Hier zie je hoe de meningen over de De Sultan verdeeld zijn.

1. Mediterraans Heerenveen

Het eten was subliem!!! Super mals vlees precies gegaard zoals besteld. De bediening is heel vriendelijk en service gericht. Fijn dat de kwaliteit altijd constant is!!! Zou er wel elke dag willen eten👍👍👍

2. Mediterraans Heerenveen

Zeer prettig ontvangen. Prima gegeten.
    Komen zeker terug.

3. Mediterraans Heerenveen

Dit is een heel leuk restaurant, met een prima formule. Een klein restaurant waar je traditioneel een menu kunt eten of kunt kiezen uit een grote keuze aan tapas. Tapas zijn hier niet de Spaanse tapas, maar een "Ottomaanse" variant. Heerlijke stoof en grill gerechten, ook geschikt voor de bezoeker die minder avontuurlijk is ingesteld. Vriendelijke enthousiaste bediening en een eigenaar die er alles aan doet om er een succes van te maken. En dat gaat lukken.

4. Mediterraans Heerenveen

Teake Potijk

Een leuke entourage in Turkse sferen. Het eten uitmuntend, heerlijk gegrild vlees op een bedje van verschillende verse groenten. Een fantastische bediening door zeer professioneel en vriendelijke mensen. Zeer zeker komen wij terug, een aanrader voor een ieder die eens iets anders wil eten.

Met vriendelijke Groet,
    Familie Potijk

5. Mediterraans Heerenveen

Joke Nicolai

We waren voor de eerste keer. De mixed tapas van de Sultan werd ons aangeraden. Heerlijk gegeten in een leuke entourage! Voor herhaling vatbaar. De koffie na bleek gratis bij het afrekenen. Goed eten voor een goede prijs.

6. Mediterraans Heerenveen

L. Bethlehem

Leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

7. Mediterraans Heerenveen

Heerlijke avond gehad met lekkere tapas en aangename bediening. Ga door zo!

8. Mediterraans Heerenveen

Het eten was prima en voldoende, wel aan te bevelen. Echter een nadeel de kaart is alleen maar in het nederlands en de bediening spreekt bijna ook geen engels en je kan er nog niet met een creditkaart betalen (wordt aangewerkt).

9. Mediterraans Heerenveen

Andries Koopmans

Goede sfeer, vriendelijke en vlotte bediening. Genoten van de tapas, gaan zeker weer hier eten

10. Mediterraans Heerenveen

Het was onze tweede maaltijd bij dit restaurant. Vorige keer van de grill gegeten en deze keer voor tapas gekozen. Heerlijke kleine hapjes gehad die de verschillende smaken weergeven. Beide keren de borden helemaal leeg!

11. Mediterraans Heerenveen

Het was prima. Verder niet heel bijzonder, de tapas was wel erg leuk, weer eens wat anders.

12. Mediterraans Heerenveen

Marian Leeuwendal

Heerlijk gegeten! Tapas verrassingsmenu. Duidelijke uitleg van de verschillende gerechtjes. Verse ingrediënten en heerlijk van smaak. Kortom: een aanrader.

13. Mediterraans Heerenveen

Het eten bij de Sultan is een absolute aanrader. Ik zou kiezen voor de tapas waarbij je allerlei heerlijke oosterse tapas krijgt. Normaal ben ik geen fan van tapas, maar bij de Sultan wel! De sfeer en bediening is goed.
    We zijn ook een keer met een hele groep geweest, ze hadden toen voor de vegetariërs extra vegetarische tapas gemaakt, en het menu op onze behoeftes afgestemd. De tafel stond vol lekkernijen en als we wilden mochten we nog voor een extra tapas ronde. Met een groep ook zeker een aanrader. Ook erg gezellige bediening.

14. Mediterraans Heerenveen

Vandaag aten wij voor het eerst in De Sultan in Heerenveen. Wat een verrassing. Op advies van de serveerster aten wij twee gangen met tapas. De ene nog lekkerder dan de ander. Opvallend was de prima bediening, je voelde je gast van het hele personeel. En dat is in nederland zo langzamerhand uitzonderlijk. De serveerster was zeer deskundig en wist van lke tappa veel te vertellen. We komen zeker terug en ik kan het iedereen aanbevelen.

15. Mediterraans Heerenveen

Samen met vrienden in de Sultan gegeten, een avondvullend programma. We hebben gekozen voor de gemengde mezes. We hebben allemaal heerlijk gegeten. Het personeel is zeer vriendelijk en aquraat.

16. Mediterraans Heerenveen

Brood met twee tapenades aangeboden door het restaurant is al heerlijk welkom. Wij kozen voor koude en warme tapas als hoofdgerecht, echte aanrader! In een Oosters restaurant vinden wij friet als kindermenu echt zonde, dus voor kids ook tapas besteld, gewoon meedoen.
    Grand dessert was beslist niet slecht, maar viel erg tegen. Als ze de kwaliteit van de nagerechten weten te verbeteren, dan zouden ze wat ons betreft hoger scoren.
    Sfeer is prima, Oosters getint muziekje, inrichting beetje hedendaagse materialen met Oosters tintje. Bijna alle tafels waren bezet en ondanks beperkte ruimte, toch niet te vol of te dicht op buurman/vrouw. Bediening is vriendelijk, ook bij drukte, niets is teveel. Toilet schoon en verzorgd.
    Hoewel prijzen op kaart netjes zijn, loopt het met een tapasje hier en een gerechtje daar toch op en viel totaalbedrag toch fors uit.
    Culinair is De Sultan heerlijk anders en zeker een aanrader!

17. Mediterraans Heerenveen

Neeltje

Heerlijk gegeten, beetje warm zonder airco maar de ontvangst en sfeer waren prima. We kunnen dit restaurant van harte aanbevelen.

18. Mediterraans Heerenveen

Eva ten Cate

Een mooi en gezellig restaurant met heerlijk eten. Het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij. Zeker een aanrader!

19. Mediterraans Heerenveen

We hebben heerlijk gegeten. De hele tafel was volgebouwd met lekkere hapjes. Bediening door supervriendelijk personeel en de rekening viel ook nog eens reuze mee. Topavond gehad!

20. Mediterraans Heerenveen

Lydia Lepez

Een echte aanrader, bediening was top, eten was heerlijk. Dus, gewoon gaan!

21. Mediterraans Heerenveen

Johan van bruggen

Na aanleiding van de vele goede recensies zelf ook maar eens proberen. Niets anders dan lof, vriendelijk spontaan personeel, wat normaal zou moeten zijn. Heerlijk tapas gegeten. Prijs viel ons ook nog mee. Een echte aanrader.
    Wij komen zeker terug

22. Mediterraans Heerenveen

Han en Jannie

Erg lekker gegeten. Komen zeker een keer terug. Helaas was het niet zo druk. Dat verdiend deze zaak niet. De gastheer en gastvrouw zijn erg vriendelijk en gastvrij. De mixed grill was mals en lekker. Het nagerecht heerlijk. Dit restaurant verdiend meer publiek.

23. Mediterraans Heerenveen

Nu meerdere keren bij de Sultan wezen eten en nog steeds word ik elke keer verrast door het heerlijke eten en de goede service. Iedereen is enthousiast en je wordt met een warm hart ontvangen. De bediening doet haar best om alles naar je zin te maken.

De tapas is echt een aanrader! Heerlijke huisgemaakte gerechten die je nog nooit eerder op deze manier hebt geproefd.

Het is een bijzondere ervaring om bij de Sultan te eten, een ervaring die je niet zou moeten missen! ;)

24. Mediterraans Heerenveen

We hadden al een paar keer tapas afgehaald en waren naar aanleiding daarvan nieuwsgierig geworden. Gister heerlijk gegeten bij de Sultan. Omdat we daar voor de eerste keer aten hebben we op advies van het personeel ons van alles op tafel laten zetten. Mixed grill en warme tapas met vooraf koude tapas hapjes. Alles was heerlijk van smaak. De rekening vonden wij uiteindelijk aan de stevige kant, maar als je om de kaart vraagt kun jezelf je menu samen stellen en zal de rekening ook niet echt een verassing zijn. Een aanwinst voor culinair Heerenveen.

25. Mediterraans Heerenveen

Erg goed gegeten bij de Sultan. Het personeel was erg vriendelijk en trots op de bereiding van de gerechten die dezelfde dag vers gemaakt waren door oma/opa/oom/tante/etc die allemaal meehielpen. Alle tapashapjes, inclusief de gerechtjes die we van het huis kregen, waren dan ook heel erg lekker en het grand dessert was een erg mooie afsluiter. De ambiance van het knusse restaurant met Oosters tintje was zeer aangenaam met zachte Oosterse muziek op de achtergrond.
    Omdat we al een fles wijn haden besteld voordat de kaart er was, waren we benieuwd naar de rekening; die viel uiteindelijk erg mee. Kortom een erg geslaagd etentje.

26. Mediterraans Heerenveen

elbrich_terheide@hotmail.com

Uiteten gaan bij De Sultan is een ervaring opzich. Je waant je in oosterse sferen door het warme interieur en de zeer gastvrije ontvangst. Het eten is zeer gevarieerd, er is voor ieder wat wils. Het is subliem en bovendien allemaal vers. Bediening is zeer snel en de prijs/kwaliteit verhouding is perfect. Concluderend ben ik van mening dat De Sultan zeer aan te bevelen is voor diegene die een nieuwe beleving van uiteten gaan wil ervaren!

27. Mediterraans Heerenveen

Eten was voortreffelijk! Goede sfeer, en we komen zeker terug!

28. Mediterraans Heerenveen

De Sultan in Heerenveen is een leuk en een lekker restaurant. Het personeel is erg aardig en leggen de dingen goed uit! Echt een aanrader!

29. Mediterraans Heerenveen

Ingeklemd tussen 2 shoarmazaken zit de sultan, van buiten niet opvallend maar achter de voorgevel een fantastische eetbeleving. We waren met een groep van 13 personen en 13 verschillende meningen, maar hier waren we unaniem over, fantastisch gegeten. Alles vers, alles huis gemaakt en alles perfect op smaak. Personeel dat alert is en tijd voor je neemt, de kok en eigenaar die gezellig bij je komen om even te kletsen. Maar bovenal: het is verdomde lekker. Hoop dat het niet al te bekend wordt dat je hier heerlijk kunt eten want dan moet je weken van tevoren reserveren ;)

30. Mediterraans Heerenveen

Vanavond hier geweest met onze 3 kids. En echt heerlijk gegeten. Was de eerste keer, maar zeker niet de laatste! Alles heeft echt heerlijk gesmaakt en we kunnen niks negatiefs bedenken over deze zaak. Goede ontvangst, goede bediening en je kan er heerlijk zitten en genieten.
    Binnenkort gaan we erheen met familie!

31. Mediterraans Heerenveen

Genieten, heerlijk gegeten bij deze gezellige gastheren en dame! We werden eerst verrast met een heerlijk brood. Vervolgens een ronde met heerlijke warme en koude tapas. Alle smaken komen voorbij. Daarna door naar de luxe mixed-grill, niks is te gek. We hebben o.a. mogen genieten van parelhoen, wagyu, lamskotelet, ossehaas en ga zo maar door. Kom je dus in Heerenveen dan is De Sultan een echte aanrader.

32. Mediterraans Heerenveen

Heerlijk gegeten bij de Sultan. Bijzonder smaakvolle gerechten en de luxe mixed-grill is zeker een aanrader. Personeel weet waar men het over heeft en is bijzonder aardig.

We komen zeker weer terug voor al deze lekkernijen.

33. Mediterraans Heerenveen

Heerlijk eten en uitstekende gastheer!

34. Mediterraans Heerenveen

louis lijklema

Even een dagje Heerenveen gedaan en dan krijg je trek. We besloten het er eens lekker van te nemen en gewoon eens iets aparts te doen, zo kwamen we langs de Sultan en bekeken de ambiance (en de buitenstaande menukaart), en besloten de gok te wagen. We zouden het fenomeen tapas gaan ontdekken, we waren veel te vroeg maar de vraag of ze al geopend waren werd zeer vriendelijk beantwoord met: maakt niet uit de oven gaat op vol aan en schuif gezellig aan! Zeer vriendelijke bediening die je alles op verzoek uitlegt en subliem geadviseerd. Horend naar je wensen en smaakvoorkeuren. Blij verrast met een heerlijk luchtbrood met lekkere sauzen, die je gewoon als welkomsbrood krijgt van het huis, zoveel lekkerder dan het stokbrood met kruidenboter! En daarna werd het een onvergetelijke ontdekkingstocht langs de middellandse zee voor de smaakpapillen, heerlijke warme en koude tapas vol van echt verse ingrediënten en vele fijne smaken en geuren. Goh wat was dat ongelofelijk lekker.. en nog maar het voorgerecht! We kozen op aanraden ook voor de mixgrill voor twee, en dat was een goede tip! Wederom heerlijk gegrilde gerechten met prachtig opgediend en met een keur aan groenten, sauzen en extra's! Weer netjes met uitleg van de kok over landherkomst en inhoud, we hebben zelfs de prachtige koperen Turkse bbq van dichtbij mogen bewonderen. Na 3 uren (jaja,ze hebben alle tijd voor de klant nog daar!) rolden we dan ook bommetjevol met een zeer grote glimlach weer de straat op,en wisten dat we iets erg leuks, gezellig, goed en onvergetelijke ervaring hadden meegemaakt en we komen zeker weer eens terug om nog meer te gaan ontdekken daar! Kok, personeel van de Sultan, bedankt voor alles en tot ziens!

35. Mediterraans Heerenveen

Vandaag voor het eerst bij De Sultan gegeten, en zeker niet voor het laatst!

Wat een gastvrijheid, wat een aardige gastheren. We voelden ons erg welkom, en we werden erg verwend met heerlijk eten en een heerlijke rode spaanse wijn. Bij de wijn werd een opgeblazen, heerlijk geurend brood geserveerd met twee lekkere sausjes. Daarna een fantastische linzensoep. Daarna kozen we voor de tapas, eerst koude, en daarna gevolgd door een verzameling warme tapas.

Wat een heerlijkheden!! Volop genoten van een avondje uit eten bij De Sultan.

36. Mediterraans Heerenveen

Minie en Jan

We hadden het van horen en zeggen; de Sultan. Doet een beetje Turks aan. Sultan blijkt Oosters en Mediterraans. Het restaurant zit opgesloten tussen de shoarma specialisten, dit maakt dat je een beetje bevooroordeeld bent; wat is er overigens mis met een Turks restaurant? Een beetje schoorvoetend naar binnen, en dan toch maar gaan zitten. Dan blijkt wat Sultan inhoudt, oei oei, we worden verschrikkelijk aardig ontvangen: "Wanneer u te gast bent bij de Sultan, dan zal u worden bediend, zoals alleen een Sultan en zijn geliefden werden bediend" staat er op hun site. En dat blijkt geen valse belofte, pfffff we zijn even Sultan.

We bestellen tapas, eigenlijk all you eat, het bestaat uit drie rondes tapas; één koud/warm en twee warm. We startten met een opgeblazen brood met twee overheerlijke sauzen. Tja, en dan het vervolg; heerlijk wat een smaken. Wellicht mag daar een ster tegenover staan, een Oosterse ster dan. De krokante, met feta gevulde, kroketjes en dan te dippen in honing(!), smullen. De warme gerechten, bediend door twee obers - tja je bent echt heel even Sultan - smaken ook heerlijk. We hebben het allemaal weggespoeld met een Spaanse wijn, tempranillo/merlot - ja ook dat land behoort tot de méditerranée en past er precies bij.

Om met de woorden van de vorige schrijver te eindigen, we zijn in grote mate verrast en gaan zeker op herhaling. Echt Oosters zoals het is en moet zijn.

37. Mediterraans Heerenveen

We zijn zeer verrast, we wilden gezellig een hapje eten, kregen we zomaar het beste vlees ooit voorgeschoteld. Fantastisch! Daarnaast is het personeel heel aardig. Enige opmerking: we moesten wel even een tijdje wachten op het hoofdgerecht.

38. Mediterraans Heerenveen

Zoveel smaaksensaties op één avond! Heerlijke verrassende tapas, puur en vers. Je wordt koninklijk behandeld en goed geadviseerd. Echt een aanrader. Wij komen hier zeker nog eens terug.

39. Mediterraans Heerenveen

Goede service en goede kwaliteit! Heerlijk gegeten. Wij komen zeker nog een keer terug.

40. Mediterraans Heerenveen

Erg klantvriendelijk, heerlijk eten.

41. Mediterraans Heerenveen

De Sultan

42. Mediterraans Heerenveen

Heerlijk gegeten bij De Sultan. We hadden een voorafje met tapas en als hoofdmenu een mixed grill die door de kok aangepast werd naar onze smaak. Prima service. Ik geef toch een 8 voor de service omdat we een paar keer vergeten werden door de bediening. Maar het was dan ook wel druk. Ondanks dat nam men wel de tijd voor een ontspannen benadering. We hebben af en toe flink gelachen.
    Verder mochten we van dichtbij even het bereiden bekijken op de barbecue, er is een open keuken.
    Uitbreiding lijkt hier wel nodig en de eigenaar vertelde zelfs dat dit het plan was, wél op een andere locatie. De beperkte ruimte (35 plaatsen) die er nu is maakt het tevens wat rumoerig waardoor een gesprek met oude vrienden wat lastig te volgen kan zijn.
    Vanuit Groningen komen wij toch graag weer eens hier terug, wellicht op de nieuwe plek.

43. Mediterraans Heerenveen

Sebastiaan

Heerlijk gegeten en gastvrij ontvangen!

44. Mediterraans Heerenveen

Onwijs lekker gegeten. Op aanraden van een familielid er naar toe gegaan. Zeer gastvrij en vriendelijk personeel. Eten is van een hoog niveau. Gewoon erg lekker! Een echte aanrader, wat mij betreft een aanwinst voor de horeca in Heerenveen.

45. Mediterraans Heerenveen

Dirk

46. Mediterraans Heerenveen

Graafstra

Voor het eerst bij de sultan gegeten met 3 personen, goede service en goede kwaliteit!! Rustig de tijd om te eten. Sfeervol restaurant, komen zeker terug. Super.

47. Mediterraans Heerenveen

Al een paar keer hier gegeten met mijn gezin en afgelopen donderdag met een hele club vriendinnen en het was weer fantastisch. Allerhartelijkst ontvangen zoals altijd en weer verrukkelijk gegeten. Een dikke 10 !

48. Mediterraans Heerenveen

Genoten van de ontvangst en uitstraling van De Sultan. Het was duidelijk vanaf het begin dat de eigenaar blij is met elke gast en deze ook de aandacht wil geven die wordt verdiend. We gaven ons al vrij snel over aan zijn verrassingstapas koud en warm. We hebben maar weinig aanbeveling nodig en zijn dol op verrassingen.
    Op de schaal verrassingen koud en warm wonnen de koude gerechten het. Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar we waren het beiden eens.
    Prima bediening en van harte aan te bevelen.

49. Mediterraans Heerenveen

Alsnog de bonnen couverts verrekend, super! Dus ook voor de service een dikke voldoende!

50. Mediterraans Heerenveen

Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten bij dit voor ons nieuwe restaurant.

Welkomsthapjes waren verrassend en heerlijk van smaak. Het voor-, hoofd- en nagerecht verdienden meer dan een compliment.

De sympathieke gastheer gaf goede adviezen. Open keuken was ook mooi om naar te kijken hoe het eten werd bereid.

Wij komen hier zeker weer terug.

51. Mediterraans Heerenveen

Dennis en Marieke

We hebben ons vanavond heerlijk laten verrassen bij de Sultan. Zeer vriendelijk personeel. En erg lekker gegeten!! Overal (turks) brood bij gegeten wat zeer lekker was. Wil je een keer wat anders, ga dan lekker bij de Sultan eten. We zijn echt verwend door al het lekkers :-)

52. Mediterraans Heerenveen

sharon bletterman

Vanavond voor het eerst gegeten bij de sultan, dit was kortom een geweldige avond met heerlijk eten. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen. Tijdens het telefonisch reserveren hadden we voor de grap aangegeven dat we het mooiste plekje van de zaak wilde, bij binnenkomst kregen we direct het gevoel dat we niet een van de zoveel waren, er werd bij ontvangst namelijk direct teruggekoppeld dat het mooiste plekje bij het raam bewaard was voor ons. De eigenaar kwam soms even een praatje maken en de gerechten uitleggen als deze geserveerd werden. Na afloop van de avond nog leuk gepraat. Als voorafje kregen we heerlijk luchtig brood uit de over me diverse smeersels. Als voorgerecht de 6 tapas waarvan 3 koud en 3 warm. Als hoofdgerecht de mixed grill voor 2 personen. En als als nagerecht ijs met huisgemaakte tiramisu en griekse yoghurt met aardbeien. Kan er heel veel over schrijven maar de gerechten waren kortom heerlijk. Alle gerechten worden vers bereid en dit is ook goed te proeven, eet regelmatig wel tapas en vleesgerechten, maar dit was in mijn opinie een dikke 10 waard. Heerlijk gegeten. Dit restaurant staat zonder meer bij mij in de top 3. Een echte aanrader!

53. Mediterraans Heerenveen

Martin & Belinda

Heerlijke tapas en hoofdgerechten. Zeer vriendelijk personeel met uitleg over alles wat je wil eten. Doen hun uiterste best om het een ieder naar hun zin en smaak te brengen. Zou het een ieder aanbevelen. 6-12-14 groetjes

54. Mediterraans Heerenveen

Ik was met drie vriendinnen gezellig gaan eten bij De Sultan. Frisse en moderne uitstraling en sfeer, prima service van de vriendelijke en behulpzame bediening. Ayayay wat hebben wij heerlijk gesmuld! Eerst tal van koude voorgerechtjes, daarna werden de warme hapjes vers en dampend heet geserveerd vanaf een practhig turks dienblad. De tafel stond helemaal vol met allerlei gezellige schaaltjes en bakjes, het zag er fantastisch uit! Knapperig gefrituurde kaassigaartjes, risotto bitterballen met basilicum, mijn favoriet de saganaki met scampi's met feta en tomaten en nog veel meer. Pure smaken en zoals je daar zelf kunt zien alles vers bereid in de open keuken. Ook het dessert was om je vingers bij af te likken, twee van ons kozen de verrassend lekkere tiramisu en we waren niet verbaasd dat ook dit nagerecht huisgemaakt is. Net als de 'proeverij' met o.a. panna cotta en griekse hangop die de anderen hebben gekozen. Jammie!!!

Dikke tien voor de Sultan, wij komen snel weer terug!

55. Mediterraans Heerenveen

Afgelopen zaterdag voor onze trouwdag bij de Sultan gereserveerd en daar hebben we geen spijt van! Ten eerste blij dat we gereserveerd hadden, het restaurant zat helemaal vol. Ondanks dat hield het personeel alles goed bij en kregen we eerst een bijzonder soort opgeblazen brood vers uit de oven met lekkere sausjes, van het huis. We hebben genoten van een overheerlijk diner met zijn viertjes. Bleek dat de kok vorige maand vier medailles had gewonnen bij een internationale competitie voor chef-koks in Bodrum in Turkije (leuk daar zijn wij in de zomer nog op vakantie geweest). Twee gouden plakken voor het hoofdgerecht en nagerecht. Nou zeer terecht! Ons dessert, een combinatie van drie toetjes eigenlijk smaakte geweldig, alles zelfgemaakt en de kids vonden het er "vet" uitzien. Wij stiekem ook. En komen binnenkort weer terug en bedenken dan wel weer iets om te vieren.

Erna, Jort, Famke en Daan

56. Mediterraans Heerenveen

Esmeralda v/d Zee

Ongelofelijk lekker gegeten. Wat een smaaksensatie! Het personeel is zeer attent. De sfeer in het restaurant is heel goed. De gerechten waren heerlijk en de borden, mooi opgemaakte borden, waren een lust voor het oog. De bediening was super.
    Wij komen zeker nog een keer terug, om van een heerlijk avondje uit te genieten bij dit sfeervolle restaurant. Deze kok levert topprestaties!

100% aanrader!

57. Mediterraans Heerenveen

Vanwege alle positieve recensies vandaag een bezoek gebracht aan Sultan. Vriendelijk ontvangen in dit sfeervol uitziende restaurant, een drankje besteld en vlot gekregen en toen gebeurde er een poosje niets, ook geen kaart?!

Onverwacht kregen wij ineens een groot vers brood en 2 smeerseltjes van het huis. Het brood was goed, 1 van de smeerseltje leek muf (schimmel?). Toen pas kregen we ook de kaart en werd er gevraagd of we meteen aan konden geven of we tapas gingen eten of een hoofdgerecht, dit zodat de keuken er vast rekening mee kon houden. Wij vonden dat nogal een vreemde vraag.

4 koude en 3 warme tapas besteld, deze stonden binnen 5 minuten op tafel. Alles letterlijk in een bakje gekwakt. Het eten was vlak van smaak, eerder muf. De couscous salade was plakkerig en klef, de sigara borek waren taai, terwijl filodeeg krokant hoort te zijn. We hebben van alles 1 hapje geproefd en toen begon het al tegen te staan.
    We hebben dit aangegeven bij de bediening, die hebben de kok geroepen. Zijn reactie was dat de couscous geen couscous was, terwijl dit wel op de kaart stond. De borek zou te strak gerold zijn, volgens ons kwam deze uit de magnetron. Maar volgens de kok had hij niet eens een magnetron. Verder zei hij, dat smaken nou eenmaal verschillen. Nu ben ik dat zeker met hem eens, maar deze smaken verschilden totaal met wat wij normaal gesproken van de overheerlijke Midden Oosterse keuken gewend zijn.
    Hij bood ons nog wel een toetje van het huis aan, maar wij hadden gezien hoe deze werden gemaakt (kant en klaar, op een bordje gekwakt, met een lepel in vorm gedrukt, heel veel saus erop en dan wel een verse aardbei erop), dus hier hebben we vriendelijk voor bedankt.

We hebben keurig het volledige bedrag afgerekend, maar wij komen hier nooit meer.

1,7
  58. Mediterraans Heerenveen

De Sultan krijgt van ons een hele dikke 10! Dit is een pareltje in Heerenveen, wat een feest om hier te eten. De bediening is heel vrolijk, gastvrij, professioneel en weten alles van de kaart. Na de heerlijke tapas van vorige keer wilden wij vanavond de nieuwe winterkaart wel eens proberen.
    Verrassend hoe De Sultan inspringt op het seizoen met wild- en andere nieuwe herfst/wintergerechten waaraan een eigen mediterrane 'touch' wordt gegeven.. Een dip genaamd zahle met overheerlijk "ballon"brood en kwartelboutjes in chilisaus, hoe bizar lekker.
    Chef Soner Cetin van de Sultan is een ware culinaire tovenaar en bovendien zijn zijn gerechten een lust voor het oog. Ook de black angus entrecote en het Ottomaanse stoofpotje smaakten verrukkelijk. Was eigenlijk niet onze bedoeling maar toch hebben we nog een nagerecht besteld, een proeverij van verschillende lekkernijen. Diepe zucht.. Chapeau, in een woord top!! Dank jullie wel, tot snel weer!

59. Mediterraans Heerenveen

Winando en Marcha

Heerenveen is een uitzonderlijk restaurant rijker! En hebben hier gister voor het eerst kennis mee mogen maken. Wat een geweldige gastheer die heerlijk zichzelf is, met een kok die gerechten met liefde maakt. En keurig nette bediening, komen absoluut terug!

60. Mediterraans Heerenveen

Vanavond om 18.00 uur gereserveerd bij de Sultan. Met het idee dat we om 20.00 uur wel weer thuis zouden zijn. Het werd 21.40 toen we de zaak verlieten. De ontvangst was hartelijk. We kregen een mooie tafel aangeboden. Zowel de eigenaar alsmede het bedienend personeel zijn uiterst vriendelijk. Er is tijd voor een praatje.Kortom eindelijk een restaurant waar men begrijpt dat je overal kunt gaan eten. Dat de klant als sultan en sultane behandeld wenst te worden. Dat het restaurant er voor de klant is, en niet andersom.
    Mensen het was een bijzonder prettige ervaring. Zowel eigenaar als personeel zijn goed op de hoogte van de aangeboden gerechten, en adviseren graag bij het bepalen van de keuze. Ook bij het bedienen wordt er netjes uitgelegd wat de geserveerde gerechten zijn en wat de bijzonderheden zijn. De sfeer is informeel, maar niet opdirngend. De aangeboden porties zijn ruim voldoende, en bijzonder smaakvol. De wijze van het opmaken van de gerechten is een lust voor het oog. Daarnaast zijn de prijzen zeer reëel. Het is er netjes en schoon, ook de toiletten. Ik ken een restaurant die de volgende slogan hanteert: "Niet het vele is goed, maar het goede is veel" Bij de Sultan is het meer van allebei. Goede kwaliteit, ruime porties. Bij het verlaten van de zaak hebben we eigenaar, chef-kok en bediend personeel met een warme handdruk bedankt voor de voortreffelijke avond. Het was meer een afscheid van vrienden dan van het personeel van een eetgelegenheid. We komen terug, zeker weten. Wat ons betreft een dikke tien. Ozan, chef kok en de meiden van de bediening nogmaals dank jullie wel.

Vriendelijke groet
    Sjouke Berger en Janet Siegers

61. Mediterraans Heerenveen

Heerlijk gegeten, warme ontvangst. Super gastheer. Zo wil je als gast bediend worden! Complimenten. Hier kunnen vele restaurants nog wat van leren. Het eten is goed. Vooral de tapas zijn een aanrader!

Wij komen zeker nog een keer terug.

62. Mediterraans Heerenveen

Ton van der Toolen

Al een paar keer wezen eten bij de sultan, maar elke keer weer zijn wij verrast door het heerlijke eten. Als we uit eten gaan of familie of vrienden langs komen dan is de keuze niet zo moeilijk . En je betaalt voor dit lekkere eten ook niet te veel. Ozan ga zo door!!

63. Mediterraans Heerenveen

Vanavond verzeild geraakt in Heerenveen. Waren op zoek naar een tapas-restaurant. Uiteindelijk door toeval en met behulp van internet in De Sultan beland. Buiten plaats genomen en zeer positief en vriendelijk welkom geheten. Advies gekregen over de tapas en een eerste ronde besteld. Heerlijk van smaak en met enthousiasme door zowel de eigenaar als het personeel uitleg gekregen over de bereiding. Ook de tweede ronde was goed. Na afloop heerlijke koffie. De eigenaar van het restaurant kwam nog even langs voor een positieve reactie over het restaurant en de mogelijkheid van een BBQ. Al met al een prima restaurant en prijs/kwaliteit is prima.

64. Mediterraans Heerenveen

Fardau Lageveen-Visser

Wij hebben afgelopen zondag met een groep van 6 personen gegeten bij de Sultan. We hebben tappas gegeten warme en koude tappas, de tafel stond vol met heerlijke gerechten! De sfeer is gezellig en de service is perfect!

We hebben vandaag eten opgehaald, verschillende tappas en een hoofdgerecht, en de heerlijke choros en tiramisu!!

De Sultan is zeker een aanrader!!

65. Mediterraans Heerenveen

Gerda en Ron

Heel bijzondere ervaring. Je waant je in Turkije. Door de prachtige inrichting en de zeer vriendelijke bediening. De kwaliteit en de smaak waren uitstekend. Dit is absoluut een aanwinst voor Heerenveen. Wij komen zeker terug!

66. Mediterraans Heerenveen

sil van den bosch

Uit eten gaan is een van onze hobby's. We zijn dus ervarings "deskundigen". Het eten is puur, de bediening goed, de kok is geweldig, de sfeer goed, en het nagerecht "een proeverij van de Sultan" behoort in het Guinness book of records. Het liefst zouden we elke week willen komen.

67. Mediterraans Heerenveen

Fam. van der Duim

Een heerlijke ervaring om eens anders te gaan eten. De bediening en sfeer is geweldig en de innerlijke mens wordt enorm gestreeld. Beslist een aanrader om eens te bezoeken.

68. Mediterraans Heerenveen

lily de vries

Top Restaurant!

Gezellig en sfeervol, de bediening is uitstekend. Heerlijke gerechten, verrukkelijke nagerechten. Bovendien zeer betaalbaar. Het is beslist een aanrader.

Wij komen in ieder geval weer terug.

Familie de Vries uit Bolsward.

69. Mediterraans Heerenveen

astrid oomens

Wat hebben we met veel plezier heerlijk gegeten. Het menu was echt verrassend en lekker. Gezellige en fijne tent. Zeker een aanrader.

Jammer dat we ver weg wonen, maar zodra we in de buurt van Heerenveen komen dan weten we je te vinden. Bedankt en graag tot een volgende keer, en wanneer je ooit in het zuiden wilt beginnen met een tent dan graag in Eindhoven!!

Met een warm onthaal en een menu van de kok voor thuis kijken we terug op een heel bijzondere avond!

Ozan dank je wel en ook dank aan de kok!! Astrid en Henk

Vorige pagina