Parkeren kan in Hattem op meerdere plaatsen, vlakbij het centrum van de stad.
    Op de grote parkeerplaats De Bleek bijvoorbeeld. De jachthaven biedt ook plek voor vele auto's.
    Vanaf beide grote parkeerplaatsen is het maar een klein stukje wandelen naar het centrum van Hattem.

ma 10:00 - 22:00

• Bij het bos
  7. Betalen pin

ma 10:00 - 22:00
di 10:00 - 22:00

1. Heerlijke gegeten in een fijne ambiance.
    Vriendelijke en bovenal gastvrije bediening.
    We komen zeker terug.

2. A Turksma

Heel erg slecht eten koud, saté heel droog met opgedroogde saté saus. Personeel onvriendelijk, het lukt bijna niet om iets te bestellen. Toetje besteld, duurde zo lang dat we hebben betaald en weg zijn gegaan. Komen er nooit meer.

3,1
  3. Tabitha

Ik snap niet waarom er zo veel slechte recensies over zijn. Super leuke knusse plek, goed personeel en goede prijs/kwaliteit verhouding.

4. Van der Loo

Goeden dag,
    Warm onthaal op een koude januari dag, met vriendelijke mensen in de bediening.
    Thuis gekomen heb ik het verhaal van de eigenaren gelezen.
    Dat sprak me enorm aan.
    Vooral nu met de oorlog in Oekraïne.
    Wij fietsen veel dus gaan zeker bitterballen eten op het terras in verhouden.
    Overigens vonden we die wel prijzig. Maar wel erg lekker.
    Vriendelijke Groet. K. R van der Loo.

5. Prijs/kwaliteit is miserabel! 2 koffie en 2 frambozenkwarktaart, die ze waarschijnlijk net bij de Aldi hadden gehaald, voor € 15,40. Schandalig!

3,2
  6. Vandaag bij Banka gegeten toen we op doorreis waren en dachten we gaan eens in centrum Hattem kijken. We wilden wat meer, beter, anders eten als bij een plaatselijke snackbar. De uitstraling is prima, maar het eten is ons erg tegen gevallen. (Prijs, kwaliteit, hoeveelheid.) we hebben 2 boerenschnitzels besteld, en volgens de kaart was dit met champignons, ui en groente. De champignons waren nauwelijks te vinden en nog zwart verbrand, uien meeeeeeeeeeer dan genoeg en groente niet gezien. De bediening aangesproken hierover van waar is de groente, maar dat waren de 2 verschrompelde kleine tomaatjes… 🤔🤔
    Er werd ons voorgesteld om groente bij te kopen, maar daar heb ik geen genoegen mee genomen. Het was zo erbij zonder dat ik dit op de rekening kreeg gepresenteerd. Dit hebben ze ook gedaan, dus dat is netjes opgelost.
    Alles met elkaar voor ons 1× en niet weer. Sorry. De prijs ten opzichte van het gebodene is voor ons niet oke.

7. R.H. de Jong

Wat een ongeïnteresseerd personeel, wat een ontzettend lange wachttijden tussen de gangen en wat een matige kwaliteit eten. De bedrijfsleider hoorde het aan maar daar bleef het bij. Gastheer- en gastvrouwschap is een vak. Bij Banka moet al het personeel op die cursus. Een mooie zonnige dag werd afgesloten met een reservering bij Banka in de hoop daar een heerlijk diner te hebben. Niet dus. Ons zien ze daar niet meer. Wij gaan in het vervolg bij de buren, restaurant Daandels dineren.

8. Johan Koornstra

Heerlijk gegeten, mooi terras, fijne bediening MAAR de eerste de beste vraag bij binnenkomst was ‘heeft u via socialdeal gereserveerd?’, dit hadden wij niet.
    Als we gaan zitten blijkt via socialdeal een 3-gangenmenu 18,95 te kosten, wij al spontaan aankomenlopen gasten betalen 28,95 voor exact hetzelfde menu!!!
    Bij navraag geeft de vriendelijke serveerster aan dat dit nu eenmaal zo is en ze adviseert deze app in de gaten te houden, ze geeft toe dat we nu voor €20,00 zijn afgezet (de 35% commissie die het restaurant nog aan socialdeal betaald komt hier nog eens bovenop aldus mevrouw) maar ze mag hier niets aan veranderen.
    We hebben heerlijk gegeten maar fietsen met een nare nasmaak naar huis...

5,5
  9. Tafels waren niet goed gereserveerd. Bij mijn vraag of men biologisch vlees of bio industrie vlees serveert wist de chef geen antwoord te geven. Bij twijfel moest ik maar vegetarisch nemen. Men weet dus niet waar hun product vandaan komt. Ik kreeg een geringe portie ravioli. Mijn partner de rib eye doorbakken ipv medium. Het koude nagerecht kreeg mijn partner veel eerder dan mij, met het feit dat ik de crème brûlée ook nog eens koud kreeg ipv warm. Zeer smakeloos. Een aantal van de bediening liep geïrriteerd rond ,ook naar elkaar toe. Hoge prijs voor weinig. Bij een mail naar hun toe heb ik geen reactie terug ontvangen. Voor ons geen banka meer dus.

4,9
  10. Wij hebben ons netjes gemeld en mochten een tafel op het terras kiezen. Daarna duurde het lang... 20 min. wachten tot de bestelling werd opgenomen, men zag ons niet zwaaien en na 2 x vragen kwam er pas iemand die een bestelling kon opnemen. Na 15 min. nog geen drinken en eten gekregen. Binnen navraag nagedaan en toen kwam het drinken. Na 40 min nog geen eten. Toen we vroegen of onze bestelling niet goed door was gekomen kregen we een boze reactie. “Het hele terras zit vol!” Geen reden lijkt mij om onaardig te doen. Met een “sorry” waren wij tevreden geweest. Meerdere tafels werden niet afgeruimd en mensen op het terras bespraken met elkaar hoe slecht de bediening was. Een bizarre situatie. Er liep 1 dame rond die bestellingen opnam en 1 dame die steeds rond liep met lege handen en niemand aan keek. Heel bijzonder, de horeca heeft het zo zwaar en dit mooie terras zat vol maar de bediening verknalt het.

11. Wij zaten op een mooie avond op t terras, achter ons de opruimkast van de bediening. Het zag er erg vies uit, een gore prullenbak, emmer met vies water, veel gebruikt serviesgoed. Ik vond t een afknapper.

12. Het terras maakte een gezellige sfeervolle indruk.
    Drankjes prima, echter de soep werd koud opgediend.
    We kregen nieuwe soep die wel warm was en goed smaakte maar de broodjes waren nog van onze vorige kop soep en het was niet duidelijk van wie de aangegeten broodjes waren.
    Vervolgens werden de gebruikte kommen niet weggehaald en duurde het een eeuwigheid voordat hoofdgerecht kwamen.
    Saté superkleine portie 4 kleine stukjes aan een spies, schijftje tomaat en blaadje sla €18.
    Goulash was gewoon een soep notabene in een soepkom voor €18,90 terwijl soep €8 is.
    Er was dus geen verschil tussen soep en de hoofdgerecht goulash,
    Bleek dat de kok aardappels vergeten was in de goulash maar om daar nu € 18,90 voor de te moeten betalen?
    We wilde dit bespreekbaar maken en kregen ter compensatie maar een drankje aangeboden en werden ook nog eens afgeblaft.
    Al met al geen goede ervaring met Banka in Hattem.

1,2
  13. Anoniem

Het eten was lekker. Goeie prijs kwaliteit verhouding. (Met een social deal)
    echter viel het me enorm tegen hoor traag het personeel was. We hadden om 1930 uur gereserveerd en om 2200 uur kregen we pas het toetje. Verschillende malen aangegeven.
    Verder slechte communicatie, de aardappeltjes waren op en we kregen zonder terugkoppeling patat!

Kortom; een echte no go.

5,7
  14. Dick de Jong

Lekker eten met genoeg verse ingrediënten. Heeft iets weg van een bruine kroeg. Wat op hun website staat: het aansluiten bij de historie van Hattemse binnenstad klopt helemaal. Een tijdloos restaurant met personeel dat gezelligheid brengt.

Misschien een puntje: We reserveerden via Social Deal: Er werd gezegd dat voor sommige gerechten een toeslag gold. Je voelt je dan wat goedkoop. Beter een inlegvelletje in de menukaart.

15. Vrijdag hier heerlijk gegeten vlotte bediening geen lange wachttijden. Was best druk. Goede prijs kwaliteit verhouding.
    Komen zeker nog eens terug.

16. Andries en Loes

Vanavond lekker uit eten? Vergeet het! Gasten vóór ons hadden klachten… Ach misschien erg kritisch dachten we nog hoopvol… Helaas: de hoofdprijs betalen en ronduit SLECHT eten. Omdat we écht boos waren hoefden we alleen de drankjes te betalen. Maar het maakt het nooit echt goed. Op naar de snackbar!

17. Voor ons geen 2e keer.

Afgelopen vrijdag daar geweest, tafel (NIET via socialdeal) gereserveerd en we worden midden in het gangpad geplaatst omdat wij zo laat hadden gereserveerd. Neem dan geen reserveringen aan.
    Wij zijn buiten gaan zitten op het gezellige terras.
    Nadat we onze drankjes hadden gekregen duurde het nog 20 minuten voordat de bediening onze bestelling kwam opnemen.
    Broodschaaltje werd vlot gebracht. Na dat we deze op hadden wachten op het eten.
    Na ruim 40 minuten staat het broodschaaltje er nog steeds en heb ik de bediening maar eens geroepen voor nog iets te drinken.
    Hier ruim 20 minuten op gewacht en maar eens gevraagd waar het eten en drinken bleef. Kreeg als opmerking dat het wel lang duurde voor het drinken ja en het eten (bij navraag keuken) nog 10 minuten.
    Inmiddels is er menig tafel die later dan ons gekomen zijn al klaar met eten en gaan afrekenen.
    Na 20 minuten was de maat vol. Ik ben naar de bediening gegaan (wil geen scene maken op het terras) en de rekening gevraagd, beetje verbaasd vraagt hij wat we hebben gehad en moeten alles afrekenen, drinken en broodschaaltje.
    Geen excuses NIETS!!

Die avond direct een mailtje gedaan naar Banka met wat ons overkomen is. Geen reactie. Vanmorgen nog een en gevraagd om een reactie. Die blijft uit.

Dan maar een recensie schrijven en mensen waarschuwen.
    Als ik die van anderen lees trouwens zijn wij helaas geen uitzondering.
    Jammer, begon veelbelovend.

18. Dinsdag geluncht bij Banka Hattem. Gezellig terras. Lunch besteld, 2× varkenshaassate en 1× een boeren schnitzel. Als je 2 dezelfde gerechten besteld, ga je er vanuit, dat de 2 borden er ook hetzelfde uitzien… niet dus. Op het ene bord lagen o.a. asperges, terwijl die op het andere bord niet voorkwamen. Als je een boeren schnitzel besteld met gebakken ui en champignons, verwacht je, tenminste ik wel, een behoorlijke berg aan gebakken ui en champignons. Tenminste dat zijn "we" in het oosten van het land wel gewend. Hier niet dus… hier en daar een gebakken ui en een paar champignons. Wat smaak betreft geen commentaar, waren heerlijk van smaak. Lekker mals, zowel de saté als de schnitzel. De satésaus had wel wat dikker gemogen. Bij de schnitzel werden op verzoek gebakken aardappelen geserveerd ondanks, dat het nog geen "dinertijd" was. Heerlijk van smaak.
    Wat de bediening betreft op zich geen commentaar. Netjes en behulpzaam. Wat misschien wel een idee zou kunnen zijn, is, dat degene, die de bestelling opneemt, deze ook komt serveren. Hoeft er niet eerst aan een ander gevraagd te worden, naar welke tafel de borden gebracht moeten worden en welk gerecht voor wie is. Een goed iemand in de bediening weet wie wat besteld heeft.
    Al met al heerlijk gegeten, maar als je prijs en hoeveelheid met elkaar gaat vergelijken, is zo'n lunch behoorlijk prijzig, ook in vergelijking met andere restaurants. Ruim 64, - incl. 3 Drankjes (sapjes) voor 3 personen vonden wij behoorlijk aan de prijs.

19. H. Van Dijk

Gezellig terras met veel mooie zomerbloeiers. Gerechten goed, maar personeel direct inwisselen. 5 serveersters die geen oog hebben voor de gasten. Konden niet hun aandacht trekken, niet om drinken te bestellen, niet om een kaart te vragen enz. Alleen oog voor elkaar terwijl het terras maar half vol zat. En dan die oortjes: weg ermee. Ze stonden gewoon over gasten te praten in de microfoontjes. De enige jongeman die bediende deed wel zijn best. Jammer want het is een mooie plek om te vertoeven.

6,7
  20. Zaterdagavond 2 juni 2019 buiten op het terras gegeten. We hadden niet gereserveerd. Keuken ging niet pas om 18:00 u open, we konden om 17.30 u gewoon iets bestellen. Lekker eten, erg vriendelijke bediening, vlotte service, normale prijzen.

21. joop 139 punten

Woensdag middag hier wat gedronken, wat een traag en onvriendelijk personeel het lijkt of ze een fles azijn gedronken hadden en om 17.30 Uur kregen we te horen dat we nog een half uur konden blijven zitten ze hadden de tafel nodig, zonder ons een andere tafel te geven we zouden blijven eten maar ervan afgezien jammer dat er niet meer open is in hattem.

4,5
  22. Lisette

23. Mooi restaurant met een sfeerig interieur. Erg lekker gegeten. De wachttijd was wel een beetje matig alleen als ik ergens ga eten neem ik daar de tijd voor. Het diner was het wachten waard want, het zag er niet alleen mooi uit maar smaakte ook prima. Een leuke aanrader voor mensen die leuk willen dineren.

24. Wij hebben hier afgelopen week geluncht en dat viel erg tegen. Het restaurant is gezellig, maar dat is dan ook het enige positieve wat ik kan vermelden.
    Laatst ook al eens bij de Banka in Nunspeet gegeten, via social deal, en ook dit viel enorm tegen. Maar ik dacht andere kok, niet via social deal, dan zal het vast beter zijn. Maar helaas, bij beide vestigingen niet lekker gegeten.
    Om hier wat te drinken is prima, maar ik raad ieder ander af om hier te eten.

1,5
  25. Een SD boeking gedaan. Prima bediening, lekker vlot geen problemen. Maar als je niet via SD boekt, maar het volle bedrag, dan is het te duur (36 euro pp). Wij betaalden 17 euro pp, helaas 6 euro extra voor wat duurder voorgerecht. 20 Euro pp voor 3 gangen is daar ok. Maar verwacht geen smaakwonderen, dat kan je vergeten. Drankjes relatief duur. Totaal 27,50 voor 3 gangen plus 3 consumpties pp. Prijs kwaliteit is dan wel ok, let wel, via SD).

26. Banka is een mooi, sfeervol restaurant. Het eten en de bediening valt helaas wel erg tegen. We hebben een uur gewacht op ons voorgerecht en daarna nog een uur op ons hoofdgerecht. De voorgerechten waren goed maar de hoofdgerechten waren koud. Contact maken met de bediening vergde veel moeite en er is ons tijdens het eten niet één keer gevraagd of het naar wens is. Bij het afrekenen werd beleefd gegeven feedback (over zowel bovenstaande punten als andere verbeterpunten) weggewuifd en excuses of probleemoplossend vermogen van bediening was niet aan de orde. Om alleen een drankje te doen s'avonds is het een prima café, maar dineren zullen we hier niet meer doen.

27. Afgelopen week geweest, in eerste instantie ging het lekker vlot, maar daarna zo sloom paar x gewenkt voor drinken maar werd geen aandacht aan geschonken tussen voor en hoofdgerecht zat een uur, gewoon te weinig personeel, nagerecht was er zo alleen de tiramisu was zo vies en droog waarschijnlijk onafgedekt in de koeling gestaan, het laten staan en gezegd nou ze zou het doorgeven, denk wtf, doorgeven onderneem actie en geef een kopje koffie wrg. Met een raar gevoel weggegaan en komen er ook niet weer, nu snappen we de vorige recensies ook beter.

5,1
  28. R. M. Serlier

Op zondag 2 december met opa en oma oké eten gehad bij Banka. Alleen de (enige) hoge tafel was voor hun niet zo prettig. Het hertenbiefstuk was helaas doorbakken ipv medium. Daarbij hebben we heel erg lang moeten wachten vóór en tussen de gerechten door. We waren ongeveer als eerste binnen en gingen als laatste weg en we werden zelfs weggekeken toen we vertrokken (schoonmaak was al begonnen). Dat gaf geen prettig gevoel. We hadden gereserveerd met een 3-gangen arrangement. De koffies konden niet ipv het in verhouding veel duurdere nagerecht. Dus die hebben we nog extra moeten betalen. We kregen het idee dat er op de avond te weinig ervaren bediening was. Ik had op zijn minst een excuus voor het lange wachten verwacht en eigenlijk ook wel een koffie van het huis of een andere tegemoetkoming. Want wij hebben aangegeven dat we niet geheel tevreden waren. Het interieur bij Banka is wel erg sfeervol.

29. High tea gehad bij Banka. Ontzettend tegengevallen. Fruit bedorven, te weinig personeel, eenvoudige zoete producten zo uit een pakje. Thee ondanks meerdere keren vragen niet bijgevuld.

30. 12 Uurtje genomen. Stelde eigenlijk niets voor. Het was gewoon een ciabatta broodje in vieren gesneden. Beleg lijkt heel wat maar is erg kaal. Plakje ham of zalm. Totaal niet op smaak gemaakt. Geen dressing en garnituur. Heel klein kommetje soep met een grote lepel. (Humor hebben ze wel) dat allemaal voor bijna €13, -
    Reken je af dan klopt de rekening ook niet. Geen excuses. Zal wel te vaak voorkomen.

2,5
  31. Miranda

Vanmiddag een broodje tonijn gegeten, tonijn was lekker, broodje heel hard, denk 2× gebakken, jammer.

32. Zijn er nieuwe koks? De meu lijst is verre van inspirerend, de mosterdsoep zit vol met zout en de burger vraagt eveneens om liters water om het zoutgehalte weg te spoelen. Vriendelijke bediening, maar na 5X een excuus wordt het wel wat mager allemaal.
    Vreemd, drie keer eerder hier gegeten en naar tevredenheid. Kom op Banka, kwaliteit omhoog graag!

4,3
  33. Heerlijke avond gehad en fantastisch gegeten nog beter kok heel jong maar erg goed en vakkundig personeel petje af gaan gauw weer een keer langs om te eten

34. Vanmiddag met vier vriendinnen geluncht.
    We waren er om 13 uur en namen een cappuccino en gaven meteen onze bestelling op.
    Alle vier een "twaalfuurtje'", makkelijk dus.
    Helaas pas een uur en twintig minuten later kwam de bestelling.
    De kroketten waren koud, sommige broodjes keihard en de soep matig.
    Onze klachten zou de jongen van de bediening doorgeven en bleef maar sorry zeggen.
    Deze jongen had ons vaker bediend en is erg vriendelijk en correct.
    Ook wij kregen de gratis koffie die ze blijkbaar standaard geven bij klachten.
    Wij waren alle vier erg teleurgesteld.

35. Afgelopen weekend met een vriendin wezen eten bij banka. We kregen een leuk plekje toegewezen. En de sfeer was gezellig. Regelmatig kwam er iemand langs en de bestelling was snel opgenomen. Om 19 uur kregen we het voorgerecht en drankjes. Daarna duurde het helaas tot 22 uur voordat we ons hoofdgerecht kregen...
    In de tussentijd was de ober wel paar x langs geweest, maar er kwam geen enkele actie of een eventuele compensatie tussendoor vh ‘huis’ zelf. Op gegeven moesten we zelfs zeggen dat we het gerecht maar wilden laten zitten (want wie gaat er om 22 uur nog een uitgebreid hoofdgerecht eten). Pas toen kwam er actie.
    Uiteraard hadden wij het al helemaal gehad en hebben we het dessert maar laten zitten. Vervolgens kwam de discussie over de rekening op gang. Ze wilden ons wel 4 drankjes compenseren... Schandalig echt. 3 uur lang moeten wachten op je hoofdgerecht zonder enige compensatie tussendoor en dan ook nog bijna de volle pond betalen (terwijl we t dessert niet eens gehad hadden). Uiteindelijk (met veel
    moeite) kwam de ober ons nog iets tegemoet. Maar hoe netjes was het geweest om gewoon te zeggen, dit is onze fout en uiteraard krijgen jullie dit van ons en zien we jullie graag terug. Terug komen doen we nu niet meer.. Heel teleurstellend alles bij elkaar.

36. Mevrouw Kritisch

Na toch best veel tegenvallende bezoekjes (wat eten betreft; niet gaar en/of koud) aan Banka, gingen we daar tóch weer eens een keer eten met vrienden, omdat de sfeer van het Grand Café ons aanspreekt. We hadden netjes vooraf telefonisch gereserveerd. Blijkbaar was onze naam onjuist opgeschreven en werd de eerste ergernis getriggerd bij onze dineervrienden, toen er moeilijk werd gedaan over de naam. Onze vrienden waren eerder aanwezig dan ik en mijn man en ze zeiden duidelijk dat er was gereserveerd en dat de namen bijna overeenkwamen. Toch werd ze niet direct een plekje toegewezen.
    Bij de eerste bestelling kwam de volgende irritatie. De beheersing van een redelijk portie communicatieve vaardigheden lijken me niet de minst belangrijke kernkwaliteit van een serveerster. Dan heb ik het met name over oogcontact en taalgebruik. Gelukkig was dit niet voor alle personeelsleden die ons hebben bediend een probleem!
    Het verkeerde drankje werd geserveerd, doordat de opname niet goed was gecorrigeerd. De serveerster die het kwam brengen heeft het direct recht gebreid en zou het verkeerde drankje van de rekening halen. Helaas was ze dit vergeten en moesten wij het nog een keer aankaarten toen we gingen betalen.
    We kregen, nadat we er zelf naar hadden gevraagd, na een uur ons voorgerecht. Het vel lag bovenop mijn champignons, dus waarschijnlijk stond het al een poosje klaar.
    De verrassing van de kok die we tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zouden krijden, was vergeten. Net zoals het tweede schaaltje met groenten, patatjes en aardappeltjes die nog zou worden gebracht. Deze werd geserveerd toen het hoofdgerecht op was, terwijl we er tijdens het eten nog twee keer naar hadden gevraagd.
    Gelukkig lagen er dit keer wel verse groenten op de borden en geen goedkope gemengde diepvriesgroenten waar een wortel bijna hetzelfde smaakt als een bloemkoolroosje, zoals de vorige keer het geval was.
    Iedereen kan wel eens iets laten vallen, maar als je dan jouw gasten geen blik waardig gunt om te vragen of het gaat, terwijl het aardewerk bijna in hun tas terecht is gekomen, dan is dat toch zeker ook een ontwikkelpunt. Iedereen schrok zich een hoedje.
    Vier uur later! Kregen we ons toetje geserveerd. En nee, we waren geen langzame eters.
    Gelukkig was de oppas flexibel ;).
    We moeten niet vergeten dat het een Grand Café is, maar dat er enige ontwikkelpunten zijn, is duidelijk. Als het wordt aangeboden, moet het goed zijn.
    Gelukkig smaakte het eten dit keer voldoende (al was het voor mij te zout). Een kopje koffie zit er nog wel in, maar de volgende keer ga ik ergens anders eten.
    Zet'm op Banka!

Ps. Tip!
    Wat me opvalt is dat ik bijna nergens een schone kinderstoel tref in restaurants. Hier helaas ook niet. De tafels worden toch ook schoongemaakt? Waarom een kinderstoel dan niet? Het lijkt me een kleine moeite.

37. Tineke Smit

Heerlijk gegeten tweede kerstdag. Super vriendelijke en snelle bediening. Prijs kwaliteit niks mis mee.
    Van de kerstman kreeg dochter lief nog een kadootje, haar dag kon niet meer stuk. Volgend jaar weer.

38. Op 1e kerstdag wezen eten met een gezelschap van 6 personen. Hebben ons laten verrassen door de keuken brigade, wat hebben we genoten het was een zeer verrassend 6 gangen menu. Fantastisch
    De gastvrouwen en heren hebben ons in de watten gelegd. Zeer de moeite waard.

39. Super gezellig sfeervol laagdrempelig vlotte bediening goed eten, professioneel heerlijke koffie, kortom aanrader! ;)

40. Een echte aanrader!!!

Super gezellige middag en avond gehad.
    Wij hebben smiddags eerst met zijn 6en geluncht, dat beviel ons zo goed dat wij Savonds ook zijn gaan eten.

Snelle vriendelijke bediening, heerlijke gerechten, top!

41. Fam. Witteveen

Een uur wachten per gang bij een heel gewoon 3-gangenmenu. Dan gaat de stemming er snel uit. De kok kent zijn smaken, maar er is absoluut iets mis met de timing. Het hoofdgerecht, kip met groenten, was niets eens lauw meer, maar tegen koud aan en had waarschijnlijk van dat uur 55 minuten op het aanrecht staan wachten. De lasagna van mijn broer was wel heet, maar niet gaar. Vervolgens weer bijna een uur wachten op de tiramusu. Hoe moeilijk kan dat zijn? Er zijn veel reviews met klachten over het lange wachten en trage bediening. Misschien is het tijd om er eens wat aan te gaan doen?

2,6
  42. Even een hapje lunchen. Na redelijke tijd door zeer onvriendelijk personeel gevraagd of we iets wilde drinken en de kaart werd ons toegeworpen Halal, vegetarisch, glutenvrij, biologisch enz. Als glutenvrije eter kan je hier iets lekkers bestellen. Jippie. Ik ga voor een uitsmijter met kaas. Tenminste dat dacht ik. De serveerster overlegde met de keuken en helaas mevr. Geen glutenvrij brood. Ik besluit om het dan maar bij mijn kopje koffie te laten.
    Mijn mede tafelgasten bestellen een broodje en een kopje soep. Niet van harte want wilde liever ergens anders naartoe. Gezien de tijd maar blijven zitten. De serveerster kwam nog terug om te melden dat ze wel een glutenvrije salade kon maken. Ik bestel de geitenkaassalade. Niet van harte want ik wilde een broodje gezien de prijs. We hebben bijna 3 kwartier moeten wachten op een toch redelijk makkelijke maaltijd.
    Bij het afrekenen nogal verbaast dat ik toch het volle pond voor de salade moest betalen. (Salade was overigens niets op aan te merken maar de prijs was echt teveel) ik beveel deze eet gelegenheid dan ook zeker niet aan. Ik kom hier zeker niet weer.

43. Slechte ervaring na een mooie dag fitsen rond Zwolle met een super warme zonnige dag! Toen naar Restaurant Banka in Hattem om de dag goed af te sluiten. Wat een tegenvaller!
    De mosterdsoep leuk geserveerd maar was niet warm, geen mosterd smaak en veel te veel appelstukjes erin daardoor zoet en was meer een soort appelmoes.
    We waren met 4 personen en hebben 1 1/2 uur op het hoofdgerecht moeten wachten. De chef aangesproken, o zei hij, belde met de keuken, over 2 minuten komt het er aan, vergeten dus! Iedereen na ons had al eten. De mossel pannen waren gevuld met een derde open lege schelpen ook lagen de mosselen niet onder in de pan, dus weinig mosselen, sausen niet bijzonder, salade nicoise zonder dressing, veel sla weinig show, weinig smaak, alleen het bier smaakte goed!
    Er werd niets met onze klachten gedaan, dus zeer slecht en we gaan er ook nooit meer naar toe! Lang moeten wachten en eten een grote teleurstelling.

3,2
  44. Lammers

Duur. 2 koffie en 1 gebak met slagroom en 1 zonder. RUIM 13 euro

45. Slecht! Amper drinken in de glazen, volgens het personeel normaal. Waterige jus d orange.

1,4
  46. Jules 892 punten

Onlangs twee keer bij Banka gaan eten. Mooie lokatie met een uitgebreide kaart. Eerste keer drie soorten tapas gegeten : mosselen, gamba's en gefrituurde geitenkaas. Smaakte echt prima! Tweede keer visstoofpotje. Was redelijk. Aardappels erbij waren weinig smaakvol. Een tip is echt om de verse muntthee in prijs te verlagen. Voor 3,75 euro heb je gewoon normaal ergens een glas wijn. Te veel voor muntthee dus.

47. De meeste keren prima gegeten alleen deze keer was het echt onder de maat.
    De zalm was nog rauw van binnen en van buiten bijna zwart, evenals de hamburger deze was ook niet voldoende doorbakken. De varkenshaas was zuur.
    Alleen de salade en de patat was te eten.

Jammer!

48. Het was super geregeld, bedankt voor de service...

49. D.lesilolo

Wij zijn met de kerstbrunch geweest, hadden om 12.30u afgesproken. De salade schalen stonden bijna leeg op de tafels, dat gevraagd om bij te vullen. Het warme vlees en aardappelen waren ook bijna op, misschien voor 1 persoon genoeg wat er nog lag. Dan maar weer gevraagd om bij te vullen! Oke word er een heel klein beetje kipstukjes bijgevuld! Het dessert lagen nog wat chocolademousse restjes waar je zo gewoon al geen trek meer in had! Zeer slecht!! Als er zo'n reclame mee gemaakt wordt, zorg je toch dat de schalen zijn bijgevuld? Heb dit ook bij weggaan tegen de medewerkster gezegd, het enige wat ik te horen kreeg was SORRY!!! Verder niks meer van gehoord! Onze 2e kerstdag hadden wij ons heel anders voorgesteld om lekker te gaan brunchen! Dus wij gaan daar niet meer naar toe!!!

3,1
  50. Vandaag heerlijk gelucht bij Banka! De zalm was erg lekker en mals! Zeker een aanrader.

51. Wim 321 punten

Gezellige accommodatie met een goede kaart met veel keus. Goede koffie maar ook de lunch gerechten waren goed.

52. Jetty Haverkamp

Vorig jaar naar het wildfeestje geweest en dat was zo"n goede ervaring dus dit jaar weer gereserveerd, maar wat een teleurstelling. Vorig jaar was de entree 17,50 waar je 7 muntjes voor kreeg. Wijn, bier en de wildhapjes waren 1 euro. Dit jaar was de entree 22,50 maar kreeg je 6 muntjes en waren de wijntjes en wildhapjes 2 euro. Het goedkope slobberwijntje was 1 muntje. Dus je kon 1 wijntje en 2 hapjes halen voor 22,50, wat een commerciele dubbele verdubbeling. En het rare is dat je beter niet kunt reserveren, want los zijn de muntjes 3 euro en ben je dus voor 6 muntje 18 euro kwijt. Een kop koffie kon je ook alleen met een muntje halen, dat is dus 70 cent extra. Verkeerde keuze heren. Ons zie je er niet meer.

53. Amy 15 punten

Heerlijke avond lekker gegeten. Wel werd meteen alles afgehaald inclusief de glazen. Dat verpeste een beetje de sfeer. Personeel is erg vriendelijk. Zeker een aanrader!

54. Poosje geleden hier heerlijk gedineerd. Heerlijk voorgerecht, met verse groenten. Vlees was heerlijk mals. Sfeer in het restaurant is goed, de eigenaar en bediening weten wat service en klantgericht bezig zijn inhoud. Een aanrader, we gaan zeker terug.

56. ria kroese

Met collega's wezen borrelen vanmiddag, gezellig, maar jammer, ze hadden geen radler, geen rode wijn die op de kaart stond, na 1 bessen jenever besteld te hebben, geen tweede want het was op. Kaasplankje? 1 soort kaas zonder olijven.

57. Onlangs heerlijke tapas gegeten met een groep vrienden. Gezellig restaurant met uitstekende bediening die ons een goede wijn spijs combinatie had aanbevolen. Ondanks de extreme drukte uitstekende oplettende bediening en service!! Eten was snel en heerlijk!

Kortom: heerlijk eten, top service en dat alles voor een betaalbare prijs! Mensen stonden zelfs in de rij voor een plekje! Een flinke aanrader!

58. Vorige week een dagje Hattem op de planning staan! Het weer werkte helaas niet super mee, maar buiten op de bankjes hebben we genoten van een heerlijke cappuccino met appelgebak. Daarna zijn we het stadje even in geweest, maar al snel begon onze maag weer te knorren. Het weer was intussen opgeknapt en zodoende konden wij op het terras genieten van heerlijke lunch welke werd verzorgd door vlotte en vriendelijke serveerster!

Na de lunch nog naar de musea geweest in Hattem en uiteindelijk weer op het terras belandt! Het ging helaas enorm regenen en dus moesten we geëvacueerd worden naar binnen. Maar ook daar was alles goed voor elkaar en hebben we heerlijk genoten van een saté en schnitzel. Zeker voor herhaling vatbaar en aan te raden!!

59. Joop 11 punten

Deze zomer met mooi weer, samen met mijn vrouw op de fiets vanuit zwolle op het terras beland. Een keer iets anders dachten wij. We kwamen bij banka terecht het terras was afgeladen vol op 1 tafel na. Dat tafeltje werd gelijk schoongemaakt door een serveerster. "Meneer en mevrouw u wilt hier vast zitten? Welkom" zei ze, "waarmee mag ik u van dienst zijn." Eerste indruk perfect!
    Prijs/kwaliteit was goed; je betaalt wel wat maar je zit wel op een a-locatie. Een aanrader voor iedereen!

60. Laatst wezen eten met mijn familie. Het eten smaakte goed en we hoefden niet lang te wachten. Bediening was erg vriendelijk. Ik voelde me erg welkom. Het restaurant ziet er vanbinnen ook heel mooi en verzorgd uit. Een echte aanrader dus!

61. Margreeth

Wat jammer van onze lunch. Na een lange wandeling neergestreken op het terras om een lunch te gebruiken. We bestelden twee bruine bollen met zalm a 8,25 per stuk. Wat we opgediend kregen was beneden de maat. Het broodje was niet eens afgebakken. Geklaagd over de kwaliteit en de vriendelijke bediening nam direct onze kritiek serieus. Bij de tweede ronde kregen we ineens de zalm geserveerd op een smakeloze grijze bol. Het zag er niet uit, zeker voor die prijs een regelrechte afgang. We hebben onze ervaringen weer gedeeld met de bediening. Jammer van het geld. Voor ons dus nooit meer!

62. Janneke

Het eten is hier erg goed, de sfeer is erg gezellig .Wij komen beslist terug.

63. Zaterdag 15 feb eerste keer hier gegeten. Alles prima voor elkaar. Voor herhaling vatbaar.

64. 1 keer wezen eten en een paar keer op het terras gezeten. Eten was niet heel bijzonder, maar zeker ook niet slecht! Bediening verschilt nog al per keer maar over het algemeen bijdehand en niet super over komen! Het pand is mooi opgeknapt, maar mist de authentieke sfeer van oudheid (te nieuw). Eten/prijs, zeker niet slecht!

Al met al: leuk om overdag te zitten, maar avondeten voor mij niet! Personeel moet echt netter worden, maar zeker geen slechte zaak!

65. Wat 'n top grand café / restaurant. Na de koffie met een overheerlijke en originele wafel, geluncht. Toen wat gewinkeld in het gezellige Hattum en weer terug voor een kopje thee. Dat werd gevolgd door een wijntje en lekker hapje. En passant kwam de burgemeester ook nog langs, want er was tevens een receptie van het Voerman museum in de achterste gedeelte van het restaurant. Wat 'n gezellig team mensen en de broertjes doen het meer dan voortreffelijk. Een absolute aanrader - wij gaan zeker vaker komen en zullen ook beslist de diner kaart eens uitproberen. Jongens, heel veel succes met Banka - het is jullie meer dan gegund !!!!

66. Zomaar op woensdagavond even gaan eten in Hattem: in het voorste (café-) gedeelte van de zaak eerst een biertje gedronken en daarna heerlijk gegeten. Een drie gangen menu met karafje wijn voor 35 Euro, ruime porties en niet alledaagse combinaties.
    Goede sfeer, lekker eten, prima koffie, prettige prijs. Kortom: Helemaal goed!

Het "nét even anders" maken ze wel waar.