Op dit adres zit nu: Cucina 39

1337020224 76
1356371978 61
1391205135 49
1441519695 62

1. Laten we beginnen om te melden dat ik geen liefhebber ben (was) van pasta dus voor mijn vrouw maakten we een reservering bij La Rusticana en ik mocht mee.....Dat was achteraf toch wel bijzonder fijn want wat hebben wij heerlijk gegeten !!!! Echt een aanrader want als deze mensen een perfectionistisch en verwent horeca echtpaar tevreden weet te stellen..............

2. Ja, de koffie is lekker. Maar... tafels werden afgeruimd maar niet schoongemaakt toen we gingen zitten. Wij moesten er om vragen, terwijl we de menukaarten kregen!

Een maaltijdsalade a € 13,- die niet groter is dan een salade mista van 4,50 kan niet. Daarbij werd geen dressing en/of peper en zout geserveerd. Stond binnen op tafel maar niet op de terrastafels. Vergeten! De logistiek is niet op orde. Kan de eigenaar de jonge (maar zijn best doende) bediening eens goede instructies geven, namelijk hoe op te letten en attent te zijn? Dan kan het misschien nog wat worden.

3. Zondag 2 augustus weer heerlijk gegeten bij La Rusticana. Blonde dame met gevlochten paardenstaart wist nog van onze soja allergie.

Lekker stokbroodje met tapenade vooraf. Na ons vorige bezoek verzocht om een iets grotere portie. Geen probleem.

Alles kwam ondanks de drukte snel op tafel alleen het bestek ontbrak :-) "Sorry" en werd vlot hersteld. Pasta lekker beetgaar en pizza krokant en prima afgebakken.

Andere dame met paardenstaart kwam paar keer vragen of het smaakte en of er nog wensen waren. Nou die waren er niet!

Afgesloten met een limoenijssorbet en een kop koffie.

Kortom weer heerlijk gegeten en weer soja vrij! Dus wat ons betreft een aanrader!

4. Bediening doet z'n best, maar heeft onvoldoende aandacht voor de gasten. Kijk eens om je heen als je terugloopt naar binnen. Als er nieuwe mensen gaan zitten aan een net geruimde tafel, maak 'm dan ook even schoon. Bij serveren van spaghetti ook zorgen voor een lepel. Koffie was erg lekker.

5. G.Gerrietsen

6. Gisteren gegeten bij dit Italiaanse restaurant. Door onze soja allergie zijn wij vrij beperkt in de keuze. Maar zoals bij de reservering al aangegeven was hier prima rekening mee te houden. Dames van de bediening gingen niet over 1 nacht ijs en vroegen regelmatig in de keuken of een bepaald gerecht door ons gegeten kon worden. Uiteindelijk heerlijk gegeten!! Pasta van de chef met bospaddestoelen, Carbonara en Pizza en als toetje heerlijk limoen ijs. Dames waren zeer attent en glazen waren in no time weer gevuld.
    Puntje van aandacht: portie pasta is voor een hongerige Hollander vrij klein maat voor de rest top!

7. Ik denk dat Rusticana zich de commentaren over de bediening heeft aangetrokken. Gisteravond met z'n drietjes Pizza gegeten. De Pizza's waren voortreffelijk. Ik vond de bediening vriendelijk, doeltreffend en efficient. Geen enkele reden tot klagen. We komen hier zéker terug.

8. Slecht bediend, geen patatjes, aardappeltjes of groente bij het vlees. Als je uiteindelijk patat besteld krijg je 1 klein zakje mayonaise. 4 gasten hebben het ijs al, op de anderen moet dan nog lang gewacht worden op de koffie.

9. Monique

Rauwe vis gekregen, etiket in het eten gevonden, smaakloos. De oplossing waar ze mee kwamen duurde te lang en de baas heeft dit onprofessioneel opgelost. Niet vriendelijk!

10. tinus kremer

Etiket nog op de citroen zitten. Rauwe vis met veel graad en schubben. En wordt niet vriendelijk afgehandeld als het eten niet deugd.

11. De service was slecht! Drinken bestellen en ondertussen een pizza krijgen, kunnen opeten en vervolgens bestelde drinken nog niet gekregen.

12. Heerlijk gegeten. Prima pizza's met verse ingrediënten. Lekker huiswijntje gedronken. Allemaal tegen redelijke prijzen. Jammer dat voor de portie stokbrood € 5,00 betaald moet worden.

Complimenten voor de steeds sfeervollere inrichting; het is duidelijk dat er wordt geïnvesteerd in meubilair en aankleding. Er zijn leuke, gezellige hoekjes gerealiseerd! Uiterst vriendelijke en vlotte bediening.

Het was een plezierig en smakelijk opstapje voor de film die wij vervolgens hebben gezien in de bioscoop van De Voorveghter.

14. Heerlijk eten! Vooral de antipasti rusticana als voorgerecht is een echte Italiaanse topper! Goede wijnen en goede sfeer in dit restaurant. Het personeel is supervriendelijk! Bedankt voor een fantastische verjaardagsavond.

15. n.zijderveld

Toen wij zaten te eten en er naast ons ook gasten aanschoven was het allemaal toch wel erg krap, de goede man zat haast op mijn schoot. En dat was niet echt nodig, want het was niet echt druk dus plaats genoeg. De bodem van de pizza was ook erg hard en hij was lauw. Jammer van dit alles, ik heb er niet van genoten vanavond!

16. Jasmijn

Leuk restaurant, gezellige sfeer. Het eten smaakt lekker. Alleen krijg je schandalig weinig ! Wij waren met 5 man, 3 namen pizza en 2 hadden pasta. De pizza was goed maar toen wij de pasta kregen dachten we dat het een grap was, een groot bord met een opscheplepel pasta! Bij navraag bleek dat men altijd maar 100 gram spaghetti serveerden. Toen wij om meer vroegen kon dat, maar bij het afreken bleek dat men 1 portie extra erbij had gerekend. Ik denk dat ze klanten genoeg hebben, want wij gaan ons geld daar niet meer besteden.

17. Gisteren met 4 man gegeten bij La Rusticana. We hadden (vlak van te voren) gereserveerd maar bij binnenkomst bleek dat er toch geen tafel vrij was. Dus er werd nog snel een plekje vrijgemaakt.
    We kregen kaarten en drankjes en 20 minuten later ben ik maar eens gaan vragen of we wat mochten bestellen.
    De bestelling werd opgenomen en een kwartier later kregen we onze voorgerechten. Gelijk maar even naar de drankjes gevraagd, die nog steeds niet gebracht waren.
    Na een half uur; nog geen drankjes. Toen er eindelijk bediening was, weer nagevraagd: 'komt er gelijk aan'.
    Toen het hoofdgerecht werd gereserveerd (3 kwartier na bestelling), nog steeds geen drankjes. Daarnaast was 1 van de 4 gerechten niet juist. 'U kunt dit gerecht opeten of 20 minuten wachten op het bestelde gerecht'....

Mijn pasta was trouwens heerlijk; niks op aan te merken.
    Pizza's van de andere 2 waren helaas lauw en de korst erg hard.

Bij het betalen gaf men aan dat ze de drukte (op Hemelvaartsdag!) niet hadden voorzien.... 'vorig jaar was er bijna niemand'.

Ik zou op dit moment het restaurant zeker niet aanraden...

18. Hemelvaartsdag hier gegeten, helaas niet zo'n goede ervaring. Eten was lekker en personeel vriendelijk maar we hebben 3 kwartier moeten wachten op 4 cola. Na 3x vragen werd het dan eindelijk gebracht (van het huis, vanwege het wachten). Ook het hoofdgerecht liet bijzonder lang op zich wachten. Bovendien was mijn pizza behoorlijk aan de lauwe kant, erg zonde.
    Al met al kom ik hier helaas niet meer terug.

19. Wim en Grietje

Na de recensie's wat wij hadden gelezen, waren wij in twijfel of wij nu wel bij la Rusticana zouden gaan eten. Maar onze twijfel was voor niets, hebben er heerlijk gegeten! De bediening was vlot en vriendelijk. Jullie verdienen van ons een dikke pluim!

20. Hennie.weits

Het eten was goed. Helaas duurde het erg lang voor we allemaal een bord voor ons hadden. Bediening is wel vriendelijk maar mist de touch. Bij komen en gaan werd ons amper een blik waardig gegund. Geen groet, geen 'tot ziens'. Lege tafels werden pas veel later afgeruimd.

21. Gewoon erg lekker eten, vooral de antipasta is erg goed. De bediening is verschillend, de ene keer erg goed de andere keer wat minder, maar nooit echt beroerd.

22. Helaas geen goede ervaring, eten zeer zout, weinig oog voor de klant, personeel loopt met oogkleppen rond.
    Organisatie in de keuken loopt niet goed, waardoor je lang moet wachten op eten. En als klap op de vuurpijl als je aan de eigenaar deze bevindingen doorgeeft, krijg je als opmerking terug dat je zelf maar een zaak moet gaan runnen. U begrijpt het voor mij nooit meer Rusticana in Hardenberg.

23. Wij hebben ons niet door de slechtere recensies laten afschrikken en gedacht dat het er niet voor niets altijd zo druk is. De kwaliteit van het eten vonden we super, was echt lekker. Enige nadeel vonden wij dat het bij pasta erg weinig is. We hadden nog best wel trek na het eten. Dus voor de grote eters, kies de pizza. Heerlijk gegeten, gezellig gezeten. Klein puntje, de lege glazen bleven op onze tafel staan...

24. Op zondagavond gegeten. Mozerella was op, dus de helft van de gerechten konden niet besteld worden.
    Voorgerecht; (combi diverse voorgerechten) fantasieloos. Hoofdgerecht (vlees) kwaliteit ossenhaas zeer matig, Runderrolletje dus zonder mozerella, brocolli overgaar en smakeloos, de gebakken aardappeltjes in schil taai en niet te eten. Toetjes: tiramisu en ijscoup waren redelijk.

De bediening aangesproken op de aardappeltjes, kregen we weer terug met de mededeling "dat hoort zo"
    Jammer dat een eens zo goed restaurant zo afgeleden is. Werk aan de winkel voor Herman de Blijker of Gorden Ramsey! Geen aanrader dus voor wat betreft de specialiteiten.

25. Eten smaakte redelijk. Bediening was slecht georganiseerd. Lang wachten op kaart en drankjes. Verkeerde hoofdgerecht gekregen. Hoefde dit niet te betalen. Op de rekening stond teveel wijn gerekend. Ook bij tafeltjes bij ons in de buurt ging het fout met de gerechten. Slecht georganiseerd!! Dit was eens maar niet weer.

26. Streupers

Gisteren 9 pizza's afgehaald. De bediening was aardig en we moesten even wachten maar kregen alledrie een gratis drankje. De pizza's vielen tegen de bodem is heel dun en hard en het beleg minimaal er was weinig keus, en toch kregen 5 niet de pizza's die ze uitgekozen hadden. Wij komen hier niet weer

27. Brouwers

Gisteren gegeten met 5 personen. Eten is zeer matig, soep veel te zout, pizza's lijken zo van de AH te komen en vegetarisch gerecht was ook niet veel.

De bediening is jong en zeer onervaren. Ze worden niet tot nauwelijks aangestuurd dus de service is niet best.

De sfeer is prima, leuk interieur, gezellig.

28. Hier in de zomer van 2012 gegeten en het eten was slecht. De pasta was niet te eten, commentaar van de manager was: we hebben een andere leverancier, daar ligt het aan. Dan moet je het niet op tafel zetten lijkt me.
    Helaas geen compensatie, gewoon de volle prijs betalen. Personeel ok, maar voor het eten kun je deze tent beter overslaan.

29. Opzich een prima tent en goede service. Wat van mij anders mag is de bodem van de pizza. Dit was bij mij te vergelijken met een melba toastje, als het niet dunner was. Helemaal hard gebakken.. jammer.

30. Leo 44 punten

Heel lang moeten wachten, het resultaat was goed vlees, smakeloze en overgare groenten en weinig aardappeltjes. Jammer want we hadden hier eerder veel beter gegeten.

31. Job

32. Het is alweer enige tijd geleden dat er een nieuwe frisse wind ging waaien in de Hardenbergse Voorstraat. La Rusticana is een gezellige zaak die geleid wordt door een jonge Italiaanse ondernemer die het goede Italiaanse leven middels zijn kook kunsten goed weet te promoten.

De roots van de kok liggen in zuid Italië waar vaak ook de mooie producten voor de keuken worden ingekocht.

Het eten is echt perfect van "wat de boer niet....." tot aan specialiteiten die je bijna nergens anders kunt vinden. Echt een ondernemer met een passie voor koken en versproducten.

En dat alles zeer betaalbaar. Heel interessant zijn de thema dagen, waarbij iedere keer weer iets nieuws en traditioneels wordt gepresenteerd.

Heel bijzonder is de gezellige ruimte onder het restaurant waar je voor b.v. kleine besloten partijen terecht kunt. Een historische plek in Hardenberg, waar een van de wanden de oude stadsmuur is.

Al met al echt een aanrader.