Gratis parkeren rondom het hotel / restaurant

Lunch Diner
za lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
zo lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:00

Omschrijving

Welkom bij Landgoed De Uitkijk****

Geen verkeer te horen, alleen het geruis van bomen, gekwetter van vogeltjes en geritsel van eekhoorns doorbreken de stilte.

“Genieten” staat centraal in ons kleinschalige en huiselijke hotel en restaurant, waar u in een sfeervolle en bosrijke omgeving prettig en ongestoord kunt genieten.

De fantastische ligging, de accommodatie en zeker de sfeer, bieden u alle mogelijkheden om ieder verblijf tot een succes te maken! In een landelijke omgeving geniet u van topgastronomie en perfect Twents gastheerschap.
*******

Overnachten in alle rust
Bij ons ligt de nadruk op rust, privacy en ontspanning. Onze sfeervolle hotelkamers zijn dan ook voorzien van alle gemakken om ’s ochtends uitgerust en ontspannen te ontwaken.
Terwijl u geniet van het ontbijt met verse broodjes en heerlijke vruchtensappen, hoort u op de achtergrond de vogels weer een mooie dag aankondigen!

Natuurlijk ontspannen
Bij ons gaat ontspannen als vanzelf: Als u een frisse neus haalt in ons eigen bos, vergeet u al snel uw dagelijkse beslommeringen. Al wandelend of fietsend langs de veengebieden, de heide of de loof- en naaldbossen van het Nationaal Park, waant u zich in een andere wereld.
Rozig en voldaan geniet u daarna van een smakelijke lunch of een tongstrelend diner.
Ontspanning als vanzelfsprekendheid.

1382192912 67
1420800841 80
1517320663 81

1. Alice Meijlis

De bediening was waardeloos, met veel tegenzin de menukaart toelichten, lang wachten op gerechten, fles mooie rode wijn besteld (geen huiswijn) deze was ijskoud. Wij gaven dit aan en idd de bediening gaf aan deze komt uit de kelder. Dat was het dan ook. Eten was koud (te weinig personeel?) de prijzen op de kaart doen een andere kwaliteit vermoeden.
    Via vriendin die zich beklaagde over onze ervaring werd met ons contact opgenomen en na toelichting over onze ervaring kwam een bijna ongelofelijk reactie : zij herkende zich hier niet in. Jammer was het wel maar daar bleef het bij. Wij wilden met ons bedrijf ons jubileum daar vieren, heb je het toch over 70 mensen. Daar is nu geen sprake meer van.

2. Vanavond met dochter wezen eten bij de Uitkijk.
    Wij hebben genoten van gastronomisch 5 gangen wild menu.
    Alles smaakte heerlijk en was heel goed bereid en met liefde voor het vak opgemaakt.
    Service perfect en vertelde precies wat er op je bord was.
    Vriendelijk en goed gehumeurd.
    Voor een klein beetje indruk hier een foto van het nagerecht, zijnde.
    Sinaasappelmousse met krokant van speculaas,
    appel-pompoenchutney en kaneelparfait.
    Komen zeker nog weleens weer een keer heerlijk eten.

3. Prachtige plek, mooi ingericht, goed en bekwaam personeel. Bestelde een flamkuchen vegetarisch maar volgens mij weet de kok niet hoe je dit moet maken, kreeg een soort hard geworden toast met gesmolten kaas met mayonaise. Ronduit niet te eten. Ga even bij je collega langs, die weten hoe het wel moet en anders heel wijs, haal het van de kaart, het was gewoon oneetbaar. Ik was in gezelschap en kreeg de lunch aangeboden anders echt terug naar de keuken gestuurd. Goed gevuld glas wijn trouwens en heerlijke cappuccino.

3,2
  4. Maurits

5. Heerlijk gegeten en gedronken. Helaas wordt er ook zonder problemen alcohol geschonken aan minderjarigen.

6. Leuke locatie. Aardig personeel.
    Bestellingen niet erg snel. Bijna een half uur moeten wachten op de koffie, maargoed dat kan gebeuren en verder geen probleem.

Sandwiches van de high tea waren niet al te vers (droog). En van elk beleg maar 1 broodje. We moesten daardoor alles maar met elkaar delen.

7. Als je ergens als gast gewaardeerd wordt is het wel bij Landgoed Hotel De Uitkijk (dit is onze ervaring) tijdens het verblijf met de kerstdagen alweer voor de 3e keer dit jaar.
    We waren uiterst tevreden over het Kerst arrangement, zeker ook voor het mee denken over de eventuele diner aanpassingen. Fijne staf/personeel, die heel amicaal kunnen zijn (ligt ook aan je zelf hoe je hen benaderd) maar zeker ook beleeft en je als gast behandelen. De geboden diners waren top, zo ook de sfeer zeer relaxed! Gelukkig zijn het ook mensen van "vlees en bloed" en geen robots, dus de ervaring zal voor een ieder verschillend zijn.
    Als de glazen bekers niet onder het koffie apparaat (op de kamer) passen vraag je gewoon even om kopjes toch. Pas de problème etc.

8. Heb vaker de uitkijk bezocht. Helaas de indruk dat de kwaliteit van de service en ook van de maaltijd achteruit is gegaan. Veel jong personeel wellicht stagaires? Je krijgt geen menukaart,
    Er wordt niet gevraagd of je iets wilt drinken bij het eten, brood met boter zonder botermesje. Amuse smakeloos
    Hoofdgerecht veel vlees en vrijwel geen groente. Hoop dat het in de toekomst weer zoals voorheen is.

9. Top locatie met een goed ingespeeld team met een verrassingsmenu van echte top kwaliteit

10. H.de Ridder

Na vriendelijke ontvangst plaats genomen in het restaurant waar wij aangaven de AHrestaurantactie kaart te hebben dat werd begrepen waarna wij een drankje bestelden. De ober gaf een goed advies bij de menu keuze en hebben wij lekker gegeten. Dan bij het afrekenen werd de AH kaart niet geaccepteerd wij hadden de kaart bij de plaatselijke AH om moeten ruilen voor een ticket met 15% korting wat wij de dag erna op een beamer in de winkel zagen. Ergo hebben wij 2 diners afgerekend Dit klopt natuurlijk niet en gaan de AH en de Uitkijk hier goed de fout in

11. Piet en Annet

Uitstekend gegeten en en een super vriendelijke bediening, zeker de moeite waard om in deze ambiance een gezellig etentje te boeken.

12. Lammerts van Bueren

Ontvangst door de gastvrouw was vriendelijk. Het eten was goed verzorgd en heerlijk van smaak en ook de wijnen waren heerlijk en betaalbaar. De bediening was wisselend, van vriendelijk tot meerdere malen niet klantvriendelijk, jammer.
    Alles bij elkaar een fijne avond gehad met z'n vijven.

13. Wij zijn afgelopen week, samen met een bevriend echtpaar, te gast geweest bij Hotel "Landgoed de Uitkijk" te Hellendoorn. Het verblijf was bijzonder aangenaam. Zeer vriendelijke bediening, prachtige (balkon)kamers in een bosrijke omgeving. Het eten was ook van bijzondere kwaliteit. Kortom dit hotel is een aanrader!!

Wij wensen deze nieuwe eigenaar en zijn vrouw (sinds een jaar) dan ook heel veel succes met dit prachtige hotel.
    En "kijken uit" naar ons volgende bezoek aan Landgoed "de Uitkijk" - Hellendoorn.

14. Bediening en ambiance prima. Eten redelijk, maar erg prijzig en kleine porties.

15. Jasmijn

Vanmiddag een heerlijke boswandeling rond De Uitkijk gemaakt met het plan om na die tijd even lekker een broodje bij de De Uitkijk te eten.

We werden direct geholpen en bestelden wat te drinken. Daarna werd door een andere serveerster de drankjes gebracht zonder begroeting en zonder te vragen wie wat had. Toen we iets van de kaart wilden bestellen, 5 minuten voor vijf en met de lunchkaart op de tafel, werd er op een heel botte manier aan gegeven dat dat niet kon. Het was veel te druk, er was een bruiloft en de keuken kon dit niet aan. Zonder ook te vragen of we iets anders wilden bestellen of iets anders aan te bieden hebben we niemand meer gezien.

Echt een hele slechte ervaring en erg jammer van deze bijzonder mooie locatie. Absoluut niet verwacht van zo'n restaurant! Maar ergens anders in Hellendoorn heerlijk gegeten met vriendelijke bediening.

17. We hebben hier gegeten met een dinercheque. Het was heerlijk. Locatie ontzettend mooi. Drankjes vond ik wel wat prijzig; voor de rest perfect.

18. Anja Reijnders

Super plek, lief en vriendelijk personeel. Eten is erg lekker. Je kan in de buurt wandelen met je hond in losloopgebied, en hond mag ook mee naar binnen in de serre. Echt een aanrader!

19. Het restaurant werd mij al meerdere keren aanbevolen en nu zijn we er dan ook eindelijk een keer geweest.

De sfeer is echt geweldig. Het restaurant bevindt zich midden in het bos en het lijkt bijna een plaatje. Bij vertrek waren er fakkels aanwezig op de parkeerplaatsen. Erg mooi om te zien.

We werden netjes ontvangen door de gastvrouw die ons eerst de mogelijk bood om eerst iets te drinken in een soort woonkamer met open haard. Dat hebben we gedaan. Daar konden we ook alvast de kaart bekijken. We hebben uiteindelijk niet iets van de kaart gekozen want ze hadden ook een verrassingsmenu waar je voor kon kiezen. Daar kozen we voor en daarbij ook voor passende wijnen. Het eten was werkelijk voortreffelijk en zeer verrassend. Ook de wijn was heerlijk en passend bij de gerechten.

De bediening was tevens zeer vriendelijk. We hebben van de hele avond zeer genoten. We gaan best vaak uit eten en willen dan het liefst telkens iets nieuws uitproberen maar hier komen we zeker nog eens terug.

20. Zeer goed eten voor weinig geld. Vooraf geborreld in de lekkere fauteuils bij de openhaard. Prachtige ligging middenin de bossen en wat een fantastisch pand/ aangezicht in de avonduren. Helaas waren de fakkels buiten uit, maar dit kwam volgens de gastvrouw omdat het buiten te hard waaide, waardoor de gasfakkels uit zouden waaien.

Aangezien de kaart onlangs vernieuwd is, hebben we ervoor gekozen om a la carte te eten. Het eten was voortreffelijk en de gastvrouw wist precies welke wijn erbij geserveerd moest worden.

Ik heb een heerlijke avond gehad met mijn vrouw.

21. Goed ontvangen door de gastvrouw. Vooraf konden we kiezen uit a la carte of een verassingsmenu. Omdat we een avond verwend wouden worden, hebben we gekozen voor het verassingsmenu, de kok had zeker zijn best gedaan, want was het heerlijk!! Een leuke ambiance en nette bediening die weet waar ze het over hebben. Na afloop een kopje koffie gedronken bij de openhaard (bediening zegt dat dit de woonkamer is..?)

Al met al een aanrader, ons zien ze zeker snel terug!

22. Mooi hotel, mooie lokatie. We zijn daar vaker geweest even een drankje doen, prima. Dit keer gingen we daar eten. Mijn vrouw had toevallig nog kortingsbonnen (2e menu gratis) van de AH. Die dus maar gebruikt. Die bon moet je van tevoren even afgeven aan de balie.

Met zwaar overdreven luide stem zodat werkelijk iedereen het moest horen, werden we even later op het terras (waar ook andere mensen zaten te eten), welkom geheten en werd bijna geroepen hoe fijn ze het vonden dat wij bij de AH met bonnetjes hadden gespaard om bij hun te kunnen eten. Alsof we kleuters waren! Ronduit gênant!

Ik heb om de kaart gevraagd, maar die gekregen we niet, want er was een speciaal verrassingsmenu samengesteld voor de AH klanten (wat nou! Dat stond nergens in de voorwaarden). Ook toen ik opnieuw vroeg om de kaart omdat ik graag mijn eigen keuzes maak, werd mijn verzoek geweigerd. We hebben het hier nota bene over een 4 sterrenhotel! Om de sfeer maar niet verder te verpesten heb ik me maar stil gehouden.

Er werd wel netjes gevraagd of we bepaalde vleessoorten beslist niet wilden. Dat gaf dan wel weer moed. Mijn vrouw wilde geen gevogelte en ik eet geen wild, en dat werd genoteerd. Desondanks werd ons even later toch gevogelte en wild voorgeschoteld met net even te veel bla bla. Toen ik opmerkte dat we toch duidelijk hadden aangegeven dat we geen wild en gevogelte wensten, werd er doodleuk gezegd dat het tamme eend was en geen wild. Ja, dat klopte inderdaad: erg beweeglijk was die eend inderdaad niet.

In plaats van het terug te nemen, werd ons doodleuk gezegd dat we het maar gewoon moesten proberen en dat het wel lekker was. Zelfs in een snackbar ben ik nog nooit zo vreselijk onbeschoft behandeld geweest. Maar goed, de kok had inderdaad zijn best gedaan, dat moet ik de kok nageven, het was best lekker allemaal. Maar toch zeker niet waar ik om gevraagd had. Kom op nou!

Als excuus en compensatie voor de fout werd ons even later door de ober een mooi stukje kalfsvlees aangeboden. Ja amehoela! Want de mensen die een tafeltje verderop zaten en ook een AH menu zaten te eten kregen ook hetzelfde stukje kalfsvlees dat kennelijk sowieso al bij het menu hoorde.

Kortom:
    Eerlijk is eerlijk: Het eten was prima. De bediening was ronduit incompetent, onbeschoft en bijzonder arrogant. Minachting voor de klant, andere woorden heb ik er niet voor. In een snackbar word je serieuzer als klant behandeld dan hier in dit zogenaamde 4 sterrenhotel.

Mij zien ze er dan ook nooit meer terug!

5,7
  23. Uitstekend gegeten en genoten van het verrassingsmenu met wijnarrangement van de chef kok. Goede en vriendelijke bediening en een prachtige plek voor boswandelingen met een schitterende doorkijk vanuit het terras op een bosweide. Komen zeker terug als we weer in de buurt zijn! Hadden overigens op basis van de (merendeels oude) recensies bijna besloten er niet te gaan eten, maar blij dat we dat dus wel gedaan hebben.
    Joan - Heemstede

24. Lydia 96 punten

Uitkijken met de "Uitkijk" want goed en lekker eten is hier ver te zoeken. Lauwe tomatensoep.

Het aanbevolen aspergegerecht bestond uit 5 asperges, goed bereid en daar hield het wel mee op. De bijbehorende ham was droog, had geen smaak en was verkleurd. Het eitje was blauw/groen verkleurd, de krieltjes waren niet gaar en de boterjus bestond uit gesmolten boter.

Het nagerecht, koffie met lekkernijen, zet je geen één klant voor. Onbestemd van smaak en droog. Als vergoeding kregen we één drankje gratis!

Een hele slechte beurt voor de "Uitkijk", uitkijken dus!

25. Vandaag een cheeseburger gegeten. Ik heb nog nooit zo'n vieze hamburger gegeten. Het vlees leek niet op vlees, er zat een hele vieze mosterdachtige smurrie onder. En zelfs de salade had een vieze dressing die naar donker bier smaakte. Alleen de frietjes waren te eten. En dat voor 15 euro. Nee, geen aanrader.

26. Leuk welkom, straalt klasse uit.

Helaas is het eten niet wat ik er van verwacht had.

het voorgerecht was matig

Dan het hoofdgerecht :

We hadden gebakken victioria baars besteld, dit was nogal smakeloos en niet goed gebakken en de bijlagen waren helemaal aan de matige kant.

De friet was te weinig en de 2e bestelling kwam als mosterd na de maaltijd.
    de creme brulee was niet vers.
    en dan de rekening, huiswijn per glas euro 4.50
    brood met kruidenboter euro 9.00
    een glas (je) whisky euro 11,50

In de regio zijn er diverse restaurants met dezelfde uitstraling en prijsverhouding die zeker 10x beter zijn!

Jammer. een gemiste kans dus

3,3
  27. Ingo

28. Greetje Bos

Wat een heerlijkheid! We komen vaker in restaurants, maar dit is een restaurant waar wij nu graag naartoe gaan. Waarom? De ambiance, je kunt zitten bij de openhaard en een heerlijke high tea geserveerd krijgen, of in de serre plaatsnemen. En wat voor een high tea! Nergens hebben we zo'n high tea gekregen. Je krijgt onbeperkt thee, koffie, maar ook luxe koffie's als je dat wilt en ze hebben zelfs een caffeïne vrije cappuccino of latte machiatto. Je krijgt een aantal warme gerechtjes vooraf, waaronder een gambastaartje en quichje en koude gerechten zoals sandwiches, fruit, cake, scones, brownies en nog veel meer zoetigheid allemaal zelfgemaakt. Daarbij komt dat het restaurant prachtig is gelegen met een mooi groot verwarmd zonnig terras. Het ligt aan de bosrand, waardoor je ook de mogelijkheid hebt om te gaan wandelen in het bos als je daar zin in hebt. Verder is er een kleine speeltuin bij waar de kinderen kunnen ravotten. Wat wil je nog meer? Echt een aanrader! Ook erg aardige mensen in de bediening, die het ook leuk vinden dat er kinderen zijn. We verheugen ons op vele middagen en avonden bij De Uitkijk! We komen dan geheel ontspannen weer thuis is onze ervaring.

29. Heerlijk gegeten met 6 personen.
    Prachtige landelijke inrichting, straalt rust uit.
    Vriendelijke en vlotte bediening.
    Voor herhaling vatbaar!

30. Laat gebeld en kreeg met kinderen een plek in de "woonkamer" dit was netjes van tevoren gemeld en perfect met de kinderen. Lekker gegeten voor een goede prijs. 1 hoofdgerecht was niet doorgegeven aan de keuken maar ik denk dat de brigade een snelheidsrecord hebben verbroken, Hulde!

31. Geert-Jan Buiter

Ruimte genoeg om te parkeren.

Vriendelijk welkom.

Vlotte en vriendelijke bediening.

Eten en drinken is van goede kwaliteit en de prijs komt overeen met het gebodene.

Het geheel straalt rust en klasse uit.

Wij komen zeker terug.

32. Leuk welkom, straalt klasse uit.

Helaas is het eten niet wat ik er van verwacht had.

De proeverij als voorgerecht was uitmuntend!

Dan het hoofdgerecht :

De dames hadden gebakken zeeduivelfilet hadden besteld, dit was nogal smakeloos en niet goed gebakken.

Ik had stukjes kalfsvlees met truffelsaus en lintpasta, de smaak was goed alleen moest ik de stukjes kalfsvlees met een vergrootglas zoeken!

In de regio zijn er diverse restaurants met dezelfde uitstraling en prijsverhouding die zeker beter zijn!

Jammer.

33. Theo van Boden

Erg lekker eten, leuke bediening waarvan een ober wel erg treurig. Wel een aanrader komen zeker terug