The Tower in Hasselt

1420933769 10
1461922280 10
1491199787 52

1. Brulmans Gilbert

1. Via Social Deal 3-gangenmenu gereserveerd met een upgrade naar 5 gangen (totaal zo’n 55 euro) in The Tower in Hasselt Ten eerste vond ik de zaak niet zo gezellig en zaten we erg dicht op elkaar. Een erg sfeerloos restaurant. Tooghangers met de hoop. Bij de aanwijzing naar de tafel kwamen we in een hoop fruit vliegjes te zitten. Dan de bediening... Zeer onvriendelijk en arrogant. Een oudere vrouw met bril is alles behalve geschikt om in zo’n zaak te werken, wat een onvriendelijke persoon tegen gewoon iedereen. Bij het opnemen van de bestelling kon het niet rap genoeg gaan. Zeer vreemd en onbeleefd. Toen we een tweede drankje bestelde, had ze eerst geen tijd, en dan zei ze meteen dat we enkel een flesje en geen nieuw glas kregen... De zaak was niet overdreven druk, en bijna alle tafeltjes hadden gereserveerd, dus dan kan je de nodige bediening voorzien. Na het hoofdgerecht een derde drankje bestellen durfden we bijna niet omdat ze ons en andere klanten al een paar keer afgesnauwd had. Zo een slechte bediening heb ik nog nooit ergens gehad. En dan het eten... Zeer zeer triestig... Weinig en heel basic. Ons voorgerecht waren kaaskroket een garnaal kroket op een vettig bord gelegd met 3 sprietjes sla. Totaal geen afwerking.!! Leg dan AUB niets erbij. Dan kregen we een piepklein bolletje ijs in een kommetje. En de de hoofdgerechten... dat was pas een afgang!! Na een uur wachten, zie maar de foto!!! Een stukje vlees van 100gr, piepklein en dun. Met een kommetje saus met twee stukjes champignons waarvoor ik dan ook nog 3 euro moest bijbetalen. Dit alles vergezeld met een handvol sla uit de zak droog zonder meer vergezeld met een kom kroketten die uit elkaar vielen! Nooit maar ook nooit heb ik dit meegemaakt. Bovendien zaten we ook nog plots tijdens het hoofdgerecht in het donker, blijkbaar een stroompannen. Voor ons was de maat vol, heb toen het etentje afgebroken en het dessert overgeslagen. Genoeg is genoeg!! Meteen afgerekend 22 euro en de zaak verlaten zonder meer. Het is iets omdat het Social Deal is dat het zo weinig en slecht moet zijn. We gaan hier nooit meer eten en het was zonde van het geld, ook al was het goedkoper! Dit is zeker ook geen reclame voor Social Deal!! Zie ook recensies aub!!

1,1
  2. Onze eerste kennismaking was zeer slecht, hadden gereserveerd voor 20/08/2017 .Kwamen daar aan en de zaak was gesloten (daar stond ik met mijn gasten).Nieuwe reservatie gemaakt voor 24/09/2017.Hen er nogmaals attent op gemaakt dat de zaak de eerste maal gesloten was, we kregen hierop een vage reactie dat het de schuld was van de virga jesefeesten.
    Op een tegemoetkoming moesten we niet hopen want daar spraken ze zelfs niet over. De vrouw die de bestelling kwam opnemen was niet zo beleefd. De rundercarpaccio was zeker geen runs en zonder pijnboompitten, de kaaskroketten was er maar één inplaats van twee, de steak was droog zonder saus en niet vermeld dat er geen saus bij was, uit de frieten liep het vet zo maar uit. We vroegen mayonaise en kregen een potje dat maar net genoeg was voor één persoon dat moest dienen voor vier personen, daar was dan noch geen lepeltje bij om uit te scheppen. We bestelden een tweede drank toen ze het hoofdgerecht brachten ,dit hebben we opnieuw moeten bestellen toen het gerecht al op was, want ze waren het zo maar vergeten. Maar goed dat ik dit diner via social deal had aangekocht, want als ik hier de volle pot had moeten voor betalen... Hier kom ik nooit meer.

3. Katrijn Verjans

Via Social Deal 5-gangenmenu gereserveerd voor 8 personen.

Dan de bediening... Zeer onvriendelijk en arrogant. Bij het opnemen van de bestelling kon het niet rap genoeg gaan. Er werd meteen gezegd dat we liefst zoveel mogelijk hetzelfde namen en ze beslisten dan ook nog voor ons dat we allemaal frietjes wilde. Zeer vreemd en onbeleefd.
    De zaak was niet overdreven druk, en bijna alle tafeltjes hadden gereserveerd, dus dan kan je indien nodig extra hulp voorzien. Na het hoofdgerecht een derde drankje bestellen durfden we bijna niet omdat ze ons en andere klanten al een paar keer afgesnauwd had.
    Zo een slechte bediening heb ik nog nooit ergens gehad.

En dan het eten... Zeer zeer triestig... Weinig en heel basic. Mijn voorgerecht waren 2 kaaskroketjes. Die wat je in de Aldi kan kopen. Daarbij lag 1 schijfje komkommer en een half kerstomaatje!! Leg dan AUB niets erbij.
    De andere hun voorgerecht was even triestig. En de de hoofdgerechten... Ook heel weinig en slecht klaar gemaakt. De steaks hebben ze moeten terug sturen omdat die zo goed als rauw waren (medium gevraagd), de lamskoteletten waren ook niet goed gebakken, de anderen hadden vis die je bijna niet op het bord zag liggen.

Het is iets omdat het Social Deal is dat het zo weinig en slecht moet zijn.

4. Onze ervaring in de tower was super! We hebben enorm genoten en een top service gehad van ieder personeelslid. Ons hebben ze er zeker als klant bij. Wij zullen deze zaak ook zeker aan al onze vrienden, familie en kennissen aanraden!

Top! En dankjewel tower!

Vriendelijke groeten,
    De familie Kinart.

5. Onze eerste kennismaking met The Tower in Hasselt was op z'n zachtst gezegd 'een bewogen belevenis'. Wanneer ik om iets voor 17u bel om te reserveren krijg ik van de mevrouw aan de andere kant van de lijn als antwoord "Vanavond? Da's nogal laat dat u belt om te reserveren, hè mevrouw!" Dat het personeel van The Tower niet op z'n mond is gevallen, zullen we later die avond nog aan den lijve ondervinden.

Bij aankomst worden we gevraagd om even te wachten aan de toog, omdat onze tafel nog niet vrij is. Er wordt ons echter niet gevraagd of we iets willen drinken terwijl we wachten. Korte tijd later worden we naar onze tafel gewezen, waar het ook weer enige tijd duurt vooraleer we iemand van de bediening aan onze tafel krijgen. We bestellen eerst een aperitief, nog geen 5 minuten later staat ons voorgerecht al op tafel, gegrilde scampi's met tartaar: 4 scampi's (gebakken, niet gegrild) waarvan 1 nauwelijks even groot als een rivierkreeftje... En als we dan toch detailkritiek aan het geven zijn: als ik een gin tonic bestel met pompelmoes verwacht ik geen 2 dikke stukken appelsien in m'n drankje, zeker niet voor die prijs (13,50€).

Vermits onze aperitief na het voorgerecht nog voor de helft vol is, vragen we om even te wachten met het brengen van het hoofdgerecht. Een klein uur later krijgen we onze steak aan tafel, correct gebakken overigens. Wanneer we een extra portie frietjes bijvragen krijgen we van een vriendelijke jonge kelner de mededeling dat dit helaas niet meer mogelijk is, de chef verwachtte immers geen extra bestellingen meer, men is bijgevolg de keuken al aan het poetsen en de friteuse is al stilgelegd. Op een zaterdagavond om 21u? Wanneer de zaak nog halfvol zit??

Als we ons ongenoegen laten blijken komt de gastvrouw aan onze tafel, ze vindt dat we gelijk hebben en gaat een extra portie frietjes voor ons regelen in de keuken. Plots staat de chef aan onze tafel om ons persoonlijk te komen melden dat, indien we nog frietjes willen, dit een kwartier zal duren omdat hij de friteuse opnieuw moet opstarten. Een koude steak met warme frietjes? Bedankt, maar nee bedankt. We antwoorden dat we dit eigenlijk niet oké vinden, waarop de chef plots uit z'n sloffen schiet. Hij heeft vandaag 150 man in de zaak gehad, hij verwijt ons gebrek aan respect, en als we nog frieten willen moeten we maar een pak friet gaan halen in de frituur aan de overkant! Nog nooit heb ik een chef zo tekeer zien én horen gaan tegen betalende klanten! Tot onze verbazing blijkt deze jongeman ook de eigenaar te zijn van deze zaak! Al 5 jaar! Een hele prestatie met zo'n attitude!

We hebben nog een dessert tegoed, maar zijn zodanig onaangenaam verrast door deze hele scène en de arrogantie van de chef dat we besluiten de zaak onmiddellijk te verlaten. Wanneer we gaan afrekenen aan de kassa blijkt een tegemoetkoming voor het gemiste dessert echter niet mogelijk omdat het een Social Deal aanbieding betreft. De chef loopt ons nog enkele keren voorbij en wanneer we hem persoonlijk aanspreken hierover barst de bom helemaal los. Hij vraagt ons om mee te komen naar de keuken "om de zaak verder af te handelen".

Jongen, als ik je één goede raad mag geven: if you can't take the heat, stay out of the kitchen en vooral: drop the attitude. Hoe jij je klanten behandelt is van een zeer laag niveau en getuigt vooral van hoogheidswaanzin. Doe vooral zo verder, je bent heel goed bezig om je zaak om zeep te helpen. Als zaakvoerder mag je 'fier' zijn op jezelf, als je personeel zich voor jouw kinderachtige en onredelijk gedrag moet komen excuseren.

Aan de rest van het overigens wel vriendelijke personeel zou ik zeggen: er zijn zoveel aangename en correcte horecabazen die wél respect tonen, ga eens horen of je dáár niet aan de slag kan!

6. Hallo,

Ik heb via social deal een 5gangenwild-diner voucher gekocht, dit leek veel belovend maar dat was het dus totaal niet. Ge komt eraan en ziet iedereen grote borden krijgen met mooie stukken vlees en salades en dan komt uw '5gangen menu'.

Eerst een portie sla met een stukje zalm op dat ge niet eens zag liggen, 1 hap en het was op. Dan kwam de soep waarvan op de site stond dat ge mocht kiezen uit verschillende soepen, als ge dan vraagt welke soepen er zijn, zeggen ze alleen een 'bouillon soepje' meer soep is er niet. Nu per vergissing was iemand anders de verkeerde soep komen brengen, een dikke zelfgemaakte tomaten soep met brood en boter….

Wanneer deze op is komt de man terug wat zei dat er alleen bouillon soep was, hij keek heel kwaad en gaf direct commentaar dat de bouillon soep waarschijnlijk op is (ja tuurlijk bouillonsoep is op dus er komt een dikke zelfgemaakte tomaten soep). Het was duidelijk dat we alleen 'zakjes soep' gingen krijgen.

Dan het hoofdgerecht. Op de site stonden verschillende soorten wildvlees waar ge uit kon kiezen, awel we hebben 4 kroketten en een stukje vlees gehad (nog niet zo groot als het vlees tussen een hamburger van de Mcdonald's). Het was schandalig!! Plus waren ze de peperroomsaus vergeten, toen dat gezegd werd kon ik een koffie krijgen als vervanging.

Tot slot het duo dessert, dat was dus een miezerige bol ijs.

En ineens schiet ons te binnen dat we maar een 4 gangendiner hebben gehad, dus vragen we aan het personeel waar onze 5de gang is. Dat waren ze dan ook nog vergeten! Dus we wouden het nog niet meer hebben, het was de moeite niet waard. Uiteindelijk vragen we of dit nu 100euro waard was, waarop de eigenaar van de Tower ongepast reageert dat als ze ons hetzelfde had moeten geven als de anderen, dat ze hun zaak konden sluiten en dat ze al 7euro aan social deal zelf moeten betalen etc.

Geloof mij als ge via socialdeal daar gaat eten, krijgt ge precies alleen de restjes van anderen wat hun bord niet op kregen. Dus het is zeker geen cadeau! Alleen geld verlies! The Tower doet hiermee niemand een cadeau alleen een teleurstelling naar mensen die dachten goed te gaan eten, gewoon schandalig!