Kasteel TerWorm in Heerlen

1510196470 82
1519724581 82
1634061920 80

1. Irene Szlanina

Op mijn verjaardag werd ik door mijn kinderen uitgenodigd voor een 4 gangen diner.

Het eten was te weinig en liet te wensen over. Bediening die de borden voorlangs doorgaf en vroeg of het even wilde aanpakken. Om 22 uur werden we gevraagd om af te rekenen. Was net een winkel sluiting.

Nee geen aanrader en ook nog eens veel te duur. Willen doorgaan als een sterrenrestaurant. Maar dat was alleen de prijs 🤑

2. Jos Kleijntjens

Enorme teleurstelling!

Enorme teleurstelling! Gisteren gegeten met familie en moeten concluderen dat het restaurant weliswaar een goede kok in huis heeft, maar dat het op alle andere fronten serieuze steken laat vallen. We waren voor 5 personen; 5 gangen menu en begeleidend wijnarrangement, ruim 500 euro kwijt, maar dat was het allesbehalve waard. Het werd vanaf het begin duidelijk dat e.e.a. niet liep zoals het zou moeten. Variërend van verkeerde wijnglazen en bestek, tot foutieve uitleg betreffende eten en wijnen, vergeten bediening, veel te kleine porties (ik dacht dat we de nouvelle cuisine al lang achter ons hadden gelaten), geknoei, rennen door de ruimte van personeel en wat niet al meer. Kortom, de kwaliteit van het gebodene kwam totaal niet overeen met de prijs die we moesten betalen. Een echte misser! Niet voor herhaling vatbaar.....

3. Mevr. Jansen

Prachtige locatie. Wij hadden een reservering do. 10 t/m 12 febr. naam F den Ouden (Pachtkamer 33). Restaurant eten prima, voor herhaal vatbaar. Mooie foto's als herinnering te hebben. Service prima.

Gr. Mevr. Jansen & F. den Ouden

4. Emmy Bork

Wij hebben een aspergesgerecht gegeten.
    Let op €29p.p..
    Natuurlijk omgeving betaal je ook!
    Als het goed is heb ik daar geen probleem mee.
    Maar ze waren totaal niet gaar.
    Smakeloos!
    Heel jammer!
    De amuse's waren heerlijk!
    De wijn was ook prima!
    Eerder al 2× daar gegeten.
    En dat was wel goed.
    Groetjes.

5. De 2 danes Vd bediening hadden het s’middags te druk bij een tafel met 2 bekenden, 20 min lang geprobeerd de aandacht van 1 Vd danes te krijgen maar ze hadden alleen oog voor hun bekenden.
    Jammer, geen service.
    Dus eerder weg dan gepland.

6. Een geweldig diner met vrienden in het prachtig kasteel op Terworm. Het eten was voortreffelijk, borden waren schitterend opgemaakt, heerlijke wijn. De bediening is van uitstekende vakmanschap, dit zijn mensen die hun vak verstaan, prettig om zo bedient te worden.

7. Andrea

8. Jeroen Beekman

9. Afgelopen zondag gaan lunchen bij Kasteel TerWorm. De sfeer op het terras is heel relax, je zit in een mooie omgeving met veel groen. Het personeel is af en toe te zakelijk en dat staat een beetje in contrast met de ambiance.

We kregen als amuse een gazpacho. Als voorgerecht een tartaar van zalm en gemarineerde zalm met miso. Hoofdgerecht harderfilet met een soort aardappelgratin. Eten was super!

10. Kom er geregeld en enkel en alleen als gast van het geweldige buitenterras.

Het eten maar vooral de entourage verdienen beiden een dikke plus. Ik kan bevestigen dat de bediening vaak te formeel (hotelschoolachtig) en strak re(a)geert. Laatst heb ik mij daar persoonlijk zeer aan gestoord en ben ik ook pardoes vertrokken.

11. De 3 gangen lunch was lekker en de bediening goed en vriendelijk.

12. Wij wonen vlakbij en zijn er al tientallen keren langs het kasteel gelopen als we met de hond over het natuurgebied van TerWorm wandelen. Van buiten is al direct te zien dat het een fantastische locatie is, dus toen ik zag dat ze meededen met de restaurantweek heb ik direct een tafel voor mijn vriendin en mij gereserveerd.

We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel in één van de prachtige ruimtes in het kasteel gebracht. Er werd ons uitgelegd wat het menu van de restaurantweek was en netjes gevraagd of er uitzonderingen gemaakt moesten worden. Mijn vriendin eet geen rundvlees, en alhoewel dit niet in de gerechten die omschreven zat heb ik het toch doorgegeven. Gelukkig maar, want bij de amuse zat normaal wel rundvlees, die op haar bord vervangen was.

We hebben de hele avond genoten van de fantastische gerechten. Alles was heerlijk, alleen het komkommerschuim wat bij het voorgerecht zat vond ik erg zout. Het dessert was helemaal geweldig en overtrof alles wat we tot dan toe gegeten hadden.

De bediening was heel vriendelijk en heeft de hele avond lang prima hun best gedaan.

Natuurlijk eet je tijdens de restaurantweek met korting, dus het is lastig om de prijs te beoordelen, maar we hebben heel erg genoten voor een goede prijs en ik wil hier in de toekomst graag nog een keer eten zonder korting.

13. Chris Peeters

14. Tijdens ons verblijf in het hotel hebben we hier heerlijk gegeten, waarbij we tiptop bediend werden. We aten hertenrug op Wellington wijze met een heerlijke portsaus. Het voorafje - een luxe proeverijtje - was ook heerlijk. Eigenlijk een topervaring, zij het een wat prijzige. Maar ja, dat komt met de locatie.

15. Regine Jansen

16. Sinds kort kan ook op het terras worden getafeld a la carte. Daarbij is iets teveel gekeken naar de omzet per vierkante meter: veel tafels, de beperkte ruimte belemmert de verder prachtige setting. Goede bediening, maar zuiver zakelijke sfeer. De overgeprijsde gerechten zijn goed, maar niet boven verwachting.

5,9
  17. Vorige week 10 oktober voor een zakelijke overnachting in het hotel geslapen, geweldige ruime kamer. Ook gegeten in het restaurant, maar weer alleen en dat is minder op zo’n locatie als deze, beter had het geweest als ik wat gezelschap had gehad van bijvoorbeeld mijn vrouw (romantisch diner in een kasteel).

Een drie gangen menu besteld, het eten was geweldig, kreeftsalade vooraf was heerlijk, de tuinkruiden soep voor mij iets te machtig/veel. En de Amerikaanse biefstuk met rodewijnsaus was heerlijk. Borden zijn netjes, in stijl opgemaakt en het bedienend personeel is erg vriendelijk. Op de prijs heb ik niet volledig zicht, e.e.a. werd betaald, maar was volgens mij wel prijzig.

18. Op een zonnige en warme zaterdagmiddag naar Kasteel Terworm om op het terras een lunch te nuttigen. De locatie is perfect en het terras is sfeervol. We kozen voor een 2 gangen lunch a 29,50. Een acceptabele prijs maar de dranken maken het totaal toch prijzig. Een flesje water van 0,5 lt voor 6,35, een glas wijn 4,75 en een espresso 4,75 met een paar zoetigheden van de groothandel zijn zeer stevig geprijsd.

Vooraf een salade van heilbot met salade en asperges. Presentatie zag er mooi uit maar had vrij weinig smaak. Hoofgerecht een ossehaas met asperges en een saus van morilles. Ossehaas en asperges waren goed op smaak maar saus van morilles kon beter, hier ook weinig smaak. Mooie locatie maar gerechten zouden op een iets hoger niveau moeten gezien de totaal prijs.

19. mitch

20. Veel betalen voor eten is niet erg, maar dan moet het wel 'superb' zijn met vlekkeloze service, en dat was het niet.

Mijn eten vond ik zelf wel erg lekker (kabeljauw), maar mijn tafelgenoten waren niet echt gecharmeerd van het eten. Overigens is 10 euro wel erg veel voor een kindergerechtje frikadel met 12 frieten.

Uiteraard merk je dat men probeert een bepaalde exclusieve sfeer te creëren, wat ook erg leuk kan zijn, maar als ik dan een gebruikt vismes op mijn amusebordje leg en deze tot tweemaal toe ervanafgehaald wordt en terug op tafel wordt gelegd, is dat niet bepaald chique. Mensen twintig minuten laten wachten op een menukaart vind ik ook overdreven, of dat nou er zogenaamd bij hoort of niet. De rekening wordt zonder iets gepresenteerd, gewoon een stukje papier op tafel. Het zijn misschien allemaal maar details, maar als je je wilt profileren als een hoogstaande gelegenheid, vind ik echt dat je daar op moet letten.

Overigens lachte het meisje denigrerend toen wij vroegen of we ook voor een van de kinderen frietjes met iets dergelijks als een schnitzel konden bestellen. Nou kan het aan mij liggen, maar als je frikadel serveert, hoef je echt niet denigrerend te doen over een stukje schnitzel.

De grootste plus is natuurlijk de ge-wel-dig-e locatie, dat is echt een droom. Daarnaast was de kwaliteit van het gerecht van mijzelf prima in orde, maar ook in deze verschilden enkele genoten daarin.

21. Geweldig mooie locatie. Eten is altijd heerlijk en alles is tot in de puntjes verzorgd. Mooie suites in het hotel met prachtige badkamers.

Bedienend personeel zeer vriendelijk, maar niet overdreven.

Om te borrelen is de auberge heel geschikt en sfeervol.

Ik zou dit hotel/restaurant aan iedereen willen aanraden die bereid is iets meer te betalen voor een werkelijk perfect etentje en/of verblijf.

22. Prachtig kasteel waar je erg goed kunt eten. We begonnen met een amuse met o.a. kalfswang en een scampie. Als voorgerecht was een koude forel een beetje flauw, maar wel erg verfijnd. Toen coquille in een bouillon van ossenstaart en truffel, met ravioli met truffel. Erg lekker weer, maar niet zo hoog op smaak. Als hoofdgerecht hadden we ree met pompoen. Dit gerecht was niet bepaald indrukwekkend, alhoewel het zeker niet slecht was. De opmaak van de borden was prachtig. Al met al een goede ervaring, en voor herhaling vatbaar.

23. Het waren fantastische Kerstdagen. Alles was perfect. Het diner, wijnen, ontbijt en vooral de gastvrijheid van de eigenaren en het personeel. Kortom een Kerst om nooit meer te vergeten. Met veel dank.

24. Rob 2563 punten

Gisteren gedineerd in dit mooie kasteel aan de rand van Heerlen. Kasteel Terworm was op deze avond al in kerstsfeer en dat gaf het Kasteel en de binnenplaats een romantisch en knus karakter. Na een apéritief gedronken te hebben in de aangename brasserie begon voor ons het diner in het restaurant. We hadden gekozen voor het gastronomisch menu, inclusief tussengerecht (4 gangen: 59,50 euro). Als wijn hadden we daarbij gekozen voor een heerlijke Chileense chardonnay 'Granito', die met 33,25 euro ook nog eens vriendelijk geprijsd was. Eerst verschijnen twee bijzonder smaakvolle amuses op tafel. Gefrituurde makreel met rode biet en wasabi-hangop en een soort van eigentijdse hutspot, de wortel in de vorm van een macaron, een aardappelmousseline en gekonfijte sjalot. Beide amuses zijn goed op smaak en vormen een prima begin van het diner.

Als eerste gerecht van het gastronomische menu krijgen we een clubsandwich met eend en serranoham met daarbij een lolly met ganzenlever en stroop. Een lekker begin. Zeker de lolly is vol van smaak, de sandwich is wat droog, maar toch kan dit eerste gerecht zeker bekoren. Tweede gerecht is ravioli van langoustines, met gebakken langoustines en langoustinejus. Een werkelijk heerlijk gerecht. Volle smaken, een prima portie voor een tussengerecht en prachtige langoustines. Alleen de sla als garnituur bij dit gerecht misstaat een beetje.

Voor bij het hoofdgerecht kiezen we een halfje rood uit de ruime keuze aan halve flessen. Een heerlijke Chianti Classico van 'Antinori'. Als hoofdgerecht dan kalfshaas met kalfszwezerik, een paddestoelenrisotto en een saus van morieljes. Een heerlijk hoofgerecht, met een mooie krachtige saus, mooi gegaarde kalfshaas en krokante zwezerik en heerlijke spitskool. Het hele gerecht is goed op smaak, alleen het ene kleine stukje zwezerik is wel wat karig. Voor het overige zijn de porties prima.

Er is nog net wat ruimte voor een dessert. Het zoete dessert bestaat uit een heerlijke vanillesoufflé met daarbij gemarineerde vijgen en een sorbet van valrhona chocolade. Voor de kaas kan er een keuze gemaakt worden van de uitgebreide kaaswagen. Dit is toch altijd weer van meerwaarde! De gekozen kazen zijn daarbij heerlijk.

Een prima avond gehad in dit restaurant. Heerlijk gegeten, lekkere wijnen en een goede en correcte bediening. Hier en daar een paar kleine opmerkingen, maar hoe dan ook is dit verreweg het beste adres in Heerlen voor een culinair verantwoord diner. Het is zeker niet heel goedkoop, maar de prijskwaliteit is in orde.

25. Hoes 5 punten

Eten is heel erg goed! Is niet goedkoop maar je krijgt wel waar voor je geld.

Buiten is het heel gezellig om te zitten.