't Nonnetje in Harderwijk

Sfeervol en intiem genieten in een ontspannen ambiance

€€€

Parkeren :
    Lunch :
    Gratis valetparking of Boulevard Harderwijk of Vuldersbrink of Houtwal parkeergarage.

Diner :
    Boulevard Harderwijk of Vuldersbrink of Houtwal parkeergarage.

Vitringasingel, 300 mtr.

’t Nonnetje is een sfeervol en intiem restaurant aan de historische Vischmarkt in de oude binnenstad van Harderwijk.
In een ontspannen ambiance verwennen en verrassen eigenaar- gastheer Robert-Jan Nijland , SVH meesterkok Michel van der Kroft en brigade de gasten uit binnen- en buitenland met een kookstijl waarin originele gerechten centraal staan in  Menu de Verleiding, Menu de Verleiding Botanica en Michel’s Meesterkok Menu.
Gastvrijheid is voor ons een vanzelfsprekendheid, wij nemen u graag mee op een reis door ónze creatieve wereld.
De scherpe prijzen die wij u hiervoor vragen, maakt ons misschien tot hét restaurant waar iedere culinaire levensgenieter naar toe kan.

Onze DINER deal:

Genieten van lunch of diner voor een prix d’amis.
Glas cava met amuses, 3 gangen menu De Verleiding met 3 bijpassende wijnen, mineraalwater  en koffie met Friandises.

U kunt de dinerdeal reserveren van woensdag tot en met zaterdag voor de lunch en van dinsdag tot en met vrijdag voor het diner, €79,50 p.p

Graag reserveren onder vermelding van dinerdeal
(alleen op reservering)

Extra openingstijden lunch en diner:

zondag 29 oktober en zondag 5 november

1461191408 89
1486981907 86
1519220030 87

1. Luc De Roos

Verassende combinatie van smaken in elk gerecht,meesterkok Michel zorgt persoonlijk voor een woordje uitleg bij zijn creaties, perfecte bediening met kennis van zaken, gezellig interieur,lekkere wijnen als suggesties, in een woord top

2. J. van Leeuwen

Gastvrij, vriendelijk, wij voelden ons meteen echt welkom. Uitstekende lunch met uitgebreide toelichting. Ga zeker eens in het Nonnetje eten; U zult er geen spijt van hebben

3. Chef Michel van der Kroft is onlangs door Gault&Millau verkozen tot de chef van het jaar. Tevens werd zijn jubileum gevierd ter ere van zijn 10 jarig S.V.H. meesterschap, een titel die de laatste jaren bij gerenommeerde chefs flink aan populariteit heeft gewonnen. Dit gebeurde met een menu waarin de mooiste signatuur gerechten van de afgelopen 10 jaar. Dit konden we dus niet aan ons voorbij laten gaan.

Als aperitief een heerlijke champagne, die keurig werd gepresenteerd door Thijs Elbrink (sommelier), van het gerenommeerde huis Ruinart. De brut, gemaakt in een verfijnde stijl met een heerlijk aroma. De lekkere kaaskoekjes met dip sloten hier overigens wat minder bij aan.

De sympathieke en enthousiaste chef Michel van der Kroft stelde zich even voor en presenteerde zelf de amuse. “Huzarensalade Nonnetje stijl” die vanwege de mooie zuren duidelijk beter aansloot bij de champagne. Een mooie presentatie in een zwart schaaltje met als smaakmakers, het sorbetijs van augurk, de worst van kalfstong en het gepocheerde kwarteleitje, verrassend lekker.

De eerste begeleider was een biodynamisch gemaakte Chenin blanc, de cuvée Sophie 2012 uit de Loire van Chateau de la Roche. Een droge variant subtiel oxidatief, wat hem een bescheiden notentoets gaf en duidelijk wat complexer maakte. Het gerecht, dat al zo' n 15 jaar in ontwikkeling is, werd door de chef zelf gepresenteerd. Terrine van foie gras omwikkeld met een laagje gerookte paling, centraal een kuiltje waarin wat Aceto Balsamico van 25 jaar oud. Ernaast een uitgebreide collectie structuren van voornamelijk rode biet. De terrine had een mooie textuur en een heerlijke delicate smaak die versterkt werd door de paling die hoog op smaak was. De balsamico gaf een verrassend mooie contrasterende frisse toets. De bietstructuren vulden de aardse tonen van de paling aan en de wijn maakte het feestje compleet. Een top klassieker.

Chef Michiel presenteerde met een goed verhaal, voordat deze op de plancha werd gegaard, de carabineros garnaal, leuk. Als begeleider was voor een Manzanilla sherry van Bodegas Rey Fernando de Castilla gekozen, mooi aroma met een wat uitbundige smaak. Presentatie op het bord was wederom zeer verzorgd. Centraal de carabineros met ontblootte staart, ernaast een flinke quenelle bakkeljauw brandade, stukje artisjok, een crème van artisjok, met eromheen een gedruppelde krans van chorizo olie en peterselie olie, afgewerkt met een garnalen kroepoek. De garnaal had een aangename knoflook toets en was mooi hoog op smaak, een ware delicatesse, heerlijk. De sherry vond ik er net wat te krachtig bij maar het aroma sloot keurig aan. De brandade was eveneens hoog op smaak, deze kon de sherry veel beter handelen. Als laatste nog even de kop uitzuigen voor een heerlijke smaak explosie, heerlijk. De favoriete ronde van partner deze middag.

Voor bij het pièce een Dao Rótulo 2013 van het porthuis Niepoort waarvan de wijngaard zich juist achter het vakantiehuis van de chef bevind, leuk. Geproduceerd in een elegante, sappige stijl met mooie kruidigheid, toppie. Op het bord bereidingen van het op karkas gebraden fazantenhen, een keurig stuk borstfilet en een bitterbal van de bout. Ernaast een crème van aardappel met Epoisses die rijkelijk gedoceerd is, jammie. Verder nog een drietal stukjes witlof omwikkeld met parmaham. De saus (waarvan t kannetje op tafel bleef) was groots, een stevige reductie van de eigen jus keurig aangezuurd en op smaak gebracht met calvados. Hij was zelfs ietsje plakkerig. De wijn sloot naadloos aan en vulde het gerecht, met zijn kruidigheid, aan, genieten!

De dessertwijn was een Coteaux de Layon 2012, cuvée Passerillé van Domaine Delesvaux. Beetje ingetogen aroma met subtiele honingtoets, in de mond mooi hoog in zijn zuren. Uit de keuken dessert “Exotique” gepresenteerd door de patissier. Brunoise van assortiment vers tropisch fruit, quenelle ijs van Thaise curry, krokante cilinder met luchtige vulling van calamansi, mousse van mango met zwarte sesam, huis gemaakt kokosnootje, verschillende takjes Ghoa cress met koriander toets, aan tafel afgewerkt met een heerlijke coulis van passievrucht. Een geweldige smakencombinatie met hele mooie zuren, pikante tonen en heerlijke kruidigheid. De wijn viel duidelijk wat weg tegen het smakenavontuur, dat was jammer. Toch voor mij de top ronde van deze middag die een plaatsje verdiend in mijn toplijst, keurig.

Als afsluiter een hele krachtige espresso of misschien beter ristretto, met een viertal lekkere friandises.

Nog een kleine toegift met de spruiten beleving. Deze werden voor de bereiding aan de stam gepresenteerd. In de keuken kort geblancheerd waarna in de oven afgewerkt en regelmatig met gebruinde boter overgoten werden. Het resultaat is een onweerstaanbare spruit, leuk.

Bediening was zeer goed verzorgd met een hoofdrol voor de enthousiaste chef die zich regelmatig in het restaurant liet zien. Sommelier Thijs Elbrink presenteerde de wijnen redelijk uitgebreid met kennis van zaken.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed, de all in prijs was €115,-.

Kortom, een hele aangename kennismaking met het team en zeker de moeite van de grote omweg waard. Een aanrader voor levensgenieters.

4. Robert Helleman

6. Hugo

7. Shanna

8. Na een aantal jaren weer eens met vrienden naar 't Nonnetje in Harderwijk afgereisd. Het interieur is heerlijk opgefrist sinds ons laatste bezoek. De ontvangst was perfect en je voelt je de rest van de avond als een prins. Vele verrassende combinaties zijn de revue gepasseerd en allemaal lijken ze door een kunstenaar vakkundig samengesteld. De combinaties met de wijnen uit het wijnarrangement maken alles compleet. De uitleg en bediening was ook prima in orde. We komen zeker nogmaals terug!

9. M. Lantinga

Prima eten en drinken. Goede sfeer en uitstekende service. We zijn hier zaterdagavond uit eten geweest. Van tevoren goede reacties te horen gekregen, deze zijn ook waargemaakt. Veel amuses, goede uitleg en adviezen met betrekking tot de gerechten.

10. Een tijd geleden hier gegeten. Te veel ditjes en datjes met het eten. Alles smaakte prima, de bediening was ook correct, maar het komt veel te kunstmatig over. Een gezellige sfeer en een eerlijk bord eten vind ik belangrijk.

11. JeroenAnneke

We hebben tijdens de 'Heerlijk 10-daagse' gegeten bij 't Nonnetje! Elk gerecht was als een cadeautje voor je smaakpapillen; erg mooi opgemaakt en een heerlijke en spannende combinatie van smaken. Eén van ons heeft een lactose-intolerantie waar uitstekend rekening mee is gehouden! De kok bracht heerlijke en creatieve alternatieven en we voelden ons echt in de watten gelegd.
    Enige minpuntje van de avond: helaas was onze tafel nog niet vrijgekomen, waardoor we buiten op het terras moesten wachten (het was vrij fris die avond). Wel hebben ze ons steeds netjes op de hoogte gesteld van de vorderingen; we voelden ons dus niet 'vergeten'.
    Al met al kijken we met een goed gevoel terug op ons 'Heerlijk 10-daagse' uitje bij 't Nonnetje!

12. Michel Klaster

13. Jan de Best

Heel lekker, goede sfeer en prima bediening.

14. Gegeten met de restaurant week.
    Ontvangst erg vriendelijk, gelijk een warme douche.
    Jassen worden aangenomen en wij worden begeleid naar een tafel, die geen invloed van neven tafels heeft.
    Een brut champagne, uit spanje, smaakt super, even later gevolgd door een amuse van pastinaak, heeft een erg fijne smaak.
    Een verkleind boerenbrood wordt geserveerd met goede boter en zeezout, voortreffelijk.
    Rode mul in een blikje als voorgerecht in een zoet/zure dressing heeft een fijne smaak, mocht iets uitgesprokener zijn, vind ik.
    Hoofdgerecht een combi van 3 bereidingen van lam, waarbij het kort aangebakken stukje lam,Haasje?? perfect smaakte. Iets minder vond ik het lams worstje met komijn.
    Het stukje stoofvlees van lam was aardig.
    De echte klapper was het dessert, een smaak explosie in de mind met wat soorten chocolade en bevroren ferrero rocher, fantastisch.
    Dit alles keurig begeleid door een lekkere huiswijn, gewoon ivm de prijs die best stevig is.
    Alles bijeen iets om weer eens te doen.

15. Wij hebben genoten 11-11-11 onze trouwdag, geluncht bij het Nonnetje voortreffelijk gegeten, bediening en gastheer Robert-Jan wat een geweldig team. Produkten en presentatie werkelijk tongstrelend, wijnen afgestemd, wij gaan zeker terug dit is formidabel en zo professioneel.

16. Hier wordt een avond dineren weer een belevenis. Voortreffelijke smaken met een heerlijk glas wijn.
    Een deskundige en gastvrije bediening zorgen dat de avond een groot succes is.

17. K. Bruns

18. Onlangs hier van een heerlijk diner genoten.

Men maakt er echt iets bijzonders van in een schitterende ambiance.

Het personeel is goed geschoold en heeft een goede kennis van de producten.

Verder erg gezellig.

Zeker een aanrader!

19. Bij toeval liepen we de Vischmarkt, een prachtig pleintje, in Harderwijk op en streken neer bij het Nonnetje op het terras. Vier uur later, na een heerlijke avond met verrassende gerechten, liepen we weer verder. Hier komen we zeker een keer terug!

20. Het nonnetje is altijd goed voor een culinaire avond. We zijn er al diverse keren geweest.

21. Heerlijk gegeten! Top ambiance en leuke vlotte bediening.

Je wordt echt een avond in de watten gelegd en het totaalplaatje is zeker sterwaardig. We komen hier terug!

22. Heerlijk gegeten, top amuses! Gezellige bediening! En de bediening weet waar hij/zij het over heeft!

23. Een paar weken geleden hier gegeten en het een echte aanrader.

Je kan hier zo ontzettend goed en lekker eten. De eigenaar weet goed wat hij aan het doen is hier.

De combinaties van wijn en spijs zijn precies goed.

Tijd voor een 2e ster?

24. Geert de Vries

25. 't Nonnetje kennen wij al sinds 1970 en wij hebben er dikwijls gegeten, laatste jaren iets minder vaak (pecunia causa). Maar ook recent nog steeds een prima adres. Mooi nieuw smaakvol ingericht, maar vooral een geweldig team!

Prima inventieve kok, hartelijke vakkundige gastheer/eigenaar, goede (iets te bescheiden?) sommelier en heerlijk eten: aanrader!

26. Agnes Blaauw

Goede sfeer. Klantvriendelijke bediening. Erg goed eten! Helemaal geweldig. Precies de goede hoeveelheid eten, op de hoeveelheid gangen afgestemd.

We komen zeker nog een keer eten!

Groeten van Agnes.

27. Wat een heerlijke zaak, warme intiem restaurant met een zeer persoonlijke bediening.

Het Menu de Verleiding is een zeer goede optie om kennis te maken met topniveau voor een zeer sympathieke prijs.

Heerlijke pure smaken met fijne amuses, wij hebben ontzettend genoten. Tot snel!

28. Ik had een hoge verwachting, maar het is mij tegengevallen.

Het eten was lekker, maar ben niet met een vol gevoel naar huis gegaan. De prijs-kwaliteit-hoeveelheid is absoluut niet redelijk.

29. Eind september. Prettige ontvangst. De bediening kan z'n gasten goed "inschatten" zonder al te opvallende voorkeur etc.

De gerechten zijn van goede kwaliteit, maar soms wat karige porties. Prima wijnadvies, en goede koffie. Totaalprijs, ondanks verrassingsmenu, aan de hoge kant.

30. chris

31. Zeer tevreden over de bediening en alles wat uit de keuken kwam,
    met name het nagerecht was super.

32. G.E. van Dam

Goed gegeten. Te kleine porties. Te hoge prijzen.

33. Heerlijk gegeten en gezeten. Eten van Michel van de Kroft is vernieuwend, maar erg lekker!! Prijzen zijn wel wat aan de hoge kant, maar de kwaliteit van het eten en drinken maakt een hoop goed! Aanrader!