Nieuwste foto's in Harderwijk

Laatste updates in Harderwijk

1. Chantal's profielfoto
    Chantal heeft een recensie geschreven voor Lotus Lounge

Chantal

Dit is Champions League sushi eten! Gewoon vragen om wat lekkers te maken, geen gedoe met de kaart. Helaas was het niet zo druk gisteren. Het is stevig aan de prijs, maar het is het zeker waard!

2. Sharon's profielfoto
    Sharon heeft een recensie geschreven voor Engel & Engel

Wij kwamen binnen de tv stond heel hard we konden elkaar niet eens verstaan!
    Eet hier geen Kibbeling! Te smerig voor woorden! Kortom wij komen hier nooit meer!

3. Karin de Rijke's profielfoto
    Karin de Rijke heeft een recensie geschreven voor La Cubanita

Karin de Rijke

Heerlijk gegeten, de service was goed! Ik zou het zeker aanbevelen!

4. Mart Bart's profielfoto
    Mart Bart heeft een recensie geschreven voor Twins Corner

Niet gastvrij, bediening belt tijdens opnemen bestelling. Slechte koffie uit automaat

5. Marco Rietvelt's profielfoto
    Marco Rietvelt heeft een recensie geschreven voor Mushi Sushi

Marco Rietvelt

Na een erg slechte ervaring enkele maanden geleden wederom geprobeerd een bestelling te plaatsen bij Mushi Sushi. De dame die ik aan de telefoon kreeg had erg veel moeite om met me te communiceren. Dit was precies hetzelfde probleem als enkele maanden geleden. De eigenaar van Mushi wilde niet aan de telefoon komen omdat hij te druk was.. Hoor/wederhoor was daardoor niet mogelijk........Het eten bij Mushi is prima in orde. Service is erg slecht.

6. Anoniem wegens eigen veiligheid's profielfoto
    Anoniem wegens eigen veiligheid heeft een recensie geschreven voor De Boterlap

Anoniem wegens eigen veiligheid

Op een avond duwde een serveerster alle mensen in boterlap keihard omver. Uit het niets, dit zorgde ervoor dat er veel mensen bijna omvielen. Toen ik er iets van zei dat ze niet zo hoefde te duwen, kreeg ik een hele harde duw van de serveerster uit het niets waardoor ik op andere mensen viel. Even later werd ik boterlap uitgezet omdat ik hier niets van had mogen zeggen. Dit is daadwerkelijk belachelijk! Ik vind niet dat je zo (als serveerster nog wel) met mensen om moet gaan, en dat ik als de persoon wat voor iedereen daar opkwam, ondertussen eruit werd gezet. Kortom: ik kom hier nooit meer terug.

7. Vd berg's profielfoto
    Vd berg heeft een recensie geschreven voor Da Gabriële

Heerlijk gegeten.
    Prachtige borden.
    Goede service.

8. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor 't Nonnetje

T’ Nonnetje bestaat alweer 20 jaar, daar hoort natuurlijk een jubileum menu bij. We waren wat eerder vertrokken om nog een wandeling langs de geheel vernieuwde boulevard te maken, die erg mooi geworden is. Voordeel was ook dat de enthousiaste chef Michel van der Kroft de bereiding van zijn nieuw ontwikkelde zuurdesembrood uitgebreid kon demonstreren, leuk.

Het was zomers dus streken we neer op het terras waar sommelier Edger Groeneveld een heerlijke Cava presenteerde. De Mim Brut Reserva, heerlijk aroma, vol en lang. Ernaast een krokant souffleetje met vulling van crème fraise en toefje pikante crème, een fijne start.

De amuse was een flinke, eigenlijk meer een klein gerecht. Witte en groene asperge met een quenelle aardappelsalade, sorbetijs en krokantje van peterselie, een ring van lintasperge gevuld met Hollandaise en een vinaigrette waarin stukjes hardgekookt ei. Lekker licht, verfijnd en zomers.

Het broodje kwam met enige trots op tafel, keurig gepresenteerd in een linten strik, leuk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd met kennis van zaken door de ervaren sommelier. Chardonnay 2016 uit Nieuw-Zeeland, de Craggy Range van Kidnappers, lekker fris met toets van hout en mooie mineraliteit. Op het bord een couscoussalade met mosselen, kokkels en Hollandse garnalen waarbij ziltige groentjes, dille en verschillende bereidingen van venkel, aan tafel afgewerkt met een jus van mossel en cava. Verfijnde smaken met sappige zilte toetsen die prima combinerden met de heerlijke wijn. (9,6)

De chef presenteerde verse paling met een goed verhaal over leverancier Dupan en hoe er duurzaam mee wordt gewerkt. Ernaast een Duitse rode wijn gemaakt van de voor mij onbekende Lemberger 2016 gemaakt door Rainer Schnaitmann. Heerlijk sappig met mooie zuren en aangename kruidigheid. Op het bord een stuk gelakte paling en een stukje aubergine die dezelfde bereiding heeft ondergaan (45 min. in de oven gepoft en om de 5 min. lakken met soja), zoetzure roos van rammenas, toefjes crème van aubergine waarop blaadjes oost indische kers, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette waarin de “lak”. De paling was heerlijk met een textuur van buikspek en mooi aardse tonen die de wijn lekkerder maken. De wijn vulde het gerecht aan met zijn zuren en kruidigheid, een perfecte match, top! (9,8)

De chef gaf aan dat je niet bij t Nonnetje gegeten hebt als je zijn “ode aan zijn Portugese vrouw” niet hebt geproefd. Ravioli’s gevuld met een lopende Portugese schapenkaas (uit Serra da Estrela) met salieboter, wilde spinazie, grot champignons en jonge courgette. Het geheel was afgewerkt met zoetzure rode kool, bieslook en goudsbloemen. Op twee kilometer van het huis in Portugal maakt Dirk Niepoort de witte Conciso 2014, complex en geconcentreerd, die hierbij naadloos aansloot. Je waande je even in Portugal, genieten! (9,7)

Het pièce was een proeverij van het geitenbokje (Paul Damen – Exclubeef), dat kom je niet vaak tegen. Stoof van de nek (schouder), plakjes van de bout, kotelet en het haasje met een crème van kervelknol, asperge, meiknolletjes, bitterbal van geit aan tafel afgewerkt met een eigen jus geparfumeerd met kamille. Het vlees was keurig gegaard en delicaat van smaak, het deed mij aan melklam denken. Ernaast pure smaken en een mooie saus. De elegante Passetoutgrains uit de Bourgogne van Pierre d’ Heilly maakt de gang compleet. (9,75)

Voor bij het dessert was een een MR Moscatel van Telmo Rodriguez uit Malaga geselecteerd, gemaakt van ingedroogde druifjes, geconcentreerd met hele mooie zoet zuur balans, heerlijk. De passiesier presenteerde het dessert. Parfait en pannacotta van avocado waarbij verschillende structuren van rabarber en een quenelle yoghurtijs met rabarber, aan tafel afgewerkt met een rabarber vinaigrette met avocado olie. Mooie pure smaken met de rabarber als rode draad. (9,5)

Als afsluiter een krachtige Buscaglione espresso met de hemelse modder, die we van de lepel konden likken, grappig.
    Verder een “pasteis de nata” een Portugese specialiteit die prima gelukt was. Aroma van kaneel, lekker warm romig van binnen met krokante korst. Als laatste nog een drietal lekkere friandises.

Bediening was vandaag uitstekend verzorgd met een hoofdrol voor de enthousiaste chef Michel van der Kroft en de ervaren sommelier Edger Groeneveld.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik uitstekend.

Kortom een heerlijke beleving op het terras. Genoten van mooie kwaliteitsproducten, keurig bereid en van Portugese specialiteiten waarbij uitgelezen en zorgvuldig geselecteerde wijnen. Dit in een hele gezellige sfeer op het terras met uitzicht over de vismarkt. We voegen ze dan ook graag toe aan onze favorieten. Bedankt!

9. Wim Heideveld's profielfoto
    Wim Heideveld heeft een recensie geschreven voor Mamta
    Indiaas Harderwijk

Wim Heideveld

Wederom heerlijk gegeten bij Mamta, het eten is er heerlijk, prima sfeer en leuke bediening. TOP.

10. van der Kerff's profielfoto
    van der Kerff heeft een recensie geschreven voor Tennessee

van der Kerff

Heerlijk gegeten, we waren wat vroeger dan afgesproken omdat we graag op het terras wilde zitten.
    Er werd op alle mogelijke manieren met ons meegedacht, super!

11. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van Alleman

Goedemorgen AS,

Dat is geen enkel probleem, fijn dat je het even meldt! Ik heb de 9 voor prijs/kwaliteit zojuist toegevoegd aan je recensie. Hopelijk is dit wat je bedoelde? Als je graag nog iets wilt wijzigen, laat het gerust weten via info@eet.nu en dan helpen wij je zo snel mogelijk verder!

Met vriendelijke groet,
    An
    Redactie Eet.nu

12. AS's profielfoto
    AS heeft gereageerd op een recensie van Alleman

P.s en de prijs/kwaliteit óók n 9, zie dat ie dat niet heeft opgeslagen😉 AS

13. AS's profielfoto
    AS heeft een recensie geschreven voor Alleman

AS

Neem je tijd, schuif aan en geniet van de goede sfeer, eten, drinken en de vriendelijkheid, maar vooral van de onbevangenheid van het personeel! Dank jullie wel allemaal en ga zo door👏

14. Hilda Riemer's profielfoto
    Hilda Riemer heeft een recensie geschreven voor Olympia

Hilda Riemer

De kwaliteit van het eten was goed.
    Vele tafels waren leeg, met daarop een bordje gereserveerd. Daarom konden we achterin een plaatsje krijgen. De verwarming werd hoger gezet. Na het desert werd ons meegedeeld dat we voorin konden zitten, wegens een afzegging. We stonden op het punt om weg te gaan. Zinlose actie dus. Tot onze verbazing waren de gereserveerde tafels nog steeds leeg.
    Zeer irritant dat men vijf keer vroeg of alles naar wens was. Dat is 4 keer te veel.

15. Anton's profielfoto
    Anton heeft een recensie geschreven voor Het Konijntje

Patat veel te kort gebakken.
    Frikandel special ook niet lekker.
    Berehap goed.
    Gehakt bal zeer goedkoop vlees 1 hap gehad rest niet op gegeten.
    Vriendelijke mensen maar moeten nog veel leren (net overgenomen)

16. peter Mannie's profielfoto
    peter Mannie heeft een recensie geschreven voor Olympia

peter Mannie

Heerlijk vegetarisch gegeten samen met mijn partner op 24 maart. Uitstekend Grieks restaurant waar alles vers is. Vlotte bediening (oprechte gastvrijheid) in een prachtig pand gelegen aan de nieuwe boulevard van Harderwijk.

17. Dikke Dirck 's profielfoto
    Dikke Dirck heeft gereageerd op een recensie van Dikke Dirck
    Dikke Dirck
    Van restaurant

Goedemorgen Arjan,

Hartelijk dank voor uw feedback naar aanleiding van uw bezoek. Kunt u aangeven op welke datum u ons restaurant heeft bezocht, evenals welke gerechten u heeft besteld? We streven er naar om klachten van onze gasten ter plekke op te lossen, het spijt ons dan ook te lezen dat dit in uw geval niet naar tevredenheid is gebeurd. U kunt ons ook contacteren via info@dikkedirck.nl.

Wij vernemen graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,
    Dikke Dirck

18. Marc's profielfoto
    Marc heeft een recensie geschreven voor La Cubanita

Lekker gegeten maar bekrompen beleid met drinken inclusief. Voor 15 euro kan je drinken inclusief doen. Maar alleen per tafel. Want stel dat de ander een slokje bier van je neemt die geen all in heeft… nou dus niet voor all in gekozen maar op einde toch veel meer rekening drank dan 15 euro pp en toen kon achteraf de deal niet meer. Heel slecht. Ga liever naar de wok dat ik weet waar ik aan toe ben.

19. Arjan's profielfoto
    Arjan heeft een recensie geschreven voor Dikke Dirck

Ziet er heel leuk en gezellig uit.
    Bediening onvriendelijk en onkundig.
    Drankjes kwamen laat, of helemaal niet.
    Vlees was koud. Vis teveel verbrand.
    Kortom nooit weer.

20. B. Schippers's profielfoto
    B. Schippers heeft een recensie geschreven voor Kok Experience

B. Schippers

We gingen voor het eerst, na de diagnosestelling van glutenintolerantie, uiteten. Op de website stond naast de menukaart ook een uitgebreide glutenvrije menukaart. Personeel kwam het eten goed gescheiden brengen. Dus niet alles naast elkaar. Nee eerst het glutenvrije eten dan de rest. Er waren stickertjes geplakt wat glutenvrij was. Daardoor kon het personeel zich niet vergissen. Bij de rekening lagen snoepjes. Toen ernaar gevraagd werd of deze glutenvrij waren werd dat door de ober nagevraagd. Er werd een nieuwe zak geopend omdat ze dan wisten dat het glutenvrij was. Heel attent en zeer vriendelijk personeel. We gaan daar zeker naar terug.

21. Rensie's profielfoto
    Rensie heeft een recensie geschreven voor New York Pizza

De pizza's zijn altijd goed belegd met verse ingrediënten. Ik neem altijd de tandoori chicken, precies pittig genoeg (ik houd van pittig, als je niet erg van pittig houd en deze geen aanrader).

Ook goede service! Er was een foutje gemaakt bij de pizza van mijn vriend, die hebben ze prima recht gezet, ook al was het druk door de actieweek.

Goed bezig!

22. Chris Berger's profielfoto
    Chris Berger heeft een recensie geschreven voor Klein Parijs

Chris Berger

Erg kleine portie hoofdgerecht. Het hoofdgerecht leek wel een voorgerecht. Voor wat je kreeg behoorlijk prijzig. Smaken lekker. Bijpassende wijn prima. Maar waarom zulke kleine porties?

23. Reyhane's profielfoto
    Reyhane heeft een recensie geschreven voor Enjoy
    Snackbar Harderwijk

Heerlijk gegeten, mooi en schoon sfeer, zeer vriendelijk ontvangst, voor herhaling vatbaar.

24. Kings & Queens's profielfoto
    Kings & Queens heeft een recensie geschreven voor Dikke Dirck

Tijdens een middagje Harderwijk kwamen we toevallig uit bij deze verrassende zaak. Bijzonder leuk aangekleed, heerlijk georganiseerde chaos, je ontdekt overal weer iets anders. We hebben lekker gesmuld van de nachos en borrelplankje. Jammer dat we niet dichterbij wonen, anders hadden we een nieuwe vaste stek gevonden. Goede kwaliteit/prijs-verhouding. Wij vinden het een aanrader!

25. Lia Goené's profielfoto
    Lia Goené heeft een recensie geschreven voor Basiliek

Lia Goené

Al eerder hier gegeten en dat was heerlijk. Dus opnieuw gereserveerd voor de verjaardag van mijn man. Lang gereden met de auto, verkleumd door Harderwijk (hagel, natte sneeuw, storm), en een klein kwartiertje voor openingstijd (18.00 uur) bij De Basiliek aangekomen. Helaas! we werden weer de kou in gestuurd, letterlijk werd gezegd: gaat u nog maar een rondje lopen want we zijn nog niet open. Pardon? Beteuterd liepen we de Vischmarkt weer op. Toen teruggegaan en de reservering geannuleerd. Is dit de gastvrijheid van (Michelinsterrenrestaurant) De Basiliek? Dan hoeft het dus niet meer.

26. Henk van de Beek's profielfoto
    Henk van de Beek heeft een recensie geschreven voor Ratatouille

Henk van de Beek

Uitstekend van begin tot eind.
    Dit is een geweldig restaurant waar alles tot in de puntjes is geregeld met de nadruk op de beste verzorging van de gasten. Wij hebben genoten van de atmosfeer, de wijnkeuze en het heerlijke menu. Wat een plezier en wat een lieve mensen. De sfeer wordt nog versterkt door de locatie op de historische Vischmarkt.
    Een echte aanrader.
    Henk van de Beek
    Lelystad

27. Rob van Twuijver's profielfoto
    Rob van Twuijver heeft een recensie geschreven voor Gallura

Rob van Twuijver

Een van mijn favoriete restaurants in Harderwijk, het eten is heerlijk!

28. Mireille's profielfoto
    Mireille heeft een recensie geschreven voor La Famiglia

Je komt binnen en het gevoel is lekker. Warme verlichting en temperatuur was heerlijk. Er staat bij reserveren een krijt bordje op de tafel met de familienaam :-) leuk!

Vandaag hier heerlijk gegeten! Pizza's zijn iets duurder dan dat wat we gewend zijn, maar zijn het geld zeker waard.
    Ook het dessert smaakte heerlijk, verse producten.

Onze dochter mocht bij vertrek een cadeautje grabbelen en ging zingend de deur uit! 'Hier wil ik weer heen!'. Voor herhaling vatbaar dus 👍

29. Van Dijk's profielfoto
    Van Dijk heeft een recensie geschreven voor La Cubanita

Tot 3x aan toe koud vlees gehad. Eigenaresse erbij gehaald. Volgende keer beter zegt ze. Duurde weer een kwartier voor je je vlees krijgt. Bordje wordt al weggehaald voor je uitgegeten bent. Er werken onervaren jonge meisjes. Cubanita in Almere is 10 x beter. Daar kan Cubanita in Harderwijk nog wat van leren.

30. Velema's profielfoto
    Velema heeft een recensie geschreven voor Basiliek
    Nederlands Harderwijk

Wij hebben 27 dec een smaakvol verrassings menu van 7 gangen mogen eten. Het was ronduit fantastisch. Met heerlijke wijnen champagne vooraf. Echt een grote verrassing… de hele avond heeft ook veel indruk gemaakt op mijn Zwitserse broer en moeder. Heel hartelijk dank voor deze culinaire ervaring. Wij komen terug!