijk gegeten bij De Pastoor. Vriendelijke bediening, gezellige sfeer. Het eten is eenvoudig en smaakvol. Goede kwaliteit - prijsverhouding.

11. Gisteren met zijn tweetjes weer eens bij De Pastoor gegeten. Het eten was goed, maar wat ons opviel ten opzichte van de laatste keren is dat de bediening lomp en ongeïnteresseerd was. Ons zullen ze hier dus voorlopig niet meer zien!

12. Gisteren weer een keer lekker met z'n tweetjes naar De Pastoor geweest. Voor de een: kaaskroketjes vooraf, saté als hoofdgerecht en een torentje na. Voor de ander: kaaskroketjes vooraf, surf en turf als hoofdgerecht en daarna de arretjescake. Zoals eerdere keren bij De Pastoor ook gister heerlijk gegeten, lekker ongedwongen, gewoon top!

14. Gisteravond zijn we weer eens een keer naar de pastoor geweest. De inrichting verraad de oud Hollandse gezelligheid al. Het eten is goed, geen hoogdravende zaken, maar je proeft dat alles vers is. De wijnkast is trouwens perfect! Rode en witte wijnen op de perfecte temperatuur. Iets meer keuze dan 2 wijnen zou fijn zijn, alhoewel deze wijnen wel echt zeer goed in prijs/kwaliteit zitten! Kortom, wij gaan hier nog vaker komen!

15. Heerlijk geluncht bij de pastoor. Vriendelijke bediening en het eten stond vlot op tafel! Wij gingen met een vol en tevreden gevoel de deur uit! Tot snel maar weer.

16. Wat een gezelligheid! We werden welkom geheten alsof we hier al jaren komen. Het aperitiefje aan de bar was een feest en het eten was top. De keus in de kaart was trouwens goed. Kortom een heerlijke plek om ongedwongen thuis te komen.

17. Met zijn 2tjes wezen eten. Wij werden aan een tafel van 4 gezet. Geen aanrader als je gezellig met je partner wat wil gaan eten. Het is echt een familierestaurant waar kinderen op de achtergrond krijsen. Wij hadden een hoofd- en nagerecht. Mijn vriend kogelbiefstuk en ik de spare-ribs. Het werd zonder enige sfeer geserveerd. Spare-ribs waren aan de uiteinden gewoon verbrand en kon je niet opeten. Midden stuk was best wel lekker. De kogelbiefstuk was wel lekker ook een aanrader, alleen de peperroomsaus niet aan te raden om erbij te nemen. Borden werden pas na een half uur weer opgehaald.
    Op het begin toen wij binnen kwamen maar 1x gevraagd om iets te drinken. De rest van de tijd niet meer. Na het hoofdgerecht het toetje gehad. Een dame blanche en een torentje. Werd op een groot wit bord geserveerd heel saai weer allemaal. Ook het personeel was erg nonchalant zaten erg chagrijnig te kijken naar ons en anderen, en waren alleen maar aan het kletsen met elkaar. Helaas geen volgende keer meer voor ons.

18. We hebben lekker gegeten maar niets aparts. Gewoon doorsnee restaurant. Zeker met kinderen is dit een prima plek om een hapje te eten. Voor een gezellig dineetje met z'n 2 en vind ik dit geen aanrader.
    Persoonlijk vond ik dat er meer aandacht besteed mag worden aan de opmaak van de borden. Kleine moeite maar komt wel feestelijk over!

19. Ad van der Lee

Eten was weer heerlijk, personeel attent en komen praatje maken zonder opdringerig te zijn.

20. Het was erg lekker. Spareribs zijn zeker een aanrader. Personeel is erg vriendelijk en bediening ging snel. Niets te klagen dus!

21. Eerste kerstdag gegeten. Heel lekker eten (ook vega) voor een prima prijs. Vriendelijke bediening en goede sfeer. Kinderstoel voorhanden. Prima, prima dus!

22. van Amelsfoort

Hier kun heerlijk eten met een gezellige bediening enig min puntje zijn de oude wc's, (zijn wel schoon) het speciale maandgerecht met haas, is aan te raden. Wij gaan hier zeker vaker eten. Reserveren is nodig

23. Peter de wit

Afgelopen woensdag met z'n 2en bij de pastoor geweest. We wilden een simpel sateetje eten maar werden overtuigd om het maandmenu te proberen. En dat was de moeite waard!! Heerlijk gegeten voor maar 29,50 pp! Ook de sfeer was super. En de wijn die ons aangeraden werd bij het eten subliem.
    Kortom een super avond gehad, ik kom snel terug.

24. Ontzettend heerlijke lunch! Gezellige sfeer en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader! Carpaccio, club special en niet te vergeten de gehaktballen uit eigen keuken heerlijk!

25. Tim & Karlijn

Gisterenavond gegeten bij De Pastoor na gisterenmiddag gereserveerd te hebben via eet.nu. Heerlijk gegeten en heel gastvriendelijk bediend. Een aanrader!

26. Top! Gamba's nog nooit zo lekker gehad en leuke bediening.

27. Sissy Gerlings

Niet goed, we dachten gezellig uit eten te gaan. Onze zoon had spare ribs en die vond hij lekker. Maar denk verder niet dat je in een restaurant zit, het is echt n eetcafe. De prijs/kwaliteit vonden wij niet goed. Sausjes uit een pak en frites die niet knapperig waren.

28. Wat een enthousiasme en lekker eten. Het is een leuke en intieme gelegenheid. Het is informeel en dat maakt het ook laagdrempelig zonder dat het goedkoop wordt. Voor ons puur op de gok, maar zeker geen spijt. Wij moesten eerder weg omdat we de bios moesten halen en daar was ook alle flexibiliteit toe. Goede bediening en fijne eigenaar. Zeker een gelegenheid waar we weer eens een hapje gaan eten. We moeten immers het dessert nog eens komen proeven. Ik zou zeggen.. zeker het proberen waard als je ook iets in die buurt zoekt. Wel vind ik dat er wat aan het toilet gedaan mag en kan worden. Dat is altijd wat zonde als die wat achterstallig onderhoud heeft.

29. Slechte, trage bediening. Prijs-kwaliteitverhouding zoek!! Ons zien ze er niet meer.

30. Gisteren bij de Pastoor geweest. Ze hadden net een High Wine arrangement geintroduceerd en dat hebben we geproefd. In een woord: geweldig! Allemaal kleine hapjes in 3 verschillende gangen, een beetje zoals High Tea, maar dan met lekkere wijnen erbij. Echt een geslaagde avond, de sfeer is daar ook altijd goed met een top bediening. Een tien met griffel!

31. Lekker eten en vriendelijke gastheer!

32. Quinta Reijnders-van Heesch

Super goed, lekker, gezellig en fantastische sfeer.

33. Heerlijk gegeten, de nieuwe kok is echt een aanwinst
    De opmaak was zo leuk gedaan en de bediening zo vriendelijk.
    Een gezellige avond gehad.

34. Heerlijk gegeten. De bordgerechten zijn een aanrader. Informeel, gezellig eetcafe, waar je een welkom gevoel krijgt bij binnenkomst. De bediening is correct en geeft een goed advies. We gaan de volgende keer zeker een ander bordgerecht proberen.
    Een aanrader!

35. Onverwacht hier terecht gekomen, heerlijk gegeten, service was uitstekend. De kok kwam even aan tafel om te kijken of alles naar wens was.
    Echt een parel op een onverwacht moment

36. Afgelopen vrijdag zijn we er gaan eten.. heb" Gamba's ala de pastoor" genomen. In een woord "geweldig"te noemen, heb ze nog nooit ergens zo lekker gegeten! Erg leuke en vlotte bediening, superlekker "Grand Dessert" gehad, ook dit was om je vingers bij af te likken! Wij gaan zeker hier vaker terug, je krijgt echt het gevoel van "Thuis".

37. Wat een super gave tent! Super eten maar vooral een super ambiance en geweldige bediening! Hier komen wij zeker terug!

38. Gezellig restaurant met vriendelijk personeel en heerlijk eten voor een redelijke prijs.

39. Smokey & the Bandits gegeten. Heerlijke vette zalm en frisse hollandse garnalen opgestapeld in verse sla.
    Sancerre erbij, goed gezelschap, bruin cafe, heerlijke koffie. Wat wil een mens nog meer.
    Top, meneer de Pastoor!

40. David de Leeuw

Een jaar of 10 geleden kon je bij de Pastoor heerlijk eten. Goed bereid voedsel, en altijd ruim voldoende. Onlangs hier nog eens geweest. Wat een achteruitgang. Waar je vroeger bij de Sate met friet 3 stokjes sate kreeg, waarvan je proefde dat deze van de plaat af kwam, krijg je nu nog 1 stokje sate, die heel rubberachtig van structuur is, de saus is amper satesaus te noemen. Het lekkerste van het gerecht was de mayonaise die bij de friet hoorde...... In dat opzicht is de prijs-kwaliteit verhouding behoorlijk scheef. Ik zal niet snel meer terug gaan, en denk vol weemoed terug aan "zoals ut vruuger waar"....

41. Op aanraden van anderen... 'ns geprobrobeerd. Maar dat was tevens de laatste keer. De uiensoep was té vet (door de toegevoegde spekjes), de bestelde schnitzel kwam niet uit de pan maar uit de frituur. Daardoor té droog en als ik er mn vork in prikte kwam het vet naar boven. De paneerlaag om de schnitzel was zo dik dat ik geen schnitzel heb kunnen proeven. En dat is toch een stukje vlees dat elke huisvrouw kan klaar maken.

Helaas..... van ons lijstje geschrapt.

42. Ine 27 punten

Vuil bestek. Glas met mondafdruk van de vorige drinker er nog op. Salade op een gloeiend heet bord. Gamba's zonder jasje besteld; wij kregen ze geserveerd met jas. Vissoep die duidelijk net uit de magnetron kwam; zo gloeiend heet dat deze de eerste 10 minuten niet te eten was. Uiensoep daarentegen was bijna koud. Spareribs waren verbrand. Een serveerster die het lachen duidelijk verleerd was! Jammer, vroeger was de kwaliteit en de aandacht voor detail een stuk beter!

43. We hebben hier in het verleden een keer heerlijk gegeten, nu hebben we de Pastoor nog een keer opgezocht, maar het viel helaas een beetje tegen.

Voorgerechten waren allebei lekker, vervolgens namen we allebei (net als toen) een sate schotel, jammer dat de satesaus erg flauw was, het kwam over als een gerecht uit een cafetaria. Nagerecht was wel weer goed te doen.

44. Was ooit een leuk tentje waar je voor een leuke prijs eenvoudig maar goed kon eten.

45. Vroeger kwamen wij hier regelmatig, maar het is een tijdje minder geweest.

Nu komen wij er weer erg graag. Lekker gegeten en super die wijnkast. Heerlijk sancere gedronken, proost op de volgende keer.

46. Opzich een sfeervol eetcafeetje, maar de kwaliteit van het eten laat nogal te wensen over. Dit is echter niet altijd geweest! Een aantal jaar geleden toen de zaak nog in handen van de oorspronkelijke eigenaren was kwamen wij hier graag eten, genietend van degelijk en naar prijsverhouding goed eten. Jammer dat er nu een nieuwe eigenaar is. Ik ben het afgelopen jaar twee keer geweest (voordeel van de twijfel) maar het niveau is (zelfs voor een eetcafe) beneden alle peil. Inspiratieloos, amateuristisch en mijn vlees was zelfs koud!

Ook de prijs/kwaliteit verhouding is ver te zoeken. De prijzen die je nu betaald (ruim 22 euro voor een simpel en weinig bijzonder stuk biefstuk) zou je eerder in een restaurant verwachten, niet in een simpel eetcafe.

Nee, eetcafe 'De Pastoor' heeft er weer een klant minder bij.

47. Ik vind de sfeer juist erg gezellig, en dat van die oude tafels en stoelen valt ook wel weer mee. Gewoon een sfeervol gezellige oude zaak met uitstekende gerechten voor een uitstekende prijs.

Ik ken ik Helmond geen andere zaak met deze kwaliteit eten en voor deze prijzen.

Ik kom er graag.

48. Het eten is inderdaad lekker, maar niet erg bijzonder.

Ik vind de gerechten behoorlijk prijzig, voor hetgeen wat je er voor krijgt.

Ook vind ik de sfeer niet erg gezellig. Het is een klein café, wat ook erg volstaat met tafels. Ook vind ik de stoelen en tafels er goedkoop uit zien, wat de sfeer niet ten goede komt.

Lekker om er eens gegeten te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar.

49. Geweldig lekker gegeten.

Gamba's waren super!

50. Ik vind het hier altijd leuk en gezellig. De vissoep is een echte aanrader. Je moet soms wel lang op bediening wachten.

51. Aarle-Rixtel

Lekker gegeten.

De kleine salade is groot zat.. en knoflook betekent hier echt knoflook!

We zaten alleen een beetje in een verdomhoekje en werden erg vergeten door de bediening.
    Op zondagavond is het er erg druk, rumoerig, het wachten duurt het lang!

Ik ken geen enkel restaurant met arretjescake op de kaart.. dat maakte veel goed!

52. Redelijk restaurant. Er gaat nogal eens wat mis in de bestellingen. Wel gezellig zitten.
    Hebben geluk dat er niet al te veel concurrentie direct in de buurt zit.

53. Uitstekend eetcafe, familiaal en ook goed met kleine kids ! Heerlijk eten voor een normale prijs kwaliteit verhouding.
    Wij komen er regelmatig terug om de gezelligheid, uiteraard het eten in combinatie met ons dochtertje !!!

54. Zeer goed eetcafe, behoort zeker tot de beste van Helmond, afwisselende menu's en hoge kwaliteit

55. Liesbeth

Te druk; rokerig. Eten matig tot slecht (vis was op rand van bedorven).