Jonas in den Walvis in Heeg

1205012823 79
1284982097 69
1398271901 54
1444920644 65

1. Vandaag gegeten bij Jonas, enorm teleurgesteld.
    Pannenkoeken genomen, kreeg 2 erg fletse/witte, oprecht smakeloze pannenkoeken geserveerd. Toen ik dit aangaf en zei dat ze wel uit een pakje konden komen, kreeg ik een positief antwoord… (? ?!)
    daarna toch nog maar gegaan voor een toetje. Lakenvelder ijs met caramelsaus en een kletskop. Ik kreeg 3 kleine verzakte bolletjes, waarop een vaal geel 'sausje' was gedaan een halve kletskop lag en een slap hoopje spuitbusslagroom…
    Erg jammer allemaal! Ik dacht echt 'ergens' te gaan eten, maar loop aub door!
    Mijn mede tafelgenoten hadden andere gerechten, deze waren basis.
    Kortom veel betaald voor zeer matige maaltijd.

2. Hans Bakker

Laatst gegeten bij restaurant Jonas in de Walvis. Een prachtig gelegen restaurantje in het hart van Heeg aan het water. We hadden een mooi tafeltje aan de waterkant met uitzicht op de historische Palingaak.
    De bediening is heel hartelijk en professioneel. De inrichting is, sinds de laatste keer dat wij het restaurant bezochten, vernieuwd en staat er weer fris bij! Een prima uitstraling en sfeer.

Het eten is lekker en wordt mooi opgemaakt. Mijn vrouw en ik hebben genoten.

3. Anne, Hilly , Samantha

Zondag 6 september heerlijk gegeten met z'n drieën bij Jonas in den Walvis.
    De sliptong, vleestrio en de maiskip waren voortreffelijk. Lekker wijntje erbij. Leuke bediening.
    We komen graag terug!

4. Donderdag de 20e heerlijk gegeten bij dit restaurant.

Mijn vrouw en ik kozen allebei voor de snoekbaars uit het meer van Heeg. Lekker klaar gemaakt en voldoende bij gerechten geserveerd.

Ook de witte huis wijn viel goed in de smaak.

Komen graag nog eens terug.

5. schalekamp

Op zondag 2 augustus 2015 heerlijk gegeten bij Jonas. Prettige sfeer, goede service, redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Gemiddeld cijfer een 8.

6. Goede locatie, alleen zeer weinig aardappelen bij de gerechten. Duur en zeer weinig eten. Met honger in de hals weer weg gegaan.

1,7
  7. M. van Poffer

Prima sfeer, prima bediening en heerlijk eten.

8. Harry van Veen

Op 27 mei 2014 bij Jonas gegeten. Voor de prijs die je moet betalen krijg je echt veel te weinig. Besteld: Zeebaars (drie superkleine platte fileetjes die op een vork passen) met Gamba's (echt waar 2 stuks!) 21,50.
    Mijn vrouw asperges (5 stuks) met zalm (stukje Lidl zalm) 23,50.
    Het was lekker maar ik heb echt spijt, hier wordt de kas gespekt en de klant vriendelijk door twee jonge meiden bedient. Daar koop je echter niets voor. Doe wat aan de prijs of wees niet zo krenterig gierig met je vis. Ik kom vaker in Heeg maar niet meer in Jonas in den Walvis. Normaal drinken we altijd koffie na met iets erbij maar dit keer niet. Dit restaurant doet zijn naam te veel eer aan helaas. Geen aanrader.

9. Lekker eten met de kinderen was het plan maar dat werd een grote deceptie. Het voorgerecht werd pas na drie kwartier geserveerd... een soepje en een koude vleestrio, dat is toch geen culinair hoogstandje? Vervolgens heel lang gewacht op het hoofdgerecht en gevraagd of het nog lang ging duren. Nee nog 5 minuten. Dat werden er 10... toen zijn we weg gegaan met honger en zonder een redelijke oplossing van de eigenaar. Wat een slecht restaurant!! Bovendien erg duur en helemaal niet zo decadent als ze doen voorkomen... dit nooit weer!

10. (Ervaring geldt het terras aan het water.) Een uitstekende bediening die ons, twee echtparen met twee kinderen, met bijzonder veel vriendelijkheid verwelkomde en moeite deed ons ook een mooi plekje aan het water te geven. Elke bestelling verliep vlot en deskundig. De bediening weet wat klantvriendelijkheid is en communiceert leuk met kinderen. Het eten is meer dan voldoende en de smaak is goed.

11. De stoelen daar blijf je niet lang op zitten, er werden 2 gerechten buiten de kaart aangegeven maar die bleken achteraf niet aanwezig dus moesten we opnieuw kiezen.
    De locatie is goed alleen de rest niet.

De prijs was veel te hoog voor het geserveerde eten, 170. euro voor 3 personen. Hier eten we nooit meer.

12. Jeanne ter Veld

Eens maar nooit weer, meer kan ik er niet van maken. Vreselijk ongezellige gedateerde inrichting met meubilair dat niet alleen niet staat maar, erger nog, ook niet lekker zit. En dan is een avond bij Jonas in den Walvis een erg lange zit. Zeer amateuristische bediening zonder enige belangstelling of aandacht voor de gasten. De keuken is het enige kleine lichtpuntje in deze zaak al is de balans in het menu ver te zoeken. Je merkt dat de chef er iets van probeert te maken doch alle goede pogingen worden teniet gedaan door de bediening o.l.v. de eigenaresse. Op zich erg jammer want de ligging van deze zaak nodigt uit tot een bezoek. Helaas zal het bij 1 keer blijven.

13. Prima restaurant met verrassende gerechten. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Prettige inrichting en sfeer in het restaurant; geen overdreven toestand maar toch netjes en correct. Een absolute aanrader.

14. Dhr. Hessels

Laatst heb ik echt overheerlijk gegeten in dit zeer gastvrije restaurant. Leuk personeel, had 's avonds laat nog last van mijn lachspieren. Zeker een aanrader voor personen die niet een standaard hapje naar binnen werken, maar juist op een leuke/creatieve wijze! Heb genoten!

15. Afgelopen donderdag 19.8. Tesamen met onze kinderen gegeten bij dit restaurant. Hoewel het eten redelijk was (trouwens wel heel erg veel kapotte mosselen!) zijn er wel degelijk wat flinke minpunten. Geen gedekte tafels, zelfs geen lopers of place-mats, bestek/servies ligt dus zo op de tafel. Hoewel er gereserveerd was werden we naar een tafel gebracht die nog moest worden gedekt, terwijl 2 andere wel gedekte tafels de hele avond onbezet bleven.

Bediening niet alert (vergeet meermaals het gevraagde te brengen) en beslist verre van attent. Barmedewerkster reageert nauwelijks wanneer om een extra wijnglas wordt gevraagd. Er wordt al heel vroeg op de avond opgeruimd en schoongemaakt (met veel lawaai) terwijl we nog aan het hoofdgerecht zitten (het was nog niet laat hoor).

Eigenaar(?) zit ondertussen al met deel personeel na te borrelen (veel gelach) aan een van de tafeltjes.

Tot slot: de toiletten worden al zichtbaar schoongemaakt.
    Emmers en WC eend gaan op een paar meter aan onze tafel voorbij. Er kon dus ook tijdelijk geen gebruik van worden gemaakt.

We komen hier beslist niet terug.

16. Gedateerde tent, het eten is redelijk, echter de bediening is echt niet van deze tijd. Uitleg geven over een bepaald gerecht is er niet bij. Wij komen in ieder geval niet terug. Helaas.

17. Koos Marinus

Allereerst werden wij bijzonder hartelijk ontvangen door zowel de gastheer als een personeelslid. Het ontvangst en de gezellige inrichting zorgden ervoor dat we ons direct thuis voelden en ondanks de drukte nam het personeel ruim de tijd om ons te woord te staan.

Nadat we onze drankjes hadden gekregen kregen we een amuse van het huis. Een aspergesoepje met een gerookt zalm spiesje. Lekker!

Ook het menu sprak ons aan. Voor iedereen was er een passend menu dat zowel verrassend was als bijzonder smakelijk. Ook de tijd die het kostte om de gerechten te serveren was precies goed, terwijl wij enige vertraging hadden verwacht door de drukte.

Het personeel was bijzonder vriendelijk en professioneel. Zij kwamen zo nu en dan even vragen of alles naar wens was en toen we nog wat extra frietjes wilden stonden die binnen twee minuten op tafel. Ook met de gasten van de tafel naast ons die allemaal dachten de leukste thuis te zijn ging één van de personeelsleden op een erg leuke en professionele manier om.

Kortom ik raad dit restaurantje zeker aan! Wij hebben een geweldige avond gehad!

18. Rod van Santen

Onlangs op aanraden van kennissen hier gegeten. De keuken is prima alhoewel een pangasius (zeer goedkope vissoort, veelal gekweekt in Vietnam) niet echt past in een Fries menu.

De inrichting is op z'n zachtst gezegd "gedateerd" en tamelijk sfeerloos t.g.v. de kokosmatten-vloer, het ontbreken van wanddecoraties en de keiharde rieten stoelen met gietijzeren frame. Het ergste is evenwel de bediening. Er wordt geen enkele uitleg over de kaart of het menu gegeven, vragen of de gasten iets willen drinken is er niet bij, dus zelf maar drankjes bij het buffetje halen. Er kan geen lachje af, kortom anti-reclame voor de horeca. Voor ons geen aanrader dit restaurant, jammer maar helaas.

19. Kom al jaaren in de Walvis, voortreffelijk eten, mooie bijpasende wijnen, prima en hartelijke bedienig. Echt een plek om nog heel vaak te komen eten en drinken, terrasje te pakken en van Heeg te genieten.

En dan nog wat, als je een gerecht op de menukaart wat aangepast geserveerd wil hebben kan dat bij Peter en Nel gewoon. Heerlijk informeel. En goed!

20. Wij eten hier altijd en paar keer per jaar, en dat doen we niet voor niets want iedere keer is het weer uitmuntend!

21. zat toevallig met collega's,hotelschool te dineren.Sommige gasten ,willen teveel in de picture staan,en botvieren op nieuw in te werken personeel,walgelijke vertoning van deze mensen,als er teovallig een Wormpje,in een gsloten noot zit,kun je dat Jonas niet aanrekenen,en de EIS de hele tafel gratis drank,is wel erg onbeschoft.Jonas al elf jaar top,ga zo door,jullie laten je toch niet koeineren door zulke sensatiezoekers?dat dachten wij ook,groet dir.n.f.vd Molen.

22. Casper van Helwegen

In het centrum van het prachtige watersportdop heeg ligt Jonas in de Walvis. Een gezellig en knus restaurant. Zeer hoog kwaliteitsnivea. In een plaats waat je de bekende Sate's en spareribs verwacht is dit een verrassende kaart. Absoluut niet standaard! Kwaliteit uitstekend en de bediening rustig, attent en niet te aanwezig. Kortom een aanrader!

23. willemijn

we hebben maden in de walnoten aangetroffen. het personeel reageerde met de opmerking dat ze met verse natuurproducten werkten dus dit kon gebeuren. we konden wel andere noten krijgen. Bazin reageerde verder ook alsof het een normale situatie was. bediening was net nieuw, fles wijn inschenken met 2 handen en ga zomaar door