't Gerecht in Heerenveen

Parkeren kan gemakkelijk in de Geert van Willigengarage, vanaf hier is het nog drie minuten lopen!

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00

1433319122 85
1442201276 86
1445161994 89
1486612045 83

1. Wat een zaak, alles klopt. Een prachtig historisch gebouw, blij, vrolijk en deskundig personeel! Heerlijk eten en bijna alles is mogelijk. Hier kan Heerenveen en omgeving heel trots op zijn! We rijden hier graag vele kilometers voor.

2. Er wordt veel te karig geschonken en in hele kleine glazen voor bijvoorbeeld een rood huiswijntje van 3,90 in de kleinste witte wijnglazen. Bij aangeven wordt er gewoon gezegd dat dit het beleid is. Het gaat ze blijkbaar te goed en vergeten door wie ze groot zijn geworden. Verder is de kwaliteit goed.

3. Geertje de Swart

Heerlijk gegeten en de bediening was vlot!

4. Lekker gegeten en gedronken op het terras. Mooie locatie in Heerenveen, prachtige zaak, attente bediening!!! Voor herhaling vatbaar.

5. Pier Kingma

Voor de tweede keer kwam ik op sluitingstijd (volgens de bediening) op het terras. Na 1 biertje kregen wij niks meer. Heel veel mensen om ons heen (leken bevriend met het personeel) kregen na ons nog meerdere consumpties. Jammer hoor...

6. Eten goed en leuk personeel.

7. Een zeer enthousiast team waar dit restaurant trots op kan zijn. Veel aandacht voor de gast, af en toe een grapje en veel kennis van het vak en de gerechten. Toiletten waren slordig met een aantal wc-papiertjes. Tot slot waren de gerechten ook erg lekker. Urker 12-uurtje en Grilled Cheese Tuna waren verrassend lekker.

8. Na enige consternatie bij binnenkomst is het prima opgelost door een "opper"serveerster. Het was nl. Erg druk en bij binnenkomst werden we bij een tafeltje in een "loopgang"gezet en pal naast de toiletten. Dit wilden wij pertinent niet... Deze mnr.zou kijken wat hij voor ons kon betekenen maar terwijl we stonden te wachten werden we op z'n zachtst gezegd niet vriendelijk aangesproken door een andere medewerker die volhield mij aan de telefoon te hebben gehad en in dit gesprek had ik aangegeven de plek bij het toilet geen probleem te vinden.... Erg vreemd aangezien ik via Eet.nl gereserveerd had. Dit hem laten zien op mijn mobiel ondertussen had de serveerster die het personeel aan stuurde dit ook gehoord en was nogal verbaasd over zijn handelswijze. Met meerdere excuses en een drankje vh Huis kregen we het mooiste plekje van die avond,.
    Dus ondanks een "bijzondere"binnenkomst wederom (zoals altijd)Genoten van heerlijke Culinaire Verassingen...en prima Bediening...

9. Vandaag in gezelschap geluncht.
    Ik kwam hier voor de 2e keer.

Op de kaart een lintpasta met gebakken paddestoelen met oude kaas. Dat leek mij wel lekker, mijn gezelschap nam een bagel met zalm.

Bediening keurig, correct.
    Bagel prima in orde, goed gevuld mooie presentatie.

Wat jammer was, was dat ik mijn lintpasta niet kreeg zoals ik het had besteld van de kaart.
    Het gerecht dreef bijna letterlijk het bord uit, er lag een bult aan rucola/sla bovenop en de paddestoelen waren niet gebakken (gewoon opgewarmd)!
    En de oude kaas mistte.

Een vriendelijke jongeman in de bediening hierop aangesproken en hij bevestigde direct dat het gerecht niet is als hoe het geserveerd wordt.
    Ik citeer de jongeman: "dit is niet zoals het geserveerd wordt, dit gerecht is voor mij niet herkenbaar en zoveel vocht hoort niet en ik zie dat de paddestoelen ook niet oké zijn." "Ik zal voor u een nieuwe halen"
    Hij gaat naar de keuken...

Ondertussen met drankjes bestellen en brengen en het eten, 5 verschillende mensen in de bediening aan tafel gehad.

Na 20 min komt er weer een andere jongeman, met mijn lintpasta. Helaas... weer vol vocht, ik zag dezelfde paddestoelen... ditmaal wel de oude kaas... En weer een bult rucola/sla....
    Ik heb gezegd dat dit nog steeds niet het gerecht is wat ik van de kaart besteld heb.

Dame van de bedoening kwam erbij en zij luisterde naar mijn verhaal.
    Ze lostte het keurig op! Door het gerecht niet te hoeven betalen.
    Ik doe nog een poging om een aantal happen te nemen...
    Maar het vocht drupte van de vork, de paddestoelen waren vies, zacht. Zeer zeker niet gebakken! Oude kaas proefde ik niet door al het vocht.
    Erg jammer! Heb dan ook het gerecht laten staan.

Nog benoemd dat ze niet serveren wat er op de kaart staat.
    Serveer wat er staat, of maak de kaart naar wat je serveert.
    Ze hadden ook de salade apart kunnen serveren in een schaaltje (idee voor de volgende keer).

En het vocht, alsof ze de pasta niet hebben afgegoten... maar er zo in t bord gegooid hebben... allemaal kookvocht...
    En paddestoelen opwarmen, is niet lekker, als er staat "gebakken" wil je ook gebakken (en ja ik weet het verschil, heb vaak genoeg gebakken paddestoelen mogen eten her en der).

Sfeer en service waren perfect.
    Dame van de bediening heeft het keurig opgelost en stond open voor feedback... :-)

Ik ben dan ook zeer benieuwd, of dit de volgende keer anders gaat..
    Ik ben namelijk gek op pasta's en vind jullie restaurant echt wel de moeite waard om weer eens te komen eten.

10. Met z'n vijven een topavond gehad. De kok verdient een groot compliment door z'n enthousiasme, uitleg en kennis!
    Ook de bediening compliment voor de alertheid. Hield alles in de gaten.

11. Met groep wezen eten. Aardig bedrag per persoon te besteden van werk. Gerecht gemist, alleen voorgerecht, wat hapjes, geen diner en hele avond buiten gezeten in kou met terrasverwarmer. Makkelijk verdiend! Slecht geregeld!!

12. Terugweg Engeland, met veel files, dus onmogelijk om bepaalde tijd te reserveren, op site gekeken en zag tot 0.00 open! Moesten op voordeur op minuscuul briefje in donker lezen: gesloten voor besloten gezelschap! Afgedropen in de regen! Zeer slechte ervaring!!

13. Heerlijk gegeten.

14. H.A. Hartsuiker

Prima om te eten in ongedwongen sfeer en ondanks de drukte een geweldige bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding, ook voor de wijnen! Ik kom zeker terug.

15. Zeer aan te raden!
    Bediening was vriendelijk, maar niet al te snel - we moesten ons best doen om aandacht te krijgen - het was ook erg druk, alle tafels bezet.
    Wij kozen allebei het "Proeverij" menu, met een proeverij van kleine voorgerechtjes, keuze uit een van de hoofdgerechten en een proeverij van de nagerechten.
    Ik had de "trio" op basis van vlees als voorgerecht (met carpaccio, tartaar en ham/meloen, excellent, terwijl mijn partner ging voor het "trio" van 3 verschillende visgerechtjes, ook heel lekker.
    Onze hoofdgerechten waren "surf en turf" (steak en gambas in een soya/knoflook jus, en Black Aberdeen Angus steak - opnieuw heel goed.
    Maar het werd helemaal speciaal met het dessert...Vooral voor mijn zoetekauw partner.
    We hadden het geluk dat het de laatste werkdag was voor de chef, en we kregen zeer genereuze porties van ongeveer 6 verschillende desserts - we konden het niet eens allemaal op krijgen!
    Kortom, een super deal - we zijn zelfs de volgende dag hier weer teruggekomen om te eten.

16. Anke Paas

We hebben er heel gezellig gezeten. De ruimte is wel een beetje krap. Het eten was prima, krokant en fris. Het nagerecht kreeg niet iedereen tegelijk. Dat is ongezellig. De bediening was vrolijk en hulpvaardig.

17. Vrij recent hier een hapje gegeten.
    Het personeel is vriendelijk, het eten is gewoon goed. Geen overdaad aan zaken op je bord die de container ingaan, maar gewoon: goed eten.
    Ook fijn dat er rekening gehouden wordt met dieetwensen. Zelfs bij passanten, dat komen we wel minder tegen.

Ondanks dat het eten goed was heb ik bij het afrekenen toch vermeld dat ik de buren op het terras waar wij zaten netjes gezegd "vrij aso" vond.
    Er zaten namelijk twee medewerkers van het restaurant naast ons die na hun dienst een hapje gingen eten.
    Alleen maar klaagzangen en negatieve opmerkingen over mensen uit de bediening en over de werkgever.
    Beslist niet netjes. Ik ben ondernemer en mijn personeel vliegt bij dergelijk gedrag direct de laan uit.
    Ondanks dat vervelende toefje hebben we heerlijk gegeten en ik denk dat we binnenkort wel weer gaan.

De bediening die wij hadden was zeer netjes, attent en accuraat in het werk.
    Het eten is zeker een tien waard, de score rond de service is lager door het gedrag van de medewerkers die (in eigen tijd) bij hun baas op het terras zaten te eten.

18. A very nice atmosphere and a place that made our trip to Heerenveen complete!
    Very good and pleasant service and we liked the items on the menu!

Cheers.

19. Bijzonder restaurant, heel positief. Tip: rundvlees gerecht niet mixen met varkensvlees (ham, spekjes,..)

20. Jacob 232 punten

Wij hebben wel lekker gegeten in dit restaurant. De tafelschikking en ruimte die je hebt met meerdere gasten is erg klein, dus weinig privacy. De prijzen voor het eten zijn wel erg hoog voor het aanbod.. De sfeer in de eetruimte viel ons wat tegen. Het bedienend personeel was erg vriendelijk en attent.

21. Gastvrij ontvangen. Bij het voorgerecht neem ik altijd carpaccio maar deze was uniek. Er lag zoals u op de foto ziet, een soorte van kroepoek geval. Ik ben de naam vergeten. Het was wat ik van de kok meegekregen had. Door de drukte werden we met ons drieën perfect behandeld. Schone toiletten ook.

22. Anja van Schaik

Vandaag voor de eerste keer hier. Wat een mooi restaurant en wat een vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten. Aanrader!!

23. Wopkje Walstra

Mijn zusje en ik hebben er heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening, gezellige sfeer en uitstekende prijs/kwaliteit. Heerlijke gerechten! We komen terug!

24. Conny Vos

Heerlijk gegeten. Het was wel heel erg druk daar boven. Zeer vriendelijke en ervaren bediening. Vlees en garnalen op 1 bord. Geweldig.

25. Spijkerman

Afgelopen zaterdag gegeten met 20 personen, al meerdere malen geweest. Ondanks een volle tent met meer dan 300 eters toch heerlijk kunnen zitten. Heerlijke proeverij vooraf, de eendenworst als hoofdgerecht enorm verrassend en geweldig van smaak, na afloop een heerlijke proeverij.
    De kunst van zo'n horecazaak, om gemiddeld een 9 te scoren zit em wat ons betreft in de perfecte sfeer, ambiance, vriendelijk- en behulpzaamheid van het personeel, in combinatie met het eten wat altijd minimaal een 8 verdiend. En wordt er eens een fout gemaakt qua eten? Daar ben je mens voor en dat mag gebeuren, alle facetten er omheen zorgen dat het eten wat dat betreft ondergeschikt is. Ga zo door!

26. Met me vriendin na een middagje inkopen doen bij de hanos lekker uit eten geweest bij t gerecht. Super gegeten. Proeverij van voorgerechten: Leuke gerechtjes, hadden hier slakken en een oester bij leuke opmaak, met 2 personen meer dan genoeg. Hoofdgerechten: Beide surf en turf, goed op smaak, enige minpunte rare biefstuk besteld, kreeg medium rare, maja dat kan gebeuren, alles lekker opgegeten. Proeverij van nagerechten: Na de eerste proeverij en het hoofd gerecht niet veel meer van gehad omdat we al vol zaten, maar toch leuk en lekker, van alles een beetje geproefd.

Enige minpuntje wat ik eigenlijk kan verzinnen zijn de stoelen. Deze zijn vrij hard dus na een uur er op zitten, zit het niet meer fijn. Maar voor de rest ga zo door.

27. Susanne

Ik heb hier gisteren voor de derde keer gegeten, voor mijn verjaardag, en het was wederom geweldig. Het personeel lijkt geselecteerd op uitstraling en charisma, want iedereen is ontzettend vriendelijk, vrolijk en behulpzaam (ook aan het einde van de avond - vaak toch een prestatie).

We hadden het proeverijmenu, waarbij je verschillende voorgerechtjes en nagerechtjes krijgt en zelf het hoofdgerecht kunt kiezen. Je kunt van tevoren aangeven of je iets niet lust, maar wij hadden het open gelaten. Er kwam een bord met oesters, truffelkroketjes, slakken en groenten in knoflookboter, carpaccio, garnalen en gerookte vismousse - afzonderlijk zaken die ik normaal niet zou bestellen, maar het was ongelofelijk lekker. Als hoofdgerecht hadden wij (we waren met z'n drieën) elk iets anders genomen en onderling gedeeld. De Angus biefstuk is lekker, zoals je mag verwachten van dit vlees. De kalfstoof met keallepoat is heerlijk mals en zacht van smaak. Maar ons derde gerecht, de gegrilde tonijnsteak met soja-wasabijus (op aanraden van de serveerster mediumrare gebakken), was de echte topper. Alles wordt geserveerd met frietjes, salade en rabarbercompote, wat wordt bijgevuld zodra het op is. Ook de desserts waren fantastisch en daarnaast heel uitgebreid. We konden het bijna niet op.

't Gerecht is een echte aanrader voor iedereen die van lekker en verrassend eten houdt.

28. Heerlijk gegeten, heel gezellig gezeten. De bediening was top, aardig en attent, kwamen regelmatig vragen of we wat wilden drinken. Wel wat prijzig wat betreft sommige voorgerechten, bijvoorbeeld trio van vlees, en het hoofdgerecht, de mosselen. Hoeveelheid mosselen was ook wat weinig. Maar kwaliteit was uitstekend. We kregen met z'n vieren een heel klein bakje frites en salade. Jammer, maar we hadden er misschien wat bij moeten vragen. Als toe een heerlijke toffeekoffie. Zeker de moeite waard om naar terug te gaan.

29. Regelmatig gast geweest bij 't Gerecht, vriendelijk en leuk personeel! Eten is bijna altijd goed (op één keer na, maar dat was een kwestie van smaak). Eén keer gehad dat ze het voorgerecht waren vergeten, dit hebben ze netjes opgelost door ons een drankje aan te bieden! Mooie locatie, goede sfeer, echt een aanrader!

30. Super vriendelijk personeel, waar je als klant echt welkom bent. Heerlijk gegeten. Een aanrader!

32. Geweldige bediening, super ambiance!! Een woord fantastisch!!

33. Onder andere heerlijke lunchsalades en cappucino!

34. Ongedwongen en uitgebreid gegeten (& gedronken) in dit informele en smaakvol ingerichte restaurant. Royale, gevarieerde diner- en wijnkaart. Prima eten en attente bediening. Topper!

35. Heerlijke avond gehad met heerlijk eten en hele goede en gezellige bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!

36. Zag er bij binnenkomst zeer veelbelovend uit, gezellig enzo. Wij waren met een groep van 7 mensen. We konden elkaar amper verstaan omdat het zo gehorig was. Het geluid kaatste alle kanten op. Werd ook niet minder toen de tent vol zat. Helaas werd het daardoor steeds luidruchtiger. Iedereen schreeuwt steeds harder. Ik zou dit niet aanraden voor een groep. Het eten was redelijk. De prijs ook.

37. We hebben er gister gegeten, was echt heerlijk. De service was geweldig. Was een zeer gezellige avond. Tot de volgende keer.

38. Fantastische plek, een van de beste horecaplekken van Friesland. Het klopt allemaal, bediening, sfeer, inrichting, eten. Alles zeer goed op elkaar afgestemd. Personeel is echt enthousiast en gastvrij, dit zie je niet veel meer in de Nederlandse horeca. Eten is zeer goed, en wat een locatie. Complimenten voor de eigenaren en medewerkers, chapeau! Dit zijn vakmensen die passie hebben voor de horeca.

39. Mooie grote locatie, parkeren goed &, eten goed. Bediening waardeloos (verkeerde drankjes, drankjes vergeten, voorgerechten neerzetten voor de helft van de groep en dan 10 minuten wegblijven, hoofdgerechten niet compleet, zelf vragen om drinken, chagrijnig en zelf alsjeblieft op de rekening moeten vragen)

40. Mooie grote zaak die toch zeer gemoedelijk aanvoelt.

Meerdere eetkamers, met onverwachte inrichting! Daar is over nagedacht.
    Groot terras waar vlot en netjes werkend personeel u vriendelijk ontvangt.

Mooie kaart, gebruik van mooi verse producten die door de brigade van Peter tot lekkere én gelijkertijd mooie gerechten worden omgezet.
    Flinke porties voor een prijs die het zeker waard is...