Op dit adres zit nu: Melange 7

1277820270 92
1306720771 94
1378972022 85
1386197147 86

1. We zaten in een hotel in Heiloo en we waren op zoek naar een restaurant om savonds te eten. Via google kwamen we bij dit restaurant terecht.

Het welkom was uitstekend. We werden bij de deur verwelkomd en naar onze plaats gebracht. Ze hadden de jassen wel even mogen aannemen want nu hingen ze over de stoel.

Na wat te drinken kregen we een amuse. Een bitterbal van risotto met lamsvlees. Prima bitterbal alleen was de lam niet te herkennen als zijnde lam.

Een van de serveerster kwam het menu uitleggen. Je hebt 9 gerechten waar je uit kunt kiezen afhankelijk van hoeveel gangen diner je wilt gebruiken. Zeer origineel en leuk concept op deze manier.

Mijn zwangere vrouw mocht een aantal gerechten van de kaart niet hebben. Ik kois voor een cheviche van tong met langoustinetempura en quinoa. Mijn vrouw kreeg een verassings voorgerecht.

Het voorgerecht was prima. Goed op smaak. Het enige minpuntje was de verhouding van de quinoa en de tong met de enige langoustine op het bord. Ook was de tempura niet echt een tempura maar een wat dikkere deegkorst. Smaak was prima.

Het voorgerecht van mijn vrouw zag er uitstekend uit. Het was een combinatie van elementen uit mijn en het andere voorgerecht. Prima van smaak.

Daarna kregen we de risotto. Deze wordt aan tafel afgemaakt in een grote parmazaanse kaas. Erg leuk en smaakvol. 2 puntjes van kritiek: 1. De hoeveelheid. Het was een bord vol. Daardoor zaten we aardig vol voor de laatste 2 gerechten.
    2. De risotto was niet helemaal gaar. Daardoor werd hij wat droog. De risotto was wel prima van smaak.

Het hoofdgerecht was dagvis. Dat was dorade met mozarella, moesseline, kruidenolie, zongedroogde tomaatjes en een chipje van aardappel. Leuk gerechtje. Prima van smaak. Alleen komt de mozarella niet tot zijn recht in dit geheel.

Mijn vrouw zat door de risotto ondertussen vol. Ik heb nog een nagerecht genomen. Nectarine met sinasappel, basilicumtuile en yoghurtijs. De nectarine was gepocheerd in diverse specerijen maar smaakte niet bijzonder. Hij was ook wat hard. De basilicumtuile smaakte niet naar basilicum. Het dessert viel mij wat tegen.

Al met al een leuke restaurant waar je prima kunt eten. Als ze iets beter opletten kan dit een top zaakje worden.

2. Gisteravond bij La Locanda gegeten met vijf personen.

Het eten was een positieve Belevenis en we waren allemaal tevreden. De bediening was goed en we werden goed ingelicht over de gerechten die we besteld hadden. Dus we gaan zeker nog wel een keer.

3. Gisteravond bij La Locanda gegeten; wat een verwenavond!
    Elke maand is er een wisselend menu en deze maand hadden we als voorgerecht de gepocheerde makreel. Een bijzondere combinatie met hangop van citroenblad, komkommer en kaviaar.
    Beide tussengerechten, zowel de langzaam gegaarde rosbief met basilicumvinaigrette en abrikoos als de cannelloni gevuld met duxelles op een puree van pompoen met komijn waren verrukkelijk!.
    De saltimbocca als hoofdgerecht op fantastische spaghetti aioli was een topper.
    Het zoete nagerecht, de clafoutis, maakte de avond compleet.
    Dit alles met een geweldig wijnarrangement, waardoor de gerechten perfect tot hun recht kwamen.
    Mede door de erg goede en attente bediening, met verstand van wijn en spijs, hebben we een topavond gehad.
    Aan alle medewerkers; bedankt voor de fantastische avond!
    We komen deze zomer zeker terug om de Italiaanse familielunch op jullie terras te proberen.

4. Mandy Stoop

Heerlijk gegeten vanavond! De risotto is zeker een aanrader! De spoom waren ze helaas vergeten, maar het chocolade dessert maakte dat helemaal goed!

5. Louis Laan

Top restaurant waar we al vele keren heerlijk hebben gegeten. Prijs is wat stevig maar de kwaliteit is dat wel waard

6. M. Leemhuis

Na vele aanbevelingen, afgelopen dinsdag voor het eerst gegeten bij La Locanda. De entree is meer dan aangenaam, door de inrichting en het ontvangst van het personeel. De ambiance is sfeervol en ondanks de grote ruimte heerst er een intieme sfeer. Beginnend met een heerlijke smaakvolle wijn en een stukje tomaat/rozemarijnbrood belooft veel goeds. De kok die zelf het menu kwam presenteren, het personeel dat perfect de balans weet en de klasse die het restaurant uitstraalt maakt La Locanda een unicum in zijn soort en dan is er nog niks gezegd over het eten. De beruchte risotto kon niet overgeslagen worden, want als dit de specialiteit is van het huis, moet dat uiteraard geprobeerd worden. Zonder te overdrijven is de risotto van La Locanda de beste die ik ooit geproefd heb. De balans van smaken was zo perfect en de bereiding aan tafel maakt dit echt tot een bijzonder geheel. Om de smaak te neutraliseren gekozen voor de spoom die ook aan tafel wordt bereid. Of een spoom bedoelt is om te neutraliseren doet er eigenlijk niet meer toe, want dit is puur genieten van heerlijk citroensorbetijs gesmolten in wodka en prosecco. Deze mag je echt niet overslaan als je gaat dineren bij La Locanda! Als hoofdgerecht een goed bereide doradefilet geserveerd met Alkmaarse parelgort op een bedje van zeekraal en bleekselderij. Een prachtig gerecht, waar goed over nagedacht is de smaken bij elkaar te brengen. Als niet al te grote eter niet gekozen voor een derde gang, de baba. Tot mijn geluk twee van mijn tafelgenoten wel, waardoor ik toch de mogelijkheid kreeg dit smaakvolle (na)gerecht te proeven. Al met al een gezellige avond gehad, met bijzonder lekker eten, in een sfeervol restaurant en bediend door personeel met klasse!

7. Afgelopen weekend hebben wij bij La Locanda gegeten.
    En het was fantastisch!
    Sinds de opening in het nieuwe pand waren de recencies niet allemaal even lovend echter wij hebben daar niks van gemerkt. Alles was geweldig, van de bouillabaisse tot het hoofdgerecht.
    Je hoeft absoluut niet naar Italië om risotto te eten, deze topper van La Locanda is niet te overtreffen.
    Ook de wijn keuzes waren erg goed. En Rinske weet er heel veel over te vertellen, erg leuk!

8. In februari j.l. voor het eerst gegeten bij La Locanda en zeer aangenaam verrast, zeker ook door de aparte combinatie met Silhouet Interieur. Eten was uitstekend, reden om met vrienden (die dat al eerder hadden gedaan) het Wining & Dining arrangement in maart mee te maken. Helaas, we gingen alle vier met gemengde gevoelens huiswaarts. Dat kwam niet door het voortreffelijke (gratis) wijnarrangement, deskundig verzorgd door wijnhandel Beauvin. De kwaliteit van het diner liet ronduit te wensen over. Na een redelijk voorgerecht was het tussengerecht van risotto met kabeljauw te zout, daar waar normaliter risotto de specialiteit van het huis is. Smakeloos was het hoofdgerecht: langzaam gegaarde sucade met aardappelmousseline (wij noemen dat gewoon puree en meer was het ook niet). Een lapje vlees zonder smaak met veel vette stukjes. De rest op het bord maakte dat niet goed. Het nagerecht was O.K. maar niet meer dan dat. Dit doen wij dus niet meer...... Blijkbaar neemt het wijnarrangement een dermate grote hap uit het menu-budget dat geen behoorlijk diner op tafel gezet kan worden. Jammer. Na de eerste zeer positieve ervaring een kater!

9. Vorige week hier gegeten op aanraden van een collega.
    De verwachtingen waren hooggespannen!
    Echter, wat viel het tegen. En niet alleen omdat de verwarming uitgevallen was.
    De combinatie met een interieur zaak ontgaat mij volkomen.
    Alles wat je ziet is te koop. Van de tafels t/m de kussens op de bank.
    Net alsof je in de interieur winkel aan het dineren bent, de prijzen staan ook nog eens overal (nogal groot) vermeld.
    Het lijkt allemaal een beetje teveel, te overdreven. "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg"
    Dan het eten. Als je een welkomstdrankje aanbiedt dan neem ik aan dat het van het huis is?
    Deze stond op de rekening, jammer.
    Het menu noemt men “Beleving”. Als het een “Beleving” is, laat het dan ook een “Beleving” zijn!
    Wij kregen het hoofdgerecht koud geserveerd. Na dit gemeld te hebben werd het gerecht afgehaald en opnieuw
    geserveerd. Nu een beetje warmer maar nog steeds geen “Beleving”.
    Het personeel is mijn inziens veel te jong en weet niet goed hoe ze met de (vernieuwde) situatie om moeten gaan.
    Ik begreep van mijn collega dat het restaurant voorheen op de hoek zat en dat de kwaliteit daar écht veel beter was.
    Jammer dat ze verhuist zijn, ik had het daar graag willen “Beleven”.
    Tot slot heb ik mij verbaast over het feit dat er, na diverse opmerkingen, er “zomaar” € 90,- (!!!) van de rekening af kon
    en dat we tevens 2 tegoedbonnen van € 20,- kregen voor een volgend bezoek.
    Helaas, voor ons géén volgende keer bij La Locanda.

10. Kees van Wijngaarden

Bij binnenkomst is meteen duidelijk waarom de combinatie van interieur en culinair elkaar prima aanvult. Door het moderne interieur in combinatie met warme kleuren voel je je meteen op je gemak. Na een voorafje aan de bar plaatsgenomen aan de sfeervol gedekte tafel. Het Februari 5 gangen menu was heerlijk en prima. Precies goede porties zodat aan het eind van de avond je heerlijk gegeten en genoten van de smaken hebt. Het wijnarangement een aanrader. Onze jonge gastvrouw zorgde voor zorgvuldige informatie over de geserveerde gerechten . Kortom genoten van een heerlijke avond , bijzondere gerechten, wijn, prima bediening in een smaakvolle ambiance . Wij bedanken La Locanda voor een Topavond en komen het zeker nog een keer overdoen. Ga zo door!!!

11. 2-12-2011 met 19 personen gegeten. Onze gastheer had zeer goede ervaringen met de kwaliteit en service in deze tent. Het bleek de eerste dag dat ze open waren op de nieuwe locatie. Het leek wel alsof ze sowieso de eerste dag open waren!

De service was echt dramatisch slecht. De bediening was chaotisch en de vooraf gemaakte afspraken werden totaal niet geleverd. Onze gastheer (die zich kapot schaamde) heeft een stevig disciplinair gesprek met de manager gevoerd. De eerstvolgende gang hierna werd rustig weer zonder bestek en zonder wijn geserveerd. We leken wel "vergeten". Echt heel slecht.

De kwaliteit van de gerechten en de presentatie van de kazen bij het nagerecht gaven een hint van de potentie van dit bedrijf. De vele excuses van diverse stafleden konden voor ons deze slechte ervaring maar matig wegpoetsen.

De prijs/kwaliteit vind ik moeilijk te beoordelen, ik weet niet wat er betaald is. Ik geef een onvoldoende omdat anders het totaalcijfer niet mijn mening reflecteert, en die is echt onvoldoende.

De manager bleef maar smeken om een tweede kans, maar ik blijf hier (voorlopig) weg.

12. e.de.groot

13. Goed! Een aanrader voor een bijzondere eetervaring met een goed passend wijnarrangement.

14. Wij gaan hier regelmatig eten. En ik kan zeggen, het is echt thuis komen. De sfeer in het restaurant is super, evenals de gerechten en de wijn. Wouter en Yassine maken altijd tijd voor een praatje. Erg gezellig.

Voor iedereen die van fijnproeven en lekkere wijn houdt, echt een aanrader. De prijs kwaliteitverhouding is erg goed.

15. Al gehoord dat het hier lekker zou moeten zijn, en niets is minder waar. Heerlijk en gezellig gegeten! Aanrader voor een avondje eten!

16. Toen ze net geopend waren was het heel rustig, nu is het bijna altijd als wij komen helemaal vol. Het personeel heeft nog evenveel aandacht en de gerechten zijn met evenveel zorg bereidt. Petje af!

Echt een aanrader voor de fijnproever!

17. Ik heb hier één keer gegeten met mijn familie en dat was echt super. Goed eten, vooral de specialiteit van het huis; risotto met paddestoelen en truffel is erg leuk. Dat wordt naast je tafel voor je geprepareerd op een grote kaas. Leuke bediening, die je als een speciale gast behandelen zonder 'gemaakt' te zijn. Leuke sfeer in het net opgeknapte restaurant.

18. Een overtreffende trap van uitstekend bestaat niet. Nou, sinds eergisteren wel. Want er is maar een term die kwaliteit, sfeer en prijs van het onlangs gerenoveerde La Locanda recht doet en da's 'uitstekendst'. Er kleeft maar een nadeel aan het verrassingsmenu van een amuse met buffelmozzarella, met langoustine gevulde ravioli, de krokant-sappige doradefilet op een bedje van zeekraal en tiramisu (vert.: "Maak mij blij") van Bastognekoek en peer naar eigen recept waarvan je echt vrolijk wordt: elk bord raakt een keer leeg... Binnenkort gaan we in de herkansing!

19. Michelle Geul

Dit is mijn favoriete restaurant!

We komen er een paar keer per jaar, met vrienden, familie of met z'n tweeën, en het is altijd top!

Naast een heerlijke keuken met bijbehorende wijnen ook gastheren en vrouwen die je charmant in de watten leggen.

20. Heerlijk gegeten, reeds drie keer zijn we hier geweest en vooral de maandelijkse proeverij met bijpassende wijnen is iets voortreffelijks.

21. Edith en Dana

Heerlijk gegeten, en genoten van de kookkunsten van de ontzettend charmante jonge chefkok!
    Dank jullie wel!!

22. Samen met mijn vriedin heb ik hier werkelijk waar heerlijk gegeten. Het truffelmenu was om je vingers bij af te likken. De bediening was ook vriendelijk en had kennis van zaken. Al met al genoten!

23. jasperse

Mooi ingerichte rookvrije zaak.Vriendelijke bediening en het menu van de maand mei was gewoonweg voortreffelijk.We gaan hier beslist vaker eten

24. Hebben hier heerlijk gegeten. De bediening is vriendelijk en informeel. We komen zeker terug.

25. Heb hier 2 keer gegeten. Beide keren heel erg goed. Het menu was prima.4 voortreffelijke gerechten,goed op elkaar afgestemd, mener Peluso is een goede,vriendelijke gastheer. Prijs-kwaliteitsverhoudingin orde.Wijnen voortreffelijk.

26. aaaabbb vcc

helemaal niet goed viel vreseljk tegen

27. René en Francis

Stijlvol ingericht.
    Vriendelijk personeel.
    Heerlijk eten en goede wijn!