Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Harderwijk verdeeld zijn.

1. Wij zijn er vrijdagmiddag geweest ivm een bruiloft, wat een top bedrijf, lekkere hapjes, vriendelijke bediening. Wij komen zeker hier nog een keer om te dineren!! Tot binnenkort!

2. Twee weken voor het eerst bij Fuego gegeten en alle tapas zijn even lekker. Je proeft dat de kok met passie staat te koken. De bediening is ook heel goed. Alles keurig en snel geserveerd ondanks dat de zaak vol zat. Voor ons het rijden van Lelystad naar Harderwijk zeker waard!!

3. De beef salade is echt super!!

4. Wat een mooi en gezellig restaurant! Net een jaar open hoorde wij. En als je dus van vis houd moet je zeker een keer gaan eten daar. De borden worden heel mooi opgemaakt. En je krijgt altijd 2 amuses gratis. Proeverij Oost is zeker een aanrader!!

5. Voor het eerst hier gezeten en een vegetarische wrap besteld. Errug lekker. Nagerecht wat tiramisu en dat was echt geweldig. We waren met een stel vrouwen uit eten en we wilden eigenlijk geen nagerecht nemen omdat dat bij heel veel restaurants uit goedkoop ijs en vruchten bestaat. Maar goed toch een nagerecht besteld hier en werkelijk fantastisch... Ook de salade (tarwe en glutenvrij) zag er bijzonder groots uit. Wel geserveerd met een mandje brood, beetje raar als je tarwe en glutenvrij besteld maar het mocht de pret niet drukken. Top dus !

6. Wouter

7. Heb nu twee keer vegetarisch menu genomen In Ermelo en vandaag in Harderwijk en vond het beide keren werkelijk erg slecht. Zou het mijn gasten niet durven te serveren.
    Beter om zo iets van de kaart te halen. Wel een keer maaltijd salade met geitenkaas gegeten, lekker, maar dat wordt in elk restaurant als vegamenu gegeven, dus niet erg spannend.
    Bediening zoals je ziet erg prettig.

8. Onlangs dit restaurant bezocht. Ziet er keurig uit, doch de bediening is organisatorisch niet op orde. Binnen 20 minuten zie je 5 verschillende mensen aan je tafel verschijnen, waarbij zaken dubbel worden gevraagd. Als je buiten gaat zitten voor een apertitief, staat er constant iemand van de bediening doelloos achter je te wachten om andere gasten te verwelkomen. En dat zit ook weer niet prettig. Er wordt overdreven plat water geschonken, zonder vraag of je nog wel wil. Op de nota blijft het wel doortikken. Het eten was goed tot (soms) voortreffelijk. De amuses waren talrijk, doch werden in hoog tempo doorgegeven. Net alsof we de bus nog moesten halen. Juist in een sterrenrestaurant wil ik een avondje uit zijn. Tafeltjes bij de bank zitten wel dicht op elkaar, zodat je links en rechts alles kan horen c.q. je zelf ook wordt afgeluisterd. Enige afstand zou prettiger zijn. Voor een sterrenrestaurant is regelmatig zelfreflectie op zijn plaats. Kortom, niet slecht, maar......kan veel beter.

9. Wij zijn hartelijk verwelkomd en hebben heerlijk buiten kunnen zitten. Super lekkere amuse's vooraf . Het diner was fantastisch, onze smaakpapillen zijn geactiveerd . De bijpassende wijnen klopten precies. Het was voor ons een echte verwenavond. We hebben genoten, een avond lekker uit . Bedankt namens Ge en Margriet Groenenboom uit Dronten.

10. Goed eten, altijd snel klaar, goede prijs ook als je dit vergelijkt met andere toko's in Harderwijk.
    Heb alleen wel mijn vraagtekens bij het personeel of dit de juiste manier is, er staan zover ik kan zien altijd alleen maar "kinderen" die het eten staan te maken en je staan te helpen..

11. De lekkerste friet van Harderwijk!! Echt waar. Zou je niet verwachten op zo'n plek.

12. We hebben met 2 kinderen zitten eten in een nistje.

Echt lekker gegeten en goede bediening.

Top wij gaan zeker nog een Keer terug.

13. Luxe plankje erg lekker maar weinig brood erbij.

Het is hier wel prijzig.

14. 2 maanden geleden hebben wij hier HEERLIJK geluncht!

Goede bediening, echt even uit, dankjewel!

Er was alleen een horde bikers luidruchtig aanwezig, dat was wat jammer, maar daar kan 'De boterlap' niets aan doen.

15. RiLo

16. Vriendelijk personeel, redelijk snelle bezorging en het eten is prima, afgezien van de shoarma die af en toe wat tegenvalt.

17. Afgelopen vrijdag spontaan binnengevallen bij dit kleine restaurant. Top bediening, gezellige sfeer, heerlijk eten.

Enige nadeel is dat de tafels erg dicht bij elkaar staan. Wij komen hier zeker terug.

18. Chinees-Indisch Harderwijk

Als we chinees halen halen we het altijd bij sim Ki, wel eens elders geprobeerd maar over Sim Ki zijn we toch zeer tevreden.

Hebben ook wel eens in het restaurant gegeten, wat voor de hedendaagse tijd wel simpel is. Mensen zijn zeer vriendelijk, dus we houden het bij SIM KI!

19. Internationaal Harderwijk

Voor enige weken geleden hebben wij heerlijk gegeten in de Hortustuin. Het was zeer smaakvol. De smaken waren goed op elkaar afgestemd. Een mooie styling in en buiten het restaurant.

Prima bediening! Kortom niets aan te merken op dit restaurant. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar!

20. Nu 2 x gegeten, vanavond weer. Zie er al naar uit. Erg gezellig, goede bediening en top prijs/kwaliteitverhouding.

21. Regelmatig kom ik hier met vriendinnen tapas eten. Gezellige sfeer, uitstekende bediening en bovenal overheerlijke tapas. Tevens staat de prijs goed in verhouding met de kwaliteit van de tapas. Absoluut een aanrader.

Tip: de gefrituurde manchego kaas!

22. Ik weet niet wat men bij een italiaan verwacht maar ik ben zelf italiaans en weet dus wat lekker eten is.

En dit is absoluut de beste italiaan in de omtrek. En de gastvrijheid en de service is er prima.

23. We hebben hier een geweldige avond gehad! Heerlijk eten, heel vriendelijke bediening en aangename sfeer op een prachtige locatie aan de boulevard in Harderwijk. Enige wat handig is om van te voren te weten is dat het klaarmaken van Indiaas eten wat meer tijd kost.

24. Heerlijk ijs, lekker terras er bij echt super!

Alleen irritant dat je er niet kunt pinnen.

25. Wij hebben afgelopen weekend in dit restaurant gegeten, na aanleiding van de recensies op o.a. Deze site. Wij waren blij verrast dat we daar zo heerlijk hebben gegeten in een heel leuk en gezellig restaurant met klasse bediening, zowel ons voorgerecht, het hoofdgerecht en het dessert waren met grote proffesionaliteit bereidt. De prijs/kwaliteit is top. Met zijn 2en hebben wij een hele gezellige avond gehad voor een wel zeer aantrekkelijke prijs en het ontbrak aan niks. Dit restaurant ziet ons zeker terug, terwijl we niet in de buurt wonen.

26. Doorgaans prima eten, heerlijke omelet....maar dan dat brood er onder. Vreselijk. Droog, ouwe troep. Vandaar dat ik maar toast erbij bestel. Met kennissen gelunched waarvan 1 een gerecht met broodje had besteld. Hij zei al dat het hard was. Geproefd, inderdaad oneetbaar, hard en droog. Hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Zelfs supermarkten kunnen vers gebakken broodjes leveren, waarom laat vd Valk de broodliefhebber hier in zijn hemd staan?

Echt een aanfluiting!

Heerlijk terras buiten, de eetzaal is groot en ongezellig, toiletten etc smaakvol en schoon.

Bediening wisselend, meestal vriendelijk.

Hierdoor moeilijk om punten te geven.

5,5
  27. Helemaal met Olga eens. Een aantal jaren geleden was het nog heerlijk eten daar, sinds enige tijd helaas niet de kwaliteit van vroeger meer!

Een maand geleden nog gegeten, viel erg tegen.

Voor ons voorlopig van de baan!

4,5
  28. Heerlijk gegeten. 5 gangen gegeten, met als starter 2 maal 3 keer apperatief waaronder rauwe langoustine met pipetje van gin tonic en krokant van groene appel en zure haring daarna amuse, tomaat op 2 manieren ( gazpacho en cocktail glas combinatie tomaat en pesto ) echt super.

Daarna eeste gang kreeft \ watermeloen \ basilicum ( jammer van kleine stukje balein wat ik trof in me kreeft maar smaak zeer goed.

Eerste tussen kabeljauw \ schuim knoflook \ olijf whoo een van de lekkerste gerechtjes die ik ooit heb gegeten.

Tweede tussen schol \ luchtige aardappel schuim \ prei en duxel ook voortreffelijk.

Hoofd heel bijzonder sucade niet gestoofd maar gesauteerd maar eigelijk nog malser dan een tournedo heel erg goed van smaak.

Dessert \ aardbei \ sinsappel \ witte chocola vrij gewoontjes had iets meer uitdaging in gemogen dessert wijn wel heel lekker niet te zoet.

En daarna friandises goed zoals altijd bij de basiliek. En o ja dessert amuse braam \ chocola \ blauwschimmelkaas heel bijzonder maar hele goede combinatie echt voortreffelijk. Heel erg genoten vanavond bij de basiliek zeker een aanrader.

29. Super lekker eten!

Bediening super en erg vriendelijk personeel.

30. We zijn hier afgelopen zondag geweest en hebben heerlijk gegeten, met name het knoflooktomaatbrood, de gefrituurde rolletjes met geitenkaast en de gefrituurde manchego kaas waren super lekker! Echt een aanrader!

Minpunt: de tafeltjes staan wat dicht op elkaar.