De Vogelmolen in Haelen

Heerlijk eten in een stukje geschiedenis

Ons restaurant beschikt over een ruime eigen parkeergelegenheid.

Lunch Diner
ma Gesloten
di Gesloten
wo lunch 12:00 - 16:00 diner 17:30 - 21:00
do lunch 12:00 - 16:00 diner 17:30 - 21:00
vr lunch 12:00 - 16:00 diner 17:30 - 21:00
zo lunch 12:00 - 16:00 diner 17:30 - 21:00

Omschrijving

De Vogelmolen, vroeger bekend als de watermolen van Haelen, was vanouds een koren– en oliemolen. Het gebouw dateert uit 1778 en is in 1882 ingrijpend verbouwd tot een kleine industriële stenen watermolen. In het midden van de 19 eeuw was het reeds en aanzienlijke molen met houten waterraden die tot de krachtigste van het westelijk deel van midden Limburg behoorden.

Na de dood van de toenmalige ongehuwde, eigenaar Charles, Baron de Keverberg d’ Aldenghoor en de kessel, verkochten de erfgenamen de watermolen aan de familie Vogels die graanhandelaren waren. In 1957 hield dit bedrijf op te bestaan.

In hetzelfde jaar werd het molengebouw overgenomen door de Centrale Stichting Kardinaal Vaughan in Roosendaal, beter bekend als de Mill Hill Fathers, een Engelse orde, die het kasteel als klooster gebruikte. De religieuzen kochten de molen om als timmerwerkplaats in te richten.
Het klooster werd later opgeheven en de molen werd verkocht en kreeg in de loop der jaren andere bestemmingen waaronder een pottenbakkerij.

In 1982 werd het pand verbouwd tot restaurant wat toen de naam specialiteitenrestaurant de Vogelmolen heeft gekregen.

Sinds 1 oktober 2003 wordt de Vogelmolen geëploiteerd door Ruud en Marianne Lispet. Ruud is al sinds 1992 werkzaam als chef-kok en heeft samen met zijn vrouw en een enthousiast team van medewerkers, restaurant de Vogelmolen verheven naar een restaurant met een uitstekende naam in de regio en ver daarbuiten.

Het keukenteam draagt zorg voor de constante kwaliteit van de gerechten die zij bereiden en maken van verse seizoen producten uit de regio. Zij hebben daarmee verschillende onderscheidingen behaald.
Maar het belangrijkste is:"De gasten moeten tevreden zijn".
Hieraan werkt de bedieningsbrigade natuurlijk voor 100 % aan mee. Zij hebben daarvoor de zilveren hoffelijkheids pluim gekregen.

• Bezorgen

1311891986 85
1383401948 84
1454911911 89
1516206164 88

1. Ook met een groter gezelschap ( 65 personen) is het voortreffelijk toeven in dit restaurant. Op 13 december jl hebben de medewerk(st) ers van Slachtofferhulp Nederland afd. Limburg hun jaarlijkse feestavond hier doorgebracht. Ruud, Marianne en medewerk(st)ers verdienen een pluim.
    Namens Jos van Laer, mede-organisator, bedankt !

2. Glenn van der Meeren

Restaurant de Vogelmolen is echt een aanrader. Zeker ook wanneer je met een groot gezelschap op uitstekende prijs/kwaliteit verhouding wilt gaan dineren. De communicatie om het menu en arrangement af te spreken verliep zeer prettig. Er worden duidelijke afspraken gemaakt welke worden nagekomen en zelfs worden overtroffen. Het enthousiasme van Ruud (chef) en Marianne (Maître) slaat over op de gasten. Heerlijke gerechten worden fantastisch begeleid door bijpassende wijnen. Kortom een culinair hoogtepunt waarmee wij 2017 heerlijk hebben afgesloten!

3. G rennenberg

Lekker eten geweldige gastheer en gastvrouw.

4. Ton Stuster

Wij hebben hier vanavond gegeten en moeten zeggen hier kan menig restaurant een puntje aan zuigen.
    Echt een zeer goed restaurant meer dan uitstekende service uitstekende wijn suggesties en alle gerechten uiterst smaakvol.

Ook de inrichting van het restaurant is gezellig.

En het prijs/kwaliteit niveau is ok

5. Dymph Vorstenbosch

Traditiegetrouw eten we op nieuwjaarsdag sinds jaar en dag in De Vogelmolen. Eind 2016 kwam in ons op om de traditie te doorbreken, maar het verlangen naar de fijne ambiance, verrukkelijke gerechten en top-bediening maakte dat we al ras terugkeerden van gedachte-experiment en De Vogelmolen boekten.
    Het was weer een feest. Een groot genoegen. We hebben wederom genoten. Op naar 1 januari 2018, hoewel we misschien ook nog wel tussentijds zullen 'aanwaaien'. Ook een fijn vooruitzicht. Maar het diner op nieuwjaarsdag was wederom een feest!
    Overigens: een verrukkelijk witte huiswijn... uit Italië.

6. Marlies van dooren

Op zondagavond met vrienden heerlijk gegeten bij de Vogelmolen. De bediening was erg vriendelijk en attent. Het menu de Vogelmolen was top, iedere hap was een genot.
    Wij verheugen ons al op een volgende bezoek!!

7. Onlangs op de terugweg vanuit Duitsland zijn we gestopt in Haelen waar we in de vorige eeuw vaker hebben gedineerd. Het was rustig bij binnenkomst. We werden door een uiterst vriendelijke medewerker begeleid naar een tafel direct bij de ingang van het restaurant. Al snel werd het echter rumoerig in de hal door een bijeenkomst in een andere ruimte. Dit was onprettig voor onze eigen conversatie omdat er veel mensen vlakbij ons bleven staan praten. Bovendien werd het fris door het veelvuldig openen van de voordeur. Een tafel aanbieden, op een andere plaats in een zo goed als lege restaurant, had dit voorkomen.

De medewerker bracht ons een drankje en een heerlijke amuse. Vervolgens de menukaart. Een dame die uitstekend op de hoogte is van de etiquette kwam informeren wat we wilden bestellen. Mijn echtgenoot wilde beginnen om voor mij te bestellen, maar kreeg op verrassende onprofessionele wijze een corrigerende tik uitgedeeld. Er werd gezegd:'we zullen eerst maar even de bestelling van mevrouw opnemen', waarbij ik overduidelijk werd aangekeken. Mijn echtgenoot gaf aan dat hij juist voornemens was dat namens mij te doen. Er volgde geen excuus voor de terechtwijzing.

Het eten was van goede kwaliteit, klassiek. Een compliment voor de kok. Het dessert bevatte buiten de stukjes kaas en noten, een aantal bruin verkleurde, duidelijk niet verse, druiven, dat toonde niet. Na het verzoek om de rekening, gedaan aan de jongste medewerker, duurde het ruim 20 minuten voor mevrouw ons de rekening kwam brengen. Het verdient wel aanbeveling om de felle verlichting, aangebracht aan alle muren, te voorzien van meer passende lampen. Door andere aanwezige gasten werd ook ter sprake gebracht dat de verlichting als een storende factor werd ervaren. Een gast trachtte er zelfs iets over heen te hangen.

Al met al prima gegeten en een uiterst correcte bediening door de 2 jonge mannelijke medewerkers.

8. Fam. van den Ham

Gisteren avond heerlijk gegeten bij de Vogelmolen. Iedere keer weer weet Ruud ons te verassen met zijn heerlijke creaties en het constante zeer hoge niveau. De witvis soep die Marianne ons aanraadde was een echte voltreffer. We hebben het Vogelmolen menu gegeten met bijpassend wijn arrangement. Het was allemaal even lekker en ook de wijnen waren erg goed gekozen.
    De sfeer wordt door Marianne gehouden tussen klassiek / exclusief en informeel. Iets wat makkelijk lijkt maar het zeker niet is. Dit verdiend ook zeer zeker een pluim. De bediening is correct en adequaat. Het was weer erg lekker genieten.

9. Na een korte autoreis door het Limburgse landschap reden wij door een prachtige laan met bladerloze bomen via een geweldig mooie toegangspoort de parkeerplaats op van Specialiteiten Restaurant De Vogelmolen in Haelen.

Restaurant De Vogelmolen is gevestigd in de oude watermolen van Kasteel Aldenghoor. Dit kasteel ligt verscholen tussen de bossen en akkers in Haelen en dichtbij het fraaie Leudal. Het gebouw dateert uit 1778 en is in 1882 ingrijpend verbouwd tot een kleine industriële stenen watermolen. In 1982 is het gebouw tot specialiteitenrestaurant verheven en heeft het de naam De Vogelmolen gekregen. Sinds 1 oktober 2003 wordt De Vogelmolen geëxploiteerd door Ruud en Marianne Lispet. Ruud is al sinds 1992 werkzaam als chefkok in De Vogelmolen. Hij runt het hoogwaardige restaurant samen met zijn vrouw Marianne en een enthousiast team van medewerkers. Het keukenteam heeft al diverse onderscheidingen behaald met zijn bijzondere creaties van verse seizoens- en streekproducten. Ook de bediening doet zijn werk uitstekend: zij hebben hiervoor zelfs de zilveren hoffelijkheidspluim in ontvangst mogen nemen.

Na een hartelijke ontvangst door Marianne Lispet werden wij begeleid naar onze ronde tafel keurig ingedekt met smetteloos wit tafellinnen en zilveren bestek. Ook het glasservies was perfect. Met vijf personen hebben wij een keuze gemaakt van de keurig verzorgde menukaart. Heerlijke amuse, vers gebakken brood, voortreffelijke witte wijn die ruimhartig werd geschonken, uitstekende bediening, invoelende jonge medewerkers die conform de echte etikette ons hebben bediend, kortom het was allemaal geweldig en zeker voor herhaling vatbaar. Wij hebben gegeten:

Canadese coquille geserveerd met tartaar van huisgerookte wilde Shetland zalm
    Heldere dubbel getrokken runderbouillon met quenellen en groenten
    Carpaccio ossenhaas met krokant gebakken spekjes en Reggiano Parmezaanse kaas
    Gegratineerde scampie’s met wilde spinazie
    Gebraden kalfsfilet met Madagaskar pepertjes
    Vanilleijs met advocaat, nougatine en Belgische chocoladesaus
    Onovertrefbare Irish koffie met lobbig geslagen echte slagroom
    Dame Blanche met voortreffelijk roomijs en Callebaut chocolade
    Crème Brûlee met echte vanille van de vanilleboon en een bolletje ijs.
    Overheerlijke cappuccino en koffie met friandises en vers gebakken koekjes van het huis.
    Tenslotte merk ik op dat het een geweldige verwenavond was in een mooi restaurant met een gezellige sfeer en tegen betaalbare prijzen!

10. Rietje Bouts

Het was wederom voortreffelijk, zowel het eten en drinken als de bediening!!
    CHAPEAU!!!

11. We komen al bijna 25 jaar in de Vogelmolen. Eerst bij de gebroeders Claessen en daarna bij de familie Lispet. Het is en blijft een voortreffelijk adres om je op een goede en klassieke manier te laten verwennen. Het echtpaar Lispet geeft je alle aandacht en adviseert op een zeer professionele wijze. Het proeverij-menu is een aanrader en we verheugen ons al op het wildmenu.
    Knap hoe zij al zolang de kwaliteit weten vast te houden.

12. Het diner was heerlijk en het was gezellig.

13. Loek Kurvers

Ik wil de gastheer en gastvrouw, Ruud en Marianne, allerhartelijkst bedanken voor de culinaire verwennerij afgelopen zaterdagavond.

Al lang niet meer zò lekker gegeten! Wij waren al een tijdje niet meer in de Vogelmolen geweest en we vonden het bijzonder aangenaam om weer eens in een klassiek restaurant te eten in plaats van in een hip of trendy uitgaansrestaurant. Wij ervaren bij de Vogelmolen een sfeer welke je niet gauw ergens anders meer vindt. De hartelijke ontvangst en de mooi gedekte tafel in de klassieke “Vogelmolenambiance” kunnen wij bijzonder waarderen. De combinatie van het overheerlijke aspergemenu met de ruimhartig geschonken bijpassende wijnen was subliem.
    Een groot compliment wil ik jullie, de keukenbrigade en de bediening dan ook graag maken.

Gastvrijheid van een hoog niveau, Chapeau!

15. Heel veel dank voor een geweldige avond! In de Vogelmolen wordt je als koning ontvangen. Fantastische gerechten die met passie zijn bereid. Een bijzonder vriendelijke en toegewijde bediening. De begeleidende wijnen waren stuk voor stuk een schot in de roos. We komen snel weer eens terug!

16. Top restaurant ! Wederom een zeer positieve ervaring. Heerlijk gegeten in een zeer prettige omgeving. Persoonlijke bediening door zowel Heer als Mevrouw. Vriendelijke mensen. Echt een aanrade voor mensen die een avondje echt willen dineren.

17. Ruime menukeuze met heerlijke traditionele gerechten. Met name ossenhaas Ankara, voortreffelijk.

18. Twee weken geleden gegeten bij De Vogelmolen met vijf personen. Na een prettige ontvangst (we hadden gereserveerd) werden we begeleid naar aan ruime tafel.

Eerst een aperetif gedronken, waarna de menukaarten werden uitgedeeld.

Alle gerechten zijn met mooie producten en met veel zorg bereid. Eindelijk weer eens een keukenbrigade die niet te bang is zout en (room)boter te gebruiken, voor sommigen wellicht ouderwets, maar voor mensen die van lekker, rijk, eten houden, een grote plus.
    Speciale vermelding verdient mijn gekozen tussengerecht: gebakken coquilles met beurre blanc, geserveerd met pasta en spinazie, echt geweldig!
    De porties waren perfect, en iedereen had na vier gangen precies voldoende gegeten. Er zat ongeveer 20 min. tussen de gangen, ook dit hebben ze goed begrepen, en mooi onder controle (er waren ongeveer 35 gasten aanwezig).

De bediening is opvallend discreet, maar voldoende aanwezig zodat niemand iets tekort komt.
    De negatieve opmerkingen over de gastvrouw begrijp ik niet, gewoon een vriendelijke dame, en dat ze meer aandacht besteed aan de vaste gasten, vind ik niet meer dan logisch, en absoluut niet storend.

De kwaliteit van de gerechten ontstijgt de gevraagde vergoeding, wij hebben ongeveer vijf uur aan tafel gezeten, vier gangen gegeten (voorgerecht, warm tussengerecht, hoofdgerecht, dessert) en waren, incl. drank, plusminus € 60,- per couvert kwijt.

We hebben een mooie, avondvullende avond gehad bij dit restaurant, en ik kan iedereen die van lekker eten houdt aanbevelen een bezoek te brengen.

19. Ellie

20. De kwaliteit is nogal wisselend. Soms is het heel goed, soms is het beduidend minder. Tevens zou het restaurant wat meer met de tijd mee moeten gaan. Men blijft hangen in de jaren 80 stijl, ook qua keuken.

21. Zoals altijd een zeer prettig bezoek gebracht. Ik kan alleen maar zeggen: Top! Zeer gezellige sfeer, uitmuntende bediening, gastheer en gastvrouw laten zich zien en zijn geïnteresseerd. Het eten is zoals altijd weer uitmuntend.

22. Heerlijk eten, bourgondisch is het juiste woord. Rijke borden met heerlijke glazen wijn.
    Prijs/kwaliteit is perfect! Een echte aanrader als je in de buurt van Roermond komt; gemakkelijk parkeren, vriendelijke mensen, mooie lokatie en een menu waar je blij van wordt.

Ik ga hier zeker terug!

23. Wij komen hier al jaren en zijn elke keer weer positief verrast over de kwaliteit van het eten.
    Om te beginnen, elke keer krijg je een amuse van het huis, een mousse van de meest uiteenlopende dingen, bv gepofte knoflook, tomaat, radijs, asperge, altijd verrassend, altijd heerlijk!

Dan het menu; de prijs/kwaliteitsverhouding is meer dan prima. Je eet hier niet gratis, maar daarvoor is het beter dan in vele andere restaurants.
    Ruud zal met zijn eten waarschijnlijk nooit een michelin ster halen; in plaats van kleine moleculair bereide hapjes lijkt het eten op een combinatie van je moeder thuis (als je moeder echt goed kon koken) met iemand die voor kok gestudeerd heeft met daarnaast een behoorlijk stuk creativiteit en inspiratie. Er is maar één woord voor: HEERLIJK. Wij zijn verwende gasten, maar blijven hier terug komen!

Vaak ook seizoens-gebonden gerechten; de asperge kaart is fantastisch, de wild-kaart nog beter!

Daarnaast zorgen Ruud en Marianne voor een zeer aangename sfeer; van terugkerende gasten zijn voorkeuren en afkeuren bekend; je krijgt dus altijd het gevoel dat men je kent.

Tja, klein puntje van aandacht; als er ooit geld overblijft zouden wij het investeren in een gedeeltelijke renovatie van sommige gedeeltes van het restaurant. Maar dat is dan ook echt alles!

PS Had ik al gezegd dat ALLES kan hier, "grand dessert" niet op de kaart? Gewoon vragen! Een overdadig dessert met warme kersen/choco mousse/flensje met ijs/nougatine met ijs/aardbeien met ijs enz enz!
    De wijnkaart is trouwens ook erg goed en zeer betaalbaar!

Advies : doen!

24. rene stokbrockx

Op woensdagavond 30 april 2014 hebben maar liefst 117 senioren van de KBO Haelen als afsluiting van een uitstapje Luik met volle teugen genoten van een voortreffelijke maaltijd met de bekende Vogelmolen kwaliteit. Veel lof voor chefkok Ruud en de bediening. Het was een geweldige afsluiting van deze dag.

Rene en Gemma Stokbroeckx

25. Pieter Joppen

Afgelopen weekend weer een heerlijk diner gehad in de Vogelmolen, wat een mooie omgeving als je al aankomt rijden met de auto die mooie laan richting het Kasteel. Binnen aangekomen nette ontvangst door personeel en naar aan tafel gebracht.

Even later genoten van het aperitief met wat lekkers erbij, na onze keuze gemaakt te hebben van de kaart, heeft de gastvrouw ons geadviseerd over een heerlijk glas witte Elzas wijn. Heerlijk.

We hebben gekozen voor het Vogelmolen menu, genoten van de overheerlijk Oesters, iets wat ik normaal niet gauw zou bestellen, maar de gastvrouw verzekerde mij dat ze lekker zouden zijn. Ze had gelijk, ze waren voortreffelijk.
    Daarna Aspergesoep hoort toch bij deze tijd. Hoofdgerecht een overheerlijke Gebraden entrecote met rode wijnsaus, gecombineerd met een zeer lekkere Bourgogne wijn erbij. Is niet de goedkoopste maar past geweldig bij dit gerecht.

Nagerecht met elstar Appel.

Kortom nagenietend van alles goed thuis een dag later, dacht ik dit wil ik graag met hun delen.

Mevr. en Heer Lispet, we komen graag snel weer bij u terug.

Chapeau!!!

26. Voor de tweede keer in korte tijd komen eten. Eerste keer met z’n tweeën en nu met z’n vieren. Er was een ruime keuze in de vorm van een menu, maar we wilden toch liever a la carte eten.
    Beide keren was het eten en de service uitstekend, ambachtelijk bereide gerechten en de prijzen verklaarbaar.

27. Op Valentijnsdag weer eens lekker gegeten bij de Vogelmolen. Nu een keer of 20 gegeten en altijd erg goed. We eten heel veel buiten de deur, maar ondanks dat het niet om de hoek ligt, komen we toch een paar keer per jaar bij de Vogelmolen terug vanwege de constante kwaliteit. Mooie plek, goede wijnkaart, ongedwongen sfeer en topgerechten. De oesters zijn briljant! (En men is niet zuinig met de drank)

28. a.stalinga

Gisteren door een zaken relatie uitgenodigd in de Vogelmolen, vanaf het moment dat je binnen komt word je zeer vriendelijk ontvangen. Zowel ik als mijn zaken partner eerste keer in deze zaak. Gehoord van via via.

Heerlijk aperitiefje en ons eerste kennismaking met de keuken door een hapje bij het aperitief, daarna naar de tafel begeleid en werd ons de menukaart gegeven en keurig verteld wat er eventueel ook nog kon als specialiteit van de zaak. Bij de bestelling ook gevraagd voor een bijpassende wijn, alles perfect geregeld.

Tijdens het diner waarvan we echt hebben genoten, was er telkens weer even contact of alles naar wens was, ook de kok kwam even aan de tafel om te vragen of alles naar tevredenheid verliep. In het weekend zal dat wel niet altijd lukken met de drukte, maar het restaurant was toch ook gisteren lekker gevuld voor een donderdag avond.

Daarna nog een heerlijk dessert en de avond perfect afgesloten met koffie en chocolade, e.d. Voor 4en een perfecte afsluiting van een perfecte deal deze dag. We hebben besloten deze zaak vaker te bezoeken als we weer in de buurt zijn en geven dit ook door aan mensen die we kennen en een weekendje richting Limburg vanuit Dronten en omstreken.

Mensen van de Vogelmolen; Bedankt voor deze geweldige avond.

29. Erg leuke, fijne sfeer. Echt heerlijk gegeten! Aardig personeel ook. Heb het ontzettend naar m'n zin gehad en zeker voor herhaling vatbaar! Bedankt.

30. De Vogelmolen is een begrip in Haelen voor vele jaren. Afgelopen weekend zijn wij hier gaan eten en moeten zeggen dat wij zeer teleurgesteld zijn. De sfeer is gedateerd. De kok doet goed zijn best en het eten ziet er goed uit, maar onze conclusie is toch flink geprijst voor het geserveerde en gepresenteerde. Dit geldt zeker voor de drank. Daarnaast is de service van de hostess uitermate teleurstellend. Kent zeker haar favorieten en laat zeker blijken dat je niet gewenst bent. Zeer jammer en voor ons nooit meer.

31. Het eten smaakte heerlijk. De sfeer was iets minder, er waren weinig mensen aanwezig. De bediening was goed. De drank was aan de dure kant.

32. Pierre Houben

We hadden een feest voor ruim 100 gasten en dat kun je dus gerust aan de Vogelmolen toevertrouwen. Goede muziek en extra sfeerverlichting hadden we zelf geregeld. Gezellige gasten zijn ook belangrijk en die hadden we. De gerechten en de wijn waren top. Bij de voorbereiding werd met ons meegedacht en mede daardoor hadden we een zeer geslaagd feest.

33. Onlangs gereserveerd voor het aspergearrangement. Over het eten kan ik kort zijn: het was genieten! Met de inrichting die inmiddels wat oubollig aandoet kan ik leven, maar met een gastvrouw die zo onecht en gewoon storend aanwezig is, heb ik echt moeite. Zonder haar was de avond een stuk aangenamer geweest. De jonge bediening deed het uitstekend en had in onze ogen haar bemoeienis niet nodig. Jammer...

34. melanie

Heerlijk gegeten bij restaurant de vogelmolen.
    Super ontvangst door de eigenaren.
    Echt een fantastische ervaring!!!!
    En we zullen zeer zeker nog vaker hier komen.

35. Specialiteiten Restaurant "De Vogelmolen".
    Is het heerlijk om te dineren, de sfeer is er uitmuntend en de kwaliteit van de gerechten zijn formidabel. Wij komen steeds graag terug.

m.v.g. Sjra en Jeanny

36. Loek van Elewout

Met een gezelschap in juni jl een dubbele verjaardag gevierd. Alles een een heel prettige en ontspannen sfeer. De bediening was top door een man met een goed gevoel voor humor. Alles was netjes verzorgd en schoon. Een aanrader.

37. Fam. Oudshoorn

Gedurende vakantie in Limburg gegeten in restaurant de vogelmolen. Top gegeten voor een eerlijke prijs in een gemoedelijke en gastvrije sfeer. Het lijkt allemaal zo simpel als je dit leest maar waarom is het dan niet overal zo geregeld? Wij komen zeker terug als we weer in de buurt zijn, het was een mooie afsluiting van onze vakantie.

38. Na een korte vakantie willen wij een late lunch in de buurt van Roermond, vinden adres in BMW navigator en belandde aldus voor het eerst in " De Vogelmolen ", wat een verrassing. Het is asperge tijd dus gekozen voor op traditionele wijze bereide asperges met beenham, eitje, nootmuskaat en gesmolten blanke boter. Een hele mooie droge witte huswijn maakte het geheel tot een onverwacht feestje. Bediening uiterst behulpzaam met name door eigenaar en echtgenote.
    Zondag 22 april 2012

39. Monique Meijsen

Al meer dan 20 jaar komen wij met veel plezier bij de Vogelmolen. Altijd constante super kwaliteit van zowel het eten als de wijn. Prijs kwaliteit wijn vind je nergens. Ons lievelings hoofdgerecht Ankara is excellent. Dit vind je nergens zo goed. Ook de voorgerechten zijn in een woord geweldig. Wij vinden dit restaurant ster waardig. Gewoonweg SUPER en grandioos. Niet voor niets komen wij hier al zolang. Marianne en Ruud jullie verdienen een 10.

40. Waar ga je eten wanneer je uit het Westen komt en geen idee hebt welk restaurant je moet kiezen? Wij kozen voor de Vogelmolen in Haelen en daar hebben we geen moment spijt van gehad. Een uiterst vriendelijke ontvangst, een perfecte amuse, heerlijk brood met, vermeldenswaard: de reuzel met spekjes! Verrassend lekker! De gekozen gerechten waren allemaal even goed bereid en lekker. Het kleine kopje dubbel getrokken heerlijke bouillon dat diegenen die geen voorgerecht kozen toch tijdens deze gang kregen was heerlijk, maar vooral deze attente geste werd bijzonder gewaardeerd. Samenvattend: Een aangenaam restaurant met een uitstekende keuken, prettig klantvriendelijk gericht en op een prachtige locatie. Jammer dat we zo ver weg wonen!

41. Van der Kraan

Ons diner in de Vogelmolen kunnen we in 1 woord samen vatten; fantastisch.

Van het ontvangst tot afscheid hebben we van een uiterst goede verzorging mogen genieten.

De gastvrouw en bediening waren zeer professioneel en ontzettend hartelijk.

Restaurant heeft een goede ambiance en het eten is voortreffelijk.

Als vooraf kozen we voor carpaccio en forel. Beide gerechten waren zeer goed van smaak en de forel was goed gefileerd.

Het hoofdgerecht bestond uit gebraden ossenhaas Ankarra en gebraden ossenhaas met gebakken ganzenlever en truffelsaus. Het vlees was uiterst mals en zeer smakelijk bereid. De truffelsaus was heerlijk.

De chef kok kwam ook nog aan de tafel om te vragen of alles smaakte. Dat gaf nog eens een extra feestelijk gevoel.

De huisgemaakte bonbons zijn een bijzonder goede keus en we weten zeker dat als we ook nog een dessert hadden besteld dit ook in de smaak zou zijn gevallen.

We kunnen dit restaurant zeer aanbevelen en wilden onze ervaring delen, vandaar deze recensie.

Chapeau aan de eigenaars, we komen zeker terug.

Nogmaals heel hartelijk bedankt voor alles en de goede zorgen!

42. Jeroen van dalsen

Hoe iedereen toch een andere ervaring kan hebben in hetzelfde restaurant. Afgelopen week gegeten bij de Vogelmolen met een groep van 10 vrienden. Keurige ontvangst door leuke dames en gastheer. Gereserveerd voor het 4-gangen menu. De avond liep gesmeerd. We hebben het heel gezellig gehad, het ging niet te snel maar zeker niet te langzaam. De wijnen, geschonken in het wijnarrangement waren goed gekozen en zeker origineel te noemen. Minder bekende gebieden van Frankrijk. Al met al een leuke, gezellige avond gehad met heerlijk eten, lekkere wijnen en koffie met likeurtjes. Uiteindelijk verlieten we het pand om kwart voor 12, na-genietend van een zeer geslaagde avond. Ga zo door!

43. Wij hebben heerlijk gedineerd na gastvrij te zijn onthaald door gastheer en gastvrouw Ruud en Marianne.

Vreemd dat zij nog niet zijn ontdekt door "Lekker".

Perfecte wijnkeuze.

Goede prijs/kwaliteitsverhouding.

44. Het is alweer een week geleden dat wij weer heerlijk gegeten hebben in de Vogelmolen in Haelen. Vorig jaar waren we ook hier geweest en nu werden we even verrast. Want de zaak heeft een metamorfose ondergaan. Nieuwe vloerbedekking, nieuwe kleur, een mooie uitstraling en wat ik begreep van de gastvrouw, komt het meubilair ook nog aan de beurt.

Dan het heerlijke eten in deze ambiance, een heerlijk voorafje van palingmousse en een rose champagne erbij. Daarna een heerlijke kreeften soep met een scheutje Cognac. Lekker de tijd om rustig met onze tafel genoten te praten. De volgende gang waren scampi's met een heerlijk sausje. De gastvrouw vertelde steeds rustig wat het was en of we weer een andere wijntje erbij wilden, chapeau. Dan een lekkere sorbet van een bepaalde peer. En dan het hoofdgerecht, voor mij een heerlijke Irish Biefstuk met een heerlijke truffelsaus. Een waar compliment voor de keuken. Dan afsluiten met grand dessert of kaas of iemand anders aan onze tafel had creme brulee. Nog koffie met lekkere grote bonbons, welke ik helaas niet kan laten staan. Kortom, weer een geweldige avond beleefd op deze mooie locatie en met goede bediening en een charmante gastvrouw en gastheer.

Fam. Lispet, wederom bedankt voor deze geweldige avond en tot volgend jaar. Voor mij en mijn gasten was het weer een waar genoegen, nu een week later spreekt men op onze zaak er nog over, vandaar ook mijn reactie naar u toe.

45. Afgelopen zondag weer gaan eten met 6 personen in de Vogelmolen in Haelen. Direct keurig ontvangen en naar onze tafel gebracht door de gastvrouw die ons aperitief opneemt en binnen een paar minuten zijn we al aan het genieten. Een half uurtje later kunnen we aan tafel en kan het feest beginnen.

De zaak ziet er goed en opgefrist uit, ook de bediening correct zoals altijd. Men geeft ons rustig de tijd te kaart te bestuderen en een juiste keuze te maken. Ondanks dat het lekker druk is.

Het eten is zoals altijd heerlijk en de borden zien er weer voortreffelijk uit. Een compliment aan de kok, dat hebben we dan ook direct aan de bediening meegegeven. Dat hoort men liever direct als hier op dit briefje van ons. We hebben van het begin tot het eind genoten en danken de eigenaren en personeel weer voor de zoveelste fijne avond. We kunnen niet wachten op de volgende keer. Chapeau.

46. clemens sonnensberger

We zijn zeer gastvrij ontvangen door Marianne en Ruud. Vooraf een aperitiefje en daarna gekozen voor het surprise menu. Het eten was werkelijk voortreffelijk en goed gevarieerd. Hopelijk dat ze niet te snel een michelin ster krijgen want dan wordt het wellicht alleen duurder! We hebben er een hele avond gezeten en hebben ons geen moment verveeld.

De prijs kwaliteit verhouding is prima. Wij betalen liever wat meer dan dat er zoals je toch vaak ziet concessies worden gedaan aan de kwaliteit.
    Clemens en Karien.

47. N&B 11 punten

Vandaag hebben wij heerlijk genoten van lekker eten op een mooie locatie. Door het supermooie weer hadden we zin om ergens buiten op een terras te eten...in Roermond is dat moeilijk. Dus op naar Haelen. Heerlijk, een mooie salade met vis, gebakken ganzenlever en kikkerbilletjes vooraf en toen genieten van lamskotelletjes, tournedos met Ankarasaus....mmmm. Het recept van mijn lieve opa! Genieten en nog eens genieten. Top!

48. Zoals bij vele recensies was ook ons sterk opgevallen dat de gastvrouw een duidelijk onderscheid maakt tussen vaste gasten en misschien wel potentiële vaste gasten. Mw blijft daar ook erg lang aan de tafels hangen en vult deze tijd dan op met lariekoek. Ook wij hebben het eten, zeer kundig bereid, met genot gegeten. Vooral het voor, hoofd en na gerecht zijn duidelijk afkomstig uit ster handen. Wanneer het geheel wat meer aan de huidige tijd wordt aangepast en het al zo bekende cd'tje wordt vervangen wordt het zeer zeker naar een hoger niveau gelift. Dit laat natuurlijk niet achterwegen dat er ook een gastvrouw van de huidige tijd moet komen.

49. Wij blijven er terugkomen! Het eten is uitstekend en het personeel is vriendelijk. Voor ons is Marianne een charmante gastvrouw!

50. Wat een verschillende ervaringen!

Voor ons een plek waar we blijven komen. Er moet wel iets aan het interieur gedaan worden aub, een verbouwing om de ambiance op het niveau van het eten te krijgen.

Het eten: geen liflafjes, geen grote borden met onzichtbaar eten. Degelijke kookkunsten, aparte gerechten. Altijd heerlijk en ook een kaart met veel keuze.

Personeel, tja, niet altijd op Michelin nivo, maar daar kom ik niet voor.

Gemiddeld zijn wij met zijn 2-en rond de 100 euro klaar en daar heb je een super diner voor!

Een blijvertje!

51. De gastvrouw laat duidelijk weten wie haar favorieten zijn en doet geen moeite nieuwe gasten aan te spreken.

De ontvangst was koud en kil. De bediening deed denken aan een stagaire van de hotelschool. Hetgeen ik niet vond passen bij de eindafrekening, die behoorlijk gepeperd was. Het enige pluspunt was dan toch de op zich goed bereide producten, maar deze vielen helaas in het niet bij de wrange nasmaak van het vorige.

Bovendien doet het restaurant zeer gedateerd aan, en is het een belediging voor je gasten om dit niet wat stijlvoller aan te kleden.

Ons daar dus niet meer gezien.

52. Wij waren regelmatige bezoekers.

We hebben ongeveer 1 jaar geleden besloten hier niet meer naar toe te gaan gezien de houding van de "gastvrouw", die duidelijk laat merken wie haar favoriete gasten zijn en wie niet.

5,3
  53. Heerlijk eten en drinken vooral erg gezellig en goede bediening ik kom zeker nog eens terug.

Gr xxx anne.

54. Voor mij een van de Leudal-topreataurants. We komen er geregeld en graag. Ook om iemand aan te bevelen. De vriendelijke bediening in combinatie met het lekkere eten laat ons steeds weer terugkeren.

55. Henk Evers

Ik ben geschrokken van sommige negatieve reacties. Ik heb dit zowel zakelijk als privé nog nooit zo ervaren. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet slecht. Het interieur is weliswaar verouderd, doch het stoort mij niet.

Dit restaurant is in Midden-Limburg één van de beteren. Chapeau voor Marianne en Ruud!

56. Tweede Kerstdag 2008 met vieren gegeten: ik ben als gast nog nooit ergens zo onbeschoft behandeld als door de gastvrouw hier. Jammer van de kookkunsten van de kok, maar zijn eega jaagt de klanten sneller weg dan hij ze met lekker eten kan trekken.

In dit restaurant moet je zeker niet zijn als je rekent op een aangename gastvrijheidsbeleving...!

Alsof je als betalende klant dankbaar moet zijn om bij de gastvrouw te mogen eten... Ik dacht het niet. bediening en gastvrijheid zijn werkelijk te gek (zeker te triest) voor woorden.

Oh ja, om 19h30 naar binnen en om 22h15 stonden alle gasten met gevulde buikjes weer buiten.

1,9
  57. Wij hadden iets te vieren en mijn man had gereserveerd in de Vogelmolen te Haelen. Wij hebben reeds diverse malen in dit restaurant prima gegeten. De laatste keer wilden wij er onze trouwdag vieren en dit mocht wel een avondvullend dinertje zijn. Het eten (wildmenu) was prima maar het eten werd met een enorme snelheid opgediend. Omdat we gevraagd hadden of het hoofdgerecht wat kon wachten konden we het nog wat rekken anders zaten we om 21.00 uur weer thuis op de bank terwijl we ook n og 25 min. moesten rijden. Wij vonden dit heel jammer van ons feestelijk avondje. Wanneer we snel willen eten gaan we naar een chinees, maar niet om een trouwdag te vieren. Dat mag best wat langer duren. De kwaliteit van het eten was goed maar de snelheid was een minpunt.

58. Heerlijk en smaakvol kun je er eten. Wij komen er regelmatig en graag en zijn kritisch.