Het Duitse Bakkertje in Heerlen

1471262009 55
1473520941 55
1511922783 64

1. sophie bemelmans

Ik was laats in het Duitse Bakkertje in Heerlen, is echt een top zaak! Goeie kwaliteit en ook zeker een goede prijs. Ze hebben nu nieuwe gerechten en die zijn super lekker. ik raad iedereen aan een keer binnen te lopen. Een TOP zaak!

2. Producten zijn van MOSS (duitse bakker). Kwaliteit is ook conform deze producten. Maaaarrrr... hygiene is matig. Alles wordt zowat met hetzelfde mes gesneden wat al lekker aangekoekt is. Dan de bediening. Tja als je dat zo kunt noemen. Totaal onkundig. Stel vooral geen vragen, ze weten het antwoord toch niet (of de automatische antwoord tape gaat aan). Uitbaatster is met haar hoofd ergens anders of het is haar allemaal teveel. De hulp achter de toonbank is ronduit onvriendelijk. Je vraagt je af waarom je er werkt als het je niet bevalt. Kom er steeds minder, puur door de mensen en de hygiene. Zo jammer, want locatie en producten verdienen meer.

3. Met mijn vriend afgesproken om te lunchen en het Duitse bakkertje leek ons wel iets. Gaan zitten en een vriendelijke dame kwam de bestelling opnemen: twee koffie, een apfelstrudel voor mij en een belegd broodje voor mijn vriend. De apfelstrudel kwam vrij snel, evenals de koffie, maar mijn vriend moest zeer lang op zijn belegde broodje wachten, en dat terwijl het niet druk was in de zaak! Mensen die na ons besteld hadden, kregen hun belegde broodje eerder. Kwestie van organisatie? Apfelstrudel en broodje waren ok, maar niks speciaals.

4. C Rijkers

Wil samen met mijn dochter lunchen. Ik krijg mijn eten, haar lunch na 15 minuten wachten nog steeds niks. Mijn lunch dus koud. Waardeloze bediening. Klacht ingediend. Personeel veegt tafels af met vaatdoek en vervolgens zonder handen te wassen aan het eten.

Afrader!!

5. Elke Gerards

Wir bestellen dort immer die Brötchen für Gaeste unserer Firma. Der Service und die gelieferten Brötchen sind sehr gut!

(Vertaling door Redactie Eet.nu)

We bestellen daar altijd broodjes voor gasten van ons bedrijf. De service en de geleverde broodjes zijn zeer goed!

6. Slechte klantenservice! Altijd chagrijnig aan de telefoon!
    Alsof je lastig bent. Broodjes zijn wel lekker

7. Jammer, vanaf vandaag is ineens de prijs van de cappuchino 50 cent verhoogd omdat men blijkbaar een graantje mee wil pikken van Serieus Request wat vandaag van start is gegaan. Ook vanaf vandaag alles in kartonnen bekertjes, dat is voor mij een tegenvaller terwijl ik er graag kwam.

8. Helaas een tegenvaller t.o.v. de echte Duitse bakkers. Tijdens het bestellen vroeg ik naar de lactosevrije producten waarop ik geen antwoord kreeg, dit leek men hier niet te weten.

Uiteindelijk iets besteld, kreeg ik een keihard, smakeloos broodje. Jammer want het zaakje oogt erg gezellig maar helaas valt de kwaliteit tegen.

9. Bas 91 punten

Deze zaak pretendeert een Duitse bakker te zijn maar is dit gewoon niet. Iedereen die weleens bij een echte Duitse bakker is geweest zal dit kunnen beamen. Hiermee vergeleken is deze zaak een slap aftreksel ervan. Prijzen zijn niet gering en hier staat wel een gering belegd broodje tegenover. Personeel is niet vriendelijk echter ook niet onbeleefd. Eerder een soort grijze zone van ongeïnteresseerdheid.

Ik kom al jaren bij diverse Duitse bakkers in Aken en had gehoopt deze kwaliteit ook nu hier in Heerlen te vinden. Maar helaas, Dit is weer een typisch voorbeeld van Nederlandse horeca die weinig passie heeft voor het vak en de plank op redelijk wat vlakken misslaat. Hoge winstmarges pakken door in te boeten op kwaliteit en service. Een veelgemaakte fout die op de lange termijn voor problemen zorgt. Deze zaak kon een potentiële goudmijn zijn als er een echt Duitse formule gehanteerd werd.

10. Prima producten en vriendelijke service!

11. Ik was laats met m'n moeder en dochter bij Het Duiste Bakkertje, echt een super zaak, is echt de moeite waard. Ik adviseer Het Duitse Bakkertje echt aan iedereen 👌 Personeel is beleefd en gezellig, ze stralen ook echt een gezellige sfeer uit. Ze zijn ook heel kindvriendelijk, m'n dochtertje heefd zich ook heel erg geamuseerd met puzzels en veel kleurplaten. M'n moeder is al 89, ze zei dat dit echt een bijzonderen winkel is. Echt een top zaak 👌💜

12. Redelijk maar niet te vergelijken met een "echte" duitse bakker. Zowel qua prijs en hygiëne

13. Zijn heel blij met deze zaak in het centrum van onze stad. Bediening is altijd vriendelijk en ontspannen en kwaliteit van brood en gebak is zo goed dat we graag op de fiets omrijden voor deze smakelijke zaken. Vaste klanten worden herkend en het brood dat wij vandaag per ongeluk hadden laten liggen was keurig bewaard tot kort voor sluitingstijd toen we pas ontdekten dat we iets misten. Kregen zelfs excuses en iets lekkers voor bij de koffie. Op dit soort ondernemers moeten we zuinig zijn.

14. Onlangs met mijn dochter en haar vriend op zaterdagmiddag na het winkelen een kop koffie/warme chocomel gaan drinken bij deze lunchroom; mijn dochter bestelde ook nog een broodje. Zowel eten als drinken zien er goed verzorgd uit; met zorg voorbereid en geserveerd. De sfeer vind ik gezellig en uitnodigend.
    De serveerster was vriendelijk, professioneel en gastvrij. We bleven best lang zitten, want het regende pijpenstelen en we hadden veel te vertellen. Ook dit was geen enkel probleem, men bleef gewoon gastvrij, terwijl het best druk was in de zaak.
    Natuurlijk kan altijd alles nòg beter, maar dan moet je naar het Hilton gaan... In deze zaak klopt de prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb geen problemen gehad met betaling (dit lees ik in voorgaande recensies), alles klopte. Ik zal hier dus zeker nog eens tijdens het winkelen 'binnenwippen' voor een kop koffie.

15. Vandaag 1 kop koffie (€1.85) en 1 cappuccino (€2,00) besteld met 2 krentenstukje á €1,45. Dat is samen toch €6,75. Zou je denken maar lees verder… We moesten ruim €8 betalen! Toen ik daar wat van zij was meteen de opmerking ‘ja maar een kop koffie met gebak kost bij ons €3,95 en voor cappuccino moet extra betaald worden’. Verder zij de dame aan de kassa dat we ook voor het gebruik en afwassen van de kopjes en bestek moeten betalen. Nou ja! De €1,45 moet je volgens haar zien als meeneemprijs. Maar zet dat dan erbij! Dit is pure volksverlakkerij! En als je het dan niet op het prijskaartje zet, zeg het dan bij het opnemen van de bestelling!! De krentenstukjes waren overigens zeer ‘krenterig’ gevuld en daarom voor ons geen Duits Bakkertje meer.

16. Afgelopen maandag met 3 personen naar het Duitse Bakkertje geweest. 2 salades en een broodje besteld. De eieren op de salades zagen er vreemd gekleurd uit. Beige/bruinachtig. Roken ook niet fris. Toen ik aan de serveerster vroeg welke bereidingswijze de eieren hadden ondergaan ivm met kleur en het niet al te fris ruiken antwoordde ze dat ze gewoon gekookt waren. Met het bestelde broodje was niets mis. We hebben de salades niet gegeten (zitten niet op een voedselvergiftiging te wachten), maar wel betaald. Het piepjonge serveerstertje gaf totaal geen verdere reactie behalve dat ze met haar collega stond te fluisteren en een hoofdbeweging onze kant opmaakte toen we de zaak verlieten. We hebben meerdere keren hier gegeten en waren tevreden over service en bediening, maar na dit voorval zijn ze dus 3 klanten definitief kwijt.

17. We stonden binnen te wachten en personeel zat buiten te roken. Toen er eindelijk iemand kwam werden de gebakjes verpakt zonder de handen te wassen en slagroom aan de vingers van de bediende zat. Het ergste vond ik nog dat bediende haar vinger aflikte.

18. We hadden zin in een kop koffie. We zagen in de verte een leuke gelegenheid; aan de buitenkant zag het uitnodigend en vriendelijk uit en besloten om Het Duitse Bakkertje te bezoeken. Ik vroeg wat 1 kop koffie kost, het antwoord was 1,75 Euro. Dus heb ik 2 koffie besteld met extra melk en suiker (2x extra). Dat is als ik goed kan rekenen 2 x 1,75 Euro = 3,50 Euro.

Wij wilden erop wachten, maar we werden (on)vriendelijk gedelegeerd om ergens te gaan zitten. Fatsoenshalve hebben we dat dan ook gedaan. Toen kwam er een andere nog onvriendelijkere dame ons de koffie voorzetten en tijdens het weglopen mompelde ze, wat wij echter niet hadden verstaan.

Na het koffiedrinken werd het tijd om te betalen. LET OP: Ik betaalde met een briefje van 5 Euro. Dus: 5 Euro - 3,50 Euro = 1,50 Euro zal ik dan terug moeten krijgen. Maar nee hoor!! Ik kreeg 1 Euro terug. Ik maakte een opmerking dat het wisselgeld niet klopt. Ik moet nog 50 Cent terug krijgen. "Nee hoor," antwoordde de dame achter de bar. "Ik heb de baas net gebeld: 1 extra suiker en 1 melk kan nog wel, maar 2 extra suiker en 2 extra melk, dat kan echt niet!!" Dus zonder een kassabon te overhandigen, zonder te vragen, ons gewoon voor blok te zetten, zonder rood hoofd te krijgen van schaamte, bleef ze bij haar standpunt. Ik vraag me dan ook af in welke "kassa" zijn de 50 Cent terecht gekomen? Is zeer vreemd dat men geen betaalbewijs aan de klant geeft, terwijl er wel degelijk een betaling heeft plaatsgevonden.

Ik zal Het Duitse Bakkertje echt aan niemand willen adviseren. Je voelt je bedrogen. Schande!! Ik kom hier nóóit meer. (P.S.) Ik bepaal zelf wel wanneer ik iemand extra beloon.

19. Wiel Gielen