Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Heelsum verdeeld zijn.

1. david nieuwboer

Heerlijk gegeten, alleen de bediening kan wat soepeler. Verder helemaal goed.

2. Super lekker eten!! En nette service.

3. Eddy van Sijll

4. Belde op de pizzadag 21:50 op om nog even een pizza te bestellen. Het kon nog en werd vriendelijk te woord gestaan. Na een lange vergadering, thuis nog even van een pizza kunnen genieten.
    Kortom, uitmuntende service tot op het laatste moment!

5. Jeffrey Vleeming

Wij hebben een goede ervaring gehad. De prijs was zeer goed voor de hoeveelheid. Bij ons werd het hoofdgerecht direct geleverd nadat we het voorgerecht op hadden, dit beviel ons wel.
    De bediening is vriendelijk en van wat we meekregen ook onderling en dit merk je wel als klant zijnde. Het plafond was heel relax met rustige lampjes, we mistten wel rustige achtergrond muziek. We vonden het een leuke toevoeging dat het eten in het Italiaans en Nederlands stond, dit was het eten in het algemeen dus pizza en pasta etc. en niet elk gerecht apart.
    Nadat we betaald hadden, werden we ook nog door de kok bedankt en begroet, dit geeft je dan ook een welkomstgevoel. Ze hadden dan ook een keuken waar je naar binnen kon kijken, wat zeer vermakelijk was. Het was een gezellige avond en komen er zeker nog eens terug.

6. Tessa Van Craen

Zeer positief verrast! Een heel familiale, warme sfeer. Zeer vriendelijke bediening en super enthousiaste kok; hij kookt met erg veel passie en verwent zijn klanten; mooi om te zien! Grote porties lekker eten voor goede prijs! Een aanrader voor iedereen. Gewoon doen!

7. Drukbezochte Italiaan, aardige meisjes in de bediening, alleen uur moeten wachten op bestelde maaltijd.

8. Ringo brussen

Meerdere malen hier gegeten, zeer te vreden ook na de verbouwing. De prijs kwaliteit is een 10.

9. Prima zaak met goede bediening.
    Wij dachten op dinsdag (=actiedag) 6,50 euro te moeten betalen... Dat is dus NIET zo!!
    We moesten de genoemde prijs op de menukaart betalen!! JAMMER!

10. Fijne avond gehad bij La Porta. Heerlijke gamba's en tiramisu gegeten, geserveerd door vriendelijke bediening. Ik kom zeker weer terug.

11. Jeannette

Het is altijd weer lekker om wat te eten bij la Porta. Niet voor niets altijd druk. Ook nog erg gezellig, goede bediening.

12. Vriendelijk personeel. Gezellige sfeer. Lekker eten.
    Kortom, ben je in de buurt ga een keer kijken.

13. Beppie Heijmans

Goed tot zeer goed.
    Voor herhaling vatbaar.
    Echter ietsjes meer groente zou niet verkeerd zijn.

14. Onze aandacht werd gevestigd toen Ronnie Brouwer van de Kromme Dissel in Heelsum door Gault & Millau op 7 november werd uitgeroepen tot Sommelier van het Jaar 2017. We kwamen er tevens achter dat het restaurant al ruim 45 jaar (sinds 1971) een Michelinster heeft en hiermee het Nederlandse record in handen heeft. Chef Tonny Berentsen maakt inmiddels al ruim 25 jaar deel uit van de keukenbrigade. Voldoende argumenten voor een kennismakingsbezoek.

Parkeren kan voor de deur op de ruime parkeerplaats. Er was nog tijd voor een wandeling door de natuur rond de golfbaan, mooi.
    Het restaurant is gevestigd in een 17e eeuwse Saksische boerderij. Van buiten niet echt indrukwekkend, het interieur heeft nog de authentieke kenmerken. Je kijkt tegen het rieten dak, zware houten constructiedelen met vide, grote open haard die nog even werd aangestoken, zwarte spekstenen tegelvloer en oude smeedstalen kroonluchters waarin echte kaarsen branden, heel sfeervol. De inrichting is klassiek met antiek, met linnen gedekte tafels waaraan chique armstoelen die comfortabel zitten. Vanwege het kaars licht is het relatief donker binnen, ter ondersteuning nog enkele halogene spots. Ook gezellig dat er een Friese staartklok hangt die de tijd met gong aangeeft.

We werden begeleid naar een tafel aan het raam, fijn. Als aperitief een Siciliaanse witte van het huis La Ferla, gemaakt van de Inzolia druif, die goed beviel. De chef kwam zich even aan tafel voorstellen en onze wensen doorspreken, prima.

We startten met een reis door Azië, iedere ronde kende de typische gerechten uit de streek. Het land van herkomst werd met een postkaart aangegeven, origineel.

Uit Japan “yaki tomoro koshi” gegrilde botermais in een sojasaus met miso, ernaast een hapje van polenta, lekker.

Uit zuid Korea een mooie presentatie. Gestoomd broodje met bulgogi, verder rolletjes kimchi, parels van peer en yoghurt, exotische smaken, heerlijk.

Uit China dim sum van pekingeend en een heerlijk soepje.

De eerste begeleider werd beknopt gepresenteerd, Casual Figueira gemaakt van Vital 2015 van het huis António. Helaas was de bekroonde sommelier er zelf niet. Uit de keuken een gerecht met tafelbereiding. Garnituur lag reeds op de borden en een kok kwam aan tafel met een schaal mos waarin zwarte kiezels waartussen stukken houtskool die met een brander werden aangestoken, een fijne geur. Op de kiezels vonden we gegaarde langoustines en een “kiezel” van zwarte kombu gevuld met geitenvlees. Deze mochten we zelf met pincet op het bord dresseren. Het garnituur waren smaken die bij de herfst passen. Structuren van aardpeer, krokantjes van kombu, mos, paddenstoel, gedroogde jeneverbesjes en een gebruinde botersaus met karameltoets. Het geitenvlees was behoorlijk uitbundig en de botersaus betoverde de wijn, heerlijk. De langoustine was delicaat. Een verfijnde ronde met verrassende smaken. (9.6)

De wijn werd doorgezet, met de vermelding dat ditmaal andere kwaliteiten van de wijn werden belicht, leuk. Op het bord een rolletje van sliptong met ernaast een diepzeegarnaal, kokkels, kleine platte cilinders van ananas, Ghoa cress en stukjes venkel, aan tafel afgewerkt met een geconcentreerde bouillon van kokkels. Mooie pure, verfijnde smaken die door de frisse tonen van de wijn werden aangevuld, heerlijk. (9.7)

Over naar een Duitse rosé, Pinot Noir van het huis Chat Sauvage, beetje rond aroma met tonen van aardbei en kers, in de mond strak droog met mooie zuren. In het schaaltje krokant gebakken snoekbaars op een bedje van zuurkool in een saus van kreeft, waarin toefjes gel van rode biet en zuurkool. De snoek had een uitstekende cuisson, krokant en toch nog sappig. De saus was mooi hoog op smaak en de zuurkool was op zijn Frans bereid (niet zo zuur). De wijn was uitstekend in balans en maakte er een feestje van, genieten. (9.7)

Voor bij het pièce een Pinot Blanc met Auxerrois 2013 uit de Alsace van het huis Schoffit gemaakt in een volle romige stijl. Op het bord een flink stuk kabeljauwfilet langzaam gegaard met toefjes pastinaak, lente-ui, stukjes sugarsnap, tortellini en een saus van morilles. Keurige bereidingen en pure smaken. De heerlijke saus van morille en de pastinaakcrème waren de maakmakers. De wijn sloot naadloos aan, complimenten. (9.3)

De dessertwijn kwam uit de Loire, Les Trois Schistes van Domaine Montgilet gemaakt van laat geoogste Chenin Blanc, mooie diepe goud gele kleur, rijk aroma met tonen van abrikoos en vleugje honing in de mond geconcentreerd met mooie zoetzuur balans, heerlijk. Uit de keuken een tweetrapsgerecht. Op het bord structuren van banaan met sorbet van papaja en cremeux van passievrucht, pecannoot en spongecake. Ernaast in een bananenblad gevuld met lontong met stukje krokante banaan en stukjes pecannoot. Goede smaken, niet te zoet, mooie frisse tonen en afwisselende texturen. De wijn was wederom goed gekozen en keurig in balans. (9.3)

Bediening was uitstekend verzorgd, heel correct en toch gezellig met persoonlijke aandacht, complimenten.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat we aangenaam zijn verrast door deze keuken met klassieke basis, zeer smaakvolle sausen, daarnaast moderne, verrassende en zelfs exotische smaakaccenten, uitstekende wijnselectie en een hele sfeervolle ambiance met uitstekende bediening. Het geheim van de wijn-spijs is ook verteld. Na de selectie van de wijn worden er aan het gerecht nog kleine aanpassingen gedaan om de combinatie te optimaliseren, dat werkt dus uitstekend! Lunchen in kaarslicht hadden we nog niet eerder meegemaakt in een restaurant. Aanrader voor de fijnproever, levensgenieters en wijnliefhebbers.

15. Een groep luidruchtige bejaarden (!) zat naast ons. We konden elkaar nauwelijks verstaan. Dat is jammer als je met je beste vriendin wilt bijpraten :(
    Verder was het personeel vriendelijk en onze pastaatjes waren lekker. Wel wat machtig. Helaas geen 'gaatje' meer over voor de tiramisu :(

16. Ik heb bij de la Porta heel vaak besteld en ik moet na vanavond ( alweer lauwe pizza gehad ) zeggen dat het steeds slechter wordt.
    De pizza's zijn heel vaak niet warm genoeg.
    De rand is te aangebrandt alsof dat 2 x in de oven heeft gezeten .

17. Heerlijk eten voor een nette prijs. Pizza's zijn heerlijk (ook af te halen). Biefstuk, ossenhaas en entrocote is superzacht en de wijn is lekker. Kortom een prima tent. Het personeel is nog jong en onervaren dus dat betekent wel soms langer wachten of ze even helpen herinneren.

18. Prima eten voor een prima prijs. Indien wij pizza willen eten, halen we het hier op in plaats van een diepvriespizza. Kinderen vinden het geweldig om in het restaurant te eten. Wel zaak om het personeel goed op te leiden nu ze er meer hebben, omdat de pizzeria is uitgebouwd aan twee kanten.

19. Wij komen hier al jaren. Van de week was het niet zo goed als anders. De zaak is flink groter geworden en dat komt de kwaliteit niet ten goede. Er was veel (jong) personeel. Dat niet heel efficiënt bezig was. Lang wachten geen broodje vooraf. Ook kregen we met 2 personen maar een heel klein beetje friet. Jammer! Wel was het personeel heel vriendelijk.

20. Zalig gegeten in een leuke ambiance, met bediening die de sfeer erg goed aanvoelde. Echte aanrader.

21. Ik kom hier nu al jaren en alles is even goed en superlekker, de pizza's behoren tot de beste die ik ooit gegeten heb en dat zegt wat ;). Ook op de pizzadag zijn ze geweldig van smaak en net zo belegd als op andere dagen.

Ik vermoed daarom dan ook dat de enige echt slechte ervaring die ik hier over dit eettentje lees, wellicht niet klopt. Het haalt echter wel het gemiddelde cijfer naar beneden, dat is heel jammer, want dit is een top-pizzeria.

22. Na vele pogingen was het dan eindelijk gelukt om hier eens te reserveren tijdens de restaurantweek. Tijdens het aperitief kregen we een 3-tal heerlijke fingerfoods gevolgd door een 3-tal heerlijke amuses (2x krab en 1 citroen). In overleg met de chef kok besloten we te kiezen voor een 4-gangen menu, wat achtereenvolgens bestond uit:
    ‘Soft shell crab’, curry van Noordzee krab met meloen, crème van wortel, yuzu en Japanse groene thee
    Zeeduivel met gebakken chorizo, rouille en schuim van mossel en saffraan
    Kalfshaas met zwarte curry, zacht gegaarde kalf sukade, doperwtencrème, roomkaas en krokante Iberico ham
    Bloedsinaasappel met ijs van amandel, pure chocolade, rozenblaadjes en basilicum
    Voor het dessert kregen we ook nog een heerlijke dessert amuse met o.a. kokos, ananas en banaan. Alle gerechten waren subliem van smaak en de borden waren schitterend opgemaakt. De bijpassende wijnen waren heerlijk. Ook de bediening was top, maar dat mag je ook wel verwachten in een sterrenrestaurant. Wat hebben wij genoten in deze sfeervolle omgeving en willen chef kok Berentsen en zijn brigade complimenteren met deze sublieme culinaire hoogstandjes. Het kost best wel veel om te eten in zo'n sterrenrestaurant, maar daar heb je natuurlijk wel wat subliems voor. Echt een aanrader dit restaurant!

23. Chinees-Indisch Heelsum

We hebben hier heerlijk gegeten.

24. Gerrit Bremer

25. Tegen een aanbieding kunnen we eindelijk eens naar een sterrenrestaurant. We reserveren voor de lunch, het diner zat al dagen vol, en komen aan bij een Saksisch boerderijtje dat letterlijk en figuurlijk in de schaduw ligt van een hotel dat betere tijden gekend lijkt te hebben. We worden verwacht, de voordeur gaat open en onze tafel staat klaar. Voor de tas van mijn vrouw wordt een bijzettafeltje aangeschoven. Hoe attent. De bediening is klasse. Losjes, maar zeker met allure. We worden in de watten gelegd. Als mijn vrouw het toilet gaat bezoeken wordt haar stoel keurig teruggeschoven en haar servet opnieuw gevouwen. Heerlijke verwennerij. De kok komt ons een hand geven en ons alvast een beetje verklappen wat komen gaat. Officieel is het een 3-gangenlunch, maar men komt 6 keer met iets fraais aan tafel. Creativiteit en goddelijke smaken gaan hier hand in hand. Ik heb dorst en bestel een Affligem Tripel. Staat niet op de kaart maar hebben ze dus wel. Blijkt uiteindelijk voor Euro 4 op de rekening te komen. In menig kroeg en eetcafe heb ik daar meer voor betaald. Mijn vrouw laat de wijnen aan de kundige sommelier over en wordt qua smaak en prijs ook zeker niet teleurgesteld. Als ik toch iets moet noemen; de rode wijn. Daar zit weer een prachtig verhaal bij over een Duitse biologische boer, maar de Euro 9 voor deze bodem druivendrank haal ik er niet uit. Daar staat echter weer zoveel prachtigs tegenover. De geweldige amuses en voorgerecht, de heerlijke eend als hoofdgerecht (had ik nog best een extra reep van opgekund) en de toet-amuse waar ze iets met het schuim van een lokaal bier hebben gedaan. Voortreffelijk. We zin uiteindelijk toch Euro 100 armer, maar een culinaire en gastvrije ervaring rijker, om maar eens een cliche te gebruiken.

26. Chinees-Indisch Heelsum

le grand heelsum

Zondag wezen halen, erg lekkere babi pangang met bami, heerlijk met korstje en bami lekker vers en groente top!

27. Geen erg uitgebreide menukaart (tenminste niet voor ons) maar we hebben wel wat buiten de menukaart gekregen! Maar je moet na een dag buitenactiviteit en zwemmen en sauna niet verwachten dat je honger gestild wordt. Een blaadje sla met klein stukje zalm als voorgerecht, en stukje vis met? Als hoofdgerecht een glaasje wijn en prosecco voor 80 euro dik betaald. De frietjes die we besteld hadden om onze honger te stillen kwamen na nogmaals vragen als nagerecht! Wel prettige sfeer en gezellige bediening.

5,7
  28. le grand heelsum

Verleden zondag heerlijk gegeten, goed verzorgd en leuke bediening.

29. Hebben sinds enkele jaren het genoegen om dit restaurant te mogen ontdekken en dit is een tocht die nog lang niet klaar is (gelukkig).
    Elke keer is het een belevenis van begin tot het einde. De Kromme Dissel heeft al meer dan 40 jaar zijn ster, geweldig gewoon elke keer een feest, zowel het eten als de wijnen, de bediening het keukenteam.
    Ik zou willen dat ik genoeg euro's had dan zaten we er elke dag

30. iensuser