Op dit adres zit nu: De Thuishaven

1487199303 85
1553320386 85
1619441468 85

1. Cees Zoeteman

Uitstekende locatie voor zakelijke en prive dinners! Goede prijs kwaliteitsverhouding. Surprise dinners zijn uitstekend. Rekening houden met voedsel beperkingen gasten wordt goed opgepakt. Wijn arrangementen zijn goed gekozen. Een aanbeveling voor zakelijke dinners met grotere groepen!

2. H. Wijnia

Slecht. We hadden mondeling gereserveerd voor de Friese restaurant week met de eigenaar voor een 3 gangen verrassingsmenu. Op de dag van, we hadden ons er erg op verheugd, kwam de mededeling dat we het via de e-mail hadden moeten reserveren. In de keuken werd hoorbaar overlegd, geef het hun dan maar stel als ze moeilijk doen. Op dat moment is de trent al gezet. Wij hoopten eerst nog op een excuus en of misverstand, maar nee niks van dat alles en dat heeft ons toch bezig gehouden. Op het moment dat wij wilden afrekenen en wij o.a. een cadeaubon hadden van de ontdekking, mochten wij deze in eerste instantie niet gebruiken. Na wat mondeling geharrewar is deze uiteindelijk nukkig, niet van harte, ingenomen. Jammer dat het zo moet. Na diverse prima eerdere ervaringen, goed eten en een relaxte fijne avond is dit voor ons de laatste keer geweest. Jammer. Fam. Wijnia.

3. Via Groupon bij de ontdekking geweest. Heerlijk gegeten en gedronken. Goed wijnadvies bij de gerechten! Kortom een ontdekking! Wij gaan hier zeker nog eens naartoe!

4. Wederom heerlijk gegeten, dit keer met een Groupon. Iedere keer wisselend personeel, deze keer een nieuwe (jonge) medewerkster. Helaas moest ze praktisch alles navragen, maar dan gaf ze daarna ook wel een goed antwoord. De chefkok maar ook andere koks waren deze avond ook aan het serveren, dat oogde wat raar. De 4 gangen plus amuse uitstekend van smaak, veel creativiteit in de gerechten (op het hoofdgerecht na, simpel kabeljauwfilet). Zeker de moeite waard!

5. Dominique Ebbing

Sfeervol restaurant in het centrum van Heereveen. Prima ontvangst, goed gastheerschap en heerlijk gegeten. Mooie amuses waaronder huisgerookte eendeborst, goede smaakcombinaties en sensaties. Heerlijk voorgerecht van hertecarpaccio en wildconfit, met rucola en grandberrycompote. Ruim de tijd om onze wijnglazen leeg te drinken tot de volgende gang. Precies goed op de huid gebakken kabeljauw met mosterdsaus, minibrunoise en wortelpuree. Lekker dessert en dito dessertwijn. Zeker de moeite van de reis waard. Leuke initiatieven zoals een wildmiddag met wijnproeverij. Een nieuwsbrief zou handig zijn voor gasten die wat verder weg wonen.

6. Paar weken geleden gegeten bij de Ontdekking, en best wel een hoge verwachting van het restaurant. Dit viel ons echter een beetje tegen. We hadden het drie gangen verassingsmenu.
    Het voorgerecht was echt niet lekker een soort taartje van lam volgens mij wat erg op kattenvoer leek. Het hoofdgerecht was vis; kabeljauw. Niet echt op smaak en erg simpel.

Wij hadden er meer van verwacht, het eten was niet goed genoeg helaas.

6,3
  7. joke wolters

Al zwervend door het Noorden, kwamen wij uit in Heerenveen. In de "Lekker" hadden we gelezen over "de Ontdekking" en wat hebben we heerlijk gegeten. Met name de soep van Bleu de Wolvega, de amuses en de vegetarische gerechten hadden een verrassende smaak. Niet alleen de gerechten maar ook de aankleding van dit restaurant waren áf! Er was oprechte aandacht voor én de gast én voor wat werd opgediend. Omdat de huiswijn niet paste bij het vlees, werd ons, zonder bijkomende kosten, een voortreffelijke wijn geschonken. Al met al was dit echt een heerlijk avondje uit!

8. Wauw! Wat een goed restaurant!! Ik ben maag-darm patiënt en ben heel erg allergies voor kerrie. Ze hadden begrip en er werd rekening met me gehouden.

Het personeel was erg vriendelijk en bij ons wijn-arrangement werd er ook wat over de wijnstreek verteld. vinden we zeer interessant! ook de gerechten waren erg lekker en precies genoeg! Wij komen vaker!

9. Wat zonde, die laatste dubbele negatieve review geeft een heel verkeerde indruk. Eten bij de ontdekking is namelijk fantastisch!! Ga het liefst elke week!! Daarbij de casual inrichting en je voelt je bijna thuis!!

10. De Ontdekking was zeker een ontdekking voor ons. We zijn er inmiddels al een paar keer geweest en het is gewoon een voortreffelijk restaurant. Echt niets op aan te merken.

Unieke smaken, heerlijke wijnen en een geweldige sfeer. Een restaurant om niet te missen!

11. Vier december met vijf man heel lekker gegeten bij De Ontdekking.
    Heerlijke amuse (3 hapjes) en de wijn die aangeraden werd paste goed bij de gerechten.
    De bediening was erg vriendelijk en alles toonde verzorgd.
    Dit restaurant is een aanwinst voor Heerenveen.

12. zeeuws meisje

Gekozen voor t 4-gangen verrassingsmenu: alles even lekker! Attente bediening, sfeervolle inrichting, kortom het ontdekken waard!!

13. Wij hadden het 4 gangen verrassingsmenu besteld met daarbij een wijnarrangement. Goede keuken, heerlijk gegeten! Vriendelijke, spontane bediening met keurige uitleg over de gerechten en wijnen. Restaurant is sfeervol ingericht. We hebben gelijk een reservering gemaakt voor de kerst.

14. Echt een avondje culinair genieten!

15. De eerste indruk die het restaurant geeft is sfeer, ontspanning en rust. De stoelen zitten ruim en goed en de tafels staan voldoende uit elkaar zodat je elkaar goed kan verstaan (erg belangrijk voor een goed gesprek). Na de bestelling krijg je een overheerlijke amuse om mee te beginnen. De bediening legt keurig uit wat er voorgeschoteld wordt. Mocht je vaker komen, dan tref je ook iedere keer een andere amuse. Aanvullend wordt er vers afgebakken brood voorgeschoteld met een tapenade.

Het hoofdmenu, met hertenbiefstuk, was voltreffelijk op smaak gebracht door verschillende kruiden en specerijen (stilletjes hoop je dit ook zelf te kunnen in je eigen keuken...maar helaas). Als bijgerecht zijn er lekkere gebakken aardappels, goed op smaak gebracht met een snufje zout. Hierbij werden aanvullend de asperges geserveerd. Deze waren stevig en sappig....zoals ze horen te zijn....lekker!

Het toetje werd feestelijk opgediend op een mooi bord met drie verschillende kleine gerechtjes.... Zonde om op te eten en als je begint weet je niet waar je moet beginnen en smaakt het altijd naar meer.

16. Mijn ervaring is een oase van rust en creativiteit. Geschikt voor een heerlijk avondje eten en drinken. De wijnen zijn echt aan te bevelen.

Goede bediening met gevoel voor de gast.

De bereiding van spijzen is van zeer goede kwaliteit.

Dat maakt dat prijs en kwaliteit meer dan in goede balans zijn.

17. Restaurant de Ontdekking ligt 10 minuten rijden van Thialf. Na worldcup finale uitstekend gegeten. Sfeervolle inrichting, goede en vriendelijke bediening. Ruime menukeuze. Prima kok. Een dikke 10 voor een toprestaurant in Friesland!

18. M. de Boer

Omdat wij goede ervaringen hadden met dit restaurant besloten wij dit jaar op 1ste Kerstdag er te dineren. Het werd een grote teleurstelling.

Na een half uur te hebben gezeten kwam eindelijk de bediening om te vragen of wij iets vooraf wilden drinken. Daarna was het weer wachten totdat onze bestelling opgenomen werd. Geen vraag over hoe wij het vlees geserveerd wilden hebben. Later, na het 2de voorgerecht kregen we een spoom. Daar kregen we weinig tijd om van te genieten want zo halverwege werd het hoofdgerecht al geserveerd. Ik kreeg een stuk bijna rauw vlees met wat garnituur eromheen. Nadat ik de serveerster geroepen had werd mijn bord met vlees en al meegenomen en kwam na een tijdje terug, maar deze keer zonder enige garnituur. Alles was weg behalve het vlees. Niet een keer is er iemand bij ons geweest om te vragen of alles naar wens was. Tenslotte werd een drankje in rekening gebracht die wij niet hadden genuttigd. Wij kijken verbitterd terug op deze Kerstavond.

19. N. de Boer

Prima restaurant.

Zeker een aanrader!

Eten is goed. Veel creativiteit en smakelijkheid voor een goede prijs. De kok toont aandacht voor zijn gerechten en dat proef je!

De bediening is goed. Wat ook positief is, is de vele extra's waaronder een amuse, Italiaans brood en tapenades.

Kom dan ook zeker terug!

20. M. Hoekstra

Op zondagavond voorafgaand aan Valentijn heerlijk gegeten van het verrassingsmenu. Alles zag er zeer verzorgd en smakelijk uit; ook de bediening was prima evenals de heerlijke Argentijnse huiswijn. Een aanrader om hier ook eens vaker naar toe te gaan!

21. De positieve recensies over dit restaurant waren voor ons aanleiding om hier met de Kerst eens te gaan eten. Het viel ons echter erg tegen, de minimale porties (o.a het vlees) en weinig creatieve gerechten, waaronder het dessert, stelden ons erg teleur. Zo hebben wij dit restaurant met de naam De Ontdekking nu dus inderdaad ontdekt, helaas niet met bevredigende gevoelens.

22. Ale & Marije

Afgelopen zaterdag hebben wij genoten van de ambiance, de sfeer en zeker de smaak van De Ontdekking! Mooie uitgekiende proporties van het 3 gangen verassingsmenu, een proeverij ansich. Het wijn arrangement is perfect op de gerechten afgestemd. Het was echt hoe uit eten gaan moet zijn; een heerlijke verwennerij. Daar houden wij van, bedankt!

23. Familie Elzinga

Het eten smaakt voortreffelijk. Het menu is divers en de gerechten zijn allemaal vers, origineel en zodanig bereid dat het vlees smaakt zoals vlees hoort te smaken en de vis smaakt zoals de vis hoort te smaken. Complimenten voor de keuken! De wijnen zijn bijzonder en worden perfect afgestemd op je gerecht. De bediening weet heel goed te verwoorden welk effect de geadviseerde wijn zal geven, echt leuk om te ervaren dat dit dan precies zo uitkomt! Wij hebben genoten.

24. Heerlijk gegeten, leuke ambiance, alles top. En voor een hele prettige prijs. We gaan vaker!

25. Uitstekend restaurant in Heerenveen. Altijd goed voor verrassende culinaire vondsten - een ontdekking. Vooral de prijs is een pluspunt, zeker niet te duur en wel de hoge kwaliteit! We komen er vaker en dat zegt genoeg ;-)

26. vera en wessel

Zo vaak hier al gegeten en het blijft iedere keer weer een "ontdekking" waarmee Hans (eigenaar/kok) en zijn personeel je weet te verrassen.

Mooie entourage waar wij ons graag laten verwennen met orginele gerechten en prima wijnen tegen zeer acceptabele prijzen.

27. Echt een aanrader! Goede sfeer, leuke bediening, heerlijke gerechten en wijntjes.

We hadden een 6 gangenmenu met wijnarrangement, dit was echt super! De jongeman die ons bediende wist veel van de wijnen en je kon ook zien dat hij er plezier in had.

Wij komen zeker weer terug!

28. Heerlijk gegeten, een ware 'ontdekking', we zijn voor de eerste keer geweest en zeker niet de laatste! Een verrassingsmenu genomen, en een verrassing was het zeker. Combinatie met de wijn en het eten was heerlijk. Service was vlot en spontaan, sfeer was geweldig, prijs kwaliteit is top. Echt een ware 'Ontdekking'.

29. Erg stijlvol restaurant, dat veel 'klasse' uitstraalt. Dit kan misschien een wat (te) hoge verwachting wekken, maar het neemt niet weg dat het eten heerlijk is. De hoeveelheden zijn wel afgepast. Het eten is erg puur van smaak.

Bediening is prima, niet te stijf maar ook niet te non-chalant.

30. Anna 10 punten

Meerdere malen gegeten en nog niet een keer een misser. Ik zou zeggen ga zo door!

31. Jammer..

Hoge verwachtingen door allemaal aanraders, super mooie zaak! Daar kom ik niet aan..

We hebben een half uur op het voorgerecht gewacht, met maar 3 tafels bezet. Ontzettend lang op het hoofdgerecht en het dessert was niet erg smakelijk, ontzettend jammer dit.

We komen ooit nog eens terug, in de hoop dat het dan beter is!

5,7
  32. Voor het eerst een bezoek gebracht aan dit restaurant. De inrichting is mooi en netjes en de sfeer was "warm". We hebben ons laten verrassen met het 4-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Alle gerechten waren met zorg gemaakt en gepresenteerd. De zorgvuldige combinatie van de diverse ingrediënten zorgden voor meerdere smaaksensaties. De wijnen sloten perfect aan op de geserveerde gerechten. Het bedienend personeel was erg vriendelijk en deed hun uiterste best om het ons naar de zin te maken. Een zaak met sterallure maar voor een schappelijke prijs. Wij komen zeker terug.

33. Deze tent verdient een ster. Met meerdere mensen heerlijk gegeten. Bediening perfect en alles op elkaar afgestemd.

Alle gerechten even heerlijk en ook de inrichting straalde warmte uit. Een toprestaurant voor Friesland.

34. Heerlijk gegeten! Laat je verrassen door de chef-kok. Mooie zaak en uitstekende service. Een echt avondje uit.

35. Erik ten Dam

Fantastisch eten, mooie zaak. Bij deze zaak sta je tenminste niet binnen een uur weer buiten. Gewoon gezellig je laten verrassen met meerdere gangen. Heerlijke wijnen overigens.

We komen snel weer langs!

36. Super! Dit moet je proberen! Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.
    Ziet er misschien "te duur en te chic" uit, maar is het echt niet!
    Eet er regelmatig het verrassingsmenu en eet er altijd fantastisch. Leuke bediening, goede wijnen en een top kok!

37. een andere gast

Als je lekker wil eten dan moet je naar de Ontdekking. Onze mening is dat het het beste restaurant van Heerenveen is. Alles is mooi, netjes, schoon en de stoelen zitten perfect en het eten is echt super. Prijs kwaliteit is goed.

38. Op 5 september gegeten. We hebben gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu.

Het feest begon met de amuse en eidigde pas na het dessert.

Amuse: bitterbal van kalf, aardappelsoep.

Voor: plateau met tonijntartaar, palingterrine en huisgerookte zalm.

Hoofd: Scholfilet en coquilles.

Na: Kaasplankje en trio eigengemaakte chocomousse en trio eigengemaakt chocoladeijs. Alles super lekker met als uitschieter de scholfilet en de perfecte coquilles!

39. H de Vries

Heerlijk gegeten! We hebben voor het verrassingsmenu gekozen. Toen ik aangaf dat ik zwanger was, werd daar totaal niet moeilijk over gedaan en aangegeven dat daar rekening mee gehouden werd.

Alle gerechten waren heerlijk en het nagerecht was pas echt genieten.

Jammer dat het zo rustig was. Wij snapten niet zo goed waarom. Misschien de prijs of de uitstraling (te chicque)?

Wij hebben hier in ieder geval een heerlijke avond gehad.

40. Eten was goed.
    Prijs kwaliteit verhouding is ook goed.

6,5