Meteora in Heerenveen

Dineren en ontspannen in Griekse sferen.

Corona informatie

Bezorgen van 17:00 tot 20:30 uur

Voor en achterkant van het restaurant genoeg parkeergelegenheid.

Dineren en ontspannen in Griekse sferen. Wanneer je in een originele omgeving wilt genieten van de traditionele Griekse keuken en heerlijke Mediterrane tapas (mezzedes) bent u bij ons aan het juiste adres! De meest uiteenlopende gerechten en hapjes worden op een eerlijke en pure manier bereiden.

Tapas eten op zijn Grieks… zeer verleidelijk en minstens zo lekker. Uit maar liefst 60 kleine hapjes kunt u een heerlijke maaltijd samenstellen. U kunt denken aan verse groeten, heerlijke kaashapjes en smaakvol bereide vis- en vleesgerechtjes! Uiteraard biedt Meteora naast de tapas kaart ook de traditionele Griekse gerechten aan zoals; Mousaka, Stifado, Bifteki en andere originele gerechten. Dit in combinatie met een lekker glaasje wijn maakt dat u een heerlijke avond uit beleeft!

Tevens biedt Restaurant Meteora u de mogelijk om gerechten af te halen, dit kan d.m.v. een telefonische bestelling of door gewoon even langs te komen!
Daarnaast heeft Meteora ook een catering-service. De gerechten worden dan bij u aan huis gebracht door de gastheer incl. toebehoren waardoor u en uw gezelschap zorgeloos van een heerlijke Griekse maaltijd kan genieten!

1. Personeel

1459919442 77
1519265031 71
1536220914 74

1. Terpstra

Wij hebben eten thuis laten bezorgen.
    Hebben heerlijk gegeten. Er was voldoende en het was nog lekker warm.
    Een echte aanrader!

2. Wel vaker hier gegeten en altijd super lekker eten en vriendelijke bediening. Ook onze dochter die glutenvrij moet eten heeft smakelijk gegeten, ze kon bijna alles kiezen van de menukaart en indien er in het gerecht iets zit met gluten wordt dit probleemloos vervangen door iets wat ze wel mag hebben. Vooraf kreeg ze ook heerlijk warm glutenvrij brood. Wij komen zeker terug!

3. kosmoglou

4. Afgelopen weekend zijn we vanuit het Thialf bij de Griek gaan eten. Met ons zessen waren we niet de enigen die dit bedacht hadden. Het restaurant zat helemaal vol en ondanks de drukte werden we goed bediend. Niet iedereen spreekt Nederlands binnen ons gezelschap en daar werd direct rekening mee gehouden. Met Engels en Nederlands verliep de communicatie prima en hebben we heerlijk gegeten. Een paar van ons hadden tapas besteld, een echte aanrader! Kortom, een leuke dag uit met een prima afsluiter!

5. Bij binnenkomst twee keer 'Hallo' moeten zeggen omdat er niet gerageerd werd. De begroeting die daarop volgde was erg lauw. Ons werd een tafeletje gewezen. We kregen de menukaart en een uzo. MIjn man gaat naar toilet en vervolgens komt er iemand van de bediening vragen of wij (lees; wij ) een keuze hebben kunnen maken. Ik zeg ; "Ja, maar mijn man is naar toilet dus kom straks aub even terug". Om een lang verhaal kort te maken ; het eten was er vrij snel en het was redelijk goed. Er is echter niemand van de medewerkers die in de gaten houdt of je met een leeg glas zit. Heb geprobeerd het contact te zoeken maar niemand die oplet. Toen er één van de bediening onze borden uithaalde heb ik nog twee drankjes besteld. Toen dat ook lang op zich liet wachten hebben we maar afgerekend. We kregen nog wel excuses voor de gang van zaken maar voor ons is duidelijk dat dit voorlopig ons laatste bezoek is geweest. De Griek is kwalitatief in alle opzichten veel beter geweest. Wij hadden het idee dat het huidige personeel er niet zoveel van snapt… Een enorme teleurstelling!

6. philip de vries

Wij komen al enkele jaren regelmaig in dit restaurant en het eten is altijd voortreffelijk en de bediening is prima. De afhaalmenu's zijn ook prima. Ook hebben we een tijdje geleden vanwege een jubileumfeest met ca 20 personen overheerlijk in buffetvorm gegeten. Iedereen was vol lof over het eten en de bediening.

Wij komen er nog steeds met veel plezier, dankzij Makos, Nikos en Loreen!

7. Barbara

Wederom weer een heerlijk avondje bij de Griek gehad! Lekkere hapjes 'tapas' gegeten en ondanks de drukte, was de bediening top!

8. cynthia

Zaterdag 29 april hier gegeten met 22 personen. Er was geregeld dat we de keuze hadden tussen het drie-gangenmenu en de fantasie van de kok. Negen mensen waaronder ik kozen voor de fantasie en hebben 2 uur, ja u leest het goed, 2 uur moeten wachten voordat de fantasie gebracht werd. De bediening is wel 5 keer bij ons langsgekomen om te vragen of we drinken wilden hebben...
    De overige personen hebben ook lang moeten wachten op de drie gangen (ruim 1 uur voordat het voorgerecht kwam), maar dat wij alleen maar een hoofdgerecht zouden krijgen was ons niet verteld en dus konden wij alleen maar toekijken hoe de rest hun voorgerecht en nagerecht aan het eten was. Als ze ons hadden uitgelegd wat de fantasie inhield hadden wij daar nooit voor gekozen. Of dan hadden we zelf een voor en nagerecht kunnen bestellen. Omdat het erg lang duurde hebben we om uitleg gevraagd, maar in plaats van dat wij uitleg kregen werd de schuld in onze schoenen geschoven (er zijn meerdere getuigen). 1 persoon werd helemaal verkeerd behandeld omdat zij naar beneden liep om op een rustige en vriendelijke manier te vertellen dat het niet ok was wat er gebeurde. Heb me nog nooit zo verkeerd behandeld gevoeld! Ik kom hier nooit meer en naar wat ik begrepen heb, wel meer mensen uit onze groep niet. Normaal gesproken was ik al lang weggegaan, maar omdat we met een hele groep waren ben ik toch maar blijven zitten. Achteraf hadden wij allemaal gewoon weg moeten gaan na ruim een uur wachten.

9. Uitgroep

Slecht zeer slechte uitleg over het verschil in menu's erg verwarrend en misleidende info. 2 en half uur gewacht op het eten.

10. Clemens Huijding

Bij aankomst eerst de bekende Ouzo deze was lekker. Het brood met kruidenboter was niet echt goed. Na ruim 1 uur wachten eindelijk het eten. Het vlees was smaakloos de varkenshaas was als snot zonder structuur en het rundvlees was redelijk maar met weinig smaak en de tzatziki was erg zout. Helaas we zijn hier op vakantie maar zullen hier nooit meer naar toe gaan.

11. Anneke Wijnstra

We hebben lekker gegeten. We zijn al meerdere keren bij jullie geweest en de bediening en het eten was altijd prima. Alleen vanavond vonden we de bediening niet zo goed als anders. Er werd niet goed naar ons geluisterd. Verder geen problemen.

12. Jeannette Meijer

13. Sharon

14. Sebastiaan

Heerlijk gegeten, we hebben het opgehaald.

15. Heerlijk gegeten en ook de bediening was erg goed. De hoeveelheid was perfect waardoor je echt met een voldaan gevoel van tafel ging. De smaak van het vlees heb ik bij geen enkele andere griek zo goed ervaren! Echt super! We komen hier zeker terug als we weer in de buurt zijn.

16. van der Linden

Eten was prima, maar de bediening was slecht. Het simpele bestellen van een drankje duurde 20 minuten. Een leeg glas wordt wel opgehaald, maar vervolgens moet je zelf weer achter de serveerster aanrennen om een nieuw drankje te halen.
    Tot overmaat van ramp kregen we het nagerecht letterlijk in de schoot geworpen. Ongelukje, kan gebeuren, maar wel het volle pond in rekening brengen. Kortom, een unieke ervaring: Eens, maar nooit weer!

17. Vanaf de opening van Meteora tot nu hebben wij meer dan 800 keer gedineerd bij Meteora. Nooit een klacht hoeven uiten, bediening was correct en het eten heerlijk.
    Als we Meteora bezoeken is dat voor ons UIT zijn. We hebben praat genoeg onder elkaar en met de medewerkers en vervelen ons nooit.
    We kennen de spijskaart bijna uit ons hoofd, sommige gerechten hebben onze voorkeur en altijd is de smaak voortreffelijk.
    Loreen, de gastvrouw, heeft een grote kennis van alle gerechten en op vragen daarover altijd een antwoord. Laurentio is een voortreffelijke barkeeper/ober. Nikkie doet haar best, niets laat te wensen over.
    Wij treffen vaak Meteora liefhebbers en tijdens aangenaam gepraat is daar zomaar het heerlijke Griekse hapje ter tafel. Even wachten is voor ons geen probleem, haast hebben we niet, wel stevige trek. Een heerlijk kopje koffie tot besluit. Uit is echt goed voor U.

18. Vandaag een enerverend avondje gehad bij dit "Griekse Restaurant". Tot aan de bestelling ging het goed, bij aflevering was het eten koud, vet, smakeloos en zeer marginaal. Het vlees is door de kok even met de vleeshamer bewerkt om waarschijnlijk de uit serveer tijd in te korten. Bij de klacht: "het vlees is koud" kregen we de mededeling dat de lamshaas eerst gegeten moest worden vanwege de dikte... Excuses werden gemaakt en het koude vlees werd meegenomen om 15 minuten later weer terug te komen, ja u leest het goed hetzelfde vlees is weer op de grill gesmeten om vervolgens half verkoold terug te komen. De kok vond; "dat goed vlees niet zomaar weg gegooid kon worden". Conclussie: smerig eten, slechte kok, vriendelijke bediendes maar zeker niet voor herhaling vatbaar. De service bij een McDonalds is wat dat betreft te prijzen.

19. Gegeten met groep van 8 volwassenen en 1 kind van 6. Werd gekozen voor verrassing van de kok in de verhouding 3/4 vlees en 1/4 vis. Na de ouzo, olijven en stokbrood met kruidenkaas kwamen de schotels op tafel (op een warmhoudplaatje) en werden warme borden op tafel gezet. Vis: gamba's, inktvis, zalm en witvis. Vlees: keftedes, gyros souvlaki en nog andere soorten vlees. Dit alles vergezeld door Griekse salade, aardappelen, rijst en sperziebonen en tzatziki. Onze jongste had geen kinderkaart nodig, at mee van alles wat op tafel kwam. Een aan te raden Grieks restaurant.

20. Hier komen wij al jaren te eten. We geven de kok altijd de vrije hand in om er een geslaagde avond van te maken.z Zijn nog nooit teleurgesteld geweest in het eten. In een woord geweldig.
    Het restaurant op zich is een beetje gedateerd maar de vriendelijke bediening maakt het wederom het terug komen waard, ik zeg doen

21. Het restaurant doet me niet echt aan Griekenland denken met een systeemplafond en de inrichting kan Griekser....
    Het eten is goed, alhoewel het af en toe wat flauwtjes was... Maar misschien is dit Grieks op zijn Fries ;-)
    Drankjes in verhouding duur.

22. U kent het misschien wel: op een doordeweekse dag kom je laat terug van je werk en je wilt daarom samen "even" ergens een hapje gaan eten. "Even"? Vergeet het maar! Eventjes na zeven uur stapten we Meteora binnen en het was bijna tien uur toen we het restaurant verlieten... We hebben bijna anderhalf uur moeten wachten op het voorgerecht.. Het eten was redelijk, maar geen goede service dus. Vanmorgen zagen we op de kassabon dat we ook nog teveel betaald hebben...

Kortom:
    Voor ons was dit de eerste, maar tevens de laatste keer. Afrader!

23. Zeer goede kwaliteit eten. Stokbrood met kruidenboter van het huis en dat is altijd zeer attent. Niet teveel eten, maar wel genoeg. Ruime keus.

24. Zeer goede Griek, ook voor afhalen.

Is niet goedkoop, maar kwalitatief echt zeer goed. En tja, ik ben nog geen Grieks restaurant tegengekomen wat echt goedkoop is.

Wel vind ik ze ver uit de beste.

25. Heerlijk eten, maar ze weten heel goed de prijs elke keer wat op te schroeven.

Het is aan te raden om te reserveren, anders word je ergens boven in een hoekje geplaatst.

26. Grieks ..... vooral.

Ik eet regelmatig bij deze Griek in Heerenveen, is altijd goed en lekker. Leuke en vriendelijke bediening, mooie en warme sfeer.
    Volgens mij de beste Griek in Friesland.

27. Prima restaurant.

We hebben hier geweldig goed gegeten, in een gezellige sfeer.

Zowel de bediening als het eten verdient meer dan een compliment.

28. Goed restaurant.

Over de bediening geen klachten, eten is heerlijk. Het kost inderdaad wat, maar dan heb je ook wat.

We halen ook regelmatig af bij deze Griek en is altijd prima in orde en de smaak is goed.

29. Heerlijk gegeten, en daar heb ik eigenlijk niks aan toe te voegen! Echt heel erg lekker.

30. Deze Griek is wat mij betreft een prima Grieks restaurant. Ik vind het alleen jammer dat de menu kaart is aangepast want het is er zeker niet goedkoper op geworden. Je moet er echt een paar tientjes voor uit trekken want voor minder kun je hier niet terecht. Er is wel ruime keuze voor iedereen.

31. Slechte, trage bediening:

Het duurde erg lang voordat onze bestelling werd opgenomen, waarna we wel een half uur tot 3 kwartier op ons voorgerecht hebben moeten wachten. 1 van ons kreeg ook nog eens het verkeerde. Daarna nog een poos wachten op ons hoofdgerecht. Een nagerecht wilden ze ons blijkbaar niet geven. De bediening had niet veel om handen, maar kwam ons niet vragen of we nog een nagerecht wilden.

Het eten was wel redelijk. Wel dezelfde opmaak op de borden bij verschillende gerechten.

Pluspunt: veel keus op de menukaart. Misschien voor de keuken niet handig en dat daarom alles zo lang duurde, maar voor de klant wel voor ieder wat wils.

32. Voor elk wat wils bij deze Griek. Bediening is enthousiast en het eten is heerlijk. Je kunt zowel van de gewone menukaart eten als uitgebreide Griekse tapas.

33. Mooi restaurant, erg gezellig.
    Altijd een warm welkom.

Soms moet je wat lang wachten op het eten maar het eten is er verder prima.
    We komen hier regelmatig.
    Een echte aanrader.

34. Marcel en Desiree

Wij houden en Grieks eten en hebben ook dit restaurant uitgeprobeerd.

De bediening was jong en vriendelijk. Het restaurant was bijna vol en er hing een gezellige sfeer.

Het eten was goed van kwaliteit, maar sober aangekleed. Het dessert (1/4 ananas en Griekse yoghurt) is aan dure kant.

Kwantitatief niet prijswaardig. Het voorgerecht (met spinazie en kaas) was lekker al moest de kaas met de loep gezocht worden.

35. Voor elke thuiswedstrijd van Heerenveen komen mijn voetbalmaat en ik hier een hapje eten. Elke keer wordt je warm welkom geheten. Zeer gastvrije en vrolijke bediening en prima eten. Echt een "tent" waar je je thuis voelt. Tot vanavond !

36. Jan en Ria Bakker

Hier is de klant nog koning. Een uitstekende keuken.
    En een uitgbreide menu- en tapakaart.
    Met andere woorden, voor een ieder wat wils.

37. John van Almkerk

Fijne Ambiance,(is wel persoonlijk) goed en aardig personeel.
    Schone toiletten.
    En heerlijk eten.
    Dit was mijn eerste kennismaking met een grieks resaurant, maar zeker niet de laatste.

38. heerlijk gegeten, ook de afhaalmaaltijd is aan te raden