De Schelm in Heerlen

Parkeerplaatsen en parkeergarage op loopafstand

• Rookruimte

1288311905 82
1322016140 81
1355720375 82
1395041982 82
1484919942 82
1501772059 82

1. de sommelier

3 maanden gesloten door schade van brand.

2. Super dat 3 gangen verrassing menu!

Echt genoten, en ook de wijnen waren er erg goed bij.

Personeel was ook erg vriendelijk, en niet overdreven.

3. Sollozzo

Drie gangen menu was matig, niks speciaals.

Wijnen waren ok.

Bediening was correct maar snel-snel, zonder persoonlijke aandacht waardoor hij zeer ongeïnteresseerd over kwam.

Personeel dat buiten staat te roken kan gewoon écht niet.

4. Erg goed gegeten. Heerlijke wijn. Vriendelijke en korrekte bediening. Restaurant heeft een moderne, en toch warme uitstraling. Prijs is stevig, maar kwaliteit is dan ook heel erg goed.

5. Ik had van vrienden gehoord dat het hier heel goed moest zijn. En heb het zelf ervaren. En ik moet zeggen, het eten was uitstekend, de bediening ook. Wijn top, bij elk gerecht het passende wijntje.

De sauzen bij het vlees zijn vol van smaak en je merkt dat ze van eigen huize komen, dat is niet overal zo.

Dit is een echte aanrader.

Gr. Olli.

6. Wederom een keer erg goed gegeten bij De Schelm. Goed menu, met heerlijke carpaccio van hert en wildzwijn als hoofdgerecht. We komen zeker een keer terug.

7. Onze verwachtingen waren, naar aanleiding van de positieve reacties op deze site en van andere ervaringsdeskundigen, hoog gespannen.

Conclusie: verwachtingen zijn waar gemaakt.

De eend wilden wij als voorgerecht. Je zult net zien dat het op was. Maar de kok en de bediening (bestaande uit een zeer competente gastheer) hebben als goedmaker iets van eend gemaakt dat niet op de kaart stond. Dat is pas service.

Hoofdgerecht van mij: zalm ( mijn lievelingsvis), zeer lekker, goed krokant laagje, zonder het woordje te.

Nagerecht: chocolademousse. Je proefde dat het vers gemaakt was die dag. Lekker dik en romig, zonder dat het te hartig was.

Ik ben niet iemand van de kleine exclusieve hapjes waar je een fortuin voor moet neerleggen. De porties waren dan ook normaal.

De wijnen (ideaal dat je per gerecht een apart wijnglas kan krijgen) waren zeer goed. De bediening had absoluut kennis van zaken. De wijn paste erg goed bij de verschillende gerechten.

Al met al een aanrader voor iedereen die van lekker eten en goede wijn houdt.

8. Lies, Els en Lia

Onze verwachtingen waren hooggespannen en dat leverde toch een teleurstelling op.

De forel was op. Dat kan gebeuren. Van de 4 desserts waren en 2 niet beschikbaar. De bijgerechten die onze nieuwsgierigheid hadden gewekt - parfait met maanzaad en een tuinbonenpureetje - waren er ook niet. Dat laatste moesten we zelf constateren toen het gerecht al voor onze neus stond. Daarop werd ons de prima koffie met snoeperij aangeboden door het huis.

De ober dacht ons verder tevreden te stellen met de opmerking dat de kaart binnenkort zou veranderen. Zijn adem getuigde daarbij intens van een recent genoten sigaret.

De krokant gebakken zwezerik bestond uit een paar te dikke stukken, waaraan dus weinig krokants viel te beleven. De vis was matig. Maar de huiswijn was uitstekend, ook qua prijs, de voorgerechten waren heerlijk en het kaasplankje was goed.

Kortom: de bediening kan iets professioneler, de kaart kan eerlijker, de keuken mag minder grillig.

In totaal een tweede kans waard, in de hoop dat De Schelm toch een blijvertje kan worden.

9. Gisteravond heerlijk gegeten en uiteraard passende, lekkere wijn gedronken. De prijzen zijn inderdaad hoger dan de gemiddelde brasserie, maar je krijgt wel waar voor je geld.

Een echte aanrader dus.

Een opmerking: de muziek van de "buren' mag wel iets zachter zodat je nog meer kunt genieten van de uitstraling van De Schelm!

10. Nieuwe kok! Als overgang naar de nieuwe kaart à la Rolf is er momenteel een 4-gangen keuze menu waar de richting van de nieuwe kok al duidelijk in te proeven is. Zeer goed. Keuze uit 4x4 gangen incl. ook vegetarische mogelijkheden. We kozen vooraf de roullaux van kippendij, als tussengerecht het buideltje gevuld met tomaat en mozarella. Hoofdgerecht werden mulfilets met dragon witte portsaus. Na namen we een kaasplank voor 2 personen buiten op het terras. Kostakwanta € 25 euro per persoon. Let op! Geldig tot 23 Juni aanstaande. Het voor en tussen gerecht is Lekker top 100 waardig. Uiteraard waren er weer lekkere wijnen. De Morgon licht gekoeld was fantastisch. Weinig tannines en een zalige afdronk. Kenny en zijn collega schelmen maakten er weer een heerlijke avond van.

11. Marian en Peter

Best wel lekker gegeten, maar de prijzen zijn aan de hoge kant.

12. Op vrijdagmiddag zin in een lekker hapje en belanden in de Schelm. Wat een tegenvaller. De cannelloni lijkt nergens op en de carpaccio is saai en droog (geen dressing, niets). De prijzen zijn hoog, dan mag je ook kwaliteit verwachten!

13. Wij hebben er laats een vergadering cq lunch gehad het was er uitstekend. Bedankt marco voor de goede ontvangst en service.

14. B.Jennekens

Door onze zoon getrakteerd op een heerlijk diner met wijnarrangement. Heel verrassend en smakelijk. Uitstekende bediening en een vriendelijke oprechte lach! Er wordt hard gewerkt om de klanten goed te bedienen en te laten genieten van een heerlijk en met zorg samengesteld eten. We hopen van harte, dat dit concept goed zal lopen. Het ga jullie goed en tot snel.....

15. Jaspers

TOP. Ga zo door.

16. wouter krachten

Weer bijzonder. De sommelier verraste ons met verrassende wijn spijs combinaties, zeker een gezellige avond gehad. Ons zie je zeker terug.

17. Fam Kreijns

De schelm is een echte aanrader. Het eten is verassend en erg lekker. De prijs-kwaliteit verhouding super, sfeer goed en het is vriendelijk dat er een rookruimte is voor diegene die graag een sigartje wilt roken na zijn/haar eten.

De bediening is erg vriendelijk!

In eerste instantie voor een 3 gangen-menu gegaan, maar omdat het zo lekker was nog een extra gang ertussen in besteld!

18. Sylvia Catharina Höper

Al twee keer gegeten in de Schelm, het is zeer ontspannend om gezellig te dineren. Het is een topper en aanrader. Ga vlug weer terug.

19. Helemaal top!

Echt een aanrader.

20. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding, met name het menu. Leuk en fris ingericht. Attente en alerte bediening.

21. Rita van der mark

Gister gegeten in deze zaak, ik vond het lekker en aangenaam om te vertoeven, brood en olijven waren zeer lekker, huisaperitief was apart maar geslaagd. Bleek dat de keuken brigade van alle kanten bij elkaar gevormd was voor dit weekend wegens ziekte van de vaste mensen. Alleen maar respect als je zoiets hoort en dat mensen dan toch hun best doen. Ik ben benieuwd hoe deze zaak zich gaat profileren.

22. Frank Dassen

Lekker gegeten afgelopen weekend, lam was super.
    Rokersruimte is nog zichtbaar binnen als je eet, mischien afdekken is een optie. Maar voor een net geopende zaak een lekker menutje gegeten. Top.

23. peter en sonja

Lekker gegeten afgelopen weekend, zeker een aanrader.

24. Familie Koppers

Afgelopen zaterdag gaan eten bij de schelm in heerlen, leuke zaak en leuke bediening, eten was lekker en zeker niet slecht. Wat ons opviel was het feit dat je glazen wijn per slok kunt bestellen heel leuk idee. Wij hadden kabeljauw in een tomatensaus dit was zeer aangenaam daarna hadden we aardappelgratin met lam en een speciale vruchten/notensaus die zeer lekker was.... Ik vind onderstaande recensies raar, want wij zijn toch ook echt afgelopen zaterdag in de zelfde zaak geweest, mensen zeiken altijd zullen we maar zeggen. MIN PUNTJE wc was inderdaad niet netjes in het cafe...

25. Naar aanleiding van het horen dat er een nieuwe zaak geopend was in Heerlen zijn we afgelopen zaterdag in dit restaurant geweest, onderstaande recensies kan ik dan ook niet goedkeuren omdat ik deze bevindingen niet heb gedaan, het eten was lekker maar mag inderdaad nog wat meer aandacht krijgen, toch was het lekker en zeker geen onvoldoende.

Na kort gesproken te hebben met de jongen in de bediening bleek dat er geen kok te zijn geweest dit weekend ( ziek ). Zeer moeilijk op te vangen als je net geopend bent, daarom respect voor het toch vertoonde spel van gerechten die wij voorgeschoteld kregen, bediening deed er alles aan om het zo goed als mogelijk te laten verlopen ( gratis huis aperitief gekregen ). Ik kom hier zeker terug omdat ik kan begrijpen hoe moeilijk het is om een zaak te hebben en dan opeens zonder kok te moeten draaien...

26. Co en Marijke

Afgelopen zaterdag kwamen we uit nieuwschierigheid omdat we hadden gehoord dat er een goede kok zou werken.

Echter zagen we dat er een of ander hulpje het eten voor ons klaar maakten en die kok er helemaal niet was?

Het eten viel ons vies tegen en beslist geen aanrader.

De bediening was over vriendelijk en van dat gemaakte lachje daar houden we al helemaal niet van.

Geen aanrader dus, helaas.

27. paulpalemn

Uitstekende ambianca. Goede bediening. Het eten was perfect.

Een minpuntje Geef echte slagroom bij het nagerecht.