Subliem in Haarlem

• 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Onze deuren zijn geopend sinds 2006. Centraal gelegen in het culinaire hart van Haarlem zijn wij makkelijk per auto of openbaar vervoer bereikbaar. Ons restaurant kan het beste worden omschreven als biologisch-mediterraan. Op onze menukaart staan vele gerechten met invloed vanuit landen rondom de Mediterraanse Zee. Wij werken uitsluitend met verse en overwegend biologische producten. Graag verwelkomen wij u als onze gast.

• Veganistisch

• Nieuwjaarsdag – 1 jan

1245199421 80
1420150318 86
1425982014 89

1. Zeer gastvrij en heerlijk eten. Prijs kwaliteit is top.

2. S. van Manen

Het restaurant heeft de afspraak geannuleerd. Gesloten wegens familie omstandigheden. Misschien handig om dit ook in het systeem op te nemen, zodat je al deze meldingen niet meer krijgt.

3. marjan lippe

Heerlijk gegeten. Goedlopend bedrijf. Op donderdag geheel bezet.

Een aanrader

4. Eindelijk weer een restaurant wat zijn naam eer aan doet. Het was inderdaad Subliem.

We waren met een groep van 12 personen en alles liep op rolletjes. Echt prima georganiseerd. Alle voor-, hoofd- en nagerechten kwamen tegelijk en warm op tafel. De kwaliteit van de gerechten was ook uitstekend. Heerlijke ontspannen sfeer met een leuke en gezellige bediening.

5. Mijn vriend en ik hebben gisteren bij subliem voor het eerst gegeten en het zal niet de laatste keer zijn. We hebben genoten van de smaken. Goede service en een gezellig sfeertje.

6. Ook konden wij, doordat de tafels erg dicht op elkaar stonden, er krap bemeten, niet comfortabel zitten. Bediening liep constant tegen je op. Uitzicht op de keuken en een blinde muur. Een aantal gerechten was uitverkocht! Ter compensatie kregen we ander vlees. Echter zwartgeblakerd vlees, teruggestuurd naar de keuken.
    De bediening leek het allemaal niet onder controle te hebben en miste duidelijk leiding. Er werden wel excuses gemaakt en ze deden heus hun best, maar voor ons was de avond verpest. Hier komen wij in ieder geval niet meer terug.

7. Heerlijk gegeten met mijn man, een vriend van ons en ons 5-jarig zoontje. Fantastisch gegeten! En wat een service! Voor mijn zoontje werd kosten noch moeite gespaard. Alles werd op tafel gezet om hem iets te bieden dat hij lekker vond. En wat heeft ie goed gegeten! Zelfs hij wil terug komen. Reserveren wel aan te raden, want ze zitten heel snel vol.

8. Heerlijk gegeten met mijn 3 kinderen. Eten is zorgvuldig bereid en bediening vriendelijk. Echt een top zaak!

9. Munt

10. Chantal

Het eten is biologisch en vers en dat is ook wel te proeven. Entrecote was zo lekker van smaak. Het dessert geweldig en de bediening weet veel over de wijnen en de gerechten te vertellen. Geweldig restaurant.

11. Afgelopen zaterdag hebben mijn vrouw en ik heerlijk gegeten op het terras bij Subliem. Het eten was heerlijk en de service ook. Lekkere wijnen. We komen snel weer genieten.

12. Nathalie

Wij zijn onlangs bij Subliem geweest en hebben hier uitstekend gegeten. Het eten was lekker, er was voldoende keuze op de kaart en de bediening was attent. Een echte aanrader en wij komen graag nog een keer terug!

13. jozefien bakker

Aangetrokken door het 4-gangenmenu voor € 20,-- besloten mijn vriendin en ik om hier naar binnen te gaan. We kwamen aan om tien over 7, pas na een half uur kregen wij de menukaart. Toen we vroegen naar het 4gangenmenu werd gezegd dat dat maar tot 6 uur werd geserveerd, jammer. Dus van de kaart besteld. Toen kwam er een grote groep mensen binnen en moesten wij weer wachten. Er werd met tafels gesjouwd en stresserig heen en weer gerend. Deur ging vaak open voor mensen die wilden roken buiten. Toen wij eindelijk ons eten kregen wachtte de volgende teleurstelling. Mijn vriendin had een vegetarisch gerecht gekozen. Dit was helaas door de kaas erg verbrand aan de bovenkant. Al met al was het niet bijzonder van smaak. Ook konden wij, doordat de tafels erg dicht op elkaar stonden, geen normaal gesprek met elkaar voeren.
    De bediening leek het allemaal niet onder controle te hebben en miste duidelijk leiding. Er werd wel excuses gemaakt en ze deden heus hun best maar voor ons was de avond verpest. Hier komen wij in ieder geval niet meer terug.

14. dolly g.

Met zijn vieren hier gegeten. Op de kaart stond een blackangus entrecote. Aangezien wij in Nieuw Zeeland zijn geweest, keek ik er erg naar uit om deze te eten. Was prima bereid, alleen wat te lang op de grill gelegen, want er zat een branderige grillsmaak aan. Hierdoor niet goed te bepalen of het de blackangus was. Eén van ons heeft een glutenallergie. Dit bij het bestellen aangegeven en gevraagd of de saus geen kwaad kon. Dit zou geen probleem zijn werd gezegd, maar helaas heeft hij die avond toch last gehad hiervan. Ober was nogal ongeorganiseerd bezig, wellicht door de drukte. Ook stonden de tafels erg dicht op elkaar, waardoor het a) voor de bediening erg moeilijk was om zich tussen de tafels te begeven en b) erg moeilijk was een gesprek met elkaar te voeren. Het was erg lawaaierig door een wat grotere groep. De akoestiek is niet echt goed, dat is jammer als je een gezellige avond uit met elkaar hebt maar je kunt elkaar niet goed horen. Een tip: zorg dat je niet aan een tafel vlakbij het toilet zit: er hangt een penetrante rioollucht.

2,1
  15. Tweede paasdag voor de derde keer binnen ongeveer zes maanden weer bij subliem genoten. We hadden het verrassingsmenu, voorgerecht vis, hoofdgerecht vlees en vegetarisch en het dessert was buitengewoon lekker. De bediening was top, altijd vriendelijk en alert. Na de opknapbeurt van kort geleden, ziet het restaurant er erg mooi en sfeervol uit. We komen gauw weer genieten.

16. JRomein

Wij met z'n vieren hebben genoten hier van deze uitstekende keuken en zullen vast nog een keer terug komen.

17. Super avond met super eten, bij ons volgende bezoek aan Haarlem komen we zeker terug.

18. Heerlijk gegeten. Er werd heel goed omgegaan met de, niet vantevoren opgegeven, intoleranties. Onze complimenten!

19. 20 januari bij Subliem gegeten. Wij waren erg verrast door de culinaire gerechten van de vrij jonge chefkok / eigenaar, open keuken geeft het restaurant een leuke sfeer. Correct en vriendelijk personeel wat het vak heel goed verstond. Bedankt voor de Sublieme avond. Wij komen snel terug.

20. Van de week gezellig uit eten geweest met de hele familie bij Subliem. Aangezien opa en oma in Haarlem wonen hebben we voor dit restaurant gekozen. We werden verrast door het warme ontvangst en door de zeer vriendelijke en professionele bediening. Je kon zien dat de gerechten met liefde en passie werden bereid. Er werd ook rekening gehouden met allergieën. Door de drukte was het aardig warm geworden in het restaurant, maar al met al een top avond bij Subliem gehad. We komen zeker terug!

21. Miriam Samson

Heel gezellig, lekker eten, prima bediening. Aanrader.

23. Een super feestelijke avond met mijn familie hier gehad.
    Genoten van heerlijk gerechten, vers en goed bereid. Ik koos voor de garnalen en de zalm en die smaakten super.
    De bediening is deskundig en gastvrij, dit alles maakte het tot een super avond.

24. Hartelijke ontvangst en bediening. Eten had geen wow-factor maar was redelijk. Witte wijn een beetje te waterig.

25. Goed eten en vriendelijk personeel, maar neem de tijd want je bent gerust 2,5 uur verder, veel te lang! De kaart heeft een ruime keuze al zijn de porties groente en aardappelen bij het menu aan de kleine kant.

26. Dennis

27. Gisteravond wezen eten met mijn vriend. Mooi, rustig-ogend restaurant wat toch vol zat. Heel relaxed allemaal, lekker lang zitten. Vriendelijke gastheer en chefkok/eigenaar. Als voorgerecht heb ik gegratineerde brie genomen op vruchtenbrood, met noten en salade. Heerlijk! Ze hebben eendenborst op de kaart staan en ik vroeg me af of dat met honing kon i.p.v. appelstroopsaus. Dat werd even nagevraagd aan de kok en ja hoor, met honingtruffelsaus wilde hij wel maken! Mijn vriend vond het achteraf jammer dat hij dat niet óók genomen had, zo goed smaakte het :-) Alleen met de groente was helaas niet zoveel creatiefs gedaan. Als nagerecht het koffie/amaretto ijs met marsepein genomen en een cappuccino. Goed restaurant met een leuk prijsje en vriendelijke bediening. De enige tip is dat er nét een tikkie korter had mogen zitten tussen de gangen of in ieder geval voordat een leeg bord werd afgeruimd. Verder erg tevreden, hoor!

28. annelies van dijk

Vorige week donderdag mijn verjaardag hier gevierd met de familie. We waren met 12 personen. Voor ons was een speciaal keuzemenu samengesteld met als toppertje fantastische chateaubriand; wat een geweldig stuk vlees en heerlijk bereid met een jus van rode port, vergezeld van verschillende groenten en geroosterde aardappeltjes; echt een genot! Lekkere zalm carpaccio vooraf gegeten en chocolademousse als nagerecht. Leuke bediening en leuk dat de kok uit de keuken kwam vragen of alles naar wens was. Komen zeker nog een keer terug om de andere gerechten te proberen.

29. Vorige week alhier genoten van een perfect bedrijfsuitje. De geserveerde gerechten waren top, zo ook de bediening. Het fijne aan dit restaurant is dat ze zeer goed rekening houden met dieetwensen, zoals glutenvrij.
    Wij hebben een gezellige avond gehad, is voor herhaling vatbaar.

30. Gisteren voor ik geloof de zesde keer in een jaar weer hier gegeten (er zullen nog vele keren volgen). Als voorgerechten Carpaccio Classico en geitenkaassalade, beiden still going strong. Als hoofd de chateaubriand (buiten de kaart; heerlijk malse ossehaas, boterzacht en smakelijk) + na lange tijd weer eens de kalfslever. Sfeer is steeds goed en huiselijk, anders gaan de gasten van verschillende tafels niet gezellig converseren met elkaar.
    Ook nieuwe gasten waren vol lof. Ga zo door.

31. Gisteren hier superlekker gegeten! Helemaal niks op aan te merken!

32. Johan Ensing

33. Leon Walvisch

34. Jammer dat we last hadden van de te harde muziek, voor de rest was het eten heerlijk en werd er voor gezorgd dat je genoeg te drinken had. Bediening was ook zeer vriendelijk en niet zo opdringerig op de voorgrond (gelukkig). Verder is het interieur eenvoudig maar daardoor stoor je je er ook niet zo aan. Dus al met al een absolute aanrader!

35. Opzoek naar een goed en gezellig restaurant om mijn moeders verjaardag te kunnen vieren, uitgekomen bij restaurant Subliem. Wij hebben inderdaad een Sublieme avond gehad. Bij binnekomst hartelijk ontvangen.Vooraf aan het eten hebben wij een heerlijk glas prosecoo met elkaar gedronken, zalig met een broodje met kruidenboter en olijfjes erbij. Diverse gerechten werden van de kaart gekozen, Ik ging voor loligo ,de zalm en de chocolademousse, alledrie de gerechten smaakte heerlijk. De gastvrije bediening, het heerlijke eten en de goede sfeer maakte de avond top. Jullie zien ons snel weer !

36. Haarlem heeft veel restaurantjes dus is het niet zo gek dat wij nooit eerder bij subliem zijn geweest. We werden aangetrokken door het theater menu en hebben geen spijt van onze beslissing om hier te gaan eten. Een heerlijk driegangen keuzemenu voor slechts 20 euro. Één van de hoofdgangen was al uitverkocht maar daar werd een alternatief voor geboden. De porties waren meer dan genoeg, hoe vaak zie je niet dat een dagmenu uit zeer kleine porties bestaat. Correct en vriendelijk personeel dat het vak uitstekend verstond. Dit zal niet de laatste keer zijn dat ze ons hier zien!

37. Na er gegeten te hebben kan ik niet begrijpen waarom er zulke extreem hoge cijfers zijn gegeven, het is een prima restaurant met een goede service, leuke vent die ons bediende en deed het op een vriendelijke manier. Maar het eten viel een beetje tegen, gezien wij van de lovende recensies uitgingen die hier staan uitgingen.

38. peter de waard

Wederom heerlijk gegeten hier. Men werkt uitsluitend met biologische producten en dat is te merken aan de smaak. Een lekkere frisse salade vooraf beloofde al veel. De entrecote was precies goed en de huisgemaakte tiramisu maakte het af. Heel vriendelijke en gastvrije bediening.

39. Het eten was bijzonder lekker, met allemaal verse producten. We hebben er van genoten.

40. Afgelopen weekend hier heerlijk gegeten met mijn vrienden. Genoten van het 3 gangendiner, o.a. De gegratineerde brie en de salade Subliem, de visschotel en het kaasplankje. De gerechten waren duidelijk van verse producten bereid, waren zeer smaakvol en werden mooi opgediend. De gehele avond werden wij zeer plezierig geholpen door de bediening. Het restaurant heeft een fijne ambiance, waardoor het hier goed toeven is.

41. Dit restaurant doet zijn naam eer aan. Subliem! Het eten was heerlijk en de sfeer goed. Wij waren hier met zijn vieren op 1ste Paasdag.
    Het restaurant was voor driekwart bezet. Alles was top op een klein minpuntje na. De cappucino was met te weinig melk en teveel schuim en helaas vrij lauw.
    Voor de rest alles dik in orde.

42. marianne

Afgelopen week hier heerlijk gegeten, met 9 personen. Gekozen voor het arrangement van 28,50, je kiest dan 3 gangen van de kaart. Genoten van de geitenkaassalade, ook de carpaccio en de pomodorisoep die mijn tafelgenoten namen waren erg smaakvol. Als hoofdgerecht gingen wij voor de vis en vleestafel. De bediening is erg gastvrij en gezellig. Een aanrader.

43. Afgelopen weekend de verjaardag van mijn vader hier gevierd. Alles was prima geregeld. De menukaart heeft voldoende keuzes uit zowel vis- als vleesgerechten, gecombineerd met de juiste wijnen levert een smaakvol geheel op. Kok/eigenaar en de bediening zijn gastvrij en hartelijk, zij hebben er alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken.

44. 2 weken geleden al hier met een groep van 12 personen heerlijk gegeten. Er was voor ieder iets naar zijn smaak, alle gerechten waren heerlijk en lekker vers. De bediening is attent en gastvrij. De kok speelt ook op alle wensen in, dit alles gaf ons een welkom gevoel. Een echte aanrader.

45. Hebben heel gezellig en lekker gegeten. Leuke zaak met ambiance en heel vriendelijke bediening. Alles biologisch en een goede vegetarische kaart.

46. jennifer9092

Kwam hier terecht op advies van vrienden die hier hun huwelijksdiner hebben gehouden. Leuke gemoedelijke zaak met zeer vriendelijk personeel met oog voor de gast zonder opdringerig te zijn. Eten is biologisch, wat mij bijzonder aantrekt. De smaak is ook uitstekend, puur. Opmaak ook zonder gedoe, gewoon lekker. En dat alles voor een vriendelijke prijs, 3 gangen voor € 28,50.

47. tirza mooijman

Afgelopen vrijdag vierden mijn ouders hun 50-jarig huwelijk. Ik had vooraf gebeld en gevraagd of het mogelijk was dat wij met 8 personen à la carte konden eten. Dat was inderdaad mogelijk. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de gastvrouw, die het ons de hele avond geweldig naar de zin heeft gemaakt. We hebben gebruik gemaakt van het 3-gangen arrangement van € 28,50 waarbij je zelf je menu kunt samenstellen. Ik geloof dat zo'n beetje alle gerechten van de kaart zijn besteld en dat was totaal geen probleem. Vooraf waren er gerechten als gegratineerde brie op vruchtenbrood, zalm carpaccio en huisgemaakte pomodorisoep. Als hoofdgerecht hebben wij genoten van de de voortreffelijk gebakken kalfslever. Mijn ouders hadden de zeewolffilet en de lamsrack en mijn kinderen hadden gekozen voor de maiskip en de pasta. Het nagerecht maakte het feest compleet: een heerlijke proeverij van de chef met als klap op de vuurpijl wat vuurwerk voor het jubilerende paar! Ook fantastisch dat er goed rekening werd gehouden met de verschillende allergiën van mijn schoonzuster (gluten, eiwit e.d.). Een heerlijke zaak, met een warme sfeer, heel vriendelijk personeel en onovertroffen eten voor een goede prijs. Bedankt voor de gezellige avond, mijn ouders hebben genoten!

48. Prettige sfeer en bediening, goed en prima voor en nagerecht. Relatief wat weinig garnituur (groente) bij de hoofdmaaltijd, had iets malser verwacht (entrecote). Eten en drinken verdiend wel een 7,5 !

49. Ilona schipper

Ik begrijp niet dat dit restaurant zo hoog scoort op basis van kindvriendelijkheid. Er is maar 1 kinderstoel aanwezig, geen verschoningsruimte en er is helemaal niets om de kinderen te vermaken. Wat dat betreft heel erg slecht! Eten was okee.

50. Een paar dagen geleden met zijn achten hier gegeten.
    Gelukkig hadden wij vooraf gereserveerd want het was vol (veel mensen hadden pech). De gerechten (arrangement) waren allemaal verrassend lekker en waren mooi opgediend op het bord .
    De bediening is zeer gemoedelijk en aardig.
    Het was erg druk maar het eten werd op tijd gebracht en de drankjes op tijd gevuld.
    Top subliem !

51. Arjan van boven

Voor mijn vrijgezellenavond hadden mijn vrienden ter afsluiting hier gereserveerd. Met z'n twaalven een fantastische avond gehad. Heerlijk gegeten en genoten van de gastvrije en professionele bediening! Bedankt, ik kom zeker terug met mijn echtgenote!

52. Vorige week hebben wij alweer met vrienden gegeten bij Restaurant Subliem. We waren ook dit keer weer aangenaam verrast door hetgeen wij voorgeschoteld kregen. Er wordt hier voornamelijk gewerkt met biologische producten en dat merk je aan wat je eet. Verse producten bepalen de smaak van het eten. Ook op het gebied van de wijnen is op dit restaurant niets aan te merken, buiten de wijnkaart om werden ook biologische wijnen aangeboden. Kortom: je kunt hier eten en drinken en dat alles ook nog voor een betaalbare prijs! en een gezellige sfeer.

53. nessie 104 punten

Leuk en gezellig, maar je zit wel een beetje krap (met je stoel tegen je achterburen). Wij vonden de Carpaccio wel een beetje anders smaken dan normaal, misschien speciaal vlees ofzo. Varkenshaas was heerlijk en het kaasplankje met port was ook top. Wel is met z'n 2-en de hele tent bedienen niet helemaal top op zaterdag. We moesten best lang wachten voor we de kaart kregen.

54. anna 13 punten

Good food and large portions so definitly something I would have wanted to come back too if it wasn't for the cheeky owner!

Its not ok to tell your guests that the portions are too small to fill you up and planned to be eaten as a full 3 course to make you go for the whole menu (28,50) and then arrive with portions well large enough to skip the starter we didn't really want!

Not a way to make money when good food and service should achieve this and it made us leave the resturant feeling slightly cheated rather than satisfied.. :/

55. Om 22.00 uur nog op zoek naar een restaurant waar we konden eten. Veel keukens waren al gesloten. Bij Subliem werden we warm verwelkomd. We hebben heerlijk gegeten. Lekkere producten, mooi geserveerd en goede bediening. En dat voor een menuprijsje van €28,50. Klasse!

56. Zaterdag hier met onze vereniging gegeten. Hadden dit restaurant gekozen naar aanleiding van een stukje in De Telegraaf. Er was niets teveel gezegd, we hebben een fantastische avond gehad! Heerlijk gegeten, een subliem stukje vlees (waar we zelf de grootte van mochten bepalen!). De huiswijn is een topper! Gastvrijheid staat hoog in het vaandel hier, hele vriendelijke en rustige bediening. De gastheer bleek zelf de chefkok te zijn. We hebben genoten, komen snel weer terug! Bedankt!

57. Zag er veelbelovend uit maaaaaarrrr

Lamsrack € 17,00
    Gebakken lamsrack met Egyptische rijst, lamsjus, lente-uitjes en champignon

1 stuk vlees heel rauw en de rijst moesten we om vragen de lente uitjes en de champignons heb ik niet gezien. Wel spercieboontjes 3 stukjes wortel en stukje paprika iets anders dan dat er dus op de kaart stond.

Mijn partner zou roseval aardappeltjes krijgen, helaas hebben deze aardappeltjes bij mijn groenteman een hele andere kleur.

Gaan hier dus niet meer heen.

58. Leuk restaurantje, de eigenaar is erg aardig en behulpzaam, maar wel wat chaotisch.

Eten was meer dan prima, toetjes vielen wel wat tegen en zijn aan de prijs voor wat je krijgt. De pasta met scampi's was een goede keuze!

59. Geweldig restaurant,
    Alleen maar "goed" eten; vegetarisch, biologische biefstuk, eerlijke chocola, vis etc

Kwaliteit is zeer goed, echt super mals en goede smaken.
    Lekkere prosecco.

Bediening is zeer aardig en bereid om eea uit te leggen, extra na te vragen indien nodig.

Het was helemaal vol maar we hadden ons eten binnen afzienbare tijd.

We komen hier zeker terug!

60. Ca. 1,5 maand geleden hebben mijn man en ik hier op aanraden van een collega samen met broer en schoonzuster gegeten. Wat een leuk restaurant is dit! We werden heel gastvrij ontvangen. We hebben gebruik gemaakt van een 3-gangenmenu voor € 28,50 door ons zelf samen te stellen van de à la carte. Je kiest hierbij zelf voor-, hoofd- en nagerecht ongeacht de prijs. Dit bleek een uitstekend besluit te zijn. De gerechten zijn met veel smaak bereid, je proeft dat er echt met verse producten wordt gewerkt. De chef adviseerde ons bij de wijnkeuze, ook dat was een goede keuze. De bediening was zeer vriendelijk en hadden goed oog voor de behoeften van de gasten. Het was erg druk die avond, maar toch merkten wij daar niets van. Alles werd op tijd geserveerd, de glazen werden regelmatig bijgeschonken etc. We hebben al met al een hele gezellige, en bovenal smakelijke avond gehad. We zullen zeker snel terugkomen!

61. Afgelopen week hier met 8 engelse vrienden heerlijk gegeten.
    De menukaart biedt veel keuzes, wij kozen voor de kalfslever en de specialiteit van het huis de vleestafel, beiden smaakte super. De gerechten worden met smaak en zorg gemaakt en zijn bovendien biologisch.
    De bediening is erg vriendelijk en attent, het was deze avond gezellig druk, maar voor iedereen hadden ze aandacht.
    De kok kwam later ook nog even langs de tafels, erg attent.
    Wij hebben een fijne avond gehad in dit sfeervolle restaurant.
    Ik kom hier snel weer eten

62. Gezellig bij de buurman gegeten met z'n zessen. We hebben gekozen voor een 3-gangen arrangement, waarbij we zelf een keuze mochten maken uit de voor-, hoofd- en nagerechten van de a la carte. Eten was zeer goed bereid en smaakvol gepresenteerd. De bediening was top, zeer vriendelijk en oplettend, maar niet opdringerig. We hebben een heel gezellige avond gehad!

63. Afgelopen week weer gegeten bij dit leuke en romantische restaurant. Er zijn telkens 2 dingen die opvallen.

- De sfeer die echt TOP is en me telkens weer doet denken aan die kleine restaurantjes op Kreta en de Zuid Franse en Italiaanse kusten.

- Dat het vlees of b.v. de Eendeborst zo mals en sappig is dat ik bijna ongeneerd mijn mes en bord aflik.

Het was erg druk, wat ik wel snap met dit lekkere eten. Maar ik had het haast niet in de gaten dat we er langer hebben gezeten door die drukte. Goed je moet soms even langer wachten op de volgende gang of rekening, maar daar wil ik me niet druk over maken.

Als je naar de Prijs/Kwaliteit verhouding kijkt dan zul je niet snel een restaurant vinden waar je zoveel kwaliteit proeft, om maar niet over de wijnen van de kaart te spreken... hmmm doe mij nog maar een glas!

64. Gisteren met zijn tweetjes hier gegeten. Wij vonden de bediening een beetje pusherig om dingen te kopen die we niet wilden. We nemen soms geen voorgerecht, dat was hier ook het geval. Toen ik om de eendenborst als hoofdgerecht vroeg, was haar antwoord: Wat wilt u als voorgerecht? Heel apart. We vonden haar niet erg gastvrij, soms zelfs bot, waardoor wij ons op sommige momenten niet op ons gemak voelden. Mijn vragen werden soms afgekapt. Wanneer ik ergens om vroeg, was haar antwoord: jajaja, dat kom ik zo brengen. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Het eten daarentegen was voortreffelijk. Onze hoofdgerechten waren heerlijk mals en de desserts waren fantastisch. Wat wij erg leuk vonden, was dat de kok onze desserts kwam brengen. En gaf ons de persoonlijke aandacht die we bij de bediening een beetje misten.

Eerlijk gezegd zouden we hier niet zo snel teruggaan, ook al is het eten erg lekker. De bediening speelt een belangrijke rol, ik heb zelf ook jaren in de bediening gewerkt, en het kan echt een groot verschil maken.

65. Onze ervaring in deze zeer krappe eetgelegenheid (eigenlijk staan er teveel tafeltjes):

- er wordt heerlijk gekookt.

- de bediening is correct maar het gaat niet van harte allemaal.

- er wordt behoorlijk "geduwd" om meer te verkopen dan je wilt, niet alleen met de drank maar ook met de (prijzige) koffie.

- voor het brood met kruidenboter bij het aperitief moet betaald worden, hetgeen op ons niet erg gastvrij overkomt.

66. Hilberdink

In 1 woord fantastisch. Heerlijk gegeten, sfeer was geweldig. Met collega's hier gegeten en het was supergezellig en wat ik nog als het meest prettig heb ervaren is dat we heerlijk met rust werden gelaten. Het eten werd geserveerd als wij er aan toe waren. We kregen alle tijd om iets uit te zoeken. Alle tijd om te eten en vooral alle tijd om heerlijk met elkaar te kletsen. De geitenkaassalade is absoluut een aanrader, ik heb mijn vingers erbij opgegeten! En de eendeborst, gewoon super! Ga vooral zo door en ik kom zeker nog een keer bij jullie eten! Een geweldige avond!

67. joke van boekel

Onlangs hier op aanraden van mijn schoonzusje gegeten samen met mijn man. De kaart zag er heel goed uit, maar er stond zoveel op dat ik moeite had om een keuze te maken. De chef zag blijkbaar hoe besluiteloos ik was en kwam aan tafel vragen of hij misschien iets kon betekenen. We besloten om ons te laten verrassen en wat was dat een goede beslissing! We kregen een schaal met grote scampi, verse pasta en heerlijke knapperige groenten. Het smaakte zo fantastisch dat we alles tot op de laatste kruimel hebben opgegeten, hoewel we bijna niet meer konden. De avond is, mede door de prettige en discreet aanwezige bediening, heel gezellig geweest. We zullen hier zeker nog vaak terugkomen en dit restaurant in onze familie- en vriendenkring van harte aanbevelen. SUBLIEM, jullie doen jullie naam eer aan!

68. Een grote teleurstelling. De bediening was zeer ongeinteresseerd en onvriendelijk. Het eten was helemaal een drama. Voorgerecht carpaccio, absoluut niet vers en erg simpel. Hoofdgerecht sliptong, veel en veel te weing en te heet en vet gebakken. De sliptong zelf kwam je met je tanden bijna niet doorheen, daarnaast ben ik absoluut geen grote eter maar zelfs ik ging met flinke trek naar huis. Daarnaast was er als bijgerecht nog niet 1 hele aardappel per persoon en het eten was niet goed op smaak gebracht. Toetje was ook niet om over naar huis te schrijven, was zuur. Toen wij na het hoofdgerecht vertelden dat we het eten wel wat weinig vonden schoot de bediening (en ook de kok kwam erbij) in de verdediging, het werd een zeer onaangenaam gesprek. Al met al een zeer slechte ervaring met 'Subliem' en absoluut geen aanrader...

69. Vanavond bij subliem gegeten met 4 volwassenen en 2 kinderen. Leuke entourage. Knus. We hadden niet gereserveerd maar er werd moeite gedaan om voor 6 personen plaats te maken.

De kaart was niet heel bijzonder maar gewoon goed. Geen echte kindergerechten (is voor onze kinderen overigens geen enkel probleem).

Het was vanavond erg druk dus we moesten in het begin wat langer wachten op de kaart, drinken etc... Uiteindelijk kwam de chef zelf de kaart brengen waarna hij aangaf dat het anders voor ons te lang ging duren ivm de kinderen. Top!

Eten was prima. Pasta bij de gamba's was iets flauw/smaakloos. Verder geen opmerkingen. Tussendoor kwam de chef regelmatig langs (ondanks de drukte) om te vragen of alles naar wens was. Erg leuk, vandaar een 7 voor service want.... bediening was matig. Erg chaotisch en gestrest, maar goed in een zaak als deze moet er niet meer bediening rondlopen omdat je elkaar dan alleen maar in de weg loopt. Wel een puntje om over na te denken. Al met al een leuke avond gehad en we komen nog eens terug.

70. Wij hebben onlangs hier gegeten met een groep van 38 personen. Vooraf hebben wij een aangenaam telefonisch contact gehad met de chefkok, die later ook de eigenaar bleek te zijn. Hij heeft ons geadviseerd bij het samenstellen van een 3-gangen arrangement uit de a la carte, voor een bedrag van 28,50 euro. Wij begonnen met ons aperitiefje aan de bar; na een half uur werden wij uitgenodigd om aan tafel plaats te nemen. Alles werd op tijd geserveerd, we hebben genoten van de heerlijke gerechten, de gastvrijheid en de fijne sfeer. We kregen echt het vakantiegevoel zoals dat op de site wordt beloofd. Kortom, een aanrader!

Hartelijk bedankt namens ons bedrijf en tot ziens!

71. Marlijn

72. Afgelopen week hier met een vriendenclubje gegeten.

Wij hebben allemaal genoten van een heerlijk 3 gangendiner en van de gastvrije bediening.

Wij hebben ons laten adviseren t.a.v. de wijnen bij de gerechten, dit maakte het culinaire genot nog groter.

Wij komen gauw weer terug, het was prima!

73. Super restaurant! Ik heb hier 2 weken geleden mijn verjaardag gevierd met familie. Met 20 personen en à la carte gegeten, waar kan dat nog? Heerlijk eten, fijne bediening en een zeer attente chefkok, die aan tafel kwam vragen of alles naar wens was. Een hele leuke avond gehad, kom zeker nog een keer terug.

74. Lekker eten in een prettige sfeer met een vriendelijke bediening in een erg gezellige straat (Kleine Houtstraat) in het centrum van Haarlem. Wij waren niet eerder in Haarlem geweest.

Lekkere (biologische) huiswijn en een heerlijke zalmmoot als hoofdgerecht gehad. Deze was precies goed bereid door de vriendelijke kok (tevens eigenaar van Subliem).

De nagerechten (chocolademousse en honingijs met marsepein)waren naar onze mening ook goed, het zag er leuk uit en smaakte prima (inclusief de dessertwijn).

75. Goed eten voor een schappelijke prijs, vriendelijke chef/eigenaar.

De bediening is ook vriendelijk maar verschrikkelijk traag.

76. Matig. Eten is niet bijzonder en als het drukker is moet je heel lang wachten op alles.

77. Toprestaurant!

78. bas jansen

Afgelopen maandagavond ben ik hier met een paar vrienden toevallig terechtgekomen. Jammer dat dit etablissement mij nooit eerder is opgevallen, maar ik heb er in ieder geval een goed adres bij nu. Eten met zorg bereid en persoonlijke aandacht van de kok maakten het geheel tot een geslaagde avond.

79. saskia van vliet

vanaf de straat kant ziet dit restaurant er gezellig uit, echter schijn bedriegd. Kwaliteit niet echt super en bediening weinig tot geen vakkennis. de (huis) wijn was wel erg lekker. al met al niet echt super te noemen.