De Sultan in Heerenveen

Voor groepen vanaf 6 personen ook op dinsdag open.

Deal Geniet van een verrukkelijk 3-gangen verrassingsmenu als een Sultan. Nu voor slechts 27,50!

Restaurant de Sultan is gelegen in het centrum van Heerenveen. Het restaurant bevindt zich op steenworp afstand van de Koemarkt waar veel horecagelegenheden zijn gevestigd.

Ons specialiteit is om gerechten te serveren die het Midden-Oosters en Mediterraanse gebied tot leven brengen. Ons menu is zeer divers. Zo kunt u overdag genieten van een lunch bestaande uit diverse broodjes en tapas met koffie of thee. In de avond zal onze keuken centraal staan voor een overheerlijk diner met voorgerechten, groenten, vlees, visgerechten en desserts. Tevens bestaat de mogelijkheid om je favoriete menu samen te stellen door middel van de tapaskaart.

Een groot deel van de gerechten worden bereid in een Ocakbasi. Dit is een authentieke houtskool barbecue. Daarnaast wordt ook een deel van de gerechten bereid in een traditionele pizzaoven.
Naast de Midden-oosters en Mediterraanse sfeer die het restaurant biedt, zal de chef de gerechten zo bereiden, dat u zich even als een Sultan mag wanen.

Wanneer u te gast bent bij de Sultan, dan zal u worden bediend, zoals alleen een Sultan en zijn geliefden werden bediend.

3 gangen verrassingsmenu van 33,50 voor 27,50

33,50 27,50 -17%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-05-2018

1281: de Sultan
“ Sultan komt overeen met Prins, Koning of Keizer. Een Sultan staat aan het hoofd van een Sultanaat. De vrouw of moeder van een Sultan wordt Sultane genoemd...”

1417199928 89
1419401658 91
1428208580 91
1432612041 93
1443620694 94
1492058765 89

1. Danny Karsten

Knus restaurant met vriendelijk personeel. Gevarieerde menukaart met voldoende keuze, waarvan de gerechten welke wij gegeten hebben zeer smaakvol waren.
    Zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen, alleen al om de andere keuzes van het menu ook nog eens te proberen.

2. Het was de moeite waard.

3. Suzan Nieman

Vriendelijk ontvangst. Erg lekker gegeten. Vooral het dessert met de proeverij!!!

4. Ike Bruinsma

Heerlijk gegeten met mijn man en de kinderen. Er is gevraagd naar eventuele allergieën en ook of de kinderen bepaalde dingen niet lusten, erg attent. Kinderen worden betrokken door het personeel bij de bestelling en ze kunnen rustig rondlopen in het restaurant. Niet een heel groot restaurant, toen wij kwamen , waren wij de eerste gasten. Bij vertrek , zat het restaurant vol!! Heerlijke, Oosterse smaken, had van mij nog wel iets uitgesprokener gemogen. Was aangepast aan het Nederlandse pallet.

5. Heerlijke verassingsmenu gekozen, spannend maar zeer geslaagd!
    +. Vragen naar wensen en wat je niet kan eten of lust.
    +. Wijn was heerlijk.
    +. Sfeer zeer gezellig.
    +. De prijs is in goede verhouding met het eten.

6. Ook de vegetarische schotels zijn erg lekker!

7. Paula Buurma

Wat een leuk restaurant. Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening. Een aanrader.

8. Uitstekend gegeten, goede service, ontspannen sfeer. Echt een aanrader!
    Komen zeker weer terug.

9. We heerlijk gegeten bij de Sultan. Eten goed gegaard en lekker gekruid. Mogelijk dat er iets meer rijst bij het gerecht van chef Ottemaans kon. Groente voldoende aanwezig. Heel gezellig samen op een brander, waardoor het hoofdgerecht uitstekend warm bleef. De bediening was zeer vriendelijk in het informele en hippe turkse/mediteraanse restaurant. Het diner was zeker voor herhaling vatbaar.

10. Prima service! Eten top, kortom, wij komen nog eens terug!

11. Een prima restaurant met verbeterpunten. Erg lekker welkomsbrood. Lamskoteletten als hoofdgerecht hebben een te sterke roquefortsaus, een muntsaus zou beter passen bij de sterke (en goede) grilsmaak van de lam. Marokkaanse tajine erg lekker, maar iets van brood om vleessappen op te soppen zou mooie toevoeging zijn. Nagerechten vielen tegen. Churros erg vet en veel ijs, weinig churros. Kadayife had weinig pistachevulling, ijs wat er niet goed bij paste en te veel honing. Feedback werd door serveerster erg chagrijnig ontvangen.

12. Het was een drukke avond, afgelopen woensdag. Door ziekte was er één personeelslid minder voor de bediening, zei de serveerster. Alles duurde dan ook wat langer, maar dat was geen bezwaar. Het bleef tot laat gezellig. We aten op het terras buiten. Binnen was het bijna vol. De akoestiek van de Sultan is dan niet zo goed om elkaar goed te kunnen blijven verstaan. Misschien kunnen wandkleden dat probleem verhelpen.
    De gerechten zijn prima. We komen zeker nog een keer.

13. K. Dijkstra

Heel erg lekker gegeten, echt een aanrader

14. W. Zwart

Surprise van de kok. Om te smullen

15. Kees 5 punten

Goed eten, leuke bediening, gezellig. Aanrader!!

16. Nikkie Smit

Heerlijk verse gerechten gegeten. We hebben ons laten verrassen door de kok en onze verwachtingen zijn overtroffen.

17. Je voelt je meteen thuis met de ontvangst en het aangeboden welkomsbrood. Heerlijke oosterse kipschotel gegeten op bedje van gegaarde groente. Goed op smaak. Muntthee en de koffie met likeur zijn er ook heerlijk.

18. v van veenendaal

Met 4 pers. gegeten, smaakte prima. Gezellige avond gehad, mede dankzij het personeel. Geen wijnkaart, maar huiswijn was goed.

19. A. de Wolf

Vriendelijke accurate bediening, heerlijk eten!

20. Bettina

Heerlijk gegeten! Leuke en goede bediening!

21. Boonstra

We hebben heerlijke tapas gegeten. Verder vriendelijke en vlotte bediening.

22. Prima restaurant! Lekker smaakvol eten en vlotte bediening.

23. We hebben heerlijk gegeten bij de Sultan in Heerenveen. Vriendelijke bediening in een sfeervol restaurant! Zeker een aanrader.

24. Gert-Jan

Heerlijk tapas plus mixed grill gegeten, bediening was top!

25. Margriet

We hebben ons laten verrassen qua menu, eerst koude hapjes en daarna warme. We hebben heerlijk gegeten, ook onze 7-jarige dochter was helemaal enthousiast. Speciaal voor haar werd er nog een toetje gemaakt, top! Zeker voor herhaling vatbaar ;)

26. Bert Pijffers

We hebben een gevarieerde tapas gegeten. De eerste ronde met koude gerechten en daarna met warme. Het was zeer smaakvol en gevarieerd. We hoefden niet lang te wachten en de sfeer in het behoorlijk bezette knusse restaurant was zeer prettig.

27. Jan Boerema

Helaas hebben wij er niet gegeten. Een van te voren aan de deur verkochte bon van € 20,00 kon niet verrekend worden. Na dat er 3 keer gezegd werd dat hij niet ingeleverd kon worden, hebben we de jas weer aangedaan en hebben we op een andere locatie heerlijk gegeten.

28. Gezellig restaurant. Zowel voor 2 als met een groep. Heerlijk gegeten, goede bediening, prima service.

29. Harrie Agricola

Prima restaurant, goed eten, maar vooral super vriendelijke bediening uit Pakistan. We komen zeker nog een keer.

30. Jippe Hogeveen

We zijn gastvrij ontvangen, we hebben heerlijk gegeten en werden uitstekend bediend.

We komen vast nog een keer.

31. Het was heerlijk.

32. Geen gegrilde gerechten,de grillkok ging trouwen,dat was ons bij de reservering niet meegedeeld.
    De koffie was koud.
    De tatjine was heel erg lekker.
    Kaatje

33. Akkie Blei

Heerlijk gegeten. Zeer gastvrij. Personeel zeer vriendelijk. Zeker de moeite waard om terug te komen.

34. Heerlijk gegeten, fijne sfeer, prijs aan de hoge kant.

35. Een echte aanwinst voor Heerenveen. Door het lekkere, authentieke Turks eten onderscheidt de Sultan zich van de veel middelmatige Nederlandse restaurants in het centrum van Heerenveen.

36. Gezellig en heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar!

37. Eten is erg goed, echter zijn de prijzen stevig.

38. Ale Ruiter

Heerlijk gegeten, aanrader.

39. Met vrienden gegeten. Bediening erg aardig een behulpzaam. Heerlijke, niet-alledaagse kaart. Super voorgerecht als verrassing van de kok. Ook hoofdgerechten waren heerlijk. Komen hier zeker terug.

40. Heerlijk gegeten, entourage zou iets sfeervoller kunnen. Veel licht. Maar eten top en aardige mensen.

41. Froukje Nuwolt

Was ontzettend leuk en heerlijk gegeten

42. Eveline Kerkhof-Bijlsma

Leuke avond gehad. Vooral een pluim voor sfeer en bediening! Wij komen zeker weer terug.

43. Nette zaak, keurig sanitair, prima bediening en voortreffelijk eten!

44. Ons (tweede) bezoek aan De Sultan was een aangename ervaring; wij zijn erg blij dat je óók in Heerenveen uitstekend mediterraans kunt tafelen!

45. Roelie Wind

Gezellige avond. Vriendelijke bediening. Voor ons dames voldoende, maar als ik mijn man zou nemen, dan denk ik dat hij niet voldoende er aan heeft.

46. Het eten was subliem!!! Super mals vlees precies gegaard zoals besteld. De bediening is heel vriendelijk en service gericht. Fijn dat de kwaliteit altijd constant is!!! Zou er wel elke dag willen eten👍👍👍

47. Zeer prettig ontvangen. Prima gegeten.
    Komen zeker terug.

48. Dit is een heel leuk restaurant, met een prima formule. Een klein restaurant waar je traditioneel een menu kunt eten of kunt kiezen uit een grote keuze aan tapas. Tapas zijn hier niet de Spaanse tapas, maar een "Ottomaanse" variant. Heerlijke stoof en grill gerechten, ook geschikt voor de bezoeker die minder avontuurlijk is ingesteld. Vriendelijke enthousiaste bediening en een eigenaar die er alles aan doet om er een succes van te maken. En dat gaat lukken.

49. Teake Potijk

Een leuke entourage in Turkse sferen. Het eten uitmuntend, heerlijk gegrild vlees op een bedje van verschillende verse groenten. Een fantastische bediening door zeer professioneel en vriendelijke mensen. Zeer zeker komen wij terug, een aanrader voor een ieder die eens iets anders wil eten.

Met vriendelijke Groet,
    Familie Potijk

50. Joke Nicolai

We waren voor de eerste keer. De mixed tapas van de Sultan werd ons aangeraden. Heerlijk gegeten in een leuke entourage! Voor herhaling vatbaar. De koffie na bleek gratis bij het afrekenen. Goed eten voor een goede prijs.

51. L. Bethlehem

Leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

52. Heerlijke avond gehad met lekkere tapas en aangename bediening. Ga door zo!

53. Het eten was prima en voldoende, wel aan te bevelen. Echter een nadeel de kaart is alleen maar in het nederlands en de bediening spreekt bijna ook geen engels en je kan er nog niet met een creditkaart betalen (wordt aangewerkt).

54. Andries Koopmans

Goede sfeer, vriendelijke en vlotte bediening. Genoten van de tapas, gaan zeker weer hier eten

55. Het was onze tweede maaltijd bij dit restaurant. Vorige keer van de grill gegeten en deze keer voor tapas gekozen. Heerlijke kleine hapjes gehad die de verschillende smaken weergeven. Beide keren de borden helemaal leeg!

56. Het was prima. Verder niet heel bijzonder, de tapas was wel erg leuk, weer eens wat anders.

57. Marian Leeuwendal

Heerlijk gegeten! Tapas verrassingsmenu. Duidelijke uitleg van de verschillende gerechtjes. Verse ingrediënten en heerlijk van smaak. Kortom: een aanrader.

58. Het eten bij de Sultan is een absolute aanrader. Ik zou kiezen voor de tapas waarbij je allerlei heerlijke oosterse tapas krijgt. Normaal ben ik geen fan van tapas, maar bij de Sultan wel! De sfeer en bediening is goed.
    We zijn ook een keer met een hele groep geweest, ze hadden toen voor de vegetariërs extra vegetarische tapas gemaakt, en het menu op onze behoeftes afgestemd. De tafel stond vol lekkernijen en als we wilden mochten we nog voor een extra tapas ronde. Met een groep ook zeker een aanrader. Ook erg gezellige bediening.

59. Vandaag aten wij voor het eerst in De Sultan in Heerenveen. Wat een verrassing. Op advies van de serveerster aten wij twee gangen met tapas. De ene nog lekkerder dan de ander. Opvallend was de prima bediening, je voelde je gast van het hele personeel. En dat is in nederland zo langzamerhand uitzonderlijk. De serveerster was zeer deskundig en wist van lke tappa veel te vertellen. We komen zeker terug en ik kan het iedereen aanbevelen.

60. Samen met vrienden in de Sultan gegeten, een avondvullend programma. We hebben gekozen voor de gemengde mezes. We hebben allemaal heerlijk gegeten. Het personeel is zeer vriendelijk en aquraat.

61. Brood met twee tapenades aangeboden door het restaurant is al heerlijk welkom. Wij kozen voor koude en warme tapas als hoofdgerecht, echte aanrader! In een Oosters restaurant vinden wij friet als kindermenu echt zonde, dus voor kids ook tapas besteld, gewoon meedoen.
    Grand dessert was beslist niet slecht, maar viel erg tegen. Als ze de kwaliteit van de nagerechten weten te verbeteren, dan zouden ze wat ons betreft hoger scoren.
    Sfeer is prima, Oosters getint muziekje, inrichting beetje hedendaagse materialen met Oosters tintje. Bijna alle tafels waren bezet en ondanks beperkte ruimte, toch niet te vol of te dicht op buurman/vrouw. Bediening is vriendelijk, ook bij drukte, niets is teveel. Toilet schoon en verzorgd.
    Hoewel prijzen op kaart netjes zijn, loopt het met een tapasje hier en een gerechtje daar toch op en viel totaalbedrag toch fors uit.
    Culinair is De Sultan heerlijk anders en zeker een aanrader!

62. Neeltje

Heerlijk gegeten, beetje warm zonder airco maar de ontvangst en sfeer waren prima. We kunnen dit restaurant van harte aanbevelen.

63. Eva ten Cate

Een mooi en gezellig restaurant met heerlijk eten. Het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij. Zeker een aanrader!

64. We hebben heerlijk gegeten. De hele tafel was volgebouwd met lekkere hapjes. Bediening door supervriendelijk personeel en de rekening viel ook nog eens reuze mee. Topavond gehad!

65. Lydia Lepez

Een echte aanrader, bediening was top, eten was heerlijk. Dus, gewoon gaan!

66. Johan van bruggen

Na aanleiding van de vele goede recensies zelf ook maar eens proberen. Niets anders dan lof, vriendelijk spontaan personeel, wat normaal zou moeten zijn. Heerlijk tapas gegeten. Prijs viel ons ook nog mee. Een echte aanrader.
    Wij komen zeker terug

67. Han en Jannie

Erg lekker gegeten. Komen zeker een keer terug. Helaas was het niet zo druk. Dat verdiend deze zaak niet. De gastheer en gastvrouw zijn erg vriendelijk en gastvrij. De mixed grill was mals en lekker. Het nagerecht heerlijk. Dit restaurant verdiend meer publiek.

68. Nu meerdere keren bij de Sultan wezen eten en nog steeds word ik elke keer verrast door het heerlijke eten en de goede service. Iedereen is enthousiast en je wordt met een warm hart ontvangen. De bediening doet haar best om alles naar je zin te maken.

De tapas is echt een aanrader! Heerlijke huisgemaakte gerechten die je nog nooit eerder op deze manier hebt geproefd.

Het is een bijzondere ervaring om bij de Sultan te eten, een ervaring die je niet zou moeten missen! ;)

69. We hadden al een paar keer tapas afgehaald en waren naar aanleiding daarvan nieuwsgierig geworden. Gister heerlijk gegeten bij de Sultan. Omdat we daar voor de eerste keer aten hebben we op advies van het personeel ons van alles op tafel laten zetten. Mixed grill en warme tapas met vooraf koude tapas hapjes. Alles was heerlijk van smaak. De rekening vonden wij uiteindelijk aan de stevige kant, maar als je om de kaart vraagt kun jezelf je menu samen stellen en zal de rekening ook niet echt een verassing zijn. Een aanwinst voor culinair Heerenveen.

70. Erg goed gegeten bij de Sultan. Het personeel was erg vriendelijk en trots op de bereiding van de gerechten die dezelfde dag vers gemaakt waren door oma/opa/oom/tante/etc die allemaal meehielpen. Alle tapashapjes, inclusief de gerechtjes die we van het huis kregen, waren dan ook heel erg lekker en het grand dessert was een erg mooie afsluiter. De ambiance van het knusse restaurant met Oosters tintje was zeer aangenaam met zachte Oosterse muziek op de achtergrond.
    Omdat we al een fles wijn haden besteld voordat de kaart er was, waren we benieuwd naar de rekening; die viel uiteindelijk erg mee. Kortom een erg geslaagd etentje.

71. elbrich_terheide@hotmail.com

Uiteten gaan bij De Sultan is een ervaring opzich. Je waant je in oosterse sferen door het warme interieur en de zeer gastvrije ontvangst. Het eten is zeer gevarieerd, er is voor ieder wat wils. Het is subliem en bovendien allemaal vers. Bediening is zeer snel en de prijs/kwaliteit verhouding is perfect. Concluderend ben ik van mening dat De Sultan zeer aan te bevelen is voor diegene die een nieuwe beleving van uiteten gaan wil ervaren!

72. Eten was voortreffelijk! Goede sfeer, en we komen zeker terug!

73. De Sultan in Heerenveen is een leuk en een lekker restaurant. Het personeel is erg aardig en leggen de dingen goed uit! Echt een aanrader!

74. Ingeklemd tussen 2 shoarmazaken zit de sultan, van buiten niet opvallend maar achter de voorgevel een fantastische eetbeleving. We waren met een groep van 13 personen en 13 verschillende meningen, maar hier waren we unaniem over, fantastisch gegeten. Alles vers, alles huis gemaakt en alles perfect op smaak. Personeel dat alert is en tijd voor je neemt, de kok en eigenaar die gezellig bij je komen om even te kletsen. Maar bovenal: het is verdomde lekker. Hoop dat het niet al te bekend wordt dat je hier heerlijk kunt eten want dan moet je weken van tevoren reserveren ;)

75. Vanavond hier geweest met onze 3 kids. En echt heerlijk gegeten. Was de eerste keer, maar zeker niet de laatste! Alles heeft echt heerlijk gesmaakt en we kunnen niks negatiefs bedenken over deze zaak. Goede ontvangst, goede bediening en je kan er heerlijk zitten en genieten.
    Binnenkort gaan we erheen met familie!

76. Genieten, heerlijk gegeten bij deze gezellige gastheren en dame! We werden eerst verrast met een heerlijk brood. Vervolgens een ronde met heerlijke warme en koude tapas. Alle smaken komen voorbij. Daarna door naar de luxe mixed-grill, niks is te gek. We hebben o.a. mogen genieten van parelhoen, wagyu, lamskotelet, ossehaas en ga zo maar door. Kom je dus in Heerenveen dan is De Sultan een echte aanrader.

77. Heerlijk gegeten bij de Sultan. Bijzonder smaakvolle gerechten en de luxe mixed-grill is zeker een aanrader. Personeel weet waar men het over heeft en is bijzonder aardig.

We komen zeker weer terug voor al deze lekkernijen.

78. Heerlijk eten en uitstekende gastheer!

79. louis lijklema

Even een dagje Heerenveen gedaan en dan krijg je trek. We besloten het er eens lekker van te nemen en gewoon eens iets aparts te doen, zo kwamen we langs de Sultan en bekeken de ambiance (en de buitenstaande menukaart), en besloten de gok te wagen. We zouden het fenomeen tapas gaan ontdekken, we waren veel te vroeg maar de vraag of ze al geopend waren werd zeer vriendelijk beantwoord met: maakt niet uit de oven gaat op vol aan en schuif gezellig aan! Zeer vriendelijke bediening die je alles op verzoek uitlegt en subliem geadviseerd. Horend naar je wensen en smaakvoorkeuren. Blij verrast met een heerlijk luchtbrood met lekkere sauzen, die je gewoon als welkomsbrood krijgt van het huis, zoveel lekkerder dan het stokbrood met kruidenboter! En daarna werd het een onvergetelijke ontdekkingstocht langs de middellandse zee voor de smaakpapillen, heerlijke warme en koude tapas vol van echt verse ingrediënten en vele fijne smaken en geuren. Goh wat was dat ongelofelijk lekker.. en nog maar het voorgerecht! We kozen op aanraden ook voor de mixgrill voor twee, en dat was een goede tip! Wederom heerlijk gegrilde gerechten met prachtig opgediend en met een keur aan groenten, sauzen en extra's! Weer netjes met uitleg van de kok over landherkomst en inhoud, we hebben zelfs de prachtige koperen Turkse bbq van dichtbij mogen bewonderen. Na 3 uren (jaja,ze hebben alle tijd voor de klant nog daar!) rolden we dan ook bommetjevol met een zeer grote glimlach weer de straat op,en wisten dat we iets erg leuks, gezellig, goed en onvergetelijke ervaring hadden meegemaakt en we komen zeker weer eens terug om nog meer te gaan ontdekken daar! Kok, personeel van de Sultan, bedankt voor alles en tot ziens!

80. Vandaag voor het eerst bij De Sultan gegeten, en zeker niet voor het laatst!

Wat een gastvrijheid, wat een aardige gastheren. We voelden ons erg welkom, en we werden erg verwend met heerlijk eten en een heerlijke rode spaanse wijn. Bij de wijn werd een opgeblazen, heerlijk geurend brood geserveerd met twee lekkere sausjes. Daarna een fantastische linzensoep. Daarna kozen we voor de tapas, eerst koude, en daarna gevolgd door een verzameling warme tapas.

Wat een heerlijkheden!! Volop genoten van een avondje uit eten bij De Sultan.

81. Minie en Jan

We hadden het van horen en zeggen; de Sultan. Doet een beetje Turks aan. Sultan blijkt Oosters en Mediterraans. Het restaurant zit opgesloten tussen de shoarma specialisten, dit maakt dat je een beetje bevooroordeeld bent; wat is er overigens mis met een Turks restaurant? Een beetje schoorvoetend naar binnen, en dan toch maar gaan zitten. Dan blijkt wat Sultan inhoudt, oei oei, we worden verschrikkelijk aardig ontvangen: "Wanneer u te gast bent bij de Sultan, dan zal u worden bediend, zoals alleen een Sultan en zijn geliefden werden bediend" staat er op hun site. En dat blijkt geen valse belofte, pfffff we zijn even Sultan.

We bestellen tapas, eigenlijk all you eat, het bestaat uit drie rondes tapas; één koud/warm en twee warm. We startten met een opgeblazen brood met twee overheerlijke sauzen. Tja, en dan het vervolg; heerlijk wat een smaken. Wellicht mag daar een ster tegenover staan, een Oosterse ster dan. De krokante, met feta gevulde, kroketjes en dan te dippen in honing(!), smullen. De warme gerechten, bediend door twee obers - tja je bent echt heel even Sultan - smaken ook heerlijk. We hebben het allemaal weggespoeld met een Spaanse wijn, tempranillo/merlot - ja ook dat land behoort tot de méditerranée en past er precies bij.

Om met de woorden van de vorige schrijver te eindigen, we zijn in grote mate verrast en gaan zeker op herhaling. Echt Oosters zoals het is en moet zijn.

82. We zijn zeer verrast, we wilden gezellig een hapje eten, kregen we zomaar het beste vlees ooit voorgeschoteld. Fantastisch! Daarnaast is het personeel heel aardig. Enige opmerking: we moesten wel even een tijdje wachten op het hoofdgerecht.

83. Zoveel smaaksensaties op één avond! Heerlijke verrassende tapas, puur en vers. Je wordt koninklijk behandeld en goed geadviseerd. Echt een aanrader. Wij komen hier zeker nog eens terug.

84. Goede service en goede kwaliteit! Heerlijk gegeten. Wij komen zeker nog een keer terug.

85. Erg klantvriendelijk, heerlijk eten.

86. De Sultan

1 punt
  87. Heerlijk gegeten bij De Sultan. We hadden een voorafje met tapas en als hoofdmenu een mixed grill die door de kok aangepast werd naar onze smaak. Prima service. Ik geef toch een 8 voor de service omdat we een paar keer vergeten werden door de bediening. Maar het was dan ook wel druk. Ondanks dat nam men wel de tijd voor een ontspannen benadering. We hebben af en toe flink gelachen.
    Verder mochten we van dichtbij even het bereiden bekijken op de barbecue, er is een open keuken.
    Uitbreiding lijkt hier wel nodig en de eigenaar vertelde zelfs dat dit het plan was, wél op een andere locatie. De beperkte ruimte (35 plaatsen) die er nu is maakt het tevens wat rumoerig waardoor een gesprek met oude vrienden wat lastig te volgen kan zijn.
    Vanuit Groningen komen wij toch graag weer eens hier terug, wellicht op de nieuwe plek.

88. Sebastiaan

Heerlijk gegeten en gastvrij ontvangen!

89. Onwijs lekker gegeten. Op aanraden van een familielid er naar toe gegaan. Zeer gastvrij en vriendelijk personeel. Eten is van een hoog niveau. Gewoon erg lekker! Een echte aanrader, wat mij betreft een aanwinst voor de horeca in Heerenveen.

91. Graafstra

Voor het eerst bij de sultan gegeten met 3 personen, goede service en goede kwaliteit!! Rustig de tijd om te eten. Sfeervol restaurant, komen zeker terug. Super.

92. Al een paar keer hier gegeten met mijn gezin en afgelopen donderdag met een hele club vriendinnen en het was weer fantastisch. Allerhartelijkst ontvangen zoals altijd en weer verrukkelijk gegeten. Een dikke 10 !

93. Genoten van de ontvangst en uitstraling van De Sultan. Het was duidelijk vanaf het begin dat de eigenaar blij is met elke gast en deze ook de aandacht wil geven die wordt verdiend. We gaven ons al vrij snel over aan zijn verrassingstapas koud en warm. We hebben maar weinig aanbeveling nodig en zijn dol op verrassingen.
    Op de schaal verrassingen koud en warm wonnen de koude gerechten het. Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar we waren het beiden eens.
    Prima bediening en van harte aan te bevelen.

94. Alsnog de bonnen couverts verrekend, super! Dus ook voor de service een dikke voldoende!

95. Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten bij dit voor ons nieuwe restaurant.

Welkomsthapjes waren verrassend en heerlijk van smaak. Het voor-, hoofd- en nagerecht verdienden meer dan een compliment.

De sympathieke gastheer gaf goede adviezen. Open keuken was ook mooi om naar te kijken hoe het eten werd bereid.

Wij komen hier zeker weer terug.

96. Dennis en Marieke

We hebben ons vanavond heerlijk laten verrassen bij de Sultan. Zeer vriendelijk personeel. En erg lekker gegeten!! Overal (turks) brood bij gegeten wat zeer lekker was. Wil je een keer wat anders, ga dan lekker bij de Sultan eten. We zijn echt verwend door al het lekkers :-)

97. sharon bletterman

Vanavond voor het eerst gegeten bij de sultan, dit was kortom een geweldige avond met heerlijk eten. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen. Tijdens het telefonisch reserveren hadden we voor de grap aangegeven dat we het mooiste plekje van de zaak wilde, bij binnenkomst kregen we direct het gevoel dat we niet een van de zoveel waren, er werd bij ontvangst namelijk direct teruggekoppeld dat het mooiste plekje bij het raam bewaard was voor ons. De eigenaar kwam soms even een praatje maken en de gerechten uitleggen als deze geserveerd werden. Na afloop van de avond nog leuk gepraat. Als voorafje kregen we heerlijk luchtig brood uit de over me diverse smeersels. Als voorgerecht de 6 tapas waarvan 3 koud en 3 warm. Als hoofdgerecht de mixed grill voor 2 personen. En als als nagerecht ijs met huisgemaakte tiramisu en griekse yoghurt met aardbeien. Kan er heel veel over schrijven maar de gerechten waren kortom heerlijk. Alle gerechten worden vers bereid en dit is ook goed te proeven, eet regelmatig wel tapas en vleesgerechten, maar dit was in mijn opinie een dikke 10 waard. Heerlijk gegeten. Dit restaurant staat zonder meer bij mij in de top 3. Een echte aanrader!

98. Martin & Belinda

Heerlijke tapas en hoofdgerechten. Zeer vriendelijk personeel met uitleg over alles wat je wil eten. Doen hun uiterste best om het een ieder naar hun zin en smaak te brengen. Zou het een ieder aanbevelen. 6-12-14 groetjes

99. Ik was met drie vriendinnen gezellig gaan eten bij De Sultan. Frisse en moderne uitstraling en sfeer, prima service van de vriendelijke en behulpzame bediening. Ayayay wat hebben wij heerlijk gesmuld! Eerst tal van koude voorgerechtjes, daarna werden de warme hapjes vers en dampend heet geserveerd vanaf een practhig turks dienblad. De tafel stond helemaal vol met allerlei gezellige schaaltjes en bakjes, het zag er fantastisch uit! Knapperig gefrituurde kaassigaartjes, risotto bitterballen met basilicum, mijn favoriet de saganaki met scampi's met feta en tomaten en nog veel meer. Pure smaken en zoals je daar zelf kunt zien alles vers bereid in de open keuken. Ook het dessert was om je vingers bij af te likken, twee van ons kozen de verrassend lekkere tiramisu en we waren niet verbaasd dat ook dit nagerecht huisgemaakt is. Net als de 'proeverij' met o.a. panna cotta en griekse hangop die de anderen hebben gekozen. Jammie!!!

Dikke tien voor de Sultan, wij komen snel weer terug!

100. Afgelopen zaterdag voor onze trouwdag bij de Sultan gereserveerd en daar hebben we geen spijt van! Ten eerste blij dat we gereserveerd hadden, het restaurant zat helemaal vol. Ondanks dat hield het personeel alles goed bij en kregen we eerst een bijzonder soort opgeblazen brood vers uit de oven met lekkere sausjes, van het huis. We hebben genoten van een overheerlijk diner met zijn viertjes. Bleek dat de kok vorige maand vier medailles had gewonnen bij een internationale competitie voor chef-koks in Bodrum in Turkije (leuk daar zijn wij in de zomer nog op vakantie geweest). Twee gouden plakken voor het hoofdgerecht en nagerecht. Nou zeer terecht! Ons dessert, een combinatie van drie toetjes eigenlijk smaakte geweldig, alles zelfgemaakt en de kids vonden het er "vet" uitzien. Wij stiekem ook. En komen binnenkort weer terug en bedenken dan wel weer iets om te vieren.

Erna, Jort, Famke en Daan

Volgende pagina