La Via in Heemstede

1491963061 71
1568199451 72
1602082291 76

1. Chris van Egmond

Eten en de wijnen..heerlijk, alsof je in Italië aan tafel zit. De bediening was zoals we die bij La Via gewend zijn...erg attent en vriendelijk. Prijs/kwaliteit...prima en we komen terug en hopelijk heel snel!

3 vorige recensies
  2. Heerlijk gegeten!! Vriendelijke bediening. We hadden niet veel tijd, we werden vlot geholpen, dus dat was perfect. Er hangt een gezellig dorps sfeertje. Volgende keer ga ik zeker weer terug. (Enige puntje is het oubollige Interieur maar aan de andere kant heeft dat ook wel weer wat)

3. Dit is echt een verborgen pareltje. Heel erg goed eten. Het vlees is nog lekkerder dan die van het beste vleesrestaurant in de straat en de pizza's hebben we nog bijna nergens anders zo goed gegeten. Echt een aanrader. Als je echt lekker wilt eten moet je hier zijn! Wij zijn er al zeker 5 keer geweest en we blijven terugkomen.

4. HEERLIJK gegeten, met hele fijne bediening. Een absolute aanrader. We komen snel weer....

5. Marja Sperling- van Esch

Het was weer even lekker als altijd. Goede kwaliteit van het eten en prettige persoonlijke bediening. Dit blijft een van onze favoriete restaurants.

6. Prijs/ kwaliteit verhouding niet als verwacht. Vroeger hier vaker geweest dan heb je een verwachting. Die werd niet gehaald, ook niet in service en kennis van de bediening. Prima pizza maar niets bijzonders.

7. Annemarie Trajanovic

Wij waren komen een met mijn mopperige vader. Het eten was super, en de bediening perfect. Het was een gezellige avond en we komen zeker terug! Bedankt dames van de bediening!

8. Vriendelijke ontvangst. Jammer dat het wat chaotisch is verlopen. Toen er werd gevraagd of wij onze keuze hadden gemaakt, werd ook gevraagd of we er aardappelen, pasta en groente bij wilden hebben. Wij gaven aan dat alles te willen. Toen wij onze keuzes kregen geserveerd, werd opnieuw gevraagd of wij de aardappelen, pasta en groente wilde hebben. Aangegeven dat wij dat al bij de bestelling hadden gedaan. Na verloop van tijd werd eerst de pasta, naar ons idee voor 1 persoon gebracht. Na verloop van tijd, toen wij het gerecht al bijna op hadden, werden de gebakken aardappelen gebracht. Groente lag niet op het bord, maar er werd wel een salade gebracht, Mogelijk was dat de groente die er bij hoorde.

9. De ossehaas met gorgonzola is altijd boterzacht, maar deze keer viel het een beetje tegen. Kleine stukjes vlees met veel saus maar weinig smaak van gorgonzola.

10. Geert Hommes

Gezellig en smakelijk gegeten met kleinzoon (10). Rustige ambiance en prettige bediening.

11. Hans en Linda

We komen al jaren in dit restaurant en waren altijd al tevreden, maar sinds er een nieuwe eigenaar is, zijn we super tevreden!
    Er heerst een gezellige sfeer en het eten is echt heerlijk. De bediening is uiterst vriendelijk. Kortom: een restaurant om iedereen aan te raden en waar we zelf zeker gauw weer naar terug gaan! Bedankt!

12. Heerlijk gegeten en gedronken afgelopen zondag. Aardige en enthousiaste bediening.
    We komen zeker weer eens eten.

13. Jolande

Vrienden van ons waren hier eerder en razend enthousiast. Dus onze verwachtingen waren dan ook hoog gespannen en we hadden er zin in. Vriendelijke ontvangst. Biertje en wijntje mét glas kraanwater (TOP !) kwamen snel door, maar daarna duurde het bijna een uur voordat het voorgerecht kwam en daarna duurde het zeker nog een uur voordat ons hoofdgerecht op tafel kwam. Geen excuus, geen uitleg waarom het zo lang duurde; we hadden het heel gezellig met z’n vieren, maar we kwamen daar om te eten. Bediening wel heel vriendelijk maar niet goed op elkaar ingespeeld (net bestelling van drankjes doorgegeven aan de een, kwam de ander ook vragen of we nog iets wilden drinken).
    Het eten was lekker, maar niet heel extreem lekker. En het had allemaal wat mooier opgediend kunnen worden (champignons wat dunner gesneden ipv dikke hompen) en de spaghetti die mijn vriendin had besteld: kleurloze doorgekookte meelbal. We hebben maar geen nagerecht besteld ivm de tijd. Koffie kwam wel snel. Dat dan weer wel.

14. Met de goede ervaring van de vorige keer in gedachten op naar VIA. De gereserveerde tafel stond gereed met onze eigen vrienden reeds in de aanslag. Hoopvol gestemd glimlachten zij ons toe.
    Een lieftallige jongedame spoedde zich bij ons in het halfvolle etablissement met een gelamineerd drieluikje van 200 grams karton waarop veelbelovende lekkernijen. Bij het vorige bezoek had ik GAMBERONI AGLIO E OLIO, de Sint-Jakobsschelpen in witte wijn saus van een erectie verwekkende kwaliteit dus die doen we nogmaals. Mijn eega koos voor de PROSCIUTTO E MELONE / Parmaham met meloen, da’s altijd goed. Of het Parma biggetje moest nog verwekt worden of de meloen nog geplant, het duurde een weinig voor een en ander de tafel bereikte. Laat ik het afronden op 50 minuten. Tussendoor werden we vermaakt door de bedienende jongedames met een act, wie wat besteld had en zo ja waarom door wie wanneer. De smaak van de coquilles was wederom lekker (een 8) en de ham-meloen ook. Tja, we barsten inmiddels van de honger dus dat…
    Het restaurant was inmiddels aardig bezet en het echtpaar naast ons dat later arriveerde zat ondertussen al aan de koffie, dus dat gaf ons enige hoop dat de rest ook binnen afzienbare tijd zou komen. De etymologie van de restaurantnaam VIA is mij nu duidelijk. Niets gaat hier rechtstreeks, alles gaat via? In elk geval met een omweg van een half uur. Bij de Efteling staan tenminste nog bordjes; vanaf hier nog 45 minuten. Het zou prettig zijn dit ook op de menukaart te melden.
    Twee uur gerekend na aankomst kwam het hoofdgerecht; Sint-Jakobsschelpen en Gamba`s van een matig niveau, bloot en woest en eenzaam opgediend op een bleek verlaten bord van één vierkante meter. Ik roep een 8 minus drie punten voor drie gemolesteerde gamba’s die er triest in slagorde naast de coquilles lagen. Onthoofd en weer manueel in elkaar geprakt. Zonde!
    Het pastagerecht van de egaa was een soort pasta cotta, doorgegaard, en waar de O staat had net zo goed een U kunnen staan. Geen succes, geen cijfer.
    Enige uitleg had ons wachten wellicht verzacht dus eerst maar een cursus ‘’rechtsreeks’’ voor het management, dan komen we weer.

15. anna-marie

Teleurstellend! Ruim een uur gewacht op het voorgerecht. Vervolgens nog een uur gewacht op het hoofdgerecht. Misschien problemen in de keuken. Leg dan uit aan je gasten dat iets wat langer duurt en wacht niet tot men gaat klagen. Pasta (spaghetti) tot bijna pap gekookt, met een pestosaus die 's nachts naar boven kwam drijven. Geen schoonheidsprijs voor de presentatie op de borden. Water met bubbels besteld, maar plat water gekregen. In december was mijn eerste bezoek hier en het was toen prima, heerlijk gegeten, dus nu een grote tegenvaller. Jammer.

16. M. Van houten

We hebben heerlijk gegeten. Goede bediening.

17. Bij la via kom ik vaker, altijd gezellig en een goede sfeer. Bij valentijn was het helaas heel erg druk, maar ja, het was het wachten waard want het eten was zoals ik gewend ben van la via.

18. Ontluisterende ervaring. Het was erg druk maar veel klanten die later kwamen werden steevast eerder geholpen als wij. Kan gebeuren maar pad na 25 min het eerste drankje! Helaas ook nog de verkeerde. Dus weer 10 min wachten. Na bijna een uur kwamen eindelijk de pizza’s.
    De Pizza Quattro formaggio was prima. De Calzone was helaas nog rauw. Zowel het deeg als de groenten. De bediening (de jongedame) was onervaren maar wel zeer vriendelijk.
    De nieuwe eigenaar moet waarschijnlijk nog op gang komen. De familie Ceglia wordt node gemist.

19. Paul Schabbing

Heerlijk gegeten en makkelijk online reserveren.

20. B.Kilsdonk

Op zich is La Via een redelijk gezellig restaurantje. 2 Meisjes in de bediening en de mogelijkheid tot het afhalen van een pizza. De meisjes waren aardig en reageerden meteen als je iets wilde. Wel duurde het allemaal erg lang. De tijd tussen voor- en nagerecht vond ik te lang en hebben uiteindelijk maar gevraagd waar het eten bleef. Het eten vond ik niet heel bijzonder. Ik had een bord met 3 verschillende soorten pastagerechten. 2 Gerechten leken zo op elkaar dat ze qua smaak niet te onderscheiden waren. Het was een eenmalig bezoek.

21. Waren helaas wat gerechten “uitverkocht”.
    Verder heerlijk gegeten.

22. Richard Sperling

Een prima Italiaans eethuis: ruime keuze in Italiaanse specialiteiten. Wij hadden de heerlijke vitello tonnato vooraf, gevolgd door de ossehaaspuntjes met gorgonzolasaus en spaghetti met garnalen, champigons en mosselen in een uitgebalanceerde saus. Espresso na en basta.
    De bediening is zoals deze moet zijn: snel en accuraat en bijzonder voorkomend. Een restaurant om steeds terug te komen.

23. Ja we hebben gisteren heerlijk gegeten in een goede atmosfeer… La Via… de Juiste Weg!

24. We hebben genoten van de gastvrijheid en het zichtbare plezier waarmee er gewerkt wordt door alle medewerkers van het vernieuwde La Via ... èn we hebben lekker gegeten! Top!

25. Voor mij staat de prijs/kwaliteit van wat ik bestel voorop, samen met de service. Dat is met de nieuwe eigenaar nu prima in orde. Ga zo door!

26. Mara Kuipers

Wij hebben heerlijk gegeten. De porties waren precies goed. De bedinning was goed en vriendelijk. Een echte aanrader.

27. Super lekker Italiaans restaurant. Eten is er heerlijk, de mensen zijn vriendelijk en zeker gezien de kwaliteit niet te duur!

28. Heerlijk restaurant om uitgebreid te dineren, maar ook om een lekkere pizza of pasta af te halen. Ik kom er al jaren en de nieuwe eigenaar is echt een verbetering. Het eten is altijd even lekker en verzorgd, er is voor ieder wat wils. Vriendelijk personeel. Een echte aanrader!

29. Kom hier altijd met plezier, nergens zo'n lekkere tonijn carpaccio en heerlijke pizza's! Vriendelijke bediening en de sfeer is met de nieuwe eigenaren alleen maar verbeterd.

30. Heerlijke carpaccio en vitello tonnato! Sfeer is enorm verbeterd onder nieuwe eigenaar. Voor herhaling vatbaar!

31. Wat een teleurstelling. Carpacio geen kraak of smaak. Plakjes vlees met een bergje ijsbergsla eronder. Geen dressing waardoor het een laffe hap was. Mijn feedback werd overduidelijk niet op prijs gesteld. Ossenhaas stukjes waren medium gebakken, mijn verzoek was rood. De groenten waren gekookte wortels. Het is er na de overname zeker niet op vooruit gegaan. De sfeer is ook niet meer wat het was.

32. Nina van Goor

Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer en leuke bediening. De nieuwe eigenaar doet het goed, fijn zoveel positieve energie in het restaurant. Benieuwd naar wat er nog mag komen!

33. Luuk Lommerse

34. Het meisje van de bediening was erg aardig en vond het erg vervelend dat het eten zo slecht was de pizza niet gaar en de pasta s veel te vet we hebben het laten staan de eigenaar gaf totaal geen respons we moesten veel te veel afrekenen de prijzen zijn ook veel te hoog. Geen reclame voor Chateaubriand erg jammer allemaal gr jannette.

35. Marianne tjaden

Gastvrij en heerlijk gegeten!
    Een aanrader ook voor mensen (grootouders ) met (klein ) kinderen!

36. Altijd gezellig en goed eten bij la Via!! Een pizza of pasta smaakt zoals zo'n klassiek gerecht hoort te smaken. Als je een specialiteit besteld neemt de kok de uitdaging aan. Genieten dus!

37. Wij komen al heel veel jaren bij La Via en hebben er altijd een fijne avond. Vriendelijke bediening, lekker eten en goede sfeer. Zure lappen hebben wij nog niet op ons bord gehad!

38. Vooral als het druk is wordt de bediening behoorlijk chaotisch. "tussentijdse "bestellingen voor een extra kannetje wijn worden vergeten.

De Calzone, die hier vroeger super lekker was, is verworden tot een zure hap met erg veel - goedkope - paprika en zo min mogelijk andere ingrediënten. Spijtig, want in de beginjaren was La Via echt een aanrader. Voor goed italiaans eten ga ik tegenwoordig toch maar een deurtje verder.

39. Zeer gezellig restaurant.

Wel vaak heel druk, maar dat komt natuurlijk omdat het eten er zo lekker is! Ook hele vriendelijke eigenaren en bediening.

Ik kom er al best lang en dat zal niet veranderen.

40. Mijn ervaring met La Via is heel goed! Het personeel is vriendelijk en is bereid om je als klant goed te bedienen, zonder zure gezichten! De familie verwelkomt je op z'n Italiaans: heel vriendelijk en gastvrij. Het eten is van prima kwaliteit: kortom zeker een aanrader en zeker iets om nog eens te doen!

41. Gezellig familie restaurant met vlotte bediening. De lambrusco is goed, en de pizza's op de kaart kun je na believen aanpassen, zelfs zonder kaas. Alles voor een prijs die allezins redelijk is.

42. wijn is hier niet echt lekker, erg goedkope slobberwijn.