Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Haelen verdeeld zijn.

Glenn van der Meeren

Restaurant de Vogelmolen is echt een aanrader. Zeker ook wanneer je met een groot gezelschap op uitstekende prijs/kwaliteit verhouding wilt gaan dineren. De communicatie om het menu en arrangement af te spreken verliep zeer prettig. Er worden duidelijke afspraken gemaakt welke worden nagekomen en zelfs worden overtroffen. Het enthousiasme van Ruud (chef) en Marianne (Maître) slaat over op de gasten. Heerlijke gerechten worden fantastisch begeleid door bijpassende wijnen. Kortom een culinair hoogtepunt waarmee wij 2017 heerlijk hebben afgesloten!

2. Internationaal Haelen

Jozef Hamans

Wat een geweldig locatie in Haelen, wij kwamen doordat wij het gehoord hadden dat je hier ook kon eten. Wij hebben er verrukkelijk gegeten. Borrelplateau als eerste gehad en daarna de huisgerookte zalm nou zo lekker hebben wij hem nog nooit ergens gegeten. Chapeau! De service was ook er fijn. Wij komen hier graag nog eens terug en dan blijven wij slapen in de B&B..

G rennenberg

Lekker eten geweldige gastheer en gastvrouw.

G. Brinkman

Afgelopen zondag, 11 juni 2017, een heerlijke boswandeling gemaakt in het Leudal gebied in Haelen. Wat een fantastische omgeving. Hierna belandden wij op het terras van Sint Elisabeths hof in Haelen en hebben wij heerlijk koffie gedronken en nadien genoten van enkele heerlijke gerechten. De bediening was vriendelijk en snel en onder het genot van live muziek hebben wij aldaar een een fantastische middag gehad.
    Chapeau!

Gerd Brinkman

Ton Stuster

Wij hebben hier vanavond gegeten en moeten zeggen hier kan menig restaurant een puntje aan zuigen.
    Echt een zeer goed restaurant meer dan uitstekende service uitstekende wijn suggesties en alle gerechten uiterst smaakvol.

Ook de inrichting van het restaurant is gezellig.

En het prijs/kwaliteit niveau is ok

Dymph Vorstenbosch

Traditiegetrouw eten we op nieuwjaarsdag sinds jaar en dag in De Vogelmolen. Eind 2016 kwam in ons op om de traditie te doorbreken, maar het verlangen naar de fijne ambiance, verrukkelijke gerechten en top-bediening maakte dat we al ras terugkeerden van gedachte-experiment en De Vogelmolen boekten.
    Het was weer een feest. Een groot genoegen. We hebben wederom genoten. Op naar 1 januari 2018, hoewel we misschien ook nog wel tussentijds zullen 'aanwaaien'. Ook een fijn vooruitzicht. Maar het diner op nieuwjaarsdag was wederom een feest!
    Overigens: een verrukkelijk witte huiswijn... uit Italië.

Op zondagavond met vrienden heerlijk gegeten bij de Vogelmolen. De bediening was erg vriendelijk en attent. Het menu de Vogelmolen was top, iedere hap was een genot.
    Wij verheugen ons al op een volgende bezoek!!

Onlangs op de terugweg vanuit Duitsland zijn we gestopt in Haelen waar we in de vorige eeuw vaker hebben gedineerd. Het was rustig bij binnenkomst. We werden door een uiterst vriendelijke medewerker begeleid naar een tafel direct bij de ingang van het restaurant. Al snel werd het echter rumoerig in de hal door een bijeenkomst in een andere ruimte. Dit was onprettig voor onze eigen conversatie omdat er veel mensen vlakbij ons bleven staan praten. Bovendien werd het fris door het veelvuldig openen van de voordeur. Een tafel aanbieden, op een andere plaats in een zo goed als lege restaurant, had dit voorkomen.

De medewerker bracht ons een drankje en een heerlijke amuse. Vervolgens de menukaart. Een dame die uitstekend op de hoogte is van de etiquette kwam informeren wat we wilden bestellen. Mijn echtgenoot wilde beginnen om voor mij te bestellen, maar kreeg op verrassende onprofessionele wijze een corrigerende tik uitgedeeld. Er werd gezegd:'we zullen eerst maar even de bestelling van mevrouw opnemen', waarbij ik overduidelijk werd aangekeken. Mijn echtgenoot gaf aan dat hij juist voornemens was dat namens mij te doen. Er volgde geen excuus voor de terechtwijzing.

Het eten was van goede kwaliteit, klassiek. Een compliment voor de kok. Het dessert bevatte buiten de stukjes kaas en noten, een aantal bruin verkleurde, duidelijk niet verse, druiven, dat toonde niet. Na het verzoek om de rekening, gedaan aan de jongste medewerker, duurde het ruim 20 minuten voor mevrouw ons de rekening kwam brengen. Het verdient wel aanbeveling om de felle verlichting, aangebracht aan alle muren, te voorzien van meer passende lampen. Door andere aanwezige gasten werd ook ter sprake gebracht dat de verlichting als een storende factor werd ervaren. Een gast trachtte er zelfs iets over heen te hangen.

Al met al prima gegeten en een uiterst correcte bediening door de 2 jonge mannelijke medewerkers.

Fam. van den Ham

Gisteren avond heerlijk gegeten bij de Vogelmolen. Iedere keer weer weet Ruud ons te verassen met zijn heerlijke creaties en het constante zeer hoge niveau. De witvis soep die Marianne ons aanraadde was een echte voltreffer. We hebben het Vogelmolen menu gegeten met bijpassend wijn arrangement. Het was allemaal even lekker en ook de wijnen waren erg goed gekozen.
    De sfeer wordt door Marianne gehouden tussen klassiek / exclusief en informeel. Iets wat makkelijk lijkt maar het zeker niet is. Dit verdiend ook zeer zeker een pluim. De bediening is correct en adequaat. Het was weer erg lekker genieten.

10. Pizzeria Haelen

Prima Pizzeria, binnen niet echt sfeervol maar voor een afhaalmaaltijd is het zeker goed te doen.

Na een korte autoreis door het Limburgse landschap reden wij door een prachtige laan met bladerloze bomen via een geweldig mooie toegangspoort de parkeerplaats op van Specialiteiten Restaurant De Vogelmolen in Haelen.

Restaurant De Vogelmolen is gevestigd in de oude watermolen van Kasteel Aldenghoor. Dit kasteel ligt verscholen tussen de bossen en akkers in Haelen en dichtbij het fraaie Leudal. Het gebouw dateert uit 1778 en is in 1882 ingrijpend verbouwd tot een kleine industriële stenen watermolen. In 1982 is het gebouw tot specialiteitenrestaurant verheven en heeft het de naam De Vogelmolen gekregen. Sinds 1 oktober 2003 wordt De Vogelmolen geëxploiteerd door Ruud en Marianne Lispet. Ruud is al sinds 1992 werkzaam als chefkok in De Vogelmolen. Hij runt het hoogwaardige restaurant samen met zijn vrouw Marianne en een enthousiast team van medewerkers. Het keukenteam heeft al diverse onderscheidingen behaald met zijn bijzondere creaties van verse seizoens- en streekproducten. Ook de bediening doet zijn werk uitstekend: zij hebben hiervoor zelfs de zilveren hoffelijkheidspluim in ontvangst mogen nemen.

Na een hartelijke ontvangst door Marianne Lispet werden wij begeleid naar onze ronde tafel keurig ingedekt met smetteloos wit tafellinnen en zilveren bestek. Ook het glasservies was perfect. Met vijf personen hebben wij een keuze gemaakt van de keurig verzorgde menukaart. Heerlijke amuse, vers gebakken brood, voortreffelijke witte wijn die ruimhartig werd geschonken, uitstekende bediening, invoelende jonge medewerkers die conform de echte etikette ons hebben bediend, kortom het was allemaal geweldig en zeker voor herhaling vatbaar. Wij hebben gegeten:

Canadese coquille geserveerd met tartaar van huisgerookte wilde Shetland zalm
    Heldere dubbel getrokken runderbouillon met quenellen en groenten
    Carpaccio ossenhaas met krokant gebakken spekjes en Reggiano Parmezaanse kaas
    Gegratineerde scampie’s met wilde spinazie
    Gebraden kalfsfilet met Madagaskar pepertjes
    Vanilleijs met advocaat, nougatine en Belgische chocoladesaus
    Onovertrefbare Irish koffie met lobbig geslagen echte slagroom
    Dame Blanche met voortreffelijk roomijs en Callebaut chocolade
    Crème Brûlee met echte vanille van de vanilleboon en een bolletje ijs.
    Overheerlijke cappuccino en koffie met friandises en vers gebakken koekjes van het huis.
    Tenslotte merk ik op dat het een geweldige verwenavond was in een mooi restaurant met een gezellige sfeer en tegen betaalbare prijzen!

Wij hebben erg genoten van het Vogelmolen menu, de reerug was botermals en werd vergezeld van heerlijke rode kool en spruitjes. Het was echt top!

Rietje Bouts

Het was wederom voortreffelijk, zowel het eten en drinken als de bediening!!
    CHAPEAU!!!

We komen al bijna 25 jaar in de Vogelmolen. Eerst bij de gebroeders Claessen en daarna bij de familie Lispet. Het is en blijft een voortreffelijk adres om je op een goede en klassieke manier te laten verwennen. Het echtpaar Lispet geeft je alle aandacht en adviseert op een zeer professionele wijze. Het proeverij-menu is een aanrader en we verheugen ons al op het wildmenu.
    Knap hoe zij al zolang de kwaliteit weten vast te houden.

Vandaag met 2 bejaarde mensen meer dan een uur moeten wachten om onze bestelling op te nemen voor een drankje. Vervolgens kregen we te horen van de kelner dat wanneer we geen tijd hadden we maar een ander terras moesten zoeken. En dit noemt zich een erkend leerbedrijf? Vervolgens ging hij naar klanten die net aanschoven. Wij zijn daarop meteen vetrokken. Gelukkig waren meer mensen getuigen van zijn uitspraken. Voor ons nooit meer!

osmen27

Op een zonovergoten gezellig terras beschermd door mooie parasols en een erg gastvrije en keurige bediening heb ik gisteren een prima verzorgde lunch gebruikt tegen een heel vriendelijke prijs!

Het diner was heerlijk en het was gezellig.

J.

Gisteren tijdens onze wandeling een tussenstop gemaakt bij Elisabeth's Hof in Haelen. Restaurant is gelegen op een prachtige locatie in het Leudal. Vanwege het mooie lenteweer buiten gezeten op het terras alwaar men net bezig was met het plaatsen van diverse nieuwe boompjes. Zowel het terras als de binnenlocatie zijn erg mooi ingericht.
    Gekozen voor een broodje Pesto Pollo. Broodje was goed belegd en de prijs normaal/ok. Smaak was prima.
    Eigenaresse was vriendelijk, maar had niet haar topdag :) . Mocht iets attenter zijn bij het vragen voor nieuwe consumpties.
    Echter, hele fijne locatie en wanneer we hier in de buurt zijn komen we zeker terug!

Loek Kurvers

Ik wil de gastheer en gastvrouw, Ruud en Marianne, allerhartelijkst bedanken voor de culinaire verwennerij afgelopen zaterdagavond.

Al lang niet meer zò lekker gegeten! Wij waren al een tijdje niet meer in de Vogelmolen geweest en we vonden het bijzonder aangenaam om weer eens in een klassiek restaurant te eten in plaats van in een hip of trendy uitgaansrestaurant. Wij ervaren bij de Vogelmolen een sfeer welke je niet gauw ergens anders meer vindt. De hartelijke ontvangst en de mooi gedekte tafel in de klassieke “Vogelmolenambiance” kunnen wij bijzonder waarderen. De combinatie van het overheerlijke aspergemenu met de ruimhartig geschonken bijpassende wijnen was subliem.
    Een groot compliment wil ik jullie, de keukenbrigade en de bediening dan ook graag maken.

Gastvrijheid van een hoog niveau, Chapeau!

Dirk

21. Pizzeria Haelen

Wij hebben vandaag weer heerlijk gegeten bij Nedal. Het was weer een groot succes. Dit is echt een aanrader voor iedereen, wij komen hier zeker snel weer terug.

22. Pizzeria Haelen

Ik ging hier zojuist een pizza halen. Kwaliteit heel slecht. Heel slap en geen saus erop. Diep triest.

De man, volgens mij de eigenaar, was ook niet al te vriendelijk.. afrader! Veel te slecht gebakken. Zie foto's.

Het was al weer enige tijd geleden dat wij hier gegeten hebben. Nu waren wij uitgenodigd en na een weinig professionele ontvangst (zelf garderobe zoeken en jassen ophangen) kregen wij te horen dat de tafel nog niet was ingedekt, terwijl we vooraf hadden gereserveerd (ik kon zelf waarnemen dat alle tafels keurig waren ingedekt) en van de "leerling-bediener" te horen kreeg: "Ga daar maar ergens zitten en wat wilt u drinken?" Niet erg vriendelijk en bovendien stond er op diverse tafels nog het een en ander, zoals glazen, plateau met kaas en dergelijke.

Ook misten wij in eerste instantie de gastvrouw Marianne. Na het inschenken van de diverse drankjes door de voornoemde kelner, de een kreeg meer in het glas en de ander minder, en de wijze van inschenken verdiende geen schoonheidsprijs. Op een gegeven ogenblik werden de menuwensen opgenomen en kregen wij een keurig ingedekte ronde tafel met damasten linnen en mooi bestek.

De keurige en attente andere bediende kweet zich uitstekend van zijn taken en geheel conform etiquette zorgde hij toch nog voor een fijne avond: de kok en eigenaar heeft met zijn keukenbrigade prima en smakelijke gerechten bereid met bijpassende garnituren. Ook de afsluitende desserts waren creatief opgediend en voldeden aan ieders verwachting.

Maar ... de prijzen van alle gerechten waren aan de (te) hoge kant? De ambiance was enigszins tegenvallend en somber.

Heel veel dank voor een geweldige avond! In de Vogelmolen wordt je als koning ontvangen. Fantastische gerechten die met passie zijn bereid. Een bijzonder vriendelijke en toegewijde bediening. De begeleidende wijnen waren stuk voor stuk een schot in de roos. We komen snel weer eens terug!

Daniëlle Baetsen

Als je zaterdag avond om 21.00 uur nog met 12 personen kan komen eten. En dan nog zo in de watten wordt gelegd. Heerlijk eten, gastvrij personeel. Lekkere wildgerechten buiten de kaart om. Echt een aanrader. Gewoon goed eten voor een prima prijs!

Bedankt voor het lekkere eten. Wij komen zeker terug!!

Gegeten bij St.Elisabeth's hof tijdens de wild avond. Dit was werkelijk waar verrukkelijk. Het eten was goed op smaak en niet teveel of te weinig. De wijnen waren heerlijk en complementeerde de gerechten. Het restaurant ligt in de omgeving van het Leudal bos en de aankleding van het restaurant was aangepast op het seizoen en maakte de avond echt compleet. De service was goed. De gastvrouw en kok kwamen ook langs om te kijken of alles in orde was. Kijk uit naar de volgende wild avond!

Top restaurant ! Wederom een zeer positieve ervaring. Heerlijk gegeten in een zeer prettige omgeving. Persoonlijke bediening door zowel Heer als Mevrouw. Vriendelijke mensen. Echt een aanrade voor mensen die een avondje echt willen dineren.

Ruime menukeuze met heerlijke traditionele gerechten. Met name ossenhaas Ankara, voortreffelijk.

Twee weken geleden gegeten bij De Vogelmolen met vijf personen. Na een prettige ontvangst (we hadden gereserveerd) werden we begeleid naar aan ruime tafel.

Eerst een aperetif gedronken, waarna de menukaarten werden uitgedeeld.

Alle gerechten zijn met mooie producten en met veel zorg bereid. Eindelijk weer eens een keukenbrigade die niet te bang is zout en (room)boter te gebruiken, voor sommigen wellicht ouderwets, maar voor mensen die van lekker, rijk, eten houden, een grote plus.
    Speciale vermelding verdient mijn gekozen tussengerecht: gebakken coquilles met beurre blanc, geserveerd met pasta en spinazie, echt geweldig!
    De porties waren perfect, en iedereen had na vier gangen precies voldoende gegeten. Er zat ongeveer 20 min. tussen de gangen, ook dit hebben ze goed begrepen, en mooi onder controle (er waren ongeveer 35 gasten aanwezig).

De bediening is opvallend discreet, maar voldoende aanwezig zodat niemand iets tekort komt.
    De negatieve opmerkingen over de gastvrouw begrijp ik niet, gewoon een vriendelijke dame, en dat ze meer aandacht besteed aan de vaste gasten, vind ik niet meer dan logisch, en absoluut niet storend.

De kwaliteit van de gerechten ontstijgt de gevraagde vergoeding, wij hebben ongeveer vijf uur aan tafel gezeten, vier gangen gegeten (voorgerecht, warm tussengerecht, hoofdgerecht, dessert) en waren, incl. drank, plusminus € 60,- per couvert kwijt.

We hebben een mooie, avondvullende avond gehad bij dit restaurant, en ik kan iedereen die van lekker eten houdt aanbevelen een bezoek te brengen.

Ellie