Nieuwste foto's in Hasselt

1. Souvereyns Martine's profielfoto
    Souvereyns Martine heeft een recensie geschreven voor Otoro
    Internationaal Hasselt

Souvereyns Martine

Zoals steeds, het is nu de 4e maal, zijn mijn zus en ik, supercontent. Van het begin tot het einde is het af. Het lunchmenu is werkelijk heerlijk, de wijnen subliem. Wij zijn telkens verbaasd en verrast. De gastvrouw is een schat van een dame. Alsook het keukenpersoneel dat zeker een pluim verdiend. Ja, en de chef, dat is een crème van een man. Zeker een aanrader. En ja, in januari komen we terug. Tot binnenkort.

2. Vivian's profielfoto
    Vivian heeft een recensie geschreven voor La Vera Pizza

PAS OP MET NOTENALLERGIE!!!

Een gewone pizza magarita besteld. Deze driekwart opgegeten, maar er bleek achteraf een walnotensaus over heen te zitten! Dit niet geproefd. Hier erg ziek van geweest. Helaas was ik op een verjaardag, waarbij de pizza’s besteld waren, ik heb toen niet doorgegeven dat ik een notenallergie heb. Dit doe ik eigenlijk ook nooit bij een pizzeria, want een pizza met noten heb ik nog nooit gehad. Ik zeg ook niet bij de snackbar dat ik een notenallergie heb, dan bestel ik gewoon geen patatje oorlog… volgende dag heb ik de kok van de pizzeria opgebeld en gezegd wat er is voorgevallen. Ik heb hem geattendeerd dat het niet staat aangegeven op de website dat er op deze pizza noten zit. En dit ook erg gevaarlijk kan zijn voor mensen met een noten allergie. Het is nu bijna 2 weken geleden en zie nog geen aanpassing op de website. Ik vind dit waardeloos, want dit kan gewoon niet!!!

3. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Otoro
    Internationaal Hasselt

Met serieuze verwachtingen richting Hasselt voor een kennismakingslunch bij een jonge ambitieuze chef die samen met zijn vrouw onlangs zijn gestart met hun eigen restaurant. De ligging is kort langs de snelweg en parkeren kan voor de deur, prima.
    Gevestigd in een wit pand waarop duidelijk het logo prijkt. Je komt binnen bij de bar waarachter de “open” keuken, links langs de muur de keurig ingedekte tafels met fijne kuipstoelen, achterin een grote ronde tafel met wijn klimaatwand.

Ik mocht een tafeltje kiezen en dat werd er een aan het raam, fijn. Als aperitief startte ik met de eerste begeleider, een heerlijke Dorsheim Riesling 2016 van Joh. Bapt. Sch­āfer gepresenteerd door de mannequin in prachtige malachiet groene jurk. Ernaast een amuse trio. Om te starten een gouden parel van ganzenlever waarop een dotje kersengel, citrusgel en chocolade parels, verrukkelijk.
    Een krokante cannelloni van filodeeg gevuld met (witte) albacore tonijn afgewerkt met avocadocrème en groene kruidenblaadjes. Verfijnde smaken met uitstekende textuur.
    In het zwarte schaaltje de sappige mosselen met zilte groentjes, mosterdzaadjes en een schepje kaviaar. Een delicatesse.

Door met het gouden ei met complexe vulling. Als basis couscous waarop blokjes zacht gegaard buikspek in pompoencrème afgedekt met een hartige crème van pecorino, luxe afgewerkt met kaviaar en cressjes. Ieder hapje smaakte anders, prima.

De Riesling werd bijgeschonken waarna de chef de eerste gang presenteerde. Op een geperforeerd bord een rol van dunne plakken hamachi gevuld met hamachi tartaar waarop dunne plakken rammenas, komkommer, groene appel en hijiki (bruinwieren), aan tafel aangevuld met een heerlijke zoetzure dressing. Verfijnde smaken met frisse accenten en prima texturen die naadloos aansloten bij de heerlijke Riesling. (9)

Door met een Nico Weiss van Jürgen Ellwanger, een blend van Kerner en Pinot Blanc gerijpt in grote houten vaten. Redelijk complex met tonen van geel fruit en aangename mineraliteit. Op een van mijn favoriete borden een hele strakke oogstrelende presentatie. Een hele dikke langoustine staart met quenelle kaviaar, ernaast een bulgursalade omwikkeld met dunne plakken o-torro waarop avocadocrème, sojabonen, dille takjes bestrooid met furikake, aan tafel afgewerkt met een hartige ponzu vinaigrette. Ik vond het het lekkerst om de combinaties aparte te eten. De vinaigrette was perfect bij de verrukkelijke langoustine waarbij de wijn keurig in balans was, toppie. (9,25)

Door met een klassieke Mâcon-Péronne 2021 van Domaine du Mont-Epin, floraal aroma, sappig in de mond met verfijnde zuren en subtiele romigheid. Ernaast een tweetraps gerecht. Om te starten een bruingebakken coquille in een heerlijke langoustine bisque verrijkt met de corail van de coquille. Ernaast een tartelette met blokje ganzenlever, stukjes gerookte paling, blokjes aardpeer, plakjes biet, kaviaar, eikenbladsla en takjes dille. Verfijnde pure smaken en een hele complexe mondvullende afsluiter. De Chardonnay kwam het best tot zijn recht naast de coquille. (8,75)

Over naar rood met een Côtes du Rhône reserve 2020 van het gerenommeerde huis Perrin. Transparant diep robijnrood en in de mond tonen van rode en zwarte bes, subtiel pepertje en in de afdronk soepele tannines. Op een speciaal wit bord (wat leek op een slecht gerepareerd bord) het wildgerecht. Bruingebakken hazenrugfilet met ernaast een stukje pastinaak, mini courgette, takje broccoli, plakjes rode biet, dotjes wortelcrème en stukjes hijiki, afgewerkt met de eigen jus en dille olie. De haas was keurig gegaard, niet zo heel hoog op smaak wel een hele zachte textuur, precies zoals ik hem het liefste nuttig. Ernaast keurige bereidingen met pure smaken. De dille olie verzorgde een aangenaam accent. De wijn was keurig in balans. (8,75)

Als afsluiter een fris dessert waarbij helaas geen dessertwijn werd geschonken. Verschillende structuren van komkommer, kiwi, basilicum en tropisch citrusfruit, waarbij kleine makarons en takjes dille, aan tafel overgoten met een hele frisse transparante saus. Frisse smaken met uitstekende texturen, prima. (8,25)

Bediening was zeer goed verzorgd door een jong team in een uitverkochte zaak.

Samengevat was het een hele mooie beleving. Verfijnde gerechten opgebouwd met luxe ingrediënten en veel smaakbeleving gepresenteerd op mooi servies. Ernaast keurig geselecteerde wijnen in prachtig glasserviece. Dit in een huiselijke ambiance. Het is helemaal onze stijl en we voegen ze meteen toe aan onze lijst van favorieten. Bedankt.

4. Gerard's profielfoto
    Gerard heeft een recensie geschreven voor Lento
    Vegetarisch Hasselt

Gerard

Een restaurant dat van Michelin 3 sterren krijgt is niet alleen een omweg, maar zelfs de reis waard om er te eten. Dit is Lento voor mij.

Vegan, verrassend en verrukkelijk, wat een geweldige combinatie!

Het menu is een maand geldig en bestaat uit 2 keuzes voor elk voor-, hoofd- en nagerecht. Bij je bestelling voor drinken geef je door of je 3 of 4 gangen wilt. Bij 4 gangen krijg je beide voorrechten en verder kies je bij elke gang wat je het meeste aanspreekt.

We werden verrast met een hapje vooraf wat geïntroduceerd werd als een "explosie van appel". Ze weten wel hoe ze dingen kleurrijk moesten brengen dacht ik nadat ik een slok van mijn "parelend" water nam en me klaarmaakte voor deze hap. De buitenkant die licht krakend uiteen viel als een heel dun laagje chocolade zodra ik mijn mond sloot maakte plaats voor een golf van een mousse met een heerlijk fris zoetzure groene appelsmaak. Dus DAT is een smaakexplosie! Wow.

De paprikasoep met sriracha was wat saai om te fotograferen, maar zeker niet om te eten. Perfecte balans en geen enkele hap eentonig. Net als een goed boek waar je liever geen einde aan ziet komen probeerde ik elke hap zo lang mogelijk uit te rekken om langer te kunnen genieten. Dat viel nog niet mee, want als je meer en sneller eet is de ervaring misschien korter maar wel intenser.

De gepekelde watermeloen met sesam-yuzu dressing was wel echt een prachtige combinatie voor de ogen en smaakpapillen.

De rijstnoodles met langzaam gegaarde wortel en rode curry werden geserveerd in een diepe kom en lastig naar boven in mijn mond te krijgen met mes en vork. Mijn lepel was met de praktisch leeggelikte soepkom opgehaald en de glibberige smaakwonderen wisten zich telkens van mijn vork af te maneuvreren. Het is een manier om langer van je eten te genieten, maar het gevecht met de volgende hap haalt de aandacht wat weg van de sensatie in je mond. De sensatie die keihard zijn best aan het doen is om je te laten afvragen hoe deze hap van precies hetzelfde gerecht nu nog lekkerder kan zijn dan de vorige.

Het zachte sorbet ijs van het toetje smaakte zo geweldig naar appel alsof een hele appelboom inclusief de zon en lente gecomprimeerd en afgekoeld waren tot deze bol heerlijkheid op mijn bord. De frisse smaak contrasteerde perfect met de fermere structuur van de beignets van vlierbloesem.

De bonbon bij de koffie bevatte een complete framboos (en mijn eerste van het jaar) en hier verwonderde ik mij zo over dat ik hem al half had afgehapt voordat ik een foto had kunnen nemen.

75,- in totaal voor 2 personen, superaardige bediening en uitmuntend eten is voor mij de reis zeker waard.

5. Lore's profielfoto
    Lore heeft een recensie geschreven voor Hawaiian Poké Bowl

Super gezellige en mooie zaak en het eten is enorm lekker! Wij bestellen wekelijks en nog nooit te klagen gehad. Altijd vers, meer dan voldoende, vriendelijk personeel en alles op tijd klaar.

6. Maria's profielfoto
    Maria heeft een recensie geschreven voor Rossi
    Italiaans Hasselt

De pizzeria ziet er goed uit maar de service laat veel te wensen over (erg arrogant en onbeleefd).
    Niet aan te raden dus.

3,5
  7. Remus's profielfoto
    Remus heeft een recensie geschreven voor BBC
    BBC
    Lunchroom Hasselt

Gewoon super leuk. Best eggs Benedict ever.

8. Joris's profielfoto
    Joris heeft een recensie geschreven voor The Tower

Wij hadden een bon via vakantieveilingen voor een 4-gangenmenu voor twee personen. Deze moesten we via de site van vakantieveilingen reserveren. Telefonisch heb ik gevraagd of het mogelijk was om de kids mee te brengen. Dit was geen probleem. We zijn vriendelijk onthaald en werden quasi onmiddellijk naar onze tafel begeleid. Ondanks de enorme drukte werden we vrijwel onmiddellijk bediend. Het varkenshaasje dat ik besteld had was zeer lekker en zeer mals. De videe, die we voor onze kinderen besteld hadden, was ook zeer lekker. Toen we ons dessert kregen, werden we aangenaam verrast. We hadden eigelijk maar recht op 2, maar de kinderen kregen ieder ook één van het huis. Het personeel, inclusief de bazin, waren zeer vriendelijk en het is zeker de moeite waard om nog eens terug te gaan.

9. Rita's profielfoto
    Rita heeft gereageerd op een recensie van The Tower

100% gelijk. Wij hebben hetzelfde meegemaakt.

10. Rita's profielfoto
    Rita heeft een recensie geschreven voor The Tower

Dit was de derde keer en ook de laatste keer dat wij daar gaan eten. Zeer teleurgesteld. Had steak besteld, maar was niet gebakken wat ik wilde, had de bediening daar over gesproken en ze had de steak terug meegenomen. Iets later kreeg ik het terug, maar was niet te eten, ze hadden de steak in de microgolf gestoken, droog en hard. Echt zonde van het geld.
    Mijn tip, niet gaan eten er zijn betere plaatsen.

1,6
  11. Stefan Vanderlinden's profielfoto
    Stefan Vanderlinden heeft een recensie geschreven voor The Tower

Alleen het drinken was goed van smaak. De rest was afschuwelijk! Voor ons de eerste en laatste keer.
    Tip voor de kok: Proef je eten alvorens deze te bedienen. De kreeftensoep was zeer slecht. Ook de rest van het eten was smaakloos en slecht.
    Tip voor de serveerster: Volg een cursus "hoe tactvol omgaan met klanten". Ze was soms zeer onbeleefd en niet tactvol.

1,4
  12. wessel's profielfoto
    wessel heeft een recensie geschreven voor The Tower

Nooit meer!

Start met geen mogelijkheid om buiten te zitten, echter is er achteraan een openluchtterras waar maar liefst een 10tal tafels staan. Dit dient bij temperaturen van +35graden als rokersruimte?!

Ook worden er binnen geen maatregelen getroffen om de temperatuur draaglijk te houden, geen wind doorstroom geen waaiers of mobiele airco's niets. Gevolg buiten 35graden binnen 40.

Wij hadden om 19:30u gereserveerd en om 20:30u ons voorgerecht gekregen. Hierna zat er nog maar eens 40min tussen alvorens ons hoofdgerecht arriveerde. Tijdens heel dit gebeuren hebben we tot 2× toe ons drinken dubbel moeten bestellen om daar dan nadien nog een half uur op te moeten wachten. (Geen onderbevolking 3 mensen aanwezig)

vervolgens kreeg ik mijn hoofdgerecht, scampi's 3 stuks in een hoop saus 3! Dit was voor mij echt de druppel. Had hier kroketten bij gevraagd, die ik nadien nog eens besteld heb en nooit aan tafel gebracht zijn.

Bij het betalen zaten er dan ook nog eens onregelmatigheden in de afrekening!
    Pure waste of time and money!

13. Viv's profielfoto
    Viv heeft een recensie geschreven voor The Tower

Dit was de derde keer en ook de laatste keer dat wij daar gaan eten. De oudere vrouw die opdiende was zeer onbeschoft. Iedere keer is haar excuus dat het te druk is en ze met te weinig personeel zijn. De klant moet daar niet onder lijden. Toen we binnen kwamen riep ze vanaf de toog wat we wilden drinken. Ik zei een grote fles spa bruis en kreeg een karaf water met weinig gazuus in, waar we 8€ voor betaalde. We hadden een twee gangen met mosseldiner via social deal. Half gevuld potje met een klein bakje frit kregen we. Ze kwam niet kijken of het in orde was en konden geen frieten bij bestellen. We vroegen of we nog een drank konden bestellen en dan zei ze, nu geen tijd ik ben een bestelling aant opnemen, terwijl ze ons de mosselen bracht. Dan heeft een jonge ober onze drank komen opnemen, maar die drank is nooit gebracht. Toen ik afrekende zei de vrouw, alleen een watertje gedronken? Was alles naar wens? En dan zei ik dat we in de vergeet hoek zaten. Dit hoorde ze niet graag en snauwde, zie je dan niet dat het druk is! Ze leven van de sociaal deals en kunnen het niet aan. Er staat op de bon dessert van de chef, maar iedereen krijgt twee kleine bollen vanille ijs met een streepje chocolade. Noem het dan gewoon een ijsje.

14. Vandevelde Guido's profielfoto
    Vandevelde Guido heeft een recensie geschreven voor Augustina

Een echte aanrader. De eigenaar is ook de chef, die echt de liefde voor eten zeer goed kent. Ook zeer vriendelijk met zijn klanten. Hiet kun je terecht voor gewoon een drankje als zeer lekker en uipper klaargemaakt eten. Zeer verzorgde zaak, met een visie. Straalt rust en gezellihijd uit.

15. bollen frank's profielfoto
    bollen frank heeft een recensie geschreven voor The Tower

bollen frank

Ronduit slecht, via sociale deals een drie gangen menu gereserveerd. Blijkbaar duurt dat dan ook 3 uur en dan nog het dessert geweigerd. En wij waren echt niet de enige. Zij hadden volgens de ober drie zieke personeelsleden. Als we dan vroegen naar de baas, had die het te druk op zijn bureau! Varkenshaasje gewoon verbrand en uitgedroogd, biefstuk koud en salade vreselijk. Echt zonde van het geld.

16. Wendy Van den Broeck's profielfoto
    Wendy Van den Broeck heeft een recensie geschreven voor The Tower

Goed onthaald vriendelijk personeel en lekker gegeten.

17. Vandevelde Guido's profielfoto
    Vandevelde Guido heeft een recensie geschreven voor Orangerie

Een zeer grote aanrader voor iedereen. Zeer verzorgd, snelle bediening, prijs kwaliteit zeer goog in het vaandel. Zeer aan te raden voor toeristen die Hasselt bezoeken. Voor allen wat wils. Van snack tot zeer uitgebreid. Goede wijnen, zeer verzorcht aanbod.

18. Vandevelde Guido's profielfoto
    Vandevelde Guido heeft een recensie geschreven voor Akropolis

Zeer aan te bevelen. Zeer snelle bediening. Echt Griekse gerechten. Zeer goed sfeer. Prijs kwaltijd zeer goed.