Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hattem verdeeld zijn.

Bijpassend wijnarrangement: heel goed. Geserveerd en uitleg door Vinoloog: super goed en meerwaarde! Echt een heerlijke zaak met aandacht voor eten, drinken en gasten.

2. Chinees-Indisch Hattem

Gert Engelsman

Zeer goede kwaliteit en gastvrije bediening een aanrader!

3. West-Europees Hattem

Mevrouw Kritisch

Na toch best veel tegenvallende bezoekjes (wat eten betreft; niet gaar en/of koud) aan Banka, gingen we daar tóch weer eens een keer eten met vrienden, omdat de sfeer van het Grand Café ons aanspreekt. We hadden netjes vooraf telefonisch gereserveerd. Blijkbaar was onze naam onjuist opgeschreven en werd de eerste ergernis getriggerd bij onze dineervrienden, toen er moeilijk werd gedaan over de naam. Onze vrienden waren eerder aanwezig dan ik en mijn man en ze zeiden duidelijk dat er was gereserveerd en dat de namen bijna overeenkwamen. Toch werd ze niet direct een plekje toegewezen.
    Bij de eerste bestelling kwam de volgende irritatie. De beheersing van een redelijk portie communicatieve vaardigheden lijken me niet de minst belangrijke kernkwaliteit van een serveerster. Dan heb ik het met name over oogcontact en taalgebruik. Gelukkig was dit niet voor alle personeelsleden die ons hebben bediend een probleem!
    Het verkeerde drankje werd geserveerd, doordat de opname niet goed was gecorrigeerd. De serveerster die het kwam brengen heeft het direct recht gebreid en zou het verkeerde drankje van de rekening halen. Helaas was ze dit vergeten en moesten wij het nog een keer aankaarten toen we gingen betalen.
    We kregen, nadat we er zelf naar hadden gevraagd, na een uur ons voorgerecht. Het vel lag bovenop mijn champignons, dus waarschijnlijk stond het al een poosje klaar.
    De verrassing van de kok die we tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zouden krijden, was vergeten. Net zoals het tweede schaaltje met groenten, patatjes en aardappeltjes die nog zou worden gebracht. Deze werd geserveerd toen het hoofdgerecht op was, terwijl we er tijdens het eten nog twee keer naar hadden gevraagd.
    Gelukkig lagen er dit keer wel verse groenten op de borden en geen goedkope gemengde diepvriesgroenten waar een wortel bijna hetzelfde smaakt als een bloemkoolroosje, zoals de vorige keer het geval was.
    Iedereen kan wel eens iets laten vallen, maar als je dan jouw gasten geen blik waardig gunt om te vragen of het gaat, terwijl het aardewerk bijna in hun tas terecht is gekomen, dan is dat toch zeker ook een ontwikkelpunt. Iedereen schrok zich een hoedje.
    Vier uur later! Kregen we ons toetje geserveerd. En nee, we waren geen langzame eters.
    Gelukkig was de oppas flexibel ;).
    We moeten niet vergeten dat het een Grand Café is, maar dat er enige ontwikkelpunten zijn, is duidelijk. Als het wordt aangeboden, moet het goed zijn.
    Gelukkig smaakte het eten dit keer voldoende (al was het voor mij te zout). Een kopje koffie zit er nog wel in, maar de volgende keer ga ik ergens anders eten.
    Zet'm op Banka!

Ps. Tip!
    Wat me opvalt is dat ik bijna nergens een schone kinderstoel tref in restaurants. Hier helaas ook niet. De tafels worden toch ook schoongemaakt? Waarom een kinderstoel dan niet? Het lijkt me een kleine moeite.

4. Pizzeria Hattem

E Wolfkamp

Vanaf 1 januari is er een nieuwe eigenaar die je nog uit moet leggen wat een spaghetti putanesca is. Ik heb afhaaleten besteld maar de bestelling was niet compleet, ik kon na een half uur mijn bestelling ophalen maar toen ik er na een half uur stond moesten ze nog met mijn eten beginnen ondanks het feit dat er geen andere klant te bekennen was. Thuis gekomen was de maaltijd van zo’n slechte kwaliteit dat het overgrote deel in de biobak is beland

5. Chinees-Indisch Hattem

We hebben hier zondagavond heel lekker gegeten. Personeel was vriendelijk en attent. Complimenten. Nadeel is wel, dat de afhalers ook in de zaak bij de bar staan te wachten. Maakt het allemaal wel wat rumoerig en rommelig.

6. Pizzeria Hattem

Lieve mensen allemaal,
    Vanaf 1 januari 2018, zijn wij Angela en Davy geen eigenaaren meer van Ristorante Pizzeria “Elba”.
    Wij hebben er met plezier gestaan en gekookt.
    We zijn nu aan toe aan veranderingen en willen jullie op deze manier hartelijk bedanken voor u bezoek in de afgelopenen 14 jaren. Bedanken willen wij ons ook bij eet.nu.
    Mvg.Davy en Angela

Dit is ‘onze snackbar’ in Hattem geworden. Zeker na de verbouwing gaat alles hier (gelukkig-) véél sneller.
    Een vriendelijke eigenaar die nog echte belangstelling voor z’n klanten heeft.
    Kortom; ga zo door en aan de drukte te zien denk ik er niet alléén zo over!

8. West-Europees Hattem

Tineke Smit

Heerlijk gegeten tweede kerstdag. Super vriendelijke en snelle bediening. Prijs kwaliteit niks mis mee.
    Van de kerstman kreeg dochter lief nog een kadootje, haar dag kon niet meer stuk. Volgend jaar weer.

9. West-Europees Hattem

Op 1e kerstdag wezen eten met een gezelschap van 6 personen. Hebben ons laten verrassen door de keuken brigade, wat hebben we genoten het was een zeer verrassend 6 gangen menu. Fantastisch
    De gastvrouwen en heren hebben ons in de watten gelegd. Zeer de moeite waard.

Mijn man en ik hadden ons opgegeven voor het oudejaarsbuffet. Het eten was heerlijk en de bediening goed. Het was voor ons de eerste keer. Het is voor herhaling vatbaar.
    En voor de prijs hoef je het niet te laten. Het was een speciale aanbieding.

Manon Visser

12. West-Europees Hattem

Super gezellig sfeervol laagdrempelig vlotte bediening goed eten, professioneel heerlijke koffie, kortom aanrader! ;)

13. West-Europees Hattem

Een echte aanrader!!!

Super gezellige middag en avond gehad.
    Wij hebben smiddags eerst met zijn 6en geluncht, dat beviel ons zo goed dat wij Savonds ook zijn gaan eten.

Snelle vriendelijke bediening, heerlijke gerechten, top!

Heerlijk gegeten.
    Kwaliteit van het eerste uur en we werden ontzettend vriendelijk bediend door een klantgerichte jongedame die absoluut haar vak verstaat, wanneer het om bedienen gaat!

15. West-Europees Hattem

Fam. Witteveen

Een uur wachten per gang bij een heel gewoon 3-gangenmenu. Dan gaat de stemming er snel uit. De kok kent zijn smaken, maar er is absoluut iets mis met de timing. Het hoofdgerecht, kip met groenten, was niets eens lauw meer, maar tegen koud aan en had waarschijnlijk van dat uur 55 minuten op het aanrecht staan wachten. De lasagna van mijn broer was wel heet, maar niet gaar. Vervolgens weer bijna een uur wachten op de tiramusu. Hoe moeilijk kan dat zijn? Er zijn veel reviews met klachten over het lange wachten en trage bediening. Misschien is het tijd om er eens wat aan te gaan doen?

Jaap de Jong

Een hele sfeervolle eetgelegenheid met een grappige toegang. Zeer vriendelijk personeel. Heerlijke gerechten waarbij extra amuses werden aangeboden. Mooi gemaakt en heerlijk van smaak. Complete kaart met verrassende gerechten, ruime wijn- en bierkeuze. Mooie opmaak en hoge kwaliteit ingrediënten.

Verrukkelijke bavette (prachtig rood van binnen) chimichurri voorafgegaan aan carpaccio (gerold deze keer). Gefrituurde boerenkool amuse vooraf. Tafelgenoten hebben eveneens gesmuld van bavette, kabeljauw, spareribs en ossehaaspuntjes voorafgegaan door tomatensoep, pompoensoep en ribfingers. Eigengemaakte friet en salade met parel couscous maken het helemaal af. Als toetje proeverij, chocolade/caramel dessert en crème brulee (erg goed). Een amuse van bosbessen panacotta ging daar weer aan vooraf. Zeer smaakvol bereid, mooi opgediend en niet echt duur, zeker niet met deze kwaliteit (3 gangen €29,50). Echt een aanrader. Wij komen zeker weer!

Fantastisch gegeten. Een bijzonder attente en zeer vriendelijke gastvrouw (ook de overige personeelsleden) een vrouw die beslist haar "mannetje" staat.
    Gezellig en sfeervol restaurant met goede menu/drankenkaart. Ook mijn gasten waren razend enthousiast.

Beslist een aanrader!

Jacqueline Spaans

Met partner, schoonzus en zwager via internet hier terecht gekomen. Wat een verrassing, en dat op alle fronten. Heel sfeervol, vriendelijke en nette bediening, originele menukaart en het eten was echt super. Is lang geleden zo uit eten te zijn geweest, erg jammer dat het wat ver uit de buurt is. Een aanrader voor iedereen.

19. West-Europees Hattem

Wouden met twee personen high tea doen, werden geweigerd, kon pas vanaf 3 personen. Belachelijk, ga vooral zo door.

20. Nederlands Hattem

Een bijzondere ervaring dat goed; gaar en lekker eten in een ongedwongen sfeer met zeer vriendelijke bediening samen kunnen gaan.
    Heb o.a. de huisgemaakte kippensoep gehad, werkelijk voortreffelijk.
    Daarna een halve haan die zo goed gaar was dat je amper je mes hoefde te gebruiken.
    Prima, prima en zeker een volgend bezoek waard.

21. West-Europees Hattem

Even een hapje lunchen. Na redelijke tijd door zeer onvriendelijk personeel gevraagd of we iets wilde drinken en de kaart werd ons toegeworpen Halal, vegetarisch, glutenvrij, biologisch enz. Als glutenvrije eter kan je hier iets lekkers bestellen. Jippie. Ik ga voor een uitsmijter met kaas. Tenminste dat dacht ik. De serveerster overlegde met de keuken en helaas mevr. Geen glutenvrij brood. Ik besluit om het dan maar bij mijn kopje koffie te laten.
    Mijn mede tafelgasten bestellen een broodje en een kopje soep. Niet van harte want wilde liever ergens anders naartoe. Gezien de tijd maar blijven zitten. De serveerster kwam nog terug om te melden dat ze wel een glutenvrije salade kon maken. Ik bestel de geitenkaassalade. Niet van harte want ik wilde een broodje gezien de prijs. We hebben bijna 3 kwartier moeten wachten op een toch redelijk makkelijke maaltijd.
    Bij het afrekenen nogal verbaast dat ik toch het volle pond voor de salade moest betalen. (Salade was overigens niets op aan te merken maar de prijs was echt teveel) ik beveel deze eet gelegenheid dan ook zeker niet aan. Ik kom hier zeker niet weer.

22. West-Europees Hattem

Zaterdag 14 okt chocolade festival. Koffie besteld, half uur gewacht, zeer druk, weinig personeel. Wij zijn weggegaan, hadden nog willen reserveren voor de avond, maar van afgezien. Gemiste kans, dit is toch ook niet het eerste Chocolade Festival wat ze bij Banka meemaken?

Prachtige locatie, sfeervolle, nostalgische ambiance.
    Bediening top! Heel beleefd en professioneel.
    Het eten werd, voor de hele tafel, snel geserveerd.
    Kortom, een echte aanrader om het nog eens te gaan bezoeken :)
    Jullie krijgen een dikke 10!

24. Chinees-Indisch Hattem

mariët leblanc

Heel goed. Bediening heel vriendelijk. Het chinese tapasmenu (Chapas) was fantastisch. Een mooie gelegenheid om eens iets nieuws te proberen.

25. Lunchroom Hattem

Soul Sisters

26. Nederlands Hattem

Heerlijk gegeten! De kip was heerlijk mals en smaakte verrukkelijk. Ook de kinderen hadden in no time hun pannenkoek verorberd en wilden er zelfs nog wel een. Dit restaurant is zeker een bezoekje waard, misschien ook leuk in combinatie met een bezoekje aan het Nationaal Bakkerijmuseum wat ook zeker de moeite waard is.

Bij het binnenkomen van het restaurant lijkt het op het eerste gezicht een klein pand, maar door een trap op te lopen kom je bij veel meer tafels. De ontvangst was een beetje onwennig, met name voor een serveerster waarvan het leek daar net begonnen te zijn. We mochten zelf een tafel uitzoeken. We werden bediend door de eigenaresse. Een hele rustige en kundige dame.

De kaart is verrassend en niet al te groot, waardoor je niet uren bezig bent met uitkiezen. Bij elk gerecht staat een drankvoorstel. Het eten is in 1 woord verrukkelijk! Niet vaak zo genoten van eten. Alles klopte bij de gerechten en ook de twee amuzes waren smakelijk en verrassend. De frietjes die erbij geserveerd werden waren zelfs bijzonder!
    Enige puntje van kritiek: de rauwkost is wat aan de simpele, misschien zelfs saaie, kant.
    Al met al een enorme aanrader!

28. Kleine eetwaren Hattem

Nooit heen gaan bah wat een slechte tent

29. Kleine eetwaren Hattem

Vanavond bijna 3 uur gewacht op onze pizza's. Toen de bezorger eindelijk hier was, heb ik voorgesteld dat we 30% korting kregen.

Na 3 uur wachten kreeg ik als nog geen korting en heb ik de bezorger met de pizza's weer terug gestuurd.

Ik ben jaren trouwe klant geweest en de service en bezorg tijden werden steeds slechter, vandaag was de druppel en ik bestel hier nooit meer !

30. West-Europees Hattem

Slechte ervaring na een mooie dag fitsen rond Zwolle met een super warme zonnige dag! Toen naar Restaurant Banka in Hattem om de dag goed af te sluiten. Wat een tegenvaller!
    De mosterdsoep leuk geserveerd maar was niet warm, geen mosterd smaak en veel te veel appelstukjes erin daardoor zoet en was meer een soort appelmoes.
    We waren met 4 personen en hebben 1 1/2 uur op het hoofdgerecht moeten wachten. De chef aangesproken, o zei hij, belde met de keuken, over 2 minuten komt het er aan, vergeten dus! Iedereen na ons had al eten. De mossel pannen waren gevuld met een derde open lege schelpen ook lagen de mosselen niet onder in de pan, dus weinig mosselen, sausen niet bijzonder, salade nicoise zonder dressing, veel sla weinig show, weinig smaak, alleen het bier smaakte goed!
    Er werd niets met onze klachten gedaan, dus zeer slecht en we gaan er ook nooit meer naar toe! Lang moeten wachten en eten een grote teleurstelling.