Parkeren kan in Hattem op meerdere plaatsen, vlakbij het centrum van de stad.
    Op de grote parkeerplaats De Bleek bijvoorbeeld. De jachthaven biedt ook plek voor vele auto's.
    Vanaf beide grote parkeerplaatsen is het maar een klein stukje wandelen naar het centrum van Hattem.

• Koosjer
  • Veganistisch
  • All-inclusive

• Rookruimte

1332201999 94
1382013321 94
1415220870 79
1419371813 79

1. Heerlijke avond gehad en fantastisch gegeten nog beter kok heel jong maar erg goed en vakkundig personeel petje af gaan gauw weer een keer langs om te eten

2. Zaterdag iets proberen te drinken bij banka veel onervaren bedieningmedewerkers geen enkele leiding bestellingen door elkaar, niet volledig, naar verkeerdetafel enz. Lekker visite kaartje voor het nieuwe seizoen. Wij wouden hier met 6 personen dineren toch maar van afgezien. Er zijn wel beter georganiseerde retaurants op de Veluwe.

3. Vanmiddag met vier vriendinnen geluncht.
    We waren er om 13 uur en namen een cappuccino en gaven meteen onze bestelling op.
    Alle vier een "twaalfuurtje'", makkelijk dus.
    Helaas pas een uur en twintig minuten later kwam de bestelling.
    De kroketten waren koud, sommige broodjes keihard en de soep matig.
    Onze klachten zou de jongen van de bediening doorgeven en bleef maar sorry zeggen.
    Deze jongen had ons vaker bediend en is erg vriendelijk en correct.
    Ook wij kregen de gratis koffie die ze blijkbaar standaard geven bij klachten.
    Wij waren alle vier erg teleurgesteld.

4. Afgelopen weekend met een vriendin wezen eten bij banka. We kregen een leuk plekje toegewezen. En de sfeer was gezellig. Regelmatig kwam er iemand langs en de bestelling was snel opgenomen. Om 19 uur kregen we het voorgerecht en drankjes. Daarna duurde het helaas tot 22 uur voordat we ons hoofdgerecht kregen...
    In de tussentijd was de ober wel paar x langs geweest, maar er kwam geen enkele actie of een eventuele compensatie tussendoor vh ‘huis’ zelf. Op gegeven moesten we zelfs zeggen dat we het gerecht maar wilden laten zitten (want wie gaat er om 22 uur nog een uitgebreid hoofdgerecht eten). Pas toen kwam er actie.
    Uiteraard hadden wij het al helemaal gehad en hebben we het dessert maar laten zitten. Vervolgens kwam de discussie over de rekening op gang. Ze wilden ons wel 4 drankjes compenseren... Schandalig echt. 3 uur lang moeten wachten op je hoofdgerecht zonder enige compensatie tussendoor en dan ook nog bijna de volle pond betalen (terwijl we t dessert niet eens gehad hadden). Uiteindelijk (met veel
    moeite) kwam de ober ons nog iets tegemoet. Maar hoe netjes was het geweest om gewoon te zeggen, dit is onze fout en uiteraard krijgen jullie dit van ons en zien we jullie graag terug. Terug komen doen we nu niet meer.. Heel teleurstellend alles bij elkaar.

5. Mevrouw Kritisch

Na toch best veel tegenvallende bezoekjes (wat eten betreft; niet gaar en/of koud) aan Banka, gingen we daar tóch weer eens een keer eten met vrienden, omdat de sfeer van het Grand Café ons aanspreekt. We hadden netjes vooraf telefonisch gereserveerd. Blijkbaar was onze naam onjuist opgeschreven en werd de eerste ergernis getriggerd bij onze dineervrienden, toen er moeilijk werd gedaan over de naam. Onze vrienden waren eerder aanwezig dan ik en mijn man en ze zeiden duidelijk dat er was gereserveerd en dat de namen bijna overeenkwamen. Toch werd ze niet direct een plekje toegewezen.
    Bij de eerste bestelling kwam de volgende irritatie. De beheersing van een redelijk portie communicatieve vaardigheden lijken me niet de minst belangrijke kernkwaliteit van een serveerster. Dan heb ik het met name over oogcontact en taalgebruik. Gelukkig was dit niet voor alle personeelsleden die ons hebben bediend een probleem!
    Het verkeerde drankje werd geserveerd, doordat de opname niet goed was gecorrigeerd. De serveerster die het kwam brengen heeft het direct recht gebreid en zou het verkeerde drankje van de rekening halen. Helaas was ze dit vergeten en moesten wij het nog een keer aankaarten toen we gingen betalen.
    We kregen, nadat we er zelf naar hadden gevraagd, na een uur ons voorgerecht. Het vel lag bovenop mijn champignons, dus waarschijnlijk stond het al een poosje klaar.
    De verrassing van de kok die we tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zouden krijden, was vergeten. Net zoals het tweede schaaltje met groenten, patatjes en aardappeltjes die nog zou worden gebracht. Deze werd geserveerd toen het hoofdgerecht op was, terwijl we er tijdens het eten nog twee keer naar hadden gevraagd.
    Gelukkig lagen er dit keer wel verse groenten op de borden en geen goedkope gemengde diepvriesgroenten waar een wortel bijna hetzelfde smaakt als een bloemkoolroosje, zoals de vorige keer het geval was.
    Iedereen kan wel eens iets laten vallen, maar als je dan jouw gasten geen blik waardig gunt om te vragen of het gaat, terwijl het aardewerk bijna in hun tas terecht is gekomen, dan is dat toch zeker ook een ontwikkelpunt. Iedereen schrok zich een hoedje.
    Vier uur later! Kregen we ons toetje geserveerd. En nee, we waren geen langzame eters.
    Gelukkig was de oppas flexibel ;).
    We moeten niet vergeten dat het een Grand Café is, maar dat er enige ontwikkelpunten zijn, is duidelijk. Als het wordt aangeboden, moet het goed zijn.
    Gelukkig smaakte het eten dit keer voldoende (al was het voor mij te zout). Een kopje koffie zit er nog wel in, maar de volgende keer ga ik ergens anders eten.
    Zet'm op Banka!

Ps. Tip!
    Wat me opvalt is dat ik bijna nergens een schone kinderstoel tref in restaurants. Hier helaas ook niet. De tafels worden toch ook schoongemaakt? Waarom een kinderstoel dan niet? Het lijkt me een kleine moeite.

6. Tineke Smit

Heerlijk gegeten tweede kerstdag. Super vriendelijke en snelle bediening. Prijs kwaliteit niks mis mee.
    Van de kerstman kreeg dochter lief nog een kadootje, haar dag kon niet meer stuk. Volgend jaar weer.

7. Op 1e kerstdag wezen eten met een gezelschap van 6 personen. Hebben ons laten verrassen door de keuken brigade, wat hebben we genoten het was een zeer verrassend 6 gangen menu. Fantastisch
    De gastvrouwen en heren hebben ons in de watten gelegd. Zeer de moeite waard.

8. Super gezellig sfeervol laagdrempelig vlotte bediening goed eten, professioneel heerlijke koffie, kortom aanrader! ;)

9. Een echte aanrader!!!

Super gezellige middag en avond gehad.
    Wij hebben smiddags eerst met zijn 6en geluncht, dat beviel ons zo goed dat wij Savonds ook zijn gaan eten.

Snelle vriendelijke bediening, heerlijke gerechten, top!

10. Fam. Witteveen

Een uur wachten per gang bij een heel gewoon 3-gangenmenu. Dan gaat de stemming er snel uit. De kok kent zijn smaken, maar er is absoluut iets mis met de timing. Het hoofdgerecht, kip met groenten, was niets eens lauw meer, maar tegen koud aan en had waarschijnlijk van dat uur 55 minuten op het aanrecht staan wachten. De lasagna van mijn broer was wel heet, maar niet gaar. Vervolgens weer bijna een uur wachten op de tiramusu. Hoe moeilijk kan dat zijn? Er zijn veel reviews met klachten over het lange wachten en trage bediening. Misschien is het tijd om er eens wat aan te gaan doen?

11. Wouden met twee personen high tea doen, werden geweigerd, kon pas vanaf 3 personen. Belachelijk, ga vooral zo door.

12. Even een hapje lunchen. Na redelijke tijd door zeer onvriendelijk personeel gevraagd of we iets wilde drinken en de kaart werd ons toegeworpen Halal, vegetarisch, glutenvrij, biologisch enz. Als glutenvrije eter kan je hier iets lekkers bestellen. Jippie. Ik ga voor een uitsmijter met kaas. Tenminste dat dacht ik. De serveerster overlegde met de keuken en helaas mevr. Geen glutenvrij brood. Ik besluit om het dan maar bij mijn kopje koffie te laten.
    Mijn mede tafelgasten bestellen een broodje en een kopje soep. Niet van harte want wilde liever ergens anders naartoe. Gezien de tijd maar blijven zitten. De serveerster kwam nog terug om te melden dat ze wel een glutenvrije salade kon maken. Ik bestel de geitenkaassalade. Niet van harte want ik wilde een broodje gezien de prijs. We hebben bijna 3 kwartier moeten wachten op een toch redelijk makkelijke maaltijd.
    Bij het afrekenen nogal verbaast dat ik toch het volle pond voor de salade moest betalen. (Salade was overigens niets op aan te merken maar de prijs was echt teveel) ik beveel deze eet gelegenheid dan ook zeker niet aan. Ik kom hier zeker niet weer.

13. Slechte ervaring na een mooie dag fitsen rond Zwolle met een super warme zonnige dag! Toen naar Restaurant Banka in Hattem om de dag goed af te sluiten. Wat een tegenvaller!
    De mosterdsoep leuk geserveerd maar was niet warm, geen mosterd smaak en veel te veel appelstukjes erin daardoor zoet en was meer een soort appelmoes.
    We waren met 4 personen en hebben 1 1/2 uur op het hoofdgerecht moeten wachten. De chef aangesproken, o zei hij, belde met de keuken, over 2 minuten komt het er aan, vergeten dus! Iedereen na ons had al eten. De mossel pannen waren gevuld met een derde open lege schelpen ook lagen de mosselen niet onder in de pan, dus weinig mosselen, sausen niet bijzonder, salade nicoise zonder dressing, veel sla weinig show, weinig smaak, alleen het bier smaakte goed!
    Er werd niets met onze klachten gedaan, dus zeer slecht en we gaan er ook nooit meer naar toe! Lang moeten wachten en eten een grote teleurstelling.

14. Lammers

Duur. 2 koffie en 1 gebak met slagroom en 1 zonder. RUIM 13 euro

15. Slecht! Amper drinken in de glazen, volgens het personeel normaal. Waterige jus d orange.

16. Jules 732 punten

Onlangs twee keer bij Banka gaan eten. Mooie lokatie met een uitgebreide kaart. Eerste keer drie soorten tapas gegeten : mosselen, gamba's en gefrituurde geitenkaas. Smaakte echt prima! Tweede keer visstoofpotje. Was redelijk. Aardappels erbij waren weinig smaakvol. Een tip is echt om de verse muntthee in prijs te verlagen. Voor 3,75 euro heb je gewoon normaal ergens een glas wijn. Te veel voor muntthee dus.

17. De meeste keren prima gegeten alleen deze keer was het echt onder de maat.
    De zalm was nog rauw van binnen en van buiten bijna zwart, evenals de hamburger deze was ook niet voldoende doorbakken. De varkenshaas was zuur.
    Alleen de salade en de patat was te eten.

Jammer!

18. Het was super geregeld, bedankt voor de service...

19. D.lesilolo

Wij zijn met de kerstbrunch geweest, hadden om 12.30u afgesproken. De salade schalen stonden bijna leeg op de tafels, dat gevraagd om bij te vullen. Het warme vlees en aardappelen waren ook bijna op, misschien voor 1 persoon genoeg wat er nog lag. Dan maar weer gevraagd om bij te vullen! Oke word er een heel klein beetje kipstukjes bijgevuld! Het dessert lagen nog wat chocolademousse restjes waar je zo gewoon al geen trek meer in had! Zeer slecht!! Als er zo'n reclame mee gemaakt wordt, zorg je toch dat de schalen zijn bijgevuld? Heb dit ook bij weggaan tegen de medewerkster gezegd, het enige wat ik te horen kreeg was SORRY!!! Verder niks meer van gehoord! Onze 2e kerstdag hadden wij ons heel anders voorgesteld om lekker te gaan brunchen! Dus wij gaan daar niet meer naar toe!!!

20. Vandaag heerlijk gelucht bij Banka! De zalm was erg lekker en mals! Zeker een aanrader.

21. Wim 321 punten

Gezellige accommodatie met een goede kaart met veel keus. Goede koffie maar ook de lunch gerechten waren goed.

22. Jetty Haverkamp

Vorig jaar naar het wildfeestje geweest en dat was zo"n goede ervaring dus dit jaar weer gereserveerd, maar wat een teleurstelling. Vorig jaar was de entree 17,50 waar je 7 muntjes voor kreeg. Wijn, bier en de wildhapjes waren 1 euro. Dit jaar was de entree 22,50 maar kreeg je 6 muntjes en waren de wijntjes en wildhapjes 2 euro. Het goedkope slobberwijntje was 1 muntje. Dus je kon 1 wijntje en 2 hapjes halen voor 22,50, wat een commerciele dubbele verdubbeling. En het rare is dat je beter niet kunt reserveren, want los zijn de muntjes 3 euro en ben je dus voor 6 muntje 18 euro kwijt. Een kop koffie kon je ook alleen met een muntje halen, dat is dus 70 cent extra. Verkeerde keuze heren. Ons zie je er niet meer.

23. Amy 15 punten

Heerlijke avond lekker gegeten. Wel werd meteen alles afgehaald inclusief de glazen. Dat verpeste een beetje de sfeer. Personeel is erg vriendelijk. Zeker een aanrader!

24. Poosje geleden hier heerlijk gedineerd. Heerlijk voorgerecht, met verse groenten. Vlees was heerlijk mals. Sfeer in het restaurant is goed, de eigenaar en bediening weten wat service en klantgericht bezig zijn inhoud. Een aanrader, we gaan zeker terug.

26. ria kroese

Met collega's wezen borrelen vanmiddag, gezellig, maar jammer, ze hadden geen radler, geen rode wijn die op de kaart stond, na 1 bessen jenever besteld te hebben, geen tweede want het was op. Kaasplankje? 1 soort kaas zonder olijven.

27. Onlangs heerlijke tapas gegeten met een groep vrienden. Gezellig restaurant met uitstekende bediening die ons een goede wijn spijs combinatie had aanbevolen. Ondanks de extreme drukte uitstekende oplettende bediening en service!! Eten was snel en heerlijk!

Kortom: heerlijk eten, top service en dat alles voor een betaalbare prijs! Mensen stonden zelfs in de rij voor een plekje! Een flinke aanrader!

28. Vorige week een dagje Hattem op de planning staan! Het weer werkte helaas niet super mee, maar buiten op de bankjes hebben we genoten van een heerlijke cappuccino met appelgebak. Daarna zijn we het stadje even in geweest, maar al snel begon onze maag weer te knorren. Het weer was intussen opgeknapt en zodoende konden wij op het terras genieten van heerlijke lunch welke werd verzorgd door vlotte en vriendelijke serveerster!

Na de lunch nog naar de musea geweest in Hattem en uiteindelijk weer op het terras belandt! Het ging helaas enorm regenen en dus moesten we geëvacueerd worden naar binnen. Maar ook daar was alles goed voor elkaar en hebben we heerlijk genoten van een saté en schnitzel. Zeker voor herhaling vatbaar en aan te raden!!

29. Joop 11 punten

Deze zomer met mooi weer, samen met mijn vrouw op de fiets vanuit zwolle op het terras beland. Een keer iets anders dachten wij. We kwamen bij banka terecht het terras was afgeladen vol op 1 tafel na. Dat tafeltje werd gelijk schoongemaakt door een serveerster. "Meneer en mevrouw u wilt hier vast zitten? Welkom" zei ze, "waarmee mag ik u van dienst zijn." Eerste indruk perfect!
    Prijs/kwaliteit was goed; je betaalt wel wat maar je zit wel op een a-locatie. Een aanrader voor iedereen!

30. Laatst wezen eten met mijn familie. Het eten smaakte goed en we hoefden niet lang te wachten. Bediening was erg vriendelijk. Ik voelde me erg welkom. Het restaurant ziet er vanbinnen ook heel mooi en verzorgd uit. Een echte aanrader dus!

31. Margreeth

Wat jammer van onze lunch. Na een lange wandeling neergestreken op het terras om een lunch te gebruiken. We bestelden twee bruine bollen met zalm a 8,25 per stuk. Wat we opgediend kregen was beneden de maat. Het broodje was niet eens afgebakken. Geklaagd over de kwaliteit en de vriendelijke bediening nam direct onze kritiek serieus. Bij de tweede ronde kregen we ineens de zalm geserveerd op een smakeloze grijze bol. Het zag er niet uit, zeker voor die prijs een regelrechte afgang. We hebben onze ervaringen weer gedeeld met de bediening. Jammer van het geld. Voor ons dus nooit meer!

32. Janneke

Het eten is hier erg goed, de sfeer is erg gezellig .Wij komen beslist terug.

33. Zaterdag 15 feb eerste keer hier gegeten. Alles prima voor elkaar. Voor herhaling vatbaar.

34. 1 keer wezen eten en een paar keer op het terras gezeten. Eten was niet heel bijzonder, maar zeker ook niet slecht! Bediening verschilt nog al per keer maar over het algemeen bijdehand en niet super over komen! Het pand is mooi opgeknapt, maar mist de authentieke sfeer van oudheid (te nieuw). Eten/prijs, zeker niet slecht!

Al met al: leuk om overdag te zitten, maar avondeten voor mij niet! Personeel moet echt netter worden, maar zeker geen slechte zaak!

35. Wat 'n top grand café / restaurant. Na de koffie met een overheerlijke en originele wafel, geluncht. Toen wat gewinkeld in het gezellige Hattum en weer terug voor een kopje thee. Dat werd gevolgd door een wijntje en lekker hapje. En passant kwam de burgemeester ook nog langs, want er was tevens een receptie van het Voerman museum in de achterste gedeelte van het restaurant. Wat 'n gezellig team mensen en de broertjes doen het meer dan voortreffelijk. Een absolute aanrader - wij gaan zeker vaker komen en zullen ook beslist de diner kaart eens uitproberen. Jongens, heel veel succes met Banka - het is jullie meer dan gegund !!!!

36. Zomaar op woensdagavond even gaan eten in Hattem: in het voorste (café-) gedeelte van de zaak eerst een biertje gedronken en daarna heerlijk gegeten. Een drie gangen menu met karafje wijn voor 35 Euro, ruime porties en niet alledaagse combinaties.
    Goede sfeer, lekker eten, prima koffie, prettige prijs. Kortom: Helemaal goed!

Het "nét even anders" maken ze wel waar.