Spoorzicht in Heerenveen

Spoorzicht is een zaak voor iedereen

di lunch vanaf 11:00
wo lunch vanaf 11:00
do lunch vanaf 11:00
vr lunch vanaf 11:00
za lunch vanaf 16:00
zo lunch vanaf 16:00

HET CAFE
Spoorzicht is een zaak voor iedereen. Voor wandelaars, stappers, kroegtijgers, lunchgasten, zakenmensen, bohemiens, bestuurders, netwerkers, niet-werkers, avonturiers, minnaars van de muze, sportlui, vrienden, buren, vrouwen en jongens.

Het café heeft geen bepaalde stijlkenmerken. De inrichting is aangepast aan de sociale functie. Dus niet hangen aan de bar, maar zitten aan kleine of grote tafels met Perzische kleedjes. Opvallend is de geheel koperen toog in het hart van de zaak.

• Buffet: € 17,50

1401202933 97
1419465824 94
1478820222 93
1519911728 91

1. Gisteren voor het eerst gegeten bij Spoorzicht en daar blijft het ook bij. Met kennisen een Snitzel besteld waar weinig smaak aan zat een paar stukjes champignon. Ui. Paprika en een plukje sla lagen er boven op alleen het formaat van de snitzel was goed. Daarbij kool wat atjar tjampoer wat je bij de chinees altijd krijgt en een schaaltje rabarber wat volgens ons uit de vriezer kwam dat was ook de enige groente wat er bij was de patat was slap en met schil. De gebakken aardappels waren zwart en daar ook geen smaak aan. De mayonaise was vies en dat alles voor 14,75 euro als voorgerecht hadden we mosterdsoep waarvan de smaak goed was maar zeker te lang in de keuken gestaan want er zat een velletje op. Het meeste hebben we laten staan. Jammer ik had me er zoveel van voorgesteld.

2. JanWillem

Het is en blijft 1 van mijn favoriete restaurants, maar afgelopen vrijdag geweest en ze hebben nu een nieuwe marinade op de spare ribs, op zich oke maar lang niet zo top als het was.
    Peter misschien moet je op de kaart zetten welke marinade ze willen hebben, verder ga zo door altijd gezellig.

3. Marian Beemsterboer

Super heerlijk gegeten in een gezellige sfeer, waar je je als gast zeer welkom voelt. 👏👍😊

4. Zondag gezellig gegeten bij Spoorzicht. De inrichting is mooi donker en authentiek en de perzische tafelkleedjes maken het voor mij compleet. Je wordt door de gastheer zeer gastvrij ontvangen en hij maakt dat je je thuis voelt. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die hem iets teveel aanwezig vinden, maar dat terzijde.
    De bediening is vlot, charmant (de dames) en het eten staat vlot op tafel.
    Het eten was zondag 7-1-2018 voor ons iets minder, de patat (met schil) was aan de slappe kant, de boontjes waren ook niet echt vers en de spareribs waren te donker en konden wel wat malser. Ook de schnitzel (wat te droog) wel lekkerder gehad. De rabarber was heerlijk.
    De porties zijn ruim voldoende en er wordt vriendelijk gevraagd of je er nog patat bij wilt hebben.
    Ik vind het een no-nonsens tent en denk dat patat zonder schil beter past en bij velen lekkerder in de smaak valt.
    Ik hoop dat de eigenaar deze recensie serieus neemt, want ik ben ervan overtuigd dat jullie het goed willen doen en zeker de kantjes er niet aflopen, dit kan natuurlijk ook een incident zijn geweest.
    Toch komen we zeker een keer weer, alleen al om de sfeer en om te ervaren dat het ook anders kan, omdat deze recensie best wel opvalt tussen de rest.

5. Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij Spoorzicht. De geserveerde Spareribs waren voortreffelijk van smaak en de bijbehorende garnituren meer dan lekker.

6. De binnenkomst is al super, in enkele minuten staat je drinken en broodplankje al klaar. Het eten krijg je vlot en is om je vingers bij af te likken. De sfeer is super, de gast heer maakt het sfeertje compleet. Goede muziek op een goed geluidsniveau, je kunt zelf normaal praten aan tafel zonder dat iemand zich er aan stoort en andersom ook. Dit is zeker een aanrader voor iedereen!

7. Wat was het weer gezellig! En wat was het eten weer heerlijk! De spareribs... nergens zo lekker als hier👍Lekker eten in een relaxte en gezellige sfeer! Tot een volgende keer😀 Want jullie blijven bij ons favoriet👌

8. Was gezellig en eten prima.

9. Angela van der Mijl

2 dagen op rij genoten bij Spoorzicht. Biefstuk is onvolprezen, Bij de stroganofsaus (versgemaakt) eet je je vingers op. Bedienend personeel maakt dat je je thuisvoelt en graag een volgende keer een stuk omrijdt om weer terug te keren.

Hartelijke groeten vanuit Goirle

10. C. Nijholt

Erg lekker gegeten en het is erg gezellig zitten bij Spoorzicht!
    Vrolijke bediening! Het was de tweede keer dat we hier aten en zullen hier nog vaker gaan eten!

11. Bediening, gerechten allemaal perfect voor elkaar. Misschien een tip; ik miste zoetjes op de tafel. Ongetwijfeld had ik die gekregen als ik daarom had gevraagd, maar je wil het personeel niet lastig vallen want ze hebben het druk genoeg. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zulke malse biefstuk heb gegeten, klasse. Graag tot een volgende keer.

12. Iepie Bakker

Het was weer super, het eten de bediening, geweldig. Het eten is echt super lekker en dan de biefstukje,
    ze heerlijk mals. Gewoon alles is overheerlijk, en de bediening is vriendelijke en ze denken met je mee, kan echt niet beter. Jullie allemaal bedankt voor weer een gezellige avond en tot de volgende keer.

13. Wouter Verhoef

Geweldig lekker gegeten! Onovertroffen biefstuk... Heerlijk mals en zacht! Echt een enorme aanrader! Maar heb geen grote mond en weet wat je zegt... Want de eigenaar, Peter, pakt je zeker op een sportieve manier terug... Zoiets hebben wij nog nooit eerder meegemaakt!! Peter, hartstikke bedankt voor een topdiner!! Gezellige en gemoedelijke sfeer met een zeer goede keuken tegen een eerlijke prijs! Zeker tot snel weer!!

14. Wat een verrassende ervaring. Een soort van kroegje. Hartelijk ontvangen. Een gastvrijheid die je niet veel tegenkomt. Heerlijk gegeten. Een echte aanrader.

15. Aanrader. Super goed gegeten, voorgerecht was enorm met diverse vissoorten, carpaccio, (voor elk wat wils) te veel om op te noemen. Ook zeer bijzonder en lekker, de kiplevers met biefstuk en niet te vergeten de spareribs. Vriendelijke en vlotte bediening. Eigenaars weten de sfeer er wel in te brengen. Wij komen snel terug.

16. J.en M.Yntema-Koster wonende te Bussum

Op 27/8 aten wij hier met mijn zwager (een Heerenveener). Wij hebben heerlijk gegeten! Compliment aan de keuken! Vooral de Menukaart met "Spoor"aanduidingen vonden we heel origineel. Alleen jammer, dat er niet meer parkeerruimte in de directe omgeving was. Gelukkig konden we nog net een plaatsje vinden. We werden echt verwelkomd bij de ingang en toen we weggingen, nam de eigenaar nog persoonlijk afscheid van ons met een heerlijk pepermuntje voor onderweg. Service. We komen zeker te zijner tijd nog wel eens terug.

17. M. Helder

Vandaag met een ondernemer geluncht bij Cafe/restaurant Spoorzicht in Heerenveen. Mijn eerste bezoek, en zeker niet de laatste. Wat een toffe bediening, bijzonder charmante dame, vriendelijk, en zeer verzorgd. Een echte gastvrouw. Attent, snel in de bediening, gewoon wat je hoopt te zien bij alle bedrijven, maar wat slechts een zeldzaamheid is. Alleen de bediening maakt al een bezoek waard.
    En dan het eten, in een woord; Heerlijk! Wat een geweldige bal gehakt, met heerlijke salade en diverse andere heerlijke zaken. En ook de historie, ruim over de honderd jaar oud, maar met de schoonste toiletten van Friesland. Deze Groninger is fan! Ik kom absoluut terug. Bedankt voor de lunch, en jullie eten, en bediening. Ga zo door. Perfect gedaan.
    Met vriendelijke groet, Helder uit omgeving Groningen.

18. Gisteren weer lekker uit eten geweest bij Spoorzicht, top eten, eigenaar Peter is gek op een leuke manier en je ziet ook dat andere klanten dit leuk vinden. Keuken perfect, spare ribs een aanrader maar alle andere eten ook perfect 2 bakken vol met en friet en gebakken aardappels en 2 groente's waarbij de witlof echt een aanrader is.
    Heerenveen wees trots op dit restaurant / Peter en personeel ga zo door wij komen vaker langs.

19. Christien en Peter

We hebben hier al een paar keer gegeten en elke keer weer lekker. De porties zijn groot, de kaart uitgebreid en er is voor ieder wat wils. Zeer vriendelijk personeel die de klant op de eerste plaats zet. Fijn dat we nu eindelijk een goed restaurant in Heerenveen hebben.

20. Fam. Duimel

Goede service en heerlijk gegeten! Voor mij is uit eten gaan altijd een uitdaging, omdat ik glutenvrij én vegetarisch eet. Het eten was volledig glutenvrij, want ik ben er niet ziek van geworden (wat niet vaak voorkomt met uit eten gaan). Wordt hier dus erg goed rekening gehouden met dieetwensen (mijn gerechten stonden zelfs deels niet op de kaart!). Het personeel is erg vriendelijk en de gastheer is uniek en erg gezellig.

Een aanrader! Wij komen zeker nog een keer eten.

21. Fam. Jansen

Wij zijn zeer te spreken over Spoorzicht. Het eten, de sfeer en uitstraling zijn dik in orde. De gehele ambiance klopt. Kortom, een aanrader.

23. Vegetaristen niet welkom! Publiekelijk voor schut gezet, ik kon wel een krop sla krijgen. Men vond het allemaal erg grappig geloof ik maar ik kom er niet weer. Jammer.

24. Bediening: leuk, vriendelijk, gastvrij en professioneel. Aandacht voor de klant staat hier hoog in het vaandel!
    Eten: ruime keuze, bijzonder lekker en ruim voldoende!
    Interieur, mooie kruizing tussen huiskamer cafe en eetcafe. Vandaag was het buiten koud en binnen lekker warm. Donker interieur, mooi uitgelicht. Perzische tafelkleden met sfeervolle verlichting.
    Kortom, eten in Heerenveen, mis dit niet!

25. Kim Jacobi

Personeel en eigenaar zijn zeer vriendelijk en gastvrij. Eten is top en heel vers! De sfeer is huiselijk en knus door de "oude" inrichting. Zeker een aanrader!

26. Hele mooie, zeer uitgebreide menukaart. Voor elk wat wils en het wordt geserveerd zoals je het wilt, pittig of minder pittig.

De bediening is gastvrij en vrolijk en Peter is een uitstekende gastheer, die geheel op eigen wijze veel zorg en aandacht besteed aan zijn gasten.

De sfeer is, net als het eten, uitstekend!

27. Fam. van der Duim

Al meerdere malen in 2014 hier gegeten. De bediening is geweldig, het eten, met name glutenvrij, is echt geweldig. Onze dochter is erg gevoelig voor eten waarin gluten zijn verwerkt. Bij deze eetgelegenheid wordt niet een spoortje gluten toegevoegd indien hier melding van wordt gemaakt. Er wordt speciaal aandacht aan besteed om dit 'probleem' uit te sluiten. Beslist een aanrader voor wie eens lekker wilt eten.

28. Op 20 juli 2014 hier gegeten. Mijn vrouw spare-ribs, ik de varkenshaas. Als nagerecht de dame-blanche.
    Wat geweldig lekker gegeten! Echt aan te bevelen!

29. andre en bernard uit leiden

Bij toeval lazen we op internet de recenties van eetcafe Spoorzicht. Kan dat dachten wij een restaurant met zulke hoge cijfers? Ja dat kan en nog heel terecht ook. Niets was te veel gezegd. De biefstuk hebben we met de goede kant van het mes gesneden, maar dat was omdat we niet konden wachten en niet omdat hij niet mals genoeg was om hem met de achterkant te snijden. We hebben niet alleen heerlijk gegeten, maar ook een fantastische avond gehad. Dank jullie wel!

30. Spontaan dit restaurant bezocht, sfeer op vrijdag uitstekend, personeel zeer attent, eten voortreffelijk mn de spareribs, onbeperkt eten op vrijdag, waren van sublieme kwaliteit. Tot ziens op 2e kerstdag!

31. Heerlijk gegeten, fantastische bediening. Creatief, er is geen "nee" te koop, ook al staat het niet op de kaart. Ontspannen sfeer. Spareribs, biefstuk, echt een aanrader. Kids willen morgen wel weer.

32. De Grijze Dijf

Hier vragen ze niet naar een compliment met een gesloten vraag als: "Alles naar wens"?? Ze vragen hoe het smaakt, hebben aandacht voor de gast en vooral voor het eten. De biefstukken zijn zo zacht dat je ze als het ware met je vork kunt snijden. Probeer het maar, het lukt, alleen niet zo dom zijn om Well Done te bestellen, dan maar zo'n tafellaken van een schnitzel. De bediening is net als de biefstuk! Je bent er echt even weg van... Eet ze.

33. We hebben heerlijk gegeten en we hebben een zeer gezellige avond gehad. Onze kleindochter vond het er ook geweldig. Dankjewel personeel en Peter! Gr. fam Schotanus

34. Super lekker gegeten en was super lekker lekker, buikje vol gegeten. Super service. Echt een aanrader voor mensen die gezellig willen eten. En peter bedankt ook voor het glas.

35. Katie, Sonja, Petra en Linda

Nog aan het nagenieten van een super gezellige zaterdagavond in spoorzicht. Heerlijk gegeten, goede en zeer gezellige bediening. Wat een sfeertje!

Bedankt Peter, tot volgend jaar bij het WK allround schaatsen

De oranje geklede westerlingen :)

36. EdL 7 punten

Gezellig eetcafé net buiten het centrum super kwaliteit en ongedwongen sfeer.
    De black Angus was echt voortreffelijk net als de bediening.
    Zeker een aanrader wanneer je in de buurt bent van Heerenveen.

37. MvanIwaarden

In tijden niet zo heerlijk gegeten als bij Spoorzicht! Ruime porties en leuke bijgerechten. Letterlijk een schnitzel die over je bord hangt :-) kortom, een leuke tent als je van grote porties lekker eten houdt.

38. Ontzettend leuk eetcafe in Heerenveen net buiten het centrum
    Ik vond de bediening erg gastvrij, het café is warm ingericht in klassieke stijl, de portie en kwaliteit van eten zijn meer dan voldoende. Een echte aanrader.

39. Een zeer mooi café net buiten het centrum van Heerenveen. Ik was onder de indruk van het fraai ingerichte café met een geheel uit koper getrokken toog die echt een eyecatcher is. De bediening is zeer vriendelijk en je hoeft niet bang te zijn dat je te weinig eten krijgt. Het menu is relatief simpel, maar een uitstekende kwaliteit en presentatie. Vooral de prijs-kwaliteitverhouding is erg goed.