Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Harlingen verdeeld zijn.

1. Internationaal Harlingen

Hettie Huisman

Op 19 april 2015 lekker gegeten. Mijn moeder vierde haar 80ste verjaardag in haar geboorte stad. Met de hele familie een proeverij gedaan. Dat was erg goed, veel uitleg bij de gerechten en vlotte bediening. En als afsluiting een fantastisch toetje. Mooi gepresenteerd op een bord of op een eigenzinnige manier in een soort weckpot. Het gebruikte ijs lik je je vingers bij af, heerlijk!
    Wij komen zeker nog eens terug als wij in de buurt zijn.

2. Internationaal Harlingen

Heerlijk gegeten tijdens de vlootdag op 11 april. Het was niet druk. We hebben de proeverij gedaan, waarbij je jan aangeven wat je niet lekker vindt. Wat er op daarna op tafel kwam was prima. Goed op smaak. Bediening was goed.
    Zeker nog om een keer terug te komen.

3. Frits & Lucie

Eten prima, bediening tja ze zijn jong. Wel vriendelijk. Ze missen een ervaren iemand die ze aanstuurt. We komen zeker terug.

4. pieter

Weer eens heerlijk gegeten bij de Tjotter. De Tjotter is een knus en gezellig restaurant in Harlingen. Knus betekent niet dat het propvol staat en klein is. Nee het is ruim opgezet en er is met warme tinten gewerkt. Goede rieten stoelen. Er ligt zelf een heuse tjotter in het restaurant. Prima stoelen en grote tafels. Kaarsen op tafel. Kortom altijd erg gezellig.

Als je binnenkomt gelijk hartelijk verwelkomt en de jassen worden aangenomen. Jaap de eigenaar weet hoe het hoort. Als we plat water bestellen zegt Jaap dat hij ook een karaf plaatst en dat de een fles bronwater dan niet zo nodig is. Hij denkt mee.

Er was een mooie amuse met geitenkaas. Voorgesneden warm stokbrood en boter met zeewier, heerlijk! Verder een vernieuwde kaart met natuurlijk weer veel vis gerechten. We kozen voor zeetong en paling op drie manieren bereid. Heerlijk. We wilden ook wel weer eens ouderwets gebakken aardappelen hebben i.p.v. frites, geen probleem. De koks maakten een royale portie en deden er lekker spekjes bij en uitjes. Yummy. De wijn is goed en wordt royaal uitgeschonken. De toiletten zijn kuis. De rekening is prima voor elkaar.

Gewoon een erg goed restaurant zonder franje waar we graag weer terug komen.

5. Internationaal Harlingen

Yvon

De menukaart van Stoof is verrassend, kwalitatief uitstekend voor een redelijke prijs. Helaas kwam er een groep van 30 personen van een buffet genieten, deze groep was nadrukkelijk aanwezig wat de sfeer van het restaurant een beetje teniet deed.

6. Telefonisch bestellen voelde niet goed. De bestelling klopte niet met wat we hebben besteld. En de hamburgers waren nog rauw van binnen. Wel een goede afhandeling van het probleem (mag ook gezegd worden).

Mijn recensie is gericht op de huidige eigenaar en personeel van de kombuis. De vorige eigenaars waren er heer en meester, maar ook onovertreffelijk in het bereiden van mijn snacks.

10. Peter de Vries

Altijd goed eten, perfecte bezorging. De beste shoarma uit Harlingen komt bij Oase vandaan.

12. Internationaal Harlingen

Dirk

13. Internationaal Harlingen

Julie Stici

14. Internationaal Harlingen

Wat een ervaring, dit restaurant. Een zeer bijzonder concept. Het eten is er prima en niet duur. De bediening is zeer vriendelijk en je zit er in een heerlijk nostalgische entourage. Stoof! Je ziet ons beslist vaker.

15. Internationaal Harlingen
    Vertaal van English naar Nederlands

I liked absolutely everything about Stoof - the atmosphere and interior are very warm and appealing, and make you want to stay in the resto longer than expected. Special remark for staff, staff is very smiling, friendly and welcoming, they served us very quickly. And, of course, why we came there - food - liked the variety of stews and that among the number of dishes, you can always find nice combination to your own taste. Wish best of luck to Stoof.

16. Internationaal Harlingen

Ria de Ruiter en nog 4 anderen

Een attente gastheer, gezellig en gemoedelijk restaurant, bijzonder lekker en verrassend gegeten! De nagerechten mmm! Een aanrader! Ik kom zeker terug!

17. W.Reinhart

Voor nog geen 20 euro heerlijk gegeten. Feestmaal.

18. Margriet

Lekkerste kip die ik ook gehad heb! Heerlijke gerechten, perfect voor gezonde én lekker afhaal.

19. Wij halen de maaltijden al vanaf dat Meester Cornelis geopend is, en we blijven het heerlijk eten vinden. Zodra je al binnen komt ruik je de heerlijke geuren. De rundvleesgerechten blijven favoriet, en er is voldoende variatie om een maaltijd mee samen te stellen. De sfeer is goed zodra je binnen komt en kok Frans op je af komt. De prijs is goed, je krijgt altijd verse producten, en een glimlach van Frans en Lillian. Kortom wij blijven hier afhalen!!!

20. Erg lekker! Allemaal lekker vers en de pittigheid is naar keuze, dus voor ieder wat wils. Ook een leuk prijsje tegenover goeie kwaliteit eten!

21. Eten was rauw en alle sauzen lagen door elkaar. Eten na 1 hap teruggegeven. Moesten het toch betalen. Dit hebben wij niet gedaan. Bediening was vriendelijk maar de eigenaresse was ronduit onbeschoft. Kom hier nooit meer.

22. Sieds & Maya

Het Havenmantsje ligt prachtig aan de ingang van de binnenhaven van Harlingen, sfeervol aangekleed met kleine en grotere tafels. Vanaf ons tafeltje keken we uit op de haven. We kozen voor een 3 gerechten lunchmenu inclusief amuse, vis voorgerecht en vlees hoofdgerecht. Elk bord zag er uit als een kunstwerk en elk onderdeeltje was opnieuw van een verfijnde smaak. Daarbij kozen we nog voor een heerlijke witte wijn. De jonge dame die ons bediende was hartelijk en gaf ons vol passie uitleg over het geserveerde. Na 2 uren genieten zijn we voldaan vertrokken en komen zeker een keer terug voor het hoofdgerecht. En dat alles voor een prima prijs/ kwaliteit verhouding. Complimenten aan alle medewerkers van het Havenmantsje.

23. Paul@ ElseInge

Recent voor de eerste maal Nasi Rames gehaald bij dit werkelijk sublieme afhaalrestaurant. Zeer aangenaam verrast door de versheid, diverse tintelende smaaksensaties, de variatie, de authenticiteit gecombineerd met de gastvrijheid, en warme ontvangst.

24. Zeer goed eten, lekker en Nederlands pittig (niet vreselijk scherp dus). Je wordt prettig geholpen. En de kwaliteit van het eten is zeer goed, voor in verhouding heel weinig geld. Ook het geheel in het schitterende stationsgebouw is erg prettig.

Top afhaalrestaurant waar je goed en eerlijk eten haalt voor een eerlijke prijs. Een keer geweest is terug komen.

25. E.

Erg sfeervol restaurantje met vriendelijke, behulpzame en vlotte bediening. Nergens lang voor hoeven wachten, dus prima verzorgd. De spare ribs waren erg lekker, er wordt ook een zeer royale hoeveelheid garnituur meegegeven. Schnitzel was niet heel bijzonder; gefrituurd (maar geen fabrieksschnitzel). De patat en biologische gebakken aardappelen die o.a. als garnituur werden geleverd waren alleen helaas wat te kort gebakken en nog te hard van binnen.

Met net even die puntjes op de i zou het een hoger cijfer voor eten en drinken krijgen.

26. Prijs/kwaliteit is perfect. Op het eten valt niets aan te merken. Bediening is erg vriendelijk en correct. Het is ons nog nooit tegengevallen en dat na vele vele jaren. Erg goed.

27. Internationaal Harlingen

Rene en Margreet

Wederom super lekker gegeten. Dagje naar het Noorden met als afsluiting lekker gegeten bij "Ons". Altijd weer een feest en een aanraden voor wie een gezellig en goed restaurant in Harlingen zoekt.

28. Internationaal Harlingen

Maandagavond, dus druk was het niet. Maar we hebben echt heerlijk gegeten. Veel lekkere dingen op de kaart, je kan echt alle kanten op. Vooral de briesoep met tosti is een aanrader! De gastheer is bijzonder vriendelijk en weet waar hij het over heeft. Zeker een aanwinst voor Harlingen dit restaurant.

29. Internationaal Harlingen

Heerlijk gegeten, niet duur, vriendelijk personeel, perfecte service, gezellig restaurant! Kortom zeker een aanrader!

30. Internationaal Harlingen

Bijzonder fijne ervaring.
    Zeer hartelijke gastheer.
    Het gebodene is hoger dan de prijs.
    Zeer aan te bevelen!