Eigen parkeerterrein.

Lijn 127

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Restaurant 't Wapen van Haarzuylen is van dinsdag - zondag geopend vanaf 11.00 uur voor de koffie met appelgebak, een ( snelle) lunch, een drankje en diner.
Tot 31 maart hebben wij een 3 gangen keuzemenu voor € 29,50
Tevens serveren wij diverse pannenkoekspecialiteiten.
Voor grote groepen hebben wij diverse zalen voor koude en warme buffetten, high tea en brunch.
Op 1e paasdag serveren wij vanaf 11.30 uur een gezellige familiebrunch.

• Buffet: € 29,95

1201285057 90
1207658333 90
1220404887 89
1507202343 82

1. Afgelopen zaterdag heb ik hier heerlijk gegeten met mijn gezin. Het restaurant is sfeervol en gezellig. Een uitgebreide menukaart met veel lekkere gerechten. Vooraf de gravad lax en als hoofdgerecht de tournedos genomen. Het was heerlijk. Ook de kinderen hebben hier erg lekker gegeten. Het personeel is erg vriendelijk en gastvrij. We komen hier zeker nog een keer terug. Een echte aanrader!

2. vonne Leen

Prima tentje. Alles oké behalve de carpaccio, die was raar zacht. Werd soort taaie was in je mond.. Jammer!
    Rest prima!

3. Lex & Nicole

Wij hebben hier vrijdag 12 juni ons huwelijksdiner in de Raadzaal en huwelijksfeest in de Kasteelzaal gehad, tot onze volste tevredenheid! Het restaurant is gelegen op een prachtige locatie in een heel lief dorp en de verschillende zalen zien er ook schitterend uit! Ons contactpersoon was Dymphna en zij heeft ervoor gezorgd dat de zalen prachtig en volgens de afspraken waren aangekleed. Alles is mogelijk en zij denkt graag met je mee. Het is ook duidelijk dat zij de nodige ervaring heeft. Wij zijn erg kritisch en serieus en wilden dat alles perfect georganiseerd zou zijn, als het dan lukt om onze verwachtingen zelfs nog te overtreffen!! Heel bijzonder en echt een aanrader; voor een huwelijksdiner of -feest (of andere gelegenheid) en ook om gewoon een hapje te eten. De bediening is heel gastvrij en vriendelijk, er hangt een gemoedelijke sfeer.

4. Harrie & Trix Thiecke

Op 11 april waren wij samen 140 jaar en gaven voor familie, vrienden en kennissen een brunch. Top bediening en top eten. Wij zijn een dag na dit feest door vele gasten gebeld dat het overweldigend was.
    Onze dank gaat uit naar Peter van Dommelen en zijn personeel.

6. Aardig personeel, het eten was erg goed. Echter aankleding van restaurant als bord was karig. Klein maar verschrikkelijk goed stukje vlees met slechts een worteltje ernaast als groente. Daarnaast werd voor de overige tafelaars een schaaltje goede patatten en een erg klein schaaltje komkommer weg gezet. Maar... de wijn was lekker!

7. We zijn er getrouwd en aansluitend na het nuttigen van de bruidstaart hebben we een huifkartocht gemaakt, daarna hebben we genoten van een drankje en wat hapjes gevolgd door een heerlijk buffet. Kortom: ze leveren een compleet arrangement.

Mede doordat alles fantastich was geregeld door Peter, Carla en Dymhpna en de bediening van het personeel hebben wij een onvergetelijke dag gehad.

Het is zeker een aanrader als je een fantastische dag wilt hebben.

Bruidspaar Treuren.

8. Gezellig en sfeervol dorpsrestaurant. Heerlijk gegeten en de bediening super aardig. Zeker voor herhaling!!

9. Petra Bakker

We hebben hier heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. Vriendelijke bediening. Komen zeker terug.

10. We hebben hier heerlijk gegeten! Een echte aanrader.

11. Heerlijk gegeten en leuke, gastvrije bediening. We komen zeker snel terug.

12. Nou deze keer was het prima, we gingen slechts voor cappuccino , maar ook dan vriendelijk begroet en attent ondanks de drukte op dat vroege uur. Zo kan het dus. Prima koffie. Prima medewerker op het nette terras. Konden we er weer tegen voor de rest van onze paasmaandag vroege wandeling.

13. Wij hebben hier afgelopen weekend gegeten. Leuk restaurant, lekker eten, redelijke prijzen. Sfeervol en een zeer goede bediening. Wij komen zeker terug.

14. Idyllische omgeving. Het restaurant ook helemaal in de kasteel stijl van het dorp. Binnen komt de warme sfeer je tegemoet. Ondanks de vele eters blijft er toch een gemoedelijke huiskamersfeer. Personeel wat je netjes begroet en ondanks de drukte ieder de benodigde aandacht en tijd weet te geven. Geen lange wachttijden en glazen op tijd gevuld. Wij hebben gekozen voor een Wildmenu. Voorgerecht drie op een rij: combinatie van eendenpate, hertenham en wildzwijn coppa met cumberlandsaus. Hoofdgerecht: een combinatie van gegrilde hertenbief, wild zwijn bief en haasfilet met een sausje van steranijs, garnituur van salade, spruitjes (beetgaar) aardappelpuree en aardappelkroketjes. Als toetje een proeverij van nagerechten: Bosvruchten en chocolade ijs, slagroom met marshmallow, wafel met warme kersen en een creme brulee. Vlees alles heerlijk mals, rest goed op smaak en temperatuur. Enige minpuntje: Er mag iets meer op de combinatie van sauzen vleessoorten gelet worden m.i. maar smaken verschillen natuurlijk. Een locatie om te onthouden!

15. peter van der Meulen

Heerlijk gegeten voor ieder wat wils! Een leuke sfeer in een kasteelachtige omgeving. Goede oplettende bediening! Alles werd op tijd en tegelijk opgediend! Kortom heerlijk gegeten voor een goeie prijs! ! Kom hier zeker weer.

16. nicole jongerius

Super lekker gegeten.. snelle oplettende bediening in een mooie omgeving helemaal geweldig! !

17. J. Visseren

Na een aantal jaren geleden, nu er weer eens met z'n viertjes geluncht. Wederom een geweldige ervaring. Wat een geweldige sfeer in zo'n swiebertje-achtig interieur. Prima bediening, goed glas wijn en ook prima maaltijd. Beslist een "omrij" adres. Wij gaan binnenkort weer eens voor een diner. Vanuit Rotterdam... maar zeker de afstand en de moeite waard.

18. Gerard van Spanjen

Woensdagavond heerlijk gegeten. Lekker wildgerecht. Goed glaasje wijn. Prijs was alleszins redelijk. Vriendelijk personeel en goede bediening. Allemaal redenen om weer een keertje terug te gaan.

19. Marco van Buren

Ik heb hier afgelopen zondag heerlijk gegeten met mijn vriendin. Zeer uitgebreide kaart en dat maakt het lastig kiezen tussen al deze lekkere gerechten. Bediening was zeer gastvrij en alert, daar houden wij van. Sfeer in het restaurant was gezellig en knus. Leuk dat ook de eigenaar even een praatje kwam maken. Wij gaan hier zeker nog een keer dineren.

20. Wies Banga

Gisteren heerlijk gegeten in het Wapen. Doen we elk jaar met de familie, i.h.k.v. De trouwdag van pa en ma. Heerlijke wildgerechten, en op mijn verzoek ook heerlijk rosé gebakken! Attente bediening, jonge kok, met oog voor onze wensen. Afwijken van de kaart kan. Top!

21. Gisteren hebben wij geluncht in 't Wapen van Haarzuylen. De erwtensoep en roggebrood met spek was uitmuntend. Ik heb er van genoten. De ambiance was goed en de bediening was vriendelijk en speelde ad rem in op wat er gebeurde. Echter de Caesar salad van mijn tafelgenoot voldeed niet echt aan wat je verwacht van een Caesar salad. In een salade verwacht je toch ook sla. Deze was ver te zoeken. De paar minuscuul kleine stukjes sla lagen goed verborgen. Omdat iedereen het op zijn eigen manier maakt, heeft mijn tafelgenoot het gegeten zoals werd opgediend. Bij het afrekenen vroeg de ober of alles naar wens was geweest. Ik prees de erwtensoep, maar gaf aan dat mijn tafelgenoot niet echt te spreken was over zijn salade. Er werd overlegd met de keuken en de uitbater, die ook de gerechten zelf had geserveerd, werd erbij gehaald. Hij gaf aan dat we het direct na het uitserveren kenbaar hadden kunnen maken. Deze uitbater heeft het zelf uitgeserveerd en heeft dus gezien wat hij heeft neergezet, en door het uitserveren heeft hij het gerecht goedgekeurd.
    Het moet toch niet zo zijn dat het gerecht pas wordt wat het zou moeten zijn, nadat het is uitgeserveerd en nadat je er over klaagt. Een gerecht moet bij het serveren al zijn wat het hoort te zijn. Mijn tafelgenoot gaf aan zijn ervaring in een online recensie te zullen beoordelen, en gaf aan de salade gewoon te willen betalen, omdat hij hem heeft genuttigd zoals was geserveerd. Pas toen kwam de uitbater met de vraag wat hij zou kunnen doen om een online recensie te voorkomen. Niets! Ik schrijf een recensie over hoe het is geweest en over wat wij hebben gekregen. Wellicht dat een volgende gast nu wel een Caesar salad geserveerd gaat krijgen, .. met zichtbare sla.

22. Namens ons allen willen wij U allen heel hartelijk bedanken voor de geweldige service en het heerlijke diner voor onze ruim 90 gepensioneerden van het Catharinaziekenhuis in Eindhoven (De Catharijners) van afgelopen dinsdag 10 september 's-avonds om rond 19.45 uur.

Ondanks onze vertraging i.v.m. mankementen aan de bus in Urk kwamen we ruim een uur te laat aan met onze ruim 90 gepensioneerden. Niets was er van te merken dat dat zeer ongelegen kwam. We komen in de toekomst zeker nog een keer terug als we o.a. het kasteel gaan bezoeken. Iedereen was zeer te spreken over de kwaliteit van het eten en de vriendelijkheid van het personeel die door ons toch extra over moesten werken! Nogmaals hartelijk bedankt!

23. Laura van Ginkel

Ik heb vorige week samen met een vriendin in 't Wapen van Haarzuylen gegeten. We kwamen na een lange tijd weer een keertje eten. Het was leuk om te zien dat de manager Ben weer terug is!
    De bediening was verder erg vriendelijk en de sfeer was gezellig. Het eten was ook verukkelijk. In 1 woord geweldig!

24. Marian de Jong

Afgelopen zondag zijn wij speciaal hier naar toe gegaan om lekker te kunnen eten van de Wildkaart. Het was heerlijk! het werd mooi aan tafel geserveerd op een rechaud. Het personeel was heel vriendelijk en gastvrij. De sfeer in het restaurant is knus en gezellig. Wij waren blij dat wij hadden gereserveerd want het was echt erg druk, ook hier is de keuken en het personeel goed op voorbereid want wij hebben het prima naar ons zin gehad! Wij komen hier zeker nog vaker terug!

25. Heb ik iets fout gedaan dacht ik toen ik de recensies las op internet nadat ik een reservering had gedaan bij Het Wapen van Haarzuilens. Nee echt niet; het overtrof ons aller verwachting. Een rustig hoekje, een alleraardigste ober die prima inging op suggesties en aanwijzingen onzerzijds.
    Het eten was heerlijk; tournedos precies goed, mosselen overheerlijk (ook de tweede portie!) Kortom een geweldig verjaardagsfeestje voor een 74-jarige met een geweldige eetlust. De sterretjes maakten het extra verrassend.
    Wij komen zeker terug!! Familie Fournier.

26. Ik had voor vanavond willen reserveren, maar ze konden mij geen plek op het terras garanderen, maar daarom reserveer ik toch juist?. Over het eten kan ik dus niet oordelen maar de service is niet geweldig. Blijkbaar willen ze geen tafels vasthouden en stoppen ze mensen die gereserveerd hebben gewoon binnen.

27. Afgelopen zondag hier gegeten, algemene indruk was goed. Personeel was vriendelijk en behulpzaam en de kaart was divers. We konden lekker buiten op het terras zitten waar helaas de meeste tafeltjes wel in de schaduw zaten.

Alleen een wat lager punt voor de Prijs / kwaliteit verhouding. De voorgerechtjes waren allemaal 9,50, en waar dit voor zalm met garnalen nog wel op zijn plaats is, is dit voor champignons met gehakt wel wat te duur.

Tot slot, als we een fles wijn bestellen van 16,50 euro, dan vind ik het niet nodig om ook nog 2 euro af te rekenen voor een begeleidende karaf kraanwater. Dit hoort gewoon kosteloos te zijn.

28. Op een vrijdagavond spontaan van de snelweg af en via toeristische route naar haarzuilens. Bij het Wapen werd snel een tafel voor twee klaargezet. Smakelijke maaltijd en vlotte bediening in en prima prijs-kwaliteit verhouding, waar vind je dat nog zo in het hart van Nederland.

Menukaart met voor elk wat wils. Sfeer en ambiance zoals dat past op de Brink van een dorp, gezellig en sfeervol. Prettige stoelen om op te zitten en tafels buiten groot genoeg om maaltijd op te serveren.

Verse jus d.orange is ook echt vers en de crème brulee is mijn persoonlijke favoriet.

29. Vandaag voor het eerst geweest heel gezellig.
    De lunch was lekker, de sfeer goed en het personeel
    aardig.

Reden genoeg weer een keertje terug te gaan.
    Van Maarssen naar Haarzuilens is niet ver..

30. Ondanks het gegeven dat we met 12 personen een uur eerder kwamen (door een opkomende onweersbui) dan we hadden gereserveerd, werd er meteen een tafel voor ons gereed gemaakt. De kaart biedt gevarieerde menu's die achteraf zeer smakelijk waren. Er werd ook goed rekening gehouden met degene die geen voorgerecht hadden besteld en de wachttijden tussen de menugangen hadden een aangename lengte. Kortom: Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding die ervoor zal zorgen dat we hier nog wel vaker gaan eten.

31. Op 7 april onze zilveren bruiloft gevierd, het was geweldig met leuke bediening en zeer goede menu`s

32. margriet van deden

Gisteren hier gegeten, helemaal top.
    Gezellige sfeer, goede en vlotte bediening en een afwisselende kaart. Ik heb heerlijke sliptongen gegeten en ook een speciale wens was geen probleem.
    We komen snel weer terug

33. Jo an de Klomp

Ik refereer met deze recensie aan een eerdere van mij van 08-08-2011. De baas van dit restaurant nam contact met mij op en beloofde mij een bon toe te sturen om het eten een keer over te doen. Dat vond ik een heel servicegericht gebaar. Vanavond zijn we wezen dineren en ik moet zeggen dat de bediening prima was en het eten was ook heerlijk. De bazin kwam nog naar ons toe om over het voorval te praten, maakte excuses dat het toen zo incorrect gegaan was. We hebben het diner voor twee personen inclusief de drankjes geheel gratis aangeboden gekregen, dit vind ik echt een supergoede service!. Dus, wapen van Haarzuylens, bedankt hiervoor. We hebben goed gegeten bij jullie en komen in de toekomst weer hier terug. Heel goed dat jullie het zo opgepakt hebben.

34. Theo de Jong

14-01-2011
    Gezellige avond gehad met de familie. Walking dinner 8/9 gangen. Smaakte prima, zag er goed uit, zonder overdreven exclusieve poespas opgediend. Goed van smaak.
    Afgesloten met een uitstekend grand dessert.
    Vlotte vriendelijke bediening in afgestemd tempo.
    Waar voor je geld.

Theo de Jong

35. Zijn hier afgelopen vrijdag geweest, heerlijk wild gegeten, perfekte bediening en gezellige ambiance.
    Komen zeker een keer terug, was voor herhaling vatbaar.

36. Veel te duur voor wat je krijgt. Pretenderen met dergelijke prijzen top of the bill te zijn maar ik adviseer om eerst eens goede basis te serveren.

Personeel voert zakelijke en prive gesprekken in bijzijn van klanten.

37. Wat er in een jaar tijd veel kan veranderen. Personeel in de bediening is nog steeds hetzelfde, alleen lijkt de motivatie gedaald. De entourage is oud hollands, maar wanneer een zaal door de scheidingswand is afgesloten is de sfeer in het restaurant ver te zoeken.

De menukaart wordt op vrolijke wijze beschreven en is representatief hoe het eten wordt geserveerd. Letterlijk dan.

De voorgesneden salade lijkt uit een grootverpakking te komen, de garnering op de borden is op ieder bord gelijk. Op zich is dit niet erg, het verhoogt efficiency in de keuken, maar gezien de prijzen verwacht ik meer creativiteit, ook kwa gerechtkeuze.

Met de bereidingswijze van de hoofdgerechten is niets mis. Alleen ligt de verhouding scheef qua creactiviteit, hoeveelheid en prijs. De standaard geserveerde frietjes en het prima bereide vlees is smaak-, zout- en kruidenloos. De geserveerde bijgerechten doen aan als "van der valk oude stijl" waarbij is uitgeschoten met de lepel uit de zoutpot. Jammer.

Voor deze prijzen verwacht ik culinair verrast te worden. Nu loop je het restaurant uit met een gevoel, dat kan ik zelf beter. Geen verrassing van "wat heb hier lekker gegeten".

38. Fam.den Hartogh

Goed Restaurant. Goed gegeten. Zeer goed en vriendelijk personeel. De ambiance vonden wij perfect, een ander vindt het gedateerd, nou ja, ieder zijn meug! Wij zeggen : nogmaals voor herhaling vatbaar. Op naar ons 50-jarig huwelijksjubileum.

39. Remco Tjallinks

De ervaringen met het Wapen worden steeds beter. Vanaf december regelmatig gegeten. De kaart is beperkt maar biedt genoeg keuze. De kwaliteit van de gerechten is voor mijn gevoel de laatste maanden vooruitgegaan. Regelmatig een wisselend seizoensmenu. Wel vragen of de sauzen bij de gerechten los geserveerd worden, aangezien deze de smaak (van het vlees) kunnen overheersen.

Buiten de heerlijke ambiance zijn de prijzen van de gerechten aan de stevige kant. Voor een goed gerecht mag best betaald worden. Zolang de gerechten per bestelling worden opgemaakt zien ze ons regelmatig terug.

Bediening is vriendelijk en behulpzaam. Er bestaan geen rare vragen voor deze mensen. Er wordt rekening gehouden met kinderen en de wensen van de klant.

Uitstraling: aan de buitenkant een geweldig pand aan het plein in Haarzuilen. De binnenkant is oud-hollands, echter gedateerd. Buiten is het goed toeven, met name wanneer de tuin niet gereserveerd is, kan je hier heerlijk rustig eten.

40. mariska van Hommert

uiteten gaan moet een verwenning zijn ik heb nog nooit zo slechte lunch gehad voor een mooie tent horen jullie goede verse producten te gebruiken en geen diep vries hamburgers met twee slappe frietjes, bij een snackbar is het nog beter. mij zie nooit meer teug

41. Op 25 oktober voor het eerst naar dit restaurant geweest met mijn man. Wij hebben er heerlijk gegeten de bediening was erg vlot. de gerechten waren erg lekker. Wij gaan zeker nog een keer terug.

42. A. Eikelenboom

Van de koffie,drankjes tot en met de buffetten; het was geweldig goed.
    Daarbij een perfecte verzorging van onze gasten en ons.
    Hartelijk dank!

43. Enorm gezelllig restaurant waar bijna alles mogelijk is, erg geschikt voor kinderen en heel vriendelijke en gezellige bediening!

44. J. Hovestad

Een heel leuk restaurant, met goed en lekker eten tegen een redelijke prijs. Bediening is prima. We zijn hier al vaker geweest en altijd prima