Appelaar, De Kamp, Raaks, Station.

NS, Busstation op de gedempte Oude gracht

1281219256 89
1352075618 84
1422931980 65
1481978948 56

1. Lekker gegeten. Niet al te duur en we zijn prettig geholpen.

2. Zaterdag vrijgezellenfeest gevierd in XO boven op zolder,

Tochtig en koud verblijf, personeel haastig en niet erg klantgericht, eten erg slecht, de sate veel te heet/pittig. Antwoord van de bediende "ja dat kan gebeuren de ene keer schiet de kok wel eens uit met peper".

Echt absurd, de avond met alle meiden wel geslaagd, maar voor mij nooit meer XO!!

3. Hans Blauwen

Op zondag 10 juli zat ik samen met mijn schoonzoon op uw terras en daarna kwamen mijn vrouw en dochters erbij zitten. Wij hadden al besteld bij de serveerster dus de bestelling van de dames was iets later. Nadat wij ons drinken geserveerd hebben gekregen en wij het inmiddels op hadden heb ik de serveerster gevraagd of dat het nog lang ging duren omdat dat wij ons drinken allang op hadden. Zegt de serveerster “Moet je het nog” waarop ik aan gaf graag.

Na verloop van tijd kwam het drinken alsnog. Inmiddels was ik zo boos dat ik gelijk heb aangegeven dat we af wilde rekenen aan de mannelijke serveerder. Hij gaf ons verzoek gelijk door aan de serveerster die een tafel naast ons stond. Maar ze kwam niet. Ik ben op een gegeven moment naar haar toegelopen en gaf aan dat ik wilde betalen en dat ik niet gediend ben van de manier waarop zij mij te woord stond. Geeft ze no te bene aan dat ze het niet gezegd heeft en staat ze gewoon te lachen.

Wij komen wekelijks in diverse restaurants, zowel privé als zakelijk maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik hoop voor uw organisatie dat niet al het personeel zo met klanten omgaat want dan zien we vanzelf een bordje te koop op de gevel staan.

Wij komen in ieder geval niet meer. Succes.

4. Te duur restaurant. Eten redelijk, personeel vriendelijk maar opdringerig. Als ik voor een tweede keer iets wil nuttigen geef ik dat zelf wel aan. Voor mij geen XO meer.

5. Tieken

6. Met mijn vriendin lekker gegeten bij XO; leuke inrichting, vriendelijke bediening echt top. We komen zeker terug.

7. Vandaag op het terras bestelden wij 1 x tomatensoep en 2 x chilikip. De tomatensoep kon terug. Deze was te koud en de chilikip was ook veel te koud. Tomatensoep is 2 x terug geweest om op temperatuur gebracht te worden. De chilikip 1x retour. De chilikip was wederom nog te lauw. Betaal je voor de chilikip wel 9,00 euro p/p, beschamend.

Ik heb gezegd dat ze de kok moeten ontslaan. Dit zijn geen koks maar magnetron opwarmers met een vakantiebaantje. De serveerster keek als of we van een andere planeet waren.

Jaren goed. Maar nu in de vakantietijd om te huilen. Nooit meer.

8. hoving

1 punt
  9. Dennis 363 punten

Prima restaurant voor een gezellige hap. Ik had de XO Lamb burger met wat friet erbij. Een smakelijke burger in een gezellig omgeving met leuk en spontaan personeel.

10. Steven de Fuijk

12. Briljante entourage (behang op t plafond)! Lekker relaxt borrelen en evt. een hapje eten (jammer dat de garnalenkroketjes van de kaart zijn, maar gelukkig is er nog de tomatensoep) en in het weekend hebben ze clubavond met dj. Vriendelijk personeel. Terras met terrasverwarming! Ik kom hier graag! :)

13. Prima gegeten! Hartstikke leuk bediend en geholpen, kom zeker nog een keer!

14. Op een leuke en vooral drukke zaterdagmiddag kwamen ik en mijn man binnen om te lunchen. Ondanks de enorme drukte werden wij gelijk bij binnenkomst vriendelijk begroet en verteld dat er binnen enkele seconden een tafel vrij zou komen waar wij plaats mochten nemen. Toen we een leuk plekje hadden werd er direct netjes de tafel schoon gemaakt en gevraagd wat ze voor ons zouden kunnen betekenen. Heerlijk gegeten van een rijkgevuld belegd broodje, goeie koffie, fijne sfeer, druk bezochte zaak maar toch hier en daar een leuk gesprekje en grapje met het vriendelijke lachend gezellig personeel. Dat er dus ook voor zorgte dat we niet verder zijn gaan shoppen maar nog een lekker borreltje + borrelhapje hebben gedaan ook. Gezellige middag in XO was het zeker!!

15. Gertjan Beets

Verschrikkelijk personeel, onbeleefd en arrogant! Slecht eten en duurde lang. Al met al een heel onprofessioneel café met slecht personeel.

16. Nog nooit zo slecht gegeten én behandeld daar.

Ik heb een glutenallergie en dat is meerdere malen doorgegeven en bij vermelden aan de tafel wisten ze het ineens niet meer en werd ik behandeld alsof ik een vervelende, lastige klant ben. Ik had eerst niet eens de keus om een gerecht te kiezen van de kaart waarop ik vermelde dat ik niet ga eten wat me op word opgedragen en dat ik zelf wil kiezen.

Uiteindelijk niet lekker gegeten en ook in de zenuwen gezeten of alles wel goed werd bereid i.v.m. mijn allergie.

Zeker geen aanrader hier!!!

17. Clubsandwich XO (€9,-) en zalm (€8,50) genomen, wordt geserveerd met klein beetje chips. Te duur voor wat het is. Tafels plakten en de bediening die wij hadden was ongeïnteresseerd. De dame van de buren was wel vriendelijk.

18. Het viel ontzettend tegen, onvriendelijk personeel!
    De high tea werd niet gezellig opgediend op etagère, maar zowat net niet neer gepleurd op de schaaltjes, het zag er totaal niet gezellig uit. Een paar dingen zaten er zelfs niet bij. Ik vond het wel heel veel geld voor die paar hapjes die je kreeg.
    Ik heb 2 mailtjes gestuurd en geen reactie erop gekregen. Niet echt klantvriendelijk dus.
    Voor mijn geen OX meer.

19. Heerlijk gegeten bij restaurant XO. Was wel wat druk. Goede bediening en heel vriendelijk. 2 gangen diner was ruim voldoende, wel brood vooraf genomen. Voor herhaling vatbaar.

20. Bijlsma

21. Ik had op een dag het leuke idee opgevat om samen met mijn drie zusters, dus totaal met vier vrouwen, eens een High Tea te gaan doen. Dus ik zoeken op het internet. En zodoende kwam ik op de site van Grand Café XO in Haarlem uit.

Het leek allemaal veelbelovend te zijn. Grand Café is midden in het centrum van Haarlem, op de Grote Markt, bij de Grote Basiliek Sant Bavo gevestigd. Prachtig uitzicht dus in het mooie rustieke Haarlem. Een mooiere locatie voor een gezellig uitje kun je niet bedenken. Tenminste, dat dacht ik maar daar moet ik helaas op terugkomen. Maar daarover later meer. Eerst maar eens wat ons werd toegezegd en wat we uiteindelijk kregen. Hetgeen ons aan eten en drinken te wachten stond leek veelbelovend te zijn. Een High Tea, kosten € 18,50 per persoon, zou volgens de site die ik raadpleegde bestaan uit de volgende onderdelen:

High tea bij XO in HaarlemChocolade brownies
    Sally’s mini muffins
    Patisserie Allemagne cakejes met glazuurlaag
    Chocolade lolly’s
    Slagroom- chocoladetruffels
    Patisserie d’Amande, amandelcakejes
    Warme mini saucijzenbroodjes
    Vers afgebakken breekbrood belegt met gerookte zalm en vleeswaren
    Luxe thee soorten
    Uiteraard kunnen wij het een en ander aanpassen naar uw wensen.

Goed, keurig gereserveerd zoals stond aangegeven, en op de dag zelf ging Saskia dus op stap met haar zusters op sleeptouw. Dit ging gezellig worden! We hadden er allemaal echt ontzettend veel zin in. Maar eigenlijk ging het bij binnenkomst al mis. Van een heel hartelijk welkom was er namelijk geen sprake. En we werden ergens achter in de zaak in een verlaten hoekje geplaatst met uitzicht op een flink groeiende berg vuile vaat in de keuken.

Nu zijn de gezusters niet zomaar uit het veld te slaan, dus gaf ik aan dat wij gereserveerd hadden en voor de High Tea kwamen. Het duurde even maar uiteindelijk kwam daar dan toch een pot heet water op tafel te staan en een doos met een assortiment smaakjes thee. Alleen lust één van de zusters geen thee. Dus volgde de voor de hand liggende vraag of deze zuster in plaats van thee ook koffie kon krijgen. Nu kon dat wel, maar daar moest dan wel apart voor betaald worden. Dat vonden wij eerlijk gezegd best wel raar. Want of je nou heet water met het ene (thee) of een andere smaakje (koffie) drinkt... Voor de kosten lijkt ons dat niets uit te maken. En wat is nou twee bakkies koffie op een totaalbedrag van € 74,- Het is nou niet bepaald alsof je het gratis of dusdanig goedkoop krijgt dat die twee bakkies koffie er niet vanaf kunnen. We hielden er een kregelig gevoel aan over. Maar ook dat lieten wij de pret niet drukken. Tot we de verrassing van de dag kregen. De werkelijkheid week namelijk nogal af van de plaatjes die ik op de site van XO had gezien. Om precies te zijn werden er vier etagères van ieder twee plaatjes op tafel gezet die net niet van ellende uit elkaar vielen en schots en scheef stonden en hingen. De jongeman die ons bediende was nog wel zo vriendelijk om aan te wijzen wat wat was. Helaas had men er in ieder geval niet zo heel goed over nagedacht want de warme mini saucijzenbroodjes lagen tegen de chocolade truffels aan. Dat werden dus zachte truffels en saucijzenbroodjes met chocoladesmaakje. Wel heel apart maar niet echt wat we in gedachten hadden. Ook de rest van de hapjes was nou niet echt wat we verwacht hadden en wat we ook mochten verwachten voor 4 keer € 18.50 = € 74,-. Ik zet even hetgeen XO ons beloofde en wat we werkelijk kregen naast elkaar.

High tea bij XO. Nu was, mede doordat ook het personeel geen boeh of bah zei en ons straal negeerde, onze sfeer dus wel verpest. We besloten al snel om niet veel langer meer van de ongastvrijheid van XO Haarlem te 'genieten'. We hadden echter om begrijpelijke redenen niet zoveel trek meer dus hebben we de vraag gesteld of men misschien iets van een zakje of doosje had om de rest mee te nemen. Kennelijk stelde we een hele moeilijke en rare vraag want we werden met een blik aangekeken of we niet helemaal wijs waren geworden. Maar goed, de jongeman verplaatste zich naar de keuken, trok daar twee bakjes uit de vuile vaat en wasten deze af terwijl wij, met ons geweldige uitzicht op de keuken en vuile vaat, het tafereel helemaal gade konden slaan. En vervolgens zetten hij de bakjes met een 'alstublieft' op tafel. We hadden eigenlijk verwacht dat hij de rammelende etagères even mee naar de keuken nam en de overgebleven zaken even voor ons in de bakjes deed. Maar dat was kennelijk teveel gevraagd. Dat mochten we zelf doen.

Ook bij het afrekenen werden we totaal genegeerd. Er werd niet eens gevraagd of het allemaal naar de zin was geweest. Kennelijk voelde men het zelf al aankomen dus werd deze vraag zeer zorgvuldig, ze kunnen het dus toch... zorgvuldig zijn, vermeden. Ik moet zeggen dat ik met pijn in het hart en een bittere nasmaak de € 74,- afrekende. Ook bij het verlaten van de tent kon er geen woord vanaf. Geen dank u wel, geen tot ziens, niets. Werkelijk schandalig!

Dat is ook de reden dat ik heel graag deze review schreef voor Veelkantie en ik heb gevraagd of deze op de voorpagina mocht. Want we willen andere mensen heel graag waarschuwen. Ga voor uw dure geld niet naar Grand Café XO in Haarlem! Het is het niet waard en het personeel is je liever kwijt dan rijk. Voor ons is het voortaan XO No No Nooit meer!

22. Johan Ensing

23. Erik

24. Groep Meiden

Met een stel meiden hebben wij hier een high-tea genuttigd. Contact via de mail over de reservering verliep erg soepeltjes en flexibel!

Alles stond klaar toen we arriveerden en de thee werd direct geserveerd. De broodjes waren echt heerlijk! Zoetigheid van de bakker/patterserie. De theepotten werden netjes bijgevuld als deze leeg waren.

We hadden graag meer hartige broodjes gewild i.p.v. 3 etagères met zoetigheid. Dat was iets te veel en de broodjes net te weinig. Voor €18,50 pp mag er best wat meer variatie in!

De service was top! De overgebleven zoetigheid werd netjes in goodiebags mee gegeven. Erg netjes. Wij hebben het hier naar ons zin gehad!

25. Paul en Sjanneke

Afgelopen vrijdag gegeten. Met een bon van livingsocial. Prima gegeten, keuze uit het gehele menu. Zelfs het bier (duvel) hoefden we niet te betalen. En daarbij ook nog een kop koffie van de zaak!! Dit maak je niet snel mee. We komen zeker terug.

26. We hebben hier een feest gehad van vrienden op de eerste etage. Dit was geheel verzorgd met een buffet , dj en lekkere drankjes. De service was goed en vriendelijk en het eten was heerlijk. Leuk om te zien wat er allemaal gebeurt op deze locatie op de grote Markt in Haarlem. Toen we 's avonds naar beneden gingen werden we aangenaam verrast met de club XO. Hier zijn we tot in de late uurtjes nog doorgegaan. Deze locatie is een aanrader.

27. Marlijn

28. Gelunched met vriendinnen, moesten naar boven omdat het beneden vol was. Helaas boven een beperktere kaart vanwege het ontbreken van apparaat boven?!?

Glazen waren tot 3 x aan toe vies.

Verder prima lunch op een goeie spot in Haarlem. In de avond nog even binnen geweest toen de DJ er aan het draaien was, we voelden ons toen wel een beetje oud.. :-) (allen rond de 30)

29. Paula Berkhout

Afgelopen zaterdag met een groep collega's op de prachtige zolder van XO gedineerd. Heerlijk gegeten, menu van €22,50. Prijs kwaliteit helemaal goed.

Wijnen waren heerlijk en we hadden een schitterend uitzicht over de Grote Markt.

Een echte aanrader en we komen zeker terug met onze collega's. (25personen)

30. Met een aantal vriendinnen gegeten in dit zeer prettige restaurant. Allemaal kleinere gerechten die heerlijk waren. Niet duur en fijne ongedwongen bediening. Vooral de vis was niet te versmaden. Een aanrader dus wij komen weer.