Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hasselt verdeeld zijn.

1. Belgisch Hasselt

Een zeer grote aanrader voor iedereen. Zeer verzorgd, snelle bediening, prijs kwaliteit zeer goog in het vaandel. Zeer aan te raden voor toeristen die Hasselt bezoeken. Voor allen wat wils. Van snack tot zeer uitgebreid. Goede wijnen, zeer verzorcht aanbod.

Zeer aan te bevelen. Zeer snelle bediening. Echt Griekse gerechten. Zeer goed sfeer. Prijs kwaltijd zeer goed.

3. Eetcafé Hasselt

Brulmans Gilbert

1. Via Social Deal 3-gangenmenu gereserveerd met een upgrade naar 5 gangen (totaal zo’n 55 euro) in The Tower in Hasselt Ten eerste vond ik de zaak niet zo gezellig en zaten we erg dicht op elkaar. Een erg sfeerloos restaurant. Tooghangers met de hoop. Bij de aanwijzing naar de tafel kwamen we in een hoop fruit vliegjes te zitten. Dan de bediening... Zeer onvriendelijk en arrogant. Een oudere vrouw met bril is alles behalve geschikt om in zo’n zaak te werken, wat een onvriendelijke persoon tegen gewoon iedereen. Bij het opnemen van de bestelling kon het niet rap genoeg gaan. Zeer vreemd en onbeleefd. Toen we een tweede drankje bestelde, had ze eerst geen tijd, en dan zei ze meteen dat we enkel een flesje en geen nieuw glas kregen... De zaak was niet overdreven druk, en bijna alle tafeltjes hadden gereserveerd, dus dan kan je de nodige bediening voorzien. Na het hoofdgerecht een derde drankje bestellen durfden we bijna niet omdat ze ons en andere klanten al een paar keer afgesnauwd had. Zo een slechte bediening heb ik nog nooit ergens gehad. En dan het eten... Zeer zeer triestig... Weinig en heel basic. Ons voorgerecht waren kaaskroket een garnaal kroket op een vettig bord gelegd met 3 sprietjes sla. Totaal geen afwerking.!! Leg dan AUB niets erbij. Dan kregen we een piepklein bolletje ijs in een kommetje. En de de hoofdgerechten... dat was pas een afgang!! Na een uur wachten, zie maar de foto!!! Een stukje vlees van 100gr, piepklein en dun. Met een kommetje saus met twee stukjes champignons waarvoor ik dan ook nog 3 euro moest bijbetalen. Dit alles vergezeld met een handvol sla uit de zak droog zonder meer vergezeld met een kom kroketten die uit elkaar vielen! Nooit maar ook nooit heb ik dit meegemaakt. Bovendien zaten we ook nog plots tijdens het hoofdgerecht in het donker, blijkbaar een stroompannen. Voor ons was de maat vol, heb toen het etentje afgebroken en het dessert overgeslagen. Genoeg is genoeg!! Meteen afgerekend 22 euro en de zaak verlaten zonder meer. Het is iets omdat het Social Deal is dat het zo weinig en slecht moet zijn. We gaan hier nooit meer eten en het was zonde van het geld, ook al was het goedkoper! Dit is zeker ook geen reclame voor Social Deal!! Zie ook recensies aub!!

1,1
  4. Eetcafé Hasselt

Onze eerste kennismaking was zeer slecht, hadden gereserveerd voor 20/08/2017 .Kwamen daar aan en de zaak was gesloten (daar stond ik met mijn gasten).Nieuwe reservatie gemaakt voor 24/09/2017.Hen er nogmaals attent op gemaakt dat de zaak de eerste maal gesloten was, we kregen hierop een vage reactie dat het de schuld was van de virga jesefeesten.
    Op een tegemoetkoming moesten we niet hopen want daar spraken ze zelfs niet over. De vrouw die de bestelling kwam opnemen was niet zo beleefd. De rundercarpaccio was zeker geen runs en zonder pijnboompitten, de kaaskroketten was er maar één inplaats van twee, de steak was droog zonder saus en niet vermeld dat er geen saus bij was, uit de frieten liep het vet zo maar uit. We vroegen mayonaise en kregen een potje dat maar net genoeg was voor één persoon dat moest dienen voor vier personen, daar was dan noch geen lepeltje bij om uit te scheppen. We bestelden een tweede drank toen ze het hoofdgerecht brachten ,dit hebben we opnieuw moeten bestellen toen het gerecht al op was, want ze waren het zo maar vergeten. Maar goed dat ik dit diner via social deal had aangekocht, want als ik hier de volle pot had moeten voor betalen... Hier kom ik nooit meer.

Samen met vrienden (11 mensen ) gaan eten op zondag. Eten is goed...enkel de bediening is rotslecht.
    Eigenares is redelijk onbeschoft.

6. Eetcafé Hasselt

Katrijn Verjans

Via Social Deal 5-gangenmenu gereserveerd voor 8 personen.

Dan de bediening... Zeer onvriendelijk en arrogant. Bij het opnemen van de bestelling kon het niet rap genoeg gaan. Er werd meteen gezegd dat we liefst zoveel mogelijk hetzelfde namen en ze beslisten dan ook nog voor ons dat we allemaal frietjes wilde. Zeer vreemd en onbeleefd.
    De zaak was niet overdreven druk, en bijna alle tafeltjes hadden gereserveerd, dus dan kan je indien nodig extra hulp voorzien. Na het hoofdgerecht een derde drankje bestellen durfden we bijna niet omdat ze ons en andere klanten al een paar keer afgesnauwd had.
    Zo een slechte bediening heb ik nog nooit ergens gehad.

En dan het eten... Zeer zeer triestig... Weinig en heel basic. Mijn voorgerecht waren 2 kaaskroketjes. Die wat je in de Aldi kan kopen. Daarbij lag 1 schijfje komkommer en een half kerstomaatje!! Leg dan AUB niets erbij.
    De andere hun voorgerecht was even triestig. En de de hoofdgerechten... Ook heel weinig en slecht klaar gemaakt. De steaks hebben ze moeten terug sturen omdat die zo goed als rauw waren (medium gevraagd), de lamskoteletten waren ook niet goed gebakken, de anderen hadden vis die je bijna niet op het bord zag liggen.

Het is iets omdat het Social Deal is dat het zo weinig en slecht moet zijn.

7. Eetcafé Hasselt

Onze ervaring in de tower was super! We hebben enorm genoten en een top service gehad van ieder personeelslid. Ons hebben ze er zeker als klant bij. Wij zullen deze zaak ook zeker aan al onze vrienden, familie en kennissen aanraden!

Top! En dankjewel tower!

Vriendelijke groeten,
    De familie Kinart.

8. Eetcafé Hasselt

Onze eerste kennismaking met The Tower in Hasselt was op z'n zachtst gezegd 'een bewogen belevenis'. Wanneer ik om iets voor 17u bel om te reserveren krijg ik van de mevrouw aan de andere kant van de lijn als antwoord "Vanavond? Da's nogal laat dat u belt om te reserveren, hè mevrouw!" Dat het personeel van The Tower niet op z'n mond is gevallen, zullen we later die avond nog aan den lijve ondervinden.

Bij aankomst worden we gevraagd om even te wachten aan de toog, omdat onze tafel nog niet vrij is. Er wordt ons echter niet gevraagd of we iets willen drinken terwijl we wachten. Korte tijd later worden we naar onze tafel gewezen, waar het ook weer enige tijd duurt vooraleer we iemand van de bediening aan onze tafel krijgen. We bestellen eerst een aperitief, nog geen 5 minuten later staat ons voorgerecht al op tafel, gegrilde scampi's met tartaar: 4 scampi's (gebakken, niet gegrild) waarvan 1 nauwelijks even groot als een rivierkreeftje... En als we dan toch detailkritiek aan het geven zijn: als ik een gin tonic bestel met pompelmoes verwacht ik geen 2 dikke stukken appelsien in m'n drankje, zeker niet voor die prijs (13,50€).

Vermits onze aperitief na het voorgerecht nog voor de helft vol is, vragen we om even te wachten met het brengen van het hoofdgerecht. Een klein uur later krijgen we onze steak aan tafel, correct gebakken overigens. Wanneer we een extra portie frietjes bijvragen krijgen we van een vriendelijke jonge kelner de mededeling dat dit helaas niet meer mogelijk is, de chef verwachtte immers geen extra bestellingen meer, men is bijgevolg de keuken al aan het poetsen en de friteuse is al stilgelegd. Op een zaterdagavond om 21u? Wanneer de zaak nog halfvol zit??

Als we ons ongenoegen laten blijken komt de gastvrouw aan onze tafel, ze vindt dat we gelijk hebben en gaat een extra portie frietjes voor ons regelen in de keuken. Plots staat de chef aan onze tafel om ons persoonlijk te komen melden dat, indien we nog frietjes willen, dit een kwartier zal duren omdat hij de friteuse opnieuw moet opstarten. Een koude steak met warme frietjes? Bedankt, maar nee bedankt. We antwoorden dat we dit eigenlijk niet oké vinden, waarop de chef plots uit z'n sloffen schiet. Hij heeft vandaag 150 man in de zaak gehad, hij verwijt ons gebrek aan respect, en als we nog frieten willen moeten we maar een pak friet gaan halen in de frituur aan de overkant! Nog nooit heb ik een chef zo tekeer zien én horen gaan tegen betalende klanten! Tot onze verbazing blijkt deze jongeman ook de eigenaar te zijn van deze zaak! Al 5 jaar! Een hele prestatie met zo'n attitude!

We hebben nog een dessert tegoed, maar zijn zodanig onaangenaam verrast door deze hele scène en de arrogantie van de chef dat we besluiten de zaak onmiddellijk te verlaten. Wanneer we gaan afrekenen aan de kassa blijkt een tegemoetkoming voor het gemiste dessert echter niet mogelijk omdat het een Social Deal aanbieding betreft. De chef loopt ons nog enkele keren voorbij en wanneer we hem persoonlijk aanspreken hierover barst de bom helemaal los. Hij vraagt ons om mee te komen naar de keuken "om de zaak verder af te handelen".

Jongen, als ik je één goede raad mag geven: if you can't take the heat, stay out of the kitchen en vooral: drop the attitude. Hoe jij je klanten behandelt is van een zeer laag niveau en getuigt vooral van hoogheidswaanzin. Doe vooral zo verder, je bent heel goed bezig om je zaak om zeep te helpen. Als zaakvoerder mag je 'fier' zijn op jezelf, als je personeel zich voor jouw kinderachtige en onredelijk gedrag moet komen excuseren.

Aan de rest van het overigens wel vriendelijke personeel zou ik zeggen: er zijn zoveel aangename en correcte horecabazen die wél respect tonen, ga eens horen of je dáár niet aan de slag kan!

An

Gisteren heb ik hier met 5 vriendinnen heerlijk ontbeten! Ik had zelf gekozen voor grootmoeders ontbijt en hou niet zo van hartige pannenkoeken, dus vroeg of het spek en ei op een apart bordje gebracht kon worden en dat was helemaal geen probleem.
    Super vriendelijke, attente en oplettende bediening. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en of we misschien nog iets te drinken wensten (zonder opdringerig te zijn). Bij de reservering had ik doorgegeven dat 1 persoon (ikzelf) geen noten mocht eten o.w.v. een allergie. Bij het opdienen van extra brood werd door de bediening expliciet gevraagd wie de notenallergie had, want er was bepaald brood waarin noten waren verwerkt. Super! Voor mij werd vervolgens brood in een apart mandje gebracht.
    Het was er ook erg druk, dus maar goed dat we gereserveerd hadden! Binnen was het een beetje te warm, maar dat kwam misschien omdat we ons extra warm hadden aangekleed o.w.v. het koude weer en de geplande wandeling na het ontbijt. Verder wel een heel gezellige inrichting.
    Kortom: ik vond het top! We hebben heel erg genoten van ons ontbijt bij De Coeckepanne, een aanrader!

10. Belgisch Hasselt

Zware teleurstelling, dit restaurant. Bediening was veel te familiair, wachttijd tussen gerechten veel te lang, het eten zeer zeer matig, weinig bijzonders. En de prijs absoluut niet waard. Ik heb vooral geleefd van de broodjes die constant werden aangebracht. Met honger van tafel gegaan na 4 gangen. Nooit meer! Geen aanrader!

Voor de verjaardag van mijn vrouwtje vond ik het een goed idee als verrassing gastronomisch te gaan eten in het restaurant waar we elkaar leerden kennen in 2011.
    Echter dit was totaal niet gastronomisch en zelfs minder dan de betere brasserie.
    Onbegrijpelijk (nieuwe kok zeker?) ondanks de vriendelijke bediening en de lekkere wijn. Voorgerecht: St.Jacobsvrucht met rauwe knolselder, biet en wortel. Visgerecht: Stukje zalm met een sausje (dit viel nog mee), hoofdgerecht: eend met wat witloof en 1 pijltje wortel en kroketjes (droog en geen saus !?). Dessert: chocolade, sorbet en een vrucht (kleverig en bitterig): dit was gewoon totaal niet lekker. Dit verjaardagsetentje was culinair een totale fiasco ! Trouwens ook niets voorzien voor de jarige (ondanks gemeld aan de telefoon): een koffietje was al een mooie geste geweest !

We kwamen hier om borrelgarnituur te eten. De bittergarnituur was echter niet gaar! Dit gold zowel voor de mini snacks als voor de mini loempia's. De bediening gaf dezelfde bittergarnituur na een tweede frituren terug zonder enige vorm van excuses.
    Overigens was de bediening ook niet echt vriendelijk.

Nele Gommers

An

Eind mei ben ik hier met een groepje vriendinnen geweest. Bij binnenkomst roken we meteen de kaasgeur. Langs de ene kant natuurlijk te begrijpen, langs de andere kant is misschien een beter afzuigsysteem nodig? Ik weet niet meteen of dat mogelijk is en uiteindelijk denk ik dat zo'n geur in de meeste fonduehuisjes wel te verwachten is.

Het eten was heel lekker en meer dan voldoende. Wij hadden gekozen voor de combinatie vleesfondue & de raclette voor de hele tafel (er was ook nog visfondue, "fondue Chinoise Suisse", kaasfondue, tatarenhut en uiteraard chocoladefondue). We kregen er ook lekkere, rustieke krielaardappeltjes in schil bij, leuk gepresenteerd in zo'n karton-met-jutte-zak. Ook de saladebar was oké, vooral omdat er standaard geen dressing op zat, dus je kon zelf kiezen of je dit wel/niet wilde. Er was onder andere sla, komkommer, wortel, witte kool, zilveruitjes, maïs, bicky-uitjes, stokbrood...

De bediening is vriendelijk, maar had gerust wat vaker aan tafel mogen komen. We hadden namelijk een paar keer lege glazen en waren dan een beetje aan het zoeken naar rondkijkende bediening om te seinen dat we nog iets wilden bestellen. Als de bediening wat zichtbaarder was geweest of wat vaker aan tafel was gekomen, hadden we waarschijnlijk wat meer drinken genuttigd.

Al bij al wel een leuk zaakje om eens een keertje gezellig te fonduen.

karin lohse

men.

Een geweldig mooi verzorgt hotel alles erop en eraan met een prettig restaurant met een mega uitzicht over de stad. Hier hebben ze heerlijke drankjes en hapjes ook de menukaart is perfect. Het personeel is gezellig.
    Iets om zeker weer eens heen te gaan.

17. Eetcafé Hasselt

Hallo,

Ik heb via social deal een 5gangenwild-diner voucher gekocht, dit leek veel belovend maar dat was het dus totaal niet. Ge komt eraan en ziet iedereen grote borden krijgen met mooie stukken vlees en salades en dan komt uw '5gangen menu'.

Eerst een portie sla met een stukje zalm op dat ge niet eens zag liggen, 1 hap en het was op. Dan kwam de soep waarvan op de site stond dat ge mocht kiezen uit verschillende soepen, als ge dan vraagt welke soepen er zijn, zeggen ze alleen een 'bouillon soepje' meer soep is er niet. Nu per vergissing was iemand anders de verkeerde soep komen brengen, een dikke zelfgemaakte tomaten soep met brood en boter….

Wanneer deze op is komt de man terug wat zei dat er alleen bouillon soep was, hij keek heel kwaad en gaf direct commentaar dat de bouillon soep waarschijnlijk op is (ja tuurlijk bouillonsoep is op dus er komt een dikke zelfgemaakte tomaten soep). Het was duidelijk dat we alleen 'zakjes soep' gingen krijgen.

Dan het hoofdgerecht. Op de site stonden verschillende soorten wildvlees waar ge uit kon kiezen, awel we hebben 4 kroketten en een stukje vlees gehad (nog niet zo groot als het vlees tussen een hamburger van de Mcdonald's). Het was schandalig!! Plus waren ze de peperroomsaus vergeten, toen dat gezegd werd kon ik een koffie krijgen als vervanging.

Tot slot het duo dessert, dat was dus een miezerige bol ijs.

En ineens schiet ons te binnen dat we maar een 4 gangendiner hebben gehad, dus vragen we aan het personeel waar onze 5de gang is. Dat waren ze dan ook nog vergeten! Dus we wouden het nog niet meer hebben, het was de moeite niet waard. Uiteindelijk vragen we of dit nu 100euro waard was, waarop de eigenaar van de Tower ongepast reageert dat als ze ons hetzelfde had moeten geven als de anderen, dat ze hun zaak konden sluiten en dat ze al 7euro aan social deal zelf moeten betalen etc.

Geloof mij als ge via socialdeal daar gaat eten, krijgt ge precies alleen de restjes van anderen wat hun bord niet op kregen. Dus het is zeker geen cadeau! Alleen geld verlies! The Tower doet hiermee niemand een cadeau alleen een teleurstelling naar mensen die dachten goed te gaan eten, gewoon schandalig!

18. Italiaans Hasselt

Al verschillende keren gaan eten en telkens zeer lekker. De pizza Angelo is een aanrader. Prijs kwaliteit een goede en veilige keuze.

19. Italiaans Hasselt

Onze ervaring was beneden alle peil!

We zaten op de bovenste etage, de bediening daar gebeurde door 1 iemand, die zeer onvriendelijk was! Met een lang gezicht kwam ze onze bestelling opschrijven, het duurde "eeuwen" tot we een simpele croque op tafel hadden en die stelde dan nog niks voor! Een blaadje sla erbij en wat geraspte wortelen... dat was het! Een vriendin had carpaccio... droog! Geen dressing of olijfolie en serieus verlepte sla... héél duur voor wat het was, nog niet de helft van zijn prijs waard!!

Er zaten nog 2 gezinnen vlakbij waarvan 1 met een klein kindje, de vader vroeg beleefd een kinderstoeltje waarop hij als antwoord kreeg "met kinderen komen ze normaal niet boven zitten"... het zat beneden notabene helemaal vol en de kinderstoel stond boven aan de aandere kant van de zaal, maar de dienster, als ik dat al zo kan noemen, weigerde gewoon om hem te geven! Klantenrespect beneden alle peil!!

Mocht de eigenaar dit lezen... de datum waarop dit alles plaats vond was 21 december 2014, dus makkelijk na te gaan welk onbekwaam personeelslid er toen boven dienst had. Mede door haar gedrag zien ze ons daar nooit meer terug!

20. Italiaans Hasselt

Goris Kat

21. Belgisch Hasselt

An

Deze zomer hebben we hier met vriendinnen een leuke reünie gehouden. We zaten op het terras vooraan omdat we met zoveel waren. Klein nadeel hiervan was dat we helaas in de volle zon zaten en op het randje van het terras, a.k.a. het randje van de weg. Gelukkig passeerden er niet zoveel auto's en als dit toch gebeurde, reden ze erg traag aangezien het centrum Hasselt is.

Het eten was best lekker en aan een schappelijke prijs voor centrum Hasselt. De porties waren ook best groot! Zelf had ik de macaroni met kaas en hesp, die lekker gegratineerd was en nog erg heet. Mijn vriendinnen hadden dan weer andere dingen besteld zoals bijvoorbeeld videe, een hamburger, varkenshaasje, kip en een salade met kip. De bediening was vriendelijk, hoewel de gemaakte grapjes soms wat vreemd overkwamen.

22. Italiaans Hasselt

Ongeïnspireerde keuken, ongezouten pasta, gamba's besteld, platgekookte scampi's ontvangen, geen olijfolie op de pasta, parmesan in een aluminium strooivaatje verwacht je niet in een restaurant waar je 16 euro voor een pasta betaalt, slierten spaghetti uit een ander gerecht tussen de bestelde rigatoni, de rigatoni kleefde volledig aan mekaar. Vlug betalen, want er stond reeds een volgende reservatie te wachten. Bediening deed zijn best, maar kwam eerder onprofessioneel over.
    Mooi ingericht, trendy restaurantje maar zeer ongedefinieerd wat de keuken betreft.

23. Italiaans Hasselt

Over het eten niet echt te klagen. Wel over de service: Een klein glaasje wijn en er wordt daar duidelijk onderscheid gemaakt tussen vaste klanten en passanten!! Kan volgens ons echt niet. Daarbij wilde ze nu ineens geen kredietkaart aanvaarden terwijl het de vorig keer wel kon?!!

24. Eetcafé Hasselt

John Roussard

Reeds enkele malen iets gegeten. Lekkerste broodjes ooit gegeten. Vlotte, attente en super vriendelijke bediening. Mooi terras.

Een aanrader voor wie gesteld is op vers en gezond!

25. Italiaans Hasselt

We hebben 80 minuten moeten wachten op de verkeerde pizza. Na 90 minuten eindelijk wat we gevraagd hadden.
    Salade Rossi is een waterige hap met een krop krulsla, 3 droge scampi's, 1 schijfje komkommer, 1 aardbei, 3 schilfers Parmesaanse kaas en 4 flinters Parmesaanse ham. Totaal smaakloos en fantasieloos.
    De Tortellini was niet gaar gekookt.

Goed voor een éénmalig bezoek.

Fijn om te vertoeven, eten gewoon wat lekkers te drinken en gezellig bijkletsen met familie en vrienden. Ga steeds graag terug.

28. Belgisch Hasselt