Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Heerenveen verdeeld zijn.

1. Eten is goed alleen boven tafel 202 is niet prettig heel veel tocht, wanneer je er wat van zegt krijg je een grote mond (mannelijk personeel) dus maar niet weer.

2. Wij vinden de sfeer bij de Sultan heel intiem en gezellig het eten is daar echt zalig en wordt met veel enthousiasme heel goed bereid.
    Wij raden iedereen aan om een keertje bij de Sultan te gaan eten hmmm

3. Mirjam van der Velde

Gezellige sfeer en pizza altijd goede kwaliteit.

4. Wietse Smid

Heerlijk gegeten, Italia is een leuk en sfeervol restaurant. De bediening was top en hield rekening met onze vervolgafspraak.

5. We komen er al tientallen jaren. Paolo in Heerenveen. Redelijke Italiaan met een leuke topper: de gegrilde ossenhaas met gorgonzola saus. Bijna altijd onze keus. Mijn partner medium, ik lust ‘m graag rare. En dan wil ik daar graag pasta bij, in plaats van de geijkte frites. Beetje meer Italië, toch?

Dus ook vanavond. We waren er vroeg, er was slechts één tafeltje bezet. Na het opnemen van de bestelling kwam de serveerster terug: “u wilt pasta in plaats van frites, maar dan kan niet. Het gerecht is met frites.” “Bedoelt u dat dit een Italiaans restaurant is waar geen pasta wordt geserveerd?” “Jawel, maar niet in plaats van. Dan moet u het er speciaal bij bestellen”. Het was nieuw voor me, maar dan moet dat maar.

Na meer dan een uur wachten - het was intussen lekker druk geworden en om ons heen zaten diverse mensen al lekker te eten - vroeg ik aan de serveerster: “is er een probleem?” “Hoezo?” “Nou we zitten hier al meer dan een uur en we hebben trek…”. Ze ging informeren en kwam terug met de mededing: “de eerste is klaar, de tweede komt zo…”😏

En inderdaad, het duurde niet lang meer. De frites, salade, en het vlees kwamen op tafel. Snel werd duidelijk wat de werkwijze was: beide stukkenvlees op de grill, de ‘rare’ er het eerste uit, de ‘medium’ even langer laten garen. Niet de beste keuze, maar het kan. Maar dan moet je de eerste wel even afdekken met folie, anders koelt het te veel af. Dat was het geval met mijn vlees. 🤔

Terugsturen? Geen optie, dan duurt het nog langer. Ook kreeg ik de indruk dat de gorgonzola op de bon was: slechts een paar druppeltjes op het bord. De pasta was er nog niet bij, die kwam later, super klein kommetje spaghetti, vergelijkbaar met een koffiekopje, zonder saus of wat dan ook. Nou ja, beter laat dan nooit…

Dan komt de rekening en blijkt dat het kopje spaghetti € 6,50 extra moest kosten. Ik denk dat we toch maar eens op zoek moeten naar een ander “vast” restaurant…

6. Tineke van Booren

Zoals altijd, heerlijk gegeten en het was weer heel gezellig.

7. Bob van de vlag

Super lekker gegeten echt een aanrader!!

8. Thijs

9. Internationaal Heerenveen

Uitstekende plek om gezellig te lunchen. Prima kaart met alert personeel die goed weten wat ze aan het doen zijn. In Heerenveen al jaren een fijne plek om ‘even bij te kletsen’. Extra vermelding verdient de ruime kinderspeelgoed op de eerste verdieping waar kleuters zich uitleven en ouders onder het genot van een heerlijk kopje koffie even een rustmomentje vinden. Sterk aanbevolen!

10. Internationaal Heerenveen

Thijs

11. Goede kwaliteit eten, goede kook kunsten van de kok.

12. Henriette Smid

De bediening was top, we kregen uitgebreide informatie en advies over de gerechten. Gastheer was erg aardig. We hadden een proeverij van meerdere gerechten. Het was heerlijk en er was meer dan genoeg. Aankleding in deze eetgelegenheid is ook prima. Sanitair was schoon en netjes.

13. De menukaart lijkt prachtig, maar komt niet overeen met wat je krijgt.
    De ottomaanse mix grill lag voor 2 personen op 1 bord. Was erg weinig en doorgebakken ossenhaas. Zo zonde van het vlees. Er werd 1 klein bakje friet bijgeleverd. Dit was slechts genoeg voor 1 persoon, dus nadat we dat aangaven kwam er nog een klein bakje friet.
    Verder ook totaal geen bijgerechten.
    De mix tapas werd vegetarisch besteld, maar er zat gewoon vlees bij. De tapas zag er ook niet echt lekker uit.
    Bediening was vriendelijk, maar het was wel duidelijk dat ze totaal niet wisten wat er op tafel geserveerd werd.
    We hebben wel aangegeven dat we niet zo tevreden waren en kregen ter compensatie een kop koffie, maar dat zorgde er niet voor dat we voldaan gegeten hadden
    De prijzen waren ook erg hoog en totaal niet in verhouding met de kwaliteit van het eten.
    Dit was de 1e keer dat we hier gingen eten, maar ook tevens de laatste keer.

1,1
  14. Internationaal Heerenveen

Henriëtte van der Horst

Dit was niet best! Bij binnenkomst heel koud en wat van gezegd. Serveerster wist niet wat de vangst vd dag was, daarna ook niet hoe bereid.
    Moesten uur en kwartier wachten op oa op saté dat niet op saté leek, te kleine portie, kroepoek smaakte naar afwasmiddel. Frietjes te hard en vol frituurvet. Helaas ik nam vrienden mee en schaamde mij voor dit restaurant.

3,4
  15. Idskje van Giffen

Authentieke met zorg bereide gerechten en professionele bediening. Gezellig restaurant met veel sfeer en aandacht voor de gasten.

16. Ronald Bouwhuis

Heerlijk gegeten, leuke spontane bediening

17. Hans Bakker

Gezellige locatie met prima eten tegen zeer acceptabele prijs. Erg vriendelijke bediening. Aanrader

18. Verrassingsmenu heeft ons niet echt verrast maar was goed van smaak. Bediening was prima. Prijs voor het geheel van eten en drinken was vrij fors.

19. Bediening was geweldig. Sociaal, vrolijke mensen werken daar. Het eten was super en de prijs is goed. Sfeer van het restaurant is fantastisch. Als je een mooie plek zoekt om lekker en rustig te eten reserveer dan hier een tafel.

20. We hebben heerlijk gegeten bij de Sultan. De bediening was erg vriendelijk en ze zorgden voor een verrassende variatie aan tapas hapjes. Wij hebben ervan genoten.

21. Jacqueline

Een gezellig restaurant met een leuke sfeer. De tapas gerechtjes waren erg smaakvol. De man die serveerde was waarschijnlijk nieuw in de bediening. Hij kon ons (nog) niet echt veel vertellen over de gerechten. Zijn vrouwelijke collega was duidelijk langer in dienst. Het was vrij warm in het restaurant, waarschijnlijk door de grill in de keuken. Op ons verzoek is de buitendeur opengezet. We komen zeker terug!

22. Internationaal Heerenveen

Dit was voor mijn vriendin en mij de derde en laatste keer dat we geprobeerd hebben hier een goed te lunchen. Slecht personeel, vergeet dingen brengt de verkeerde bestellingen en vooral gaat met je in discussie en wil hun gelijk als je het ergens niet mee eens bent of kritiek hebt. Ik heb echt nog nooit zulk brutaal en slecht personeel meegemaakt. Standaard goede dingen worden ook te vaak gewisseld op kaart. Wij komen hier nooit weer en melden dit ook in onze privé sfeer. Ook horen we dit al vaker. Jammer want ze hebben een prachtige locatie en mooi pand. Wordt alleen niet goed benut. Je kan vele malen beter naar een andere zaak in Heerenveen.

3,6
  23. Internationaal Heerenveen

Wendy

24. Feikje rinsema

We hebben erg lekker gegeten. Zag er goed uit, smaak prima en de bediening helemaal o.k..
    Verhouding tot de prijs helemaal prima.

25. Geweldige ontvangst en voortreffelijk eten, bediening is wat opdringerig.

26. Wim Engelbart

Lekker eten vriendelijke bediening en de kok kwam ook nog een paar keer langs. We komen zeker nog eens langs.
    Wim.

27. Was altijd prima nu 1,5 uur gewacht op mijn pizza! Pizza was koud, taai en niet lekker.
    Laatste keer dat ik besteld heb.

1,1
  28. Theo bakker

Goed eten, goeie prijs en vriendelijk personeel. Mooie ervaring

29. Het was een heel ontspannen sfeer en we hebben eerst buiten op het terras een glaasje gedronken. Daar was het gezellig toeven. Voor het hoofdgerecht gingen wij naar binnen, daar was een tafel gedekt en gereserveerd voor ons. De bediening nam alle tijd om onze wensen aan te horen en er vervolgens wat mee te doen. Mijn vriendin mag namelijk geen melkproducten van de koe. Geen melk, room, creme-fraiche of roomboter of saus op basis van koeienmelk. Daar wordt ze heel erg ziek van. Er is goed rekening mee gehouden wat ze zeer prettig vond. Zelfs voor het Dessert hebben ze zelf iets samengesteld wat ze heerlijk vond.
    Dank aan kok en personeel voor de goede service.

30. Vooraf een tafeltje voor 4 personen gereserveerd, gezellig plekje buiten vlak bij het water.
    Heerlijk gegeten, en hebben met het gezelschap een fantastische avond gehad.
    En komen absoluut weer terug.