• Catering

1519547262 78
1562051583 79
1615181984 79
1700190625 76

1. Afgelopen woensdag hebben we hier heerlijk gegeten. De altijd vriendelijke gastvrouw vroeg of we sushi wilden proberen, gewoon voor erbij, omdat de sushi kok die avond niks te doen had. Dat wilden we wel en het was prima. De kaart is ingekort en sommige gerechten zijn meer chinees geworden. Het eerste maakt het overzichtelijker en het tweede verrassend lekker.
    Later kwam de eigenaar ook nog even een praatje maken en ik mocht niet weggaan zonder een handvol chocolade snoepjes. Jammer dat er niet meer gasten waren. Wij hebben een fijne avond gehad.

2. Met 6 personen gereserveerd om 19.00 uur, want dan zou het niet druk zijn. De afhaal was erg druk. Ons werd een tafel gewezen, dat was het. Na een half uur vertrokken omdat niemand zich om ons bekommerde. Niets gedronken of gegeten, wel lekker gegeten bij een concurrent. Van een gezelschap dat later binnen kwam werden vrij vlot bestellingen opgenomen. Er waren discussies tussen personeel en eigenaresse te volgen. Reactie van eigenaresse bij vertrek was verbaasd....
    Wij hebben hier in het verleden wel afgehaald, ook sushi, en dat was gewoon goed. Als je naar een restaurant gaat verwacht je wel een ontvangst en vriendelijke en vlotte bediening. Beter sluiten ze het restaurant en zetten alleen de afhaal voort.

3. Top restaurant, heerlijk eten zeer gezellig, vriendelijk personeel…
    prachtig op tafel gebracht met liefde gemaakt.
    Verse jus van de sinaasappel geperst waar je bij bent…
    Veel fruiten en gezondheid…!
    Na af loop ijs en koffie!
    Tige dank.
    De Skutsjeskipper.

4. Goed gegeten, wel opgelicht

Wij als liefhebbers van sushi kwamen het een keer proberen bij lotus en kozen voor all you can eat. We verheugden ons erg op sushi, voorheen een keer een bakje meegekregen en dat smaakte goed. Eenmaal aan tafel begon de verwarring, All you can eat was er niet, in ieder geval niet eigen keuze. We kregen wel een lijstje om gerechten aan te kruisen, maar wat hier de bedoeling van was was erg onduidelijk. De communicatie met de bediening was niet goed, toen ik zei dat ik het niet begreep liep de bediening weg. We kregen dus verse sushi van de kok uit Japan, een soort verrassing menu. Prima wij wilden dit wel proberen. We hebben lekker gegeten, we kregen ook veel en het eten kwam snel. Was wel een beetje teleurgesteld dat ik niet zelf kon kiezen, maar was wel verrast. De gastvrouw kwam bij onze tafel praten en deed erg vriendelijk. Bij het afrekenen bleek de rekening hoger dan verwacht, dachten eerst het zal wel maar toch terug gegaan. Het all you can eat arrangement was even met 4 euro p.p. verhoogd zonder dit te communiceren. Geld gedeeltelijk terug gekregen en de gastvrouw zei amper gedag toen ik wegliep. Voelde ons belazerd... gaat niet om het geld maar het principe, wees gewoon eerlijk over je prijzen. Wel erg jammer want voorheen kwamen we hier wel eens en toen was het restaurant vol leven. Deze tijden zijn uiteraard moeilijk voor veel horecagelegenheden en daar heb ik alle begrip voor, maar je klanten oplichten en bediening die vaag is maakt dit niet beter. Helaas komen wij niet meer terug.

5. We hebben echt heerlijke en bijzondere sushi gegeten, gemaakt door echte Japanse koks! En dat merk je meteen! Absoluut voor herhaling vatbaar!

6. Mark Baron

Tijdens de feestdagen hebben wij heerlijk mogen genieten van een goed verzorgde bezorging, welke met aandacht bereid en bezorgd is. De ervaring is zeker voor herhaling vatbaar en ook voor de gasten.

7. Verrassend lekker, een echt kunstwerk! Wij hebben genoten en alles is vers.

8. Jan-Willem

Vandaag Chinees surprise menu en 4 personen Japanse sushi afgehaald voor vieren verjaardag dochter. Overheerlijk, super service en echte kwaliteit sushi en Chinees. Lekker vers en zeer goed klaargemaakt. We hopen snel weer te kunnen eten in Heerenveen, maar zolang dit niet mag rijden we graag vanuit Sint Nicolaasga naar Heerenveen voor dit restaurant!

9. Het eten was jammer genoeg niet goed. Bami uit het vocht in bakje (geen groeten erbij), kroepoek niet vers, tjaptoy kip was smakeloos.

1,5
  10. Gerrit mijkes

Heerlijk gegeten met vrienden. De heerlijkste sushi mogen proberen subliem van smaak en een plaatjes te zien. Zeker een aanrader. Wij rijden 55 km om hier te komen eten zeker de reis waard. Gerrit en Connie

11. Overheerlijke en supervers sushi gegeten. Laat je verrassen door de sushichef en je hebt een fantastische avond.

12. Afgelopen zaterdag 27juni hebben we hier met vrienden gegeten alles werd vers bereid en mochten vanalles proeven. Vooral de Japanse rijst was heerlijk! Complimenten aan de kok! De eigenaresse was zeer vriendelijk en maakte geregeld even een praatje. Ook de bediening was top. We kwamen hier al geregeld te eten en zullen dat zeker vaker blijven doen.

13. Fam. Witteveen

Erg lekker, mooie producten gebruikt en erg vriendelijke eigenaren. Een soort Chinese tapas, helemaal goed.

14. dries koopmans

Zoals altijd, prima gegeten, uitstekende sfeer en prettige bediening. Chinees eten zoals Chinees eten moet zijn. Ik kan het weten omdat ik geruime tijd in China heb door gebracht.

15. Geweldige Pekingeend en de Cantonese tong was ook verrukkelijk!
    Hele goede bediening, een aanrader 1e klas!

16. Mevr Cabri

Beste Mevrouw, Het eten was heerlijk het misverstand is goed opgelost komen zeker terug van de zomer 👍

17. Afgelopen week met mijn man en 2 kinderen Japans gegeten. Het was echt heel goed.
    Pure smaken, goede porties en goeie entertainment van de kok.
    Als je van Japans eten houdt, een echte aanrader.

18. Laatste x gegeten en gedronken in dit restaurant. De service was niet om over naar huis te schrijven. Te weinig personeel beschikbaar voor een vol restaurant. Dessert werd niet aangevuld. 3 Drankjes gekregen in 2,5 uur aangezien het personeel te druk was en het niet aan kon. Tip voor de eigenaren… neem meer personeel aan zullen de klanten ook tevreden zijn.

3,6
  19. Bij binnenkomst word ik altijd hartelijke ontvangen. Ontspannen sfeer en gezellig druk. Heb er weer heerlijk gegeten. 🍻😋🍷

20. Met een trek aan Oriëntaals eten lopen we toevallig langs dit pand dat er groots en veelbelovend uitziet. Eenmaal binnengekomen zie je afhaalbalie waar het erg druk is. In de veronderstelling dat we wel worden opgemerkt gaan we in het restaurantgedeelte zitten. IN het restaurantgedeelte krijg je veel rumoer mee van het afhaalgebeuren, naar onze smaak een beetje teveel. Begrip hebbend voor de drukte blijven we geduldig wachten, maar daar aan zit natuurlijk wel een grens. Na een uur wachten en een steeds groter wordende druk zijn we maar naar all-you-can-eat deel gelopen.

Hier worden we geconfronteerd oa. met taaie stukken vlees en sushi die er duidelijk te lang ligt.
    Al met al een teleurstellende ervaring die je van buitenaf niet zou vermoeden.

21. Joost Mentink

Ik heb nog nooit zulke lekkere sushi gegeten. Alles vers klaargemaakt, en met heel veel zorg en aandacht gemaakt en gepresenteerd. Echt een aanrader als je in de buurt bent!

22. Wat een heerlijke ontdekking. Super lekkere en zeer verse sushi. Fijn personeel en het restaurant straalt echt een restaurant uit. Zeker voor herhaling vatbaar 👍🏻

23. Wat een feestje om hier te eten. De gastvrouw deed ons de tip om haar te laten kiezen. Dus geen standaard gerechten. Maar heerlijke Chinese gerechten. Een aanrader als je eens wat anders wilt.

24. Beste Chinese restaurant van Heerenveen!
    Altijd vers eten en een gezellige sfeer.
    Prijs kwaliteit is perfect!
    Ook met een gluten allergie kun je hier heel lekker eten!

25. M. Barning
    Vertaal van English naar Nederlands

The sushi was super fresh and knowing they prepare when ordered you know you need to wait a bit longer - but it is worth the wait.
    Not this massive all you can eat place and feels they care about the quality.
    We will come back for sure.

26. Marie de Boer

Vanavond weer heerlijk gegeten bij Lotus Sakura in Heerenveen.
    Wij zijn heel blij met dit restaurant in Heerenveen.
    Fam. de Boer

27. Gister sushi gegeten bij Lotus, heerlijk, lekker vers. Was de tweede keer dat we hier sushi aten, vooralsnog enkel Chineze maaltijden afgehaald die altijd verrukelijk zijn. Maar dus ook voor sushi naar Lotus. Vriendelijk personeel ook.

28. Carolina en Han

Regelmatig gaan wij "wokken" bij Lotus.
    Het is een zeer gezellig restaurant met een goede vriendelijke bediening.
    Er zijn vele mogelijkheden om te wokken met zeer verse gerechten.
    Wij blijven bij Lotus genieten van alle gerechten en bevelen Lotus aan bij alle mensen.

29. Fantastisch gegeten zaterdagavond en bijzonder vriendelijk en behulpzaam personeel. Een aanrader. Zat er heel gezellig!

30. monique

31. Marjolein ter Horst

Wij komen hier al jaren en eten er altijd heerlijk en met veel plezier en gezelligheid! De eigenaren zijn heel leuke mensen en altijd even een praatje wat wij zeer waarderen. Wij blijven naar dit restaurant komen, écht een aanrader!

32. Met zus gegeten was voortreffelijk, ondanks dat we aan de vroege kant waren werden we aan alle kanten verwend. Vriendelijk personeel en zeer zeker een aanrader, komen zeker terug.

33. Heerlijk, snel en super mooi.

34. Tjerk Haagsma

De smaak van de sushi is simpelweg gewoon verrukkelijk. Je wacht iets langer omdat alles vers bereidt wordt en dat proef je. Ook zeer vriendelijk en gastvrij.

35. Van der Wal

Heerlijk sushi gegeten. Zeker een aanrader voor mensen die van vis houden. Komen hier geregeld terug en het valt nooit tegen. Er zijn altijd mensen die nooit tevreden zijn, echter hier is alles prima geregeld.

36. Michelle

Goed en lekker sushi gegeten. Bij de eerste ronde moesten we even wachten, de bazin kwam direct melden dat alles vers wordt voorbereid dus zal het wachten op een ronde ook iets langer duren. Dit vonden mijn vriend en ik erg fijn. Super fijne bediening, mochten zelfs een bakje sushi mee naar huis. Ik ben echt een sushi liefhebber en moet wel eerlijk zijn dat ik betere sushi heb gehad, maar het was vooralsnog lekker. Al om al fijne avond gehad.

37. In het verleden ooit eens bij Lotus geweest, toen al gezegd dat het eens en nooit weer was.

Vandaag toch weer geweest (i.v.m. een aanbieding, waar ze onwijs vaag over deden en ons uiteindelijk niks opgeleverd heeft) en wat hebben we hier spijt van gehad.

Wij zijn totaal geen moeilijke eters en gaan vaak genoeg naar een vreetschuur, maar zo slecht als bij Lotus hebben we nog niet meegemaakt.

- Het eten in de bakken wordt niet ververst. Het was niet druk dus het eten heeft gezellig een aantal uren lopen na koken in de bakken.
    - Eten van de grill kwam er rauw af. Nee niet medium, het vlees liep bijna van je bord af.
    - Eerste keer wok was goed. Tweede keer hadden we beide knoflook als sausje. We denken dat dit bedorven was. We hebben 1 hap genomen en de rest laten staan.
    - Eigenaresse (?) was een rare vogel. Zegt rare dingen en komt zomaar aan tafel zitten bij mensen.
    - Keuze in voorgerechtjes was minimaal. Je kon proeven dat dit er al een week lag. Daarnaast komen de zongedroogde tomaten en olijven uit AH basic potjes.

Verder is de uitstraling wel mooi en zijn de WC's netjes.

1,6
  38. Super gezellig en heerlijk gegeten
    Beter kan niet

39. Kalssies

Hebben heerlijk gegeten bij Lotus, de service en vriendelijkheid van het personeel was erg aangenaam. Het eten smaakte top! We komen zeker terug.

40. Super leuk restaurant met snelle en goeie service! Alles wordt vers gemaakt en is heel erg lekker.

41. Wij hebben hier gegeten. Helaas 1,5 uur moeten wachten op de sushi. Daarna een grote mond teruggekregen toen we hier iets over zeiden. Mensen eet hier niet! En zoek een beter restaurant waar je waar krijgt voor je geld.

42. T.Koopmans

De waardering van ons 2e bezoek was aanmerkelijk minder dan het 1ste.
    Misschien vanwege het feit dat het 1e op een maandag plaats vond en het 2e op zaterdag.
    Het babi panggangvlees was aanzienlijk taaier... Het lange wachten werkte het aangenaam dineren niet in de hand en het personeel was zeer afstandelijk, op het onvriendelijke af!

43. Zeer slechte ervaring met deze wok. Veel bakken, o.a. saté en bananenbollen, werden niet bijgevuld. Was een vitrine waar vissoorten zoals zalm en makreelhapjes in zouden moeten liggen, is de hele avond nooit aangevuld. Kreeg ook nog een brutale mond van een jongen van de bediening toen ik er een opmerking over maakte. Nee, voor ons dit nooit weer!

44. Wij hadden ons erg verheugd op een gezellige avond eten met vrienden omdat wij een verjaardag te vieren hadden.

Bij binnenkomst voelde ik al nattigheid, aangezien wij als een stel koeien naar het wok gedeelte gehaast werden alsof de rest van het restaurant de wok klanten niet mocht zien, en de teppanyaki en wok afdeling was dan ook ergens achterin het pand gepropt waar geen enkele vorm van gezelligheid of sfeer heersde.

Na nota bene te hebben gereserveed, hebben wij bijna 10 minuten moeten wachten tot de tafel vrij & schoongemaakt was.

Daarna werden wij zonder enige uitleg over de wok en het buffet achtergelaten en duurde het ook bijna een half uur voordat er uberhaupt iemand bij ons kwam om drinken op te nemen.

De bediening was ronduit slecht te noemen, om over het eten nog maar te zwijgen.

Ik ben in mijn leven bij vele wok restaurants geweest, en heb ook de nodige ervaring met de exclusieve japanse restaurants en weet dan ook hoe het wel moet, maar ik heb nog nooit zo slecht gegeten als bij Lotus Sakura.

Het opgestelde vlees voor de wok was ongekoeld en niet afgedekt, en in het geval van de kip al bijna grijs en wit uitgeslagen. De garnalen en zalm waren tevens ongekoeld en een smerige, bijna zurige lucht deed ons dan ook afzien van het pakken van de visgerechten.

Van de teppanyaki kregen we meerdere malen rauw vlees op ons bord, en de meeste gerechten van het buffet waren koud, smakeloos en in sommige gevallen ronduit taai en smerig.

Wij zijn na 2 rondes dan ook opgestapt en hebben onze zwaar verpeste avond nog proberen te redden door een heerlijk toetje te eten bij een ander restaurant waar ze wel weten hoe om te gaan met gasten en eten.

Ik raad dit restaurant ten strengste af aan iedereen die van Japans eten houdt.

45. Goed eten, lekker ook. Maar de bediening is echt bagger! We kregen verkeerder bestellingen, verkeerd drinken en eenmaal werd de bediening zelfs kwaad op ons omdat we volgens 'mevrouw' iets hadden besteld terwijl dit niet zo was..

46. Zeer bevlogen eigenaresse die tot vervelens toe met gerechten aankwam die we niet hadden besteld. Ook kwamen sommige bestelde gerechten niet. Bediening is langzaam en vergeet e.e.a. Warme gerechten zijn wel vers, maar de sushi vragen we ons af.

47. Geweldig komen er graag erg gastvrij

Groetjes Betty & Ton

48. Ch. de Graaf

We waren met de familie vorige week zondag al wezen eten met de Groupon-bon. Heel tevreden, vandaag weer geweest als afsluiting van onze vakantie. Zeer pro-actieve serveerster die gelijk reageerde toen de garnalen bijna op waren. Werd snel bijgevuld.
    Zeer vriendelijk personeel en eigenaresse. Wij komen zeker terug.

49. Reina van Gemert

Gezellig gegeten. Bediening gezellig. Eten uitstekend en voldoende. Wachttijd viel erg mee.

50. Gastvrij, duidelijk merkbaar liefde voor eten. Nieuwe geruchten buiten de kaart geproefd en een ongelooflijk lieve gastvrouw.

Een aanrader voor iedereen die niet voor standaard Chinees eten gaat!

51. Van der Meer

Weer heerlijk gegeten, van de grill en de wok, met een Groupon-bon. De eigenaresse laat zich veelvuldig zien en is erg aardig. De koks waren ook erg op schik.
    Prijzen voor drankjes waren € 2,25 voor frisdrank, € 3 voor een groot glas bier. Vind ik persoonlijk niet overdreven duur, zoals sommige mensen hieronder aangeven. Wij waren er al vaker geweest en blijven dat in de toekomst ook doen. Als er al iets is waar ik me aan stoorde is het de tiener aan het tafeltje naast ons, die met luid geluid op zijn mobiel filmpjes zat te kijken. Maar dat ligt aan de vader die ernaast zat en het blijkbaar niet nodig vond zijn zoon erop te wijzen dat dat ongepast gedrag is. Maar het restaurant vinden wij meer dan prima!

52. Wij eten vrij regelmatig sushi en altijd in deze vorm (all you can eat, via zo'n bestelkaart). Via groupon hier terecht gekomen maar wat viel dit tegen!
    Sushi was absoluut niet vers, het duurde enorm lang voor het eten kwam en de bediening was ook niet heel vriendelijk. Na wat gezegd te hebben van de niet verse sushi, ging de dame aan de andere tafel vragen of zij de sushi wél lekker vonden. Dit vonden wij een beetje apart. Voor ons nooit meer!
    De sfeer is wel leuk en er staan lekkere gerechten op het menu. Helaas niet alles uit kunnen proberen, omdat we na 2 uur weg moesten en toen maar 2 rondes hebben kunnen bestellen door het lange wachten.

4,5
  53. Zoals altijd weer heerlijk gegeten, gezellig personeel en niets is teveel. De Sushi is heerlijk vers en er is alle tijd om lekker te tafelen. Nog even als afsluiting de mogelijk voor een heerlijk dessert. Klasse en we komen zeker weer terug.

54. Gisteren hebben wij bij lotus gegeten we hebben sushi gehad. Dat was overigens heel lekker. De bediening was super lief althans dat meisje. De chinezen waren chagerijnig. Gelukkig kwam bijna de hele avond een meisje langs die was erg lief. We hebben genoten Van het heerlijke eten!

55. Zeer slecht. Personeel maakte steeds ruzie met elkaar. Weinig keus en op = op. Je moest erg lang wachten. Nog nooit zo slecht gegeten.

1,3
  56. We hebben sushi gegeten. De gerechtjes waren heerlijk. Maar het duurde veel te lang voordat het gebracht werd. Ook werd de bestelling telkens niet volledig geserveerd. De eetlust is ons vergaan waardoor we een kwart minder hebben genuttigd dan waarvoor we betaald hebben. Er was geen sprake van ontspannen tafelen. Jammer.

57. Vreselijk slechte bediening. Sushi gegeten die overigens heerlijk was. Echter we kregen niet wat we hadden besteld, of we kregen alles dubbel. Tafels werden continue verward. Geen enkele ronde is de bestelling goed afgeleverd. Bovendien werd er twaalf keer gevraagd of we nog iets wilden drinken. Twaalf keer!!

Ik kom er niet weer eten!

6,7
  58. Weer overheerlijke sushi gegeten. Echt heel lekker en een mooie nieuwe menu kaart, met heerlijke gerechten. Top.

59. Gisteravond fantastisch gegeten. Chinees verrassingsmenu. Ongekend dat er zo veel heerlijke nog onbekende gerechten zijn. Alles super vers en fantastisch van smaak. Volgende week gaan we weer.

60. Van Netten

Wij dachten gezellig en lekker sushi te gaan eten... Helaas. Om 17.45 aangekomen begon het prima, de jas aangenomen, drankje erbij en wat kroepoek. De eerste ronde ingevuld en toen wachten, wachten en wachten. Alles in etappes, steeds meer mensen kwamen binnen voor diverse afdelingen om te eten of af te halen. Het duurde uiteindelijk 1 uur voordat we op 1 hapje na onze eerste ronde klaar hadden. De tweede was onderweg. Bij ons en om ons heen verkeerde sushi bij verkeerde tafels, geen uitleg en zelf uitzoeken wat wat was. 4x aangegeven wat we nog misten... Zou snel komen. Het was erg druk voor een zaterdag, lees veel te druk/stampvol!! Tafel naast ons en achter ons ging ook veel mis of duurde heel erg lang.

Na weer een uur waarvan het laatste half uur wachten op laatste 3 gerechtjes en 3x nagevraagd te hebben begonnen we het zat te worden. We kregen gerechten die we niet besteld hadden of de gerechtjes kwamen gewoon niet ondanks meerdere malen vragen. Op zich wat we hebben gehad was lekker maar service en snelheid was ver te zoeken. Sommige gerechten waren heel summier of niet heel smaakvol, andere prima. Wij waren het zat en ik ben 2x naar de balie gelopen. Na nog en kwartier wachten opgestaan en aangegeven dat we dit niet meer accepteerden en de drankjes kwamen afrekenen. Onze tafel naast ons stond al snel naast ons af te rekenen.

Eigenaresse stond personeel toe te schreeuwen... Raar hoor en zonde want volgens mij kunnen ze het best alleen te weinig sushikoks (er was er maar 1) in de keuken.... Tja dan kom je er niet en blijf je wachten..... Nooit weer, wij gaan weer lekker naar Leeuwarden of op advies van onze tafelburen naar Drachten. Helaas, gemiste kans.

61. Janinehulzinga1

Donderdag 31 december 2015 heb ik Chinees afgehaald en hebben we heerlijk gegeten met de hele familie. In totaal waren wij met zijn 10e waar onder 1 vegatariër. De medewerkers waren zeer vriendelijk en wij hebben genoten van dit eten. Bedankt Lotus sakura voor het heerlijke eten, echt top, onze complimenten!!

62. Wat een aanfluiting.

Niet fris en zeer traag. Vaak vergeten en mevrouw riep de hele tijd dat naar de toetjes toe moesten, daar begon ze al mee na ronde 1.. Ze was blijkbaar nogal trots op het dessertbuffet.. Dat was niet nodig... Zeer mager buffet en ook niet heel smakelijk..

Zonde van het geld :(

63. Willem Haarsma

Erg lekker gegeten. Vriendelijke bediening & scherpe prijs. Knappe mannen werken er. De borden en bestek waren goed schoon. De kinderen kunnen zich er ook prima vermaken. Ook is er snelle service! Wij komen snel terug!

64. Heerlijk gegeten, erg vriendelijk personeel. Je jas wordt aangenomen aan het begin van de dag. De eigenaresse komt ook nog even lang om te vragen of alles naar wens is. Echt een aanrader.

65. Vanavond super lekker gegeten bij Lotus Heerenveen! Deze "super" Chinees bestaat al 28 jaar! En zo lang maken wij er al gebruik van: daar ter plekke eten of afhalen of wokken! De kwaliteit van het eten is prima, genoeg keus en het zien van het wokken is een feestje op zich...

66. Hebben vanavond bij de wok gegeten. Hadden al afgesproken, maar zagen wat recente ervaringen
    van anderen die niet zo best waren. Dus extra kritisch afgewacht wat zou gaan komen. Wij hebben niets gemerkt van de op- en aanmerkingen van de vorige recensenten. Wanneer je op zoek gaat is er altijd wel kritiek mogelijk. Wij hebben heerlijk gegeten, de bediening was goed en het eten lekker klaargemaakt.

67. Gisteravond bij Lotus Sakura wezen wokken met de bonnen van de Xenos. We waren met vier personen en hadden twee kaarten en zouden maar voor 2 personen af hoeven te rekenen. Drankjes zouden er apart bij komen.

Onze jassen werden aangenomen en opgehangen. Onze verwachtingen voor de rest waren dan ook hoog gespannen.. Vroeger woonden we in Heerenveen en was dit echt een goed restaurant. We bestelden drinken en een karaf water. De bediening gaf direct aan dat er dan een fles Sourcy zou komen. Wij vroegen wat de kosten daar van waren. Daar kon ze geen antwoord op geven, de eigenaresse wist het ook niet. We kregen dus ook geen water.

De sushi stond de hele avond buiten de koeling. Toen we er wat van zeiden toen we weggingen ging de eigenaresse uit haar dak want ze doen het juist altijd heel goed en ze maakt steeds vers en haalt de oude sushi dan weg. Dat is niet zo, want wij keken erop uit en het viel me op dat er niet ververst werd.
    De kok gebruikt ontzettend veel olie op de bakplaat. Als je denkt dat het wel heel vet is gaat er nog meer olie over heen. Alles smaakte naar olie op je bord. Het wokken zelf was wel heel lekker, niet te vet en lekkere saus. De bakken waar de saus in zit zit er niet heel fris uit...

Tussendoor kwam de baas ook nog even aan de tafeltjes om te vertellen hoe goed ze het doen en dat Nederlanders altijd anders eten dan de Chinezen. En dat wij, Nederlanders, altijd maar van alles door elkaar wokken en alles door elkaar roeren wat helemaal niet moet. En dat echte Chinezen dat echt heel anders doen. Ze bleef maar praten...

Mijn man had iets genomen van het warme buffet. Foe yong hai enz. Dat was helemaal koud. Hij heeft het bord mee laten nemen. We zagen dat ze bij het buffet aan het kijken waren en zagen later dat het in koud water stond. Het apparaat was kapot en alle eten koud. Ze kwamen niet bij ons terug met excuses of zo. Ook bleef het koude eten er gewoon in liggen en lieten ze andere klanten daar gewoon hun (koude) eten pakken.

Dan nog een toetje. Vind ik bij de wok (we komen regelmatig bij andere wokrestaurants) altijd erg lekker. Schepijs kon je niet zelf pakken, dat zit achter een toonbank en scheppen zij voor je in. Er staan een paar plastic flesjes met sausjes. Die zien er niet fris en aantrekkelijk uit. Er is ook softijs. Dat durfde ik niet aan. Onder het apparaat lag een opgedroogd plasje softijs. Dat lag er zeker al de hele avond, te zien aan hoe het was opgedroogd...

Bij de kassa kwamen we tot de ontdekking dat de drankjes wel erg duur waren. Ik heb direct aangegeven een kassabon te willen hebben nadat ze me vertelde wat het ging kosten. Dat bleek nog een hele klus. Als ik er niet om gevraagd had was het waarschijnlijk niet eens op de kassa aangeslagen geweest.

Achter de balie waren ze zo verbaasd over onze klachten... De baas kwam toen ook net weer binnen lopen en ging zich direct verdedigen en het klopte niet wat we zeiden. We moesten maar even meelopen en we konden ook wel koffie en thee krijgen. Nee hoor, wij waren er wel klaar mee...

Wij gaan hier echt nooit meer naar toe!

1,4
  68. Harm van der Meulen

Heb er heerlijk gegeten. In alle rust met mijn vrouw. Vrolijke hardwerkend mensen. Het eten is van hoge kwaliteit. Je kunt er met een groep wokken. In de rustige voorkamer eten. Op de de 2de verdieping kun je met een groep jongeren een leuk feestje bouwen en aangeven wat je wilt. Het is wegens een andere cultuur handig om goed aan te gevenen wat je wil. Dan is er veel mogelijk. Je kunt natuurlijk altijd bestellen en meenemen. Maar als je meer tijd hebt is het erg gezellig om er met zijn 2en romatisch te eten en er lekker de tijd voor elkaar te nemen. Zeker een aanrader.

69. Met goede verwachting hier naartoe gegaan om sushi te eten. Het welkom was goed. Jas word opgehangen en drankje aangeboden.

Alleen toen begon het wachten. Meer dan een uur voordat de eerste ronde kwam. In het uur aardig wat drankjes besteld. (nooit moeten doen, duur)

Sushi die gerold werd was erg lomp met erg veel rijst en een beetje vis. Tevens waren de gefrituurde hapjes erg donker en vettig... We kregen verschillende keren een serveerder aan tafel. Die dan niet wist of er nog iets moest komen of opgehaald kon worden.

Ik vond deze avond echt niet mijn geld waard (prijzig). Na 3 rondes naar huis gegaan voor 89 euro.

1,2
  70. Bij binnenkomst werden netjes onze jassen opgehangen. Aan tafel werd ons gevraagd of wij ook een voorgerecht wouden, keuze was kippensoep of tomatensoep. Dit wilden we niet en daarna werd er ons kipsaté als voorgerecht aangeboden; dit aangenomen. Na 10 minuten was de saté er nog niet en zijn we naar de bakplaat en wok gelopen.

Alle vleesbakken bij de bakplaats waren half leeg tot leeg en de bakplaatsmeester wist regelmatig niet wie wat had besteld. Ook moesten de gasten zelf vragen of er saus bij mocht... Heerlijk saus overigens! Toen wij weer bij de tafel kwamen, was de saté er nog steeds niet, deze de hele avond ook niet gezien.

Er was geen sushi aanwezig en de saladebak was ook leeg, overal stonden gebruikte en lege borden. Na een uurtje nogmaals om drinken gevraagd, deze geserveerd gekregen. Later komt een serveester bij ons met de vraag of dit de tweede rond qua drinken is of eerste, lijkt zich van de domme te houden. Na 1,5 uur zijn wij vertrokken! Bij afrekenen vriendelijk een goede reis gewenst.

71. Heerlijk gegeten! Genoten van de goede service. Wij komen zeker vaker!

72. Niet lekker en veel lege bakken; ik moest 15 minuten wachten totdat er 1 bak werd bijgevuld en bij het betalen werd er nog niet eens tot ziens gezegd.

73. Jan Timmerman

30 september hebben we voor de achtste keer gegeten (deze keer gewokt) bij Lotus Sakura.

Zoals uit onze waardering blijkt, vier keer een 10, vonden wij het weer geweldig.

-eten en drinken: de keus en de kwaliteit was zo uitgebreid en heerlijk dat het een 10 waard was
    -service: wat je ook vraagt, ze doen hun uiterste best om aan jouw vraag tegemoet te komen.
    -sfeer: warm, vriendelijk en heel prettig
    -prijs/kwaliteit: door onze waardering voor bovenstaande punten vinden wij de prijs/kwaliteit zeker een 10 waard.

Voor ons is Lotus Sakura een toprestaurant en we hopen er nog vele malen terug te komen

74. Lekkere sushi, goede kwaliteit en vriendelijke bediening. Een echte aanrader!!!

75. We hebben er onbeperkt sushi eten gegeten via Groupon. We hebben wel eens vaker sushi gegeten bij andere tenten en dit was toch wel een van de beste! De bediening is zeer vriendelijk en de ingrediënten zijn vers en van hoge kwaliteit dat proef je. De eigenaresse vertelde ook dat ze elke dag helemaal naar Groningen afreist, om dat daar de vis mooi en vers is. Ik kan het iedereen aanraden om hier eens sushi te gaan eten en dat raden we onze familie en vrienden ook zeker persoonlijk aan.

76. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Via Groupon hier meerdere keren gegeten. Verse ingrediënten, vers vlees, vriendelijke bediening. Een aanrader!

77. Gisteravond met 10 man via groupon daar gegeten! Heb nog nooit bij zo'n slechte wok gegeten. Erg chaotisch en erg rommelig! Onze tafel stond vol borden en glazen, wat als we nieuw drinken kregen niet werd meegenomen!

Het vlees van de grill was niet gaar. Veel stukken vlees zelfs nog echt rauw van binnen, zoals de satéstokjes. Hij wist niet meer van wie wat was en je kreeg dus andere dingen op je bord mee terug. De grillplaat was erg vies en aangebrand/aangekoekt! Hij bakte ook nergens mee, legde het zo op de plaat! Waardoor het erg taai werd!

Zouden we gaan wokken, was het vlees op. Zouden we rijst en babi pangang enzo pakken, bijna lege bakken, zat amper wat in. De patatjes in de bak lagen er al om 19 uur, om half 9 lagen dezelfde vieze slappe koude dingen er nog in!

Cola zonder prik! Als je water (spa blauw) bestelt, serveren ze je eerst 4 glazen kraanwater, want dat proef je echt! Daarna krijg je 1 glas echte spa blauw, want je proeft echt het verschil! Bij de kassa een hele discussie dat het echt spa blauw was en dat ze het nu moeilijk hebben en dat ze het van de drankjes moeten hebben, etc. etc. Drankjes best duur. De spekjes in de pot waren taai en oud! De gebakjes waren uitgedroogd!

Echt de ergste wok waar ik ooit ben geweest en hebben ook meteen verteld bij de uitgang dat dat 1x en nooit weer is en dat we nooit weer komen!

78. Iris 5 punten

Heerlijk eten, prachtig restaurant met luxe wok. Echt het beste wok- en Chinese restaurant in Heerenveen en omstreken.

79. Eenmaal binnen prima, plezierige tent. In alle opzichten onlangs gewoon genoten van een heerlijk avondje helemaal 'uit' en met groupon ook nog eens bijna absurd zo goedkoop. Enkele voorgaande recensies ge-liked, waar wij ons goed in konden vinden. Ja, wij komen graag terug, bonnen alweer op zak. En vooral de spontane eigenaresse was een bijzonder mens, tussen de gewone gangen door komt ze langs met schalen extra lekkere hapjes en heerlijkheden van het huis. Soort amuses op z'n Aziatisch/Vietnamees geloof ik. Erg attent, vrolijk en klantvriendelijk.
    Ze zag mij, onmiskenbaar man met kortgeknipt koppie, overigens per ongeluk voor een mevrouw aan, tig-keer excuses, nogmaals geen enkel probleem hoor, maar bij afrekenen nogmaals en plots een heerlijke goedbedoelde, welkome omhelzing, prachtig. Alhoewel velen het als net ietsjes te amicaal en ongepast zullen betitelen, onsinsziens juist verrassend en vertederend oprecht.
    Mij smaakten overigens met name de inktvisjes van de plaat naar meer, zalig gekruid en perfect bereid. Jammiejammie. Drankjes overigens inderdaad wel ietwat duurder dan elders, en gek genoeg geen drankenkaart. Uitgebreide toetjes-buffet overgeslagen, was ons ook niet bijtijds verteld, dat dat er eigenlijk ook nog eens bij hoorde, volgende keer dan maar, wij waren inmiddels al volkomen verzadigd na enkele uurtjes beregezellig tafelen en totaal onthaasten.

80. Bart van der Linde

Afgelopen weekend voor een korfbal evenement. Hier was voor alle deelnemers een buffet van dit restaurant. Helaas was ik te laat, waarna ik met nog 2 vrienden door de zeer vriendelijke en gastvrije eigenaresse werd uitgenodigd om in haar restaurant te komen eten. Wij werden gebracht en gehaald van het sportveld. Bij binnenkomst viel gelijk de stijlvolle inrichting op. Ook het eten was heerlijk. Dit is zeker een aanrader voor een leuke avond uit. Ik ben in ieder geval een mooie ervaring rijker.

81. Patrick Roelevink

Afgelopen weekend bij dit heerlijke restaurant mogen eten. Het ziet er van binnen prachtig uit, het eten is lekker en vooral de mensen die er werken en de eigenaresse zijn heel erg gastvrij. Dit is zeker een aanrader als je houd van gezelligheid en lekker eten. Ik ga er in ieder geval zeker nog een keer heen! Top mensen.

82. Afgelopen weekend waren we met de korfbal in Heerenveen. Bij dit weekend konden we de zaterdagavond Chinees eten in de sporthal. Wij waren helaas te laat en ze waren net alles aan het inladen. De eigenares zei toen tegen mij en twee andere jongens dat we mee konden rijden om daar te komen eten. Niet alleen de service was goed maar ook het eten was echt heerlijk. De sfeer van binnen is ook zeer gezellig en alles ziet er goed uit. Ik heb nog niet eerder zulke vriendelijke mensen ontmoet en of het nog niet genoeg was hebben ze ons ook nog terug naar het toernooi gebracht. Het is een aanrader om er naartoe te gaan. Vandaar van mij alleen maar 10+!!!

83. K.Wienk

Mijn man en ik waren een weekend in Heerenveen en via groupon het onbeperkt sushi menu besteld. De kaart ziet er goedkoop en donker uit. Wat slecht zeg!! Na een half uur kregen we de eerste ronde. We vonden het eten niet erg lekker. Erna gelijk de tweede ronde besteld. Hier moesten wij erg lang op wachten. We hadden na 2 uur pas drie van de acht bestelde gerechten. Ik was er klaar mee en we zijn boos naar de balie gegaan. De eigenaresse is aardig en we mochten niet weg voordat we wat fruit hadden gegeten. We kregen wel de drankjes gratis maar die zou ik ook niet betaald hebben. Wij gaan hier nooit meer naar toe. Sushi en bijgerechten waren niet lekker. En na 2 uur wachten hadden we onze tweede ronde nog niet eens. Het personeel is wel heel aardig.

1,1
  84. Gisteravond weer heerlijk gewokt bij Lotus. Wij komen al jaren bij Lotus en vinden dit de beste wok in Heerenveen en omstreken. Het eten is goed en het vlees is van een goede kwaliteit. Dat hebben we elders wel eens anders meegemaakt.
    Deze wok is niet zoals velen een vreetschuur. De drankjes worden nog bij je aan tafel gebracht, evenals je kopje soep. Ik ben geen liefhebber van tomaten en kippensoep maar kan ook altijd een ander soepje krijgen. Het vlees is netjes afgedekt met een folie en het ziet er allemaal goed en schoon uit.
    Al met al een aanrader als je wilt eten in een leuk en mooi restaurant met leuke bediening.

85. Astrid Zwerver

Opnieuw weer heerlijke sushi gegeten! We komen hier regelmatig en elke keer is de sushi top! Veel keuze en altijd lekker vers bereid. Ik vind het lekker kleinschalig, leuke vriendelijke bediening en een gezellige sfeer. We komen binnenkort weer sushi eten!

86. 16-06-2015

Net terug van een etentje bij Lotus Sakura via Groupon, maar ik heb nog nooit zo slecht gegeten.
    Net aangeschoven aan tafel zei de eigenaresse dat je in 1 ronde gelijk maar alles wat je wil hebben moet bestellen omdat haar man de sushi vers maakt en alle andere sushi restaurants volgens de eigenaresse alles klaar hebben liggen en uitserveren en dus vieze sushi serveren. Echter deel ik die mening niet en ik heb vaak genoeg sushi gegeten bij diverse bekende en minder bekende restaurants, en de meeste restaurants een open keuken hebben.
    De menukaart oogt somber en rommelig, donkere foto's die de gerechten niet goed weergeven. In een kleine 2 uur tijd 2 rondes kunnen doen, verkeerde bestellingen van een andere tafel, ongevraagd dubbele porties omdat ik het wel op kon van volgens de eigenaresse.
    Qua eten een groot drama, biefrolletjes die volzaten met knoflook té overheersend met een factor oneindig. Eendenborstfilet wat gewoon hele dunne plakjes pekingeend waren en koud was bij het uitserveren dit duurde een uur. Gefrituurde varkenshaasfilet in broodkruim was gewoon een simpele kipschnitzel voorzien van een kwak mayo geen sausje over de "schnitzel. Gebakken rijst welke keihard was, kipballetjes die geparfumeerd smaakten, Ramen noedels die té zout waren, gyoza met een hele vreemde smaak en de biefstukjes waren taai en niet medium maar haast rauw. Na een kleine 2 uur weggegaan en thuis een plak brood gegeten.

87. Joppe 13 punten

Zeer goede sushi, veel keuze en echt vers! De bediening op zich was goed alleen verliep de communicatie met de keuken niet zo goed. Meerdere rondes gerechtjes besteld die op de kaart stonden die er helemaal niet waren. Toen we omdat we al die dingen niet gekregen hadden een 5de ronde wilden moesten we 5 euro per persoon bijbetalen! Wel echt een pluspunt dat we aan het einde nog langs een toetjesbuffet konden en dat de eigenaresse nog even de tijd nam om met ons te praten! Al met al dus een goede ervaring.

88. A. Diever

Regelmatig gewokt. Heerlijk. Maar afgelopen week voor het eerst sushi gegeten. Hele hoge kwaliteit. Veel keus. Super vers. Ze rennen zich rot om het je naar de zin te maken. Toen we even iets langer moesten wachten kregen we extra wat heerlijk vlees van de grill. Als verrassing mochten we na afloop nog eten van het toetjesbuffet. Het feit dat we via Groupon geboekt hadden deed niets af aan de keuze en service. We gaan dit zeker vaker doen.

89. Gisteravond hebben we voor de tweede keer met een Groupon sushi gegeten. Het was gezellig druk en de sushi was weer heerlijk. Ook de enthousiaste gastvrouw verwende ons met lekkere hapjes tussendoor en kwam aan het eind even gezellig bij ons zitten. Zeker voor herhaling vatbaar.

90. Iris en Egbert

Zaterdagavond japans gegeten aan de plaat, heerlijk rustig gegeten en de eigenaar kookte zelf voor ons. Een echte aanrader!

91. Wij hadden een paar groupons gekocht, dus we moesten wel maar steeds dezelfde ervaringen. Lege bakken, geen aanvulling, wanorde bij het wokken en zeker niet alles vers. Daarbij belachelijke prijzen voor drinken, 4 frisdrank voor bijna €13,-. Geen aanrader!

1,1
  92. Weet niet waar de slechte recensies vandaan komen, weten jullie zeker dat dit over lotus sakura gaat, ik herken er helemaal niets van, woon nu 20 jaar in Heerenveen en voor mij is dit het beste Chinese restaurant van Heerenveen. De mensen die er werken zijn allemaal vriendelijk en spreken goed Nederlands en het eten is altijd vers en heerlijk klaar gemaakt, de prijs / kwaliteits verhouding is zeker goed, ga maar eens een patatje eten met iets erbij met meerdere personen dan ben je meer geld kwijt. Lotus sakura is zeker een aanrader en blijft voor mij het beste Chinese restaurant ever, ga zo door, een zeer tevreden klant.

93. Gisteren voor het eerst gegeten bij dit restaurant via een Groupon en maar goed ook dat het via Groupon ging. Het wok gedeelte is keurig en modern ingericht. Bij ontvangst wou meneer onze jassen opruimen. Op zich heel netjes. De tafel werd ons aangewezen. Drinken besteld, wat een hele wereld over moest voordat we het kregen.

Bij deze wok serveren ze een soepje en 2 kip loempiaatjes. De soep was er redelijk snel. Daarna ons drinken pas. De loempiaatjes moesten nog gebakken worden (zeer slordig voor een voorgerecht wat je aangeboden wordt). Ondertussen zijn we maar begonnen met het wokken. De meeste mensen die er werken spreken nauwelijks of niet Nederlands. We zijn gewend om te wokken dus vergelijkingsmateriaal hebben we. Weinig keuze in eten. Ondertussen kregen we de loempiaatjes die waren wel lekker.

De kok bij het wokken is zeer slordig. Mijn partner zal nooit champignons nemen en die zaten er wel bij zijn gerecht (van de vorige die voor ons stond). Erg slordig. Dit is een paar keer gebeurd. Het eten was ook niet altijd even gaar. Bij de gril had ik er een ui bij laten pakken die ik heb laten staan. Niet gaar dus.

Het bedrijf heeft veel jong spul in dienst die van elkaar niet weten hoe en wat. Het tweede glas drinken wat ik bestellen wou duurde ontzettend lang. De vieze borden (ondertussen 3 stuks, lezen als 3x2=6 ) stonden nog steeds op onze tafel.

Verder zat er weinig smaak in het eten, vlees niet altijd gaar, mijn mening de kok wokte heel snel en niet gaar, spreekt geen Nederlands en vraagt je 3 keer welk sausje je erbij moet. De wok pan werd olie in gegooid, wat te veel was gooide hij gewoon weer in de olie bak. Wok pan schoonmaken doet hij met water wat hij daarna ook weer gebruikt voor de volgende pan. Bij de gril vroeg de kok hoe het nog maar zat, wie wat heeft. Mijn partner vertelt hem dat en toch krijgen wij het verkeerd op ons bord.

Het toetje aardbeien met natuurlijk slagroom. Slagroom automaat deugde niet en ik riep er dus een medewerker bij. Met een gebruikt glas bier gooide hij er wat water bij en dat ding deed het weer. Het idee dat je een gebruikt glas neemt, bah bah bah. Schoonmaken wordt dus niet nauw genomen.

Het mooiste van alles komt nog. Het afrekenen van ons drinken. Immers via Groupon hadden we al het eten betaald. Ik stond keurig bij de balie te wachten waar ook klanten stonden om eten te halen. Het duurde maar en duurde maar "Even een moment mevrouw" (wel 5x gezegd), uiteindelijk werd ik naar een juffrouw gestuurd die mij weer meenam naar de balie zodat ik kon betalen. Bij het afrekenen van 2 sinas en 2 bier moesten we € 12,80 betalen. Ik schrok hiervan en dat heb ik ook duidelijk met een harde stem laten horen. Echt niet normaal dus.

Onze eerste keer en onze laatste keer dat wij deze Chinees bezoeken.

3,6
  94. Onze vijfde keer, altijd heerlijk met een leuke en vriendelijke bediening. Perfect voor een hele leuke avond uit!

95. Vandaag voor het eerst hier gegeten. Wok gedeelte is helemaal nieuw en modern, heel mooi. Toiletten en dergelijke super!

Bij ontvangst geen uitleg. Veel jong personeel die volgens ons niet weet waar ze mee bezig is. Eén meisje was vrij slordig, hield dienblad met 2 handen vast en drukte glazen in de handen, ze kon amper Nederlands en kende Lipton niet. Ook de koks konden amper Nederlands en kundig waren deze mensen niet.

Maar dat is nog niet zo erg. De Smaakpolitie zou deze avond geschrokken zijn van het eten! Namelijk: Bij de sushi en andere dingen proefde ik al dat er iets niet deugde. Weinig smaak of een andere smaak. Mijn vriendin gaf me pas gelijk toen ik een bordje met biefblokjes liet ruiken. Het was voor de helft al grijs en het rook zwaar bedorven. Zoals eten ruikt als het 2-3 dagen buiten de koeling staat. Daarna probeerden we de garnalen, en alsnog dacht ik dat het psychisch was... maar toen mijn vriendin eentje pelde bleek het opnieuw het geval: de garnaal was bedorven. De teppanyaki is helemaal aangekoekt en bij de wok goot de Chinees olie in de pan en het resterende goot hij terug de fles in. De wok maakte hij schoon met een vieze doek. De biefstukjes waren taai als rubber en smaakten naar zeepsop, alsof de grill net met allesreiniger o.i.d. was afgenomen.

Hierna dus het toetje gegeten: heerlijke aardbeien, ijs ook prima. Tiramisu was helaas wel erg muf.

We krijgen het idee dat Lotus Sakura eten recycled. Wij raden klanten die hier heen gaan aan te ruiken aan het vlees/vis vooraleer ze dit nuttigen. Het is onze eerste ervaring dat het zo enorm mis kan gaan en hopelijk de laatste.

Tenslotte, één klein glas ice tea en één tapje bier gehad: totaal E 6,10. Dat zijn geen normale prijzen voor dranken, niet bij een Chinees althans.

2,9
  96. P. Seitner

Vanmiddag heerlijk Sushi gegeten bij Lotus in Heerenveen. De Sushi was heerlijk op temperatuur en vers. Bediening was zeer vriendelijk. Aanrader voor Sushi-liefbebbers.

97. Jelmer en Anneke

Na een tijdje niet in Heerenveen te zijn geweest maar na eerdere zeer positieve ervaringen uit het verleden bij het Japanse restaurant gedeelte als ook het Chinese restaurant maar eens weer een bezoek gebracht aan Lotus Sakura. En ik moet zeggen er is qua gastvrijheid, service, en het belangrijkste de smaak en kwaliteit van het eten niets veranderd. Wat ons betreft klasse en een absolute aanrader!

98. Uitstekende avond uit eten beleefd. Heerlijk gegeten.

99. Aanrader! Super lekker eten, vriendelijk personeel, goede service, smaakt erg goed!! Kok is ook erg spraakzaam en gezellig waardoor de sfeer goed is:)

100. Wij zijn hier nu 2x geweest voor de sushi. Op zoek naar een plek in de buurt waar we lekker sushi kunnen eten kwamen we hier (via groupon) uit. Kregen de eerste keer ook nog zomaar een extraatje buiten de kaart om, erg attent! Lekkere sushi, ruime keuze, gezellig restauarant en vriendelijke personeel! We komen zeker terug!

Volgende pagina