Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Heelsum verdeeld zijn.

1. Regelmatige klant

Al menig keer geweldig gegeten met goede bediening.
    Vanavond was het een stuk minder, eten was super maar er werden verkeerde gerechten uitgeserveerd, nadrukkelijk gevraagd of er groeten en sauzen weggelaten konden worden, maar het lag toch op ons bord, en ineens de melding dat er geen friet meer was, hoe kan dit even improviseren, de supermarkt was nog open. En het duurde bijzonder lang voordat we iets te drinken konden bestellen.
    Onze tip investeer iets meer aandacht aan je bedienend personeel, en zorg dat je voorraad op orde is, het zal nog wel eens vaker druk worden.

2. Henk Robbers

Jammer,

We wilden onze vrienden laten kennismaken met onze pizzeria in Heelsum, waar we steeds tevreden gingen eten, tot afgelopen vrijdag .... -

- we moesten 1 uur op onze pizzas wachten, bij navragen waren ze ons vergeten.
    - toen we eindelijk onze pizza’s kregen waren er twee pizza’s zwart en niet te eten, extra topping was vergeten....
    - tussentijds kregen we geen kans om iets te drinken te bestellen.

Door de zwarte pizza’s moesten we we apart eten, niet gezellig als je met vrienden uit eten ga.

Jammer, geen excuus toen we ons verhaal deden ....

Het was wel druk, misschien een excuus, maar ook veel jong onervaren personeel.

Jammer dat het zo gelopen is, jammer dat ons kado voor onze vrienden zo in het water viel.

Dit zijn we niet gewend van La Porta.

5,5
  3. Vd brink

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, goede service!

4. vaste klant

Altijd lekker, heel vriendelijk. Raad het iedereen aan!

5. C.M Crum

Lekker eten en geen lange wachttijd en nette prijzen.
    Prima restaurant.

6. Gabriella van der linden

Altijd druk, dus het is aan te raden om te bespreken. Het was een warme voorjaarsavond, heerlijk buiten gegeten. Als voorgerecht gebakken mosselen, een aanrader. Tot de volgende keer!

7. Anja en Herman

Op woensdagmiddag 17.00 Uur heerlijk op het mooie en ruime terras gezeten. Gezellig praatje met de chef heerlijk gegeten. Wij blijven komen minimaal 1 x per week als het kan.

8. Wij hebben hier lekker pizza gegeten en met nagenoegen erg van genoten! Hier komen wij zeker weer eens terug, ondanks dat we ver weg wonen. Complimenten voor de chef-kok.

9. Het eten was lekker en de bediening vriendelijk. Er stonden veel mensen in bediening en voornamelijk de hele tijd met zijn allen achter de bar. Er werd weinig aandacht aan de gasten besteed door bijvoorbeeld te vragen of we nog wat wilde drinken. Na het hoofdgerecht werd ook niet gevraagd of we dessert wilden. Hier hebben we een tijd op gewacht, uiteindelijk maar gewoon afgerekend. Gemiste kans, want er had meer omzet behaald kunnen worden aan onze tafel.

10. Ik heb hier pizza afgehaald, dit was echt een heerlijke pizza! Aanrader voor pizza liefhebbers!

11. W.van Holland

Leuke ambiance, prima menukaart met veel keuze.

12. Warm en gastvrij ontvangen. Sfeervol restaurant met nostalgische uitstraling. Uitgebreide kaart met moderne en een paar ‘ouderwetse’ gerechten. Mooi opgediend en heerlijk van smaak. Open keuken dus geen geheimen. Pizza’s terplekke vers gemaakt. Een klein foutje met mijn gerecht werd snel en zeer keurig opgelost. Reden te meer om nog eens terug te komen.

13. Peter de Koning

Smakelijke Italiaanse pizza’s en vleesgerechten gegeten. Ambiance, bediening en prijs-kwaliteitsverhouding zijn goed. Een aanrader als je een keer Italiaans wilt eten.

14. Vriendelijke bediening. Maar dat is dan ook alles. De service inderdaad ver onder de maat. Tweemaal verbrande friet gekregen. Een stuk hertebout dat niet te kauwen was.
    De teruggestuurde friet werd wel in rekening gebracht. Ik had gevraagd of het vlees wel lekker mals was en er
    werd mij verzekerd dat die wens extra aan de keuken zou worden doorgegeven. Daar is dus ook wat fout gegaan. Het eten is ronduit slecht. Kleine porties en vlees was taai. Vrijwel geen groente en verbrande friet moet extra worden betaald. Het kaasplankje als dessert was ronduit droevig. Een paar uitgedroogde kaaskorstjes op een schoteltje. Nooit weer.

1,3
  15. Beek-van Uum

Wij hadden een prima ervaring Bij La Porta!
    Nu een keer geen Italiaanse gerechten, maar spare ribs en vis.
    Geen spijt!
    Heerlijk gegeten!

16. Chinees-Indisch Heelsum

Super goed eten, vriendelijk personeel. Eigenaresse kwam nog een praatje maken omdat ze ons niet eerder had gezien. Contact met de klant vinden we erg belangrijk. De tomatensoep is echt een topper, deze moet je geproefd hebben, hier kan een ander restaurant niet tegen op. We gaan regelmatig uit eten, maar dit restaurant wint het, zo ongelooflijk goed. Het was onze eerste keer en we gaan hier zeker nog veel vaker heen. Supergoed.

17. Afgelopen dinsdag een fijne avond gehad bij La Porta. Vooraf heerlijk champignons, daarna een top pizza met spinazie en gorgonzola. Geserveerd door vriendelijke jongeman in de bediening. We komen graag weer terug.

18. Fam. Van Aalst

Echt lekker gegeten. Goed eten en eerlijke prijs.

19. Heerlijk eten.

20. Carla van Dikk

Hebben heerlijk gegeten, vriendelijk personeel echt een aanrader.

21. Gisteravond samen gezellig gegeten bij La Porta.
    We zaten in het nieuwe gedeelte met het lampjesplafond…
    Goede, correcte, bediening.
    Eten kwam snel, ondanks dat het druk was.
    Kortom; prima ervaring!

22. Erik Hooijer

Heerlijk gegeten tegen een hele nette prijs!

23. Geen toeters, bellen, of culinaire poespas! Gewoon heerlijk eten in hele ruime porties voor een hele scherpe prijs.

24. dooks le grand

Vrijdag avond heel lekker gegeten. Bediening ook gezellig!

25. Te kleine ruimte vol met tafeltjes. Te druk, te vol, te weinig personeel, lang wachten. Erg jammer deze uitbreiding. Jullie hebben geen oog en tijd meer voor de gasten!!

26. Marie Veenendaal-Latupeirissa

We hebben er heerlijk gegeten, sfeer en service waren goed!!

27. Marijke van Toen

Heerlijk gegeten! Lekker buiten kunnen zitten. We komen zeker terug!😀

28. adriaan

Na een indrukwekkende eerste ronde in de winter nu geboekt voor een lunch in de zomer. Het was mooi zomerweer, het terras was ingedekt. We kregen een plaatsje onder het luifel, fijn. De tuin heeft rondom een hoge haag. Als aperitief een Chardonnay 2014 van Domaine Trichon die goed beviel. Ernaast een tweetal keurig gepresenteerde krokantjes, lekker. Chef Tonny Berentsen kwam onze wensen doorspreken, prima.

De amuse was weer uit de reizen reeks die ditmaal door zuid Amerika gaat. Die van mij was geïnspireerd op Cuba en gepresenteerd in een sigarenkistje. Met cola gelakt buikspek waarbij bereidingen van amandel en suikerriet, gerookt in sigaar. Mooie smaken waarin de rooktoets van sigaar goed te proeven was.

Ronny Brouwer, sommelier van het jaar was er ditmaal wel. Hij presenteerde keurig redelijk uitgebreid de eerste, hele originele, begeleider. Een sake Azure geschonken uit een Azuur blauwe fles en gemaakt van water uit een bron gevonden in de bodem onder de Grote Oceaan. Een complex drankje, aangenaam droog met een ziltige toets. Op het zwarte bord een strakke presentatie in Japanse stijl. Een mooie plak sashimi van hamachi, erop wakame en een gedroogde grijze garnaal, ernaast gepelde grijze garnalen, gepocheerde oester, quenelle ijs van yuzu en crunch van zeegroenten. Heerlijke ziltige toetsen die mooi combineerden met het heerlijke zoetzure ijs en prima texturen. De sake sloot keurig aan en was duidelijk op zijn lekkerst naast de oester, prima. (9.7)

Verder met een cava geschonken uit een mooie magnum. De Blanca Cusine 2010 gemaakt in een stijl van een rijpe champagne. In een wit schaaltje een op de huid gebakken rode mul op een bedje van gewelde quinoa met ertussen een plak chorizo, ernaast een bruin gebakken pétoncle, gebakken cantharellen, lamsoren en koren asperge. Het geheel was afgewerkt met een krokantje met tandoori en bouillabaisse saus. Heerlijke mediterrane smaken, sappige pétoncle met een naadloos aansluitende cava. (9.7)

Uit de Loire een Cabernet Franc 2015 van La Mine, tikkeltje boers, heerlijk fris en sappig. Op het zwarte bord een bruin gebakken lams haasje met ernaast een stukje van de rib gemarineerd in sinaasappel waartussen eigen saus, lekker plakkerig. Ernaast een cilinder van komkommer gevuld met lamscurry, dubbel gedopte doperwten, toefjes crème van doperwt met druppels zwarte curry (mild) en lepeltjes verse roomkaas. Het haasje was keurig gegaard, super mals met een relatief milde smaak, deze combineerde prima met wijn en garnituur. Saus was lekker puur, helaas geen kannetje op tafel. Genieten weer. (9,6)

De dessertwijn was een Coteaux du Layon van het huis Cady, friszoet, complex met subtiele honingtoets. Op het blauwe bord structuren van braam, vers, gelei, plaatjes merengue, crunch en quenelle sorbetijs waarin wat lavendel was verwerkt. Centraal een cheesecake met druppels vlierbloesem. Verder stukjes rode biet, granité van groene kruiden en een olie van basilicum. Wat een complexiteit met hierin centraal de bramensmaak. De wijn was in balans maar werd door de wat complexe smaken toch wat weggedrukt. Met zijn aroma vulde hij het gerecht aan. (9,6)

Bediening was uitstekend verzorgd, Keurige wijn presentaties en gedetailleerde uitleg van de gerechten op hele correcte en gezellige wijze.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom een hele geslaagde middag, verfijnde gerechten met luxe ingrediënten waarin veel te proeven was, begeleid door originele dranken. Wel ietsje kleine porties, wat ik zelf niet erg vind bij deze kwaliteit. Dit kon met het luxe brood, dat bij ieder gerecht werd uitgeserveerd, worden gecompenseerd. Aanrader voor de fijnproever, wijnliefhebber en levensgenieter. We voegen ze graag toe aan onze favorietenlijst, bedankt.

29. adriaan

30. We waren bij La Porta voor een feestje ter ere van de verjaardag van mijn moeder (totaal 10 personen varierend in leeftijd van 15-80 jaar). We hebben heerlijk gegeten, en zijn bijzonder hartelijk ontvangen. Ik had het menu eerder afgesproken met de kok, en alles was goed verzorgd, en ook zeker genoeg. Iedereen gaf aan dat ze een hele mooie avond hadden gehad.