ma Gesloten

ma Gesloten
di 11:00 - 21:00
zo Gesloten

1. Estelle 437 punten

De uitstraling (sfeer) staat in geen verhouding tot het eten.

Ook wij, 4 personen, liepen tegen "uitverkocht" aan om 17:45 uur (!!) en dan wordt de keuze zeer beperkt.
    Tomatensoep kwam uit blik.

Geen aanrader.

2. Waar te beginnen? Met de onvoorstelbare smerige salade? Met de ranzige schnitzel? Met de extreem beperkte keuze? Met de ronduit smerige saus over de salade? Met de rekening die niet klopt? Met de zure wijn?

Ik begin maar met de salade. Blijkbaar is men hier van mening dat een maaltijdsalade bestaat uit ijsbergsla, een stukje komkommer en wat tomaat. Hier overheen wordt een onbegrijpelijk slechte saus geschonken, waarna de ijsbergsla zwemt in deze saus. Onvoorstelbaar dat men dit durft te serveren.

Dan de schnitzel, deze was voor mijn zoon. Bij de schnitzel lag een mooi bergje friet, en een minuscuul hoopje sla. [Op de kaart stond dat bij de schnitzel salade werd geserveerd, en puur theoretisch gezien werd de belofte wel waargemaakt; een handjevol ijsbergsla zou je inderdaad 'salade' kunnen noemen.] Nog los van de sla, want dat zouden we als bijzaak kunnen zien...de schnitzel was een plak vet en pees. Mijn zoon, hij is doorgaans niet al te kieskeurig, vroeg me heel lief of hij dit heel alsjeblieft mocht laten liggen, zo vies vond hij het.

Dan de 'kaart', voor zover je dit een kaart kunt noemen. Op deze site staat een aardig menu, echter ter plaatse liggen A4-tjes op tafel, en je kan kiezen uit: Schnitzel / maaltijdsalade / zuurvlees en sate. Oh, wacht: de sate is op weet de ober ons te vertellen... Rest dus de fantastische keuze uit schnitzel, salade of zuurvlees.

Als laatste nog de wijn. Besteld is een glas rode wijn. Als deze komt, zitten er in het glas een heleboel bubbels. Om het het voordeel van de twijfel te geven neem ik toch een slok... en inderdaad: gefermenteerd. Deze wijn is opnieuw begonnen met gisten in de fles. Brrrr... wat vies. Als ik terug ga naar de ober maakt hij weliswaar wel zonder te mokken een nieuwe fles open, maar gek genoeg zegt hij uit zichzelf dat deze wijn gelukkig geen bubbels heeft??? Met andere woorden: toen hij het vorige glas inschonk was het hem dus wel degelijk opgevallen dat de wijn zuur geworden was, maar vond hij het prima om die wijn te serveren? Ronduit schandalig.

Ik hou er niet van om slechte recensies te schrijven. Sterker nog: ik hou er helemaal niet van om recensies te schrijven, maar dit is -met stip- het slechtste eten en drinken wat ik ooit heb geproefd, en ik wil graag mensen behoeden hiervoor.

Wees dus gewaarschuwd.

1,7