De Sultan in Heerenveen

Voor groepen vanaf 6 personen ook op dinsdag open.

Deal Geniet van een verrukkelijk 3-gangen verrassingsmenu als een Sultan. Nu voor slechts 27,50!

Restaurant de Sultan is gelegen in het centrum van Heerenveen. Het restaurant bevindt zich op steenworp afstand van de Koemarkt waar veel horecagelegenheden zijn gevestigd.

Ons specialiteit is om gerechten te serveren die het Midden-Oosters en Mediterraanse gebied tot leven brengen. Ons menu is zeer divers. Zo kunt u overdag genieten van een lunch bestaande uit diverse broodjes en tapas met koffie of thee. In de avond zal onze keuken centraal staan voor een overheerlijk diner met voorgerechten, groenten, vlees, visgerechten en desserts. Tevens bestaat de mogelijkheid om je favoriete menu samen te stellen door middel van de tapaskaart.

Een groot deel van de gerechten worden bereid in een Ocakbasi. Dit is een authentieke houtskool barbecue. Daarnaast wordt ook een deel van de gerechten bereid in een traditionele pizzaoven.
Naast de Midden-oosters en Mediterraanse sfeer die het restaurant biedt, zal de chef de gerechten zo bereiden, dat u zich even als een Sultan mag wanen.

Wanneer u te gast bent bij de Sultan, dan zal u worden bediend, zoals alleen een Sultan en zijn geliefden werden bediend.

3 gangen verrassingsmenu van 33,50 voor 27,50

33,50 27,50 -17%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-03-2019

1281: de Sultan
“ Sultan komt overeen met Prins, Koning of Keizer. Een Sultan staat aan het hoofd van een Sultanaat. De vrouw of moeder van een Sultan wordt Sultane genoemd...”

1419538970 91
1425111953 92
1450190373 95
1489201250 89
1491987741 89
1505920197 88
1519852653 87

1. Schuringa

Eten was weer keurig in orde. Het was druk en wat personele problemen, waardoor we iets langer moesten wachten dan we gewend zijn.
    De gastheer, chef en personeel maken het gezellig.

2. Heerlijk gegeten en goed verzorgd door een vrolijke bediening :-) 👍🏼

3. Wij hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug.

4. Mijn complimenten. Heel gezellig en erg goed gegeten.

5. Heerlijk gegeten met betaalbare wijn!!

6. Ton Cusiel

Precies wat je verwacht en hoopt als je uit eten gaat en dit restaurant voldoet daar uitstekend aan. Half open keuken, met bar en tafels voor 2,4 of meer personen. Niet groot maar wel zo gezellig. Het eten is goed van smaak en gevarieerd. Zeker een plek waar je vaker heen gaat.

7. Uma Else Tijsma

Een 10 voor alles is ongeloofwaardig, maar toch is het zo! Want naast het waanzinnig lekkere eten en super goede en vriendelijke bediening, ben ik ook nog door jullie geholpen ivm autopech!!! Ongelooflijk aardig!!!!

8. We hebben vanavond heerlijk gegeten. Top service van Sid en zijn collega’s. We werden verrast met een verrassingsmenu met extra pepers!! Heerlijk! Complimenten en zeker een aanrader!

9. Sympathieke ontvangst en aardige samenspraak om een keuze te maken.
    Chefs choice viel in de smaak. Het lamsvlees zou in wat grotere stukken kunnen worden aangeboden. Wij komen na deze kennismaking zeker terug.

10. Marcel harberink

Zo als gewoonlijk is het eten daar geweldig.

11. Vriendelijk personeel en eigenaar. Lekker eten. Wel een beetje druk.

12. Ondanks reservering in verdom hoekje geplaatst. Later met de maaltijd wel een plekje tussen de mensen. Eigenaar heeft zich verontschuldigd hierover. Personeel vertelde wat over de gerechten met robot stem. Al waren ze voor geprogrammeerd. Eten was lekker. Niet echt ons restaurant.

13. Fijne avond gehad. Het hoofdgerecht lam van de grill waren twee lange spiezen en dat was wel erg veel vlees. Sommige waren ook minder met veel spieren en vet, maar andere weer erg lekker, mooi vlees en mals. Ik zou zeggen, doe wat minder en dan alleen de malse stukken.
    Vegetarisch van mijn vrouw was een aanrader!
    Kortom een mooie prijs kwaliteit verhouding.

14. PJM Zuiderwijk

Ik had een tafeltje geboekt maar het was echt veel te druk. De wachttijden waren daardoor erg lang, en ons tafeltje voor drie stond in de doorgang, met als gevolg dat er steeds tegen mijn stoel gestoten werd.
    Daarbij liep de temperatuur in de ruimte wel erg hoog op: Het was bij binnenkomst al 23*, en tegen de tijd dat we 'wegvluchtte' was deze opgelopen tot 25,5* (thermostaat lezing)
    de voorgerechtjes waren smakelijk maar hoofdgerecht viel erg tegen. Toch wel veel op aan te merken: vlees was niet gaar en zou ook graag weten waar de kip vandaan komt (geprosessed vlees? Vrijwel zeker uit vriezer) dit haald prijs/kwaliteit verhouding wel naar beneden.
    Erg jammer want zou er graag nogmaals eten…
    Management doet er goed aan niet te overboeken, en voor verse producten te kiezen. Dat is nl. Wat de klant verwacht.

15. Super lekker gegeten, prachtig restaurant met goede banken en stoelen. Aardige bediening en zeer vriendelijke eigenaar! Een aanrader...

16. Ondanks dat wij de enige gasten waren op deze woensdag hebben wij heerlijk gegeten.
    Voor ons het is de mediterrane keuken bij De Sultan zeker het proberen waard.

17. Hilde Oenema-Meijer

Heerlijk gegeten goede bediening en gezellige gastheer. Echt een aanrader!

18. Stijlvolle inrichting en hartelijk personeel, betrokken.
    Pure producten zoals ossenhaas en entrecote waren super. Samengestelde producten hadden met minder zout toegekunt.

19. Van der Mast

Heerlijk gegeten, gezellige gastheer. We komen zeker nog eens terug.

20. Zeer attente gastheer. Eten verrukkelijk. We gaan zeker nog eens.

21. van der Linden

Prima gegeten. We waren wat wantrouwend na het lezen van eerdere recensies, maar het viel alles mee. Het menu was niet heel uitgebreid, maar we hadden voldoende keuze. Wij vonden het ook netjes dat de koks zelf ook langs kwamen om zich voor te stellen en te vragen of alles naar wens was. Prijs/kwaliteit verhouding was prima.

22. Van der leeuw

Vrijdag 24-08-2018 : samen met de vrouw ons 2 jarig huwelijk gevierd bijn de sultan onze eerste keer dat wij hier hebben gegeten. En wat hebben wij genoten eten was top service was top. Zeker voor herhaling vatbaar!

23. ien verrips

Geweldige plek in Heerenveen met vriendelijke bediening en een persoonlijke benadering. Het eten is absoluut een feestje. Wij waren positief verrast.

24. Sigrid de Vries

Als je echt lekker wilt eten en eens wat anders dan zijn de smaakvolle tapas van de Sultan een absolute aanrader!! Zo heerlijk al die smaken een super kok die aan tafel uit komt leggen wat het is en of het smaakt. Ook de bediening weet dit overigens allemaal. Heel attent!

25. Heerlijk eten voor een nette prijs. Airco werkt alleen niet goed.

26. Heerlijk tapas gerecht gegeten. Lekkere gerechtjes en vooral de runder-tajine was super.
    Zeer klantvriendelijk personeel, een restaurant dat ik zeker wil aanraden👍

27. Heerlijk gegeten. Smakelijke tapas en goede sfeer in restaurant.
    De prijs van eten en drinken vinden we wat aan de hoge kant.

28. Nick Pigounakis

Heerlijk gegeten, goede service en sfeer.

29. J. Veenstra

Gastvrij, goede sfeer, vriendelijk personeel en bovenal heel lekker eten.

Echt een aanrader.
    Kom gegarandeerd terug

30. We hebben een geweldige avond gehad. Lekker gegeten in een heel gezellig restaurant waar de eigenaar en zijn medewerkers het de gasten erg naar de zin proberen te maken. Een echte aanrader!!!

31. Hendrik

Goed eten, redelijk snel geserveerd, service goed en erg lekker.

32. Was goed, erg tevreden. Echter zijn er nog wel verbeterpunten.

33. Bollema

Een zeer geslaagde avond met goed eten, goede bediening en uitleg over het eten.
    Enige minpuntje is misschien dat ik de sfeer van het medditerrenee gevoel wat heb gemist.
    Maar we komen zeker binnenkort nog een keer eten.

34. Heerlijk gegeten van het verrassingsmenu van de chef! Vriendelijk personeel.
    Op dinsdag avond erg rustig qua gasten dus wat minieme ambiance.
    Maar we komen zeker nog een keer terug!

35. Lekker eten, vrolijke en vriendelijke bediening, ontspannen sfeer, schappelijke prijzen.

36. Anthony ten Have

Zeer verfijnde gerechten!! Doordat zuinig omgegaan is met zout, zoet en olie komen de natuurlijke smaken van de verschillende ingrediënten goed tot hun recht. Goed uitgebalanceerde combinaties van ingrediënten per gerecht waardoor de maaltijd licht blijft en goed valt. Een aangename verrassing van zeer hoge kwaliteit eten op een onopvallende locatie. Ook uitstekende vegetarische gerechten. Riant gegeten voor een schappelijke prijs met een uitstekende bediening.

37. Lineke tulp

Een geweldige ervaring. Heerlijk eten en geīnteresseerde bediening!
    Wat een fijne plek. Aanrader.

38. Erg lekker gegeten en bovenal erg vriendelijke bediening. Ze doen erg hun best voor je en houden de sfeer erin, super!

39. Petra de Boer

Gisteren samen met mijn moeder gegeten bij de Sultan. Mijn moeder had een kadobon en was ervan overtuigd dat ze deze kon gebruiken bij de Sultan. Dit was echter niet het geval en dat was een teleurstelling. Dit werd zo lief opgelost door het personeel. We kregen van hun een kadobon van 20 euro als vervanging. Vreselijk lief. Bovendien hebben we ontzettend lekker gegeten. De hangop als dessert is echt een aanrader.

40. bart stoelwinder

Zeer goed en vriendelijke personeel TOP.

41. We hadden gereserveerd op zondag avond voor 4 personen maar we waren uiteindelijk met zijn vijven. Aangekomen hij het restaurant was het helaas niet mogelijk om een stoel asn te schuiven en zijn we met zijn allen naar de buurman gegaan.

42. Super lekker gegeten voor de tweede keer, topbediening met leuke spontane heren en dames.

43. We hebben heerlijk gegeten.
    Het is een leuk restaurant met vriendelijke, vlotte bediening/goede service, prima prijs/kwaliteit.
    Wij zullen hier zeker nog een terug komen.

44. Heerlijk gegeten!
    We kregen alleen geen menu kaart, men vroeg wel wat we lekker vonden.
    Ze gaan er schijnbaar vanuit dat iedereen zich laat verrassen.
    Nagerecht was goed, maar best prijzig.
    Als we dat van tevoren hadden geweten hadden we w.s iets anders genomen.

45. Heerlijk gegeten. Goede en snelle bediening. En heel gastvrij ontvangen.

46. Rustig gezellig en gastvrij.

Ruimte en zitjes niet heel erg prettig ingericht naar ons idee.

Eten was lekker, vooral de vegetarische tapas! Maar naar onze ervaring ook wel erg prijzig voor wat men krijgt.
    Het vleesgerecht was lekker, maar voor deze prijs verwacht ik wel iets meer.

47. Ilse Mol

Mooi interieur, lekker eten (ook genoeg vegetarische opties), gastvrij!

Groetjes uit Zuidhorn en Zwolle.

48. Super vriendelijk, super service maar bovenal heerlijk gegeten! Tot snel weer!

49. Schreur

Heerlijk gegeten, de medewerkers zijn erg vlot, vrolijk en vriendelijk!

50. Prima ontvangst in een sfeervolle omgeving.
    Aardige en vlotte bediening en goede uitleg van het menu. Eten was super lekker - zeker een restaurant om nog eens te bezoeken.

51. Jetty Klijnstra

Sfeervol restaurant met heerlijke gerechten. Zeer vriendelijk personeel.

52. Verrassingsmenu.
    Zowel voor de vegetarier als de vleeseter.
    Was t lekker eten. Leuk ook de uitleg van de verschillende gerechten.
    Er werd voldoende gevraagd of we nog iets te drinken wilde. Ook vroeg men of alles naar wens was.
    Personeel vriendelijk en vrolijk.
    Een aanrader dus…

53. Het was een eerste kennismaking met de Sultan. Het gaat vast niet bij die ene keer blijven.

54. Esther, Marianne, Roelof en Jacob

Gisteravond lekker Turks gegeten (echt een aanrader!) in een plezierige en ongedwongen sfeer.
    Top!

55. Heerlijke avond gehad. Gastvrij personeel, prima sfeer. Heerlijk gegeten.

56. Een bijzondere ervaring. Verschillende gerechtjes, echt heerlijk en vlotte bediening. Rekening houdend met theaterbezoek aansluitend op eten. De chef was behoorlijk prettig bijdehand, we hebben ons bijzonder vermaakt. Voor herhaling vatbaar!
    Aanrader.

57. Danny Karsten

Knus restaurant met vriendelijk personeel. Gevarieerde menukaart met voldoende keuze, waarvan de gerechten welke wij gegeten hebben zeer smaakvol waren.
    Zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen, alleen al om de andere keuzes van het menu ook nog eens te proberen.

58. Het was de moeite waard.

59. Suzan Nieman

Vriendelijk ontvangst. Erg lekker gegeten. Vooral het dessert met de proeverij!!!

60. Ike Bruinsma

Heerlijk gegeten met mijn man en de kinderen. Er is gevraagd naar eventuele allergieën en ook of de kinderen bepaalde dingen niet lusten, erg attent. Kinderen worden betrokken door het personeel bij de bestelling en ze kunnen rustig rondlopen in het restaurant. Niet een heel groot restaurant, toen wij kwamen , waren wij de eerste gasten. Bij vertrek , zat het restaurant vol!! Heerlijke, Oosterse smaken, had van mij nog wel iets uitgesprokener gemogen. Was aangepast aan het Nederlandse pallet.

61. Heerlijke verassingsmenu gekozen, spannend maar zeer geslaagd!
    +. Vragen naar wensen en wat je niet kan eten of lust.
    +. Wijn was heerlijk.
    +. Sfeer zeer gezellig.
    +. De prijs is in goede verhouding met het eten.

62. Ook de vegetarische schotels zijn erg lekker!

63. Paula Buurma

Wat een leuk restaurant. Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening. Een aanrader.

64. Uitstekend gegeten, goede service, ontspannen sfeer. Echt een aanrader!
    Komen zeker weer terug.

65. We heerlijk gegeten bij de Sultan. Eten goed gegaard en lekker gekruid. Mogelijk dat er iets meer rijst bij het gerecht van chef Ottemaans kon. Groente voldoende aanwezig. Heel gezellig samen op een brander, waardoor het hoofdgerecht uitstekend warm bleef. De bediening was zeer vriendelijk in het informele en hippe turkse/mediteraanse restaurant. Het diner was zeker voor herhaling vatbaar.

66. Prima service! Eten top, kortom, wij komen nog eens terug!

67. Een prima restaurant met verbeterpunten. Erg lekker welkomsbrood. Lamskoteletten als hoofdgerecht hebben een te sterke roquefortsaus, een muntsaus zou beter passen bij de sterke (en goede) grilsmaak van de lam. Marokkaanse tajine erg lekker, maar iets van brood om vleessappen op te soppen zou mooie toevoeging zijn. Nagerechten vielen tegen. Churros erg vet en veel ijs, weinig churros. Kadayife had weinig pistachevulling, ijs wat er niet goed bij paste en te veel honing. Feedback werd door serveerster erg chagrijnig ontvangen.

68. Het was een drukke avond, afgelopen woensdag. Door ziekte was er één personeelslid minder voor de bediening, zei de serveerster. Alles duurde dan ook wat langer, maar dat was geen bezwaar. Het bleef tot laat gezellig. We aten op het terras buiten. Binnen was het bijna vol. De akoestiek van de Sultan is dan niet zo goed om elkaar goed te kunnen blijven verstaan. Misschien kunnen wandkleden dat probleem verhelpen.
    De gerechten zijn prima. We komen zeker nog een keer.

69. K. Dijkstra

Heel erg lekker gegeten, echt een aanrader

70. W. Zwart

Surprise van de kok. Om te smullen

71. Kees 5 punten

Goed eten, leuke bediening, gezellig. Aanrader!!

72. Nikkie Smit

Heerlijk verse gerechten gegeten. We hebben ons laten verrassen door de kok en onze verwachtingen zijn overtroffen.

73. Je voelt je meteen thuis met de ontvangst en het aangeboden welkomsbrood. Heerlijke oosterse kipschotel gegeten op bedje van gegaarde groente. Goed op smaak. Muntthee en de koffie met likeur zijn er ook heerlijk.

74. v van veenendaal

Met 4 pers. gegeten, smaakte prima. Gezellige avond gehad, mede dankzij het personeel. Geen wijnkaart, maar huiswijn was goed.

75. A. de Wolf

Vriendelijke accurate bediening, heerlijk eten!

76. Bettina

Heerlijk gegeten! Leuke en goede bediening!

77. Prima restaurant! Lekker smaakvol eten en vlotte bediening.

78. We hebben heerlijk gegeten bij de Sultan in Heerenveen. Vriendelijke bediening in een sfeervol restaurant! Zeker een aanrader.

79. Gert-Jan

Heerlijk tapas plus mixed grill gegeten, bediening was top!

80. Margriet

We hebben ons laten verrassen qua menu, eerst koude hapjes en daarna warme. We hebben heerlijk gegeten, ook onze 7-jarige dochter was helemaal enthousiast. Speciaal voor haar werd er nog een toetje gemaakt, top! Zeker voor herhaling vatbaar ;)

81. Bert Pijffers

We hebben een gevarieerde tapas gegeten. De eerste ronde met koude gerechten en daarna met warme. Het was zeer smaakvol en gevarieerd. We hoefden niet lang te wachten en de sfeer in het behoorlijk bezette knusse restaurant was zeer prettig.

82. Jan Boerema

Helaas hebben wij er niet gegeten. Een van te voren aan de deur verkochte bon van € 20,00 kon niet verrekend worden. Na dat er 3 keer gezegd werd dat hij niet ingeleverd kon worden, hebben we de jas weer aangedaan en hebben we op een andere locatie heerlijk gegeten.

83. Gezellig restaurant. Zowel voor 2 als met een groep. Heerlijk gegeten, goede bediening, prima service.

84. Harrie Agricola

Prima restaurant, goed eten, maar vooral super vriendelijke bediening uit Pakistan. We komen zeker nog een keer.

85. Jippe Hogeveen

We zijn gastvrij ontvangen, we hebben heerlijk gegeten en werden uitstekend bediend.

We komen vast nog een keer.

86. Het was heerlijk.

87. Geen gegrilde gerechten,de grillkok ging trouwen,dat was ons bij de reservering niet meegedeeld.
    De koffie was koud.
    De tatjine was heel erg lekker.
    Kaatje

88. Akkie Blei

Heerlijk gegeten. Zeer gastvrij. Personeel zeer vriendelijk. Zeker de moeite waard om terug te komen.

89. Heerlijk gegeten, fijne sfeer, prijs aan de hoge kant.

90. Een echte aanwinst voor Heerenveen. Door het lekkere, authentieke Turks eten onderscheidt de Sultan zich van de veel middelmatige Nederlandse restaurants in het centrum van Heerenveen.

91. Gezellig en heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar!

92. Eten is erg goed, echter zijn de prijzen stevig.

93. Ale Ruiter

Heerlijk gegeten, aanrader.

94. Met vrienden gegeten. Bediening erg aardig een behulpzaam. Heerlijke, niet-alledaagse kaart. Super voorgerecht als verrassing van de kok. Ook hoofdgerechten waren heerlijk. Komen hier zeker terug.

95. Heerlijk gegeten, entourage zou iets sfeervoller kunnen. Veel licht. Maar eten top en aardige mensen.

96. Froukje Nuwolt

Was ontzettend leuk en heerlijk gegeten

97. Eveline Kerkhof-Bijlsma

Leuke avond gehad. Vooral een pluim voor sfeer en bediening! Wij komen zeker weer terug.

98. Nette zaak, keurig sanitair, prima bediening en voortreffelijk eten!

99. Ons (tweede) bezoek aan De Sultan was een aangename ervaring; wij zijn erg blij dat je óók in Heerenveen uitstekend mediterraans kunt tafelen!

100. Roelie Wind

Gezellige avond. Vriendelijke bediening. Voor ons dames voldoende, maar als ik mijn man zou nemen, dan denk ik dat hij niet voldoende er aan heeft.

Volgende pagina