4. Omgeving

1332090232 78
1397732079 74
1444619113 75
1519638366 71

1. Mijn verjaardag heb ik met een groepje van 4 personen bij het 'T Waaltje gevierd. Ik heb hier zo lang naar uitgekeken, maar helaas ben ik erg teleurgesteld hoe de avond was verlopen bij 'T Waaltje. Bij aankomst in het restaurant waren we netjes naar onze tafel gebracht. De locatie is echt fantastisch, echter bleef het daar ook bij. We hebben allemaal een voorgerecht besteld en hierna heeft ieder van ons het hoofdgerecht doorgegeven, namelijk een fruit de mer voor 2 personen en sushi en warme gerechten voor 2 personen. Het voorgerecht was nog niet eens op en de hoofdgerechten, namelijk de sushi en warme gerechten werden al op onze tafel neergezet. (De fruit de mer was nog niet geserveerd). Wij hebben aan iemand gevraagd of ze de warme gerechten weer terug konden nemen naar de keuken, daar wij nog bezig waren met onze voorgerechten. De sushi mocht van ons wel blijven staan. Dit hadden we natuurlijk ook liever niet, maar goed.. De warme hapjes werden weer teruggestuurd naar de keuken. Nadat we klaar waren met het voorgerecht, hadden we aangegeven dat de rest van onze hoofdgerechten mochten komen.

Alléén de warme gerechten kregen we weer geserveerd, maar de fruit de mer niet!! Wij hebben toen gelijk gevraagd, wanneer dit zou komen, want we willen natuurlijk met z'n 4en tegelijkertijd aan onze hoofdgerechten beginnen. Volgens de jongen, bij wie we onze hoofdgerechten hadden besteld, was de fruit de mer op?!?!?! Dit zou hij gelijk hebben aangegeven, toen we de fruit de mer bij hem wilden bestellen. Dit was bij het bestellen niet door hem verteld en toch bleef hij volhouden dat dit wel is gebeurd. Hij heeft enkel aangegeven dat de Spicy Tuna op was. Volgens mij heeft deze jongen het e.e.a. door elkaar gehaald, waardoor hij deze fout heeft gemaakt. We hebben maar gevraagd of de manager kon komen, daar wij helaas niet uitkwamen met deze jongen. Deze jongen liet ons weten dat de manager gelijk zou komen om de situatie op te lossen. Dit gebeurde gewoonweg niet. We hebben letterlijk een half uur moeten wachten. De warme gerechten waren inmiddels ook al koud. nb: De manager kreeg de verkeerde tafelnummer doorgegeven, waar hij moest zijn. Hij liep naar de tafel naast ons. Toen de manager uiteindelijk bij ons kwam, hebben we de situatie uitgelegd. De manager wilde de situatie snel oplossen en zo heeft hij ons gevraagd wat er voor in de plaats van de fruit de mer mocht komen. In principe viel er niets op te lossen, omdat we in totaal al een uur aan het wachten waren op de fruit de mer en hierdoor konden we niet gezamenlijk aan onze hoofdgerechten beginnen. Het was gewoon een totale drama! De manager had ons toen aangeboden om ipv de fruit de mer een mix van verschillende koude en warme hapjes op 1 grote plank te maken. Hierop kregen we geen korting of iets anders. Als goedmaker kregen we maar een gratis flesje wijn? Als dit niet was gebeurd, dan had ik wel meer dan één fles wijn besteld. Het was tenslotte mijn verjaardag en die wilde ik graag uitgebreid vieren bij dit restaurant. Het plankje met koude en warme hapjes was geserveerd en onze warme gerechten, die wij naast onze sushi hadden besteld, waren inmiddels ook al koud geworden. Als ik hierover ook al moest klagen, dan was ik wel weer een uur verder. Daarnaast lijkt het me niet dat je een mix van koude en warme hapjes op 1 grote houten plankje serveert. De warme hapjes koelen dan toch snel af? Dan zou je zo'n plankje in een paar minuten moeten opeten, terwijl je juist wilt genieten van zo'n plankje.

Toen ik de bon kreeg zag ik dat de prijs van dit plankje hetzelfde was als de schaal fruit de mer die op de kaart stond?! Ik was daar best van geschrokken. Zo'n zelfbedachte plankje kon je gewoonweg (qua inhoud) niet vergelijken met een grote schaal fruit de mer en toch dezelfde prijs ervoor laten doorberekenen?

nb: ik ben niet akkoord gegaan met de aangeboden fles wijn. Ik heb de rekening betaald en we zijn als ontevreden klanten weggegaan.

2. Hier heerlijk gelunched met vriendin. Mochten op plekjes aan het water zitten. Bediening was erg aardig op 1 man na. Die dacht dat wij alleen gezellig kwamen zitten denk ik en niets te eten wilden… Deed ook kort en ongeïnteresseerd. De prijzen zijn aan de maat, maar wij hadden dit ervoor over. Al met al een heerlijke middag aan een zonovergoten terras met lekker eten.

3. Aad Donkersloot

Koffie was koud. Voor €03.00 verwacht ik ten minste warme koffie. Mooie locatie en vriendelijke bediening.

4. Het eten en de bediening en locatie goed. Muv de gastvrouw en 1 van de obers die er tevens uitzag als een beveiliger. Waar ik bij aanvang nog in de watten werd gelegd (wilt u in de zon of schaduw plaatsnemen) werd wat later zo'n 180 graden verkoeling. Ik was alleen aan het dineren toen zij en later hij het nodig vonden om mij te verplaatsen onder het mom 'u heeft niet gereserveerd en wij hebben deze tafel nodig. Ik zat er toen al ruim 1.5 uur. Ik vroeg aan het vriendelijke koppel naast mij of zij wel hadden gereserveerd. Hun antwoord was nee. Dit gaf ik terug aan de ober/beveiliger. Hij zei dat ik klaar was met eten en moest begrijpen dat ze deze tafel nodig hadden. Ik zei maar ik ben helemaal nog niet klaar. Ik heb thee besteld. En verwees naar t koppel naast mij die ook niet gereserveerd hadden en op een nog groot aantal lege plaatsen aan de zijkant van het tweede. Ja , zegt die ober, die stoelen gebruiken wij niet . Ik zeg maar dan had u mij hier bij het plaatsnemen op moeten attenderen dat ik maar tijdelijk aan deze tafel kan zitten. Ik heb uitgelegd dat ik daar in mijn fijne bubbel zat en daar nog van mijn muntthee wilde genieten. Toen zei bij 'wij bepalen hier de regels. En u bent klaar met eten '. Ik heb de thee laten zitten.. uit fatsoen, want zo ben ik, heb ik wel de rekening betaald. Maar bij deze dien ik wel een klacht in bij directie voor het onfatsoenlijke handelen van uw gastvrouw en gastheer. Een gezellige zomer avond is op dat moment verziekt door de houding en gebrek aan empathie door van 't Waaltje. Was getekend
    dd.6/9/21

5. Goede sfeer, heerlijk eten en de bediening was echt super netjes! We gaan hier zeker nog een keer genieten😊

6. Jeannette Kooiman

Zoals altijd heerlijk gegeten, genoten van de service, de gastvrije bediening en het eten, dankjulliewel!

7. Tjonge jonge zeg… dat de horeca het zwaar heeft alle begrip voor maar om de prijzen zo op te schroeven slaat werkelijk nergens op. 14,50 voor 2 (!) stokjes saté. Daar moet je dan nog voor 5 euro patat bij bestellen en voor 5 euro salade. Schandalig.
    Als toetje een Dame Blanche… van oudsher toch gewoon de standaard 3 vanille bolletjes met chocolade saus… althans dat verwacht je dan. Nee hoor, hier krijg je 1 minuscuul bolletje vanille ijs… enigszins leuk opgemaakt maar voor 10 euro zie ik het er niet aan af.
    Zitten we aan de koffie wordt ons gevraagd of dat niet aan een ander tafeltje wilde drinken. Omdat er nieuwe gasten binnen kwamen die graag bij het raam wilde zitten?! Serieus?
    Eens en nooit meer.

1,7
  8. Tja, waar te beginnen om te beschrijven wat hier allemaal misgaat.

Wellicht waren onze verwachtingen te hoog. Door mond-tot-mondreclame besloten om hier te reserveren met een ander stel vrienden.
    Schijnt een bekende eigenaar te hebben, dus je denkt dat het goed zit.

Door de gastvrouw/manager werden we letterlijk 'gedeponeerd' bij onze tafel. Er werd door haar geen drankjes opgenomen, dit zou een collega komen doen. Vreemd, maar het schijnt in meerdere restaurants mode te zijn om niet iedereen bestellingen op te laten nemen, maar deze taken strikt gescheiden te houden.

Door de collega kregen we toestemming om op een bankje bij het water plaats te nemen tot we gingen eten. We hadden ons drankje nog geen vijf minuten in bezit, toen we door een andere vrouw onvriendelijk doch dwingend werden gesommeerd ​elders plaats te nemen. De bezetting was niet optimaal en het was daardoor niet mogelijk voor de bediening om tien meter verder te lopen om gasten drankjes uit te serveren.

Op onze 'nieuwe' plek duurde het echter langer voordat er überhaupt iemand langskwam om gasten te bedienen. Uiteindelijk zelf maar besloten om naar de bediening toe te lopen om te smeken om een drankje. Vervolgens lukte het wel om, de volle glazen negerend, elke vijf minuten voor onze neus te staan met de vraag of we nog iets wilden drinken.

Ondertussen al wat andere recensies gelezen en het eten scheen niet veel beter te verlopen. Helaas bij ons net zo. Glutenvrij eten bestellen (bij het reserveren al aangegeven) was lastig, geen bestek bij het eten, kipsaté van €15 zonder patat (slechts 2 kleine stokjes), bakje patat van €5 moest bijbesteld worden, genegeerd worden door personeel wat voorbij loopt.

Al met al is de locatie fantastisch, maar daar houdt het dan ook bij op.
    Het personeel heeft zichtbaar geen idee wat ze staan te doen en het ontbreekt hier aan goed management.

Vermijd deze tent, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Besteed je geld ergens waar je als gast bovenaan staat.
    Personeelstekort is een probleem in de horeca, daar hebben we begrip voor, maar je kunt dan alsnog als restaurant de goede keuzes maken. Dit restaurant kiest echter voor het geld verdienen boven het bieden van goede service.

9. Eten was heel slecht, ander half uur moeten wachten op hoofdgerecht.
    Een zeetong van 40 euro zonder patat en flauwe koude vis voorgeschoteld gekregen.
    Er wat van gezegd als compensatie koffie aangeboden, wat moeten we met koffie als we nog een fles wijn hebben.
    Uiteindelijk 280 euro kwijt met 4 man voor vreten wat je bij een andere tent voor de helft kan krijgen en in kwaliteit beter is.
    Wij komen hier nooit meer! Compensatie voor de slechte service en het slechte eten zat er ook niet in hele slechte tent!

10. Helly Buursma

Alleen iets gedronken. Ik herken negatieve niet. Vriendelijke vlotte bediening, niks mis mee. Wel wat onhandige serveersters die bestelling brengen, maar voor iedereen is het eerste keer lastig uitserveren. Eten zag er top uit. Ligging prachtig. Ga zeker nog keer proberen of het met diner ook bevalt.

11. Zeer prettige bediening, keurige ontvangst, vriendelijk en attent. Eten was goed, heerlijk op t terras aan t water. Voldoende personeel. Vlotjes verlopen.

12. M. de Graaff

Eten was wel oke en bediening snel, alleen de rekening klopte niet en de serveerster was geïrriteerd toen ik dat heb aangegeven. Heel erg jammer.

13. Alsmaar lof voor deze zaak! Ik kom er met grote regelmaat (+-2x per week) en heb nog nooit een slecht iets gehad. De sfeer is enorm goed, bediening erg snel en eten erg goed. Ook het personeel is erg vriendelijk. Ik kan niet wachten tot ze weer opengaan!

14. Echt een hele gezellig zaak met een goeie service, heel klant vriendelijk en sociaal.
    Goede kwaliteit ook.

15. C rijsdijk

Onze ervaring is wij hadden gereserveerd op 16 augustus om 15:00. Komen wij er aan, bij de reservering hadden wij gevraagd voor binnen, maar wij mochten niet binnen zitten. Gaven als argument niet voldoende personeel dat vindt ik heel slecht. Nee je buiten terras volproppen, echt corona proef. Denk goed na als je daar wil eten of drinken ze kijken nergens na.

16. Leuke sfeer, mooie locatie. Broodplankje was al op toen (na vragen) de drankjes kwamen. Tafel werd tussendoor niet leeggeruimd. Ook de tweede ronde drankjes duurde erg lang. “Ja het is druk aan de bar” kregen we te horen toen we vroegen of onze bestelling wel goed was doorgekomen. Prima, maar dat is op zich niet het probleem van de klant. Maar goed, moeten vragen om de menukaart en toen het eten kwam hadden we nog geen borden en bestek. Ook hier weer om moeten vragen. Een van de bestelde gerechten kwam maar niet, wederom naar gevraagd en toen kwam het snel. Kan natuurlijk altijd wel een keer iets mis gaan, maar vond dit irritant. Eten was ok, raw springrol was niet zo lekker (te papperige deegrol). Niet voor herhaling vatbaar.

17. Richard de baarn

Het was eten was verder prima, maar die friet was écht verschrikkelijk, normaal zou ik nooit de moeite nemen om een recensie achter te laten maar de frietjes zaten ook vol kleine stukjes, niet fijn voor in een restaurant, voor de rest was het helemaal prima!

18. Super trendy mooi restaurant op een mooie locatie aan het water! Wij hebben een leuke avond gehad, bediening zeer vriendelijk en behulpzaam! Het eten was heerlijk en zeg er leuk opgemaakt uit. Ook de corona regels werden prima nageleefd, keurig
    Wij komen hier zeker terug

19. We zijn er twee keer geweest. De Tom Khai Kai met rijst in de soep (!) kreeg een onvoldoende. Onze vieze tafel werd pas schoongemaakt als je er om vroeg. Ook als de bediening iets van de bestelling vergeten was, duurde het erg lang voordat het gebracht werd. Vandaag moesten wij meteen van onze plek weg (weliswaar netjes doch indringend gevraagd) zodat een groter gezelschap aan onze tafel konden plaatsnemen. Daar wilden wij graag aan meewerken. En vroegen of ze 5 minuten wilden wachten. Dat kon niet want het eten kwam er al aan. Dan denk je: dat kan je toch beter managen!
    Al met al hebben mijn vrouw en ik een gezellige middag gehad bij 't Waaltje. Een zaak met potentie!

20. Heerlijk gegeten, vriendelijk bediening. Een trendy restaurant aan het water met live optredens in het weekend.

21. Deze week alleen koffie gedronken en geprobeerd een tafel te reserveren maar de eerste week volledig volgeboekt. Gereserveerd voor over 10 dagen maar als ik de recensies lees schrik ik wel heel erg. Er is inderdaad heel veel jong (en misschien ondeskundig)personeel maar bij een paar koppen koffie merk je dat niet. Deze verhalen lezend en ook op trip advisor nodigt dit niet uit de reservering door te laten gaan. Hopen dat de eigenaar deze kritieken snel ter harte neemt en de zaak die uitstraling geeft die het qua verbouwing verdient. Ik wacht nog even af.

22. Hele slechte service.
    Toen we net zaten kwam iemand al snel vragen of we wat wilden drinken, maar we wilden nog even nadenken. Vervolgens een half uur niemand meer bij onze tafel gezien.
    Als we iemand van de bediening probeerde te roepen dan liepen ze gewoon weg, want zij mochten de drankjes niet opnemen.
    Toen is iemand zelf maar opgestaan om te vragen of we iets mochten bestellen. De serveerster reageerde geïrriteerd.
    Vervolgens kregen we 4 glazen, terwijl we met 8 personen waren. Gelijk gevraagd of we er 4 glazen bij mochten, maar de serveerder ging gewoon ergens bij een ander tafeltje zitten en heeft niet meer geholpen...
    Later op de avond kregen we een jongere jongen die ons wel goed serveerde en de avond nog leuk heeft afgesloten.

23. EB

24. Gereserveerd voor binnen maar “binnen is dicht“ dus verplicht op het terras. Het was koud want wij werden onder de bomen achter op het terras gezet. Onbeschofte bediening die minachtend keek. Het was duidelijk; wij waren niet de beoogde doelgroep. Er zaten vrij veel insecten en wij besloten om niets te eten en alleen iets te drinken. Wij hebben het idee dat de tafels in de zon voor de jetset bestemd zijn te oordelen aan de dure Louis Vuitton en Dior tassen die wij daar zagen . Die plek op het terras waar achter ons mensen door het zand liepen is niet trendy of hip maar gewoon brak. Zet op de site dat binnen dicht is en een workshop gastheerschap is aan te bevelen voor zulk omhoog gevallen personeel! En maak een gedeelte van het terras rookvrij in deze Coronatijd!

25. Wat een mooie locatie, maar wat een drama tent!
    Eindelijk weer de zon, maar geen goeie parasol te vinden, wat een afgang van restaurant aan het water, eten in 30 graden in de felle zon is geen pretje en dat was aan alle gasten goed te merken.
    Personeel heeft nog een hoop te leren en die mannetjes met die oortjes… te erg. Grote mond tegen personeel bij de tafels waar gasten zitten en ook totaal geen glimlach van deze o zo populaire gasten🤮.
    Eten slecht, was binnen 5 min op onze tafel, Hoedan?

Helaas voor mij nooit meer!

26. Telefonisch een tafel binnen gereserveerd, met een duidelijke afspraak. Bij aankomst werden we direct naar het buitenterras gebracht. Uitgelegd dat we binnen wilden dineren, wat afgewezen werd. Als wij binnen gingen zitten, kwamen er misschien meer naar binnen, en hadden ze geen personeel voor. We zijn toen vertrokken, en mijn verjaardagsdiner was goed verziekt. Het buitenterras zat overvol, volgens mij mag dat zo niet. Er werd ook niet gexraagd of we gezond waren.

27. Sfeervol en mooi gerenoveerd. Het oogt wat massaal. Door andere recensies waren wij wat sceptisch, maar we hebben zeker een heerlijke avond gehad! Bediening was gewoon goed; we kregen snel drankjes en eten en men was vriendelijk. Het eten (vooral de sushi en shared dining) was heerlijk! We zaten bomvol aan het einde van de avond. We komen hier zeker terug!

28. Geniaal restaurant. Wij waanden ons in ibiza 😃 De service viel een beetje tegen, zoals ook anderen zeggen. Op ons kwam het over als opstartproblemen. Want als we lang moesten wachten werd het netjes recht gezet met een gratis drankje en een vriendelijke reactie. Het werd gezien en er werd aan gewerkt. De volgende keer vast en zeker opgelost. Daarnaast was het eten echt megalekker. Wij gaan hier zeker vaker heen!

29. Anoniem

Nooit meer!
    Geen bestek terwijl het voorgerecht al op tafel was. Hoofdgerecht weer zonder bestek. Slechte kwaliteit, friet met klodders frietsaus erop. Personeel onbekwaam geen aansturing. Nee voor deze prijs zou ik lekker ergens anders gaan eten. Corona, tafels boven op elkaar echt niet normaal, 1,5 meter is heeeel ver te zoeken. Zo'n stek en dan hier niet goed mee omgaan gemiste kans. Hier echt nooit meer. Tong in de frituur, eten lauw. Dan begrijp je het vak echt niet!

30. dorien van opdorp-weber

Super geregeld vandaag, kwaliteit uitmuntend, veel variatie en zeker voor herhaling vatbaar

31. Drama tent. Uren gewacht op ons eten, meerdere keren nagevraagd kwam maar niet. Personeel onderbezet, liep totaal niet. Rekening klopte niet. Eten was erg lekker maar de service beneden alle peil!

32. Slechte service, 4 uur gewacht op het eten. Brutaal personeel, 2 uur gewacht op drinken. Eten was lekker maar we moesten er dus verdomd lang op wachten en meerdere keren naar vragen!

33. Tom Dorsman

Keurig verbouwde zaak, zeer sfeervol ingericht… terras ook mooi gemaakt met ronde zitjes… waren nog niet helemaal klaar maar ok binnen is echt prachtig.
    Maar dat was het dan ook wel… na 3 glazen bier over tafel gevallen te zijn en opgeruimd kregen we bestelde eten… spare ribs waren lauw… veel te gaar etc… friet moet apart besteld worden dus gedaan wilde graag wat majo en pinda erbij, dat kregen we dan ook… boven op de friet… dus wilde geen majo of pinda dan had je pech.
    Groente als bijlage was er niet. Zo was er nog veel meer (niet).

Helaas wij komen zeker niet meer dineren… borrel met hapje in de zomer op terras zou misschien nog wel kunnen… jammer want echt het is een mooie zaak. NOTE. Kan aan het opstarten liggen.

1,7
  34. Ongeïnspireerde bediening, harde muziek (zou fijn zijn als dat van tevoren vermeld wordt zodat je kan kiezen om niet te komen) en spareribs die waarschijnlijk de halve dag al op de bbq hebben gelegen en dan half lauw worden geserveerd.
    Kortom een hele teleurstellende ervaring.

35. Wendy Pulverer

Allereerste indruk is meteen goed! .... Hier in de omgeving Hendrik Ido Ambacht eindelijk eens een vernieuwend restaurant. een groot en fijn terras aan het water, goeie menu kaart, goeie bediening, aardig en vriendelijk en waanzinnig uitzicht. Hier komen we zeker terug👍

36. Op 28 september mijn 65e jarig gevierd met koffie, borrel en verrukkelijk hapjes.
    De bediening was top ondanks dat er nog 3 partijen waren, liep alles op tijd👍👍
    Ook ontzettende leuke reactie gehad van familie en vrienden.

37. Patrick

Slechte bediening, slecht eten! Dikke onvoldoende ☹️

38. Wat een afschuwelijk restaurant is dit geworden! Prijzen zijn torenhoog, maar de service is werkelijk beneden alle peil. Plaats deze recensie nou ook eens, in plaats van uitsluitend de positieve beoordelingen te vermelden.

39. Zaterdagmiddag bij het feestje van familie Duran geweest. Leuke en attente bediening. De hapjes waren heerlijk. Prachtige lokatie en leuke sfeer. Aanrader.

40. F. E. van der Leije

Het duurde heel lang voordat we ons hoofdgerecht kregen, veel te lang. Het dessert duurde ook veel te lang. Zeker niet aan te bevelen. Wij gaan er zeker niet meer naar toe.

41. Rob Laats

We waren met 22 mensen en hebben allemaal een fijne avond gehad met lekker eten en drinken en prima service.
    Voor herhaling vatbaar wat we ook zeker gaan doen.
    Rob Laats

42. Deze zijn we weet een bij Restaurant Waal geweest. Wat ooit een gerenommeerd restaurant was, is niet meer. Zeetong die smakeloos was en vijf euro duurder was als de menukaart aangaf. Patat werd na de hoofdgerechten afgeleverd. De porties waren wel erg klein. Slecht, slecht, slecht. Hier gaan we niet meer naar toe.

43. Gea 18 punten

Teleurstellende ervaring. Jammer van de mooie locatie, maar het eten is echt niet om blij van te worden. De nieuwe eigenaar lijkt wel op alles te willen bezuinigen: mosselen klaar maken met smakeloze groenten en verder geen enkele van de andere beloofde ingrediënten (thijm, wijn?), Met twee personen 1 klein bakje patat met minimale hoeveelheid mayonaise (nog niet genoeg voor 1 persoon, laat staan 2), smakeloze sausjes uit de goedkoopste fles van de groothandel, etc. Zo jammer, het was een heerlijke plek om goed en gezellig te eten.
    Klagen heeft echter geen zin, geen enkele reactie.
    Helaas is hier de klant geen koning, maar een wandelend EURO teken…

44. R de Rijke

Ik weet niet wat er afgelopen zondag aan de hand was, maar het was chaotisch. Soms te lang moeten wachten op ons drinken. Mijn tournedos had ik medium besteld, helaas was hij grotendeels te ver doorgebakken. Tijdens onze desserts ging het helemaal fout, 1 man had zijn dessert al op terwijl 25 minuten later de andere 2 pas hun dessert kregen. Zelfs onze afsluitende koffie duurde meer dan 30 minuten eer dat we deze kregen. Jammer van deze avond, de 2 ervaren meiden hebben geprobeerd om alles in goede banen te leiden, maar dat kregen ze niet altijd voor elkaar.

Dit was mijn 4e bezoek aan 't Waaltje, 3 keer heel erg goed, maar nu helaas een mindere ervaring.

45. Kokkieblanda

Nogal een tegenvaller. Bediening is erg amicaal. Veel je/jouw gehalte. Duurde allemaal vreselijk lang. Aan tafel om 19:00 en om 22:30 nog geen hoofdgerecht. Eten was lekker maar erg onverzorgd. Bij ontvangen van de rekening best schrikken.

46. Nieuwe eigenaar met nagenoeg zelfde kaart. Erg lang wachten, romige kreeftensoep met extreme overdaad aan room waar wat vissigs in dreef. Hoofdgerecht prima op smaak, weinig en te eenvoudig. Bij afrekenen toch even slikken van de te hoge prijs voor dit alles

47. Zoals al vaker heerlijk gegeten op het mooie terras bij de Waal. Aardige bediening die hard hun best deden! Komen snel weer eens terug.

48. Huibregtse Lineke

Wij hebben het als prima ervaren, alles netjes en op tijd geserveerd.
    We hadden natuurlijk prachtig weer! En konden heerlijk op het terras dineren.
    Het eten een 7, iets meer groenten en gebakken aardappeltjes zou lekker zijn geweest.
    Toetje was heerlijk ijs met aardbeien, idee van de ober! Top.

49. M

50. Slechte ervaring. Dinsdagmiddag (13-10-2015) koffie wezen drinken om gelijk af te spreken voor vrijdag om met 6 personen mosselen te komen eten (spandoek hing nog aan het hek) en tel.nr. doorgegeven om eventuele veranderingen, betreffende de afspraak, aan ons door te kunnen geven. Toen wij vrijdagavond (16-10-2015) aankwamen werd ons echter meegedeeld dat ze geen mosselen meer hadden. Nadat wij hierover de manager hadden aangesproken bood hij zijn excuses (op een arrogante manier en zonder zijn verantwoordelijkheid te nemen wat een personeelslid had afgesproken) aan en zei verder niets voor ons te kunnen doen. Als wij dit van te voren hadden geweten waren wij naar een ander restaurant gegaan juist omdat wij graag mosselen wilden gaan eten. Als je dan uiteindelijk een rekening krijgt van €275 was het een kleine moeite geweest om bijvoorbeeld de koffie er vanaf te trekken. Jammer!

51. Ron van Dongen

52. Als er om 12:30 geopend staat op Facebook, moet er niet gezegd worden bij entree dat er om 13:00 pas wordt bediend. Ook op jullie eigen site staan geen openingstijden...

Nadat ik dit had gezegd, werd er heel onvriendelijke gereageerd door de "oudere" bediening. Misschien eerder op de zaak aanwezig zijn. Terras zat erg vol, zonder enige verfrissing, maar wij hebben toch maar besloten ergens anders te genieten en lunchen, wat ook erg gelukt is met heel vriendelijke bediening, met service hoog in het vaandel.

Nee, wij slaan De Waal deze zomer etc. maar over. Jammer, maar dit gedrag slaat nergens op.

53. Helaas is de terrassentijd voorbij, maar binnen is het gelukkig ook erg gezellig. We kwamen dit keer speciaal voor het wildmenu, dat we langs zagen komen op FB.
    Het voorgerecht, een salade van duivenborst met paddenstoelen en een dressing van sinaasappel en kardemom, was overheerlijk. Het woord "salade" is wat teveel gezegd voor de paar takjes frisee sla die rondom de duif lagen. Wij vonden het echter perfect zo.
    Het hoofdgerecht was ook heerlijk: Hertenbiefstuk omwikkeld met pancetta met een saus van rode port en zoethout. Een mooi stuk vlees, precies gebakken zoals gevraagd (rood). Erbij een stamppotje, een stoofpeertje en rode kool, waar je heerlijk de kaneel proefde.
    In het nagerecht, een kersenparfait met warme amarenen, hadden wij niet zo'n zin en dat hebben wij vervangen, door resp. ijs en een Crème brûlée, die geweldig was.
    De bediening was, zoals altijd, top.
    Zoals gewoonlijk heerlijk gegeten!

54. G. den Besten

Na 10 jaar met volle tevredenheid hier minstens 6 keer per jaar gegeten te hebben zijn we de laatste twee keer bijzonder teleurgesteld in de bediening en het eten. Men liet ons gewoon wachten aan de balie, wat ik niet echt gastvrij vind. Daarna geen menukaart gekregen. Moesten we zelf om vragen. Na 1 1/2 uur kregen we ons eerste eten. Na het vrij matte hoofdgerecht zijn we teleurgesteld weggereden. Jammer, want ik weet dat het restaurant veel beter kan.

55. Eten was goed maar wel erg grote stukken vlees en dan weer weinig groenten
    Voorafje Geitensmousse zou voldoende kunnen zijn voor de gemiddelde eter. Erg machtig.
    Terras kwam smoezelig over. Tafels waren tussen de planken groen aangeslagen. Veel spinnenwebben en windscherm (glas in houten kozijnen) slecht in de verf en nodig aan een wasbeurt toe.
    Jammer want de locatie ligt heel leuk.aan het water.
    Tijdens de lunch was het wel gezellig druk met voornamelijk zakenmensen maar ook de wandelaar weet de locatie te vinden.
    Prijstechnisch wel aan de dure kant. Wij waren voor 2 personen voor voor- en hoofdgerecht en enkele niet alcoholische drankjes € 90 euro kwijt.

56. Andries

Vanavond wezen eten!

Het eten was top. Ik had een keuzemenu à 32,50. Misschien prijzig (ook al hoefde ik niet zelf te betalen), maar dat was het zeker waard. Het was niet het beste eten ooit, maar het was gewoon top. ;)

Het restaurant zelf ziet er prima uit, maar daar blijft het bij. Voor de prijs van het eten had ik een iets chiquere inrichting verwacht.

De service was buitengewoon goed. Normaal let ik zo erg op de service, maar deze serveerster wist precies wat ze deed.

Conclusie: prima naar mijn zin gehad.

57. Rosalie

Mooie lokatie aan het water. Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening. Sfeer is heel relaxed en een hele goede prijs/kwaliteit. Zeker een restaurant om terug te komen!!!!

58. Bo Beljaars

Het eten en drinken is erg lekker! Complimenten daarvoor. De service is ook altijd vriendelijk, alleen valt het me wel op dat sommige zomaar voorbij je tafel lopen terwijl je je hand opsteekt. De sfeer is supergezellig met alle accesoires. De prijs gaat wel

59. kleingeld leen

Wij hebben de 65 jaar gevierd van mijn vrouw. Met 90
    vrienden van 16.00 tot 22.00 met een buffet met alles
    er op en er aan i.o.l. met Sten dit is een top middag en avond geworden, zowel warm als koud en natuurlijk de bediening en keuken niet vergeten.
    Wij vonden het een dikke 8!

60. Heel goed restaurant eten is heerlijk wat je ook bestelt, bediening altijd vriendelijk.

Wij mogen zelfs ons kleine hondje mee brengen, wij komen er al jaren (12) en denken er niet meer aan ergens anders te proberen.

61. Prima restaurant. Altijd even vriendelijke bediening. Je wordt er keurig geholpen, eten smaakt heerlijk(vooral de lamsrack!). Je bent wat meer kwijt, maar dat is het zeker waard! Leuke sfeer en prettige ambiance! Zeker een aanrader!

62. Afgelopen week met een collega (onderweg afgesproken met elkaar) gegeten en rustig kunnen bijpraten. Leuke omgeving, zo dicht bij en gevoelsmatig of je op vakantie bent zo aan het water. We hebben weliswaar alleen maar een uitgebreide lunch genomen (soepje, sathe met frietjes en diverse drankjes), maar het voldeed helemaal aan de verwachtingen en we gaan er binnenkort zeker weer eens naar terug. Wat mij betreft een aanrader, zeker als het mooi weer is (aan het water). Kortom, helemaal top.

63. Bij het Waaltje is het altijd goed toeven. De bediening is goed, het eten is altijd goed, heb je een aanmerking dan wordt het gelijk gecorrigeerd.

Ik heb er menig uurtje door gebracht de afgelopen 32 jaar!

Jubilea gevierd maar vooral verjaardagen, veel etentjes met broerlief.

Het is voor mij en ook voor mijn man de enige goede zaak in de wijde omtrek, alleen al de atmosfeer, en of je nu weinig of veel.

Kan betalen er is voor iedereen iets bij.

Eén vorige recensie
  64. Mijn echtgenoot en ik komen al jaren in dit gezellige restaurant. Toen wij nog geen kind hadden, kwamen wij hier iedere week om "de drukke werkweek af te sluiten". Tegenwoordig proberen wij nog steeds wekelijks langs te komen met onze peuter. Wij worden altijd even vriendelijk door het personeel begroet en geholpen.

Doordat wij hier zo vaak hebben gegeten kunnen wij ook zeggen, dat alles op de kaart even goed smaakt. Oke, het kost wat, maar dan heb je ook wel kwaliteit op je bord. De leveranciers van bijvoorbeeld vis, vlees en kaas behoren tot de top in hun vakgebied. De chef maakt er altijd iets lekkers van! Ik hoef geen mooie "schilderijtjes" op mijn bord, maar gewoon goed bereid voedsel. En dat kan de keukenbrigade!

Wij missen stiekem nog wel steeds een specifiek stuk uit de menukaart van de oude eigenaar, (diverse) vis gebakken in bierbeslag! Heeeeeeeerlijk! Thuis vis bakken doe je minder snel, dan het bakken van een goed stuk vlees. Ik ben ook geen type dat gebakken vis bij een marktkraam gaat eten, dus De Waal was altijd een prima oplossing. Misschien kunnen de nieuwe eigenaren dit weer gaan aanbieden als "seizoens-aanbieding", zoals ze dat ook doen met mosselen, asperges en wild.

Maar goed....al met al, hebben wij het altijd prima naar onze zin bij De Waal!

65. Voor ons voelt het iedere keer weer als thuiskomen in een gezellig en sfeervol restaurant, waar zowel de bediening als het eten uitstekend is. Vooral zo doorgaan.

66. Willy Visser

Om onze tweede Kerstdag dit jaar leuk af te sluiten ging ik met 3 dames gezellig eten bij De Waal. In het A.D. een gedeelde 3de plaats. Onze appetizer was een sushi, zo op tafel gezet zonder uitleg, zonder ook maar enige vorm van bestek, dus met de handen. Het hoofdgerecht was goed, maar slordig op het bord gelegd. Bij het visgericht was geen visbestek, maar naar het vragen hiernaar werd het bij godsgratie gebracht. De spoom werd onzorgvuldig op tafel gezet, zonder uitleg. Na navraag werd er verteld wat er in zat: champagne, een vleugje likeur, citroenbolletje ijs en een versiert rietje".
    Om nog maar niet te praten over het kale tafeltje. Een lopertje om dit te verbergen was beslist geen overbodige luxe geweest. De tijd tussen het serveren van de gerechten duurde extreem lang, maar ja dames onder elkaar hebben altijd wel wat te kletsen, maar het viel ondanks dat wel erg op.

En dit alles voor "maar € 75,--".

Wat ons ook nog van het hart moet is de parkeerplaats. Er was de dagen ervoor veel sneeuw gevallen, maar om je gasten tegemoet te komen is het minste wat gedaan kan worden de parkeerplaats sneeuwvrij te maken. Het valt niet mee om in je Kerstoutfit te glibberen naar de ingang.

Directie denk er eens over na om het allemaal een beetje zorgvuldiger aan te kleden. Zo jaag je de klanten weg.

67. Ca. 15 jaar geleden regelmatig hier gegeten (op uitnodiging) maar nu op eigen voeten geweest na een alleraardigste recensie in de krant te hebben gelezen. Het eten was absoluut niet slecht, maar de rekening viel erg tegen tov het gebodene.

Ook moesten we erg lang wachten op ons hoofdgerecht. Bediening had ook iets attenter gemogen.

68. Wij komen er al jaren, ook nu we kinderen hebben. Dit is het enige restaurant waar we zo relax kunnen eten, er is achterin een speelhoek, je krijgt geen scheve gezichten als de kinderen heen en weer lopen etc. Misschien voor de mensen die zonder kinderen zijn is het wat vervelender. Buiten kunnen ze ook heerlijk spelen, allerlei speelmogelijkheden.

Het eten is er ook heerlijk, wel 'n beetje prijzig maar je proeft de kwaliteit. Het enige minpunt vind ik, is de groente die je standaard bij je gerecht krijgt. Die zijn niet zo bijzonder/lekker.

69. gerard de koff

70. Lekker gegeten, doch niet om voor om te rijden. Hele leuke locatie, goede sfeer en vriendelijke bediening. Een rolstoeltoilet is niet aanwezig, ondanks eerdere vermelding! Toiletten zijn sterk verouderd en aan modernisering toe. Aanpassingen voor gehandicapten en ouderen zeer gewenst!

71. Wij aten hier regelmatig, gezellig en goed. Sinds de overname is de sfeer uit de tent, de kwaliteit sterk verminderd, de kaart ingekrompen en zijn de prijzen verhoogd.

We zijn sinds de overname nog tweemaal geweest, de 1e keer was een afknapper. De tweede "kans" was nog minder, ons zien ze hier niet meer. Vreselijk jammer van de leuke lokatie.

Rob en Els.

72. Paar keer geweest. Eten erg goed, ook vegetarisch. Bediening vriendelijk.

73. sandra visser

Wauw, echt een super restaurant.

De enige opmerking die ik had was dat er 3 kinderen aan de tafel achter ons continu aan het rennen en spelen waren.

Qua eten een zeer mooi stuk vlees op en heerlijke oesters en garnalen.

Bediening is echt uitstekend, echt prima in orde.

Wel prijzig, maar alsnog aan te raden!

74. Ik heb hier van de week gegeten en het was uitstekend. De bediening was TOP. Goede gastvrouw en uiterst vriendelijk personeel.

Het eten was heerlijk en de sfeer was ook erg gezellig (niet zo strak als die moderne restaurants tegenwoordig). Het was precies zoals het zijn moest.

Erg genoten en kom hier zeker nog eens terug!

75. Vanavond wezen eten in dit, volgens de website, goede restaurant. Wij zijn komend jaar 25 jaar getrouwd en wilde eens kijken of het allemaal is zo als wij verwachte.

Helaas, op het eten na viel de rest erg tegen.

De tafels zijn te laag, ik kon mijn benen niet kwijt, dit werd opgelost door een stapel bierfiltjes :-).

De bediening was erg onvriendelijk en had totaal geen oog voor de gasten, niet kijken of de glazen leeg waren, niet vragen of alles naar wens was, bediening liep langs, maar meer ook niet.

Op tafel staan druk knopjes waar je de bediening mee kon roepen, drukte je meerdere keren dan kreeg je een blik (nog net niet tegen je hoofd). Er liep een oudere man in de bediening, nou die verwachte waarschijnlijk heel slecht weer, zijn gezicht stond op onweer. Het was niet prettig, je verwacht service in een restaurant. Erg jammer, het eten smaakte wel perfect, compliment aan de kok.

U snapt al dat wij hier geen duizenden euro's gaan uitgeven voor ons feest.

76. de jong

Eten was goed, bediening erg onvriendelijk.

77. lekkere ambience , we waren deze avond prive , met kinderen, was gewoon goed.,
    speelhoek is super , zodat wij relaxed van ons hoofdgerecht konden genieten . . zeetong en kreeft!

2 vorige recensies
  78. D. Huijgen

Restaurant met een constante kwaliteit.

79. Eten was erg slecht en bediening erg onvriendelijk, ik kom er nooit meer, zonder van het vele geld.

80. leuk restaurant iets de groot voor als er wat minder mensen zitten!!het eten is net iets andere dingen maar zo lekker!!de bediening vond ik iets te overdreven iets te veel meneer en mevrouw!!verder alles prima

81. van Viegen

Wij hebben er gegeten in november
    eten was goed, heel gezellig, prijzen redelijk. de T bone mocht iets dikker dan is hij niet zo door en door hard,
    volgende keer beter, alleen de T bone.

82. wij hebben het prima naar ons zin gehad met onze gasten
    fijne bediening goede sfeer

2 vorige recensies
  83. Rob en Martine

Afgelopen weekend bezocht,prachtig gelegen aan De Waal in het zonnetje.
    Er lopen hier nog echte kelners,je voelt jezelf nog gast. Gamba's en lamsvlees gegeten heerlijk! Komen we beslist nog terug.

84. bonnie en clyde

We waren blij verrast dat de sfeer direct na binnenkomst anders bleek dan voor de overname. Veel warmer wat betreft de sfeer, gezelliger en drukker. De andere zijde van het rest. was ook geopend ( voorheen niet) dus plek zat voor een knus en lekker diner! Prijzen zijn nog steeds pittig, maar de menu kaart is zeker de moeite waard.